Poslanec Stanislav Pěnička: Já bych
v této souvislosti dal přednost opět mému
pozměňovacímu návrhu. Doufám,
ze pan kolega Maryt souhlasí, protože to je ten návrh
v případě přijetí návrhu
kolegy Mandelíka, kde jsem dal ty tři pozměňovací
návrhy, které vracejí původní
předlohu do té formy, jak byla navržena. Já
nevím, pane předsedající, jestli to
mám znovu číst nebo jestli je všem jasné,
o čem se hlasuje.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Je
námitka proti tomuto postupu? Není-li tomu tak,
dávám hlasovat.
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
číslo 34. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
128 pro, nikdo proti, 14 se zdrželo. Děkuji.
Poslanec Stanislav Pěnička: Další
návrh - a teď bych dal konečně hlasovat
o návrhu pana kolegy Maryta, je k bodu 30, vypustit první
větu. Jen bych upozornil na to, že jde o technický
benzín, kde pan kolega Maryt navrhuje vrácení
té sazby na nulu. Pan ministr nesouhlasí s návrhem
pana kolegy Maryta, já také ne, i když to,
co navrhuje pan kolega Maryt, má své opodstatnění
v tom, že je to ošetřeno už v § 19
tím odst. 4 v původním vládním
návrhu. Hlasujte každý podle svého nejlepšího
svědomí.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Kdo
je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
v hlasování číslo 35. Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh nebyl přijat poměrem hlasů
53 pro, 15 proti, 76 se zdrželo.
Poslanec Stanislav Pěnička: Teď bych
přednesl nebo spíš bych zařadil můj
pozměňovací návrh, který se
váze k technickým benzínům, neboť
musíme upravit částku u technických
benzínů ve společné zprávě,
kde u položky technické benzíny se navržená
částka 10 160 korun za tunu mění na
částku 11 570 korun za tunu, protože má-li
se zabránit možným daňovým únikům
z toho míchání, tak musíme stanovit
sazbu daně jako u olovnatého benzínu. Prosím
o hlasování.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Není-li námitek budeme hlasovat o právě
připomenutém pozměňovacím návrhu.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku a stiskne
tlačítko k hlasování č. 36.
Kdo je proti? Zdrzel se někdo hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
111 pro, 10 proti, 29 se zdrželo hlasování.
Poslanec Stanislav Pěnička: Jako další
vystoupil pan kolega Jaroš, který navrhuje v §
40 u číselného kódu nomenklatury celního
sazebníku 2402 změnu sazby daně z 0,51 na
0,60, z 0,41 na 0,60 a z 0,46 na 0,60 Kč za kus, čímž
dojde ke sjednocení sazby u spotřební daně
u cigaret a doutníků. Dále u číselného
kódu 2403 nomenklatury celního sazebníku
změnu sazby z 0,51 na 0,60. Já, ač nekuřák,
tak tento návrh nepodporuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji,
kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
k hlasování č. 37. Prosím o klid.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Tento
návrh nebyl přijat poměrem hlasů 71
pro, 47 proti, 31 se zdrzel hlasování. Prosím
další návrh.
Poslanec Stanislav Pěnička: Jako další
vystoupil pan kolega Hájek se svým komplexním
návrhem na úpravu daně...
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Promiňte,
pane kolego, pan ministr a místopředseda vlády
se hlásí s faktickou poznámkou.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedající,
vážené poslankyně, vážení
poslanci, já bych v této chvíli pozádal,
protože v tom návrhu jsou legislativní a jiné
závady, pro případ, že by se schválil,
požádal bych o chvíli přestávky
na další konzultace a zpřesnění
případně tohoto návrhu. Jestli bych
o to mohl požádat.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, nabízí se řešení,
které by spočívalo v tom, že se zeptám,
je-li námitek proti tomu, abychom v tomto okamžiku
vyhověli z těchto legislativně-technických
důvodů návrhu pana místopředsedy
vlády a udělali větší polední
přestávku, ve které se bude muset sejít
i organizační výbor. Bude námitek
proti tomuto postupu? Jestliže není námitek,
dovolil bych si v tomto okamžiku přerušit projednávání
tohoto bodu a vyhlásit přestávku do 14.30
hodin s tím, že ve 14.00 hodin se sejde v místnosti
č. 106 organizační výbor.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, prosím, abyste se dostavili do
jednací síně, abychom mohli pokračovat
v projednávání přerušeného
bodu. O slovo se hlásí pan ministr Kočárník,
který před polední přestávkou
požádal o určitý prostor na poradu k
některým aspektům komplexního pozměňovacího
návrhu. Prosím, máte slovo, pane místopředsedo.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
pane předsedající, vážené
paní poslankyně, vážení páni
poslanci....
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Promiňte,
pane místopředsedo, dámy a pánové,
prosím o klid.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
... během polední přestávky jsme
zevrubně posuzovali komplexní návrh, který
se týká malých pivovarů a musím
znovu opakovat, že nemohu tento návrh doporučit.
Klíčové důvody jsou čtyři.
Ten první důvod je ten, že smlouva s GATTEM
České republiky v rámci GATT by znamenala
automaticky, že musíme tuto nižší
spotřební daň poskytnout všem dovozcům
na dovážené pivo.
Druhý klíčový argument - protiargument
- je ten, že zmocnění, které je v té
novele pro ministerstvo financí, je podle vyjádření
legislativců protiústavní, protože zásah
do plátce i základu daně může
učinit pouze zákon, nikoli podzákonná
norma, kterou by v daném případě byla
vyhláška ministerstva zemědělství
a ministra financí.
Třetím klíčovým argumentem
- protiargumentem - je to, co jsem uvedl již ve své
krátké replice, tzn., že by docházelo
k vytváření i ze středních
pivovarů menších společností
s ručením omezeným, které by tak využívaly
tohoto ustanovení zákona.
Konečně čtvrtým klíčovým
argumentem nebo protiargumentem je precedenční důvod,
když nechávám stranou ekonomické důvody.
Pokud je vůle sněmovny tuto otázku nějak
řešit, pak hledejme nějaké řešení,
ale toto řešení, které je navrženo,
není dobré řešení a navíc
jsou tam i legislativní problémy, které by
byly z hlediska správy daní apod. Takže ještě
jednou opakuji, nedoporučuji tento návrh.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu ministrovi za jeho vyjádření. Ptám
se, kdo se dále hlásí do rozpravy? Pan poslanec
Hájek, prosím, aby se ujal slova.
Poslanec Josef Hájek: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
ministře, dámy a pánové, já
nehodlám vést polemiku a námitky k jednotlivým
argumentům pana ministra k mému pozměňovacímu
návrhu. Chtěl bych především
využít možnosti tohoto vystoupení k některým
technicko-legislativním úpravám mého
pozměňovacího návrhu a ty bych přednesl.
Doporučuji nebo navrhuji, aby v mém návrhu,
kde je napsáno příslušný finanční
orgán - to slovo "příslušné"
bylo vyškrtnuto, čili pozměňovací
návrh spočívá v tom, že by zůstala
dikce "finanční orgán". Jiný
předpis totiž upravuje, ze finanční
orgán je místně příslušný
orgán a je to tedy nadbytečné. Druhá
dílčí změna v tabulce u odstavce 3,
§ 33....
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Promiňte,
pane kolego, já vám skočím na chvíli
do řeči, omlouvám se za to velice, ale asi
polovina sněmovny na mne gestikuluje, že není
možno se zaregistrovat. Já o tom vím. Vzhledem
k tomu, že probíhal organizační výbor,
bylo potřeba použít hlasovací zařízení
v té místnosti. Bylo potřeba ho teď
na několik minut vypnout. Jsem o tom informován,
nejde o poruchu, prosím netrpělivé, kteří
se potřebují přihlásit okamžitě,
aby strpěli tak asi 120 vteřin. Děkuji, omlouvám
se za to, že jsem vám skočil do řeči.
Poslanec Josef Hájek: ... čili, budu pokračovat
- 3, § 33 sazby daně - v předložené
tabulce druhý řádek od shora navrhl jsem
- pro malé nezávislé pivovary, § 2 písm.
i). Upřesňuji tento návrh, že před
to § 2 se vsune slovíčko: "podle §
2 písm. i)".
Nyní bych vás požádal, abyste si otočili
můj návrh na druhou stranu a pod číslem
4 odst. 4 zní: "jestliže skutečný
výstav je nižší". Navrhuji mezi slovo
"výstav" a slovo "je" vsunout "v
kalendářním roce".
V témže odstavci - "zaplatí tento pivovar
do 31. ledna daňový doplatek". Mezi slovo "ledna"
a slovo "daňový" doplnit slova "roku
následujícího".
V bodě 7 podle konzultace s legislativci bude přesnější
opravená dikce takto: "tento zákon nabývá
účinnosti dnem 1. ledna 1995". Škrtne
se ¨s výjimkou ustanovení § 33" a
místo toho se vsune "s tím, že".
Věta pokračuje "sazba daně v korunách
na hektolitr pro malé nezávislé pivovary
podle § 2 písm. i)", škrtnou se slova "která
nabývají" a nahrazují se slovem "nabývá"
a věta pokračuje "1. července 1995".
Přidává se věta: do 30. 6. 1995 platí
pro malé nezávislé pivovary podle §
2 písm. i) sazba daně uvedená v § 33
v položce "pro ostatní právnické
a fyzické osoby". Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Hájkovi. Pan poslanec Jegla se hlásí
do rozpravy, prosím, aby se ujal slova. Připraví
se pan poslanec Mandelík.
Poslanec Jan Jegla: Pane předsedající,
kolegyně a kolegové, využívám
otevřené rozpravy, abych se vrátil ještě
ke svému návrhu, který se týkal daňových
úprav u vína. Po konzultaci s pracovníky
ministerstva financí navrhuji, aby druhá část
mého pozměňovacího návrhu byla
zrušena, navrhuji tedy jeho stažení, a to z toho
důvodu, že je potřebný větší
legislativní zásah a jsou tam i problémy
s celním sazebníkem. To jsem nevěděl,
a proto svůj návrh stahuji.
Využívám i změny u prvního návrhu,
tj. změna položky 2204. Navrhoval jsem snížení
na 5,- Kč, nyní navrhuji úpravu na 5,50 Kč.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Jeglovi a prosím pana poslance Mandelíka,
aby se ujal slova.
Poslanec Richard Mandelík: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
dámy a pánové, nebudu nic navrhovat, ale
pokusil bych se trochu polemizovat s názorem pana ministra
financí. Tomuto návrhu, kterému se vytýká
ve čtyřech bodech vadnost, a to především
proto, že stejnému režimu budou podrobeny dovozy
a za druhé proto, že se tam objevuje moment, který
by mohl vést k neústavnosti tohoto ustanovení
a dále že jde o opatření nesystémové
a že návrh obsahuje legislativní vady. Chtěl
bych říci k dovozům, že si nedovedu
představit, že malé nezávislé
pivovary budou do České republiky dovážet
pivo. K tomu prostě může dojít v tak
omezeném množství, ze to nemůže
mít žádný dopad na náš trh.
Pokud jde o neústavnost, říká se,
že zmocnění ministerstva zemědělství,
aby v dohodě s ministerstvem financí byl vydán
právní předpis, který vymezí
pojem nezávislosti, a to právní a ekonomické,
je v rozporu s ústavou, neboť ústava říká,
že daně mohou být předepsány
pouze zákonem. Známe desítky právních
předpisů nižší právní
síly, kde daňové zákony zmocnily orgány
státní správy upravovat další
podrobnosti, a to ohledně plátců, ohledně
předmětů daně a dokonce ohledně
sazeb. Typický příklad je svěření
obcím do jejich pravomoci vydávat vyhláškou
koeficienty, kterými se upravuje sazba daně v dané
obci. To je stejný případ a nepovažuje
se za neústavní.
Toto ustanovení, které navrhl pan navrhovatel, neříká
nic jiného než že plátce, který
je vymezen v § 2 písm. i), je takovou právnickou
a fyzickou osobou, jejíž roční výstav
je menší než 200 tisíc hektolitrů.
Je to taková osoba, která splňuje i další
podmínky, svěřené podzákonné
normě. To je ustanovení, které je v daňových
zákonech naprosto standardní a je v souladu s ústavou.
Mám stejné množství názorů
jako pan ministr, které potvrzují, ze nejde o rozpor
s ústavou.
Pokud jde o nesystémovost, tam souhlasím, nejde
o systémové opatření. To opatření
má pravděpodobně jiný význam.
Jak řekl pan ministr, pokud by sněmovna považovala
přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu za výraz toho, že se zde podporuje určitá
tradiční výroba a určitá součást
naší národní kultury (a tím nepochybně
malé pivovary jsou), pak připustil, že by se
o tom z tohoto důvodu dalo uvažovat. Jsem přesvědčen
o tom, ze návrh je nesen právě tímto
důvodem.
Pokud jde o legislativní nedostatky, myslím, že
pan poslanec Hájek je právě odstranil. Chci
ještě upozornit na toto.
Účinnost těchto opatření je
navrženo odložit až o půl roku na 1. 7.
1995. Do té doby je možno přistoupit případně
k jiné variantě, jako je ta nabízená
dotační atd. Ale jiná varianta se zde nenabízí
a vůle chránit tuto naši jakousi výlučnou
národní kulturní památku tady zjevně
je. Já tento návrh podpořím.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
O slovo se hlásí pan místopředseda
vlády, potom pan poslanec Budinský.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Já nechci
rovněž polemizovat, pane předsedo, pane místopředsedo,
vážené poslankyně, vážení
poslanci, nicméně trvám na dvou věcech.
Bylo to u vína, jestli víte, jak jsme tady kdysi
schválili pro domácí výrobce změnu
spotřební daně, tak to automaticky platilo
pro veškeré dovozy. Totéž by se týkalo
piva z hlediska GATTu. Trvám na tom, že to takto smlouva
s GATT stanoví, tam se nezkoumá, kdo to dováží
atd. To jde prostě ze zahraničí a musí
mít nejlepší podmínky, jaké mají
ti domácí.
Pokud jde o to ústavní nebo protiústavní,
ten příměr s těmi obcemi je nepřípadný,
pane poslanče Mandelíku, protože zákon,
který dává obci možnost, jednak určuje,
že jsou to obce a jednak jim určuje, v jakém
intervalu mohou, ale ten zákon přímo říká,
co ty obce mohou, zatímco tady se říká,
že je zmocnění vymezit a neříká
se jak vymezit a co vymezit. Čili troufám si tvrdit,
že by Ústavní soud i tento zákon, pokud
by k tomu došlo, napadl. Pokud je vůle sněmovny,
hledejme ne touto formou, hledejme nějaké jiné
řešení, ale tato forma není dobrá.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu ministrovi. Pan poslanec Budinský.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
předsedo, členové vlády, kolegyně
a kolegové, já se velmi omlouvám, že
nás zdržuji v jednání, ale já
jsem 19 let žil v pivovaře, protože můj
otec byl zaměstnancem pivovaru a skutečně
vím, co to pivovar je.
Chtěl bych říci toto. Včera tady pan
premiér hovořil o tom, jak parciální
a skupinové zájmy vítězí, mohou
vítězit a mohou ohrozit tento transformační
proces. Já považuji projednávání
daňových zákonů za něco velmi
závažného a myslím, že je strašně
důležité, aby návrhy poslanců
byly vznášeny ve výborech, byly skutečně
projednány a byly podrobeny prvnímu testu v jednotlivých
výborech. Zdá se mi u všech návrhů,
které padají tady přím o ve sněmovně,
do značné míry nezodpovědné,
možná alibistické a možná exhibicionistické
jejich přednášení, protože vždycky
mám pocit, že jednotliví přednášející
se chtějí zavděčit těm, kteří
je oslovují, podporují a dávají jim
do úst argumentaci.
Já bych chtěl varovat před tím, abychom
v nějaké masové míře s výjimkou
skutečně naléhavých věcí
a legislativních věcí přijímali
návrhy, které jsou vznášeny tady v Poslanecké
sněmovně. U mnoha jiných zákonů
se nám osvědčilo, když jsme přijali
řešení, které bylo předjednáno,
bylo schváleno jak společná zpráva.
Proto bych skutečně nedoporučoval přijetí
diskutovaného pozměňovacího návrhu,
je skutečně nesystémové a jestliže
schválíme takovouto výhodu spotřební
daně u malých pivovarů, budeme v další
míře zavaleni návrhy od nejrůznějších
skupin a bude se nám skutečně tomuto parciálnímu
tlaku velice těžko čelit.
Já říkám přesto, že jsem
vyrůstal v pivovaře a odrostl v pivovaře,
přestože všichni mí příbuzní
v pivovarech pracují, přestože žiji v
chmelařské oblasti, já tento návrh
nepodpořím. (Pobavení v sále.)
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Budinskému. Pan kolega Koháček
se hlásí, připraví se pan poslanec
Černý.
Poslanec Petr Koháček: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, dámy a pánové, já
bych vás rád upozornil ještě na jeden
problém. (Hluk v sále.)
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Promiňte,
pane kolego. Dámy a pánové, věřím,
že téma pivo je velice žhavé v této
zemi a právě proto bych já docela rád
slyšel, co říká ten, který mluví
do mikrofonu. Prosím o klid.
Poslanec Petr Koháček: Rád bych upozornil
ještě na jeden moment, který je s tímto
pozměňovacím návrhem spojen. Pan ministr
financí zde upozornil na souvislost se smlouvou GATT, kterou
budeme na tomto plénu schvalovat a rozhodovat o ní.
Chtěl bych upozornit na to, že nás a naše
nástupce v tomto parlamentu bude v brzké době
čekat dost velká práce na vytvoření
kompatibility našeho právního řádu
s právem Evropské unie, protože chceme podat
přihlášku do Evropské unie a rád
bych vás upozornil na to, že tento návrh nás
od této kompatibility vzdaluje, že bychom stejně,
pokud bychom chtěli být členy unie, museli
toto odstranit anebo velmi složitě žádat
státy Evropské unie o výjimku a nevím,
jestli by zrovna boj o výjimku pro malé české
pivovary byl tím správným řešením
našeho vstupu do Evropské unie. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Koháčkovi. Prosím pana kolegu
Černého, aby se ujal slova.
Poslanec Jan Černý: Pane předsedo,
pane místopředsedo, pane ministře, dámy
a pánové, já jsem nebydlel v pivovaře,
nicméně právě proto, že jsem
v pivovaře nebydlel, tak tento návrh podpořím.
Je to obdobná úprava, která existuje v zemích
Evropské unie - v Německu, vrací k tomu Holandsko,
které při ponechání, dá se
říci, všech pivovarů na stejné
lodi, dospělo během času k tomu, že
všechny malé a nezávislé pivovary byly
zlikvidovány a celý trh obsadily dva obrovské
koncerny, které momentálně diktují
cenu na trhu piva v Holandsku.
Myslím, že jako Čech, jako pivař, mám
povinnost v této sněmovně podpořit
právě to, o čem mluvil pan kolega Mandelík,
to je to, že ke koloritu české krajiny, ke
koloritu venkova patří malý nezávislý
pivovar. Děkuji. (Potlesk.)
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, rozprava, respektujíc Parkinsonovy
zákony, pokračuje dále. Jako další
se hlásí pan kolega Ullmann a pan kolega Hofhanzl.
Prosím o klid.
Poslanec Josef Ullmann: Vážený pane
předsedající, dámy a pánové,
nebudu vůbec diskutovat, mám jen otázku,
protože jedné věci nerozumím a docela
bych uvítal, aby mi byla vysvětlena. Pojem malý
nezávislý pivovar. Máme také malé
závislé pivovary? Já se totiž bez toho
dost těžko rozhoduji. Tento pojem bych rád
vysvětlil, jednak tu nezávislost a na čem
nezávislost?
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Ullmanovi. Prosím pana kolegu Hofhanzla,
aby se ujal slova.
Poslanec Čestmír Hofhanzl: Vážený
pane předsedající, vážené
dámy, vážení pánové, já
jsem ani v pivovaru nebydlel, ani pivař nejsem, ale 40
let jsem zažil, že v této zemi vládla
jen jedna parta a já bych se nechtěl dožít
toho, aby českému hospodářství
i českému pivovarnictví také vládla
jenom jedna parta. Já chci, aby tady vznikl malý
a střední stav.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Hofhanzlovi. Hlásí se pan poslanec
Hájek.
Poslanec Josef Hájek: Vážený
pane místopředsedo, považuji za slušné
odpovědět jako předkladatel pozměňovacího
návrhu na dotaz pana kolegy Ullmanna. Právní
a ekonomické podmínky nezávislosti má
právě určit ona zmíněná
podzákonná norma, o které se tady diskutovalo,
tzn. tento zákon vlastně toto nespecifikuje, takže
tady není možné dát jinou odpověď.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Hájkovi. Pokusím se podruhé
uzavřít rozpravu, vzhledem k tomu, že se do
ní již nikdo nehlásí. Děkuji.
Rozprava je uzavřena.
Bylo by zřejmě korektní zeptat se pana ministra,
zda si přeje vystoupit a vyjádřit se k další
části rozpravy. Není tomu tak. Prosím
tedy pana zpravodaje, aby se ujal slova.
Poslanec Stanislav Pěnička: Vážený
pane předsedo, vážený pane místopředsedo,
vážené kolegyně, vážení
kolegové, jsem příliš ponořen
v problému, poznal jsem na vlastním těle,
co to je schizofrenie. Odhlédněme proto od pivovaru
jako od nějaké krajino tvorby, odhlédněme
od podpor malých pivovarů, nezávislých
pivovarů, ale vraťme se k problému. Chtěl
bych říci jedno, a to by mělo být
zásadní, čím bychom se měli
v naší práci řídit, že každý
takovýto zásadní návrh, to je návrh,
který výrazně mění celou novelu,
by měl projít výbory. Ani v rozpočtovém,
ani v hospodářském a zemědělském
výboru tento návrh nezazněl a myslím
si, ze to není zcela korektní od předkladatele.
(Potlesk.) Ne proto, že bych byl proti malým pivovarům,
mám je nesmírně rád, ale z principiálních
a zásadních důvodů a systémových
bohužel nemohu s návrhem kolegy Hájka souhlasit.
Zástupce malých pivovarů bych chtěl
ještě upozornit na to, pokud pozorně poslouchali
pana ministra, že slyšeli mezi řádky navádění
k tomu, že je ochoten okamžitě vstoupit do jednání
a řešit potřeby malých pivovarů
jiným způsobem než úlevou daňových
zákonů.
Myslím si, ze dost bylo řečí, proto
bych nechal hlasovat o komplexním návrhu kolegy
Hájka.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dovolil
jsem si vás odhlásit. Prosím, abyste se zaregistrovali.
Poslanec Stanislav Pěnička: Jedná
se o komplexní návrh na úpravu spotřební
daně u malých nezávislých pivovarů.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Je
to ten písemně předložený s drobnými
úpravami, které zazněly z úst pana
kolegy Hájka ve druhé části rozpravy.
Kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
v hlasování číslo 38. Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat poměrem hlasů 91
pro, 35 proti, 29 se zdrželo. Prosím další
návrh.
Poslanec Stanislav Pěnička: Nebuďme
smutní. Další návrh je pana kolegy Jegly,
který navrhl - budu oznamovat druhý pozměňovací
návrh - v položce 2204 - révové víno
snížení z 6 Kč za litr na 5,50 Kč.
Já i pan ministr doporučujeme. Položku 2206
nechat v původním vládním návrhu.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Kdo
je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
v hlasování číslo 39. Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Tento návrh byl
přijat poměrem hlasů 125 pro, 9 proti, 21
se zdrželo. Prosím další návrh.
Poslanec Stanislav Pěnička: Pane předsedající,
to byly všechny pozměňovací návrhy.
Prosil bych, abyste nechal hlasovat o novele jako o celku ve znění
společné zprávy a přijatých
pozměňovacích návrhů.