Poslanec Vladimír Šuman: Děkuji,
já se rád podvolím, jsem rád, že
jste mi poradil, pane předsedající.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Promiňte,
pan kolega Matulka zřejmě s faktickým upřesněním.
Poslanec Dalibor Matulka: Pane
předsedající, tak, jak to navrhoval pan zpravodaj,
tak jsem to i já mínil. Ba dokonce jsem to i jakýmisi
slovy vyjádřil, předpokládám,
že bude toto usnesení přijato, a pak k němu
mám doplňující návrh.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Čili
jde o nějaké doprovodné usnesení k
usnesení?
Poslanec Dalibor Matulka: Jde
o doplněk k tomu textu.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Ne,
máme tu prostě předložen základní
návrh a teď hlasujeme ať už o pozměňovacích
nebo doplňujících návrzích,
čili já nemám důvod svůj názor
měnit. To ale není kontroverze, to je snad jen výklad
jednacího řádu. Prosím, pane kolego
Šumane.
Poslanec Vladimír Šuman: Já
jsem chtěl jenom dodat, že jste mi dnes už poradil
podruhé, doufejme, že v obou případech
dobře.
Další doplňující
návrh se týká bodu 1, kde pan poslanec Exner
navrhuje ve 2. řádku slovo "a" nahradit
čárkou.
Pak je tam ještě doplňující
věc, která není problematická z hlediska
průběhu.
Čili vy se domníváte,
že je možné hlasovat o doplňujícím
usnesení přesto, že původní zatím
nebylo přijato. Tak jsem vám, pane předsedající
rozuměl.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Jistě,
jistě.
Poslanec Vladimír Šuman: Já
tedy přečtu doplňující usnesení,
část usnesení jako II pana poslance Matulky,
která zní: "Poslanecká sněmovna
Parlamentu ČR doporučuje všem členům
vlády ČR, kteří navrhují vyslání
jednotky české armády do Bosny, a všem
poslancům Parlamentu ČR, kteří s vysláním
této jednotky souhlasí, aby se
dobrovolně přihlásili k osobní účasti
v této jednotce. Pokud nesplňují podmínky
pro osobní účast v této jednotce,
doporučuje jim Poslanecká sněmovna Parlamentu,
aby svým osobním vlivem působili na své
nejbližší rodinné příslušníky,
splňující tyto podmínky,
aby se dobrovolně přihlásili do této
jednotky místo nich."
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Dámy a pánové,
já si dovolím vás odhlásit a požádat
vás o novou registraci.
Budeme hlasovat o tomto doplňujícím
návrhu.
Kdo je pro jeho přijetí,
ať se příslušným způsobem
vyjádří v hlasování č. 87.
Kdo je proti?
Tento návrh nebyl přijat
poměrem hlasů 9 pro, 84 proti.
Prosím další návrh.
Poslanec Vladimír Šuman: Chci
se zeptat pana poslance Exnera, jestli chápe ten svůj
návrh jako návrh jeden.
Poslanec Václav Exner: Tento
návrh byl jako jeden návrh přednesen a také
ho žádným jiným způsobem chápat
nelze.
Poslanec Vladimír Šuman: Abych
opět se nedopustil prohřešku proti jednacímu
řádu, nebudu komentovat tuto poznámku, ten
závěr.
Takže pan poslanec Exner
navrhuje slovo "a" ve 2. řádku nahradit
čárkou a za slova Implementation Force doplnit "a
na základě výslovného souhlasu všech
zúčastněných stran konfliktu".
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Kdo je pro přijetí
tohoto návrhu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
v 88. hlasování této schůze. Kdo je
proti?
Tento návrh nebyl přijat
poměrem hlasů 21 pro, 120 proti.
Poslanec Vladimír Šuman: A
nyní už můžeme hlasovat o tom znění
usnesení tak, jak ho navrhl branný a bezpečnostní
výbor. Z důvodů, které jsem uvedl
v úvodu své rozpravy, budeme hlasovat o tomto usnesení,
protože je tam ta drobná změna, o které
jsem se zmínil. Požaduje někdo, abych přečetl
to usnesení?
Pane předsedající,
myslím, že můžeme hlasovat.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Ano,
děkuji. Musíme zde rozdělit materii, která
se týká tisku 2003 a 2004, a to vzhledem k tomu,
že je zde rozdílné kvórum.
Poslanec Vladimír Šuman: V
tom případě tedy je to tak, že o bodu
1 a 2 tohoto usnesení bude hlasováno najednou a
o bodu č. 3 bude hlasováno samostatně.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Ano,
děkuji, to bylo jenom upozornění pro korektnost.
Možná, že i ten druhý postup by byl možný,
nechci vyvolávat polemiku, já jsem si vyložil
jednací řád takto. Je proti tomu námitka?
Je tady návrh na hlasování jako o celku.
Je nějaká námitka naopak proti tomuto postupu?
- Není.
Budeme tedy hlasovat o návrhu usnesení jako o celku.
Kdo je pro jeho přijetí,
ať zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 89. Kdo je proti?
Návrh byl schválen
poměrem hlasů 126 pro, 28 proti. (Potlesk)
Já vám děkuji,
dámy a pánové.
Pan kolega Benda se hlásí s faktickou poznámkou.
Poslanec Marek Benda: Chtěl
bych upozornit na to, že na tabuli je uvedeno špatné
kvórum.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Ano,
v tomto okamžiku má být na tabuli kvórum
101. Děkuji za tuto připomínku. Nicméně
návrh byl schválen více než ústavní
většinou. Jsem tomu velmi rád a děkuji
panu ministru Holáňovi a panu poslanci Šumanovi,
který splnil roli společného zpravodaje.
V tomto okamžiku se hlásí
o slovo pan kolega Payne. Prosím, máte slovo.
Poslanec Jiří
Payne: Pane předsedo,
vážená sněmovno, pan předseda
vlády se obrátil na sněmovnu, abychom projednali
žádost vlády, která se dotýká,
stručně řečeno, změn v embargu
vůči Svazové republice Jugoslávie.
Obrátil se s žádostí (přečtu;
doslova budu citovat z tohoto dopisu): S ohledem na to, že
příslušné rozhodnutí Rady bezpečnosti
OSN vyžaduje neodkladné přijetí zákona,
jímž se toto rozhodnutí uplatňuje, žádám
vás, abyste projednali návrh ve zkráceném
jednání, ve smyslu § 100, zákona o jednacím
řádu.
Paragraf 100, když si ho
nalistujete, je zvláštní opatření
v našem jednacím řádu, které
nám umožňuje v případě,
že se jedná o provedení rozhodnutí Rady
bezpečnosti, abychom jednali obdobným procesem jako
v situaci tzv. legislativní nouze; tzn., že můžeme
tento návrh projednávat nikoliv ve třech
čteních, ale přímo.
Na základě tohoto
dopisu pana premiéra rozhodl předseda sněmovny
v souladu s § 99 odst. 2 zákona o jednacím
řádu tak, že vlastně nahradil první
čtení tím, že sám přikázal
projednání tohoto sněmovního tisku
zahraničnímu výboru a stanovil včera
lhůtu do dnešního dne, do rána devíti
hodin.
Zahraniční výbor
se včera ve večerních hodinách sešel.
Přijal usnesení k tomuto tisku. Doporučuje
sněmovně, jak je to i v dopise pana premiéra,
aby byl tisk projednán neprodleně, protože
je absurdní situace, že náš právní
řád je v rozporu s rezolucí Rady bezpečnosti.
To je důvod, proč
je potřeba, aby sněmovna o této věci
rozhodla v tomto okamžiku.
Dříve, než
k tomu přistoupíme, upozorňuji na odst. 5,
§ 99 jednacího řádu, který se
vztahuje na tento případ. Musíme napřed
odhlasovat, zda jsou či nejsou důvody pro projednávání
tímto zkráceným postupem (jakoby ve stavu
legislativní nouze); zde je to nahrazeno tím rozhodnutím
Rady bezpečnosti.
Poprosil bych tedy pana předsedajícího,
aby nechal hlasovat o tom, zda sněmovna souhlasí
s tím, že tento bod, který se dotýká
provedení rezoluce Rady bezpečnosti, má být
projednáván tímto způsobem. V případě,
že ano, potom bychom zahájili jeho projednávání.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Dámy a pánové, dovolil jsem si vás
odhlásit.
Sněmovna rozhodne o tom,
zda se domnívá, že je potřeba postupovat
způsobem, který právě pan kolega Payne
vysvětlil a navrhl.
Kdo je pro přijetí
tohoto návrhu, ať, prosím, zvedne ruku a stiskne
tlačítko v 90. hlasování na této
schůzi. Děkuji. Kdo je proti?
Návrh byl schválen
poměrem hlasů 127 pro, nikdo proti.
V tomto okamžiku bychom tedy
měli přistoupit k projednávání
tohoto, doufám, že velmi krátkého
bodu
Slova se ujme pan místopředseda
vlády Jan Kalvoda.
Místopředseda
vlády ČR Jan Kalvoda: Pane
předsedo, pane předsedající, dámy
a pánové, pokusím se vám zavděčit
tím, že budu stručný.
Rada bezpečnosti OSN svou
rezolucí 1022 z 22. listopadu t. r. rozhodla o pozastavení
sankcí, které byly zavedeny ci pozměněny
řadou rezolucí, počínaje číslem
757, konče pak 1015 ve vztahu ke Svazové republice
Jugoslávie (Srbsko a Černá Hora).
Bylo rozhodnuto, že toto
pozastavení se nevztáhne na bosensko-srbskou ústavu,
a to s jistým podmíněním, tj. do definitivního
podpisu mírové dohody v Paříži.
Jak je vám známo
z minulých podobných projednávání
tohoto bodu, je nezbytné účinnost takovýchto
rezolucí transformovat do českého právního
řádu novelou zákonného opatření
předsednictva Federálního shromáždění
z roku 1992. Z tohoto hlediska se tedy jedná o poměrně
formální technický návrh.
Politický a obsažný
je v tom smyslu, že se velmi úzce váže
k rozhodnutím, která tato sněmovna přijala
právě před malou chvílí.
Dodám jen, že byla
sněmovně předložena i varianta onoho
původního zákonného opatření
předsednictva Federálního shromáždění
č. 366/1992 s graficky vyznačenými změnami,
které se navrhují.
Požádám už
jen sněmovnu o přijetí tohoto vládního
návrhu. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu místopředsedovi vlády. Nyní prosím
zpravodaje zahraničního výboru pana poslance
Otakara Vychodila, aby se ujal slova a odůvodnil usnesení
zahraničního výboru.
Poslanec Otakar Vychodil: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
podobně jako pan předkladatel budu stručný.
Zahraniční výbor
se dotyčnou materií zabýval na svém
včerejším večerním zasedání.
Usnesením č. 595,
které máte jako součást svého
sněmovního vybavení, doporučil dotyčnou
předlohu schválit s tím, že bych si
k tomu dovolil připojit svůj vlastní dojem.
Jsem nesmírně rád,
že podobně jako kdysi jsem vyjádřil
naději, když jsme toto zavedení sankcí
zákonnou formou vlastně schvalovali, jsem rád,
že nyní můžeme od těchto sankcí
ustoupit s tím, že je to pro mě důkazem
a osobním zadostiučiněním, protože
vím, jak to v této zemi vypadá a vím,
jak embargo splnilo svůj účel, že můžeme
tady od tohoto opatření v souladu s usnesením
Rady bezpečnosti ustoupit.
Proto žádám
tímto sněmovnu, aby tuto předlohu tak, jak
ji máte před sebou, podpořila. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Vychodilovi. Otevírám obecnou rozpravu.
Přihlásil se pan kolega Payne.
Poslanec Jiří
Payne: Musím
jenom upozornit poslance, že podle jednacího řádu
výbor, který projednává takovou materii
v tomto zkráceném řízení, by
mohl teoreticky stanovit, o kterých částech
sněmovního tisku se povede obecná rozprava,
o kterých se povede podrobná rozprava.
Nebyl podán žádný
návrh na omezení rozpravy, tudíž rozprava
se může vést k celému tisku.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Další přihláška do obecné
rozpravy? Není. Uzavírám tedy obecnou rozpravu.
Přistoupíme k rozpravě
podrobné. Kdo se do ní hlásí? Jestliže
nikdo, rozpravu uzavírám. Tím jsme ukončili
vlastně druhé čtení.
Přistoupíme k třetímu
čtení. Otevírám rozpravu v souladu
s § 95 odst. 2. Rozpravu končím, vzhledem k
tomu, že se do ní nikdo nepřihlásil.
Předpokládám, že zástupce navrhovatele
a zpravodaje se vzhledem k průběhu rozpravy vzdávají
svého závěrečného slova.
Přistoupíme tedy
k hlasování.
Poslanecká sněmovna
schvaluje vládní návrh zákona, kterým
se mění zákonné opatření
předsednictva Federálního shromáždění
č. 366/1992 Sb., o opatřeních ve vztahu ke
Svazové republice Jugoslávie (Srbsko a Černá
Hora), ve znění pozdějších předpisů,
podle sněmovního tisku 2000.
Kdo je pro přijetí
tohoto usnesení, nechť zvedne ruku a stiskne tlačítko
v hlasování č. 91. Kdo je proti?
Konstatuji, že tento zákon
byl schválen poměrem hlasů 120 pro, nikdo
proti.
Dámy a pánové,
přeji vám dobrou chuť! Děkuji vám
za trpělivost. Sejdeme se zde ve 14.45 hodin.
(Schůze přerušena
ve 13.40 hodin.)
(Schůze opět zahájena
ve 14.52 hodin.)
Předseda PSP Milan Uhde:
Vážené
paní poslankyně, vážení páni
poslanci, prosím zaregistrujte se.
V pátek dopoledne jsme
si na návrh pana poslance Zeminy odhlasovali rozšíření
pořadu o dva body a jejich zařazení jsme
ponechali na příležitosti. Tuto příležitost
vidím teď a doporučuji, abychom projednali
tyto body, pokud nemá nikdo proti tomu námitku.
Jedním z těchto
bodů je návrh na změnu Statutu Rady České
republiky pro rozhlasové a televizní vysílání
a druhým je návrh na změnu výše
odměny členům Rady České televize,
členům Rady Českého rozhlasu a členům
Rady České tiskové kanceláře.
Bod
navrhl zařadit do pořadu
jménem komise Poslanecké sněmovny pro sdělovací
prostředky pan poslanec Ondřej Zemina. Proto ho
žádám, aby návrh uvedl a odůvodnil
usnesení, které bylo sněmovně rozdáno.
Pane poslanče, prosím.
Poslanec Ondřej Zemina:
Vážený
pane předsedo, dámy a pánové, dovoluji
si jménem komise pro sdělovací prostředky
odůvodnit návrh na změnu statutu Rady České
republiky pro rozhlasové a televizní vysílání.
Jak jistě víte, podle § 7 odst. 3 platného
zákona o Radě České republiky pro
rozhlasové a televizní vysílání
je to právě Poslanecká sněmovna, která
Statut tohoto orgánu státní správy
schvaluje.
V průběhu činnosti
a existence tohoto orgánu bylo třeba některé
věci ve stávajícím Statutu změnit,
a proto se již na jaře letošního roku
naše komise ústy jejího předsedy pana
místopředsedy Poslanecké sněmovny
Jana Kasala obrátila na Radu, aby ona navrhla body, které
je třeba změnit a vyprecizovat. Tyto body jsou v
rozdaném usnesením ve
čl. 4, 5 a 6.
Čl. 4 hovoří
o tom, jakým způsobem jsou ustavováni v rámci
Rady do funkce předseda a místopředsedové
Rady, čl. 6 hovoří o tom, že sama Rada
si dává závazek, že pokud se dozví
o skutečnostech, které by vylučovaly některého
ze členů Rady z jeho další činnosti
v tomto orgánu, že takovouto skutečnost oznámí
Poslanecké sněmovně, což velmi vítáme.
Zároveň však
v čl. 15 Statutu navrhuje naše komise pro sdělovací
prostředky pozměnit dosavadní výši
odměny těchto funkcionářů.
Pro vaši informaci - stávající výše
je 13 tis. u řadového člena a 15 tis. Kč
u předsedy Rady pro rozhlasové a televizní
vysílání. U návrhu vycházíme
z platu poslance, místopředsedy výboru a
předsedy výboru řádově. To
je tedy čl. 15.
Vzhledem k tomu, že veškeré
články se týkají Statutu, stálá
komise na své schůzi, která se uskutečnila
v průběhu schůze Poslanecké sněmovny,
nenavrhla, aby se hlasovalo o jednotlivých článcích
zvlášť, a proto doporučuji, aby se o celém
usnesení hlasovalo dohromady.
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP
Milan Uhde: Děkuji
za pozornost panu poslanci Ondřeji Zeminovi a otvírám
k tomuto návrhu usnesení a jeho výkladu rozpravu.
Nemám žádnou písemnou přihlášku
a nevidím, že by se někdo hlásil z místa,
proto rozpravu uzavírám.
Budeme hlasovat o předloženém
návrhu usnesení vcelku, jak je navrhl pan poslanec
Ondřej Zemina, pokud někdo z pléna nevysloví
proti tomuto způsobu hlasování námitku.
Námitka nebyla vyslovena.
Hlasování č. 92 rozhodne o osudu návrhu
usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu České
republiky k návrhu na změnu Statutu Rady České
republiky pro rozhlasové a televizní vysílání,
jak bylo toto usnesení písemně předloženo.
Kdo souhlasí s tímto
návrhem, stiskněte prosím tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Hlasování
č. 92 skončilo.
Z 90 přítomných
bylo 68 pro, nikdo proti, návrh byl přijat.
Než předám
slovo panu poslanci Zeminovi, aby uvedl druhý návrh,
který má za povinnost uvést, chci oznámit
sněmovně dodatečně, že pan poslanec
Jiří Vyvadil požádal, aby byl z dnešního
zasedání omluven pro onemocnění. Zůstal
jsem toto sdělení dlužen na začátku.
Dalším bodem je
Také tento bod navrhl zařadit
do pořadu jménem komise Poslanecké sněmovny
pro sdělovací prostředky pan poslanec Ondřej
Zemina. Proto ho žádám, aby i tento návrh
uvedl a odůvodnil návrh usnesení. které
nám bylo rozdáno. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Ondřej Zemina:
Vážený
pane předsedo, dovolte mi, abych v tuto chvíli předal
slovo svému kolegovi, místopředsedovi stálé
komise panu poslanci Souralovi, a to z toho důvodu, že
se v tomto bodě nezúčastním projednávání
ani hlasování, neboť můj otec je členem
Rady České televize a považoval bych
to za střet zájmů.
Předseda PSP Milan Uhde:
Pan poslanec Ondřej
Zemina se zachoval příkladně ve smyslu zákona
o střetu zájmů. Pan poslanec Jaroslav Soural
bude tak laskav a zastoupí ho. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Jaroslav Soural: Děkuji.
Váženy pane předsedo, dámy a pánové,
slyšeli jste návrh usnesení stálé
komise Parlamentu pro sdělovací prostředky.
V textu, který máte na stole před sebou,
doporučujeme zvýšení odměn členům
jednotlivých rad. tj. Rady České televize,
Rady Českého rozhlasu a Rady
České tiskové kanceláře do
výše 8 500 Kč. Jedná se v podstatě
o krok, který v časovém horizontu, který
uplynul, zohledňuje inflační pohyb.
Stálá komise doporučuje
přijetí tohoto usnesení, protože ho
považuje za zdůvodněné. Děkuji
za pozornost.
Předseda PSP
Milan Uhde: Děkuji
panu poslanci Souralovi a otvírám k tomuto bodu
a k jeho výkladu rozpravu. Kdo se do ní hlásí?
Nemám žádnou písemnou přihlášku
a nevidím přihlášku z místa,
proto rozpravu uzavírám.
Budeme hlasovat o návrhu
usnesení poslanecké sněmovny Parlamentu České
republiky. Návrh máte písemně před
sebou a připomínám, že jde o 93. hlasování.
Kdo podporujete tento návrh
usnesení, stiskněte tlačítko a zvedněte
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 93. hlasování
skončilo.
Ze 101 přítomných
bylo 84 pro, 1 proti. Návrh byl přijat. Děkuji
Panu poslanci Souralovi.
Přistupuji k dalším
u bodu v souladu se schváleným pořadem 37.
schůze. Jde o bod číslovaný jako 24.
Předložený
návrh smlouvy jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 1938. Z pověření vlády návrh
odůvodní ministr hospodářství
pan Karel Dyba. Prosím ho, aby se ujal slova.
Ministr hospodářství
ČR Karel Dyba: Pane
předsedající, vážená sněmovno,
v červnu t.r. parlament schválil zákon o
ochranných známkách. Předložený
návrh na ratifikaci Smlouvy o známkovém právu
spadá do téže problematiky.
Smlouva o známkovém
právu uzavřená dne 27. října
1994 na diplomatické konferenci konané v rámci
Světové organizace duševního vlastnictví
v Ženevě má jediný cíl - harmonizovat
právnické předpisy, zjednodušit a zrychlit
přihlašovací a zápisné řízení
o ochranných známkách.
Smlouva, která byla za
Českou republiku podepsána - s výhradou ratifikace
- v říjnu 1994, stanoví jednotné formální
požadavky pro zápis ochranných známek
ve státním rejstříku. Žádné
další požadavky už nemohou být uplatňovány.
To je důležitá věc. I když jde
v podstatě o technický předpis, zjednoduší
se tím vztah mezi podnikatelem a státem při
výkonu státní správy v této
oblasti.
Účastí České
republiky ve smlouvě o známkovém právu
se významným způsobem usnadní přihlašovatelům
získání známkové ochrany jejich
známek jak v tuzemsku, tak i v zahraničí.
Smlouva jim především umožňuje
ve všech členských zemích na základě
jediné přihlášky ochranné známky
požadovat zápis výrobků a služeb,
které patří do více tříd,
podle tzv. Nicenské dohody o mezinárodním
třídění výrobků a služeb
pro účely zápisu známek.
Dále umožňuje
požadovat nejen zápis ochranných známek
pro výrobky, ale i zápisy ochranných známek
pro služby. Přihlašovatel může předložit
jedinou plnou moc zástupce pro více svých
přihlášek nebo zápisů ochranných
známek. Může též jedinou žádostí
požadovat provedení zápisu změn, zejména
jména nebo adresy přihlašovatele, majitele
ochranné známky nebo zástupce u více
přihlášek nebo zápisů najednou.
Významnou výhodou
Smlouvy je, že umožňuje přihlašovateli
rozdělit přihlášku ochranné známky,
která obsahuje více výrobků nebo služeb,
na dvě i více přihlášek se zachováním
stejného práva přednosti. To má význam
pro rychlý zápis známek pro tu část
výrobků nebo služeb, které nejsou předmětem
námitek proti zápisu.
Přihlašovatelé
už nebudou nadále povinni předkládat
k přihlášce některé doklady,
které nejsou pro účely zápisu ochranné
známky nebo pro jeho obnovu rozhodné a jejichž
získání je pro ně velmi často
časově náročné a komplikované.
Jde např. o potvrzení nebo výpis z obchodního
rejstříku, doklad o tom, že přihlašovatel
vykonává průmyslovou nebo obchodní
činnost apod. Smlouva z hlediska podnikatelského
je velmi výhodná.
Provedení závazků
vyplývajících ze Smlouvy je v České
republice již zabezpečeno zákonem o ochranných
známkách z r. 1995, který 1. října
t.r. nabyl účinnosti. Ratifikace Smlouvy o známkovém
právu Českou republikou je zcela v souladu s politickými
zájmy České republiky v zahraničí
i s hospodářskými zájmy a účast
ČR v této smlouvě přispěje
k dalšímu prohloubení
mezinárodní spolupráce České
republiky v dané oblasti s ostatními státy.
Doporučuji proto Poslanecké sněmovně
tento vládní návrh k dalšímu
projednání. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde:
Děkuji ministru
hospodářství panu Karlu Dybovi, a protože
organizační výbor určil zpravodajem
pro první čtení pana poslance Jiřího
Payna, žádám ho, aby se ujal slova. Prosím,
pane poslanče.
Poslanec Jiří
Payne: Pane předsedo,
pane ministře, vážená sněmovno,
myslím, že není v této fázi třeba
dodávat nic k obsahu. Jen dodám k politickému
významu. Myslím, že pokud ratifikujeme tuto
smlouvu, přiblížíme se kultivovaným
zemím, které mají úctu k duševnímu
vlastnictví a respektují práva druhých,
kteří něco vymysleli, vytvořili a
mají také právo s tím disponovat a
že nezneužíváme
cizí duševní vlastnictví.
Vřele se přimlouvám,
abychom tuto smlouvu projednali. Smlouva je poněkud obsáhlejší,
nicméně věřím, že jí
věnujeme náležitou pozornost a doporučuji,
aby tato smlouva byla přikázána zahraničnímu
výboru. Myslím, že je to postačující
pro projednání zde ve sněmovně. Věřím,
že někteří poslanci z jiných
výborů, budou-li chtít, se účastní
projednávání nebo sami vznesou případné
návrhy a námitky. Tím se domnívám,
že jsou splněny podmínky a končím
své slovo.
Předseda PSP Milan
Uhde: Děkuji panu poslanci
Jiřímu Paynovi. Otvírám na toto téma
obecnou rozpravu. Nemám žádné písemné
přihlášky, nevidím, že by se někdo
hlásil z místa. Proto rozpravu uzavírám.
A protože v této rozpravě nezazněl ani
návrh na vrácení předlohy navrhovateli
k dopracování ani k zamítnutí předloženého
návrhu, budeme se zabývat návrhem na přikázání
výborům k projednání.
Pan poslanec Jiří
Payne v souladu s organizačním výborem navrhl
přikázat předložený vládní
návrh zahraničnímu výboru. Táži
se, zda má někdo jiný návrh. Protichůdný
nebo doplňující? Není tomu tak. Proto
můžeme přikročit k hlasování.
Jde o 94. hlasování na této schůzi.
Přečtu návrh
usnesení: "Poslanecká sněmovna přikazuje
po prvním čtení předloženy vládní
návrh k projednání zahraničnímu
výboru."
Kdo podporujete tento návrh
usnesení, stiskněte tlačítko a zvedněte
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 94. hlasování
skončilo.
Z 98 přítomných
bylo 71 pro, nikdo proti. Usnesení bylo tedy přijato.
Přikročíme
k dalšímu bodu, je číslován jako
25.
Vládní návrh
jsme obdrželi jako sněmovní tisk 1977 a z pověření
vlády jej uvede ministr hospodářství
pan Karel Dyba. Prosím, pane ministře, ujměte
se slova.