Poslanec Ladislav Rymeš: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
dovoluji si předložit tyto pozměňující
návrhy:
V tisku 1330 za článek č. 4 vložit článek
5 a 6 a ostatní přečíslovat. Článek
č. 5 by zněl:
"Čl. 5. Ministerstvo financí rozhodne o zavedení
nucené státní správy ve zdravotní
pojišťovně, která po dobu 3 měsíců
neplní úhrady za poskytnutou zdravotní péči
řádně a včas. Zdravotní pojišťovna
je povinna písemně informovat ministerstvo financí
v případě, že neplní řádně
a včas své závazky po dobu 2 měsíců.
Čl. 6. V případě, že platební
neschopnost zdravotní pojišťovny přesáhne
dobu 4 měsíců, je statutární
orgán zdravotní pojišťovny povinen navrhnout
konkurzní řízení u příslušného
soudu".
Ve smyslu vládního návrhu zákona,
v nezařazených připomínkách,
str. 10 je v tomto případě nutné navrhnout
toto: V článku 2 bod 6): Bod 6 se nahradí
novým zněním. § 7 pak zní:
§ 7 - Nucená správa. Kontrolu činnosti
zaměstnanecké pojišťovny provádí
ministerstvo financí. Zjistí-li toto ministerstvo
závažné nedostatky v činnosti zaměstnanecké
pojišťovny, zejména nedodržování
tohoto zákona, předpisů o všeobecném
zdravotním pojištění nebo schváleného
zdravotně pojistného plánu, je oprávněno
podle povahy zjištěného nedostatku
a) vyžadovat, aby zaměstnanecká pojišťovna
ve stanovené lhůtě sjednala nápravu,
zejména uvedla svou činnost do souladu s tímto
zákonem, předpisy o všeobecném zdravotním
pojištění a schváleným zdravotně
pojistným plánem.
b) zavést nucenou správu na dobu nejvýše
jednoho roku.
(2) Ministerstvo financí rozhodne o zavedení nucené
státní správy ve zdravotní pojišťovně,
která po dobu tří měsíců
neplní úhrady za poskytnutou zdravotní péči
řádně a včas. Zdravotní pojišťovna
je povinna písemně informovat ministerstvo financí
v případě, že neplní řádně
a včas své závazky po dobu dvou měsíců.
(3) V případě nutné správy
podléhají rozhodnutí orgánu zaměstnanecké
pojišťovny a správní úkony ředitele
zaměstnanecké pojišťovny schválení
správce, jinak jsou neplatné.
(4) Na rozhodování o nucené správě
se vztahují obecné předpisy o správním
řízení, pokud tento zákon nestanoví
jinak. Účastníkem řízení
je zaměstnanecká pojišťovna. Podaný
rozklad proti rozhodnutí o zavedení nucené
správy nemá odkladný účinek.
Rozhodnutí, kterým se zavádí nucená
správa, obsahuje též jméno, příjmení
a rodné číslo správce.
(5) Správce je zaměstnancem ministerstva financí
nebo ministerstva zdravotnictví. Správce je oprávněn
přibírat k výkonu nucené správy
další osoby. Správce a osoby přibrané
k výkonu nucené správy jsou oprávněni
seznamovat se se všemi skutečnostmi, které
se týkají zaměstnanecké pojišťovny.
Jsou zároveň povinni zachovávat o těchto
skutečnostech mlčenlivost. Tato povinnost platí
i po skončení nucené správy."
Pak by přišel § 8. "V případě,
že platební neschopnost zdravotní pojišťovny
přesáhne dobu čtyř měsíců,
je statutární orgán zdravotní pojišťovny
povinen navrhnout konkursní řízení
u příslušného soudu."
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
kolegovi Rymešovi. Slova se ujme paní poslankyně
Kolářová, připraví se kolegyně
Nováková.
Poslankyně Milena Kolářová: Pane
předsedající, dámy a pánové,
dovolte mi také podat pozměňovací
návrh k projednávanému návrhu zákona,
který projednává ve znění společné
zprávy. Budu však nyní navazovat na kolegu
Rymeše, ale obávám se, že budu muset podat
vlastně téměř totožný
pozměňovací návrh s tím, že
je o něco pozměněný v odst. 2. Jedná
se mi totiž také o zavedení nucené správy
v zaměstnaneckých pojišťovnách
s tím, že by tam bylo ještě další
legislativní upřesnění. Omlouvám
se tedy, ale nevidím teď jiný způsob
než podat tento návrh uceleně, byť je
téměř totožný, takže ho
budu muset přečíst.
Dosavadní bod 6 v čl. II se nahradí novým
zněním.
§ 7 zní: "§ 7 - nucená správa
(1) Kontrolu činnosti zaměstnanecké pojišťovny
provádí ministerstvo financí. Zjistí-li
toto ministerstvo závažné nedostatky v činnosti
zaměstnanecké pojišťovny, zejména
nedodržování tohoto zákona, předpisu
o všeobecném zdravotním pojištěni
nebo schváleného zdravotně pojistného
plánu, je oprávněno podle povahy zjištěného
nedostatku
a) vyžadovat, aby zaměstnanecká pojišťovna
ve stanovené lhůtě sjednala nápravu,
zejména uvedla svou činnost do souladu s tímto
zákonem, předpisy o všeobecném zdravotním
pojištění a schváleným zdravotně
pojistným plánem,
b) zavést nucenou správu na dobu nejvýše
jednoho roku.
(2) V případě nucené správy
podléhají rozhodnutí orgánu zaměstnanecké
pojišťovny a právní úkony ředitele
zaměstnanecké pojišťovny schválení
správce, jinak jsou neplatné.
(3) Na rozhodování o nucené správě
se vztahují obecné předpisy o správním
řízení, pokud tento zákon nestanoví
jinak. Účastníkem řízení
je zaměstnanecká pojišťovna. Podaný
rozklad proti rozhodnutí o zavedení nucené
správy nemá odkladný účinek.
Rozhodnutí, kterým se zavádí nucená
správa, obsahuje též jméno, příjmení
a rodné číslo správce.
(4) Správce je zaměstnancem ministerstva financí
nebo ministerstva zdravotnictví. Správce je oprávněn
přibírat k výkonu nucené správy
další osoby. Správce a osoby přibrané
k výkonu nucené správy jsou oprávněni
seznamovat se se všemi skutečnostmi, které
se týkají zaměstnanecké pojišťovny.
Jsou zároveň povinni zachovávat o těchto
skutečnostech mlčenlivost. Tato povinnost platí
i po skončení nucené správy."
Toto je v podstatě jeden pozměňovací
návrh. Asi legislativně bude správně,
kdybych další odstavce dala jako druhý pozměňovací
návrh, protože v případě, že
bude schválen návrh tak, jak ho přednesl
pan kolega Rymeš, měl by být stejně
doplněn v tom smyslu, že by se doplnil nový
odst. 5, to znamená, že další pozměňovací
návrh zní:
V navrženém § 7 se doplňují nové
odst. 5 a 6, které znějí:
"(5) Správce může povinnosti mlčenlivost
zprostit ministr financí na žádost orgánu
činného v trestním řízení,
je-li vedeno trestní řízení v souvislosti
se závažnými nedostatky v činnosti pojišťovny,
pro které byla zavedena nucená správa.
(6) Nesplní-li nucená správa svůj
účel, postupuje se přiměřeně
podle § 6 odst. 1 písm. b) tohoto zákona."
Nyní mi dovolte, abych jen krátce řekla věcně,
proč jsem to tak trošku zamotala. Jedná se
věcně o to, že prvním návrhem
se zavádí vlastně možnost nucené
správy i u zaměstnaneckých pojišťoven.
Tento návrh byl jako nezařazená připomínka
zdravotního a sociálního výboru, ve
společné zprávě nebyl. Domnívám
se, že vzhledem k tomu, jak tady zaznívají
ohlasy na to, že by bylo vhodné, aby pojistné
plány schvaloval Parlament - samozřejmě nevíme,
jestli tento bude přijat - v návaznosti na to by
nucená správa byla vlastně určitým
ochranným momentem, resp. lepší regulací
a bylo by vhodné, aby se tato nezařazená
připomínka ocitla i v návrhu zákona.
Kolega Rymeš tak jak svůj návrh podal - uvidíme,
bude asi rozhodnuto hlasováním - doplňuje
tuto nezařazenou připomínku ještě
o jakousi specifikaci, že v určitém případě,
pokud pojišťovna neplní závazky vůči
zdravotnickým zařízením, tato nucená
správa zavedena být musí. Tím pádem
to má poněkud jiný kvalitativní rozměr,
než je obecná část.
Další návrh, který jsem podala, se vztahuje
jak k mému, tak k návrhu kolegy Rymeše z toho
důvodu, že nucenou správu máme už
nyní i v návrhu zákona u Všeobecné
zdravotní pojišťovny. Tam ústavně
právní výbor po debatě právě
navrhl doplnit, kdy může být správce
mlčenlivosti zproštěn, tedy v případě
trestního řízení, protože tak,
jak je to postaveno na tvrdo, tak vlastně by ani pro případ
trestního řízení nemohlo dojít
ke zproštění mlčenlivosti.
Odst. 6, který je tam také nutné doplnit,
znamená to, co se stane, pokud nucená správa
nesplní svůj účel. Protože Všeobecná
pojišťovna - ta samozřejmě nevstupuje
do likvidace, ale zaměstnanecká pojišťovna,
pokud bychom zavedli nucenou správu a neřekli bychom,
co by mělo být dál po roce, domnívám
se, že by to bylo poměrně nelogické.
Omlouvám se za delší vystoupení a děkuji
za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Slova se
ujme kolegyně Nováková. Nikdo jiný
do rozpravy není přihlášen.
Poslankyně Eva Nováková: Vážený
pane ministře, pane předsedo, pane předsedající,
kolegyně a kolegové, dovolím si navrhnout
doplňující návrh k zákonu č.
551/1991 Sb., a to, aby v čl. I na závěr
byl vložen bod za § 26, a sice: Za § 26 se vkládá
nový § 26 a), který zní: "Orgán
státní zdravotní správy může
nařídit uzavření smlouvy z důvodů
zajištění dostupnosti zdravotní péče."
Dovolím si svůj návrh zdůvodnit. Již
včera jsem upozornila na řadu problémů,
které přináší současná
právní úprava smluvního vztahu mezi
pojišťovnami a zdravotnickými zařízeními.
Položila jsem panu ministrovi otázky, které
očekávám, že budou v jeho závěrečném
slovu zodpovězeny, které se týkají
právě problematiky smluvních vztahů.
Opomenu nerovnost právní a ekonomickou smluvních
stran, ale naprosto nemohu opomenout záležitost, která
je velmi podstatná. Totiž záruku státu
v dostupnosti nezbytné zdravotní péče.
Stávající dikce zákona nedává
státu možnost tuto péči garantovat.
Nesdílím názor ministerstva, že touto
zárukou budou schválené zdravotně
pojistné plány.
Pojem zdravotní pojistný plán je podle mne
pojem značně vágní. Neobsahuje kvalifikované
atributy zejména pro zabezpečení sítě
zdravotnických zařízení, včetně
jejich dostupnosti a kvality. Globální zdravotně
pojistný plán nemůže dohlédnout
situace v jednotlivých regionech i místech. Toto
by snad mohl splňovat zdravotně pojistný
plán v jednotlivých okresech, ale je zřejmé,
že takovéto plány jsou nereálné.
Zdravotně pojistný plán má jistě
své oprávnění jako pojistný
plán vycházející z analýz pojistné
matematiky. Každé léčené onemocnění
a jeho hrazení není pro pojišťovny zdravotním
výkonem, ale pojistnou událostí. To bych
byla velmi ráda, kdybychom si uvědomili. Pojistné
plány se připravují vzhledem k těmto
událostem. Podle právních platných
norem se nepřipouští, aby pojišťovny
vlastnily a provozovaly vlastní zdravotnická zařízení,
není tedy důvod a naprosto nevidím smysl,
proč by pojišťovny měly sestavovat zdravotní
pojistné plány včetně zajištění
zdravotní sítě. Myslím, že toto
je plně v kompetenci státu.
Je jasné, že není možné, aby zejména
ředitelé okresních poboček činili
výběr vhodných zdravotnických zařízení
a bohužel, pokud nebude přijato žádné
právní řešení, tak tato situace
zde je, že to není stát, kdo garantuje síť
zdravotnických zařízení, ale jsou
to zejména ředitelé okresních poboček
zdravotní pojišťovny.
Jaké další možné nepřijatelné
situace z toho plynou, si jistě dovedete představit.
Jsem přesvědčena, že můj doplňující
návrh tuto nepřijatelnou situaci řeší.
Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Nikdo se do rozpravy nehlásí? Rozpravu končím.
Podle našeho včerejšího usnesení
přerušuji projednávání tohoto
bodu. Předpokládám, jak bylo přislíbeno,
že se hned sejde garanční výbor. Předpokládám,
že bude zhruba hodinu jednat a připraví podklady
pro jednání poslaneckých klubů, které
předpokládám, že budou také asi
hodinu jednat. Podotýkám, že před zahájením
bodů 23 a 24. odpoledne musíme v každém
případě hlasovat o procedurálním
návrhu paní poslankyně Mazalové. Vyhlašuji
polední přestávku do 16.00 hodin. Dobrou
chuť.
(Jednání přerušeno ve 13.44 hodin.)
(Jednání zahájeno v 16.02 hodin.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Vážené
paní poslankyně, vážení páni
poslanci, budeme pokračovat v jednání, a
to bodem č. 22. Tímto bodem je
Konstatuji, že zde nejsou ještě některé
kluby. Myslím, že bude ještě možnost
se dnes večer sejít ke klubovým jednáním.
Prosím všechny přítomné, aby
se zaregistrovali svými kartami.
Vážené paní kolegyně, vážení
páni kolegové, vážení hosté,
budeme tedy pokračovat bodem 22. Paní poslankyně
Orgoníková požádala, aby tento návrh
byl zařazen dnešní den, to je tedy ve čtvrtek,
a já prosím paní poslankyni Orgoníkovou,
aby nám sdělila, zda budeme předložený
návrh projednávat. Prosím, paní kolegyně,
máte slovo. Všechny ostatní bych velice rád
poprosil - velmi zdvořile - o klid ve sněmovně.
Poslankyně Hana Orgoníková: Vážený
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
při projednávání programu 29. schůze
jsem požádala o přeložení projednávání
novely zákona č. 172/1991 Sb. na dnešek, neboť
jsme byli informováni, že vláda chce rozhodnout
ve věci navracení majetku bývalých
lesních družstev obcím. Vláda skutečně
rozhodla. Mám před sebou usnesení vlády
ČR ze dne 15. 3. 1995 ve věci postupu při
vracení nemovitého majetku bývalých
lesních družstev obcí do vlastnictví
obcí. Není to sice přesně to, co bylo
obsahem předkládané novely zákona
č. 172/1991 Sb., ale darovacími smlouvami budou
předány obcím pozemky s porosty či
bez nich, se stavbami, to je s hájenkami, ale nebudou předány
ostatní věci, které vlastnila obcemi založená
lesní družstva. Dle slov pana ministra Luxe je pověřen
pan ministr Kočárník vyřešit
osvobození obcí od daně darovací.
V usnesení vlády postrádám časový
horizont, do něhož by mělo být usnesení
vlády naplněno. Poněvadž je pro mne
a moje kolegy důležité, aby obce dostaly to,
co jim patří, rozhodnutí ohledně projednávání
mnou navrhované novely zákona č. 172/1991
Sb. je toto: Navrhuji stažení novely zákona
č. 172/1991 Sb. z programu této schůze a
její zařazení na některou z dalších
schůzí Poslanecké sněmovny, o což
včas požádám v případě,
že nebude naplňováno usnesení vlády.
Současně předpokládám, že
páni ministři Lux, Holáň a Benda budou
průběžně Poslaneckou sněmovnu
informovat o plnění usnesení vlády
a že předají informaci obcím o postupu,
jakým mají žádat o majetek bývalých
lesních družstev.
Čili, pane předsedající, stahuji novelu
z dnešního programu schůze, z programu této
schůze, ale žádám o případné
zařazení na kteroukoli další schůzi.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Čili,
budeme hlasovat o stažení tohoto bodu z programu ve
smyslu návrhu, který jste právě slyšeli
od paní poslankyně Orgoníkové. Je
to návrh procedurální, dávám
o něm hlasovat ihned.
Hlasování č. 67 právě jsem
zahájil. Kdo je pro, ať zmáčkne tlačítko
a zvedne ruku. Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo
se zdržel hlasování? Děkuji.
Konstatuji, že tento procedurální návrh
byl přijat poměrem hlasů 124 poslanci pro,
nikdo proti, 1 poslanec se zdržel hlasování
a 5 jich nehlasovalo.
Konstatuji, že tímto jsme uzavřeli bod č.
22. Budeme se věnovat bodu č. 18, bodu přerušenému,
kterým je
S faktickou poznámkou se hlásí pan poslanec
Hofhanzl.
Poslanec Čestmír Hofhanzl: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
já se táži, jestli je zároveň
zaznamenáno, že novela zůstává
prostě v zákonodárném běhu.
Zároveň paní poslankyně žádala,
aby zainteresovaní ministři podávali sněmovně
zprávu o plnění usnesení vlády.
Táži se, zda je to zaznamenáno.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pane poslanče,
hlasovali jsme o procedurálním návrhu v plném
znění, jak byl přednesen. A tento návrh
byl přijat sněmovnou velkou většinou
hlasů. Myslím si, že si už nic k tomu
nemusíme dále vysvětlovat.
Budeme pokračovat tedy bodem č. 18. Projednávání
tohoto bodu jsme přerušili po ukončené
rozpravě. V rozpravě byla přednesena celá
řada návrhů. Dohodli jsme se, že budou
předloženy písemně, aby se jimi mohly
zabývat jednotlivé poslanecké kluby.
Táži se proto, zda si přeje vystoupit některý
z předsedů poslaneckých klubů a zároveň
prosím pana poslance Vlastimila Doubravu, aby zaujal místo
u stolku navrhovatelů. Ptám se tedy, zda si přeje
vystoupit některý z předsedů poslaneckých
klubů. Pokud tomu tak není, dávám
slovo panu poslanci Doubravovi, předsedovi komise, předsedovi
kontrolního orgánu, aby se vyjádřil
k rozpravě, která byla uzavřena a přednesl
návrh na usnesení Poslanecké sněmovny.
Prosím, pane poslanče.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Vážený
pane předsedají vážená sněmovno,
rozprava k tomuto bodu byla ukončena. V rozpravě
vystoupilo podle mých záznamů 14 poslanců.
Doplňující nebo pozměňující
návrhy, spíše doplňující
návrhy, k usnesení, k těm, které navrhuje
usnesení - zpráva kontrolního orgánu
- byly rozdány a jsou k dispozici. Já se domnívám,
že procedura, vzhledem k povaze návrhů, může
být taková, že bude hlasováno postupně,
tedy tak, jak byly předkládány, tzn. nejprve
návrhy, které byly součástí
zprávy (jsou tři) a poté návrhy doplňující,
které byly předkládány pány
poslanci v rámci rozpravy.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pane kolego,
bohužel vám musím odporovat. Myslím
si, že napřed musíme rozhodnout o protinávrzích.
Já beru zprávu kontrolního orgánu
jako návrh. A k tomu byly protinávrhy. Myslím
si, že musíme rozhodnout postupně o protinávrzích
v pořadí tak, jak byly podávány.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Pokud to je chápáno
tak, že to jsou protinávrhy...
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Hlásí
se pan poslanec Mašek s faktickou poznámkou.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Jako doplňující.
Pokud je tomu tak, jistě.
Poslanec Ivan Mašek: Vážený pane
předsedající, domnívám se,
že pravdu má pan zpravodaj a předseda orgánu.
Ty návrhy nebyly míněny jako protinávrhy,
ale jako návrhy doplňující. Rozhodně
tak byl míněn můj návrh, tedy jako
doplňující návrh k tomu usnesení,
které navrhl kontrolní orgán.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pan poslanec
Ortman s faktickou poznámkou.
Poslanec Jaroslav Ortman: Já s míněním
pana poslance Maška souhlasit nemohu. Je jeho věcí,
jak míní svůj návrh, to samozřejmě.
Můj návrh by měl být chápán
jako protinávrh. Proto si myslím, že se musí
hlasovat podle jednacího řádu.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Já
se to, bohužel, domnívám také a jako
málokdy souhlasím s panem kolegou Ortmanem. Budeme
tedy pokračovat v proceduře, kterou jsem navrhl.
Pane kolego, prosím.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Já se domnívám,
že je to tak možné. Budeme tedy postupovat tak,
že budeme hlasovat nejprve o návrzích, které
byly podány v rozpravě a poté o návrzích,
které jsou součástí podávané
zprávy.
Já, pane předsedající, před
tím, než dám hlasovat, bych chtěl konstatovat,
že v rozpravě, myslím, že i panem předkladatelem
Ortmanem bylo konstatováno, že by se mělo hlasovat
o jeho návrhu odděleně - o jednotlivých
odstavcích, patrně v tom smyslu I, II, III, že?
Ano.
A je tu ještě návrh hlasovat i o písmenech,
čili I a), I b), II, III.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pan poslanec
Ortman to upřesní.
Poslanec Jaroslav Ortman: Slůvko odděleně
znamená, jak už řekl pan předseda komise,
odděleně s výjimkou bodu I. Tam jsou písmenka
a) a b). Prosím, aby se hlasovalo zvlášť
o písmenku a) a zvlášť o písmenku
b).
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Ano, bylo
to tak řečeno. Prosím.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Čili, domnívám
se, že nám nic nebrání v tom, abychom
hlasovali o návrhu pana poslance Ortmana I a), který
zní: "Předložená kontrolní
zpráva svědčí o tom, že práce
kontrolního orgánu Poslanecké sněmovny
Parlamentu pro činnost Bezpečnostní informační
služby je nedostatečná."
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Ano, dám
hlasovat. Jinak, pro příště se domlouvám,
že není třeba číst body, protože
je všichni máme před sebou. Budeme tedy hlasovat
o I a), návrh pana poslance Ortmana.
Hlasování č. 68. Ptám se, kdo podpoří
tento návrh, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Návrh nebyl přijat poměrem hlasů 76
pro, 64 proti, 16 poslanců se zdrželo hlasování.
Prosím o další návrh.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Pane předsedající,
nebudu tedy bod číst. Jedná se o návrh
I b).
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Návrh
I b). Kdo je pro tento návrh v hlasování
č. 69? Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
110 pro, 17 proti, 38 poslanců se zdrželo hlasování
a nehlasovalo 5 poslanců.
Prosím další návrh.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Nyní je tu návrh
pana poslance Jaroslava Ortmana číslo II.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Kdo je pro
tento návrh, ptám se v hlasování č.
70.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Návrh nebyl přijat poměrem hlasů 41
pro, 88 proti, 40 poslanců se zdrželo hlasování.
Pan poslanec Kozák má technickou poznámku.
Poslanec Stanislav Kozák: Pane místopředsedo,
kolegyně a kolegové, domnívám se,
že předkladatel bude muset číst pozměňovací
návrhy nebo návrhy na usnesení, tak jak byly
předneseny, protože včera rozhodl pan místopředseda
Vlach o tom, že tyto budou dány pouze do klubů,
a tudíž 9 nezařazených poslanců
je nezná. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Souhlasím
s tím. Než se přít, je lépe to
přečíst. Prosím.
Poslanec Vlastimil Doubrava: III. ustavuje dočasnou
pracovní komisi pro přípravu novely zákona
o BIS s cílem posílení pravomoci kontrolního
orgánu PSP pro činnost BIS.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji.
Budeme hlasovat o posledním návrhu pana poslance
Ortmana v hlasování č. 71.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Návrh nebyl přijat poměrem hlasů 39
pro, 85 proti, 49 se zdrželo hlasování.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Na řadu přichází
návrh pana poslance Stanislava Grosse: Poslanecká
sněmovna Parlamentu České republiky žádá
vládu, aby při tvorbě zákona o parlamentní
kontrole zpravodajských služeb přihlédla
ke zprávě kontrolního orgánu BIS a
zohlednila jeho poznatky a závěry v konečném
znění vládního návrhu zákona.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji.
Rozhodneme hlasováním o návrhu pana poslance
Grosse.
Kdo je pro tento návrh v hlasování č. 72?
Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se zdržel
hlasování? Děkuji.
Návrh byl přijat poměrem hlasů 126
pro, 7 proti, 41 poslanec se zdržel hlasování,
1 nehlasoval.
Prosím o další návrhy pana poslance
Severy.
Poslanec Vlastimil Doubrava: Chtěl bych se zeptat
pana poslance Severy, zdali je možno hlasovat o obou návrzích
současně nebo zdali si přeje oddělené
hlasování. Domnívám se, že tak
jak to bylo míněno, by se mělo hlasovat najednou.
(Hlasy z pléna: Odděleně.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pan poslanec
Severa si přeje hlasovat odděleně. Technickou
poznámku má pan poslanec Vorlíček.
Poslanec Zdeněk Vorlíček: Domnívám
se, že poté co jsme odhlasovali návrh pana
poslance Ortmana o posílení pravomocí v jeho
znění, je bezpředmětné abychom
hlasovali o bodu a) navrženém panem poslancem Severou.
Poslanec Vlastimil Doubrava: To rozhodněte vy, pane
předsedající.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Hlásí
se pan místopředseda Vlach.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Jenom
upozornění nebo dotaz na pana navrhovatele. Tak
jak je formulován ten druhý "fous", kdyby
neprošel první, je poněkud nesmyslný
ten druhý, vzhledem k tomu, že se odvolává
na první část, protože je tam "novela
tohoto zákona", a ten je jmenován v prvním.
I z toho důvodu bych se klonil k tomu, že je to jako
celek, nebo by muselo dojít k upřesnění,
což už je obtížné, když není
rozprava.