Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, vážené paní poslankyně
a vážení páni poslanci, na základě
usnesení Poslanecké sněmovny parlamentu ČR
č. 61, resp. 225 z 12. 10. 1993 vláda pravidelně
informuje o migrační problematice. Předchozí
informace o situaci v oblasti migrace na území České
republiky shrnula poznatky za rok 1993 a opírala se o statistická
data uzavřená za kalendářní
rok. Tato informace je doplněna a aktualizována
dnes projednávanou zprávou, která shrnuje
vývoj v oblasti migrace v prvním pololetí
1994. Je zaměřena tematicky na aktuální
problémy, zejména na nelegální migraci
a ochranu státních hranic a na problematiku slovenských
občanů na našem území.
Pokud se jedná o možnosti pobytu slovenských
občanů, mohu říci, že občan
Slovenské republiky, který byl trvale hlášen
k 31. 12. 1992 na území ČR a tento stav nadále
trvá, hodlá požádat o povolení
k trvalému pobytu podle zákona č. 123/1992
Sb., o pobytu cizinců, nyní předkládá
pouze doklad, kterým prokáže, že byl trvale
hlášen na území ČR do 31. 12.
1992. Recipročně se tedy upustilo nejen od vybírání
správního poplatku, ale i od dokladování
ubytování a hmotného zabezpečení.
V souvislosti s problematikou nelegální migrace
vláda uvítala poslaneckou iniciativu na novelizaci
zákona č. 123/1992 Sb., o pobytu cizinců,
která umožní vyžadovat po cizinci při
vstupu na naše území doložení prostředků
pro pobyt a dále umožní požadovat po osobě,
která cizince na naše území pozvala,
hrazení nákladů spojených s jeho vycestováním.
Přijatá novela je v souladu s praxí, které
uplatňují středoevropské země,
jako Polsko, Slovensko a Maďarsko. Státy Evropské
unie vyžadují doložení prostředků
pro pobyt jako podmínku pro udělení víza
a zároveň jim jejich vnitrostátní
zákonodárství umožňuje vyžadovat
předložení prostředků k pobytu
od osob cestujících v rámci bezvízového
styku. Experti Ministerstva vnitra se nyní společně
s dalšími resorty zabývají problematikou
stanovení výše částky, která
bude od cizinců při vstupu na naše území
požadována.
Dále bych vás rád informoval o stavu projednávání
mezinárodních dohod týkajících
se migrace, a to zejména se Spolkovou republikou Německo.
3. listopadu jsem v Bonnu podepsal s ministrem vnitra SRN následující
dokumenty: Smlouvu mezi ČR a SRN o společných
státních hranicích, Dohodu mezi vládou
ČR a vládou SRN o zpětném přebírání
osob na společných státních hranicích,
Dohodu mezi vládou ČR a vládou SRN o spolupráci
v oblasti následků vyplývajících
z migračních pohybů a Dohodu mezi vládou
ČR a vládou SRN o malém pohraničním
styku na turistických stezkách a v turistických
zónách a o překračování
státních hranic ve zvláštních
případech. V blízké době se
předpokládá podepsání smlouvy
mezi ČR a SRN o ulehčení pohraničního
odbavování v železniční, silniční
a vodní dopravě.
Kromě zmíněných dohod se SRN jsem
2. listopadu podepsal v Budapešti Dohodu mezi vládou
ČR a Maďarské republiky o předání
a převzetí osob na státních hranicích.
V jednání je podobná dohoda se Slovenskem
a návrh vzorové readmisní dohody byl předán
k prostudování ukrajinským partnerům.
Zájem o sjednání readmisních dohod
minulý týden projevilo i Švédsko.
Rád bych se ještě zmínil o průběhu
druhého zasedání tzv. Budapešťské
skupiny, která se zabývá kontrolou zavádění
doporučení Evropské konference ministrů
pro zabraňování nelegální migrace
do praxe. Zasedání, které se konalo ve dnech
1. a 2. září v Praze, se zúčastnili
experti z 30 států a 10 mezinárodních
organizací. Na tomto zasedání se rozhodlo
o vytvoření skupiny expertů, jejímž
úkolem bude připravit pracovní dokumenty
pro třetí zasedání Budapešťské
skupiny v Záhřebu v roce 1995. Tato skupina je tvořena
z expertů následujících vlád:
Maďarsko, které předsedá této
komisi, Česká republika, Turecko, Chorvatsko, Evropská
unie zastupovaná Německem, Schengenská skupina
zastupovaná Německem. Práce této skupiny
bude podporována třemi mezinárodními
institucemi, Mezinárodní organizací pro migraci,
Mezivládní konzultací a Mezinárodním
centrem pro vývoj migračních politik. Finanční
a technickou stránku bude zajišťovat Švýcarsko
a Rakousko.
Tato skupina by dále měla zkoumat možnosti
speciální spolupráce v následujících
oblastech:
1. kriminalizace pašování osob ve vztahu k
harmonizaci penalizací zaměstnavatelů nelegálních
migrantů v účastnických státech,
2. změny mezinárodních readmisních
dohod a nástrojů s podobným účelem,
3. možnosti a omezení mezinárodní výměny
informací z oblasti nelegální migrace a pašování
osob,
4. finanční a technické projekty zaměřené
na pomoc aktivitám pro zabránění zločinu
v transitních zemích a jejich priority v jednotlivých
zemích,
5. možnosti mezinárodní spolupráce při
ekonomickém a rychlém navracení nelegálních
migrantů do vzdálených zemí.
Vážené poslankyně, vážení
poslanci, já si vzpomínám, že jsem asi
před rokem a půl zde vystoupil s programem vlády
ČR pro oblast migrace a tehdy ta situace se zdála
být velice dramatickou. Jednalo se také o podepsání
readmisní smlouvy s Německem a já jsem zde
prohlásil, že tuto smlouvu nemůžeme podepsat
do té doby, dokud nebudou splněny některé
podmínky, které vyplývají z našich
vlastních aktivit, tzn. pokud neučiníme některá
velmi důležitá opatření.
V podstatě šlo o čtyři základní
opatření: vytvoření společné
československé hranice a zavedení režimu
na této hranici. Dále šlo o formulování
nové vízové politiky vlády a její
realizaci. Dále šlo o změny zákonů
uprchlických a zákona o pobytu cizinců a
dále šlo o vytvoření systému
readmisních dohod. Všechny tyto čtyři
body, tato čtyři opatření, byly splněny
ve velmi krátké době a mohu říci,
že důsledkem splnění těchto kroků,
které si vláda předsevzala, je také
to, že se v letošním roce velice výrazně,
téměř o polovinu, snížil počet
osob, které ilegálně přecházejí
naši západní hranici, především
hranici se SRN.
Tolik jsem považoval za nutné zde zdůraznit,
aby bylo vidět, že vláda své aktivity
brala velice vážně a skutečně
všechna ta opatření, která jsem zde
avizoval před rokem a půl, byla splněna.
Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu ministru Janu Rumlovi a prosím společného
zpravodaje výborů, pana poslance Jana Klase, aby
odůvodnil společnou zprávu výborů,
kterou jsme obdrželi jako sněmovní tisk 1250.
Předpokládám, že rovněž
přednese návrh usnesení.
Poslanec Jan Klas: Vážený pane předsedající,
vážený pane předsedo, vážený
pane ministře, kolegyně a kolegové, předloženou
informaci o situaci v oblasti migrace na území ČR,
kterou jste obdrželi jako sněmovní tisk 1145,
projednaly dva výbory Poslanecké sněmovny,
a to výbor petiční, pro lidská práva
a národnosti a dále výbor branný a
bezpečnostní. Žádný z výborů
neměl k předloženému materiálu
připomínky a oba výbory vzaly informaci na
vědomí, jak je uvedeno ve společné
zprávě výborů, která vám
byla rozdána jako tisk č. 1250. Proto mi dovolte,
abych přednesl tento návrh usnesení:
"Poslanecká sněmovna bere informaci o situaci
v oblasti migrace na území ČR na vědomí."
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Klasovi a otevírám rozpravu k tomuto
bodu, do které se přihlásil pan poslanec
Zdeněk Vlček. Prosím, aby se ujal slova.
Poslanec Zdeněk Vlček: Pane předsedající,
pane předsedo, pane ministře, dámy a pánové,
zpráva o stavu migrace se mi jeví jako velice obecná.
Mnohé z toho, co máme před sebou, se můžeme
dočíst i v tisku. Uvědomuji si, že zákony
se novelizují, vytvářejí se i podmínky
k dalším zákonným krokům, přesto
mně tu chybí faktické plnění,
jaká je úspěšnost opatření,
která jsou již uvedena v život.
Pochopím, že zpráva je informativní,
ale pokud nebude plnohodnotná a nebude obsahovat jasné
kroky, které jsou činěny, a ne ty kroky,
které by měly být činěny, tak
je pro mne nedostatečná. Obdobným postupem
jsme informováni již od roku 1992, kdy se stále
hovoří o tom, co je potřeba udělat,
ale tím to také končí.
Pokud by byl zprávy předkládány i
nadále tímto způsobem, bylo by snad lepší,
kdyby byly pouze na garančních výborech,
kde by byly k nahlédnutí těm, kteří
by projevili zájem. Ušetřil by se tak čas
poslancům, kteří by mohli řešit
jiné, také důležité úkoly.
Závěrem bych chtěl navrhnout následující
znění usnesení:
"Za prvé, jak už zde bylo řečeno,
Poslanecká sněmovna bere zprávu o migraci
dle tisku 1145 na vědomí a za druhé Poslanecká
sněmovna žádá vládu ČR,
aby po přednesených připomínkách
zpracovala novou konkrétní zprávu, kterou
předloží Poslanecké sněmovně
do června 1995."
Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Vlčkovi. Kdo se dále hlásí
do rozpravy? Pan poslanec Gross, prosím.
Poslanec Stanislav Gross: Vážený pane
předsedo, pane místopředsedo, pane ministře,
dámy a pánové, já budu poměrně
stručný. Měl bych pouze jeden dotaz na pana
ministra, neboť zde uvedl to, že vláda se snaží
za rok a půl realizovat kroky, které byly v tehdejší
době slíbeny v tom prohlášení,
o kterém zde pan ministr hovořil. Já v této
oblasti nezpochybňuji maximální iniciativu
Ministerstva vnitra, ani vlády, jenom jediná věc,
která si myslím, že by měla zajímat
nás všechny, a to je otázka zavedení
normálního hraničního režimu
se Slovenskou republikou i v železniční dopravě.
Na to bych byl rád, kdyby tady pan ministr odpověděl,
protože tato cesta pro nelegální migraci do
ČR je zatím stále otevřena.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Grossovi. Kdo se dál hlásí
do rozpravy? Jestliže nikdo, rozpravu končím
a prosím pana ministra Rumla, aby se vyjádřil
k obsahu rozpravy v závěrečném slově.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Já bych chtěl
nejprve reagovat na vystoupení pana poslance Vlčka,
který navrhuje změnu usnesení v bodě
2, že Poslanecká sněmovna žádá
vládu, aby po přednesených připomínkách
zpracovala novou konkrétní zprávu, kterou
předloží sněmovně do června
1995. Já musím stejně pravidelně předkládat
půlroční zprávy sněmovně.
Nakolik jsou konkrétní či nekonkrétní,
to nechť posoudí sněmovna. Já si myslím,
že i z projednávání výborů
vyplývalo. že poslanci vnímají aktivitu
vlády v této oblasti jako dostatečnou a zprávu
jako dostatečné konkretizovanou, takže já
ze svého hlediska nevidím žádný
důvod, proč toto do usnesení dávat.
Nechť Parlament posuzuje každou předloženou
zprávu, kterou tak jako tak musím půlročně
předkládat.
Co se týče dotazu pana poslance Grosse, jedná
se o smlouvu o ulehčení pohraničního
odbavování v železniční, silniční
a vodní dopravě, která byla podepsána
mezi ministerstvy financí pro orgány celní
správy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou.
My jsme vypracovali dodatek k této smlouvě, aby
se ulehčení odbavování mohli zúčastňovat
plnohodnotně i policisté, tzn. příslušníci
pohraniční a cizinecké policie. Tento dodatek
byl schválen vládou České republiky
a v podstatě jenom politická situace na Slovensku,
která vznikla po volbách, kdy nebyla ustavena dostatečně
včas nová vláda, zabránila tomu, aby
tento dodatek byl podepsán. Předpokládám,
že nyní po jmenování slovenské
vlády ministři financí podepíší
tuto novou verzi smlouvy i s dodatkem a bude moci cizinecké
pohraniční policie plně fungovat na československé
hranici.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu ministrovi. Prosím pana zpravodaje, aby se ujal své
funkce.
Poslanec Jan Klas: Vážený pane předsedající,
kolegyně a kolegové, v rozpravě vystoupili
celkem dva poslanci, z toho kolega Gross nepřednesl žádný
návrh na usnesení. Proto mi dovolte zabývat
se návrhy poslance Zdeňka Vlčka. Mají
celkem dvě části.
První část je návrh na usnesení:
Poslanecká sněmovna bere zprávu o migraci
dle tisku 1145 na vědomí.
Je to v podstatě stejný návrh, jaký
jsem předložil Poslanecké sněmovně
já.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu usnesení,
nechť zdvihne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 417. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
91 pro, 1 proti, 4 se zdrželi.
Poslanec Jan Klas: Druhý návrh, který
přednesl pan poslanec Vlček zní:
Poslanecká sněmovna žádá vládu
České republiky, aby po přednesených
připomínkách zpracovala novou konkrétní
zprávu, kterou předloží Poslanecké
sněmovně do června 1995. Nedoporučuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Kdo je pro přijetí této části
usnesení, ať to dá najevo ve 418. hlasování.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh nebyl přijat poměrem hlasů
30 pro, 55 proti, 17 se zdrželo hlasování.
Poslanec Jan Klas: Tím jsme, pane předsedající,
vyčerpali všechny návrhy na usnesení
k uvedenému materiálu.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Domnívám se, že jsme tím projednali
tento bod. Děkuji panu zpravodaji Klasovi, panu ministru
Rumlovi.
Nebude-li námitek, domnívám se, že můžeme
přistoupit k projednání bodu
Zprávu o činnosti organizačního výboru
jsme obdrželi jako sněmovní tisk 1359. K této
zprávě otevírám rozpravu. Kdo se do
ní hlásí? Jestliže nikdo, rozpravu končím.
Navrhuji přijmout následující usnesení:
Poslanecká sněmovna schvaluje zprávu o činnosti
organizačního výboru Poslanecké sněmovny
za dobu od 1. listopadu do 5. prosince, podle sněmovního
tisku 1359.
Kdo je pro přijetí tohoto usnesení, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 419. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
96 pro, nikdo proti, 1 se zdržel.
Dalším bodem je
Ta je nejjednodušší. Mezi 24. a 25. schůzí
Poslanecké sněmovny neučinil předseda
Poslanecké sněmovny žádná opatření.
Je to tedy informace pro Poslaneckou sněmovnu.
Dále bychom mohli projednat bod původně navrhovaný
jako poslední, což je
Návrh usnesení nám přednesl a odůvodnil
pan poslanec Josef Ježek. Doporučil také, aby
se před hlasováním o návrhu tohoto
usnesení sešla komise Poslanecké sněmovny
pro reformu veřejné správy. Tato komise se
sešla dokonce dvakrát. Na lavice jste dostali usnesení,
které přijala.
Táži se pana poslance Ježka, zda se chce ještě
ke svému původnímu návrhu vyjádřit.
Prosím pana poslance Ježka.
Poslanec Josef Ježek: Pane předsedající,
dámy a pánové, chtěl bych vás
stručně seznámit s průběhem
projednávání mého návrhu usnesení.
Komise pro reformu veřejné správy příslušný
návrh usnesení upravila v podobě, v jaké
vám byl rozdán. Domnívám se, že
by bylo velmi účelné, abych seznámil
sněmovnu s výčtem legislativních opatření,
o které se jedná.
V tisku 1205 je uvedeno toto: Jednak jde o zákon o volbách
do zastupitelstev vyšších územně
samosprávných celků, zákon o obcích,
novela zákona o hlavním městě Praze,
novela zákona o okresních úřadech,
zákon o orgánech vyšších územně
samosprávných celků, případně
i o jejich působnost ve státní správě,
zákon o zemských nebo krajských úřadech,
zákon o přechodu některých věcí
z majetku ČR do majetku vyšších územně
samosprávných celků.
(Předsedající: Promiňte, pane kolego,
dámy a pánové, prosím o klid, abych
mohl sledovat řečníka. Děkuji.) Zákon
o pravidlech hospodaření s rozpočtovými
prostředky ČR, zákon o pravidlech hospodaření
s rozpočtovými prostředky územní
samosprávy, zákon o státní službě
některých státních zaměstnanců
(služební zákon) a zákon o některých
zaměstnancích územní samosprávy.
To je souhrn oněch návrhů usnesení,
zmíněných návrhů zákonů,
které jsou uvedeny v části V. tisku 1205.
Chtěl bych poprosit předsedajícího
schůze, aby jakožto předseda komise pro reformu
veřejné správy přečetl návrh
usnesení.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Ježkovi. Dámy a pánové,
požádám vás o toleranci. Dovolte mi,
abych z tohoto místa mohl splnit úkol, který
jsem dostal od stálé komise Poslanecké sněmovny
pro reformu veřejné správy na zasedání
14. prosince 1994, kde mi bylo uloženo, abych s návrhem
usnesení seznámil Poslaneckou sněmovnu.
Usnesení, resp. jeho návrh, jste všichni obdrželi.
Stálá komise Poslanecké sněmovny pro
reformu veřejné správy navrhuje Poslanecké
sněmovně, aby přijala usnesení následujícího
znění:
Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky žádá vládu České
republiky, aby
1. předložila návrh novely zákona č.
36/1960 Sb., o územním členění
státu ve znění pozdějších
předpisů, do 28. února 1995,
2. legislativní návrhy uvedené v části
V. tisku 1205, záměry vlády České
republiky v oblasti veřejné správy byly jako
návrh zákona předloženy do 31. srpna
1995.
To je přednesený návrh usnesení a
nyní otevírám rozpravu k tomuto bodu. Kdo
se do ní hlásí? Děkuji. Prosím,
pan poslanec Bílý.
Poslanec Jiří Bílý: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, vážená sněmovno,
navrhuji procedurální návrh, aby o jednotlivých
bodech usnesení pod č. 1 a 2 části
l bylo hlasováno odděleně.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Ano.
Děkuji. Kdo se dále hlásí do rozpravy
k tomuto bodu pořadu? Jestliže nikdo, rozpravu končím.
Myslím si, že bez dalšího mohu oznámit,
že vyhovím žádosti pana poslance Bílého.
Dovolil jsem si vás odhlásit a prosím, abyste
se znovu zaregistrovali.
Dám hlasovat nejprve o první části
předloženého návrhu usnesení.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku a stiskne
tlačítko v hlasování č. 420.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
88 pro, 18 proti, 9 se zdrželo.
Nyní budeme hlasovat o druhé části
příslušného návrhu.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku a stiskne
tlačítko v hlasování č. 421.
Kdo jej proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
77 pro, 15 proti, 29 se zdrželo.
Dámy a pánové, tím jsme projednali
další bod našeho pořadu.
Nyní se hlásí zřejmě s procedurálním
návrhem pan kolega Ledvinka, kterého prosím,
aby se ujal slova.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pane předsedo,
pane předsedající, dámy a pánové,
dovolte mi, abych jménem předsedy prezídia
Fondu národního majetku si dovolil předložit
vám procedurální návrh o přeložení
projednávání bodu 44 podle schváleného
programu, a to " Návrh na zvýšení
prostředků na mzdy a zvýšení
počtu pracovníků u rozpočtu Fondu
národního majetku ČR v r.1994, podle sněmovního
tisku 1221", z této schůze na 27. schůzi
Poslanecké sněmovny Parlamentu. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu místopředsedovi Ledvinkovi. O tomto procedurálním
návrhu budeme hlasovat bez rozpravy.
Ptám se sněmovny, kdo je pro, abychom souhlasili
s přeložením na příští
schůzi, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
v hlasování č. 422. Kdo je proti? Kdo se
zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Návrh byl přijat
poměrem hlasů 95 pro, 6 proti, 15 se zdrželo.
Dámy a pánové, tím jsme se vyrovnali
i s dalším bodem, který jsme měli v
programu. Nyní, nebude-li námitek, přistoupíme
k projednání
Výborem pro veřejnou správu, regionální
rozvoj a životní prostředí byl pověřen
pan poslanec Jan Litomiský, aby odůvodnil předložené
návrhy na zrušení usnesení zastupitelstev.
Návrhy jsou obsaženy v usneseních výboru
č. 193, 194, 195 a 197. Prosím pana poslance, aby
se ujal slova.
Poslanec Jan Litomiský: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně, vážení kolegové, z
pověření výboru pro veřejnou
správu, regionální rozvoj a životní
prostředí si vám dovoluji předložit
návrh na zrušení pozastavených usnesení
některých zastupitelstev. Písemnou zprávu
výboru k této věci jste obdrželi všichni
v usneseních, které pan místopředseda
četl. Proto se v některých případech
budu odvolávat na tato usnesení výboru a
s vaším dovolením nebudu předčítat
jednotlivá čísla usnesení, která
mají být zrušena.
Měli bychom projednat celkem čtyři kausy.
Tyto čtyři kausy, bychom měli projednávat
samostatně, tzn., každou zvlášť.
Prvním případem je návrh na zrušení
usnesení Obecního zastupitelstva v Hřensku,
pozastavených rozhodnutím přednosty Okresního
úřadu Děčín ze dne 27. června
1994. Jedná se o tuto záležitost.
Obecní zastupitelstvo v Hřensku v uplynulém
období soustavně porušovalo ustanovení
§ 30 zákona o obcích, podle kterého
při prodeji nemovitostí obec je povinna svůj
záměr prodat nebo pronajmout nemovitost publikovat
nejméně 30 dní před schválením
tohoto záměru s tím, aby občané
měli možnost předložit své nabídky.
Praxe Obecního zastupitelstva v Hřensku byla taková,
že předmětný prodej vždy nejprve
schválili určité konkrétní
osobě, potom to vyvěsili na úřední
desce s poznámkou, ze na později došlé
žádosti nebude brán zřetel a dodatečně
po 30 dnech tento prodej znovu schvalovali.
Tento postup je evidentně v rozporu se zákonem,
protože neumožňuje právě to, co
zákonodárce zamýšlel - aby občané,
kteří mají zájem o předmětnou
nemovitost, měli možnost předložit své
nabídky, a naopak zastupitelstvo svým usnesením
je od toho odrazovalo.
Proto navrhuji, aby sněmovna přijala toto usnesení.
Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR po odůvodnění
poslancem Litomiským a po rozpravě ruší
usnesení Obecního zastupitelstva v Hřensku
pozastavená rozhodnutím přednosty Okresního
úřadu Děčín č. j. PŘ
157/94 ze dne 27. června 1994. Jedná se o tato usnesení:
Dále návrh nebudu číst, protože
usnesení máte uvedena v usnesení výboru
pro veřejnou správu a životní prostředí.