Poslanec Václav Exner: Pane předsedo, pane
místopředsedo, vážení zástupci
vlády, vážení kolegové a kolegyně,
Komunistická strana Čech a Moravy má výhrady
a vznesla řadu připomínek k návrhu
nového systému sociální politiky,
který je panem ministrem Vodičkou charakterizován
prostřednictvím tří pilířů.
Důchodovým pojištěním, státní
sociální podporou a sociální pomocí.
Jeho nedostatky vidíme především ve
zbyrokratizování celého systému, a
tím ve zhoršení sociální pozice
občanů, zvláště při snížení
výdajů na tuto oblast, a fakticky ve snížení
celkových příjmů občanů
v rámci sociálních příjmů.
Zbyrokratizování znamená i zvýšení
na provoz systému, více úředníků.
Stát se tak z pozice dříve paternalistické
stává prostřednictvím těchto
úředníků soudcem nad určitými
sociálními situacemi občanů. Toto
vše se týká návrhu zákona o státní
sociální podpoře.
Na základě tohoto zákona má do budoucna
dojít k reálnému snížení
sociálních dávek. Problematické vyvrcholení
způsobu projednávání zákona
v Poslanecké sněmovně, nepřijetím
věcných pozměňovacích návrhů,
které by zlepšily návrh zákona, a vážné
důsledky jeho přijetí pro občany,
nás vedou k tomu, že pro zákon nebudeme hlasovat.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Exnerovi. Budeme nyní hlasovat o vládním
návrhu zákona o státní sociální
podpoře podle sněmovního tisku 1444 ve znění
doporučeném usnesením výboru pro sociální
politiku a zdravotnictví, včetně schválených
pozměňovacích návrhů.
Kdo je pro schválení tohoto návrhu, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko. Hlasování
číslo 192. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl schválen poměrem hlasů
100 pro, 67 proti, 6 se zdrželo.
Dámy a pánové, tím jsme projednali
tento bod programu. Děkuji pro tento okamžik panu
ministru Vodičkovi a panu společnému zpravodajovi
Krásovi.
Přistoupíme k projednávání
dalšího bodu, což je
Předložený vládní návrh
jsme obdrželi jako sněmovní tisk 1471. K němu
nebyla vypracována společná zpráva
výborů, ale zpráva o projednání
ve výborech, která nám byla rozdána
jako sněmovní tisk 1630. Zpráva obsahuje
především znění návrhu
zákona jak je doporučuje schválit v souladu
se svým usnesením garanční výbor
pro sociální politiku a zdravotnictví.
Dříve než začneme s vlastním
projednáváním, navrhuji vám proto,
abychom předložený návrh zákona
projednali ve znění doporučení výboru
pro sociální politiku a zdravotnictví. Je
to postup, který jsme už několikrát
použili. Ve smyslu jednacího řádu bychom
o proceduře měli rozhodnout před projednáváním
věci.
Kdo je pro přijetí tohoto postupu, ať zvedne
ruku a stiskne tlačítko. Hlasování
číslo 193. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
86 pro, 32 proti, 24 se zdrželo.
Nyní dávám slovo ministru práce a
sociálních věcí panu Jindřichu
Vodičkovi., aby nám vládní návrh
odůvodnil.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, vážení ministři,
dámy a pánové, na zákon o státní
sociální podpoře navazuje další
návrh zákona, kterým se mění
a doplňují některé zákony v
souvislosti s jeho přijetím. Návrh vyplývá
z nutnosti promítnout změny vyplývající
ze zákona o státní sociální
podpoře do jiných zákonů.
Návrhem zákona dochází ke změně
více než dvou desítek zákonů
jako důsledek přijetí zákona o státní
sociální podpoře. Ke změně
dochází především v právních
předpisech upravujících sociální
nároky, protože řada dávek dosud poskytovaných
v rámci nemocenského pojištění
a důchodového zabezpečení popřípadě
jako státní sociální dávky,
byla do státní sociální podpory převzata,
nebo jí nahrazena. V návaznosti na tuto skutečnost
dochází ke změně předpisů
upravujících organizaci a řízení
této oblasti.
V řadě dalších norem jako jsou zákony
pracovně právní, mzdové, daňové,
procesní a podobně je třeba upravit terminologii
s ohledem na změnu některých pojmů
v souvislosti s přijetím zákona o státní
sociální podpoře. Uvedené změny
mají jen dílčí charakter a jsou v
zásadě legislativně technické povahy.
Výjimku tvoří jen novela zákona o
životním minimu uvedená v článku
11, kde se kromě toho, že se vymezuje shodně
osobní rozsah a praktický okruh započitatelných
příjmů s úpravou obsaženou v
zákoně o státní sociální
podpoře, mění i podmínky pro úpravu
částek životního minima. Zatímco
podle dosud platné úpravy se vláda zmocňuje,
aby nařízením zvýšila částky
životního minima, jakmile index životních
nákladů zaměstnaneckých domácností
v nízkém příjmovém pásmu
vzroste alespoň o 10%, navrhuje se podle předloženého
zákona provést zvýšení životního
minima, jestliže souhrnný index spotřebitelských
cen vzroste od předchozího ustanovení těchto
částek o 5%. Stanovení příznivějších
podmínek pro zvýšení životního
minima se bude zprostředkovaně odrážet
i v dynamice celého systému státní
sociální podpory.
Dámy a pánové, předložený
návrh zákona vychází z nutnosti provést
změny v dalších předpisech s ohledem
na nutnou provázanost zákona v našem právním
řádu a jeho přijetí je nezbytné
pro realizaci zákona o státní sociální
podpoře. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
a táži se zpravodaje garančního výboru
pro sociální politiku a zdravotnictví pana
kolegy Krásy, zda se chce ke zprávě o projednání
ve výborech vyjádřit.
Poslanec Václav Krása: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
páni ministři, paní poslankyně a páni
poslanci, dovolte mi, abych vás informoval o průběhu
projednávání vládního návrhu
zákona, kterým se mění některé
zákony v souvislosti s přijetím zákona
o státní sociální podpoře tak,
jak probíhalo v jednotlivých výborech.
Zákon projednaly ústavně právní
výbor, branný a bezpečnostní výbor,
výbor petiční, pro lidská práva
a národnosti, rozpočtový výbor, hospodářský
výbor, zemědělský výbor, výbor
pro sociální politiku a zdravotnictví, výbor
pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu a zahraniční výbor.
Výbor pro veřejnou správu, regionální
rozvoj a životní prostředí vládní
návrh zákona neprojednal.
Ústavně právní výbor, rozpočtový
výbor, hospodářský výbor a
výbor pro vědu, vzdělání, kulturu,
mládež a tělovýchovu přijaly
shodná usnesení s usnesením výboru
pro sociální politiku a zdravotnictví. Branný
a bezpečnostní výbor a zemědělský
výbor ve svých usneseních vzaly na vědomí
vládní návrh zákona s úpravami
navrhovanými v usnesení výboru pro sociální
politiku a zdravotnictví.
Zahraniční výbor vzal vládní
návrh zákona na vědomí.
Výbor petiční, pro lidská práva
a národnosti vyslovil s vládním návrhem
zákona souhlas, s tím, že doporučil
upravit účinnost zákona k 1. lednu, a dále
doporučil celkově uvést předlohu do
souladu s tiskem 1444, potažmo 1629, tak jak jsme zákon
o státní sociální podpoře projednávali.
Myslím, pane předsedající, že
můžete dát otevřít rozpravu.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
a otevírám rozpravu, do které se dosud přihlásil
pan poslanec Krása, paní poslankyně Lagová
a pan poslanec Štrait. Prosím pana kolegu Krásu,
aby se ujal slova.
Poslanec Václav Krása: V souvislosti s přijetím
pozměňovacího návrhu paní poslankyně
Váchalové dávám pozměňovací
návrh k tisku 1630, a to proto, aby byl v souladu zákon
o státní sociální podpoře se
zákonem, který mění některé
zákony v souvislosti se státní sociální
podporou.
Konkrétně dávám pozměňovací
návrh k § 6 odst. 2, kde za text "za příjem
se nepovažuje část sociálního
příplatku náležející ze
zdravotních důvodů" se doplní
text "a zvýšení důchodu pro bezmocnost".
To je celý pozměňovací návrh.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Prosím pani poslankyni Lagovou, aby se ujala slova, připraví
se pan poslanec Štrait.
Poslankyně Hana Lagová: Pane místopředsedo,
dámy a pánové, dovoluji si předložit
pozměňovací návrhy k parlamentnímu
tisku 1471.
V čl. V jej doporučuje měnit a doplnit takto:
zůstává nedotčeno uvození,
to znamená odkazy na jednotlivé měněné
a doplňované zákony, a další
ustanovení doporučuji měnit a doplnit takto:
Bod 1: V § 48 odst. 1 písm. d) slovo "tři"
se nahrazuje slovem "čtyři."
Bod 2: V § 49 písm. c) slovo "tři"
se nahrazuje slovem "čtyři".
Bod 3: V § 53 odst. 3 slovo "tři" se nahrazuje
slovem "čtyři".
Bod 4: V § 103 odst. 1 písm. a) slovo "tří"
se nahrazuje slovem "čtyř".
Dále pokračují dva body z původní
předlohy, to znamená bod 1 a bod 2 článku
V z tisku 1471, pouze se přečíslují
na bod 5 a 6.
Následuje bod 7: V § 155 se slovo "tři"
nahrazuje slovem "čtyři".
Bod 8: V § 157 odst. 2 se slovo "tři" nahrazuje
slovem "čtyři".
Bod 9: V § 157 odst. 3 zní: "Po dobu mateřské
dovolené a další mateřské dovolené
nemá zaměstnankyně nárok na mzdu.
Hmotné zabezpečení po dobu mateřské
dovolené upravují předpisy o nemocenském
pojištění. Ve kterých případech,
za jakých podmínek a po jakou dobu náleží
hmotné zabezpečení v době další
mateřské dovolené stanoví zákon
o státní sociální podpoře."
Bod 10: V § 160 odst. 2 ve druhé větě
se slovo "tří" nahrazuje slovem "čtyř".
Bod 11 je v podstatě dosavadní bod č. 3 tohoto
článku V vládního návrhu a
jen se označuje číslem 11.
Několik slov ke zdůvodnění. V souvislosti
s návrhem na změnu, která byla schválena,
poskytování rodičovského příspěvku
ze tří na čtyři roky, je nezbytné
upravit příslušná ustanovení
zákoníku práce a dát tak do souladu
pracovněprávní nároky s nároky
na poskytování dávek státní
sociální podpory.
Druhý blok pozměňovacích návrhů
se týká: za takto pozměněný
a doplněný článek V zařadit
nový článek VI v tomto znění:
"Zákon č. 1/1990 Sb., o zaměstnanosti,
v platném znění, se mění a
doplňuje takto:
V § 15 odst. 1 písm. a) v bodě l se slovo "tří"
nahrazuje slovem "čtyř"." Odůvodnění
je v podstatě stejné.
Dosavadní články ve vládní
předloze pod číslem VI až XXV se přečíslují
na články VII až XXVI.
Článek XXIV vládního návrhu
se doplňuje o odstavec, který zní: Odstavec
je číslován číslem 4: "Nárok
na další mateřskou dovolenou do čtyř
let věku dítěte přísluší
i zaměstnankyni, jejíž dítě se
narodí před 1. říjnem 1995."
K tomu odůvodnění. V tomto případě
se jedná o to, aby nárok na další mateřskou
dovolenou v délce do čtyř let věku
dítěte by měly mít všechny ženy,
které jsou v současné době na mateřské
dovolené či na další mateřské
dovolené, jakož i ty, kterým se dítě
narodí před 1. říjnem t.r. Jedná
se tedy o to, aby ženám, které jsou zejména
na další mateřské dovolené, byl
přiznán rodičovský příspěvek
podle stávajících předpisů
a mohly využít možnosti prodloužit si mateřskou
dovolenou a pobírat rodičovský příspěvek
podle schváleného zákona o státní
sociální podpoře. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
poslankyni Lagové. S technickým upřesněním,
zřejmě svého návrhu, se přihlásil
ještě pan kolega Krása.
Poslanec Václav Krása: Omlouvám se,
zapomněl jsem říci, že můj pozměňovací
návrh se týkal čl. XI.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Nyní
prosím pana kolegu Štraita, aby se ujal slova.
Poslanec Jaroslav Štrait: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
mám jediný pozměňovací návrh,
a sice v čl. XI § 7, který zni: "Částky
stanovené v § 3 odst. 2 a 3 se zvýší
o růst souhrnného indexu spotřebitelských
cen. Zvýšení stanoví vláda nařízením,
jestliže souhrnný index spotřebitelských
cen vzroste od předchozího stanovení těchto
částek o 5%."
Zdůvodnění. Částky životního
minima jsou základním parametrem pro stanovení
dávek státní sociální podpory.
Přes zvýšení životního minima,
od listopadu 1991 třikrát, poklesla kupní
síla částek, měřeno k roku
1989, o 25 až 30%, a k listopadu 1991 o 8 až 10%. Důsledkem
podhodnocené valorizace životního minima dojde
k významnému znehodnocení dávek státní
sociální podpory. Z uvedených důvodů
se pro dorovnání částek životního
minima na úroveň roku 1989 navrhuje princip automatické
indexace.
Pokud jde o ekonomický dopad, odhadujeme, že automatická
indexace životního minima zatíží
státní rozpočet částkou cca
900 mil. korun ročně.
Stejně tak i tento návrh, podobně jako u
sociální podpory, byl parafován osmi občanskými
sdruženími, tak zvanou sociální koalicí,
Odborovým sdružením Čech, Moravy a Slezska,
koordinačním výborem organizací důchodců,
Českým národním hnutím za mír
a lidská práva, Jednotným svazem soukromých
zaměstnanců, Odborovým svazem pracovníků
vydavatelství, nakladatelství a knižního
obchodu, Křesťanskosociálním hnutím,
Českou radou pionýra a levicovými kluby žen,
kterým se zvlášť omlouvám, protože
jsem je při minulém návrhu zapomněl.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Štraitovi a uzavírám rozpravu,
do které se už nikdo dál nehlásí.
V tomto okamžiku bych se rád zeptal pana zpravodaje,
jestli si žádá nějakou přestávku
na vyhodnocení pozměňovacích návrhů?
Poslanec Václav Krása: Pane předsedající,
domnívám se, že vzhledem k tomu, že pozměňovacích
návrhů je poměrně hodně, především
u paní poslankyně Lagové, bylo by vhodné
přerušit projednávání tohoto
bodu asi na 10 minut a porovnat si jednotlivé pozměňovací
návrhy.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
S faktickou poznámkou paní poslankyně Lagová.
Poslankyně Hana Lagová: Chtěla bych
jen připomenout, že věcně se jedná
o jeden pozměňovací návrh, obsahově.
Samozřejmě ten musí být obsažen
v řadě dalších zákonů
kromě zákoníku práce, ale jinak je
to velmi jednoduché. Jde jen o formální stránku
věci, která samozřejmě také
musí být v pořádku.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Já
jsem tomu také rozuměl jako jednomu pozměňovacímu
návrhu. Chci se zeptat pana ministra, zda si přeje
vystoupit a zhodnotit rozpravu? Je tomu tak, prosím, ať
tak učiní neprodleně.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Pane předsedající,
zazněly prakticky dva pozměňovací
návrhy. Paní poslankyně Lagová ten
fakt, že rodičovský příspěvek
bude vyplácen po dobu 4 let, promítla do všech
dalších ustanovení, která se ovšem
netýkají rodičovského příspěvku.
Já bych tuto rozsáhlou úpravu dalších
zákonů nedoporučoval. Bude vyplácen
rodičovský příspěvek po dobu
4 let, ano, zde nárok vzniká, ale další
předpisy, které se týkají jiných
záležitostí kolem mateřské dovolené
atd. není potřeba zatím upravovat. Kromě
toho ten návrh není úplný. (Hluk v
sále.)
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, prosím o klid, abych aspoň
já mohl dobře rozumět vyjádření
pana ministra.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Čili nedoporučuji
tento návrh k přijetí. Je to komplexní
pozměňovací návrh.
Druhý návrh podal pan poslanec Štrait, který
říká, že nejen to, kdy má dojít
k valorizaci životního minima, ale i o kolik má
být životní minimum valorizováno. Zákon
hovoří o tom, že je valorizováno, že
je upraveno. Samozřejmě zákon nepřipouští,
ze by mohlo být životní minimum snižováno.
Proto i tento návrh zákona, který skutečně
znamená automatickou indexaci - jak se o ní zmínil
pan poslanec Štrait - nemohu podpořit. Ze známých
důvodů nemohu jakýkoli návrh, který
by směřoval k jakékoli automatické
indexaci jakékoli částky doporučit
k přijetí.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Ještě
pan poslanec Krása přednesl třetí
návrh, ale přednesl ho jako první, pokud
se, pane ministře, chcete vyjádřit k tomuto
pozměňovacímu návrhu.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: S tímto pozměňovacím
návrhem souhlasím.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Chci se zeptat pana poslance Krásy, zda si přeje
nějak zhodnotit rozpravu?
Poslanec Václav Krása: pane předsedající,
domnívám se, že přejdeme rovnou k pozměňovacím
návrhům. První pozměňovací
návrh jsem přednesl já k čl. 11 §
6.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Pane
kolego, vteřinku, paní poslankyně Lagová
se hlásí s faktickou poznámkou. Jinak bych
rád upozornil kolegy v předsálí, že
se pravděpodobně schyluje k hlasování.
Poslankyně Hana Lagová: Já se omlouvám,
ale chtěla bych poprosit pana ministra, jestli by byl tak
laskav a věcně zdůvodnil, proč odmítá
tento pozměňovací návrh, protože
v jeho vystoupení to nezaznělo a já bych
to velmi ráda slyšela. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Pokud si přejete vystoupit, pane ministře, máte
možnost. Budeme to brát jako doplněk vašeho
závěrečného slova.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Ano, ještě
jednou. V zákoně o státní sociální
podpoře, který byl před chvílí
sněmovnou přijat, se předpokládá
nebo bylo odhlasováno, že doba pobírání
rodičovského příspěvku bude
4 roky. Jinak především zákoník
práce obsahuje ustanovení o mateřské
dovolené, která trvá tři roky. Např.
jeden z důvodů, proč neprodlužovat dobu
mateřské dovolené, když rodičovský
příspěvek se pobírá 4 roky,
je ten, že by každý zaměstnavatel podle
současné pracovně právní úpravy
byl povinen držet místo ženě, která
odejde na mateřskou dovolenou po 4 roky, nikoli po 3 roky,
jak je tomu dnes. Zena bude mít nárok pobírat
rodičovský příspěvek na děti
nebo na jedno dítě po dobu 4 let, ale zaměstnavatel
bude povinen držet jí místo pouze tři
roky, zůstane-li ta úprava tak, jak je dnes. Myslím,
že to velice zvýhodní ženy na trhu práce,
protože samozřejmě zaměstnavatel, který
by byl povinen držet mladé ženě místo
po odchodu na mateřskou dovolenou čtyři roky,
by pak velmi váhal s tím, aby např. tuto
ženu do zaměstnání přijal.
Takže ten návrh, který podala paní poslankyně
Lagová, je samozřejmě podle rozboru - protože
byl znám mým právníkům ještě
před jeho vznesením - navíc nekomplexní.
Čili my tímto složitým zákonem,
který reaguje na fakt, že byl schválen zákon
o státní sociální podpoře,
měníme celkem 26 jiných zákonů.
Pak samozřejmě takovýto zásah, který
zde navrhla paní poslankyně Lagová, takto
učinit přímo ve sněmovně, to
je druhý důvod, pro který nedoporučuji
přijetí tohoto zákona, že nejsou známy
veškeré důsledky přijetí tohoto
zákona.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
pan ministr doplnil své závěrečné
slovo. nyní můžeme přistoupit k hlasování
o jednotlivých pozměňovacích návrzích.
Jako první zazněl pozměňovací
návrh pana poslance Krásy, který v podstatě
odráží do tohoto zákona změnu,
která byla odhlasována v zákoně, který
byl projednáván jako předešlý
bod. Přejete si, aby návrh zazněl znovu?
Je nám všem jasné, v čem je jeho podstata?
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 194. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
138 pro, nikdo proti, nikdo se nezdržel.
Poslanec Václav Krása: Dalším
návrhem byl komplexní návrh paní poslankyně
Lagové, který se dotýká čl.
5, čl. 6, čl. 15 a čl. 14. Je to komplexní
pozměňovací návrh, který se
dotýká té změny, že rodičovský
příspěvek je vyplácen na 4 roky. pan
ministr se k němu vyjádřil nesouhlasně,
já také nesouhlasím.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Na
vaši žádost jsem si dovolil vás odhlásit.
Prosím, abyste se znovu zaregistrovali. Zahajuji hlasování
o komplexním pozměňovacím návrhu
paní poslankyně Lagové.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku a stiskne
tlačítko v hlasování č. 195.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh nebyl přijat poměrem hlasů
64 pro, 63 proti, 12 se zdrželo.
Poslanec Václav Krása: Poslední návrh
přednesl pan poslanec Štrait. Týká se
článku 11 § 7. Raději ho přečtu:
"Částky stanovené v § 3 odst. 2
a 3 se zvýší o růst souhrnného
indexu spotřebitelských cen. Zvýšení
stanoví vláda nařízením, jestliže
souhrnný index spotřebitelských cen vzroste
od předchozího stanovení těchto částek
o 5%." Pan ministr se k návrhu vyjádřil
negativně, já jej také nedoporučuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Zahájil
jsem hlasování č. 196. Kdo je pro přijetí
tohoto návrhu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh nebyl přijat poměrem hlasů
56 pro, 69 proti, 19 se zdrželo. Nemýlím-li
se, jsou to všechny pozměňovací návrhy.
Poslanec Václav Krása: Ano, to jsou všechny
pozměňovací návrhy, můžeme
hlasovat o zákonu.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Budeme
hlasovat o vládním návrhu zákona,
kterým se mění a doplňují některé
zákony v souvislosti s přijetím zákona
o státní sociální podpoře podle
sněmovního tisku 1471, ve znění doporučeném
usnesením výboru pro sociální politiku
a zdravotnictví včetně schváleného
pozměňovacího návrhu.
Kdo je pro schválení tohoto návrhu zákona
v hlasování č. 197, ať zvedne ruku a
stiskne tlačítko. Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování?
Tento návrh byl schválen poměrem hlasů
90 pro, 22 proti, 33 se zdrželo.
Tím jsme projednali další bod naší
schůze. Děkuji panu ministru Vodičkovi a
společnému zpravodaji panu poslanci Krásovi.
Dámy a pánové, dovolte mi, abych v tomto
okamžiku přivítal trochu poškozeného
ministra pana Jiřího Skalického a nabídl
mu služby našeho zpravodajského stolu, opatřeného
mikrofonem. Dovolte, abych konstatoval, že přistupujeme
k dalšímu bodu, kterým je
Předložený vládní návrh
zákona, který jste obdrželi jako sněmovní
tisk 1564, nám odůvodní ministr pro správu
národního majetku a jeho privatizaci pan Jiří
Skalický, kterého prosím, aby se ujal slova.