Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Exnerovi. Ptám se pana poslance Němčíka,
zdali hodlá vystoupit. Má slovo.
Poslanec Jindřich Němčík: Pane
předsedající, vzhledem k tomu, že v
rozpravě vystoupila jediná diskutující
a ta nevznesla připomínky k návrhu zákona,
doporučuji, abychom hlasovali o zákonu.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji,
souhlasím. Prosím vás, abyste se před
závěrečným hlasováním
o tomto návrhu zákona ještě jednou přihlásili
pomocí karet. Budeme hlasovat o návrhu poslanců
Václava Exnera a dalších na vydání
zákona o automatickém zvyšování
dávek sociálního zabezpečení
a nemocenského pojištění, o změně
a doplnění zákona č. 182/1 993 Sb.,
o Ústavním soudu, a o doplnění zákona
č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád,
ve znění pozdějších předpisů,
podle sněmovního tisku 1583, ve znění
společné zprávy výborů podle
sněmovního tisku 1737. Dámy a pánové,
právě jsem zahájil hlasování č. 64.
Ptám se, kdo je pro tento návrh. Děkuji.
Kdo je proti? Děkuji. Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji.
Hlasování skončilo výsledkem pro 33,
proti 89, 22 se zdrželo hlasování. Návrh
nebyl přijat.
Děkuji panu navrhovateli i panu společnému
zpravodaji.
Paní a pánové, nyní můžeme
přistoupit k projednávání dalšího
bodu, kterým je
Předložený návrh zákona, který
jste obdrželi jako sněmovní tisk 1688, odůvodni
pan poslanec Jan Decker, kterého prosím, aby se
ujal slova.
Poslanec Jan Decker: Vážený pane předsedající,
pane předsedo, kolegyně a kolegové. předkládaná
novela zákona č. 87/1991 Sb., o mimosoudních
rehabilitacích, ve znění pozdějších
předpisů, si klade za cíl napravit zcela
nepochopitelnou chybu, která se stala vinou nějakého
úředníka ve Federálním shromáždění
a nikoliv to, aby rozšířila okruh osob nebo
skupiny osob, které by se zařadily do tohoto ranku
mimosoudních rehabilitací.
Problém tkví v tom, že přesné
znění, které je obsahem této novely,
bylo již jednou přijato Federálním shromážděním,
a to na 22. společné schůzi 29. dubna 1992.
Tento text přijala tehdejší Sněmovna
Federálního shromáždění
takovým výsledkem, že proti nehlasoval ani
jeden poslanec ve Sněmovně národů
České republiky, Sněmovny národů
Slovenské republiky, ani Sněmovny lidu. Ani jeden
poslanec se rovněž nezdržel, tudíž
všichni poslanci, kteří hlasovali, hlasovali
za.
Ovšem poté se stala věc, která - pokud
jsem se informoval - nemá v historii obdobu.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Promiňte,
pane poslanče, poprosil bych opět o klid, aby bylo
možno sledovat odůvodnění pana navrhovatele.
Děkuji.
Poslanec Jan Decker: Při zpracovávání
do čistopisu, který se předkládá
k podpisu prezidentu republiky, předsedovi tehdejšího
Federálního shromáždění
a premiéru se stalo to, že tyto dva body nějakým
způsobem vypadly. Bohužel se stalo i to, že tak,
jak to bylo předloženo, tedy přepsáno,
tak to bylo podepsáno a odešlo to do tisku a ve Sbírce
zákonů vyšel zákon bez těchto
dvou námi navrhovaných bodů. Znamená
to tedy, že tím, že Sbírka zákonů
vyšla v takovém znění, v jakém
vyšla, tyto body nevešly v platnost.
Konzultoval jsem tuto možnost, jakým způsobem
napravit, s předními odborníky práva.
Shodli se v tom, že nejlepší a nejrychlejší
způsob bude předložení novely v takovém
znění, které bude přesně kopírovat
body, které bohužel vypadly. Proto tedy předkládáme
tuto novelu a věříme, že tato sněmovna
najde v sobě sílu, aby se pokusila napravit vlastně
již druhou křivdu spáchanou na této
skupině občanů a podpoří tuto
novelu. Prosím vás o to a zároveň
vás prosím, jestli byste se mohli zdržet případných
pozměňovacích návrhů. Děkuji
vám.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Deckerovi. Prosím, aby se slova ujala společná
zpravodajka výborů poslankyně Anna Röschová
a odůvodnila společnou zprávu.
Poslankyně Anna Röschová: Pane místopředsedo,
dámy a pánové, moje role je velmi jednoduchá,
protože si myslím, že pan poslanec Decker velmi
podrobně odůvodnil, co se vlastně stalo.
Jen s tou poznámkou, že problém je právně
poměrně dost složitý a při posuzování
tohoto právního problému různými
právnickými fakultami této republiky nakonec
předkladatelé - a rovněž i výbory,
které tento návrh projednávaly - dospěli
k závěru, že nejjednodušší
cesta je cesta novely zákona č. 87/1991 Sb. Takže
máte před sebou společnou zprávu pod
tiskem č. 1736. Tento návrh projednal výbor
ústavně právní, branný a bezpečnostní,
výbor petiční, pro lidská práva
a národnosti, a všechny tři tyto výbory
doporučují Poslanecké sněmovně,
aby s předloženým návrhem zákona
vyslovila souhlas, a to s úpravami, které jsou ve
společné zprávě. Upozorňuji
jen na to, že tyto úpravy, které jsou ve společné
zprávě, jsou opravdu jen legislativní úpravy,
jako uvozovací věta k zákonu apod. Nejedná
se o žádné věcné změny
kromě těch, které byly obsahem původního
návrhu zákona.
Rovněž já doporučuji Poslanecké
sněmovně, aby vyslovila s návrhem pana poslance
Deckera a ostatních, s návrhem zákona souhlas.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
společné zpravodajce Anně Röschové
a otevírám rozpravu. Písemné přihlášky
žádné nemám, zdá se, že
se nikdo další nehlásí. Rozpravu tedy
končím.
Všechny vás v tuto chvíli odhlásím
a požádám, abyste se znovu zaregistrovali.
Budeme tedy hlasovat o návrhu poslanců Jana Deckera
a dalších na vydání zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
87/1991 Sb., o mimosoudních rehabilitacích, ve zněních
pozdějších předpisů podle sněmovního
tisku 1678, ve znění společné zprávy
výborů podle sněmovního tisku 1736.
Dámy a pánové, právě jsem zahájil
hlasování č. 65 a táži se kdo
je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?.
Děkuji, hlasování skončilo. Pro je
129, proti 5, 3 se zdrželi.
Konstatuji, že jsme odsouhlasili tento návrh. Děkuji
panu poslanci Deckerovi, paní poslankyni Röschové
a konstatuji, že se můžeme v souladu se schváleným
nově zařazeným bodem č. 16 věnovat
zákonu, kterým se mění a doplňuje
zákon České národní rady o
ochraně před alkoholismem a jinými toxikomániemi
ve znění zákona č. 425/1 990, přijatý
Poslaneckou sněmovnou dne 19. dubna 1 995 a vrácený
prezidentem republiky.
Dopis pana prezidenta s jeho odůvodněním
nesouhlasu byl dnes předán sekretariátu poslaneckých
klubů spolu se zákonem. Nám všem byl
rozdán dopis pana prezidenta na lavice.
Než začneme jednat, připomenu, že podle
čl. 50 ústavy České republiky má
prezident republiky právo vrátit přijatý
zákon s odůvodněním, přičemž
o vráceném zákonu hlasuje Poslanecká
sněmovna znovu. Pozměňovací návrhy
nejsou přípustné. Pokud Poslanecká
sněmovna setrvá na vráceném zákonu
nadpoloviční většinou všech svých
poslanců, tj. nejméně 101 hlasem, zákon
se vyhlásí. Jinak platí, že zákon
nebyl přijat.
Rozprava není vyloučena, ale není možné
žádným způsobem zákon měnit
novými návrhy.
Než přistoupíme k hlasování,
tak je mou povinností otevřít rozpravu. Otevírám
ji a vidím, že se prozatím přihlásil
pan poslanec Jaroš, kterému dávám slovo.
Ostatní prosím, aby věnovali vystoupení
pana poslance Jaroše náležitou pozornost. Jinými
slovy prosím o klid.
Poslanec Emil Jaroš: Vážený pane
předsedající, vážený pane
předsedo, vážené kolegyně, vážení
kolegové, dostal jsem podobně jako vy, dopis pana
prezidenta, zatím jsem měl poměrně
krátkou dobu se s ním seznámit. Dovolte mi
ale říci alespoň pár připomínek
k námitkám, které pan prezident v tomto dopise
zdůrazňuje.
Za nejzávažnější z nich považuje
absenci přechodných opatření, která
by poskytla výrobcům přiměřenou
lhůtu pro technické náročné
přizpůsobení novým požadavkům.
Myslí se tím hlavně variabilní zdravotní
upozornění na škodlivost kouření,
které podle novely zákona mělo být
vytištěno na přední straně obalu
cigaret.
Dovolte mi zpochybnit tuto námitku, a to tím, že
podle dosavadních znění § 7, odst. 2
druhá věta zákona č. 37 z roku 1989
Sb., jsou v platném znění "organizace,
tzn. právnické osoby povinny na obalech tabákových
výrobků upozornit na škodlivost kouření".
Podle novely to znamená ode dne její účinnosti
jsou výrobci, jak právnické, tak fyzické
osoby na obalech tabákových výrobků
i dovážených do České republiky
o účinnosti novely na přední straně
balení povinny uvádět zdravotní varování
předepsané novelou. Z toho vyplývá,
že u výrobků vyráběných
a dovážených před účinností
novely platí stará úprava, jejíž
konkretizace je uvedena v § 40 a), odst. 4 zákona
o spotřebních daních ve znění
pozdějších předpisů a teprve
u výrobků vyrobených a dovezených
po účinnosti novely by platily nové povinnosti
varovat variabilním zněním, čímž
by tedy nebyl podle mého názoru důvod ke
stanovení přechodných opatřeních.
Zákaz kouření v restauracích po dobu
podávání hlavních jídel platí
už 6 let a není novelou dotčen. Jakékoli
připomínky k tomu, že majitelé restaurací
budou muset ze dne na den postavit příčky
a budovat důkladná ventilační zařízení,
by již měli mít v činnosti 6 let. Novela
se toho opravdu nedotýká ani písmenem. Zrovna
tak zákaz kouření ve zdravotnických
zařízeních, ve školách a obdobně
v dopravních prostředcích.
Jsem realista a vím, že tato sněmovna má
určitou kuřáckou dimenzi a tak si nedělám
iluzi na získání kvalifikované většiny
pro podporu této novely. Chci jen oznámit, že
se nadále nevzdávám a podám v dohledné
době novou novelu, ve které budou již řádná
přechodná ustanovení zaznamenána.
Jsem zvědav, jaké budou další překážky
při přijetí této novely.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Jarošovi. Pan poslanec Bachman, který
avizoval svůj zájem přihlásit se do
rozpravy, nechce již hovořit. Dávám
tedy slovo panu poslanci Černému.
Poslanec Jan Černý: Pane předsedající,
pane předsedo, dámy a pánové, myslím,
že kolega Jaroš řekl vše potřebné.
Sám vidí, že zákon tak, jak byl přijat,
je nedokonalý, že mu chybí některá
ustanovení, že by pravděpodobně nebyl
veřejnosti přijat a že mu chybí i mechanismus
kontroly např. obměny jednotlivých varování,
apod., že samozřejmě nepřímo
novelizuje i zákon o spotřebních daních
apod.
Myslím, že bychom se měli připojit k
panu prezidentovi, který v závěru svého
dopisu též vyjadřuje zájem, že
se vrátíme v této problematice komplexnější
novelou, která bude mít všechny potřebné
atributy a já osobně jsem ochoten se na této
novele podílet tak, aby splnila účel zákona,
tzn. ochránila nekuřáky před kuřáky,
ale zároveň, aby se kuřáci nestali
pronásledovanou minoritou v České republice.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Černému. Prosím, aby se slova
ujal pan poslanec Gross, připraví se paní
poslankyně Gerta Mazalová.
Poslanec Stanislav Gross: Dámy a pánové,
chtěl bych pana kolegu Černého upozornit
na to, že zákon o kolizi zájmů hovoří
o tom, že by každý měl uvést zde
u tohoto mikrofonu, jestli na této záležitosti,
kterou bude přednášet, není osobně
zainteresován.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Pan poslanec
Černý vystoupí s faktickou poznámkou.
Poslanec Jan Černý: Pane kolego, nejsem osobně
zainteresován, protože nepodnikám v oblasti
tabákových výrobků.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
za tuto informaci. Nyní bude hovořit poslankyně
Gerta Mazalová.
Poslankyně Gerta Mazalová: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně a kolegové, já se opravím,
protože pan kolega Gross mi vzal z úst slova o střetu
zájmů. Pan kolega Černý zřejmě
neobchoduje v této oblasti, ale zcela určitě
- jak bych to nazvala - cucá ten kuřácký
dudlík. Je to tak? (Souhlas.) Chtěla jsem jenom
podotknout, že rodina obědvající s dětmi
v restauraci má také právo dýchat
čistý vzduch a nechce inhalovat kouř. Stejně
tak těhotná žena nebo nekuřák
zavřený v kanceláři má také
právo dýchat. Tady bych souhlasila s tím,
že kuřákům chybí sebekontrola.
Ale vystoupila jsem hlavně proto, že jsem si přečetla
dopis pana prezidenta republiky. V odůvodnění
v jednom odstavci pan prezident praví, že nemá
námitek proti zvýšení ochrany zdraví
před kouřením, naopak že podporuje tato
ustanovení a podobně, zatímco v odstavci
tři čtu: ....obávám se, že kdyby
se tento zákon stal součástí právního
řádu, nebude ve zmíněných ustanoveních
dodržován. - Mně to připomnělo
ono prohlášení pana Bendy, že... dodržovat
budu pouze ty zákony, které považuji za rozumné.
- Já bych chtěla podotknout, že mnoho zákonů
nepovažuji za rozumné, ale přesto všechno
cítím povinnost dodržovat všechny. A indián
by asi k tomuto pravil, že zde je hovořeno rozeklaným,
čili dvojím jazykem. A to mě skutečně
zarmucuje.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
paní poslankyni Mazalové. Cítíme s
jejím žalem. Nikdo další se nehlásí
kromě pana poslance Jaroše. Takže pan poslanec
Jaroš má slovo.
Poslanec Emil Jaroš: Nechtěl jsem, ale nakonec
mi to přece jenom nedalo a po vystoupení kolegy
Černého se musím ještě zmínit
o něčem, co mi leží na srdci. Myslím,
že jsme poslanci a máme možnost se k takovýmto
návrhům, normám vyjadřovat podle jednacího
řádu v zákonných lhůtách
atd. Tato novela prošla normálním legislativním
procesem a všichni měli možnost se k ní
vyjádřit jak v podobě zásad, tak v
podobě dalšího projednávání.
Nebyla zde ani zkracována zákonná lhůta
atd.
V rozpravě 19. dubna prakticky nikdo z poslanců
se nepřihlásil, aby vznesl nějakou námitku,
případně nějaký pozměňující
návrh. Velice mě zarmoutilo, když se poslanci
obracejí přímo na prezidenta, aby tak či
onak s tímto zákonem naložil. Myslím
si, že poslanci mají dostatek prostoru, možností
vystoupit v parlamentě a neobracet se tímto způsobem.
Toto nechte těm, kteří tento prostor tady
nemají. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Jarošovi. Hlásí se paní
poslankyně Eva Fischerová. Má slovo.
Poslankyně Eva Fischerová: Vážený
pane předsedající, vážení
přítomní, dovolte mi pouze několik
slov. Vzhledem k tomu, že mám na tom zákoně
také trochu podíl, nechtěla jsem k tomu hovořit.
Ale rozhodla jsem se po tom, co poslanec Jaroš zde řekl,
že se našli mezi námi i tací, kteří
se obraceli na prezidentskou kancelář. Já
bych chtěla apelovat na všechny každý
máme svou slabost a kouření je také
slabost. A je svým způsobem závislost. Buďme
vůči sobě tolerantní a uvědomme
si, že každý svoje zdraví hodlá
chránit jiným způsobem. Jsme všichni
odpovědni za své zdraví, a proto prosím
vás berte svůj postoj k tomuto zákonu tak,
že každý je svobodný a každý
má své právo žít způsobem,
jakým se mu zlíbí a poškozovat nebo
chránit své zdraví. Ale toto právo
a svoboda končí tehdy, kdy poškozujeme zdraví
svých bližních. To je vše, co jsem vám
chtěla říci. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
paní poslankyni Evě Fischerové. Byla posledním,
kdo v rozpravě vystoupil, takže rozpravu končím.
Všechny vás odhlásím v tuto chvíli
a požádám o novou registraci. Přistoupíme
k hlasování o usnesení, jehož text vám
nyní přečtu:
Poslanecká sněmovna
l. setrvává na zákonu, kterým se mění
a doplňuje zákon ČNR č. 37/1989 Sb.,
o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi,
ve znění zákona č. 425/1 990 Sb.,
přijatý Poslaneckou sněmovnou dne 19. dubna
1 995 a vrácený prezidentem republiky,
II. stanoví, aby toto její rozhodnutí bylo
jako opatření Poslanecké sněmovny
vyhlášeno uveřejněním plného
znění ve Sbírce zákonů.
Dámy a pánové, zahájíme hlasování
č. 66 a ptám se:
Kdo je pro text usnesení, který jsem právě
přečetl? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji. Hlasování skončilo.
Výsledek: pro 72, proti 48, zdrželo se 31 poslanců.
Konstatuji, že toto usnesení jsme nepřijali.
Nyní mi dovolte, abych v případě vašeho
zájmu doporučil následující
postup při dnešním odpoledním zasedání.
Zdá se, že bychom mohli projednávat zákon
o státním podniku, ale protože tady není
pan ministr Kočárník, protože o tom
nemohl vědět a než se nám ho podaří
sehnat, tak to trochu potrvá, doporučuji, abychom
se nyní věnovali bodu, který má označení
číslo
Vzhledem k tomu, že se jedná o změnu programu,
a protože nic nebrání tomu, abychom o tomto
návrhu rozhodli hlasováním, berte to jako
procedurální návrh. Kdo souhlasí s
tím. aby volba člena Výboru Fondu dětí
a mládeže byla zařazena na program schůze
teď, ať to dá najevo patřičným
způsobem v hlasování č. 67.
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
(Připomínám, že je špatné
kvórum na hlasovací tabuli, aby nám z toho
pak nevyšel zmatek.)
Pro se vyslovilo 117 poslanců, nikdo nebyl proti, zdrželo
se 12 poslanců. Odhlasovali jsme tento procedurální
návrh.
Konstatuji, že k tomuto bodu vám bylo rozdáno
usnesení výboru pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu a návrh
volebního řádu pro tajné hlasování.
Prosím předsedu výboru pana Františka
Kozla, aby nám předložené usnesení
uvedl.
Poslanec František Kozel: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
dámy a pánové, usnesení máte
před sebou, má číslo 356 ze dne 23.
5. 1 995. Náš výbor předepsanou procedurou
projednal došlé kandidatury... (Hluk v sále.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dámy
a pánové, znovu prosím o klid. Omlouvám
se všem, že se opakuji už asi počtvrté
během odpoledního zasedání, ale zároveň
dávám na vědomí, že to klidně
zopakuji ještě desetkrát, bude-li to třeba.
Děkuji.
Poslanec František Kozel: Já mám, pane
místopředsedo, pocit, že mi to snad dělá
sněmovna naschvál. Ale já mám času
dost. (Veselost.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
za zpestření a pokračujte, prosím.
Poslanec František Kozel: Náš výbor
předkládá Poslanecké sněmovně
k volbě člena Výboru Fondu dětí
a mládeže následující kandidáty:
pana Richarda Dolejše, pana Miroslava Háněla,
pana Jana Jílka a pana Jiřího Ponikelského.
Zároveň v příloze náš
výbor předkládá sněmovně
ke schválení - nebo k vzetí na vědomí?
- návrh volebního řádu pro tajnou
volbu člena Výboru Fondu dětí a mládeže.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Františku Kozlovi. Nyní dávám
možnost všem těm, kteří chtějí
vystoupit v rozpravě, protože rozprava je otevřena.
Nikdo se nehlásí, rozpravu uzavírám
a prosím znovu pana poslance Kozla, protože tak je
to uvedeno v materiálech, aby navrhl, jak volba bude probíhat
a konstatuji, že už tak učinil. Navrhl, aby volba
proběhla tajným způsobem. Rozhodneme o tom
nyní v hlasování č. 68.
Zahájil jsem hlasování č. 68 a ptám
se, kdo souhlasí s tím, aby volba byla provedena
tajným způsobem? Děkuji. Kdo je proti? Kdo
se zdrzel hlasování? Děkuji. Hlasování
skončilo.
Pro hlasovalo 105, proti 5, zdrzelo se 8 poslanců.
Odsouhlasili jsme, že hlasování bude tajným
způsobem a ptám se, zda-li má někdo
připomínky nebo pozměňovací
návrhy k volebnímu řádu. Zdá
se, že tomu tak není. Přistoupíme ke
schválení volebního řádu. Zahájil
jsem hlasování č. 69.
Ptám se, kdo je pro tento volební řád?
Děkuji. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji. Hlasování skončilo.
Pro hlasovalo 98 poslanců, nikdo proti, zdrželo se
11 poslanců.
Tím jsme schválili volební řád
pro tajné hlasování a přistoupíme
k přípravě na volbu. Žádám
ověřovatele Poslanecké sněmovny, aby
se ujali své funkce s přípravou a samotným
aktem voleb. Jakmile bude volba připravena, prosím
o zprávu. Hlásí se předseda klubu
ODS. Dávám mu slovo.
Poslanec Jiří Honajzer: Vážený
pane místopředsedo, kolegyně a kolegové,
dovolil bych si nyní požádat v souvislosti
s tajnou volbou o přestávku na kluby. Dovolil bych
si navrhnout, abychom to spojili a případnou přestávku
pro volby prodloužili zhruba o 20 minut tak, abych měl
jistě 20 minut na jednání poslaneckého
klubu v tomto okamžiku. Děkuji vám za vstřícnost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Domnívám se, že bude užitečné,
když vyhovíme přání předsedy
klubu. Je 15.45 hodin. V 15.50 hodin bude zahájena volba,
bude trvat do 16.10 hodin. Myslím si, že bychom to
měli stihnout. Potom bude prostor na zasedání
klubů tak, abychom začali v 16.40 hodin přesně.
Vycházím vstříc přání
předsedy klubu, kteří se zřejmě
chtějí poradit ještě o volbách
a celý návrh převrátíme tak,
že nyní vyhlásím přestávku,
která bude trvat do 16.20 hodin. Od 16.20 do 16.40 hodin
proběhne volba a v 16.40 hodin začneme s dalším
bodem. Dostávám informaci od pana předsedy
Poslanecké sněmovny, že bezprostředně
po skončení odpolední části
zasedání Poslanecké sněmovny svolává
politické grémium ke krátké schůzce.
(Schůze přerušena v 15.40 hodin.)
(Schůze zahájen v 16.42 hodin.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dámy
a pánové, ve schváleném pořadí
by nyní měly nastoupit tři body, které
jsme ovšem svým rozhodnutím přesunuli
až na čtvrteční ráno, až
zde bude přítomen pan ministr Skalický. Dalším
schváleným bodem jsou interpelace a dalším
schváleným bodem je vládní návrh
státního závěrečného
účtu. Domnívám se, že by bylo
velmi užitečné, aby na projednávání
tohoto materiálu tady bylo pokud možno co nejvíce
ministrů. Považuji to téměř za
nezbytné.
Zákon o státním podniku by měl odůvodnit
pan místopředseda vlády Jan Kalvoda, kterého
se nám nepodařilo zastihnout, podařilo se
zastihnout pana ministra Rumla, který bude v 17.00 hodin
připraven odůvodnit návrh zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
o územním členění státu.
Do té doby, než přijde pan ministr Ruml, se
domnívám, že bychom mohli pokračovat
v těch bodech, v té sestavě, kterou jsme
už před přestávkou začali, a
sice bodem 32, kterým je Zpráva o stavu vysílání
a činnosti Rady České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání.
Prosím, abyste se všichni přihlásili,
abych mohl o tomto procedurálním návrhu zahájit
hlasování. V tuto chvíli se tak stalo. Dávám
tedy procedurální návrh, aby původní
bod 32, tedy Zpráva o stavu vysílání
a činnosti Rady České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání přišla
na pořad schůze právě teď.
Kdo je téhož mínění, nechť
to dá v hlasování číslo 70
patřičným způsobem najevo. Kdo je
proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování o tomto návrhu skončilo.
Pro 86, nikdo nebyl proti, zdrželi se 4 poslanci.
Budeme tedy projednávat
Se stanoviskem výboru pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu k předložené
zprávě uvedené pod číslem sněmovního
tisku 1541 vystoupí pan poslanec Martin Přibáň
a předpokládám, že také přednese
návrh usnesení. Prosím ho, aby se ujal slova.