Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Františku Kačenkovi a prosím,
aby se slova ujal druhý z přihlášených
pan poslanec Libor Novák z Trutnova.
Poslanec Libor Novák (1958): Pane předsedající,
navrhuji vypustit ze společné zprávy výborů
Poslanecké sněmovny bod 3, to je návrh na
snížení sazby daně o 25% u speciálních
vozidel používaných pro polní práce
v zemědělské výrobě. Jsem toho
názoru, že v tomto případě, a
právě v tomto případě, se jedná
o speciální nákladní vozidla, která
jsou použitelná jak pro přepravu nákladů,
tak pro polní práce, zejména v sezóně,
kdy se tyto práce konají. Navíc si myslím,
že faktické rozlišení použití
pro ten či onen účel je velmi těžko
prokazatelné.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Novákovi. Další přihlášky
do rozpravy? Pan poslanec Hurta, pan poslanec Křížek.
Poslanec Josef Hurta: Vážený pane místopředsedo,
vážený pane předsedo, váženi
kolegové, domnívám se, že tady se navrhuje
snížení daně pouze o 25%. čili
tato vozidla z těch 25% pravděpodobně budou
v zemědělské výrobě používána.
Čili neznamená to žádnou rozhodující
položku.
V předcházejících daních jsme
schválili dodanění lehkých topných
olejů, které pro zemědělství
představuje 350 miliónů a ani jsme nemrkli
okem. Tady se jedná o záležitosti podstatně
nižší a děláme z toho vědu.
Myslím, že by bylo správné, aby tato
vozidla aspoň takto, částečně,
byla osvobozena od daně. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Hurtovi. Prosím, aby se slova ujal pan poslanec
Křížek.
Poslanec Josef Křížek: Vážený
pane předsedající, vážený
pane ministře, kolegové a kolegyně, chtěl
bych reagovat rovněž na návrh pana poslance
Libora Nováka, a sice v tom smyslu, že se jedná
asi z jeho strany o nepochopení. To jsou skutečně
vozidla, jako jsou rozmetadla strojených hnojiv, jako jsou
aplikační zařízení na ochranu
rostlin, která po dobu minimálně tří
až čtyř měsíců skutečně
pracují na poli, jezdí po místních
komunikacích, čili skutečně nezatěžují
veřejné komunikace.
Prosil bych, abyste k tomuto vysvětlení při
hlasování přihlédli. Děkuji
vám.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Křížkovi. Zdá se, že
to byla poslední přihláška do rozpravy,
takže rozpravu končím a ptám se, zdali
navrhovatel či zpravodaj požadují nějaký
čas na zpracování pozměňovacích
návrhů. Zdá se, že tomu tak není,
takže prosím pana ministra Kočárníka,
aby přednesl závěrečnou řeč
k tomuto vládnímu návrhu zákona.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Chtěl
bych ještě jednou všem paním poslankyním
a pánům poslancům poděkovat za pozornost,
kterou věnovali novele zákona a chtěl bych
se vyjádřit zejména ke dvěma pozměňovacím
návrhům, které zde zazněly.
To, co navrhl pan poslanec Kačenka, je nadbytečné,
nemusí to být vůbec v zákoně,
protože tuto možnost zaplatit to jednorázově
plátce má. Jde o to, aby se to nekomplikovalo. Nedoporučuji
to, protože možnost existuje v zákoně.
Není předepsáno, že se to musí
rozkládat na několik splátek.
Pokud jde o inkriminovaná speciální vozidla,
chtěl bych říci, že pod pojmem "speciální
vozidla" se v souvislosti s výnosem dopravy, na který
je odkázána úprava silniční
daně, rozumí celá řada vozidel. To
nejsou jen vozidla zemědělská. Jsou to nákladní
vozidla s výměnnými nástavbami, které
se mohou jednoduše změnit tím, že se přehodí
korba atd. a umožňuje to různorodé využití
těchto vozidel. Speciální vozidla jsou využívána
i v jiných oblastech, jako např. ve stavebnictví,
při práci v lomech, v železniční
dopravě, atd. Celá oblast ze strany berních
úřadů je nekontrolovatelná, pokud
by tam tato úleva byla. Proto nedoporučuji s tímto
návrhem souhlasit.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Kočárníkovi prosím,
aby se svých povinností ujal společný
zpravodaj.
Poslanec Jiří Vačkář: Chtěl
bych se vyjádřit k rozpravě. Celkově
vystoupili 4 poslanci, z toho 2 předložili pozměňovací
návrhy.
Jako první vystoupil pan kolega Kačenka, který
navrhl v odst. 1 v § 10 za stávající
text doplnit větu:
"Celkovou výši záloh může
plátce zaplatit jednorázově v termínu
první splátky."
Za druhé navrhl v odst. 2 v § 10 za stávající
text doplnit větu:
"Celkovou výši záloh může
plátce zaplatit jednorázově v termínu
první splátky."
Po vysvětlení od pana místopředsedy
vlády a pana ministra financí nedoporučuji
jako zpravodaj tuto věc přijmout, protože ze
zákona to zcela jednoznačně vyplývá.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Pan poslanec
Kačenka s faktickou poznámkou.
Poslanec František Kačenka: To já vím,
ale problém je v tom, že to nevědí plátci
a ti se dotazují zbytečně na finančních
úřadech. Je to nadbytečné, ale pro
obyčejné lidi je to - myslím srozumitelnější.
Poslanec Jiří Vačkář: Doporučuji
tuto věc rozhodnout hlasováním.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Samozřejmě,
jinak ani postupovat nemůžeme.
Konstatuji, že jsem vás před chvilkou odhlásil,
takže prosím, abyste se znovu pomocí karet
přihlásili tak, abychom v hlasování
č. 76 mohli rozhodnout o obou návrzích pana
poslance Kačenky současně. Zahájil
jsem hlasování č. 76.
Ptám se, kdo je pro návrhy pana poslance Kačenky?
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování skončilo.
Pro 31, proti 37, zdrželo se 60. Návrhy nebyly přijaty.
Poslanec Jiří Vačkář: Jako
druhý vystoupil s pozměňovacím návrhem
pan poslanec Libor Novák a navrhl vypustit bod 3 ze společné
zprávy. K této věci bych chtěl říci,
ze se to skutečně týká pouze strojů
používaných v zemědělské
výrobě. Takto je to napsáno v textu. Osobně
doporučuji tento bod ve společné zprávě
ponechat. Nedoporučuji ho vypustit, ale rozhodneme to hlasováním.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano. Rozhodneme
to hlasováním č. 77. Ptám se, kdo
je pro návrh poslance Libora Nováka? Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Pro se vyslovilo 64 poslanců, proti 58, zdrželo se
15.
Tento návrh nebyl přijat.
Poslanec Jiří Vačkář: Vzhledem
k tomu, že byly vyčerpány všechny pozměňovací
návrhy, doporučuji hlasovat o zákonu jako
celku.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano. Budeme
hlasovat o vládním návrhu zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
ČNR č. 16/ 1993 Sb., o dani silniční
ve znění pozdějších předpisů,
podle sněmovního tisku 1215 ve znění
společné zprávy výborů, podle
sněmovního tisku 1338. Budeme o tom hlasovat v hlasování
č. 78, které jsem právě zahájil.
Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji. Hlasování skončilo.
Pro se vyslovilo 137 poslanců, nikdo nebyl proti, zdrželi
se 4 poslanci. Konstatuji, že tento návrh byl přijat.
Děkuji panu ministru Kočárníkovi,
děkuji panu poslanci Vačkářovi a konstatuji,
že můžeme přistoupit k dalšímu
bodu.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Dalším
bodem je
Předložený vládní návrh
zákona, který jste obdrželi jako sněmovní
tisk 1216, nám odůvodní místopředseda
vlády a ministr financí ČR pan Ivan Kočárník,
kterého prosím, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
paní poslankyně, páni poslanci, předložená
novela zákona o správních poplatcích
je předkládána zejména v důsledku
změn, popřípadě vydání
nových právních předpisů, kterými
jsou jednotlivé oblasti státní správy
vymezeny. V návaznosti na změny je navrhováno
doplnění nových předmětů
a sazeb poplatků v sazebníku a některé
dosavadní předměty a sazby poplatků
v sazebníku jsou upřesňovány, aby
vystihovaly správní řízení
prováděná příslušnými
správními orgány.
Zákon sám se navrhuje doplnit o správní
orgán rejstřík trestů, na který
po zrušení prokuratur přechází
povinnost vydávat výpisy z trestního rejstříku.
Dále se navrhuje zrušení osvobození
od poplatků pro rozpočtové a příspěvkové
organizace v jejich hlavní činnosti a obecného
osvobození p ro nadace humanitárního a charitativního
charakteru.
Tato úprava je navrhována za účelem
zajištění stejného přístupu
vůči všem subjektům, poplatníkům
správních poplatků. Důvodem je i skutečnost,
že správní orgány nejsou v praxi s to
rozlišit, kdy se u subjektů rozpočtových
a příspěvkových jedná o hlavní
činnost a kdy o ostatní činnost. Ani nadace
nelze přesně pro účely osvobození
od poplatků rozlišit, protože humanitární
a charitativní charakter subjektu není žádným
právním předpisem vymezen. V současných
podmínkách není důvod osvobozovat
výše jmenované subjekty obecně ode všech
správních poplatků.
Navrhuje se proto zavedení jednotného režimu
s tím, že rozpočtové a příspěvkové
organizace získají na předmětné
platby prostředky ze státního rozpočtu.
Nadace a obdobné neziskové instituce budou po schválení
zákona o neziskových právnických organizacích
řešeny osvobozením jednotlivých úkonů
od poplatků, a to přímo v příslušných
položkách sazebníku. Nedoporučuji tedy
proto v této etapě dělat další
významné změny v této oblasti.
Doporučuji vám, abyste předloženou novelu
zákona o správních poplatcích schválili.
Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu ministrovi Kočárníkovi a dávám
slovo společnému zpravodaji výborů
panu poslanci Petru Brodskému, aby nám odůvodnil
předloženou společnou zprávu výborů,
kterou jste obdrželi jako sněmovní tisk 1339.
Poslanec Petr Brodský: Vážený
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
společná zpráva - sněmovní
tisk 1339, jak bylo uvedeno - zahrnuje až na jeden případ
všechny pozměňovací návrhy, které
zazněly ve výborech. Projednaly tuto novelu ústavně
právní výbor, rozpočtový výbor,
hospodářský výbor a výbor pro
veřejnou správu, regionální rozvoj
a životní prostředí.
Nelze než souhlasit s tím, co říkal
pan ministr. Chtěl bych vás všechny poprosit,
nebo chcete-li požádat, zdali bychom si mohli vzít
společnou zprávu k ruce, já bych vás
chtěl požádat o provedení několika
řekněme šotků, technických šotků,
které se dostaly do zprávy. - (Místopředseda
Ledvinka:...odstranění...) ano, odstranění,
samozřejmě. (Veselost). Jedná se o legislativně
technické záležitosti.
V položce 27 platného sazebníku a nikoliv v
položce 35 písm. f) navrhovaného sazebníku
technickým nedopatřením došlo k tomu,
že připomínka obsažená v usnesení
výboru pro VSRZP - samozřejmě mi všichni
pomůžete o co se jedná - byla provedena v položce
27 platného sazebníku a nikoliv v položce 35
písm. f) navrhovaného sazebníku. Ministerstvo
financí s touto úpravou souhlasí.
Další legislativně technická úprava:
ve společné zprávě na straně
3 v novém bodu 20 sazebníku návětí
zní: "20 - v položce 27 písm. e) zní:"
Jako další legislativně technická úprava
- současně se z tohoto bodu vypouští
text uvedený pod písm. f), t.j. slova "za zrušení
úkonů podle písm. b) a c) - 150,- Kč".
A další je v návaznosti na tuto úpravu
na straně 3 společné zprávy - vkládají
za slova "ostatní body přečíslovat"
slova "k bodu 28 sazebníku".
V položce 35 písm. f) na konci se písm. a)
nahrazuje písm. b).
Pane předsedající, to jsou zmíněné
legislativně technické úpravy. V rámci
otevřené rozpravy budu mít dva pozměňovací
návrhy. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
a otevírám rozpravu, do které se přihlásili
tři kolegové. Jako první kolega Mandík,
kterého prosím, aby se ujal slova, připraví
se kolega Bachna.
Poslanec Josef Mandík: Vážený
pane předsedající, vážený
pane ministře, dámy a pánové, dovolte,
abych podal pozměňovací návrh k zákonu
č. 368/1992 Sb.
V příloze sazebníku správních
poplatků část IV položka 72 doplnit:
"od poplatku podle této položky je osvobozeno
vydání veterinárního osvědčení
přemisťování včelstev."
Odůvodnění: Položka č. 72 hovoří
o vydání veterinárního osvědčení
přemisťování zvířat. Každý
stát potřebuje včelstva za účelem
opylení entomofilních rostlin ať kulturních,
anebo planě rostoucích. Z toho důvodu je
chov včelstev i u nás státem podporován.
Vzhledem k tomu, že nám v posledních třech
letech klesá počet včelstev o 50 tisíc
ročně, přistoupilo ministerstvo zemědělství
k vypsání dotačního titulu "1
f) podpora včelařství". Včelař
při splnění podmínek dotačního
titulu dostane 100,- Kč dotace na každé včelstvo.
V rozporu s tím jsou správní poplatky za
přemisťování zvířat. Dám
jeden malý příklad: za přemístění
4 včelstev za účelem opylení a splnění
dotačních podmínek dostane včelař
400,- Kč dotace a zaplatí za veterinární
osvědčení správní poplatek
300,- Kč.
Vážené kolegyně a kolegové, žádám
vás o podporu a schválení tohoto pozměňovacího
návrhu. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji,
slova se ujme pan kolega Bachna, připraví se kolega
Recman.
Poslanec Petr Bachna: Vážený pane předsedo,
pane předsedající, dámy a pánové,
dovoluji si navrhnout vypustit ze společné zprávy
bodu k článku 1, bodu 8, je to první bod
společné zprávy. Nevím, jak lépe
to vyjádřit, nevyjadřuji to příliš
jasně, ale první bod společné zprávy,
který zní, že v § 9 odst. 1, písm.
c) se připojují slova "jde-li o úkony,
prováděné orgány obce" a ustanovení
pod písm. d) a e) se vypouštějí. Současně
se dosavadní písm. f) označuje jako písm.
d). - toto je text ze společné zprávy, jehož
vypuštění navrhuji.
Důvody jsou dva, z nichž jeden je méně
významný, je to důvod formální,
a to ten, že vlastně tento návrh byl schválen
pouze jedním výborem, a to vyborem ústavně
právním, jedním výborem schválen
nebyl, ač v něm byl projednáván, a
ve dvou výborech vůbec projednáván
nebyl.
Druhý důvod je velmi podstatný - je ten,
že tento pozměňovací návrh směřuje
proti smyslu předkládané novely tak, jak
ji zdůvodnil pan ministr Kočárník.
Tato novela totiž měla za cíl dosáhnout
zrovnoprávnění subjektů, jak bylo
vysvětleno panem ministrem, nicméně tento
článek, pokud zůstane ve společné
zprávě, ponechává zákon v původním
znění, čili neplní ten základní
účel, pro který byl předkládán.
Prosím vás proto, abyste podpořili návrh
na vypuštění citovaného textu. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Prosím kolegu Recmana, nikdo jiný do rozpravy přihlášen
není.
Poslanec Svatomír Recman: Pane předsedající,
pane ministře, vážené kolegyně
a kolegové, přicházím před
vás s pozměňovacím návrhem,
který se týká společné zprávy,
to znamená tisk 1339, článek l, bod 16 sazebníku
- položka 23 c). Je to na straně 2 uprostřed.
Můj návrh se týká zvýšení
správních poplatků za povolení k provozování
výherních přístrojů. Navrhuji
částky, které tam jsou - 8000, 12 500 a 25
000 - upravit a zvýšit následujícím
způsobem. Částku 8 000 nahradit částkou
16 000, částku 12 500 nahradit částkou
25 000 a částku 25 000 nahradit částkou
50 000.
Jako zdůvodnění svého návrhu
bych chtěl využít tyto argumenty. Jednak automaty
mají po finanční stránce lukrativní
charakter a majitel na nich dosahuje vysokých zisků
i - řekl bych - při určité nízké
míře nákladů. Podstatně závažnější
charakter má však argument, a to je vysoká
společenská škodlivost tohoto druhu podnikání,
což se projevuje zejména vysokou závislostí
hráčů na výherních automatech
přecházející až k chorobné
závislosti, ztrátě lidské vůle
apod. Ve světě je to uznáváno jako
lékařská diagnóza typu závislosti
např. na alkoholu, drogách apod.
Samozřejmě, že zvýšení správního
poplatku neřeší tento problém, pouze
ekonomicky ztíží povolování hracích
automatů. Chtěl bych, abychom to chápali
jako určité posílení regulační
funkce množství těchto výherních
automatů ve vztahu - jak už jsem uváděl
- k vysoké společenské škodlivosti těchto
automatů. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Prosím kolegu Brodského, připraví
se kolega Procházka.
Poslanec Petr Brodský: Ještě jednou
se hlásím v tomto případě do
diskuse. Znovu opakuji, že jsem dal v první zpravodajské
zprávě návrhy na legislativně technické
úpravy, o kterých se domnívám, že
není zapotřebí hlasovat.
Nyní bych chtěl požádat sněmovnu
o věnování pozornost úpravám,
o kterých se domnívám, že by sněmovna
měla hlasovat. Oba mé pozměňovací
návrhy se týkají společné zprávy.
Na straně 3 ve společné zprávě
v novém bodě 21 sazebníku - vydání
rozhodnutí o schválení výkonu koncesované
živnosti ve vedlejší provozovně - částka
500 Kč - označit jako písmeno h). V tomto
smyslu provést též úpravu návěští
takto: 21 - v položce 27 se za písmeno f) připojují
nová písmena g) a h), která znějí:
"g) vydání osvědčení o
průkazu živnostenského oprávnění
- 100 Kč; h) vydání rozhodnutí o schválení
výkonu koncesované živnosti ve vedlejší
provozovně - 500 Kč". Ostatní body přečíslovat.
Dále mám pozměňovací návrh,
který se vztahuje na vládní tisk 1216. Vložit
za stávající bod 3 nový bod 4, který
zní: "V § 6 odst. 3 se slova "položek
23 c)" nahrazují slovy "položek 23 písm.
b) a d)". Ostatní body přečíslovat.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Prosím kolegu Procházku.
Poslanec Vladimír Procházka: Vážený
místopředsedo, vážený pane místopředsedo
vlády, vážený pane ministře,
vážené kolegyně a kolegové, dovolte
mi přednést pozměňovací návrh
novely zákona o správních poplatcích,
a to v položce č. 84 přílohy sazebníku
správních poplatků v části
zmocnění, odst. 2. Navrhuji za slovo "koksu"
připojit slova "obilovin a sladu". Jedná
se o snížení poplatků za udělení
vývozních licencí z 0,5% na 0,1%. Podotýkám,
že při dovozních licencích je částka
stanovená jednorázově bez ohledu na množství
ve výši 500 Kč.
Zdůvodnění návrhu: Při vývozu
obilovin se velmi těžce hledají nové
odbytové možnosti jak na světovém trhu,
tak i v rámci Evropské unie. Vývozci musí
mnohdy značné prostředky vynaložit na
realizaci vývozu. U vývozu sladu je velmi nutné
udržet světové trhy a případně
je rozšířit na delší časovou
řadu. Není proto dosti pochopitelné, když
vývozci obtížně zajistí odbytiště
v zahraničí pro přebytek potravinářské
pšenice, ječmene a sladu, tak za tuto snahu, která
ve své podstatě zajišťuje oživení
našeho zemědělství a zpracovatelského
průmyslu, jsou postihováni poměrně
vysokým poplatkem za udělení vývozní
licence, a to ve výši 0,5% z ceny objemu vývozu.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Hlásí se kolega Recman.
Poslanec Svatomír Recman: Pane předsedající,
vážená sněmovno, omlouvám se.
Zapomněl jsem ještě na jeden pozměňovací
návrh, týká se to rovněž společné
zprávy - tisk 1339 sazebníku, bodu 16 písm.
e) - povolení změny stálého umístění
hracího přístroje. Tam je navržena částka
1000 Kč. Já navrhuji zvýšit tento správní
poplatek na 5000 Kč. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pokud se
již nikdo nehlásí, rozpravu končím.
Táži se zástupce navrhovatele, pana místopředsedy
vlády Ivana Kočárníka, zda si přeje
přednést závěrečné slovo.
Ano, prosím, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
pane předsedající, paní poslankyně,
páni poslanci, ještě jednou bych poděkoval
opět za pozornost, kterou jste věnovali dalšímu
z balíčků daňových, resp. poplatkových
zákonů, které byly předloženy
sněmovně.
Pokud bych se měl vyjádřit k rozpravě
a k jednotlivým pozměňovacím návrhům,
chtěl bych především říci,
že zcela bezvýhradně podporuji pozměňovací
návrh pana poslance Bachny. Jak už jsem uvedl i v
úvodním slově, osvobození nadací
humanitárního a charitativního charakteru
by znamenalo bezdůvodné zvýhodnění
oproti jiným institucím, např. občanským
sdružením se stejným zaměřením,
které nárok na osvobození od poplatků
nemají. Samozřejmě, že jako další
argument je možné uvést, že uskutečňování
poslání nadací není důvod pro
osvobození např. od poplatků za provozování
výherních hracích automatů. Zde navrhuje
pan poslanec Recman zvýšit. l nadace může
mít hrací automaty a nemohly by být od toho
osvobozeny. Je to prostě chybné, takže návrh
pana poslance Bachny - vypustit to ze společné zprávy
- souhlasím.
Souhlasím i s návrhem pana poslance Mandíka,
který se týká včelstev.
Pokud jde o návrhy pana poslance Recmana, které
- řekl bych - řádově zvyšují
poplatky za hrací automaty: Zde bych byl velmi opatrný.
Poplatky jsou v relaci ke všem ostatním poplatkům.
Jednorázový zásah do nich o 200% - v případě
změny je to dokonce pětkrát, jak to upřesnil
nyní pan poslanec - zcela zásadním způsobem
vybočuje z řady.
Snažíme se do poplatků dát něco,
že by měly poplatky něco regulovat, zamezit
tomu, či onomu. Obávám se, že to není
dominantně úloha správních poplatků,
a proto bych si dovolil nesouhlasit s tímto návrhem.
Tyto věci by se musely řešit něčím
jiným, pokud by k tomu byla vůle sněmovny,
nikoli však tímto. Nicméně, bojím
se, že vždy, když víme, co přesně
bude dobré udělat, že máme ambice vyšší,
než nám přísluší.
Pokud jde o návrh pana poslance Brodského, který
byl vznesen, souhlasím s jeho návrhem.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Nyní dávám slovo společnému
zpravodaji výborů panu poslanci Brodskému.
Poslanec Petr Brodský: Pane předsedající,
v rámci rozpravy k tomuto bodu vystoupilo pět poslanců,
z toho pan kolega Recman dvakrát. Domnívám,
se že bychom mohli přistoupit k hlasování
o pozměňovacích návrzích tak,
jak byly uvedeny. Pokud dovolíte, budu tedy pokračovat.
Nejprve vystoupil pan kolega Mandík, který přednesl,
snad pro osvěžení, požadavek doplnit sazebník
v položce 72 o osvobození týkající
se včelstev. Slyšeli jste stanovisko pana ministra,
který souhlasí. Já se připojuji. Můžeme
začít hlasovat.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Prosím, abyste se znovu zaregistrovali a hned budeme hlasovat.
Zahájil jsem 79. hlasování. Kdo podporuje
návrh kolegy Mandíka? Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování?
Návrh byl přijat. Pro 119, proti nikdo, zdrželo
se 7 poslanců.