Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Jedná
se o procedurální návrh. Děkuji za
jeho přednesení. A protože se o procedurálním
návrhu hlasuje bez rozpravy, budeme hlasovat. Jedná
se o 67. hlasování.
Kdo tento procedurální návrh podporuje? Kdo
je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat. Tento bod je přerušen
do jednání dubnové schůze.
Pane kolego Krámku, jste připraven?
Dalším bodem je tedy bod
Návrh zákona jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 1364 a společnou zprávu výborů
k němu jako sněmovní tisk 1463. Nyní
prosím zástupce navrhovatelů pana poslance
Jana Krámka o odůvodnění předloženého
návrhu.
Poslanec Jan Krámek: Vážený pane
předsedající, vážené paní
poslankyně, vážení páni poslanci,
mám tu čest být předkladatelem návrhu
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon č. 76/59 ve znění pozdějších
předpisů o některých služebních
poměrech vojáků. Dovolím si nejprve
připomenout projednávání jednoho bodu
programu 11. schůze Poslanecké sněmovny z
července 1993, kterým byl návrh zákona
o protiprávnosti komunistického režimu a odporu
proti němu. Návrh byl projednán a schválen,
a proto budu dále hovořit o zákonu č.
198/93.
Při projednávání zmíněného
návrhu mnohokrát zazněla slova o morálním
aspektu, o křivdách a jejich možných
částečných nápravách,
ale také zazněla slova - a nyní si dovolím
citovat část vystoupení tehdejší
poslankyně Ivany Janů - "Další
generace dětí tohoto národa dostávají
vzor a návod k jednání. Zločin se
vyplácí."
Mohl bych rovněž hovořit o dopisech politických
vězňů pronásledovaných a postižených
komunistickým režimem. Podle § 2 odst. 2 zákona
č. 198 byla Komunistická strana Československa
organizací zločinnou a zavrženíhodnou,
obdobně jako další organizace založené
na její ideologii, které ve své činnosti
směřovaly k potlačení lidských
práv a demokratického systému. Těmito
dalšími organizacemi jsou ve smyslu výše
citovaného ustanovení mimo jiné nepochybně
i tajné služby komunistického režimu,
a to jak v bývalé Československé lidové
armádě, tak u všech složek ministerstva
vnitra, federálního ministerstva vnitra a podobně.
Současná úprava zákona o služebním
poměru vojáků stanoví povinnost započíst
dobu služby i v těchto organizacích pro účely
přiznání a stanovení výše
peněžních náležitostí. Navrhovaná
úprava - a na to chci upozornit - se týká
pouze těch, kteří pracovali nebo byli ve
služebním poměru a sloužili v těchto
organizacích.
Záměrem předkladatelů je odpočet
těchto dob s tím, že pokud některý
z vojáků celou dobu sloužil v takovéto
složce, neměl by mít nárok na žádné
peněžní výhody, pokud odešel do
civilu. Jedná se o tom i v dalším bodu programu
o sjednocení se zákonem o služebním
poměru příslušníků Policie
ČR ve znění pozdějších
předpisů.
Návrh zákona předpokládá, že
dosud přiznané příspěvky za
službu budou co do výše nebo samotného
přiznání uvedeny do souladu s nově
stanoveným zápočtem dob zaměstnání.
Předkladatelům tak jako vám je známo
nesouhlasné vyjádření vlády
a tady si dovolím jen říci, že sporné
body se předkladatelé snažili vyřešit
tak, aby celá nová zákonná norma byla
dána do souladu jak s výše citovaným
zákonem o protiprávnosti komunistického režimu,
tak i se stanoviskem ministra Holáně a ministra
Rumla.
Pro neinformované, protože jsem zjistil, že někteří
poslanci Parlamentu si vůbec nejsou vědomi toho,
že existují nějaké peněžní
dávky vyplácené po odchodu do civilu do doby,
než jde ten který bývalý voják
do důchodu, chci jen říci, že se v peněžních
dávkách jedná o odchodné, o příspěvek
za výsluhu let. A to poslední, co k tomu chci říci,
je, že se jedná o dávky nezdaňované.
Ty částky nejsou malé. V žádném
případě předkladatelé nechtějí
zrušit tyto finanční částky a
tyto příspěvky u vojáků, kterých
se netýká služba ve výše citovaných
organizacích, to znamená státní bezpečnosti
a tajné službě.
Na závěr chci jen říci, že doporučuji
Poslanecké sněmovně, aby tento zákon
projednala ve znění společné zprávy.
Chci poděkovat výborům, a to branně
bezpečnostnímu, ústavně právnímu,
ale rovněž výboru petičnímu,
kde jako navrhovatel jsem byl překvapen až pozitivním
přístupem tohoto výboru. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
a nyní prosím společného zpravodaje
výborů pana Tomáše Svobodu, aby podal
zprávu o projednávání návrhu
ve výborech.
Poslanec Tomáš Svoboda: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně, vážení kolegové, návrh
poslanců Krámka a dalších na vydání
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon č. 76/59 Sb., o některých služebních
poměrech vojáků, ve znění pozdějších
předpisů, projednal výbor petiční,
pro lidská práva a národnosti, ústavně
právní výbor a branně bezpečnostní
výbor.
Výbor petiční, pro lidská práva
a národnosti nepřijal k předloženému
návrhu žádné stanovisko. Branně
bezpečnostní výbor a ústavně
právní výbor doporučují sněmovně
vyslovit s návrhem souhlas s úpravami, které
jsou obsaženy ve společné zprávě.
Tyto úpravy se dotýkají především
dvou problémů, a to za prvé toho, že
zpřesňují okruh osob, na které se
bude zákon vztahovat a současně vypouštějí
tzv. odchodné, které už bylo stejně
z velké části vyplaceno těm lidem,
kteří službu opustili a už to na nich
nelze zpětně vymáhat. Zákon se tedy
bude týkat pouze příspěvku za službu.
Závěrem chci dodat, že jako zpravodaj návrh
zákona podporuji a prosím o písemné
znění případných pozměňovacích
návrhů.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
a otevírám rozpravu. Jako první se do ní
přihlásil kolega Fejfar. Jinou přihlášku
nemám.
Poslanec Tomáš Fejfar: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně, vážení kolegové, jako
jeden z předkladatelů si dovolím dát
jeden pozměňovací návrh, který
bude ještě zmírňovat předložený
zákon. Narazili jsme totiž na problém, se kterým
jsme si dost dlouho nevěděli rady, až teď
se nám podařilo ho myslím vyřešit.
Tam, kde se hovoří o vojenské rozvědce,
tak jsme neznali přesnou specifikaci vojáků
zařazených v této složce a až během
projednávání zákona jsme zjistili,
že pokud by ten zákon hovořil o rozvědce,
tak jak je to v návrhu, bylo by to příliš
tvrdé. Znění zákona by postihlo i
ty vojáky, kteří sloužili u různých
technických zařízení, což samozřejmě
nebylo naším záměrem, takže dovolte,
abych dal pozměňovací návrh.
Návrh by zněl: K čl. 1 bod 1, bod a) by byl
nahrazen body a) a b), ostatní body by byly pojmenovány
posunutě. Zněl by:
"a) v ozbrojených silách se zařazením
ve vojenské kontrarozvědce; (to zůstává
stejné),
b) v ozbrojených silách se zařazením
v útvaru rozvědky Československé lidové
armády, pokud nebyli zařazeni na funkcích
obsluhy technických zařízení pro vojenský
průzkum."
Děkuji vám.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Prosím kolegu Klučku. Nikdo jiný přihlášen
do rozpravy není.
Poslanec Václav Klučka: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
mé vystoupení bude velmi stručné.
Předesílám rovněž, že se
týká v podstatě jak bodu 20, tak bodu 21
projednávaného programu.
Poslaneckým klubem Levého bloku jsem zplnomocněn
prohlásit, že předložené návrhy
ve znění úprav obsažených ve
společných zprávách se důsledně
nevyrovnaly s obsahem stanoviska vlády České
republiky. Vzhledem k těmto okolnostem náš
poslanecký klub podporuje nesouhlasná stanoviska
vlády. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Nikdo jiný do rozpravy přihlášen není.
Rozpravu končím a táži se zástupce
navrhovatelů pana poslance Krámka, zda-li si přeje
přednést závěrečné slovo
nebo se vyjádřit k návrhu.
Poslanec Jan Krámek: Chci se vyjádřit
k návrhu pana kolegy Fejfara. Tento návrh doporučuji,
jenom chci poznamenat, že se domnívám, že
jde o velice důležitou záležitost a nečekal
jsem tak krátký průběh rozpravy.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
A nyní prosím, aby se slova ujal pan společný
zpravodaj pan poslanec Tomáš Svoboda.
Poslanec Tomáš Svoboda: V rozpravě vystoupili
dva poslanci, a to kolega Fejfar a kolega Klučka s tím,
že on nepřednesl žádný pozměňovací
návrh - pozměňovací návrh přednesl
jenom kolega Fejfar.
U pozměňovacího návrhu kolegy Fejfara
upozorňuji, že když se vloží jeho
bod b), tak se musí změnit v dalších
bodech posloupnost písmen. Navrhovatel tento návrh
doporučuje, já jako zpravodaj také tento
návrh doporučuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Prosím,
abyste se znovu zaregistrovali.
Budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu
kolegy Fejfara. Jedná se o 68. hlasování.
Kdo návrh podporuje? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat - pro hlasovalo 88. proti 5, zdrželo
se 24 poslankyň a poslanců.
Poslanec Tomáš Svoboda: Myslím, že
nyní můžeme dát hlasovat o návrhu
zákona jako o celku.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Nyní budeme hlasovat o celém návrhu zákona
poslanců Jana Krámka a dalších na vydání
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon č. 76/ 1959 Sb., o některých
služebních poměrech vojáků, ve
znění pozdějších předpisů,
podle sněmovního tisku 1364, ve znění
společné zprávy výborů Poslanecké
sněmovny podle sněmovního tisku 1463 a schváleného
pozměňovacího návrhu.
Jedná se o 69. hlasování. Kdo podporuje tento
návrh? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat. Pro hlasovalo 88, proti 19, zdrželo
se hlasování 12.
Děkuji společnému zpravodaji i předkladateli.
(Potlesk).
Tím jsme splnili bod 20 a přistoupíme k bodu
21, což je
Návrh zákona jsme obdrželi jako sněmovní
tisk číslo 1365 a společnou zprávu
výboru k němu jako sněmovní tisk číslo
1463. Nyní prosím zástupce navrhovatele pan
poslance Jana Krámka, o zdůvodnění
předloženého návrhu.
Poslanec Jan Krámek: Vážený pane
předsedající, pane předsedo, vážené
paní poslankyně, vážení páni
poslanci, vzhledem k tomu, že oba zákony spolu velice
úzce souvisí, protože se dotýkají
služby v ozbrojených složkách, nebudu
opakovat to, co už jsem již řekl. Jenom snad
doplním jednu věc. Když se projednával
zákon o neoprávněnosti komunistického
režimu a odporu proti němu, tak jsme mimo jiné
hovořili také o odškodnění. Vzhledem
k tomu, že ekonomická situaci nedovoluje, tak jak
bychom si jistě všichni přáli, poskytnout
ihned oprávněným osobám finanční
odškodnění, nakonec se dostaly do zákona
obligace. Nicméně těm, kteří
přímo dokonce pronásledovali, persekuovali
a podíleli se i na věznění, jsou vypláceny
i nadále finanční prostředky bez zdanění.
Předkladatelé se domnívají, že
je třeba dokončit proces, který začal,
a to již v minulém volebním období,
kdy byly již jakési pokusy ve Federálním
shromáždění, že je čas,
aby celá záležitost byla dořešena.
V žádném případě se návrh
novely - a není to záměrem předkladatelů
- netýká policistů ve výkonu služby
pořádkové, ve výkonu služeb mimo
působení státní bezpečnosti,
vojenské kontrarozvědky, politických orgánů,
ve složkách ministerstva vnitra a ozbrojených
sborech.
Nechci dlouho hovořit, domnívám se, že
je věcí vědomí a svědomí
každého z nás, jak se staví k tomuto
zákonu.
Na závěr chci říci, že doporučuji
přijetí tohoto zákona ve znění
společné zprávy, i když vím,
že bude nutné předložit některé
pozměňovací návrhy.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
a nyní prosím společného zpravodaje
výboru pana poslance Tomáše Svobodu, aby podal
zprávu o projednávání v jednotlivých
výborech.
Poslanec Tomáš Svoboda: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně, vážení kolegové, předem
se omlouvám, že se budu v některých
věcech opakovat, protože vlastně tento průběh
je stejný jako u návrhu zákona minulého,
nicméně musím říci, že
je to návrh poslanců Krámka a dalších,
kterým se mění a doplňuje zákon
ČNR č. 186/1992 Sb., o služebním poměru
příslušníků Police ČR
ve znění pozdějších předpisů,
což projednal výbor petiční, pro lidská
práva a národnosti, ústavně právní
výbor a branný a bezpečnostní výbor,
a že právě jako u minulého návrhu
výbor petiční nepřijal k předloženému
návrhu žádné stanovisko a branný
a bezpečnostní výbor a ústavně
právní výbor doporučily sněmovně
vyslovit s návrhem souhlas s úpravami, které
jsou obsaženy ve společné zprávě.
Tyto úpravy jsou podobné jako u minulého
zákona, proto je nebudu opakovat. Dále bych chtěl
říci, že jako zpravodaj návrh doporučuji
- řeší, právě jako u minulého
zákona, problematiku, kterou jsme měli vyřešit
dávno a především bych chtěl
zdůraznit, že neotevírá žádnou
další vlnu čistek a prověrek v Policii
ČR, jak se v současné době v policejním
sboru někteří domnívají. Nic
takového se neděje.
Závěrem mi dovolte, abych upozornil ještě
na jednu drobnost, že při poradě zpravodajů
jsme zjistili, že přeformulováním nově
navrhovaného znění § 153, aby se vztahoval
pouze na příplatek za výsluhu let, by došlo
k paradoxní situaci, že ostatní nároky
vyplývající všem policistům z
délky služby by nebyly v zákoně ošetřeny.
Předpokládám, že toto se vyřeší
nějakým případným návrhem,
který vzejde z rozpravy. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Nyní otevírám rozpravu, do které se
přihlásila paní kolegyně Kadlecová.
Jinou přihlášku nemám. Prosím,
aby se ujala slova.
Poslankyně Milada Kadlecová: Vážený
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
jak zde předeslal pan poslanec Svoboda, došlo k technickým
úpravám ve společné zprávě,
právě vzhledem k tomu, že jako předkladatelé
jsme akceptovali připomínku vlády i ministerstva
vnitra a zachováváme nároky policistům
a upravujeme pouze příspěvek za službu.
Musíme to technicky upravit, protože v takovém
znění, jaké ve společné zprávě
je, by tyto další nároky policistům
vypadly.
Já bych přednesla první návrh. Ve
společné zprávě § 153, který
upravuje zápočet doby zaměstnání,
označit dosavadní text jako odst. 2 a doplnit odst.
1, který zní:
"Policistům se do doby trvání služebního
poměru, rozhodné pro přiznání
nároků vyplývajícího ze služebního
poměru, započítávají doby,
pokud byly započteny podle dosavadních předpisů,
není-li dále stanoveno jinak". Je to původní
text, který je v zákoně 186.
K další změně dochází
ve společné zprávě v § 153, kde
se v nově označeném odstavci 2 vypouští
na začátku slovo "policistům se"
a text se formuluje takto: "Do doby trvání
služebního poměru, rozhodné pro přiznání
příspěvku za službu, se započítávají
doby" a dále pokračuje dosavadní text.
Vypouštíme zde slovo "policistům",
protože je logické, že tento příspěvek
se vyplácí již policistům, kteří
odešli ze služebního poměru, tudíž
již nejsou policisté.
Další návrh se týká návrhu,
který máte ve společné zprávě
mezi nezařazenými. Jedná se o to, že
příslušníci bývalé FBIS
se nedostali do této novely, protože byli a jsou až
doposud vypláceni podle jiného zákona, tzn.
zákona 100 a tímto by nám vypadli. Vláda
nás na to upozornila, tudíž jsme i zde udělali
změnu. Budeme muset ovšem změnit i název
zákona, abychom tam dostali § 100. Máte to
na str. 4 ve společné zprávě. Název
zákona doplnit na konci o slova "a zákon č.
100 z roku 1970 Sb., o služebním poměru příslušníků
SNB ve znění pozdějších předpisů".
Dále máte na str. 5 společné zprávy
připomínku, která je nezařazena a
týká se právě příslušníků
FBIS.
Současně za článek l doplnit nový
čl. II, a to ve znění uvedeném ve
společné zprávě na str. 5 těmito
úpravami. Za bod 1 doplnit nový bod 2., který
zní v § 134 odst. 1 se na konci doplní slova
"není-li dále stanoveno jinak". Říkáme
to proto, protože je tam taxativně stanoveno, komu
příspěvek má být podle platných
zákonů přiznán. Děláme
novelu, takže musíme říci - není-li
dále stanoveno jinak. Dosavadní bod 2 označit
jako bod 3.
V novém bodě 3, tj. v § 134 odst. 3 bychom
vynechali text "příslušníkům
FBIS" a bylo by "bývalým příslušníkům
FBIS se do doby trvání služebního poměru,
rozhodné pro přiznání příspěvku
za službu, nezapočítávají doby
služby" a dále následuje původní
text. Dojde tam potom k přečíslování
čl. II na čl. III. To jsou technické připomínky
k předkládanému zákonu ve znění
společné zprávy.
Kolegyně a kolegové, věřím,
že i vy pochopíte smysl a důvody, které
nás vedly jako předkladatele, a tento zákon
podpoříte. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
paní poslankyni Kadlecové a prosím pana poslance
Tomáše Fejfara, aby se ujal slova.
Poslanec Tomáš Fejfar: Vážení
kolegové a kolegyně, naprosto identický návrh,
který jsem dával k minulému zákonu,
budu muset dát i tady, protože ve společné
zprávě v písmenu b) se hovoří
"v ozbrojených silách se zařazením
ve vojenské kontrarozvědce nebo v útvaru
rozvědky Čs. lidové armády."
To se týká těch, kteří jsou
u policie a byli zařazeni v těchto složkách.
Domnívám se, že by to mělo být
stejné, jako jsme to udělali v předcházejícím
zákonu. Jediný rozdíl je v tom, že navrhuji,
aby to nebylo písmeno a), ale písmeno b), které
se změní na b) a c), ostatní se posunou a
návrh zní, aby b) bylo "v ozbrojených
silách se zařazením ve vojenské kontrarozvědce"
a písmeno c) "v ozbrojených silách se
zařazením v útvaru rozvědky Čs.
lidové armády, pokud nebyli zařazeni na funkcích
obsluhy technických zařízení pro vojenský
průzkum".
Doporučuji k přijetí. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu Tomáši Fejfarovi. Ptám se, kdo se dále
hlásí do rozpravy. Písemnou přihlášku
nemám. Jestliže nikdo, rozpravu končím
a chci se zeptat zástupce navrhovatelů, pana poslance
Jana Krámka, zda si přeje přednést
závěrečné slovo. Prosím, aby
přistoupil k řečništi.
Poslanec Jan Krámek: Vážený pane
předsedající, vážené paní
poslankyně, vážení páni poslanci,
oba pozměňovací návrhy, v některých
případech to je technická záležitost,
která vznikla zněním společné
zprávy a tvorbou společné zprávy,
doporučuji. Považuji za nutné říci
to, že nebudou kráceny v žádném
případě nároky policistů, kteří
nesloužili v těchto složkách a ti, kteří
jsou již dnes ve služebním poměru a spadají
po případném schválení tohoto
zákona do některých činností
v tomto zákoně vyjmenovaných, si samozřejmě
nasluhují roky tak, aby mohli dosáhnout i těchto
případných finančních příspěvků.
Děkuji a věřím, že se budete
opět řídit svým vědomím
a svědomím.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Krámkovi a prosím, aby se své
funkce ujal pan zpravodaj poslanec Tomáš Svoboda.
Poslanec Tomáš Svoboda: Dámy a pánové,
v rozpravě vystoupili dva poslanci, a to kolegyně
Kadlecová a kolega Fejfar s tím, že oba přednesli
pozměňovací návrhy.
První návrh, o kterém bychom měli
hlasovat, je návrh paní kolegyně Kadlecové,
která navrhuje k bodu č. 1 zařadit jako nový
bod c. 1 a současný bod c. 1 přečíslovat
na bod č. 2.
Ptám se, jestli mám tento návrh zopakovat.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Přeje
si někdo zopakovat znění návrhu? Zdá
se, že ano. Prosím, pane zpravodaji.
Poslanec Tomáš Svoboda: Jako bod 1 by se ve
společné zprávě v § 153 zařadilo:
"Policistům se do doby trvání služebního
poměru, rozhodné pro přiznání
nároků vyplývajících ze služebního
poměru, započítávají doby,
pokud byly započteny podle dosavadních předpisů,
není-li dále stanoveno jinak".
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Ano,
děkuji. Dámy a pánové, dovolil bych
si vás odhlásit. Prosím, abyste se zaregistrovali,
než dám hlasovat o právě zrekapitulovaném
pozměňovacím návrhu paní poslankyně
Kadlecové.
Poslanec Tomáš Svoboda: Jako zpravodaj návrh
doporučuji, navrhovatel také doporučuje.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Ano.
Děkuji. Zahajuji 70. hlasování a ptám
se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat poměrem hlasů 102
pro, 2 proti, 21 se zdrželo. Prosím další
návrh.
Poslanec Tomáš Svoboda: Druhý návrh,
který přednesla paní kolegyně Kadlecová,
se týká v současné chvíli už
bodu 2, který byl původně bodem 1, kde se
vypouští slovo "policistům". Má
to v podstatě technický důvod, aby nedošlo
k nějakému nedorozumění při
výkladu zákona.
Doporučuji, navrhovatel také doporučuje.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 71. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování bylo skončeno.
Návrh byl přijat poměrem hlasů 92
pro, 2 proti, 33 se zdrželo.
Prosím o další návrh.
Poslanec Tomáš Svoboda: K tomuto bodu je zde
další návrh kolegy Fejfara, který vlastně
- tak jako u minulého zákona - zařazuje u
toho upřesnění další bod, respektive
mění bod a) a doplňuje bod b), kde je řečeno,
- že v ozbrojených silách se zařazením
ve vojenské kontrarozvědce - to je bod a), bod b)
- v ozbrojených silách se zařazením
v útvaru rozvědky, pokud nebyli zařazeni
na funkcích obsluhy technických zařízení
pro vojenský průzkum.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Autor
pozměňovacího návrhu upřesní
svůj návrh.
Poslanec Tomáš Fejfar: Není to bod a),
ale bod b), nový bod c) - to je o té rozvědce,
další body se posunou.
Poslanec Tomáš Svoboda: Omlouvám se,
já jsem se díval do prvního zákona.
Doporučujeme - jak zpravodaj, tak navrhovatel - přijetí.