Poslanec Václav Frank: Pane místopředsedo,
kolegyně a kolegové, pan ministr zde zcela jasně
uvedl záměr novely tohoto zákona. Není
k němu v podstatě co dodat. Snad jednu připomínku,
protože jsem se snažil nad novelou zákona zamyslet
poněkud hlouběji. Nechci a nebudu citovat změny,
ale dovolte mi i druhý pohled.
Předně se domnívám, že v této
novele zákona se projevuje výrazná snaha
o změnu kompetencí, tedy pravomocí mezi orgánem
samosprávy a orgánem státní správy.
Současně je v návrhu zákona patrné
i úsilí o vertikální provázanost
orgánů státní nebo veřejné
správy v souladu s Ústavou a s předpisy správního
práva, což lze jistě ocenit. Nicméně
ani tato novela plně neodstraňuje disproporce zbytečných
zásahů státní správy do kompetencí
samosprávy, a to právě proto, že zde
stále chybí vazba mezi zastupitelstvem obce, zastupitelským
orgánem okresu, kraje či země. Mám
obavu, že tato jednostranná úprava při
absenci právní úpravy okresních samospráv
zakládá do budoucna možný precedens
dalších zbytečných novel tohoto zákona.
Jsem přesvědčen, že případné
další dílčí změny by měly
přijít na pořad až po hlavních
úkolech, které před námi stojí,
až podle řešení územního
uspořádání a ustanovení samosprávných
orgánů na všech úrovních, kde
tyto budeme považovat za nutné zřídit.
Na základě těchto skutečností
předložím jeden pozměňovací
návrh spočívající v tom, aby
tento zákon, aby tato novela upravovala i § 27 stávajícího
zákona č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech.
Předesílám, že jde o návrh nad
rámec této novely. Pozměňující
návrh zní. Zákon č. 36/1960 Sb., o
územním členění státu
se s působností pro Českou republiku mění
takto: § 15 odst. 2 zní: Vytvořit nebo zrušit
okres, změnit jeho území nebo jeho sídlo,
přísluší vládě. Tak zní
stávající zákon.
Já doporučuji tečku proměnit za čárku
a pokračovat: na základě výsledků
místního referenda, dle zákona č.
298/1992 Sb., konaného v obcích, jichž se vytvoření
nebo zrušení okresů nebo změna území
nebo jeho sídla bezprostředně dotýká.
K tomuto návrhu mě vedla myšlenka, že
v souvislosti s připravovaným územním
členěním bude určitě v řadě
případů docházet k novému uspořádání
hranic okresů, ke vzniku nových okresů, možná
i k rušení některých okresů.
Domnívám se, že dotčené obce
a zejména jejich občané mají historické
právo demokraticky se vyjádřit k tomuto postupu.
Oni totiž sami nejlépe znají dopravní,
ale i kulturní a ekonomické vazby k okresu, jako
územnímu celku, a konečně, řekl
bych, k samotnému okresnímu městu.
Jsem přesvědčen, že pouhé rozhodnutí
vlády, která je mnohdy vzdálená problematice
daného okresu či rozhodnutí několika
okresních úředníků není
demokratické. Nezlobte se, že to tak říkám,
nemusí být v některých případech
ani objektivní. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji.
Dále se do rozpravy přihlásil písemně
pan poslanec Josef Ježek, a to s návrhem doprovodného
usnesení k novele zákona. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Josef Ježek: Vážený pane
předsedající, dámy a pánové,
vzhledem ke skutečnosti, kterou připomněl
pan ministr, že současně s vládním
návrhem novely zákona o okresních úřadech
vláda schválila též novelu zákona
o obcích, kterou ovšem sněmovna tím,
že neodhlasovala upuštění od zásad,
tak v podstatě odmítla projednávat, dovolil
bych si přednést návrh tohoto usnesení.
Za prvé. Poslanecká sněmovna žádá
vládu České republiky, aby předložila
návrh novely zákona č. 36/1960 Sb., o územním
členění státu do 31. ledna 1995.
Zdůvodnění je velice jednoduché. Sněmovna
byla žádána vládou, aby návrh
ústavního zákona o vytvoření
vyšších územně samosprávných
celků nebyl projednáván odděleně
od návrhu novely zákona o územním
členění státu.
Druhý bod usnesení by zněl takto: Poslanecká
sněmovna žádá vládu České
republiky, aby legislativní návrhy uvedené
v části V tisku 1205 - záměry vlády
České republiky v oblasti reformy veřejné
správy - byly jako návrhy zákona, nikoli
jako návrhy zásad, předloženy do 30.
6. 1995.
Poslanecká sněmovna dále požaduje, aby
příslušný zákon obsahoval úpravu
finančního vyrovnání v rozpočtu
obcí i finančního vyrovnání
rozpočtu území či krajů. Zdůvodnění
je opět toto. Při rozsáhlé diskusi
o připravované novele zákona o obcích
se neustále zjišťovalo, že některé
problémy zákonodárství, týkající
se obcí, nejsou řešitelné bez rozhodnutí
o zřízení zemí nebo krajů,
o zřízení příslušných
správních, t. j. krajských nebo zemských
úřadů. Znamená to, že sněmovna
svým usnesením neprojednávat vládní
návrh zákona o obcích dala již najevo,
že požaduje na vládě, aby byl předložen
nový návrh zákona o obcích. Jak jsem
předtím řekl, toto není řešitelné
bez celého souboru legislativních úprav,
o kterých se hovoří v textu - záměry
vlády v oblasti reformy veřejné správy.
Uznávám, že tento můj návrh měl
být zřejmě pečlivěji projednán
v jiných grémiích sněmovny a navrhuji
proto, pokud je to pro přijetí tohoto usnesení
důležité, aby se před hlasováním
o návrhu tohoto usnesení sešla stálá
komise Poslanecké sněmovny pro reformu veřejné
správy. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji.
Já to beru jako procedurální návrh,
pane poslanče, na zařazení takovéhoto
usnesení s tím, že by se před tím
sešla. Budeme o tom hlasovat procedurálně jako
o celku. Ptám se, kdo se ještě hlásí
do rozpravy k tomuto bodu. Protože se nikdo do rozpravy nehlásí,
rozpravu uzavírám a končím. Nejprve
rozhodneme o návrhu zákona, potom procedurálně
o dalším usnesení. Ptám se zástupce
navrhovatele pana ministra Rumla, zda si přeje přednést
závěrečné slovo. Nepřeje. Dávám
slovo společnému zpravodaji výborů,
aby se zhostil své role. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Josef Kubiš: Kolegyně a kolegové,
v rozpravě vystoupili 2 poslanci. Pan poslanec Frank přednesl
pozměňující návrh, který
ale není předmětem projednávání
tohoto zákona, takže to nepovažuji za pozměňovací
návrh k tomuto zákonu. Pan poslanec Ježek přednesl
návrh na doprovodné usnesení a podle mého
názoru by měl požádat o rozšíření
programu této schůze. Takže tento bod se také
netýká tohoto návrhu zákona jako pozměňovací
návrh. Ani jeden z poslanců této sněmovny
nepřednesl pozměňovací návrh
k dané novele. Prosil bych, pane předsedající,
abychom hlasovali.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Protože
nebylo konkrétních pozměňujících
návrhů, budeme hlasovat o ... S faktickou poznámkou
se hlásí pan poslanec Vyvadil.
Poslanec Jiří Vyvadil: Já mám
jenom prosbu, pane předsedající, v některých
věcech jsme si tady ušetřili čas, protože
jsme přijali určité zvyklosti. Jednou z nich
je, že součástí určitého
projednávaného bodu může být
přijetí doprovodného usnesení. Pokud
chce kolega Ježek, aby to byl zvláštní
bod, prosím, ale jinak jsme tuto zvyklost už přijali.
Vidím, že se tomu někdo diví, ale bylo
to tady.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pane kolego,
já jsem o této proceduře chtěl nechat
rozhodnout posléze. S faktickou poznámkou se hlásí
pan poslanec Frank.
Poslanec Václav Frank: Pane místopředsedo,
kolegyně a kolegové, já jsem nikdy nepolemizoval,
resp. převážně nerad polemizuji o těchto
věcech, ale pravdou je, že návrh, který
jsem podával, je mimo rámec novely zákona
o okresních úřadech, který v této
chvíli projednáváme. Kdežto návrh,
který jsem podával, je součástí
stávajícího platného zákona
o okresních úřadech, a mojí chybou
bylo asi to, že jsem tento návrh nenechal projednat
ani ve vlastním výboru pro životní prostředí,
územní správu atd., a možná i
v některých dalších výborech.
Ale tento pozměňující návrh
je na základě stávajícího platného
zákona o okresních úřadech. Čili
ne že je mimo.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Prosím,
pan společný zpravodaj.
Poslanec Josef Kubiš: Budeme o tomto pozměňujícím
návrhu hlasovat. Já bych pro oživení
paměti tento návrh přečetl. Je to
§ 15 odst. 2, který zní: Vytvořit nebo
zrušit okres, změnit jeho území nebo
změnit jeho sídlo přísluší
vládě na základě výsledků
místního referenda, zákon č. 298/1992
Sb., § 9 až 15, konaného v obcích, jichž
se vytvoření nebo zrušení okresu, změna
území nebo jeho sídla bezprostředně
dotýká.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme hlasovat
o tomto pozměňujícím návrhu,
který se týká zákona. Než o tomto
necháme rozhodnout, musím vás z povinnosti
všechny odhlásit a prosím, abyste se znovu
přihlásili pomocí magnetické karty.
Děkuji. Ještě bychom mohli slyšet, jak
to vždycky děláme, souhlas či nesouhlas
navrhovatele a stanovisko společného zpravodaje.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Jako navrhovatel novely
zákona sice vítám iniciativu poslance Franka,
ale pro skutečnost, že tento pozměňovací
návrh nebyl hlouběji konzultován v jednotlivých
výborech, nedoporučuji jako předkladatel,
aby se pro něj kladně hlasovalo. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Návrh
společného zpravodaje? (Společný zpravodaj
rovněž nesouhlasí.) Budeme tedy hlasovat o
pozměňujícím návrhu. Kdo podporuje
tento pozměňovací návrh pana poslance
Franka, ať to dá najevo v hlasování
č. 105, které jsem právě zahájil.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Pozměňující návrh nebyl přijat
poměrem hlasů 50 pro, 59 proti, 16 poslanců
se zdrželo hlasování, 1 nehlasoval.
Budeme tedy hlasovat o celém zákoně jako
o celku.
Poslanec Josef Kubiš: Pane předsedající,
ještě si myslím, že bychom měli
rozhodnout o tom doprovodném usnesení, zda budeme
hlasovat teď.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Já
se domnívám, že bychom mohli rozhodnout potom,
protože jde o proceduru, která souvisí se svoláním
komise. Nejprve prosím rozhodněme o zákonu
jako celku. Budeme hlasovat o vládním návrhu
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních
úřadech, úpravě jejich působnosti
a o některých opatřeních s tím
souvisejících, a zákon ČNR č.
97/1974 Sb., o archivnictví, podle sněmovního
tisku 1226, ve znění společné zprávy
výborů podle sněmovního tisku 1362.
Ptám se, kdo souhlasí s tímto návrhem
zákona, ať to dá najevo v hlasování
č. 106, které jsem právě zahájil.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Hlasování je
skončeno.
119 poslanců bylo pro, 3 proti, 13 poslanců se zdrželo
hlasování, 3 nehlasovali. Konstatuji, že návrh
zákona byl přijat.
Nyní rozhodneme procedurálně o zařazení
doprovodného usnesení, tak jak je navrhl pan poslanec
Josef Ježek. S faktickou poznámkou se hlásí
pan místopředseda sněmovny.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Jenom
informace. Protože součástí návrhu
byla žádost, aby se sešla stálá
komise PS pro veřejnou správu, chtěl bych
doplnit v tomto okamžiku informaci o tom, že jsem se
dohodl s několika kolegy, že bychom tak jako tak svolávali
komisi na úterní večer, pravděpodobně
na 20. hodinu večer. Doteď jsem si myslel, že
ke krátkému komentování nedávno
rozdaných materiálů, včetně
materiálů, které budou rozdány ještě
v úterý odpoledne. Berte to jako informaci a myslím,
že by to nemuselo být v rozporu a vzhledem k nedostatku
večerů bychom mohli ty věci spojit.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: S upřesněním
se hlásí pan poslanec Josef Ježek.
Poslanec Josef Ježek: Já bych proto navrhoval,
aby nový bod, to znamená usnesení, které
jsem zde přednesl, bylo zařazeno jako poslední
bod této schůze, aby se uskutečnilo po schůzi
příslušné komise.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji,
slyšeli jste upřesněný procedurální
návrh.
Dám o něm ihned hlasovat. - Hlasování
číslo 107.
Kdo je pro tento návrh, ať stiskne tlačítko
a zvedne ruku. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování je skončeno, procedurální
návrh byl přijat poměrem hlasů 78
pro, 27 proti, 28 poslanců se hlasování zdrželo,
8 nehlasovalo.
Tento bod bude zařazen jako poslední.
Dámy a pánové, vzhledem k tomu, že jste
všichni obdrželi na své lavice pozměňující
návrhy jak k zákonu o správě daní
a poplatků, tak k daním z příjmu,
přerušíme naše jednání do
17.00 hodin pro jednání klubů.
Prosím o přesnost a dochvilnost.
Zároveň děkuji panu ministru Rumlovi.
(Schůze přerušena v 16.22 hodin.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Dámy
a pánové, protože jsou ještě kluby
a množí se mi žádosti o prodloužení
přestávky, prodlužuji přestávku
do 17.30 hodin.
(Jednání opět zahájeno v 17.30 hodin.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Vážené
paní kolegyně a páni kolegové, budeme
pokračovat přerušeným bodem, kterým
je
Připomínám, že rozprava byla ukončena
a nyní se táži zástupce navrhovatele
pana místopředsedy vlády pana Ivana Kočárníka,
zda si přeje přednést závěrečné
slovo. Prosím, pane místopředsedo vlády.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, dámy a pánové, chtěl
bych vám všem poděkovat za pozornost, kterou
jste věnovali zákonu o dani z příjmů,
resp. jeho novele.
Byla přednesena obrovská řada pozměňovacích
návrhů, z nichž některé jsou
přínosné pro zlepšení úpravy
novely a budu s nimi souhlasit. Týká se to pozměňovacích
návrhů pana poslance Vrzala, pana poslance Pěničky,
pana poslance Pluhaře, některých pozměňovacích
návrhů pana poslance Maryta a pana poslance Recmana.
Za druhé bych chtěl říci, že
s některými dalšími pozměňovacími
návrhy bych také souhlasil, kdyby nebyly předneseny
- řekl bych - v legislativně nedobré formě,
v neprovázanosti na ostatní ustanovení zákona.
Tady bych chtěl říci, že je to jistá
daň tomu, že tyto návrhy jsou přednášeny
až na plénu bez projednání ve výborech,
bez posouzení všech souvislostí zákona.
To se týká například i návrhu
pana poslance Vyvadila - zvýšení částky
10 tisíc na 20 tisíc u hmotného majetku.
Neodpustím si přitom jednu poznámku. Pan
poslanec si tady hezky povídal, bylo to milé, nicméně
mikrofon měl pouze on. Já jsem si nemohl povídat
přes mikrofon a tak chci říci, že 10
tisíc korun - kdy jste řekl "to nejsou dnes
žádné peníze", já bych k
tomu dodal, jak pro koho. Řekl bych, že já
jako ministr financí, i když jsem zvyklý počítat
v miliardách, musím obracet každou korunu,
než ji vydám z rozpočtu. Takže i 10 tisíc
je pro mne velký peníz. Ale pokud to nejsou pro
vás velké peníze, pane poslanče, jistě
je spousta charitativních organizací, kterým
můžete přispět. (Smích ve sněmovně.)
Druhou poznámku bych řekl - byla přednesena
celá řada pozměňovacích návrhů,
které jsou obsaženy ve společné zprávě.
Nebo-li s nimi implicitně souhlasím, nicméně
si opět neodpustím, že ne všichni poslanci
studovali společnou zprávu, a vyjadřovali
se buď k původnímu zákonu, nebo pouze
k novele. Nikoliv už k projednaným a přijatým
návrhům, které zazněly v procesu projednávání
ve výborech. To se týká návrhů,
které byly předneseny panem poslancem Hiršem,
Kuličkou, Křížkem i Valachem. My s panem
společným zpravodajem na to, kde je to zahrnuto
již ve společné zprávě, upozorníme.
Třetí skupina návrhů, která
byla přednesena, se týkala snížení
výnosů daně obecně, a to jak formou
zvýšení odpočitatelného základu,
tak formou snížení sazby. Týká
se to zejména pozměňovacích návrhů
poslanců Maryta, Štraita, Vyvadila, Maška a Hirše.
Já bych chtěl říci obecně,
že je třeba u každého takového
pozměňovacího návrhu vyčíslit
jeho finanční dopad a velmi bedlivě z tohoto
hlediska vážit, co přijmout a co nepřijmout.
Vláda velmi pečlivě - dalo by se říci
na lékárnických vahách - zvažuje
všechny tyto návrhy na daňový základ,
na sazbu daně. Je to jemné předivo vztahů,
které musí vázat na rozpočet. Nikoliv
jen na státní rozpočet, ale též
na rozpočty místní, aby celá politika
byla konzistentní, vyvážená, abychom
se nedopustili toho, že některé veřejné
statky či služby nebudou moci být profinancovány
a na druhé straně aby nebylo plýtváno
penězi.
Z toho důvodu nemohu souhlasit s pozměňovacími
návrhy, které mají nenulové dopady
zejména do místních rozpočtů.
Čtvrtá poznámka, kterou bych rád učinil,
se týká návrhů, které zde zazněly
a které byly motivovány třeba tím,
že nemají významný finanční
dopad, avšak narušují zásadním
způsobem strukturu, záměry, filozofii a logiku
daňových zákonů. Jsou to především
pozměňovací návrhy, které byly
předneseny panem poslancem Kuličkou a panem poslancem
Valachem. Myslím, že bychom si měli velmi bedlivě
střežit v daňových zákonech princip
neutrality, tzn., že uvnitř daňových
zákonů nebudeme preferovat jednu či druhou
skupinu poplatníků na úkor jiné, že
nebudeme zvýhodňovat tu či onu činnost
na úkor druhé apod.
S pozměňovacími návrhy, které
jsou proti této neutralitě daní, proti dani
jako vnějšímu parametru, nebudu rovněž
souhlasit.
Do stejného soudku, i když z jiného hlediska,
patří i pozměňovací návrh,
který přednesl pan poslanec Mašek. Návrh
se týká snížení sazby u daně
z příjmu fyzických osob na stejnou úroveň
jako u daně z příjmu právnických
osob. Daň z příjmu fyzických osob
jde po progresívní škále, zatímco
daň z příjmu právnických osob
je, jak známo, daní lineární. Když
jsme koncipovali celou daňovou reformu, tak jsme nastavili
tyto daně tak, aby stejná míra zdanění
se při jistém daňovém základu
někde protnula. U nízkých příjmů
je zdanění 15%. Nebudu tady dělat školení
z daňových sazeb, daně z příjmu
právnických osob atd. Toto nastavení dvou
daní respektuje i vládní návrh novely.
Pokud bychom přijali pozměňovací návrh,
který předložil pan poslanec Mašek, tak
toto nastavení bouráme, a tím porušujeme
jeden ze základních daňových principů,
který jsme vložili do daňové soustavy.
Argumentem pro mě nemůže být, že
finanční dopad je malý, i když pan poslanec
Mašek ani neřekl, jaký vlastně finanční
dopad je.
Do této skupiny pozměňovacích návrhů
patří i návrh pana poslance Lobkowicze, který
byl předložen ve dvou alternativách. První
alternativa je osvobození příjmů z
prodeje cenných papírů, druhou alternativou
je zkrácení časového testu z vládou
navrhovaných šesti měsíců na
tři měsíce. Já bych tady chtěl
říci následující věc.
Já myslím, že všechny argumenty, které
počítají s tím, že to pomůže
k rozhýbání kapitálového trhu,
že to má význam pro normálního
člověka, který se nezabývá
obchodováním na burze nebo obchodováním
s cennými papíry, jsou do jisté míry
falešné. Myslím, že bych byl schopen uvést
celou řadu případů, kdy nákup
akcií není uskutečňován v prvé
řadě s cílem investovat do té či
které společnosti v očekávání
budoucích výnosů, budoucích dividend
apod., ale že je prováděn s cílem nakoupit,
prodat a mít z toho zisk. V našich neustálených
poměrech, kde není velkým problémem
vědět o tom, že jistá společnost
bude například zvyšovat základní
jmění apod., kde jsou k dispozici informace, které
se blíží svým charakterem vnitřním
informacím apod., by toto osvobození příjmů
bylo velmi nebezpečné. Umím si představit
situaci, kdy třeba některá akciová
společnost v těchto podmínkách vypustí
na veřejnost nepodložené zprávy, které
povedou k masovému zbavování se akcií.
Tyto akcie budou nakupovány velmi levně s tím,
že později je s velkým ziskem někdo
prodá. Pokud by toto mělo být osvobozeno
od daní, bylo by to velmi špatné. Narušil
by se tím jeden z dalších principů,
které máme u daně z příjmů,
a sice princip univerziality zdanění příjmů.
Čili pokud bych z těch dvou pozměňovacích
návrhů pana poslance Lobkowicze bych si měl
vybrat, tak v každém případě
bych odmítl ten první, který se týká
osvobození, ale o zkrácení časového
testu, i když vláda navrhovala 6 měsíců,
bychom, myslím, mohli uvažovat. Bylo to konec konců
tak i v první republice. My jsme chtěli volit opatrnější
postup, postupně snižovat ten časový
test. Víte dobře, že byl 12 měsíců,
vláda teď navrhla 6. To je, vážené
paní poslankyně a vážení páni
poslanci, zhruba vše, co jsem chtěl ve svém
závěrečném slově říci.
Ještě jednou vám všem děkuji za
pozornost, kterou jste věnovali zákonu o dani z
příjmu.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu místopředsedovi vlády a dávám
slovo společnému zpravodaji výboru, aby se
vyjádřil k rozpravě, případně
přednesl závěrečné slovo, a
budeme se věnovat pozměňovacím návrhům.
Než mu udělím závěrečné
slovo, hlásí se pan kolega Vyvadil, zřejmě
s replikou. (Poznámky ze sálu.) S faktickou poznámkou.
Poslanec Jiří Vyvadil: Pane ministře,
nedělejte, že jste mi nerozuměl. Samozřejmě,
že 10 000 jako osobní příjem ... (Připomínky
ze sálu: To není technická poznámka!)
Bylo to nepochybně míněno jako prostředek
na zakoupení ... (Opět připomínky
ze sálu.) Pane předsedající, odejměte
mi slovo.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Prosím
pana společného zpravodaje.
Poslanec Robert Kolář: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně a kolegové, já se vzdám závěrečného
slova zpravodaje, protože vše podstatné řekl
ve svém shrnujícím projevu pan ministr. Dovolím
si potom vyjádřit se během hlasování
k jednotlivým návrhům, tak jak padaly, abych
eventuálně zdůvodnil stanovisko zpravodaje.
V rozpravě vystoupilo celkem 18 poslanců, některé
návrhy si protiřečily, některé
uváděly do nesouladu různé paragrafy
tohoto zákona a jak již se zmínil pan ministr,
některé návrhy, které tady zazněly,
jsou už součástí společné
zprávy, čili bude bezpředmětné
o nich hlasovat. Tak jak na ně budeme narážet,
tak na ně upozorním. Dovoluji si navrhnout, abychom
šli podle jednotlivých návrhů, tak jak
byly předneseny, a abychom o nich hlasovali.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Než
tak učiníme, všechny vás odhlásím
a prosím o novou prezentaci.
Poslanec Robert Kolář: Dovolím si
navrhnout proceduru. Jelikož máme před sebou
všichni tisk a měli jsme jej dostatečně
dlouho, domnívám se, že není potřeba
číst všechny pozměňovací
návrhy, ale že budeme hlasovat jen o těch číslech,
pokud je s tím takto souhlas.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Myslím,
že souhlas je všeobecný.
Poslanec Robert Kolář: Jako první
vystoupil pan kolega Maryt se třemi pozměňovacími
návrhy, z nichž dva jsou pod bodem 1 a třetí
je pod bodem 2. Požádal, abychom o těchto třech
návrzích hlasovali současně. Jako
zpravodaj blok těchto návrhů nepodporuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Navrhovatel
také ne. Budeme tedy hlasovat o těchto návrzích.
Kdo je pro v hlasování č. 108? Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji. Hlasování
je skončeno.
Pozměňovací návrhy nebyly přijaty
v poměru hlasů 63 pro, 86 proti, 15 se zdrželo
hlasování.
Poslanec Robert Kolář: Nyní budeme
hlasovat o pozměňovacím návrhu pod
č. 3. Přijetí nedoporučuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Zástupce
navrhovatele také nedoporučuje. Budeme tedy hlasovat
v hlasování č. 109. Kdo je pro? Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Pozměňovací návrh nebyl přijat
poměrem hlasů 80 pro, 61 proti, 23 se zdrželo
hlasování.
Poslanec Robert Kolář: Bod č. 4 filosoficky
přednesl nejprve pan kolega Maryt, ale v podstatě
znění, o němž budeme hlasovat, po něm
zpřesnil pan kolega Hirš a pan kolega Maryt to svoje
opět na konci pozměňovacích návrhů
zpřesnil. Čili oba vlastně na něm
nakonec nalezli souhlas a já tento pozměňovací
návrh doporučuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme hlasovat
o těchto pozměňovacích návrzích.
Kdo je pro tyto pozměňovací návrhy
- hlasování č. 110? Kdo je proti? Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Pozměňovací návrhy byly přijaty
poměrem hlasů 163 pro, 4 proti, 1 se zdržel
hlasování.
Poslanec Robert Kolář: Jako druhý
vystoupil pan kolega Hirš. K tomu prvnímu pozměňovacímu
návrhu bych chtěl říci, že jeho
filosofie zůstává v té novele, kterou
jsme dostali jako vládní návrh, zachována.
Čili v podstatě tento návrh by byl duplicitní.
Z tohoto důvodu jej nedoporučuji, ne proto, že
bych měl něco proti filosofii, ta zůstane
v zákoně zachována.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme tedy
hlasovat. Kdo je pro tento pozměňovací návrh
v hlasování č. 111? Kdo je proti? Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Pozměňovací návrh nebyl přijat
poměrem hlasů 17 pro, 70 proti, 74 se zdrželo
hlasování.
Poslanec Robert Kolář: Druhý pozměňovací
návrh je obsažen ve společné zprávě
na str. 2. Já se domnívám, že o něm
nelze hlasovat.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Ano, pan
poslanec souhlasí s tímto výkladem. Prosím
další návrh.
Poslanec Robert Kolář: Jako další
je pozměňovací návrh č. 3 pana
kolegy Hirše. Jako zpravodaj nedoporučuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme hlasovat.
Ptám se, kdo je pro v hlasování č.
112? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji.
Pozměňovací návrh nebyl přijat
poměrem hlasů 59 pro, 86 proti, 22 se zdrželo
hlasování.
Poslanec Robert Kolář: Další
v pořadí je pozměňovací návrh
č. 4 kolegy Hirše. Také nedoporučuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme hlasovat
v hlasování č. 113. Kdo je pro tento pozměňovací
návrh pana poslance Hirše? Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování? Děkuji.
Pozměňovací návrh nebyl přijat
poměrem hlasů 52 pro, 73 proti, 40 se zdrželo
hlasování.