Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Přibáňovi. Prosím, aby
se slova ujal pan poslanec Kozel, připraví se pan
poslanec Mandík.
Poslanec František Kozel: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, pane ministře, dámy a pánové,
mám tři drobnější pozměňovací
návrhy. První pozměňovací návrh
se týká bodu 12 společné zprávy
a není to snad ani pozměňovací návrh,
je to jen přeložení textu, který se
tam nachází, do jazyka českého. Složenina,
která se objevila ve společné zprávě,
vznikla zřejmě přehazováním
v počítači a proto navrhuji, aby v bodu 12
společné zprávy v § 6 odst. 3 zněl
takto: "Školský úřad předkládá
okresnímu shromáždění každoročně
ke schválení zprávu ze svého územního
obvodu o stavu koncepce a rozvoje sítě předškolních
zařízení, škol a školských
zařízení, o výsledcích výchovy
a vzdělávání předškolních
zařízení, škol a školských
zařízení a o koncepci a výsledcích
činnosti školského úřadu."
Dále se doplňuje text: "Pro informaci ministerstva
doplní školský úřad schválenou
zprávu o vyjádření okresního
shromáždění k uvedeným údajům.
Zpráva dále obsahuje informace o hospodaření
školského úřadu, předškolních
zařízení, škol a školských
zařízení." Takto by měl česky
znít celý odst. 3. Je to skutečně
jazyková úprava.
Další můj pozměňovací
návrh se týká bodu 29 společné
zprávy, kde v § 13 b) odst. 1 písm. p) navrhuji,
aby text za slovem "přičemž" se vypustil
a nahradil slovy "všechny třídy školy
musí být umístěny v rámci územní
působnosti jednoho školského úřadu".
Tento návrh směřuje k tomu, aby nevznikaly
a nemohly působit školy typu chobotnice, kdy škola
je zřízena např. v Praze a její třídy
působí po celé České republice.
Proto je tam dána územní působnost
školského úřadu.
Poslední pozměňovací návrh
je do bodu 44 společné zprávy, a je to víceméně
technická úprava. Za slova "podle §13
a)" doplnit slova "a § 13 b)", protože
podstatné náležitosti, které by měly
být předloženy, jsou právě v
§ 13 b), nejenom v § 13 a). Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Kozlovi. Prosím, aby se slova ujal pan poslanec
Mandík. Připraví se pan poslanec Koronthály.
Poslanec Josef Mandík: Vážený
pane předsedající, vážený
pane ministře, dámy a pánové, navrhoval
bych dva malé pozměňovací návrhy.
Je to k § 3 odst. 2 zákona. Navrhuji vypustit písm.
c) a písm. d) a ostatní přečíslovat.
Odůvodnění: V zákoně č.
29/1984 Sb. § 37 odst. 1 a 2 se tato povinnost ukládá
národnímu výboru a ve společné
zprávě školskému úřadu.
V zájmu sladění těchto dvou zákonů
je nutné tuto úpravu provést.
Dále ve společné zprávě - chci
jenom podotknout - je navrhováno vypustit písm.
d), ale písm. c) není navrhováno. To je podle
mého názoru rozdílně upraveno v těchto
dvou zákonech.
Druhý pozměňovací návrh je
k § 10 odst. 2 společné zprávy. Na konci
odstavce doplnit větu: "Její výši
ministerstvo stanoví z průměrných
neinvestičních nákladů na jednoho
žáka, připadajících na srovnatelný
druh a typ státních škol."
Odůvodnění a široký pozměňovací
návrh podal kolega Přibáň, takže
to nebudu zdůvodňovat. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Mandíkovi. Prosím, aby se slova ujal
pan poslanec Vladimír Koronthály a připraví
se poslankyně Eva Nováková.
Poslanec Vladimír Koronthály: Vážený
pane předsedající, pane předsedo,
pane ministře, dámy a pánové, skleróza
je opravdu vážná věc a já jsem
jeden pozměňovací návrh nucen podat
dodatečně, neboť jsem teprve teď byl legislativou
upozorněn, že mám být důsledný.
Vzhledem k tomu, že jsem dával k zákonu, který
jsme projednávali před chvílí, to
je k tisku 1430 atd., pozměňovací návrh
k § 15 odst. 2, ve kterém se navrhuje ono rozložení
studia některých gymnázií ze čtyř
na pět let. Byl jsem upozorněn, že toto se
musí samozřejmě promítnout i do momentálně
projednávaného zákona. Toto promítnutí
je nutné. Pozměňovací návrh,
který si teď dovolím říci, bude
stručný.
§12 odst. 4, což je bod 24 společné zprávy,
vkládá se nové písm. l), které
včetně poznámky pod čarou zní
takto: "Povoluje rozložení studia na čtyřletém
gymnáziu." Odkaz pod čarou je " §
15 odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., v platném
znění."
Pro informaci uvádím, že celý odstavec
vypočítává pravomoci a kompetence
ministerstva, tím svěřujeme pravomoc ministerstvu,
aby provedlo to, k čemu ho oprávníme zákonem,
o kterém budeme zřejmě hlasovat těsně
předtím. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Koronthálymu. Prosím, aby se slova
ujala poslankyně Eva Nováková.
Poslankyně Eva Nováková: Pane předsedo,
pane předsedající, pane ministře,
nemám pozměňovací návrh, ale
žádám pana ministra školství, aby
zejména k pozměňovacímu návrhu
k § 10, který se týká financování
soukromých škol a církevních škol,
podal pokud možno zevrubnější výklad
a názor, poněvadž tento návrh, jak byl
podán panem kolegou Přibáněm, byl
již podán panem náměstkem Kouckým
na posledním jednání našeho výboru
a nebyl schválen.
Domnívám se totiž, že takto podaný
návrh velmi podstatně mění původní
vládní návrh způsobu financování
těchto škol a že bychom potřebovali pro
své rozhodnutí skutečně fundované
vyjádření. Například je zde
řečeno, že bude financováno soukromé
školství ve středních školách
podle normativu gymnázií, kde je předpokládáno,
že je to nejnižší mzdový normativ.
Nevím, jestli tomu tak skutečně je a za toho
předpokladu, že by některé odborné
školy, střední školy, mohly mít
nižší normativy, potom by v těchto soukromých
školách dostávali dokonce vyšší
normativy než ve státních školách.
Na to nebyl ve výboru čas to projednat. Ve výboru
jsme také tento návrh neschválili, a proto
by bylo nanejvýš vhodné, aby se k tomu pan
ministr vyjádřil.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
paní poslankyni Evě Novákové. Protože
se do rozpravy již nikdo nehlásí, rozpravu
končím.
Ve smyslu dohodnutého akceptovaného postupu přerušuji
projednávání tohoto bodu s tím, že
předpokládám, že pozměňovací
návrhy, které zazněly v rozpravě,
budou dány na papír a rozdány poslancům.
Tím bude vytvořen prostor pro to, abychom mohli
jednotlivé návrhy posoudit.
Konstatuji, že jsem přerušil projednávání
tohoto bodu a podle schváleného programu schůze
se nyní budeme zabývat bodem
Návrh zákona jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 1677. Z pověření vlády ho odůvodní
místopředseda vlády a ministr financí
pan Ivan Kočárník. Pane místopředsedo
vlády, prosím, ujměte se slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
pane předsedající, vážená
Poslanecká sněmovno, předkládáme
jménem vlády České republiky návrh
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty,
ve znění pozdějších předpisů.
V předkládané novele zákona jsou navrhovány
především legislativně technické
změny, které by měly přispět
k upřesnění a jednoznačnému
výkladu některých ustanovení zákona,
včetně zavedení pojmu základní
sazba pro sazbu 22% a snížená sazba pro sazbu
5%.
Významnější změny se týkají
upřesnění okamžiku uskutečnění
tzv. zdanitelného plnění v případě
některých specifických plnění,
uplatňování nároku na odpočet
a přesnější návaznosti uplatňování
daně v návaznosti na obchodní zákoník.
V části IV. zákona je navrženo zmocnění
pro Ministerstvo financí k vydání vyhlášky,
na jejímž základě se bude vracet daň
diplomatům. Jedná se o komplexní systémovou
změnu oproti současnému stavu, kdy mohou
diplomaté nakupovat bez daně pouze u vybraných
subjektů. V uvedené vyhlášce budou stanoveny
podmínky pro vracení daně z přidané
hodnoty, omezena výše daně, která může
být vrácena při nákupech pro osobní
spotřebu, a pro úřední účely
bude uplatňován princip reciprocity a přiměřenosti
spotřeby.
V přílohách jsou potom navrženy některé
dílčí změny, které by měly
řešit zejména problémy s identifikací
zboží z hlediska číselných klasifikací.
Navrhované změny nemají závažnější
dopady na příjmy a výdaje státního
rozpočtu a jsou v souladu s tendencí sbližovat
naši daňovou legislativu s legislativou zemí
Evropské unie. Doporučuji vám, abyste návrh
novely zákona o dani z přidané hodnoty schválili.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu místopředsedovi vlády za odůvodnění
návrhu vlády. Prosím, aby se ujal slova pan
poslanec Josef Wagner, který by měl odůvodnit
společnou zprávu výborů, kterou jsme
obdrželi jako sněmovní tisk 1792.
Poslanec Jozef Wagner: Dámy a pánové,
vážený pane předsedo, pane předsedající,
pane ministře, návrh zákona, který
novelizuje zákon o dani z přidané hodnoty,
je v letošním projednávání podstatně
jednodušší než ve všech minulých
případech. To hlavní, co považuji za
podstatné zdůraznit, je skutečnost, že
došlo konečně k jednoznačnému
vyjasnění terminologií, že vyšší
sazba byla označena za sazbu, která je sazbou základní
a všechno ostatní hodlá správce daně
vidět jako výjimečné. V tom je samozřejmě
i největší problém každého
projednávání ve výborech této
sněmovny i ve sněmovně samotné.
Jistě, kolegyně a kolegové, jste podobně
jako já byli oslovováni z mnoha stran různými
lobistickými zájmy, které jistě mají
svoji legitimitu, ale my především se musíme
starat, aby daň plnila své základní
funkce, aby byla spravedlivá a neutrální.
Z tohoto pohledu, domnívám se, že společná
zpráva tisk 1792 vyhovuje zmíněným
kriteriím a odpovídá těm nejlepším
úmyslům, které jsme při projednávání
projevili.
S ohledem na to, že pozměňovacích návrhů
byla celá řada, navrhl rozpočtový
výbor a dohodli zpravodajové na poradě, že
předložíme společnou zprávu tak,
aby obsahovala plné znění novely, abychom
1792 a nikoliv tisk 1677.
Považuji za důležité zmínit, že
do společné zprávy nebyly zařazeny
jen některé připomínky zemědělského
výboru a byla částečně zařazena
jen jedna připomínka hospodářského
výboru. Z větší části
bylo tedy všem návrhům vyhověno.
Domnívám se, že mohu bez jakýchkoliv
obav o to, že by návrh neodpovídal zmíněným
požadavkům především na daňovou
spravedlnost a neutralitu daně, doporučit předložený
tisk ke schválení sněmovně. Děkuji
vám za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Josefu Wagnerovi za odůvodnění
společné zprávy a otevírám
rozpravu. Do rozpravy se zatím přihlásili
tito poslanci: Vlastislav Kuchař, Karel Mach a Tomáš
Páv. Prosím pana poslance Kuchaře, aby se
ujal slova. Omlouvám se, jako druhý byl přihlášen
pan poslanec Křížek. Ten tedy bude vystupovat
jako druhý. Děkuji za prominutí.
Poslanec Vlastislav Kuchař: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
vážený pane vicepremiére, kolegyně
a kolegové, zákon o dani z přidané
hodnoty je nesporně páteřním zákonem
nové české daňové soustavy.
Proto mi dovolte, abych se s vám i - dříve
než přednesu své pozměňovací
návrhy k tomuto zákonu - podělil o některé
postřehy z praxe tak, jak je cítí lidé
v podnikatelské sféře i v úřadech,
které zodpovídají za správu a výběr
daní, případně v úřadech
státní správy dbají o řádné
naplňování zákonů upravujících
pravidla a podmínky podnikání. Předesílám,
že to nebyla moje zlá vůle a že jsem pozorně
vyslechl doporučení pana ministra financí
při posledním projednávání
zákona o dani z přidané hodnoty, který
mě nabádal, abych se pokusil uplatnit pozměňovací
návrhy při jednání příslušného
parlamentního výboru. Bohužel, tentokrát
nebyl tento tisk přikázán organizačním
výborem výboru pro veřejnou správu,
regionální rozvoj a životní prostředí,
tudíž jsem nucen své návrhy předložit
až zde.
Poznatky lidí z praxe nechci adresovat pouze vám,
vážené kolegyně a kolegové, ale
také - a to zejména - předkladateli zákona,
tedy vládě, potažmo ministerstvu financí,
které jako vrcholné orgány výkonné
moci zodpovídají za tuto oblast. Efektivita práce
resortu totiž výrazně ovlivňuje sestavování
zejména příjmové stránky státního
rozpočtu, na kterou cítíme s postupem času
stále výraznější tlak s cílem
uvolnění stránky výdajové,
a to v poslední době zejména do mezd v rozpočtové
sféře.
Bylo by nanejvýš žádoucí, aby zaměstnanci
této sféry mohli být do budoucna motivováni
pozitivně vyšším tempem růstu reálných
mezd a zapomenout by se nemělo ani na další
výdajové položky. Avšak nyní již
ke konkrétním podnětům.
1. Bylo by velmi žádoucí výrazně
zefektivnit v dohledné době podnikatelskou sféru.
Co je tím myšleno? Nástrojem by mohla být
těsnější spolupráce institucí
pečujících o tuto oblast (jako příklad
uvedu finanční úřady, živnostenské
úřady, úřady cenové kontroly),
ne s cílem převážně evidenčním,
který vyjadřuje dnešní stav, ne s cílem
případné represe vůči nepoctivcům
jako hlavního vyústění této
součinnosti, ale naopak s cílem systematické
vzájemné informovanosti a spolupráce v oblasti
prevence.
Výrazným námětem pro takovou spolupráci
by se měla v brzké době stát problematika
tzv. řízených likvidací firem se současným
přeléváním majetku z firem konkursu
do firem nových. Tímto spekulativním jednáním
trpí zejména zdravé firmy, jimž tak
vznikají nedobytné pohledávky.
2. V krátkém čase se stane zřejmě
nezbytností co nejpřesnější sladění
následujících právních norem
tak, aby bylo souběžně možné postihovat
nepoctivé jednání. Jedná se o obchodní
zákoník, občanský zákoník,
trestní zákon, občanský soudní
řád, správní řád, zákon
o účetnictví, živnostenský zákon,
zákon o správě daní a poplatků,
devizový zákon, balík daňových
zákonů, celní zákon, zákon
o státním rozpočtu.
3. Výrazná kritika se nese také směrem
k problematice licenčních řízení
prováděných centrálními správními
orgány, na jejichž základě vstupují
často do tržního prostředí ne
vždy korektní podnikatelské subjekty. Nabízí
se řešení pečlivějším
uplatňováním metody auditu, případně
souběžného vyjádření finančních
a živnostenských úřadů, případně
finančních ústavů, u nichž žadatelé
o licence mají zřízený účet
tak, aby byly upřednostňovány seriózní
a korektní podnikatelské aktivity.
4. Nedobrá situace je v samotných finančních
úřadech. Nejvýraznějším
problémem současnosti je stabilizace kvalitních
odborníků. Úřady se potýkají
s problémem fluktuace. Mladí odborníci odcházejí
zpravidla po dvou až třech letech do komerční
sféry, přičemž důvody těchto
odchodů jsou více než zjevné. Po zapracování
a poté co získají odbornost, jim komerční
sféra nabízí možnost vyššího
výdělku. I zde na velmi citlivém místě
správy a výběru daní by bylo možné
nalézt řešení, určitě
ne cestou horentního zvyšování mezd,
protože soutěž s komerční sférou
by musela nutně dopadnout v neprospěch orgánů
státní správy, ale snad cestou definitivy,
snad cestou jasných pravidel stanovujících
úměrně kvalitě vykonané práce
nárok na nadtarifní složky mzdy.
Tolik několik slov úvodem, která se snažím
brát jako podněty k zamyšlení. Nyní
ke konkrétním pozměňovacím
návrhům k tisku 1677 ve znění společné
zprávy, tisk 1792. První zní takto: do §
2 vložit nový odstavec 4. Současný odstavec
4 přečíslovat na odstavec 5. Nový
odstavec by měl následující znění:
"Za zdanitelné plnění se nepovazuje
dodání dovezeného zboží, které
je pod celním dohledem a nebylo ještě propuštěno
do celního režimu volného oběhu, celního
režimu aktivního zušlechťovacího
styku v systému navrácení. Za zdanitelné
plnění se také nepovažuje dodání
dovezeného zboží, které bylo přenecháno
státu (zde odkaz na § 233 celního zákona)
a které bylo propuštěno do celního režimu
uskladňování v celním skladu (odkaz
na § 145 celního zákona a pro tranzit odkaz
na § 139 celního zákona).
Odůvodnění: Navrhované ustanovení
řeší současný stav, kdy zahraniční
zboží, které je na území České
republiky (viz § 8) a je současně v režimu
uskladnění v celním skladu, ze zákona
o dani z přidané hodnoty sice dani podléhá,
ale daň se z titulu toho, že transakce je pod celním
dohledem a daň z přidané hodnoty bude vybrána
až po propuštění zboží do
volného oběhu, nevybírá.
Nevybrání daně je však pouze konvenční
postup, který odporuje § 8 a § 2 zákona
o dani z přidané hodnoty.
2. Navrhuji upravit znění odst. 3 § 7 takto:
"Předmětem daně není bezúplatné
poskytnutí zboží reklamního a propagačního
charakteru opatřeného obchodním názvem
nebo firemní značkou plátce, jehož jednotková
vstupní cena bez daně nepřesahuje 200 korun
a zboží zároveň nepodléhá
spotřební dani."
Odůvodnění: v tomto případě
jde o sjednocení pohledu na dodávky propagačního
materiálu z titulu § 25 odst. 1 písm. d) zákona
o dani z příjmů a § 7 odst. 3 tohoto
zákona. Zákon o dani z přidané hodnoty
ani jiné zákony neznají pojem "reklamní
a propagační předmět". Zákon
o dani z přidané hodnoty zná pouze pojem
"zboží". Aby nedocházelo ke zjevným
spekulacím a nejasnostem, co je a co již není
propagační předmět, navrhuji z definice
tohoto předmětu vyloučit zboží
podléhající spotřební dani
- cigarety, alkohol, pivo, víno.
3. V § 11 odst. 1 nahradit text "podle § 25"
textem "podle § 20 odst. 2 a 3".
Odůvodnění: vedení záznamu
podle § 25 je nesprávné, protože ne všechna
zdanitelná plnění podle § 25 vchází
do krátícího koeficientu v režimu §
20. Právě z tohoto důvodu je nezbytné
stávající znění upravit a tím
zpřesnit.
4. V § 14 odst. 12 za druhou větu, která zní:
"Maximálně ve výši pořizovací
ceny" vložit text "V tomto případě
plátce daňový doklad nevystavuje." Za
poslední větu vložit text "pokud požaduje
vyšší cenu než vstupní cenu za nakoupená
zdanitelná plnění osvobozená od daně,
pak zdaňuje celé své zdanitelné plnění
bez ohledu na osvobození podle § 25, 46 nebo 47".
Odůvodnění: vysvětlující
věty jsou nezbytné pro řádnou orientaci
plátců daně z přidané hodnoty
v poměrně složitém a variantním
ustanovení zákona. V praxi se jedná např.
o problematiku přefakturace nakupovaných služeb,
jejichž adresátem jsou zpravidla nájemníci.
Další pozměňovací návrh
jsem mohl vypustit, neboť je obsahem společné
zprávy.
5. V § 14 odst. 20 nahradit text "snížená
o podíl z ceny zaplacené podle" slovy "snížená
o uskutečněná zdanitelná plnění
podle".
Odůvodnění: jde o nápravu systémové
chyby v zákoně. Uvedu následující
demonstrační příklad. V případě
zrušení finančního leasingu - uveďme
si příklad 36 splátek po 33 měsících,
kdy nájemce 3 splátky neuhradí, tak leasingová
společnost za tyto tři splátky stejně
odvedla daň podle splátkového kalendáře.
Tato společnost by však musela podle dosavadního
znění zákona další smlouvu uzavřít
na 6 měsíců, 6 splátek, protože
základem daně je vstupní cena snížená
o podíl z ceny zaplacené, tj. 30 splátek,
bez ohledu na to, že zmíněná leasingová
společnost odvedla daň z přidané hodnoty
i ze tří nezaplacených splátek. Navrhované
řešení snižuje u dalšího nájemce
základ daně o částku, která
už byla se státem vyrovnána.
6. V § 16 odst. 6 upravit znění druhé
věty takto: "Při pronájmu a půjčování
osobních automobilů, u nichž není uplatněn
nárok na odpočet daně podle § 19 odst.
4, a u pronájmu a půjčování
knih, časopisů a ostatních nosičů
informací se uplatňuje snížená
sazba."
Odůvodnění: toto opatření má
zajistit zdanění pětiprocentní sazbou
výkony privátních knihoven, videopůjčoven,
půjčoven desek s hudebními nahrávkami
a půjčoven filmů. V současné
době tyto výkony podléhají 22% sazbě
daně.
7. V § 16 odst. 9 nahradit pojem "trvale instalovaných"
pojmem "zabudovaných".
Odůvodnění: zákon o dani z přidané
hodnoty v § 14 odst. 15 a 18 důsledně rozlišuje
pojem instalované a zabudované. V § 16 odst.
9 je nesprávně uveden pojem "pevně instalovaný",
který chce vyjádřit obecně např.
zabudovaný vodoměr. Takovéto metodické
paradoxy mohou plátce, jichž se tato oblast týká,
uvést v omyl, takže se mohou stát důvodem
doměrky.
8. V § 17 změnit znění písm.
a) takto: "služby pořízené od plátců
za ceny včetně daně, služby osvobozené
podle § 31 a § 32 pořízené od neplátců
a služby pořízené ze zahraničí".
Odůvodnění: toto opatření má
odstranit znevýhodnění cestovních
kanceláří poskytujících zejména
lázeňské, rehabilitační a lékařské
služby nakoupené od malých a středních
zdravotnických zařízení neplátců
a nabízených jak zahraničním tak tuzemským
zájemcům. V současnosti musí za takto
nabízené služby cestovní kanceláře
vypočítávat krátící
koeficient, viz § 20, a radikálně si tak zhoršují
svou ekonomiku.
9. V § 19 odst. 3 první větu doplnit takto:
po slovech "a udržení příjmu"
doplnit text "a dále nemá nárok na odpočet
daně u přijatých zdanitelných plnění,
která jsou využívána plátcem
nebo skupinou plátců ke krácení daně".
Odůvodnění: toto opatření má
svým obsahem odradit plátce, kteří
se sice vědomky, ale bez rizika zapojují do řetězců
obchodníků, kteří si prostřednictvím
plátce - koně a plátců zprostředkovatelů
uplatňují velké, řádově
milionové daňové odpočty za nákup,
případně vývoz téměř
neprodejného zboží. Praktické příklady
- elektronika zastaralá, chemikálie, textil, pochybné
drahokamy aj. V současné době jim to daňová
legislativa v podstatě umožňuje. Pokud by ze
strany finančních úřadů docházelo
ke zneužívání tohoto opatření,
zákon o správě daní a poplatků
přiznává plátcům diskont 140%
a soudní postih finančních úřadů.
10. V § 19 odst. 6 druhou větu rozšířit
takto: po slovech "za vývoz" slovy "a na
nákup osobních automobilů za účelem
demontáže na náhradní díly".
Odůvodnění: ustanovení si klade za
cíl upravit režim dovozu starších osobních
automobilů určených k rozebrání
na náhradní díly pro potřebu autoopraven.
Děkuji vám za pozornost a vzhledem k tomu, že
se jedná o rozsáhlý text, nabídnu
ho v písemné formě.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Vlastislavu Kuchařovi a prosím, aby
se slova ujal pan poslanec Josef Křížek. Připraví
se poslanec Karel Mach.