Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Paynovi a otevírám obecnou rozpravu,
kterou končím, protože se do ní nikdo
nepřihlásil.
Nyní otevírám podrobnou rozpravu, do které
se hlásí pan kolega Pavela a potom paní poslankyně
Hubová.
Poslanec Josef Pavela: Výbor petiční,
pro lidská práva a národnosti přijal
k bodu Vládní návrh zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
123/1992 Sb., o pobytu cizinců na území České
a Slovenské Federativní Republiky, ve znění
zákona č. 190/1994 Sb., a zákon č.
216/1991 Sb., o cestovních dokladech a cestování
do zahraničí, a mění zákon
č. 498/1990 Sb., o uprchlících, ve znění
zákona č. 317/1993 Sb. toto usnesení.
"Výbor petiční, pro lidská práva
a národnosti po úvodním výkladu náměstka
ministra vnitra ČR Ing. Valvody, zpravodajské zprávě
poslance Pavely a po rozpravě
1. vyslovuje souhlas s předloženým vládním
návrhem zákona s těmito pozměňovacími
návrhy:
K článku 1 vložit nový § 7 a) v
tomto znění:
1. Dětem svěřeným rozhodnutím
příslušného orgánu do péče
nahrazující výchovu rodičů
nebo do ústavní péče, pokud nejsou
občany České republiky a nebylo jim uděleno
povolení k trvalému pobytu na jejím území,
vzniká ke dni účinnosti tohoto zákona
a později dnem právní moci rozhodnutí
příslušného orgánu právo
trvalého pobytu na území České
republiky, je-li alespoň jedna osoba, jíž je
dítě svěřeno do péče
nahrazující výchovu rodičů,
hlášena k trvalému pobytu na území
České republiky, popřípadě
se na jejím území nachází ústav,
který o dítě pečuje. To platí
i o osobách již zletilých, narozených
po 31. 12. 1974, které se ke dni dosažení zletilosti
nacházely v pěstounské péči,
nebo jimž byl ustanoven opatrovník, který osobně
o ně pečoval.
2. Děti, které se ke dni dosažení zletilosti
nacházely v ústavní výchově,
se mohou přihlásit k trvalému pobytu v místě
výchovného zařízení, v němž
byla ústavní výchova naposledy vykonávána,
případně na ubytovně."
Ostatní paragrafy přečíslovat.
K tomuto bodu byla vyvolána naším výborem
řada jednání se zainteresovanými resorty,
které buď odmítaly toto doplnění,
anebo doporučovaly jeho zkrácení a upřesnění.
Vystoupí s tím paní poslankyně Hubová,
pokud vím, v další rozpravě.
"Článek 3" - pokračuji ve čtení
usnesení - "nahradit tímto zněním.
1. Zákon č. 498/1990 Sb., o uprchlících,
ve znění zákona č. 317/1993 Sb., se
mění a doplňuje takto:
1. § 19, odst. 2 včetně poznámky 4 a)
zní:
Uprchlík se považuje za cizince s povoleným
trvalým pobytem pro účely
a) zdravotního pojištění a sociálního
pojištění,
b) nabývání a pozbývání
státního občanství České
republiky podle zvláštního zákona.
Odkaz 4 a) pod čarou zní: Zákon ČNR
č. 40/1993 Sb., o nabývání a pozbývání
státního občanství ve znění
pozdějších předpisů.
Bod 2: za § 23 se vkládá § 23 a), který
zní:
Přechodné ustanovení k úpravám
účinným od (datum) 1996. Doba pěti
let, přiznaná podle dosavadních předpisů
pro postavení uprchlíka uplynula dnem účinnosti
tohoto zákona.
Bod 3: § 24 se vypouští."
Došlo při přepisu k určité chybě
v tom smyslu, že v předneseném usnesení
čl. 3 bod 1, písm. a) má být "zdravotního
pojištění a sociálního zabezpečení",
čili toto dávám jako návrh na změnu
našeho usnesení.
K bodu 2, přechodné ustanovení, výbor
doporučuje, aby věta "doba pěti let,
přiznaná podle dosavadních předpisů
pro postavení uprchlíka uplyne dnem účinnosti
tohoto zákona" byla označena jako odst. 1 a
aby jako odst. 2 bylo doplněno "cizincům, kteří
mají ke dni účinnosti tohoto zákona
přiznáno postavení uprchlíka, toto
postavení nezaniká uplynutím lhůty
podle předchozího odstavce."
K tomuto přechodnému ustanovení vedla petiční
výbor skutečnost, že některým
cizincům uplyne doba pěti let do doby účinnosti
tohoto zákona, nebo už v tomto roce uplynula, a aby
byly odstraněny nejasnosti a obavy z toho vyplývající,
navrhl výbor petiční, pro lidská práva
a národnosti toto přechodné ustanovení.
Kromě toho po dohodě s ministerstvem vnitra doporučuji,
aby v čl. 4, jednajícím o účinnosti
zákona, byla slova "šedesát dnů
po vyhlášení" nahrazena slovy "dnem
1. srpna 1996".
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Pavelovi. Prosím paní kolegyni Hubovou,
aby se ujala slova.
Poslankyně Marta Hubová: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
pane předsedo, pane ministře, kolegyně a
kolegové, když jsme v prvé polovině
minulého měsíce projednávali ve výboru
petičním, pro lidská práva a národnosti
návrh novely zákona o nabývání
a pozbývání státního občanství
České republiky č. 40/1993 Sb., ve znění
pozdějších novel, snažila jsem se řešit
postavení dětí cizích státních
občanů, které se opuštěné
zdržují na území republiky bez možnosti
získat sociální zabezpečení
a další práva shodná s právy
dětí, které jsou českými státními
občany.
Vycházela jsem z názoru, že v situaci, kdy
jsou děti rodiči opuštěny, by bylo nejvhodnějším
řešením to, aby nezávisle na rodičích
získaly české státní občanství
se všemi výhodami a povinnostmi z toho plynoucími.
Tehdy však bylo konstatováno, že mnou navržené
řešení by představovalo příliš
velký zásah do rodičovských práv,
a bylo doporučeno, aby tato záležitost byla
řešena v novele zákona o pobytu cizinců
na území České republiky.
Dětem, které nejsou státními občany
České republiky a nemají povolení
k dlouhodobému nebo trvalému pobytu v České
republice a nacházejí se v náhradní
rodinné péči nebo v ústavní
péči, není v současné době
zabezpečeno stejné postavení jako dětem
se státním občanstvím České
republiky.
Odpovídající práva v oblasti poskytování
sociálních dávek jsou totiž vázána
na trvalý pobyt, resp. dlouhodobý pobyt ve smyslu
ustanovení § 3 zákona č. 117/1995 Sb.,
o státní sociální podpoře.
Tato nerovnost je však v rozporu s ustanovením odst.
1 čl. II Úmluvy OSN o právech dítěte,
podle kterého se státy, jež jsou smluvními
stranami Úmluvy, zavazují respektovat a zajistit
každému dítěti pod jejich jurisdikcí
práva stanovená Úmluvou, bez jakékoliv
diskriminace, a s ustanovením odst. 1 čl. III Úmluvy,
které deklaruje povinnost těchto států
uplatňovat hledisko zájmů dítěte
při jakékoliv činnosti týkající
se dětí.
Úmluva dále ve svém odst. 1 čl. XXVI
stanoví, že státy, které jsou smluvní
stranou Úmluvy, uznávají právo každého
dítěte na výhody sociálního
zabezpečení, včetně sociálního
pojištění a činí nezbytná
opatření k dosažení plného uskutečňování
tohoto práva v souladu s vnitrostátním právem.
Z výše uvedeného vyplývá, s přihlédnutím
rovněž k čl. XXVII Úmluvy, zavazujícím
státy poskytnout dítěti právo na životní
úroveň nezbytnou pro jeho tělesný,
duševní, duchovní, mravní a sociální
rozvoj, že stát má povinnost poskytnout dětem
bez státní příslušnosti České
republiky tato práva ve stejné míře
jako státním občanům České
republiky.
Vzhledem k uvedenému je proto nezbytné provést
úpravu příslušných právních
norem. Jako optimální se jeví novelizace
zákona č. 123/1992 Sb., o pobytu cizinců
na území ČSFR, ve znění pozdějších
předpisů, doplněním ustanovení
§ 7 a) a § 13 odst. 3, ve znění; toto
znění je v podstatě opřeno o výchozí
znění navržené petičním
výborem. Je ještě doplněno, opraveno
a konzultováno s naší legislativou.
Tedy, k čl. I, § 7 a) odst. 1: "Dítě
svěřené do náhradní rodinné
péče nebo přijaté do ústavní
péče rozhodnutím příslušného
orgánu, pokud není státním občanem
České republiky a nebylo mu uděleno povolení
k trvalému pobytu na jejím území,
je oprávněno trvale pobývat na území
České republiky po dobu náhradní rodinné
nebo ústavní péče, je-li aspoň
jedna osoba, jíž je dítě svěřeno
do náhradní rodinné péče, přihlášena
k trvalému pobytu na území České
republiky, nebo se na území České
republiky nachází ústav, ve kterém
je dítě umístěno. Toto oprávnění
vzniká dnem právní moci rozhodnutí
o svěření dítěte do náhradní
rodinné péče, resp. rozhodnutí o přijetí
dítěte do ústavní péče,
nejdříve však dnem 1. srpna 1996."
§ 13 doplnit odst. 3: "Oprávnění
cizince k trvalému pobytu podle § 7 a) zaniká
též tehdy, jestliže pominuly podmínky
stanovené v uvedeném ustanovení."
Oprávnění k dlouhodobému nebo trvalému
pobytu podléhá v případě cizinců,
dle stávající právní úpravy,
povolení ministerstva vnitra. Na udělení
povolení není právní nárok,
a proto jsou dotčené děti vystaveny riziku,
že toto povolení jim uděleno nebude.
Navrhovaná novela zákona o pobytu cizinců
na území České republiky mající
za následek získání oprávnění
dlouhodobě, popř. trvale pobývat na území
České republiky po dobu výkonu péče
nahrazující péči rodičů
ze zákona, je jedním z řešení
postavení dětí bez státní příslušnosti
České republiky nacházejících
se v současné době v této péči.
Jde o řešení komplexní, neboť dopadá
na všechny takové děti. Přitom však
není dotčeno svobodné rozhodování
dítěte o volbě občanství.
Toto řešení navrhuje udělit oprávnění
k pobytu pouze po dobu výkonu péče nahrazující
výchovu rodičů.
Oprávnění k trvalému pobytu zahrnuje
i nezbytnou novelizaci ustanovení § 13, která
určuje okamžik zániku oprávnění
k trvalému pobytu.
Tato varianta je výhodnější pro dotčené
děti, neboť doba, po kterou budou v péči
nahrazující výchovu rodičů,
jim může být započtena do lhůty
pětiletého pobytu na území České
republiky pro případ, že by se v budoucnu rozhodly
zvolit si státní občanství České
republiky.
Zletilé osoby naproti tomu musí samy zvážit,
zda se chtějí stát občany České
republiky a musí tak plnit práva a povinnosti plynoucí
ze státního občanství České
republiky či si chtějí ponechat statut cizince
a tudíž i veškerá práva a povinnosti
cizince v České republice, tj. mimo jiné
i povinnost požádat o povolení k trvalému
pobytu s rizikem, že jim toto povolení nebude uděleno,
a zda chtějí mít na území České
republiky trvalý pobyt.
Udělení oprávnění dlouhodobě
nebo trvale pobývat na území České
republiky ze zákona i osobám zletilým bez
jejich vůle, nebo dokonce proti jejich vůli, je
nepřípustné.
Nicméně je třeba podotknout, že i otázku
zletilých cizinců bez státní příslušnosti
České republiky, kteří byli či
jsou v péči nahrazující výchovu
rodičů, je nezbytné řešit.
Zahrnutí těchto ustanovení do navrhované
novely umožní dětem, které nejsou státními
občany České republiky, přičemž
se jejich rodiče o ně nestarají, získat
možnost výchovy v náhradní rodině
nebo v ústavu s plným sociálním zabezpečením,
včetně možnosti mravního a sociálního
rozvoje, vzdělání, přípravy
na povolání apod., jako dětem českých
státních občanů. Děkuji za
pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
paní poslankyni Hubové. Končím podrobnou
rozpravu, vzhledem k tomu, že se do ní dál
nikdo nepřihlásil. Chci si zeptat zástupce
navrhovatelů či zpravodaje, zda si přejí
zareagovat. Není tomu tak.
V tomto okamžiku tedy končím druhé čtení.
Děkuji panu ministru Rumlovi a panu poslanci Kryčerovi.
Projednali jsme bod č. 17.
Dámy a pánové, jsme v situaci, kdy z důvodů
povinných lhůt nebo termínů, které
jsou uvedeny v hodinách v zákoně o jednacím
řádu, nemůžeme pokračovat v našem
jednání, protože jediné body, které
by bylo možno projednat, jsou blokovány o několik
hodin opožděným příletem pana
ministra Kočárníka ze Spojených států.
V tomto okamžiku tedy nemám jinou možnost, než
vyhlásit dříve, než je "v kraji"
zvykem, polední přestávku, a pozvat vás
opět do sněmovny ve 14.00 hodin.
(Schůze přerušena v 11.10 hodin.)
(Schůze opět zahájena ve 14.20 hodin.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dámy
a pánové, vážení poslanci, vážené
poslankyně, vážený pane místopředsedo
vlády, zahajuji odpolední část jednání
42. schůze Poslanecké sněmovny. Budeme pokračovat
v projednávání schváleného
pořadu. Budeme se nyní, vzhledem k tomu, že
pan místopředseda vlády a ministr financí
Ivan Kočárník se vrátil ze služební
cesty, věnovat bodu
Vládní návrh jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 2071. Prosím nyní, aby se ujal slova místopředseda
vlády a ministr financí Ivan Kočárník
a uvedl tento zákon ve druhém čtení.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedající, vážené
poslankyně, vážení poslanci, především
bych se chtěl, pokud jsem způsobil sněmovně
problémy se svým pozdním příletem,
omluvit. Bylo to zapříčiněno zpožděním,
které mělo letadlo.
Dovolte mi, vážené poslankyně a poslanci,
abych krátce odůvodnil návrh novely zákona
o silniční dani. Tento návrh, který
máte před sebou, navrhuje změnit a doplnit
současnou právní úpravu silniční
daně. Obsahuje zejména změnu ve vymezení
vozidel, u kterých se snižuje roční
daňová sazba o 25%. Jde hlavně o nákladní
automobily používané v zemědělství
v rostlinné výrobě, které jsou v současně
platném zákoně označeny nesprávně.
Současně se navrhuje rozšířit
osvobození od silniční daně vozidel
používaných pro městskou dopravu, hromadnou
dopravu na všechna vozidla zabezpečující
linkovou osobní dopravu na území České
republiky.
Dále potom vzhledem k tomu, že 31. prosince loňského
roku skončilo osvobození od daně vozidel,
která splňují ekologické předpisy,
tzv. Euro 1, obsahuje návrh i vypuštění
příslušných ustanovení za účelem
stimulace nákupu ekologických vozidel, která
splňují zpřísněné limity
tzv. Euro 2 a navrhuje se prodloužení osvobození
u těchto vozidel i pro léta 1997 a 1998.
Kromě toho návrh obsahuje drobné zpřesňující
změny a doporučuji Poslanecké sněmovně,
aby tento návrh v rámci druhého čtení
propustila. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Ivanu Kočárníkovi. Poslanecká
sněmovna přikázala předložený
návrh k projednání rozpočtovému
výboru. Usnesení výboru bylo rozdáno
jako sněmovní tisk 2071/1. Prosím nyní,
aby se slova ujal zpravodaj výboru poslanec Jiří
Vačkář.
Poslanec Jiří Vačkář: Pane
předsedající, pane ministře, kolegyně
a kolegové, dovolte mi, abych vás seznámil
s usnesením rozpočtového výboru 588
ze dne 22. února 1996 k vládnímu návrhu
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon ČNR č. 16/1993, o dani silniční,
ve znění pozdějších předpisů,
tisk 2071.
Rozpočtový výbor
1) doporučuje Poslanecké sněmovně
Parlamentu, aby vládní návrh zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
ČNR č. 16/1993, o dani silniční ve
znění pozdějších předpisů,
tisk 2071 schválila s následujícími
připomínkami.
Vzhledem k tomu, že se do textu usnesení vloudily
určité chyby, myslím tím chyby spíš
při přepisu, usnesení znovu přečtu,
abych ho uvedl na správnou míru.
Článek 1. Ustanovení o přečíslování
poznámek 1 a 1 a), které jsou v § 2 odst. 1,
se zařadí jako samostatný bod 2, který
zní.
V § 2 odst. 2 se poznámka 1 označuje jako poznámka
1 a) a poznámka 1 a) se označuje jako poznámka
1 b).
Za bod 12 se vkládá nový bod 13, který
zní.
Bod 13: V § 15 odst. 1 se na konci doplňuje věta:
Je-li daňové přiznání podáváno
na technickém nosiči dat ve tvaru stanoveném
pro tento účel ministerstvem financí, vyplňuje
poplatník pouze část tiskopisu daňového
přiznání stanovenou ministerstvem financí.
2) Zmocňuje předsedu výboru a zpravodaje,
aby s tímto usnesením seznámili Poslaneckou
sněmovnu. To je vše k usnesení rozpočtového
výboru.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Jiřímu Vačkářovi
a k předloženému návrhu zákona
otevírám rozpravu, nejdříve její
obecnou část. Písemné přihlášky
nemám. Hlásí se pan poslanec Blažek.
Má příležitost ke svému vystoupení
v obecné části rozpravy.
Poslanec Ladislav Blažek: Vážený
pane předsedající, pane ministře,
vážení kolegové a kolegyně, rád
bych podal pozměňovací návrh, který
by měl řešit...
Místopředseda PSP Jan Kasal: Pane poslanče,
je obecná rozprava v tuto chvíli. Jestliže
chcete podat pozměňovací návrh, je
to možné.
Poslanec Ladislav Blažek: Já ho nepodávám.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Nepodáváte
ho. Dobře. Promiňte, že jsem vám vstoupil
do vašeho vystoupení.
Poslanec Ladislav Blažek: V tomto pozměňovacím
návrhu bych samozřejmě chtěl řešit
přístup k tomu, jak má vypadat u nás
doprava. Podám ho, jak mně pan předsedající
pokynul, až v podrobné rozpravě, ale chtěl
bych vám podat zdůvodnění. Je to otázka
toho, kdo vyrábí jaká auta. Musíme
se rozhodnout, jestli daňové zvýhodnění
bude jen pro Volva, Iveca a podobná auta anebo pro LIAZ,
které splňují normu Euro 1 anebo jestli uděláme
to, že zákonem zvýhodníme pouze auta
dovozní. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Blažkovi. Rozumím-li dobře přihlášce
pana poslance Recmana, jedná se přihlášku
do podrobné rozpravy. Ano, je tomu tak. Další
přihlášky do obecné rozpravy v tuto
chvíli nemám, takže ji končím.
Nezazněly žádné návrhy na vrácení
či zamítnutí, takže mohu zahájit
rozpravu podrobnou. Písemnou přihlášku
mám od pana poslance Svatomíra Recmana a poté
se přihlásil v průběhu svého
vystoupení pan poslanec Blažek.
Poslanec Svatomír Recman: Pane předsedající,
pane ministře, po konzultacích v praxi bych chtěl
přednést dva pozměňovací návrhy.
Jsou velice jednoduché. Myslím, že jsou ku
prospěchu věci i zemědělců.
Týká se to sněmovního tisku 2071.
Na str. 2 bod 8, který se týká § 3 odst.
2 písm. a) dávám pozměňovací
návrh, aby text, který hovoří o 80%,
byl nahrazen 75%.
Druhý pozměňovací návrh se
týká na str. 3 výše zmíněného
tisku bodu 11. Týká se to § 6, odst. 5. Doporučuji
povýšení z 25% na 30%. Pak by text zněl.
§ 6, odst. 5 - Sazba daně podle odst. 2 se snižuje
o 30% u vozidel... Dále by pokračoval původní
text. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Svatomíru Recmanovi, prosím, aby se
slova ujal pan poslanec Blažek.
Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, pane
ministře, kolegové a kolegyně, můj
pozměňovací návrh zní:
V § 3, odst. 1, vozidla splňující limity
stanovené zvláštními předpisy,
odrážka 4, osvobozující se do 31. prosince
roku 2000, vozidla, u nichž údaj v technickém
průkazu vozidla nebo v samostatném dokladu vydaném
výrobcem vozidla či jeho pověřeným
zástupcem (akreditovaným dovozcem) osvědčuje,
že vozidla splňují limity EKH, OSN 83-03 (direktiva),
EU EHS 94/102 osvobozují se do 31. prosince 2002.
V § 3, odst. 1, písm. k) se slova 31. prosince 1996
nahrazují slovy 31. prosince 2002. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Dámy a pánové, to byly všechny písemné
i jinak prezentované přihlášky do podrobné
rozpravy. Podrobnou rozpravu končím a mohu také
konstatovat, že končím druhé čtení
tohoto návrhu.
Dalším bodem je
Jedná se opět o druhé čtení.
Vládní návrh jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 2080. Návrh uvede opět místopředseda
vlády a ministr financí pan Ivan Kočárník.
Prosím ho, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedající,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, já jsem v rámci prvního
čtení velmi podrobně odůvodňoval
návrh novely zákona o investičních
společnostech a investičních fondech.
Dovolte mi proto, abych se dnes v rámci mého úvodního
slova k druhému čtení omezil pouze na několik
poznámek.
V prvé řadě chci poděkovat rozpočtovému
výboru, kde po rozsáhlé diskusi a přednesení
celé řady námětů a připomínek
byl tento návrh zákona posouzen a z jistého
hlediska i dopracován. Zejména byl dopracován
o návrh, aby investiční společnost
mohla existovat pouze ve formě akciové společnosti
a aby akcie investičního fondu a podílové
listy zavřeného podílového fondu byly
ze zákona veřejně obchodovatelné.
Zadruhé jsem rád, že bylo dosaženo shody
v tom, že není žádoucí v této
etapě měnit limity, které omezují
investiční fondy a investiční společnosti
nabýváním počtu akcií jednoho
emitenta, a dále i v tom, že v případě
přeměny investičního fondu na jiný
podnikatelský subjekt bude třeba, aby se tento investiční
fond vypořádal s těmi svými akcionáři,
kteří s touto přeměnou nesouhlasí.
Dovolte mi, abych doporučil Poslanecké sněmovně,
aby propustila tento návrh zákona o investičních
společnostech, novely zákona, do třetího
čtení. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Ivanu Kočárníkovi. Poslanecká
sněmovna přikázala předložený
návrh k projednání výboru rozpočtovému.
Usnesení tohoto výboru nám bylo rozdáno
jako sněmovní tisk 2080/1. Prosím nyní,
aby se slova ujal zpravodaj výboru poslanec Tomáš
Ježek.
Poslanec Tomáš Ježek: Děkuji, pane
místopředsedo, za slovo. Vážení
kolegové, rozpočtový výbor, podobně
jako dalšími dvěma kapitálovými
zákony, se velmi podrobně zabýval i tímto.
Víte, že tvoří nedílnou trojici.
Výbor přijal usnesení, které máte
rozdáno pod číslem 2080/1. V době
poté, co se rozpočtový výbor těmito
věcmi zabýval, se objevily některé
další drobnosti, zdůrazňuji drobnosti,
které jsou buďto čistě grafického
nebo jazykového charakteru, a nebo nestrategického,
ale takového charakteru, který by bylo škoda
nevyužít, aby se ten zákon ještě
neposunul směrem k dokonalosti.
Proto si dovolím předložit ještě
následující pozměňovací
návrhy:
pozměňovací návrh č. 1 se týká
bodu 6, kde v § 5 a), odst. 2 se za slovo "růst"
vkládají slova "nebo výnos". V
tomto případě šlo o korekci chyby.
Pozměňovací návrh č. 2...
Místopředseda PSP Jan Kasal: Pane poslanče,
dovolte malé upozornění: Doporučuji,
aby pozměňovací návrhy zazněly
v podrobné rozpravě. Bude to tak lépe a v
souladu s jednacím řádem. Takže i ten
první, který jsem propustil v této části,
jako by nezazněl.
Dámy a pánové, děkuji zpravodaji panu
poslanci Tomáši Ježkovi a otevírám
obecnou rozpravu. Písemné přihlášky
mám - zatím se přihlásil pan poslanec
Svatomír Recman, takže mu rád dávám
slovo.