Poslanec Antonín Hrazdíra: Pane předsedající,
pane předsedo, vážení členové
vlády, dámy a pánové.
Klub Levého bloku podporuje projednávání
a schválení návrhu zákona o některých
opatřeních souvisejících s ochranou
veřejného zájmu, který jednoznačně
považuje za politické rozhodnutí Sněmovny.
Je nezbytné, aby činnost veřejných
funkcionářů, tak jak jsou uvedeni v návrhu
zákona, ve znění společné zprávy,
byla pod veřejnou kontrolou, protože politika i činnost
Parlamentu jsou veřejnou záležitostí.
Předpokládáme, že přijetím
tohoto zákona se zabrání nejen neoprávněným
příjmům a výhodám veřejných
funkcionářů, ale mělo by dojít
i ke zvýšení vážnosti a důvěryhodnosti
Parlamentu České republiky.
Je pouze na škodu, že po projednání tohoto
návrhu zákona ve výborech došlo ke zmírnění
některých opatření. Především
mám na mysli otázku majetkových přiznání.
Proto doporučuji zařadit nový § 4 v
tomto znění:
§ 4 - Majetkové přiznání:
odst. 1: veřejný funkcionář je povinen
při zahájení a skončení výkonu
veřejné funkce podat písemné přiznání
o stavu svého majetku, včetně majetku osob
blízkých.
odst. 2: v majetkovém přiznání se
uvede:
a) druh, počet a stav nemovitostí a právní
vztah k nim
b) druh, výše a původ dluhů nebo zdrojů
úvěrů a datum vzniku takových závazků,
pokud kdykoli v době výkonu veřejné
funkce přesáhly v úhrnu částku
50.000 korun
c) druh, datum a stručný popis převodu cenných
papírů nebo nemovitostí.
odst. 3: majetkové přiznání doručí
veřejný funkcionář předsedovi
Poslanecké sněmovny a jde-li o senátora,
předsedovi Senátu, do 15 dnů po zahájení
a po skončení výkonu veřejné
funkce, popřípadě do 15 dnů od uplynutí
4 let od zahájení výkonu funkce, pokračuje-li
výkon funkce i po této době.
Předseda komory předá majetkové přiznání
mandátovému a imunitnímu výboru komory,
jejímž je předsedou. Ostatní paragrafy
přečíslovat. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu kolegovi Hrazdírovi, dále žádám,
aby se ujal slova pan kolega Mašek, připraví
se pan kolega Bláha.
Poslanec Ivan Mašek: Vážený pane
předsedající, vážené dámy,
vážení pánové, dovolte mi přednést
pozměňovací návrh k zákonu
o střetu zájmů, návrh, který
je výsledkem jednání koaličních
stran a klubů.
Navrhuji nové znění čl. 1, bodu 2,
a to takovéto:
Paragrafy 1 až 17 se nahrazují novými paragrafy
1 až 12, které včetně nápisů
znějí:
§ 1: Společná ustanovení
odst. 1: Veřejnými funkcionáři se
pro účely tohoto zákona rozumějí
poslanci a senátoři, členové vlády
a vedoucí ústředních správních
úřadů, v jejichž čele není
člen vlády.
Odkaz 1: § 2, odst. 1 zákona ČNR č.
2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných
ústředních orgánů státní
správy České republiky ve znění
pozdějších předpisů - pokračuji
v textu: (dále jen veřejný funkcionář).
odst. 2: Střetem veřejného zájmu se
zájmem osobním se rozumí takové jednání,
popřípadě opomenutí veřejného
funkcionáře, které ohrožuje důvěru
v jeho nestrannost nebo při něm veřejný
funkcionář zneužívá svého
postavení k získání neoprávněného
prospěchu pro sebe nebo jinou fyzickou či právnickou
osobu.
§ 2, odst. 1: Veřejný funkcionář
nesmí využívat svého postavení,
pravomocí nebo informací získaných
při výkonu své funkce k získání
neoprávněných výhod pro sebe nebo
jinou osobu, zejména za tím účelem
nesmí
a) osobně po dobu výkonu své funkce jednat
za sebe nebo jinou osobu vůči státu, státní
nebo převážně státem spravované
právnické osobě v obchodních záležitostech;
b) odvolávat se na svou funkci v záležitostech,
které souvisejí s výkonem jeho soukromé
činnosti včetně jeho povolání,
zaměstnání nebo podnikání;
c) umožnit uvedení svého jména nebo
vyobrazení k reklamním účelům
za úplatu nebo za jiný majetkový prospěch.
Odst. 2. Člen vlády a vedoucí ústředního
správního úřadu, v jehož čele
není člen vlády, nesmí
a) provozovat nebo vykonávat podnikatelskou nebo jinou
samostatnou výdělečnou činnost;
b) být členem řídicího, dozorčího
nebo kontrolního orgánu právnické
osoby, jejímž předmětem činnosti
je podnikání, pokud zvláštní
zákon nestanoví jinak;
c) být výdělečně činný
v pracovněprávním, služebním
nebo obdobném poměru, nejde-li o poměr, v
němž působí jako veřejný
funkcionář.
Odst. 3. Omezení uvedené v odst. 2 se nevztahuje
na správu vlastního majetku a na činnost
vědeckou, pedagogickou, publicistickou, literární,
uměleckou nebo sportovní, nejde-li o vlastní
podnikání v těchto oborech.
Odst. 4. Veřejní funkcionáři uvedení
v odst. 2 musí činnosti tam uvedené zanechat
v nejbližší možné době ode
dne, kdy začali vykonávat svou funkci.
Čestné prohlášení - nadpis nad
paragrafem.
§ 3. Čestným prohlášením
se rozumí oznámení o osobním prospěchu,
oznámení o činnostech, oznámení
o příjmech a darech a oznámení o nemovitém
majetku.
§ 4. Oznámení o osobním prospěchu.
Veřejný funkcionář v průběhu
jednání ústavního nebo státního
orgánu, ve kterém vystoupí v rozpravě,
předloží návrh nebo hlasuje, je povinen
před schválením nebo rozhodnutím ve
věci oznámit svůj poměr nebo, pokud
je mu znám, poměr manžela, dětí,
rodičů, sourozenců, druha nebo družky
k projednávané věci, jestliže se zřetelem
k výsledku projednání věci by mohl
takové osobě vzniknout osobní prospěch
nebo má-li on nebo taková osoba na věci osobní
zájem. To neplatí, jde-li jinak o prospěch
nebo zájem obecně zřejmý.
§ 5. Oznámení o činnostech.
Odst. 1. Poslanec a senátor je povinen oznámit,
zda on sám nebo manžel
a) provozuje podnikatelskou nebo jinou samostatnou výdělečnou
činnost podle zvláštního předpisu
s výjimkou správy vlastního majetku a činnosti
vědecké, pedagogické, publicistické,
literární, umělecké nebo sportovní,
nejde-li o vlastní podnikání v těchto
oborech;
b) je členem řídicího, dozorčího
nebo kontrolního orgánu právnické
osoby zřízené za účelem podnikání;
c) vykonává výdělečnou činnost
v pracovním, služebním či obdobném
poměru, nejde-li o poměr, v němž působí
jako veřejný funkcionář.
Tyto údaje uvede poslanec a senátor odděleně
za sebe a za manžela.
Odst. 2. Člen vlády a vedoucí ústředního
správního úřadu, v jehož čele
není člen vlády, je povinen učinit
oznámení podle odst. 1 za manžela.
Odst. 3. Písemné oznámení o činnosti
podle odst. 1 a 2 doručí senátor předsedovi
Poslanecké sněmovny a poslanec, člen vlády
a vedoucí ústředního správního
úřadu, v jehož čele není člen
vlády, předsedovi Senátu bez zbytečného
průtahu, nejpozději však do 30 dnů po
zahájení či ukončení této
činosti. První oznámení o činnosti
doručí do 30 dnů od zahájení
výkonu veřejné funkce. Předseda příslušné
komory předá oznámení mandátovému
a imunitnímu výboru komory, jejímž je
předsedou.
§ 6. Oznámení o příjmech a darech.
Odst. 1. Veřejný funkcionář je povinen
písemně oznámit příjmy a jiné
majetkové výhody, přijaté v příslušném
kalendářním roce za dobu skutečného
výkonu veřejné funkce.
Odst. 2. Veřejný funkcionář je povinen
v přiznání správně a úplně
uvést výši, druh a zdroj každého
svého peněžního příjmu
a daru s výjimkou příjmu za výkon
funkce veřejného funkcionáře, pokud
souhrnná hodnota těchto příjmů
nebo darů přesáhne v jeden kalendářní
rok výši měsíční platové
základny poslance. (Odkaz 2)
Odkaz zní: § 3 odst. 3 a § 8 zákona o
platu a dalších náležitostech spojených
s výkonem funkce představitelů státní
moci a některých státních orgánů
a soudců.
Odst. 3. Za peněžitý příjem nebo
dar se nepovažuje poskytnutí dopravy, noclehu, stravy
a dalších přiměřených
požitků při cestách a návštěvách
konaných veřejným funkcionářem
v zájmu státu.
Odst. 4. Písemné oznámení o příjmech
a darech podle odst. 1 doručí senátor předsedovi
Poslanecké sněmovny a poslanec, člen vlády
a vedoucí ústředního správního
úřadu, v jehož čele není člen
vlády, předsedovi Senátu nejpozději
do konce června následujícího roku.
§ 7. Oznámení o nemovitém majetku.
Odst. 1. Veřejný funkcionář je povinen
do konce června každého následujícího
roku po dobu výkonu své funkce písemně
oznámit, zda za uplynulý kalendářní
rok nabyl vlastnická nebo další věcná
práva k nemovitému majetku.
Odst. 2. Písemné oznámení o nemovitém
majetku podle odst. 1 doručí senátor předsedovi
Poslanecké sněmovny a poslanec, člen vlády
a vedoucí ústředního správního
úřadu, v jehož čele není člen
vlády, předsedovi Senátu.
(3) Veřejný funkcionář postupuje obdobně
pokud jde o nemovitý majetek manžela. Písemné
oznámení podává odděleně
za sebe a za manžela.
(4) Předseda příslušné komory
oznámení o nemovitém majetku podle odst.
1 až 3 předá mandátovému a imunitnímu
výboru komory, jejímž předsedou je.
§ 8 - Informace z oznámení o činnostech,
oznámení o příjmech a darech a oznámení
o nemovitém majetku
(1) Evidenci oznámení o činnostech podle
§ 5, oznámení o příjmech a darech
podle § 6 a oznámení o nemovitém majetku
podle § 7 a o skutečnostech podle odst. 4 vede a jejich
úschovu zajišťuje mandátový a imunitní
výbor příslušné komory Parlamentu.
(2) Každý občan má právo na základě
písemné žádosti nahlédnout do
evidence vedené podle odst. 1, jen pokud jde o veřejného
funkcionáře. Toto právo v sobě zahrnuje
právo nahlížet do všech uložených
listin a právo pořizovat si z nich výpisy
a opisy.
(3) Písemná žádost podle odst. 2 musí
obsahovat jméno, příjmení, rodné
číslo a bydliště žadatele. Podává
se mandátovému a imunitnímu výboru
příslušné komory Parlamentu.
(4) Mandátový a imunitní výbor ověří
totožnost žadatele pokud jde o jeho jméno, ročné
číslo a bydliště. Bez tohoto ověření
nelze umožnit nahlédnout do evidence podle odst. 2.
(5) Výpis a opis podle odst. 2 mandátový
a imunitní výbor ani jiné orgány neověřují
a tyto listiny nemají charakter veřejných
listin.
(6) Každý má právo písemně
uvést do evidence podle odst. 1 skutečnosti, které
dosvědčují nepravdivost nebo neúplnost
oznámení o činnostech, oznámení
o příjmech a darech a oznámení o nemovitém
majetku jednotlivých veřejných funkcionářů.
Tato listina musí obsahovat jméno, příjmení,
datum narození, případně rodné
číslo a bydliště pisatele, jinak se
k ní nepřihlíží.
(7) Osobami oprávněnými nahlížet
do listin podle odst. 6 jsou poslanci a senátoři.
§ 9 - Zneužití informací získaných
z oznámení o činnosti, oznámení
o příjmech a darech a oznámení o nemovitém
majetku
(1) Údaje uvedené v oznámení o činnostech,
oznámení o příjmech a darech a oznámení
o nemovitém majetku nesmějí být použity
k jiné než publicistické činnosti, která
je určena blíže neurčitému okruhu
osob a pro přímé či nepřímé
žádosti o podporu nebo příspěvek,
zejména na politickou nebo dobročinnou činnost.
Tyto údaje nesmějí být zneužity
zejména nepravdivou, neúplnou či jinak zkreslenou
interpretací.
(2) Za škody vzniklé veřejnému funkcionáři
nebo osobě blízké, která vznikla zneužitím
informací získaných z oznámení
o činnostech, oznámení o příjmech
a darech či oznámení o nemovitém majetku
odpovídá též ten, kdo do evidence podle
§ 8 nahlédl. Ten se zprostí odpovědnosti
zcela, popřípadě zčásti, jestliže
prokáže, že škoda vznikla zcela nebo zčásti
bez jeho zavinění.
§ 10 Kontrola oznámení o činnostech,
oznámení o příjmech a darech a oznámení
o nemovitém majetku
(1) Mandátový a imunitní výbor příslušné
komory parlamentu po zahájení řízení
podle § 11 odst. 3 je oprávněn přezkoumávat,
zda údaje v oznámení o činnostech,
oznámení o příjmech a darech a oznámení
o nemovitém majetku jsou uvedeny pravdivě a úplně,
a to i za součinnosti příslušných
daňových a finančních orgánů.
Za tím účelem je mandátový
a imunitní výbor zejména oprávněn
požadovat od uvedených orgánů potřebné
informace a vysvětlení, popřípadě
požadovat na těchto orgánech ověření,
zda příslušné údaje v oznámení
o činnostech, oznámení o příjmech
a darech nebo oznámení o nemovitém majetku
odpovídají údajům v jejich dokumentaci.
(2) Členové mandátového a imunitního
výboru jsou povinni zachovávat mlčenlivost
o skutečnostech, o nichž se dozvěděli
při výkonu činnosti podle odst. 1.
§ 11Řízení
(1) Řízení o návrhu na rozhodnutí,
zda veřejný funkcionář jednal v rozporu
se svým čestným prohlášením,
provádí příslušný mandátový
a imunitní výbor z podnětu nejméně
deseti poslanců nebo pěti senátorů.
(2) Podnět se podává tomu mandátovému
a imunitnímu výboru, který je příslušný
k řízení o něm. Mandátový
a imunitní výbor Poslanecké sněmovny
je příslušný k řízení
o podnětu směřujícímu proti
senátorovi. Směřuje-li podnět proti
poslanci, členovi vlády, nebo vedoucímu ústředního
správního úřadu, v jehož čele
není člen vlády, je příslušný
k řízení mandátový a imunitní
výbor Senátu. Směřuje-li podnět
proti senátorovi, který je současně
členem vlády nebo vedoucím ústředního
správního úřadu, v jehož čele
není člen vlády, je příslušný
k řízení mandátový a imunitní
výbor Senátu. Podnět musí být
doložen hodnověrnými skutečnostmi, kterých
se poslanci nebo senátoři dovolávají.
(3) Příslušný mandátový
a imunitní výbor posoudí obsah skutečností,
uvedených v podnětu a nasvědčuje-li
obsah podnětu tomu, že veřejný funkcionář
jednal v rozporu se svým čestným prohlášením,
zahájí řízení. Jinak podnět
odmítne. Rozhodnutí o zahájení řízení
i o odmítnutí podnětu je konečné.
(4) Po zahájení řízení příslušný
mandátový a imunitní výbor podnět
projedná v souladu s jednacím řádem
Poslanecké sněmovny v neveřejném jednání.
Veřejnému funkcionáři, proti němuž
podnět směřuje, bude poskytnuta možnost,
aby se na jednání mandátového a imunitního
výboru vyjádřil a obhájil. Směřuje-li
podnět proti členovi vlády nebo vedoucímu
ústředního správního úřadu,
v jehož čele není člen vlády,
vyžádá si mandátový a imunitní
výbor Senátu stanovisko vlády. Členové
mandátového a imunitního výboru a
další osoby, které se jeho jednání
účastní, jsou povinni zachovávat mlčenlivost
o skutečnostech, o nichž se při jednání
dovědí.
(5) Jestliže se veřejný funkcionář
před hlasováním o návrhu usnesení
podle odst. 6 vzdá své funkce nebo z ní odstoupí,
mandátový a imunitní výbor řízení
zastaví. Toto rozhodnutí je konečné.
(6) Po projednání podnětu mandátový
a imunitní výbor rozhodne usnesením zpravidla
nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení
a doručí je neprodleně veřejnému
funkcionáři, proti němuž podnět
směřoval, tomu, kdo podal podnět a předsedovi
příslušné komory. Obsahem rozhodnutí
je výrok, že veřejný funkcionář,
proti němuž podnět směřoval,
jednal v rozporu se svým čestným prohlášením
a v čem je podstata tohoto jednání.
Rozhodnutí musí být odůvodněno.
Toto rozhodnutí je konečné.
Odstavec 7. Rozhodnutí podle odst. 6 musí být
přijato třípětinovou většinou
všech členů mandátového a imunitního
výboru, jinak se má zato, že se podnět
proti veřejnému funkcionáři zamítá.
Odstavec 8. Předseda příslušné
komory Parlamentu na její nejbližší schůzi
veřejně vyhlásí rozhodnutí
mandátového a imunitního výboru podle
odst. 6 i s jeho odůvodněním. Stejným
způsobem vyhlásí, že podnět proti
veřejnému funkcionáři byl zamítnut.
Týká-li se rozhodnutí mandátového
a imunitního výboru předsedy příslušné
komory, veřejné vyhlášení učiní
místopředseda příslušné
komory.
§ 12 Vzory písemností
Mandátový a imunitní výbor příslušné
komory Parlamentu může svým usnesením
vydat doporučené vzory oznámení o
činnostech, oznámení o příjmech
a oznámení o nemovitém majetku.
Tolik tedy pozměňovací návrh k článku
l.
Článek II ve znění společné
zprávy by zůstal zachován, zatímco
v článku III navrhuji toto znění:
Přechodná ustanovení
Odstavec 1. Veřejní funkcionáři, uvedení
v § 2 odst. 2, kteří vykonávají
činnost tam uvedenou v době nabytí účinnosti
tohoto zákona, musí této činnosti
zanechat v nejbližší možné době
ode dne jeho účinnosti.
Odstavec 2. Veřejní funkcionáři, uvedení
v § 5 odst. 1, pokud sami či osoby jim blízké
vykonávají činnost tam uvedenou v době
nabytí účinnosti tohoto zákona, jsou
povinni doručit písemné oznámení
o jejím výkonu do 30 dnů ode dne jeho účinnosti.
Odstavec 3. Při projednávání a posuzování
návrhu podle § 12 a následujících
zákona č. 238/1992 Sb., podaných před
účinností tohoto zákona, se postupuje
podle dosavadního předpisu. Veškerou evidenci
a doklady o ukončeném projednávání
těchto návrhů předá předseda
Poslanecké sněmovny mandátovému a
imunitnímu výboru Poslanecké sněmovny.
Odstavec 4. Do doby ustavení mandátového
a imunitního výboru Senátu vykonává
jeho funkce podle tohoto zákona mandátový
a imunitní výbor Poslanecké sněmovny
a funkce předsedy Senátu podle tohoto zákona
předseda Poslanecké sněmovny. Směřuje-li
podnět podle § 11 odst. 2 proti členovi mandátového
a imunitního výboru Poslanecké sněmovny,
je tento člen vyloučen z účasti na
jeho jednání.
Článek IV by zůstal zachován ve znění
společné zprávy.
Tolik můj pozměňovací návrh.
Tento koaliční návrh považujte, prosím,
za návrh komplexní a žádám, aby
o něm bylo hlasováno najednou. Děkuji vám
za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Než předám slovo dalšímu kolegovi,
dvě technická sdělení. Pan kolega
Nečas - náhradní karta č. 6, pan kolega
Krámek - náhradní karta č. 3.
Druhá informace pro poslance, kteří jsou
přihlášeni k ústním interpelacím
dnes odpoledne. Vedle již omluvených pánů
ministrů nemocných - Dlouhého a Skalického
a pana ministra Dyby - se omlouvá pan ministr Zieleniec,
který byl dopoledne pro chřipkové onemocnění
hospitalizován.
Do rozpravy je dále přihlášen a slova
se ujme pan kolega Bláha, připraví se pan
kolega Matulka. Jiné přihlášky do rozpravy
nemám.
Poslanec Jan Bláha: Pane předsedající,
pane předsedo, pane ministře, kolegyně a
kolegové, projednáváme společnou zprávu
návrhu zákona o tzv. střetu zájmů.
Dovolil bych si úvodem ocenit, že v tuto chvíli
- konečně, je zde veřejností dostatečně
dlouhou dobu očekávaný zákon a musím
za sebe i za své kolegy klubu sociálních
demokratů být skutečně rád,
že nastala chvíle po všech předchozích
přípravách, kdy se zákon projednává.
Je to milé konstatování, přes všechny
návrhy, které padaly a možná ještě
budou padat, že můžeme říci, že
tříleté naše úsilí je
nebo bude - předpokládám - korunováno
snad výsledkem i všech nás dvousetčlenného
parlamentu.
Osobně se domnívám, že společná
zpráva je dobře postavená i provázaná,
ale přesto bych si dovolil vás obtěžovat
několika pozměňovacími návrhy.
Přejdu rovnou k textaci.
V § 2 společné zprávy v odst. 6 navrhuji
vypustit slova "je mu známý" a domnívám
se, že jsou nadbytečná, jako dříve
navrhované slovo "jakékoliv".
§ 4 celý jako takový zrušit a nahradit
původním textem pracovního návrhu,
který měl nadpis "Majetková přiznání",
dovolím si ho pro jistotu celý ocitovat. Takže
nový § 4 by zněl:
"§ 4 Majetková přiznání
Odstavec 1. Veřejný funkcionář je
povinen každý rok písemně oznámit
příjmy a jiné majetkové výhody
včetně příjmů a jiných
majetkových výhod osob blízkých, přijatých
v kalendářním roce za dobu skutečného
výkonu veřejné funkce, a další
údaje o vlastním majetku a majetku blízkých
osob, uvedené v odst. 2 (dále jen "majetkové
přiznání").
Odstavec 2. V písemném majetkovém přiznání
veřejný funkcionář uvede odděleně
za sebe a za každou osobu blízkou:
a) zdroj, druh a výši příjmů
z činností uvedených v § 3 odst. 1,
včetně příjmů z činnosti
vědecké, pedagogické, publicistické,
literární, umělecké nebo sportovní,
b) zdroj, druh a výši příjmů
z cenných papírů, dividend, tantiemů,
úroků a nájmů,
c) druh a výši majetkové a finanční
účasti na podnikání jiné fyzické
nebo právnické osoby,
d) zdroj, druh a výši přijatých darů
a jiných majetkových výhod, než jsou
uvedeny pod písmeny a) až c), pokud v příslušném
kalendářním roce jejich celková hodnota
přesáhla u něho, případně
u blízké osoby, po odpočtu náležitostí
za veřejné funkce, výši měsíční
platové základny poslance, odkaz druhý, který
se pak odvolá na konkrétní zákon.
e) druh, počet a stav nemovitostí a právní
vztah k nim,
f) druh, datum a stručný popis převodu cenných
papírů nebo nemovitostí,
g) druh, výši a původ dluhů nebo zdroj
úvěrů, datum vzniku takových závazků,
pokud v příslušném kalendářním
roce přesáhly v úhrnu částku
50 000,- Kčs.
h) obsah dohody o předpokládaných budoucích
činnostech podle § 3 odst. 1
ch) období, kdy veřejný funkcionář
nevykonával svou funkci.
Tolik tedy zpátky text původního § 4.
Dále si dovoluji navrhnout změnu v § 5 odst.
2 společné zprávy. V poslední větě
doplnit za slova "oznámení o činnostech"
"a majetková přiznání".
V § 5 odst. 3 změnit slova místo "oznámení
o příjmech" na "majetková přiznání".
Dále ve stejném paragrafu doplnit nový odst.
3 a ostatní přečíslovat.
Text nového odstavce 3 by zněl: "Každý
občan má právo písemně uvést
do evidence podle odst. 1 skutečnosti, které dosvědčují
nepravdivost a neúplnost oznámení o činnostech
a majetkovém přiznání jednotlivých
veřejných funkcionářů. Tato
listina musí obsahovat jméno, příjmení,
datum narození, případně rodné
číslo a bydliště pisatele, jinak se
k ní nepřihlíží."
Za další navrhuji v § 7 odst. 1 doplnit za slova
"funkcionář" - cituji: jednal v rozporu
se svým čestným prohlášením
a. Pak pokračuje text.
V § 7 odst. 4 doplnit za slova "směřoval"
- cituji: jednal v rozporu se svým čestným
prohlášením a. Porušil nebo porušuje
- to pokračuje dál text.
Za další navrhuji v § 8 - to jsou sankce za porušení
zákona - doplnit nový odstavec 3 a ostatní
přečíslovat.
Text odst. 3 by zněl: "Veřejný funkcionář,
který i nadále opětovně porušuje
zákon o střetu zájmů, bude krácen
na příjmech z funkce veřejného činitele
až do výše 50 % a po dobu nejvýše
6 měsíců, počínaje od nejbližší
výplaty následující po právní
moci rozhodnutí podle odst. 2."
V § 9 v oblasti vzory, písemnosti doplnit nový
odstavec 2, který by zněl - text: "Součástí
písemností podle § 3 a 4 je čestné
prohlášení veřejného činitele
o pravdivosti a úplnosti údajů."