Předseda PSP Milan Uhde: Dobře. Táži
se tedy sněmovny, kdo bude v 8. hlasování
na této schůzi podporovat návrh poslance
Tomáše Ježka, aby byl program 28. schůze
rozšířen o bod pod názvem Smlouva o
zabránění dvojímu zdanění
mezi Českou republikou a Korejskou republikou podle sněmovního
tisku 1416 jako nový bod 40.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte prosím
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? 8.
hlasování skončilo.
Ze 183 přítomných bylo 171 pro, 1 proti,
4 se zdrželi, 7 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Nyní budeme hlasovat o celém návrhu pořadu
28. schůze Poslanecké sněmovny, jak vám
byl písemně zaslán a jak jste jej upravili
svými schválenými pozměňovacími
a doplňovacími návrhy. 9. hlasování
na této schůzi.
Kdo souhlasí s tímto návrhem pořadu,
ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti
tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
9. hlasování skončilo.
Ze 184 přítomných bylo 141 pro, 4 proti,
32 se zdrželo, 7 nehlasovalo. Program 28. schůze byl
schválen a budeme se jím řídit.
Přistoupíme k prvnímu bodu. Je to
K tomuto bodu jsme obdrželi celkem 13 sněmovních
tisků, a to pod čísly 1435 až 1440 a
1477 až 1483. Táži se, zda má někdo
k předloženým návrhům dotaz nebo
připomínku. Není tomu tak. Přistoupíme
k hlasování.
Budeme hlasovat o návrhu na upuštění
od projednání zásad zákona uvedeném
ve sněmovním tisku 1435. Týká se novely
zákona o přestupcích. 10. hlasování
na této schůzi.
Kdo podporujete předložený návrh, stiskněte
prosím tlačítko a zvedněte ruku. Kdo
je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
10. hlasování skončilo.
Ze 179 přítomných bylo 100 pro, 6 proti,
47 se zdrželo, 26 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1436. Týká se poplatku za uložení
odpadů. 11. hlasování.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? 11. hlasování
skončilo.
Ze 178 přítomných bylo 113 pro, 2 proti,
43 se zdrželo, 20 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1437. Týká se školského zákona.
12. hlasování.
Kdo souhlasí s tímto návrhem, ať to
dá najevo tím, že stiskne tlačítko
a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel
hlasování? 12. hlasování skončilo.
Pro bylo 93, 18 proti, 40 se zdrželo, 27 nehlasovalo. Návrh
byl přijat.
Dále budeme hlasovat o návrhu na upuštění
od projednávání zásad zákona,
uvedeném ve sněmovním tisku 1438. Týká
se státní správy a samosprávy ve školství.
13. hlasování na této schůzi. Kdo
podporujete předložený návrh, stiskněte
prosím tlačítko a zvedněte ruku. Kdo
je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
13. hlasování skončilo.
Na této schůzi je 179 přítomných
poslanců, z toho 103 pro, 14 proti, 42 se zdrželo,
20 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1439. Týká se působnosti Úřadu
pro jadernou bezpečnost.
14. hlasování na této schůzi. Kdo
podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? 14. hlasování
skončilo.
179 přítomných, 111 pro, 6 proti, 32 se zdrželo,
30 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o dalším návrhu na upuštění
od projednávání zásad zákona,
uvedeném ve sněmovním tisku 1440. Týká
se daní z příjmů.
15. hlasování. Kdo podporujete předložený
návrh, stiskněte tlačítko a zvedněte
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
15. hlasování skončilo.
146 hlasů pro, 2 proti, 9 se zdrželo, 22 nehlasovalo.
Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1477. Týká se změn některých
zákonů v souvislosti s přijetím zákona
o státní sociální podpoře.
16. hlasování rozhodne o osudu tohoto návrhu.
Kdo jej podporujete, stiskněte tlačítko a
zvedněte ruku. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Ze 178 přítomných bylo 98 pro, 12 proti,
38 se zdrželo, 30 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1478. Týká se dluhopisů.
17. hlasování. Kdo podporujete tento návrh,
stiskněte tlačítko a zvedněte ruku.
Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Ze 179 přítomných bylo 120 pro, 3 proti,
33 se zdrzelo, 23 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1479. Týká se stavebního spoření.
18. hlasování. Kdo podporujete předložený
návrh, stiskněte tlačítko a zvedněte
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Ze 177 přítomných bylo 126 pro, nikdo proti,
26 se zdrželo, 25 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Všechny vás odhlašuji a žádám
vás, abyste se znovu přihlásili za pomoci
svých magnetických registračních karet.
Děkuji vám.
Budeme hlasovat o návrhu na upuštění
od projednávání zásad zákona,
uvedeném ve sněmovním tisku 1480. Týká
se opatření ke Svazové republice Jugoslávie.
19. hlasování. Kdo souhlasí s tímto
návrhem, ať stiskne tlačítko a zvedne
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Ze 161 přítomných bylo 123 pro, 2 proti,
33 se zdrželo, 3 nehlasovali. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1481. Týká se Vojenského obranného
zpravodajství.
20. hlasování na této schůzi. Kdo
podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování?
Ze 164 přítomných bylo 99 pro, 8 proti, 47
se zdrželo, 10 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném v tisku 1482.
Týká se ocenění národního
boje za osvobození.
21. hlasování na této schůzi. Kdo
podporujete předložený návrh, stiskněte
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdrzel hlasování? Hlasování
skončilo.
Ze 164 přítomných bylo 89 pro, 29 proti,
29 se zdrželo, 17 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
A konečně budeme hlasovat o návrhu na upuštění
od projednávání zásad zákona,
uvedeném ve sněmovním tisku 1483. Týká
se rozpočtových pravidel.
22. hlasování na této schůzi. Kdo
podporujete předložený návrh, stiskněte
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Ze 165 přítomných bylo 106 pro, 1 proti,
48 se zdrželo, 10 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Vyrovnali jsme se s prvním bodem pořadu 28. schůze.
Dalším bodem je
K tomuto bodu jsme obdrželi 4 sněmovní tisky
pod čísly 1441, 1442, 1484 a 1485. Protože
se podle § 75 jednacího řádu o takovém
návrhu rozhoduje bez rozpravy, přejdeme ihned k
hlasování.
V 23. hlasování rozhodneme o návrhu uvedeném
ve sněmovním tisku 1441. Týká se poplatků
za uložení odpadů. Kdo podporujete tento návrh,
stiskněte tlačítko a zvedněte ruku.
Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Ze 165 přítomných bylo 88 pro, 9 proti, 39
se zdrželo, 29 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o dalším návrhu na výjimečné
zkrácení zákonné lhůty. Je
uveden ve sněmovním tisku 1442 a týká
se daní z příjmů.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? 24. hlasování
skončilo.
Ze 165 přítomných bylo 125 pro, 13 proti,
8 se zdrželo, 19 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Další návrh je uveden ve sněmovním
tisku 1484 a týká se opatření ke Svazové
republice Jugoslávie.
Kdo podporujete tento návrh, dejte to ve 25. hlasování
najevo tím, že stisknete tlačítko a
zvednete ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel
hlasování? 25. hlasování skončilo.
Ze 163 přítomných bylo 101 pro, 14 proti,
22 se zdrželo, 26 nehlasovalo.
Odhlásím vás a prosím, abyste se znovu
zaregistrovali.
Budeme hlasovat o posledním návrhu na výjimečné
zkrácení zákonné lhůty. Je
uveden ve sněmovním tisku 1485 a týká
se rozpočtových pravidel. 26. hlasování
na této schůzi.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? Hlasování
skončilo.
Ze 145 přítomných bylo 76 pro, 12 proti,
38 se zdrželo, 19 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Vyrovnali jsme se s druhým bodem, jehož projednání
nám uložil schválený pořad 28.
schůze.
Paní poslankyně a páni poslanci, prosím
o utišení. Přistoupíme k třetímu
bodu, je to
Vládní návrh je uveden ve sněmovním
tisku 1249. Svým charakterem spadá do rámce
ustanovení čl. 10 Ústavy České
republiky, které praví, že ratifikované
a vyhlášené mezinárodní smlouvy
o lidských právech a základních svobodách,
jimiž je Česká republika vázána,
jsou bezprostředně závazné a mají
přednost před zákonem. Článek
39 odst. 4 Ústavy České republiky pak stanoví,
že ke schválení mezinárodní smlouvy
podle čl. 10 je třeba souhlasu třípětinové
většiny všech poslanců. To jsem považoval
za nezbytné zdůraznit v úvodu tohoto bodu.
Z pověření vlády odůvodní
návrh ministr zahraničních věcí
pan Josef Zieleniec. Prosím ho, aby se ujal slova.
Prosím pracovníky kanceláře, aby upozornili
pana ministra Zieleniece, že je řada na něm.
(Ministr Zieleniec přichází.)
Vážené paní poslankyně a páni
poslanci, došlo k malému nedorozumění
a dohadům, zda tato smlouva přísluší
do sféry ministerstva zahraničí, nebo ministerstva
spravedlnosti. Než se toto nedorozumění vysvětlí,
doporučuji, abychom přistoupili k bodu čtvrtému,
neboť jeho předkladatel pan místopředseda
vlády a ministr financí Kočárník
je připraven.
Je třeba o tom dát hlasovat, nebo můžeme
vzít na vědomí, že tuto úpravu
uděláme bez hlasování? Nevidím
námitky, a prosím tedy, abychom přistoupili
k bodu čtvrtému, je to
Návrh je uveden v tomto sněmovním tisku a
z pověření vlády jej odůvodní
místopředseda vlády a ministr financí
pan Ivan Kočárník. Prosím ho, aby
se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, předložená Rámcová
dohoda je smluvně právním základem
pro poskytování úvěrů České
republice a českým ekonomickým subjektům
Evropskou investiční bankou a stanoví základní
obecné podmínky pro poskytování těchto
úvěrů. Chci říci, že tento
dokument je standardním dokumentem, který aplikuje
Evropská investiční banka u nečlenských
států Evropské unie, to znamená především
u zemí střední a východní Evropy.
Teprve na základě uzavřené Rámcové
dohody je Evropská investiční banka připravena
uvolňovat finanční prostředky. Tyto
prostředky, jak jistě víte, byly rozhodnutím
Rady Evropské unie a Rady guvernérů Evropské
investiční banky vyčleněny až
do výše 3 mld. ECU pro projekty v zemích střední
a východní Evropy na dobu tří let
počínaje rokem 1994.
Pro každý jednotlivý projekt, na který
poskytne Evropská investiční banka úvěr,
musí být na základě této smlouvy
uzavřeny samostatné dohody, přičemž
je obvyklé, že Evropská investiční
banka vyžaduje uzavření garančních
dohod. Podotýkám, že předložená
Rámcová dohoda je obsahově shodná
s textem Rámcové dohody, podepsaná Českou
republikou v roce 1993, a Rámcové dohody, podepsané
bývalou ČSFR v roce 1991.
Vážené pani poslankyně, vážení
páni poslanci, chtěl bych apelovat na vás,
aby byl vysloven souhlas s touto dohodou, neboť schválení
Rámcové dohody Poslaneckou sněmovnou Parlamentu
je pro Českou republiku velmi důležité.
Na ukončení legislativního procesu schvalování
této dohody se vážou konkrétní
projekty, které Evropská investiční
banka bude podporovat. Je například uzavřen
finanční kontrakt na projekt ropovodu Ingolstadt
- Kralupy ve výši 100 mil. ECU, dále je uzavřen
finanční kontrakt s Českými drahami
ve výši 125 mil. ECU na projekt železničního
koridoru l, uvažuje se o účasti na silničních
projektech zhruba ve výši 150 mil. ECU a s celou řadou
dalších projektů.
Dovolte mi, abych vám doporučil tuto dohodu ke schválení.
Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi
vlády a ministru financí panu Kočárníkovi
a prosím, aby se slova ujala společná zpravodajka
výborů Poslanecké sněmovny paní
poslankyně Kateřina Lojdová a podala zprávu
o jednání ve výborech. Prosím, paní
poslankyně.
Poslankyně Kateřina Lojdová: Dámy
a pánové, projednávanou rámcovou dohodu
o finanční spolupráci mezi Českou
republikou a Evropskou investiční bankou podepsanou
dne 15. září 1994 v Praze měly na
programu dva výbory: výbor rozpočtový
a výbor zahraniční. Výbor rozpočtový
ji projednal na své schůzi 18. ledna a usnesením
č. 376 doporučuje Poslanecké sněmovně
Parlamentu vyslovit souhlas s touto dohodou. Zahraniční
výbor projednal rámcovou dohodu též
18. ledna a usnesením č. 404 také Poslanecké
sněmovně Parlamentu doporučuje rámcovou
dohodu ke schválení.
Dovolte, abych přednesla návrh na následující
usnesení:
"Poslanecká sněmovna souhlasí s rámcovou
dohodou o finanční spolupráci mezi Českou
republikou a Evropskou investiční bankou podepsanou
dne 15. září 1994 v Praze, podle sněmovního
tisku 1290."
Na závěr bych ještě ráda předeslala,
že s ohledem na zájem České republiky
o členství v Evropské unii je nanejvýš
žádoucí ukončení legislativního
procesu schvalování Rámcové dohody
o finanční spolupráci mezi Českou
republikou a Evropskou investiční bankou. Také
proto, že jak už řekl pan ministr, na základě
této dohody mohou být využity v České
republice finanční prostředky z Evropské
investiční banky, které jsou velmi výhodné
a jsou určeny již pro jednotlivé konkrétní
projekty, tak jak je pan ministr jmenoval. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji paní
společné zpravodajce výborů poslankyni
Kateřině Lojdové a otvírám
rozpravu. Nemám do ní žádné písemné
přihlášky, ale vidím, že se do
diskuse hlásí pan poslanec Svatomír Recman.
Má slovo.
Poslanec Svatomír Recman: Pane předsedo,
členové vlády, kolegyně a kolegové,
já mám jen jeden dotaz na předkladatele pana
ministra Kočárníka. Můj dotaz se týká
článku 13 uvedeného tisku, kde se říká,
že představitelé banky, jejichž práce
bude spojena s touto dohodou, budou využívat určitých
výsad a imunit a v odst. a) se říká,
že budou vyňati z právního a administrativního
řízení, pokud jde o ústřední
činnost jimi prováděnou kromě případů,
kdy se banka této imunity vzdá.
Z toho kontextu není jasné, o co se jedná.
Chtěl bych se zeptat pana ministra, o jaký okruh
právního a administrativního řízení
se jedná a jaká výjimka se schválením
této smlouvy poskytuje. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Recmanovi. Hlásí se někdo další
do rozpravy? Není tomu tak. Táži se, zda pan
ministr chce odpovědět na dotaz. V tom případě
mu udílím slovo.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, na dotaz pana poslance Recmana bych odpověděl
asi tak, že tento rozsah, který je navržen v
tomto článku, je obdobný v zásadě
diplomatické imunitě. Tyto výhody a výsady
používají pracovníci banky všude.
To je standardní systém zabudovaný do těchto
dohod.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi
vlády a ministru financí Ivanu Kočárníkovi,
a protože nevidím ani nemám žádné
další přihlášky do rozpravy, rozpravu
uzavírám. Táži se pana místopředsedy
vlády, zda chce použít svého práva
a pronést závěrečné slovo.
Není tomu tak. Paní společná zpravodajka
má nějakou poznámku nebo slovo na závěr?
Ani ona nemíní svého práva využít.
Pozměňovací návrhy žádné
nebyly. Táži se sněmovny, zda si přeje,
aby paní společná zpravodajka ještě
jednou přečetla znění usnesení,
o němž budeme hlasovat. Není tomu tak. Znění
textu je v plném povědomí poslankyň
a poslanců. Já vás ale odhlásím
a poprosím, abyste se znovu zaregistrovali, protože
byl patrný pohyb ve sněmovně.
Budeme hlasovat o návrhu usnesení: " Poslanecká
sněmovna souhlasí s rámcovou dohodou o finanční
spolupráci mezi Českou republikou a Evropskou investiční
bankou, podepsanou dne 15. září 1994 v Praze,
podle sněmovního tisku 1290."
27. hlasování na této schůzi. Kdo
jste pro přijetí návrhu, stiskněte
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? 27.
hlasování skončilo.
Ze 118 přítomných bylo 109 pro, nikdo proti,
5 se zdrželo, 4 nehlasovali. Návrh byl přijat.
Vyrovnali jsme se se 4. bodem, a protože jsme dostali zprávu
o tom, že odstraňování vzniklého
nedorozumění stále ještě trvá,
chci vás požádat, zda byste souhlasili, abychom
bez hlasování o změně pořadu
přistoupili k bodu bezprostředně následujícímu,
to jest pátému, který je rovněž
bodem, jejž má v péči pan místopředseda
vlády Kočárník. Není žádná
námitka.
Přistoupíme tedy k bodu
Vládní návrh je uveden v tomto sněmovním
tisku a z pověření vlády jej odůvodní
opět místopředseda vlády a ministr
financí pan Ivan Kočárník. Pane místopředsedo
vlády, prosím ujměte se slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, vážené paní poslankyně,
vážení páni poslanci, z pověření
vlády předkládám Parlamentu Smlouvu
mezi vládou České republiky a vládou
Republiky Indonésie o zamezení dvojího zdanění
a zabránění daňovému úniku
v oboru daně z příjmů.
Mezinárodní dvojí zdanění snižuje
příjmy, které podnikům a občanům
jednoho státu plynou z jiného státu. Protože
příčinou tohoto dvojího zdanění
je kolize daňových zákonů dvou států,
může být takové zdanění
účinně vyloučeno jen opatřením
obou států vzájemně koordinovaným
mezinárodní smlouvou. Proto také smlouvy
o zamezení dvojího zdanění jsou součástí
našeho právního řádu. Česká
republika má v současné době sjednáno
zhruba 30 obdobných smluv.
Chtěl bych říci, že tato smlouva, kterou
máte před sebou, je standardní smlouvou vycházející
z modelu OECD. Česká republika má ve vzájemných
vztazích s Indonésií v hospodářské
oblasti platnou obchodní smlouvu uzavřenou v květnu
1994 a připravuje smlouvu o podpoře a ochraně
investic.
Doporučuji sněmovně, aby smlouvu o zamezení
dvojího zdanění s Indonésií
schválila. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi
vlády a ministru financí Ivanu Kočárníkovi.
Slovo má společný zpravodaj výborů
Poslanecké sněmovny pan poslanec Petr Nečas.
Bude vás informovat o jednání ve výborech.
Prosím, pane poslanče.
Poslanec Petr Nečas: Pane předsedo, dámy
a pánové, dovolte mi, abych vás informoval
o projednávání této smlouvy ve výborech
Poslanecké sněmovny. V souladu s rozhodnutím
organizačního výboru projednávaly
tuto smlouvu dva výbory, výbor zahraniční
a výbor rozpočtový a oba výbory přijaly
kladné stanovisko k tomuto návrhu smlouvy.
Jak už bylo řečeno, důvodem k uzavření
těchto smluv je vlastně kolize dvou národních
zákonodárství v oblasti, která není
regulována mezinárodním právem, a
proto je dána do ošetření v rámci
bilaterálních smluv. Velmi vítáme
každou takovou smlouvu, která zvyšuje šanci
našich podnikatelských subjektů v těchto
teritoriích, především v tak perspektivním
teritoriu, jako je jedna z členských zemí
ASEAN, jedna ze zemí, která zaznamenává
největší hospodářský růst.
Jak již bylo řečeno, jedná se o standardní
smlouvu, vypracovanou podle vzoru Organizace pro hospodářskou
spolupráci a rozvoj OECD, která přesto obsahuje
několik drobných výjimek od tohoto vzoru
vzhledem k charakteru indonéské ekonomiky a jejímu
rozvojovému charakteru.
Dovolil bych si proto jménem obou výborů
doporučit přijetí tohoto návrhu a
přečíst návrh usnesení Poslanecké
sněmovny k vládnímu návrhu, kterým
se předkládá Parlamentu České
republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi vládou
České republiky a vládou Republiky Indonésie
o zamezení dvojího zdanění a zabránění
daňovému úniku v oboru daní z příjmů,
podepsaná v Jakartě dne 4. října 1994,
ve kterém Poslanecká sněmovna souhlasí
se Smlouvou mezi vládou České republiky a
vládou Republiky Indonésie o zamezení dvojího
zdanění a zabránění daňovému
úniku v oboru daní z příjmů,
podepsanou v Jakartě dne 4. října 1994, podle
sněmovního tisku 1323.