Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Konstatovali jsme tedy, že příslušných
osm kandidátů bylo zvoleno do funkce člena
Rady České republiky pro rozhlasové a televizní
vysílání. Prosím o informaci, která
se týká Správní rady Všeobecné
zdravotní pojišťovny a Dozorčí
rady Všeobecné zdravotní pojišťovny.
Poslanec Robert Kolář: Dovolte, abych vás
seznámil s výsledky volby zástupců
pojištěnců v Dozorčí radě
Všeobecné zdravotní pojišťovny.
K volbě bylo ověřovateli převzato
200 hlasovacích lístků, z toho bylo vydáno
169 hlasovacích lístků. Odevzdáno
bylo 127 platných lístků a 8 neplatných
lístků. 34 hlasovacích lístků
nebylo odevzdáno.
Pro navržené kandidáty byly hlasy odevzdány
takto: pro pana Josefa Helera bylo odevzdáno 67 platných
hlasů, pro pana Dalibora Matulku bylo odevzdáno
18 platných hlasů, pro pana Miroslava Rašku
bylo odevzdáno 88 platných hlasů, pro pana
Zdeňka Rozlívku bylo odevzdáno 95 platných
hlasů a pro pana Ondřeje Škodu bylo odevzdáno
94 platných hlasů.
Do Dozorčí rady Všeobecné zdravotní
pojišťovny byli zvoleni pánové Rozlívka,
Raška a Škoda. Jelikož je potřeba zvolit
ještě náhradníka, tak opět podle
zvoleného volebního řádu postupují
do dalšího kola pánové Heler a Matulka.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Nyní tu poslední informaci, která se bude
týkat Správní rady Všeobecné
zdravotní pojišťovny.
Poslanec Robert Kolář: K volbě zástupců
pojištěnců Správní rady Všeobecné
zdravotní pojišťovny bylo převzato pověřovateli
200 hlasovacích lístků, vydáno bylo
169 hlasovacích lístků. Odevzdáno
bylo 105 platných lístků a 28 neplatných
lístků. 36 hlasovacích lístků
nebylo odevzdáno.
Pro navržené kandidáty byly hlasy odevzdány
takto: pro pana Josefa Egerta bylo odevzdáno 77 platných
hlasů, pro pana Richarda Hájka bylo odevzdáno
78 platných hlasů, pro pana Jana Jílka byly
odevzdány 3 platné hlasy, pro pana Zdeňka
Kadlece byl odevzdán 71 platný hlas, pro pana Petra
Pavlíka bylo odevzdáno 77 platných hlasů,
pro pana Miroslava Pazourka nebyl odevzdán žádný
platný hlas, pro pana Richarda Švarce bylo odevzdáno
76 platných hlasů, pro pana Jana Slabého
bylo odevzdáno 83 platných hlasů, pro pana
Dalibora Stejskala bylo odevzdáno 25 platných hlasů,
pro pana Jindřicha Šebora bylo odevzdáno 85
platných hlasů, pro pana Romana Titla bylo odevzdáno
75 platných hlasů, pro pana Karla Vašíčka
bylo odevzdáno 76 platných hlasů a pro pana
Milana Zaorala bylo odevzdáno 77 platných hlasů.
Jako jediný zástupce pojištěnců
do Správní rady byl v tomto kole zvolen pan Jindřich
Šebor. Podle odhlasovaného volebního řádu
postupují do druhého kola všichni zbývající
kandidáti, kteří se nacházeli na seznamu
v prvním kole.
Tím jsme uzavřeli první kolo všech voleb.
Já pouze konstatuji, že druhé kolo je připraveno,
jsou připraveny hlasovací lístky, takže
pokud je to možné, pane předsedající,
je možno ihned zahájit druhé kolo volby.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Dámy a pánové, chystám se udělat
přestávku, která bude trvat do 20.15 hodin,
přičemž bych si dovolil oznámit, že
se ve 20.00 hodin sejde ke krátké schůzi
organizační výbor. Chtěl bych poprosit
všechny kolegy a kolegyně, aby byli tolerantní
k členům organizačního výboru
a pustili je k provedení volby hned na začátku.
Děkuji.
(Jednání přerušeno v 19.47 hodin.)
(Přerušené jednání zahájeno
ve 20.30 hodin).
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, prosím, abyste zaujali místa,
budeme pokračovat. Konstatuji, že jsme projednali
bod 32, přičemž probíhá vyhodnocování
voleb, které se týká bodu 25.
Dalším bodem je bod 18:
Návrh vám byl pro lepší přehled
předán. O zařazení tohoto bodu požádala
paní poslankyně Orgoníková a proto
ji žádám, aby přednesla návrh
usnesení a jeho odůvodnění.
Poslankyně Hana Orgoníková: Vážený
pane předsedající, kolegové a kolegyně,
k návrhu na zřízení stálé
komise Poslanecké sněmovny pro kontrolu privatizace
mě vede několik důvodů. Především
je nutné konstatovat, že platná právní
úprava, týkající se kontrolní
činnosti je nedostačující, a to v
situaci, kdy je potřebné aktuálně
prošetřit konkrétní případy,
které privatizaci jako takovou degradují (předsedající
nabádá ke klidu), což si, doufám, nikdo
z nás nepřeje. Všichni si musíme přiznat,
že se takových případů v poslední
době a i dříve vyrojilo již několik.
Není možné, aby orgán zastupující
zájmy občanů prováděl pštrosí
politiku v tak společensky závažné oblasti,
jakou privatizace je, a po všech kauzách, které
nebudu vyjmenovávat, protože je všichni známe.
Tyto kauzy nevytvářejí novináři,
ty prostě existují.
Pane místopředsedo, prosím vás, ať
je klid!
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, prosím o klid, aby bylo rozumět.
Děkuji.
Poslankyně Hana Orgoníková: Kromě
těchto kauz samostatnou kapitolou jsou případy
zvyšování základního jmění
akciových společností a tím tedy snižování
hodnoty majetku DIKů, kteří o těchto
operacích nebyli informováni.
Občané dále zcela oprávněně
upozorňují na to, že dozorčí
a správní rady nově vznikajících
společností jsou obsazovány téměř
bezvýhradně funkcionáři původních
státních podniků, a na to, že neexistuje
rovný přístup k informacím při
zpracovávání konkurenčních
privatizačních projektů.
Po vyřazení soudů z kontroly právní
čistoty privatizačních aktů a přesto,
že byl konstituován Nejvyšší kontrolní
úřad, myslím si, že účast
Poslanecké sněmovny je nezbytná.
Při projednávání návrhu na
zřízení komise z poslanců koalice
zazněl názor, že kontrolu provádí
hospodářský výbor sněmovny,
který případné podněty předává
Nejvyššímu kontrolnímu úřadu
k přešetření. Třeba nemám
správné informace, ale nevím o tom, že
by hospodářský výbor jakýkoliv
podnět NKÚ předal.
Mým úmyslem tedy je, aby Parlament zřídil
uvedenou komisi a aby ji vybavil příslušnými
pravomocemi, které by umožňovaly vstupovat
do jednotlivých privatizačních případů
a přezkoumat právní čistotu zvolených
postupů. Existence takové komise by měla
být mementem pro všechny, kteří by chtěli
procesu privatizace zneužít ke svému vlastnímu
protizákonnému obohacení.
Podle mých představ by bylo možné vstoupit
do případů již uzavřených,
protože u některých z nich panuje mnoho nejasností,
které jsou předmětem veřejné
kritiky. Mnou navrhovaná stálá parlamentní
komise by naopak celou situaci i v očích veřejnosti
napomohla vyřešit.
Pokud se týká procedurální stránky
celé věci, předkládám tento
návrh usnesení Poslanecké sněmovny
Parlamentu ČR. Jak již uvedl pan předsedající,
jeho text byl rozdán ve čtvrtek ve večerních
hodinách.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, prosím o klid.
Poslankyně Hana Orgoníková: Vím,
že to není tak zajímavé jako fotbal,
ale prosím vás, soustřeďte se! Promiňte,
prosím pane místopředsedo, to jste měl
říci vy!
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Já
se obávám, že není proč napomínat
vzhledem ke sportovním utkáním ty, kteří
sedí tady. Pokusil jsem se zatím jenom třikrát
je vyzvat k tomu, aby ztichli a umožnili vám přednášet.
Já se o to pokusím ještě jednou. Dámy
a pánové, já vám děkuji za
pochopení a zejména za to, že umožníte
řečníkovi v klidném prostředí
dokončit řeč.
Promiňte, ještě jednu poznámku, hlasovací
zařízení bude uvedeno do provozu během
několika vteřin. Zatím není o čem
hlasovat, chystáme se teprve k otevření rozpravy.
Děkuji.
Poslankyně Hana Orgoníková: Já
také děkuji.
"Poslanecká sněmovna se usnesla takto:
I. 1. Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR zřizuje
stálou komisi Poslanecké sněmovny pro kontrolu
privatizace.
2. Úkolem komise je na základě podnětů
poslanců i z vlastní iniciativy prověřovat
ty případy, kdy existují domněnky,
že nebylo v rámci privatizace postupováno v
souladu se zákonem a dalšími právními
předpisy. Komise však není oprávněna
pozastavovat probíhající jednotlivé
případy privatizace, avšak je oprávněna
upozorňovat příslušné orgány
na nesoulad s právními předpisy v takových
případech.
Oproti rozdanému materiálu se mění
text bodu 3 takto:
3. Dozorčí rada Fondu národního majetku
je povinna předávat na vyžádání
komisi veškeré požadované informace a
členové rady jsou povinni se na požádání
dostavit na jednání komise.
4. Komise je složena ze zástupců všech
poslaneckých klubů existujících k
datu tohoto usnesení. Počet zástupců
je dán počtem členů toho kterého
poslaneckého klubu a to vždy po jednom zástupci
za každých započatých 10 členů
klubu. Každý poslanecký klub splňující
podmínky tohoto bodu však musí být zastoupen
nejméně jedním zástupcem.
5. Komise je schopna usnášení při přítomnosti
nejméně poloviny jejích členů
a její rozhodnutí je přijato, jestliže
pro něj hlasuje nejméně nadpoloviční
většina přítomných členů.
Jinak se komise řídí přiměřeně
ustanoveními o činnosti výborů Poslanecké
sněmovny podle platného jednacího řádu.
6. Činnost a jednání komise řídí
její předseda, kterého volí Poslanecká
sněmovna mimo počet členů - zástupců
poslaneckých klubů.
7. Komise bude Poslanecké sněmovně podávat
dílčí zprávy o jednotlivých
případech, kterými se zabývá.
Komise podává Poslanecké sněmovně
komplexní zprávy o své činnosti jednou
za 6 kalendářních měsíců.
II. Jako členové stálé komise Poslanecké
sněmovny pro kontrolu privatizace byli jednotlivými
poslaneckými kluby určeni tito zástupci:
(to by se doplnilo podle návrhů poslaneckých
klubů).
III. Předsedou stálé komise Poslanecké
sněmovny pro kontrolu privatizace byl zvolen: (opět
by byla provedena volba předsedy).
Představuji si, že by to bylo asi takto: Po rozpravě
by bylo hlasování o přijetí té
části usnesení, která je označena
jako I. Po jejím eventuálním schválení
navrhuji přerušit jednání o tomto bodu
na určitou dobu, jak se dohodneme. V rámci této
doby by měly poslanecké kluby nahlásit své
zástupce v komisi a navrhnout kandidáta na předsedu
komise. Po uplynutí této doby by mělo dojít
k přijetí části usnesení označené
II, doplněné o příslušná
jména, a k volbám předsedy komise na základě
návrhů klubů. Po uskutečnění
volby může být přijata sněmovnou
i třetí část usnesení doplněná
o jméno předsedy komise.
Vážení kolegové a kolegyně, prosím
vás, věnujte tomuto návrhu dostatečnou
pozornost! Myslím si, že v zájmu nás
všech je, aby komise byla zřízena a aby pracovala
tak, aby nedocházelo k tomu, že veřejnost má
dojem, že privatizace neprobíhá tak, jak má.
Byla by to škoda. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
paní poslankyni Orgoníkové a otevírám
rozpravu. Pan poslanec Budinský se hlásí
jako první do rozpravy.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážený
pane místopředsedo, vážená Poslanecká
sněmovno, já bych asi byl poslední z těch,
kteří by se bránili tomu, aby jim ubyla práce
a aby tu práci, kterou děláme, dělal
někdo jiný. Nicméně patří
do působnosti hospodářského výboru
práce nejenom ministra pro správu národního
majetku a jeho privatizaci, ale také Fondu národního
majetku a tudíž se cítím dotčen
a zasažen výtkami ze strany paní poslankyně
Orgoníkové a snahou tuto kompetenci hospodářskému
výboru odejmout a svěřit ji stálé
komisi, která by se tak vlastně stala výborem
Poslanecké sněmovny.
Chtěl bych říci, že hospodářský
výbor se otázkami privatizace a Fondu národního
majetku soustavně zabývá. K tomu, co jsem
zaslechl, když jsem přicházel, a bohužel
jsem nebyl ve sněmovně, neboť ještě
zasedal organizační výbor, že paní
poslankyni Orgoníkové není znám jediný
případ, kdy by hospodářský
výbor předal orgánům, které
k tomu přísluší, nějaký
podnět, bych jí chtěl sdělit, že
sám jsem podával hospodářskému
výboru návrh na předání záležitosti
podniku MET Postřelmov nezávislému kontrolnímu
úřadu.
Uvádím tento případ jen proto, že
byl široce publikován ve sdělovacích
prostředcích, a že právě zásah
hospodářského výboru byl velice pozitivně
kvitován. Také je paní poslankyni Orgoníkové
jistě známa záležitost veřejné
soutěže na mlékárnu Klatovy, kde jsem
taktéž i jménem hospodářského
výboru podal na Fond národního majetku podnět
na přešetření záležitosti
veřejné soutěže.
Pan poslanec Vorlíček mi jistě dosvědčí,
jak jsme společně jednali v záležitosti
Editio Supraphon, kde jsme podali podnět na Nejvyšší
kontrolní úřad.
To je výčet tří, které mě
rychle napadly. Každý z poslanců hospodářského
výboru dokáže zde dosvědčit,
že pan ministr Skalický mnohá obecná
rozhodnutí o privatizaci, například o privatizaci
Rozvodných energetických podniků a dalších
podniků zdůvodňoval v našem výboru.
Je také známo, kolikrát byl předseda
Fondu národního majetku na našem výboru
nebo byl osloven dopisy jednotlivých poslanců.
Chtěl bych také říci, že mi celá
záležitost trochu připomíná onu
interpelaci o úpadku českého letectví,
kdy měla být také zřízena vyšetřovací
komise. Přislíbil jsem, že bude zřízena
komise hospodářského výboru. Pozval
jsem na toto jednání poslance rozpočtového
výboru, hospodářského výboru,
a to, jak nakonec takové komise pracují, dokládá
to, že na tyto komise chodím já a pan poslanec
Vorlíček. Čili skutečně važme,
kolik stálých komisí naděláme.
Je to prostě práce hospodářského
výboru. Ujišťuji vás, že ji dělá
a už v úvodu našeho prvního jednání
jsme se rozhodli, že jeden z místopředsedů
- pan poslanec Procházka - by měl iniciovat zřízení
komise hospodářského výboru pro privatizaci.
V našem výboru se tento způsob práce
velice osvědčuje. Pan poslanec Holub je předsedou
energetické komise, pan poslanec Vrzal je předsedou
komise pro informatiku, pan poslanec Broulík je předsedou
komise pro podporu malého a středního podnikání,
pan poslanec Zima komise pro telekomunikace, pan poslanec Blažek
komise dopravní, pan poslanec Vlček komise pro cestovní
ruch.
Nevypočítávám vám to tady proto,
abych dokázal, co mají poslanci funkcí, ale
tyto komise skutečně pracují a hospodářský
výbor schvaluje doporučující usnesení
těchto komisí, které podrobně odborně
tematiku projednají a z těchto usnesení se
potom stávají doporučující
usnesení hospodářského výboru,
který jako orgán sněmovny má svou
váhu a důležitost.
Když pročítám návrh usnesení,
je to fakticky zájem vytvořit nový paralelní
výbor, který by byl složen na principu poměrného
zastoupení. Chtěl bych říci, že
počet poslanců této sněmovny je konečný
stejně jako je konečný počet místností
a počet dnů, ve kterých jednáme. Nevidím
skutečně osobně velký přínos
v tom, abychom zmnožovali a zvyšovali počet výborů
této sněmovny o 10%. Myslím si, že skutečně
postačí zřízení komise pro
privatizaci při hospodářském výboru
a doporučuji Poslanecké sněmovně zdržet
se hlasování o tomto návrhu usnesení.
Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Budinskému, pan poslanec Kraus má
faktickou poznámku. Dále se přihlásil
o slovo pan poslanec Černý.
Poslanec Michal Kraus: Vážení přítomní,
chtěl bych reagovat na slova kolegy Budinského.
Myslím, že takovým způsobem, jakým
se zahrála do autu tzv. letecká komise, je tedy
zářným příkladem toho, jak
by se to dělat nemělo. Právě proto,
že nebyla zřízena vyšetřovací
komise pléna, parlamentu ani hospodářského
výboru, ale jakási pseudokomise pro letectví,
byl celý problém zahrán krásně
do autu a nakonec i sám pan předseda výboru
uznal, že takto složená a vytvořená
komise s takovou náplní práce nemá
smysl. Myslím si, že přesně o totéž
se pokouší právě v tomto případě.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Prosím pana poslance Černého, aby se ujal
slova. Připraví se pan poslanec Kužílek.
Poslanec Jan Černý: Pane předsedo,
pane předsedající, páni ministři,
dámy a pánové, mohu jen podpořit slova
kolegy Budinského, protože i zemědělský
výbor věnuje velkou pozornost privatizaci. Připomenu
pouze usnesení, ve kterém zemědělský
výbor požádal Nejvyšší kontrolní
úřad o provedení kontroly privatizace všech
státních statků ze 6 vyjmenovaných
bez ohledu na to, kdo ze kterého politického klubu
je navrhl, protože samozřejmě všichni
máme zájem o to, aby privatizace byla jasná
a čitelná pro občany. Ale stejně tak
jako kolega Budinský se domnívám, že
je lépe soustředit práci ve výborech
k této problematice, než vytvářet nové
a nové orgány, které potom ubírají
možnosti věnovat se ve výborech pořádně
práci těchto výborů.
Doporučuji tedy totéž, co kolega Budinský.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
poslanci Černému, prosím poslance Kužílka,
připraví se pan kolega Payne.
Poslanec Oldřich Kužílek: Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte, abych sdělil
postoj klubu ODA k tomuto návrhu LSU. Proces privatizace
je natolik gigantickou a sledovanou záležitostí,
že nemůže být v zájmu ODA, aby
cokoliv v něm bylo nějak neprůhledné,
nekontrolované apod. Proto také díky hlasům
poslanců ODA se tento bod zařadil na program pléna.
Nicméně po vyhodnocení návrhu tak,
jak byl předložen ze strany LSU jsme dospěli
k názoru, že tato forma by byla dost málo efektivní.
Zjistili jsme, že priorita v této oblasti leží
trochu jinde. Leží v tom, aby se skutečně
seriózně zjistilo, kde v mapě privatizace
jsou skutečně bílá místa, která
dosud nejsou pod nějakou seriózní kontrolou,
ať už NKÚ, ať už hospodářského
výboru nebo dozorčí rady. Bylo by velmi dobré,
a k tomu bychom vyzývali hospodářský
výbor, aby se zaměřil na takováto
bílá místa, aby se vytypovala. K tomu mohu
říci, že na jednání poslaneckého
klubu ODA pan ministr Skalický jednoznačně
sdělil, že k takovéto aktivitě veškerou
svojí vybaveností přispěje a je ochoten
k ní dát svůj čas i znalosti. Pakliže
bude vytypováno, co je skutečně nepokryto
nějakou kontrolou, ODA podpoří jakýkoliv
mechanismus, který by bílé místo vyřešil.
Zatím se však zdá, že spíše
by bylo dobré se zamýšlet, jestli NKÚ,
jestli hospodářský výbor, jestli dozorčí
rada plní to, co se od nich očekává,
naplno. Ale nestřílet takhle v obecné poloze.
Takto si dovoluji přednést názor klubu ODA
a klub ODA takto předložený návrh nepodpoří.
Děkuji vám.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Kužílkovi. Prosím pana poslance
Payna, aby se ujal slova.
Poslanec Jiří Payne: Pane předsedající,
vážení kolegové a kolegyně, pokoušel
jsem se najít právní rámec toho, co
je zde navrženo. S jistým překvapením
jsem zjistil, že v jednacím řádu nemáme
paragraf, který by říkal, že můžeme
zřizovat komise sněmovny. Můžeme zřizovat
pouze vyšetřovací komise a sem právě
míří můj dotaz. Zda tento návrh
je míněn jako vyšetřovací komise,
která má pravomoci vyslýchat apod., či
zda to má být jen poradní orgán, který
ovšem na rozdíl od výborů, například
hospodářského výboru, nemá
zaručeno právo pozvat si ministra na své
jednání.
Pokud je to totiž jen poradní orgán, který
má mít možnost hovořit o věcech
a přijít s nějakými iniciativami -
tady by to zřejmě pak mířilo k tomu,
co navrhuje pan poslanec Kužílek, aby transparentnost
byla větší - pak si myslím, že
je dost dobře možné, aby taková činnost
proběhla třeba v hospodářském
výboru, který má navíc možnost
pozvat si ministra na své jednání, což
je právo Ústavou garantované.
Komise - tak jak byla navrhována - nemá ani statut
vyšetřovací komise ani pravomoci výboru,
a proto si myslím, že by nejspíše nesplnila
to, co od toho paní navrhovatelka očekává.
Já bych prosil ujasnění právního
statutu, co je zde vlastně navrhováno.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Paynovi. O slovo se přihlásil pan
poslanec Seifer. Prosím, aby se ujal slova.
Poslanec Pavel Seifer: Vážený pane předsedající,
já musím reagovat na předchozího řečníka.
Úmyslem navrhovatelky nebylo zpochybnit práci a
činnost jednoho z výborů tohoto ctihodného
shromáždění. Myslím, že
zde jsou analogie. Přiznejme si, že privatizace je
ve vývoji společnosti stejně důležitá
nebo možná důležitější,
než stav masmédií nebo dalších
objektů. Já si nemyslím, že stálá
komise pro sdělovací prostředky vznikla proto,
že někdo nedůvěřoval kulturnímu
výboru. Přesto je to v náplni práce
kulturního výboru a pan předseda Kozel jistě
vede výbor dobře a rozumně. Důvodem
vzniku komise jistě nebylo, že by výbor pracoval
špatně. Je tu specifikum, které má zvláštní
entitu, kde je potřeba zdůraznit význam tohoto
problému.
Abych to zkrátil, já si myslím, že privatizace
si zaslouží mimořádnou pozornost nejen
sdělovacích prostředků, ale i Parlamentu,
a že návrh směřoval právě
k tomu, aby Parlament této oblasti věnoval zvýšenou
pozornost. Nebylo to vyjádření nedůvěry
hospodářskému výboru nebo zahraničnímu
výboru nebo zemědělskému výboru.
Bylo to prostě konstatování, že je to
oblast, kde ve veřejnosti jsou velmi často a velmi
výrazně vyjadřovány pochybnosti o
správnosti těch kterých postupů v
této oblasti.
Já si myslím - nyní navážu na
slova pana předsedy Payna - že stálá
komise Poslanecké sněmovny pro sdělovací
prostředky není vyšetřovací komisí.
Je to stálá komise, která má na starosti
péči o sdělovací prostředky.
Nic nevyšetřuje, prostě je ustavena ze zákona
a z vůle této sněmovny a plní své
funkce pod vedením pana místopředsedy Kasala
dostatečně, ne-li dobře.
Já si myslím, že nic nebrání
této sněmovně - pokud nechce něco
skrývat - aby otevřela prostor a řekla transparentně
"ano, my jsme ochotni sledovat a posuzovat tuto speciální
otázku privatizace". Hospodářský
výbor má ještě mnoho dalších
problémů na starosti, nejen privatizaci.
Já bych apeloval na sněmovnu, na poslance, pokud
si myslí, že by bylo vhodné hrát s otevřenými
kartami, aby otevřeli možnost vytvoření
této komise. Pokud je vše v pořádku
(pan ministr se mnou bude jistě souhlasit), ať tato
komise má možnost toto konstatovat a zatleskat vládě,
že to dělá dobře.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Seiferovi. Kdo se dále hlásí
do rozpravy? Nikdo. Rozpravu uzavírám. Prosím
paní poslankyni Orgoníkovou, aby se ujala slova.
Poslankyně Hana Orgoníková: Pane předsedající,
v rozpravě vystoupili kolegové poslanci Budinský,
Kraus, Černý, Kužílek, Payne a Seifer.
Poslanci Budinský a Černý si pochvalovali,
jak dobře pracují jejich výbory (což
já nezpochybňuji) a doporučili zdržet
se hlasování o tomto usnesení.
Pan poslanec Kraus nepodal žádný pozměňovací
návrh.
Pan poslanec Kužílek vyzval hospodářský
výbor, aby vytypoval bílá místa v
privatizačním procesu, která nejsou kontrolována
a sdělil, že klub ODA návrh na vytvoření
stálé komise pro kontrolu privatizace nepodpoří.
Pan poslanec Payne měl dotaz, zda se má jednat o
komisi vyšetřovací či jinou. Nemá
to být vyšetřovací komise a poněvadž
bude složena z poslanců, tak to, zda poslanci mohou
či nemohou pozvat ministra na své jednání,
je obsaženo v jiných právních předpisech.
Pan poslanec Seifer nepodal žádný pozměňovací
návrh.
V podstatě nebyl podán žádný
pozměňovací návrh. Pane místopředsedo,
můžete dát hlasovat o návrhu jako celku.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Paní
poslankyně, pokud si vzpomínám, vy jste navrhovala,
abychom nejprve hlasovali o bodu I.
Dovolím si vás odhlásit a požádat
o novou prezentaci.
Dámy a pánové, budeme hlasovat o části
usnesení, označené I., tak jak nám
je přednesla paní poslankyně Orgoníková.
Prosím o klid.
Kdo je pro přijetí této části
usnesení, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko.
Prosím o chvíli strpení, nedaří
se mi nastartovat hlasování. Daří
se mi sice měnit pořadová čísla
hlasování, ale nedaří se dosáhnout
změny na displeji.
Dámy a pánové, pokusím se znovu o
zahájení hlasování o první
části usnesení.
Kdo je pro přijetí první části
usnesení, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
v hlasování číslo 220. Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh nebyl přijat poměrem hlasů
51 pro, 54 proti, 41 se zdrželo hlasování.
Myslím, že dále nemůžeme hlasovat
o zbytku návrhu usnesení. Paní navrhovatelka
se hlásí o slovo.
Poslankyně Hana Orgoníková: Chci vám
jenom poděkovat za hlasování a za to, že
jste se potom uklidnili. Jsem zvědavá, jak hlasoval
pan poslanec Tomáš Ježek.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
paní poslankyni Orgoníkové. Dámy a
pánové, tím jsme projednali bod 33. Pan poslanec
Budinský se hlásí o slovo.
Poslanec Vladimír Budinský: Jak jsem slíbil
poslancům hospodářského výboru,
svolávám právě teď hospodářský
výbor do místnosti 07.