Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
vážené poslankyně, vážení
poslanci, ústavní zákon, o kterém
nyní budete hlasovat schvaluje změny státních
hranic, které jsou obsaženy ve smlouvě mezi
Českou republikou a Slovenskou republikou, se kterou jste
včera vyslovili souhlas.
Co je to vlastně hranice státu? Jde o vymezení
rozsahu územní suverenity, v níž stát
a jeho orgány vykonávají státní
moc. Proto je nezbytné, aby suverenita byla vymezena ústavním
zákonem, jak je tomu od první československé
ústavy v roce 1920.
Ústavní zákony o vymezení státních
hranic jsou vedle ústavy a listiny základních
práv součástí ústavního
pořádku České republiky. Hranice státu
je problémem nejen vnitrostátním, ale také
mezinárodně právním. Stát,
není-li agresorem, ale státem demokratickým,
musí své hranice vymezit dvoustrannou smlouvou,
která garantuje, že bude vzájemně uznávána.
Smlouva je vždy otázka dohody.
Z kompetenčního hlediska je vymezení hranic
nejen pravomocí orgánů moci vládní
- sjednat příslušnou smlouvu, ale i moci zákonodárné
- schválit smlouvu a ústavní zákon
stvrzující změny. Jde ovšem nejen o
pravomoc o těchto otázkách rozhodnout, ale
o povinnost demokraticky zvolených ústavních
orgánů, které jsou odpovědny občanům
této země za to, že jejich stát má
jasně vymezeny své hranice a svoji územní
suverenitu.
Je pochopitelné, že každá smlouva je kompromisem,
který se může dotknout osobních práv
občanů, ať už jde o výměnu
dvou osad či možnosti využívání
různých osobních práv, včetně
vlastnických. Položme si však otázku,
k čemu dojde, nebude-li smlouva stvrzena ústavním
zákonem či bude-li toto rozhodnutí odloženo.
Dvě demokratické země uprostřed Evropy
nebudou mít jasné hranice. Nebudou možná
jednání po celé délce hranice o turistických
stezkách a zónách, o hospodářském
využívání pozemků na území
druhého státu, o malém pohraničním
styku a dalších problémech, které tíží
občany po celé délce této hranice.
Nechť si každý položí otázku,
jaký signál by tím stát dal nejen
svým občanům, ale i do zahraničí.
Česká republika jako země v exponovaném
geopolitickém prostoru by neměla jasnou východní
hranici. V době, kdy na východě a jihovýchodě
Evropy dochází k závažným změnám,
by to byl z hlediska bezpečnosti státu a jeho občanů
signál pochopitelně negativní.
Snahy učinit z projednávání tak závažného
návrhu politický předvolební problém
jsou zcela krátkozraké. Občané totiž
nevnímají ústavní orgány jako
orgány krátkodobých politických hrátek,
ale jako orgány, jimž svěřili správu
státu, správu věcí veřejných.
Chtějí tedy, aby stát garantoval společné
zájmy a bezpečnost. Proto tyto orgány volí
a platí je ze svých daní. Argument zpochybňující
rozhodnutí vlády o finanční výpomoci
občanům České republiky v osadě
U Sabotů není argumentem, ale zástupným
pohledem na takto vážnou věc.
Suverenita státu není otázkou vztahu koalice
a opozice, je problémem, v němž rozhodují
příslušné ústavní orgány
vytvářené na základě demokratických
principů. Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru vnitra Janu Rumlovi. Ptám se, zdali chce
vystoupit pan zpravodaj? Nehodlá vystoupit. Pozměňovací
návrhy nebyly, nemýlím-li se, žádné.
Pane poslanče, já vidím vaši kartu,
ale při hlasování o ústavním
zákonu nemá v podstatě žádný
smysl se odhlašovat. Na tom se shodneme. Pan poslanec Výborný
chce, abychom se odhlásili a přihlásili.
Já nevidím důvod, pokud na tom předseda
klubu trvá, abych mu nevyhověl, takže jsem
vás všechny odhlásil a prosím o novou
prezentaci.
Paní a pánové, přednesu návrh
usnesení.
"Poslanecká sněmovna schvaluje vládní
návrh ústavního zákona o změnách
státních hranic se Slovenskou republikou podle sněmovního
tisku 2050".
Zahájil jsem hlasování pořadového čísla 30.
Táži se, kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti?
Děkuji.
Hlasování skončilo výsledkem 108 pro,
29 proti, takže tento ústavní zákon
přijat nebyl.
Dalším bodem je
Jedná se o 3. čtení, které jsem právě
zahájil, a prosím pana ministra spravedlnosti Jiřího
Nováka, aby zaujal místo u stolku zpravodajů.
Dále prosím zpravodaje rozpočtového
výboru pana poslance Stanislava Pěničku,
aby rovněž usedl ke stolku zpravodajů a sledoval
rozpravu.
Rozpravu ke 3. čtení jsem právě otevřel.
Započala tedy rozprava ke 3. čtení, písemných
přihlášek nemám a táži se,
kdo se hlásí zdvižením ruky do rozpravy.
Zdá se, že nikdo, takže rozpravu ke 3. čtení
končím a ptám se pana ministra Nováka,
zdali chce vystoupit. Není třeba. Pan poslanec Pěnička
- není třeba.
V tuto chvíli mi dovolte, abych vás odhlásil,
protože přistoupíme k hlasování
a počty ve sněmovně se zcela nepochybně
výrazným způsobem změnily.
Přednesu návrh na usnesení, o kterém
vzápětí dám hlasovat.
"Poslanecká sněmovna schvaluje vládní
návrh zákona, kterým se provádějí
některá opatření v soustavě
ústředních orgánů státní
správy České republiky a kterým se
mění a doplňuje zákon ČNR č.
2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných
ústředních orgánů státní
správy České socialistické republiky,
ve znění pozdějších předpisů,
a mění zákon ČNR č. 171/1991
Sb., o působnosti orgánů České
republiky ve věcech převodů majetku státu
na jiné osoby a o Fondu národního majetku
České republiky, ve znění pozdějších
předpisů, podle sněmovního tisku 2043."
Zahájil jsem hlasování pořadového čísla 31.
Ptám se, kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo. Výsledek 91 poslanec
pro, 15 proti, vládní návrh zákona
jsme přijali.
Děkuji panu ministru Jiřímu Novákovi
za jeho aktivitu a rovněž panu poslanci Pěničkovi.
Prosím o chvilku strpení.
Paní a pánové, dostávám informaci,
že pozměňovací návrhy k návrhu
zákona o veřejných zakázkách,
stručně řečeno bod 23, byly rozdány
až dnes ráno, čili o nich dnes nelze hlasovat,
protože jednací řád nám ukládá,
aby 3. čtení proběhlo až 24 hodiny poté.
Čili zákon o státních zakázkách
může být projednáván poté,
co skončí interpelace zítra dopoledne, tedy
někdy kolem 10. hodiny.
Zdá se, že v tuto chvíli lze projednat už
jen dva body, a to Vládní návrh zákona,
kterým se mění zákon č. 236/1995
Sb., o platu a dalších náležitostech,
spojených s výkonem funkce představitelů
- 2. čtení a Vládní návrh zákona
o rostlinolékařské péči a o
změnách některých souvisejících
předpisů - 3. čtení.
Mám informaci, že pozměňovací
návrhy byly rozdány 23. 4. v 15.30 hodin. Kdy jste
si je vyzvedli nebo dostali do rukou, nevím, ale tuto informaci
mám.
Paní a pánové, informace, která je
velmi čerstvá - pan ministr zemědělství
Josef Lux je na cestě do Poslanecké sněmovny
a pan ministr Vodička přijede na požádání,
takže žádám kancelář, aby
pana ministra Vodičku informovala, domnívám
se, že bude užitečné, když ještě
tyto dvě normy se pokusíme dneska projednat.
Nicméně nevidím důvod, proč
bych vás musel žádat o to, abyste setrvali
na svých místech. Je 17.17 hodin, takže v 17.30
hodin začneme s projednáváním 3. čtení
Vládního návrhu o rostlinolékařské
péči.
(Jednání přerušeno v 17.17 hodin.)
(Schůze opět zahájena v 17.30 hodin.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dámy
a pánové, bodem, který nyní budeme
projednávat je
Třetí čtení tohoto návrhu zákona
tímto zahajuji.
Zároveň vidím zdviženou ruku pana poslance
Josefa Ježka, kterému uděluji slovo k jeho
poznámce.
Poslanec Josef Ježek: Pane předsedající,
dámy a pánové, chtěl bych prohlásit,
že při hlasování o ústavním
zákonu o změně státních hranic
jsem hlasoval pro. Pokud je něco jiného v záznamu,
chtěl bych to tímto uvést na pravou míru.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dobře.
Vyjádření pana poslance Josefa Ježka
rozumíme, že byl přesvědčen o
tom, že hlasoval pro ústavní zákon o
státní hranici. Je to součástí
stenozáznamu a zápisu z této schůze.
Problém je v tom, že námitky proti výsledku
hlasování lze podat bezprostředně
po, a to teď prostě není. Je mi líto,
že došlo k tomuto omylu, k zádrhelu, ale víc
s tím dělat v tuto chvíli nemohu.
Takže budeme pokračovat ve třetím čtení
vládního návrhu zákona o rostlinolékařské
péči. Prosím pana místopředsedu
vlády a ministra zemědělství Josefa
Luxe, aby zaujal místo u stolku zpravodajů.
Vidím zároveň zdviženou ruku pana poslance
Miloslava Výborného, který jako předseda
klubu může vystoupit kdykoliv.
Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedo,
pane předsedající, přítomné
dámy a přítomní pánové,
klub KDU-ČSL analyzoval výsledky hlasování
o ústavním zákoně o státních
hranicích.
Výsledky hlasování, které přinesly
pro nás velké zklamání, totiž
to, že tento ústavní zákon nebyl schválen.
Zklamání je o to větší, že
tato Poslanecká sněmovna zahájila svou práci
také přijetím ústavního zákona.
V prosinci roku 1992 jsme byli, ať jsme chtěli, nebo
nechtěli nuceni, politicky nuceni, ale nuceni přijmout
Ústavu tohoto samostatného státu. Dokázali
jsme to tehdy 172 hlasy. Tento samostatný stát v
tuto chvíli nemá vyjasněnou východní
hranici. Nemá ji ujasněnou mimo jiné proto,
že z poslanců této Poslanecké sněmovny
se rozhodlo být přítomno na schůzi
v době, kdy se hlasovalo o tomto ústavním
zákonu, pouze 161 poslanců.
Našemu klubu je to velmi, velmi líto. Považuje
nepřijetí ústavního zákona
za ne dobrý signál z této sněmovny
občanům naší země. Máme
zato, že bohužel někteří z našich
kolegů nadřadili své stranické zájmy
nad slib poslance, že totiž budou mandát vykonávat
v zájmu lidu této země, nikoliv v zájmu
svých politických stran.
Je nám to líto o to více, že je to nedobrý
signál nejen ve vztahu k našim občanům,
ale i k Evropě.
Připomínáme, že Slovenská republika
dokázala obdobný ústavní zákon
přijmout v historii nejvyšším počtem
hlasů svých poslanců. Slovenská republika,
ač o tom mnozí pochybovali, dokázala ratifikovat
smlouvu s Maďarskou republikou, tedy se státem, kde
historické vztahy mezi národem maďarským
a slovenským nebyly vždy dobré a nebyly vždy
ideální.
Měli jsme vždy zato, že vztahy mezi Čechy
a Slováky byly dobré a že by měly bývaly
zůstat dobré dál.
Hlasování o tomto ústavním zákonu,
nepřítomnost některých poslanců,
zdržování se hlasování, nebo
hlasy proti naznačují, že zřejmě
ne všichni poslanci této sněmovny takovýto
zájem mají. Je nám to nesmírně
líto.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Miloslavu Výbornému, který
vystoupil jako předseda klubu.
Nyní budeme pokračovat v projednávání
návrhu zákona, který už jsem avizoval
před chvilkou.
Prosím, pan poslanec Josef Ježek ještě
jednou.
Poslanec Josef Ježek: Pane předsedající,
znovu bych chtěl prohlásit, že jsem si plně
vědom toho, že jsem hlasoval pro ústavní
zákon o změně státních hranic.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano. Já
tuto informaci mohu vzít na vědomí, nebo
beru ji na vědomí. Znovu opakuji, že toto vaše
prohlášení se stalo součástí
zápisu schůze a součástí stenozáznamu,
který bude k dispozici všem, kteří o
něj budou mít zájem. Děkuji.
Vidím, že místo v lavici zpravodajů
zaujal i poslanec Pavel Pešek, jako zpravodaj zemědělského
výboru.
Otevírám rozpravu ve třetím čtení.
Písemné přihlášky žádné
nemám, takže se táži, zdali se někdo
chce přihlásit zdvižením ruky, či
jiným gestem. Není tomu tak.
Rozpravu končím. Ptám se, zda ministr zemědělství
Josef Lux hodlá vystoupit. Není to třeba.
Přistoupíme k hlasování o pozměňovacích
a jiných návrzích. Prosím zpravodaje
poslance Pavla Peška, aby se ujal svých povinností.
Poslanec Pavel Pešek: Pane předsedající,
pane ministře, dámy a pánové, kromě
usnesení zemědělského výboru
č. 261 zazněl v rozpravě jediný pozměňovací
návrh, a to můj, kdy jsem jako komplexní
pozměňovací návrh označil všechny
návrhy, které zazněly v zemědělském
výboru.
Proto bych vás prosil, abychom o mém pozměňovacím
návrhu hlasovali jako o celku, jako první. Tím
by byly samozřejmě vyloučeny všechny
ostatní návrhy z hlasování.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Pavlu Peškovi. Všechny jsem vás
odhlásil. Prosím, abyste se znovu přihlásili
pomocí hlasovacích karet.
Ve smyslu návrhu pana poslance Pavla Peška dám
hlasovat o komplexním pozměňovacím
návrhu, který máme uveden v tisku 2085/2.
Zahájil jsem hlasování č. 32.
Táži se, kdo je pro přijetí tohoto komplexního
pozměňovacího návrhu. Kdo je proti?
Děkuji. Hlasování skončilo.
Pro 85, nikdo proti. Tento komplexní pozměňovací
návrh byl přijat.
Můžeme hlasovat o celém návrhu zákona.
Usnesení, o kterém dám hlasovat, zní:
Poslanecká sněmovna schvaluje vládní
návrh zákona o rostlinolékařské
péči a změnách některých
souvisejících zákonů, podle sněmovního
tisku 2085 a ve znění schváleného
komplexního pozměňovacího návrhu.
Zahájil jsem hlasování pořadové
číslo 33 a ptám se, kdo je pro? Děkuji.
Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo. Pro 90 poslanců,
1 poslanec byl proti. Návrh zákona jsme schválili.
Děkuji panu poslanci Peškovi a panu ministru Luxovi.
Můžeme přistoupit k projednávání
posledního bodu dnešního pořadu, kterým
je
Jedná se o druhé čtení. Sněmovní
tisk 2089. Jedná se o pokračování
přerušeného jednání.
Včera jsme vyslechli úvodní slovo pana ministra
práce a sociálních věcí Jindřicha
Vodičky a zpravodaje rozpočtového výboru
poslance Petra Brodského. Nyní pana poslance Petra
Brodského zastoupí pan poslanec Richard Mandelík.
Konstatuji, že jsme vedli obecnou rozpravu a po jejím
ukončení jsme jednání na návrh
pana poslance Vačkáře přerušili.
Nyní mi dovolte, abych zahájil podrobnou rozpravu
a dovolte mi konstatování, že písemné
přihlášky do podrobné rozpravy v tuto
chvíli nemám. Hlásí se někdo?
Hlásí se pan poslanec Richard Mandelík jako
poslanec do rozpravy.
Poslanec Richard Mandelík: Pane předsedající,
páni ministři, dámy a pánové,
dovolím si dát několik pozměňovacích
návrhů, které stručně uvedu.
Při schvalování zákona jsme samozřejmě
nemohli postihnout celou složitost problematiky výkonu
funkce soudců, takže se nám samozřejmě
stalo, že jsme udělali některé drobné
chyby, které bych při této příležitosti,
když je zákon otevřen, si dovolil několika
pozměňovacími návrhy napravit.
Za prvé v § 4 odst. 2 se za druhou větu vkládá
nová věta, která zní:
Doba jiné omluvené nepřítomnosti v
práci se soudci do této doby započítává
v délce nepřesahující 45 kalendářních
dnů v kalendářním pololetí.
Druhý návrh. V § 5 odst. 1 písm. l)
- pravděpodobně - se vypouští, písm.
m) se označuje jako písmeno l).
Třetí návrh. V § 28 odst. 6 se na konci
věty první tečka nahrazuje středníkem
a doplňují se slova:
Dosavadní zvýšení koeficientu podle
§ 28 odst. 2 písm. a) až i) a podle § 28
odst. 3 písm. a) a b) soudci po dobu zastupování
nenáleží.
Čtvrtý návrh. V § 30 odst. 2 se na konci
připojuje nová věta, která zní:
Při souběhu nároků na zvýšení
platových koeficientů náleží
soudci pouze zvýšení platového koeficientu,
které je vyšší.
Pátý návrh. V § 31 odst. 5 se slovo
"určení" nahrazuje slovem "zvýšení"
a slova "ve výši" se nahrazují slovy
"z 0,93 na", dále slova "z 1,01 na"
a z "1,08 na".
Doufám, že to bude srozumitelné ve stenozáznamu.
Šestý návrh. § 32 odst. 1 zní takto.
Odst. 1: Soudci náleží
a) víceúčelová paušální
náhrada výdajů podle § 5 odst. 1 písm.
a) a l) ve výši 5,5% platové základny,
b) náhrada prokázaných výdajů
podle § 5 odst. 1 písm. c), e), f), g), h) a ch).
Sedmý návrh. V § 44 se na konci tečka
nahrazuje čárkou a doplňují se body
6 a 7, které znějí.
Šestý bod: § 123 zákona č. 65/1965
Sb., zákoník práce, ve znění
pozdějších předpisů.
Sedmý bod: V § 1 slova "a způsob odměňování"
a slova "nařizování pracovní
pohotovosti", v § 5 a v § 6 odst. 2 slova "a
§ 5" vyhlášky ministerstva spravedlnosti
č. 100/93 Sb., o nařizování a odměňování
pracovní pohotovosti soudců krajských a okresních
soudů, justičních čekatelů
a o nařizování pracovní pohotovosti
zaměstnancům odborného aparátu krajských
a okresních soudů.
Stručné zdůvodnění: Kromě
návrhu 6 se všechny ostatní návrhy týkají
úprav, kde je nutno uvést celou platovou úpravu
do souladu se zákoníkem práce, kterou jsme
bohužel dostatečně neprovedli.
Pozměňovací návrh č. 6 se týká
zejména toho, že jsme opomněli, že soudce
je z povahy své práce v podstatě zaměstnanec
a zapomněli jsme do náhrad dát běžné
náhrady zaměstnanců na pracovní cesty,
jak tuzemské, tak zahraniční včetně
stravného. Tímto se to napravuje.
Navrhl bych, abychom o mém návrh č. 1 až
5 a 7 hlasovali najednou, protože jde o komplex, týkající
se zákoníku práce a souvisejících
úprav, a o mém 6. návrhu, aby se hlasovalo
zvlášť.
Druhý soubor návrhů jsou návrhy týkající
se ústavních soudců a řešení
otázek jejich dopravy, které zní.
První návrh. V § 18 odst. 1 písm. a)
se vypouští písm. b) a v § 19, tj. druhý
návrh, odst. 1 se nahrazují slova "písm.
d)" slovy "písm. b), k) a d)". O těchto
dvou návrzích samozřejmě navrhuji,
aby se hlasovalo najednou.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Mandelíkovi. Jako další se do
podrobné rozpravy přihlásil pan poslanec
Libor Novák st.
Poslanec Libor Novák (1958): Pane předsedající,
dovolte mi krátkou rekapitulaci současného
stavu a toho, co se navrhuje. Za současného stavu
by tzv. odchodné dostali vyplaceno bez rozdílu všichni,
tzn. i ti, kteří by byli případně
zvoleni nebo kteří by byli jmenování
v návrhu, příp. v zákoně vyjmenovaných
funkcí, a to tak, že by toto tzv. odchodné
dostali vyplaceno okamžitě.
Podstata návrhu, který by situaci měnil,
je ta, že za prvé odchodné dostanou vyplaceno
jenom ti, kteří nebudou znovu zvoleni poslanci Poslanecké
sněmovny nebo ti, kteří budou jmenováni
do vyjmenovaných funkcí.
Za druhé je to fakt, že výplata tzv. odchodného
u těch, kteří nebudou jmenováni nebo
nebudou znovu zvoleni, se pozdrží o 3 měsíce,
rozumím-li tomu dobře. Jestliže je situace
taková, připomínám, že podle
mého názoru v loňském roce, když
Poslanecká sněmovna tento zákon přijala,
měla na mysli to, že ti, kteří nebudou
zvoleni nebo kteří nebudou jmenováni do vyjmenovaných
funkcí, aby "měli z čeho žít",
budou ještě po 3 měsíce pobírat
plat bez příslušných nezdanitelných
náhrad, který pobírali doposud. To je filozofie
stávajícího zákona. Nechápu
tedy, proč měnit filozofii tohoto zákona,
je-li taková, jakou jsem teď předestřel.
Neřeší to situaci těch, kteří
zvoleni znovu nebudou a kteří nebudou jmenováni
bezprostředně po skončení funkčního
období.
Proto s žádnou navrhovanou změnou já
osobně souhlasit nemohu. Může být námitka
ta, že již vyplacené tzv. odchodné by
se od těch, kteří budou znovu zvoleni či
jmenováni do příslušných funkcí,
těžko vymáhalo.
Protože jsem příznivcem toho, že příliš
mnoho norem je na závadu, soudím, že by bylo
výslovně na těch, kteří se
do funkcí dostanou nebo kteří budou znovu
zvoleni, jak naloží s tím, co jim bude případně
vyplaceno. Věřím tomu, a zkušenost mi
to potvrzuje, že nebylo by co vymáhat u těch,
kteří jsou soudní, rozumní a mravní.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Novákovi. O slovo se opět přihlásil
pan poslanec Richard Mandelík.
Poslanec Richard Mandelík: Pane předsedající,
pane ministře, dámy a pánové, dovolil
bych si vysvětlit některé nejasnosti, které
zde kolegu Novákovi pravděpodobně unikly.
Chápu, že by nemělo smysl poskytovat odchodné
až po třech měsících, když
člověk, který odchází z politické
funkce, potřebuje překlenout velmi rychle určitou
dobu, než si najde zaměstnání a naváže
na svou předchozí kariéru.
Proto právě v tom návrhu, který předkládal
rozpočtový výbor, je v odst. 4 řečeno,
že na žádost představitele se mu po skončení
výkonu funkce poskytne přiměřená
záloha na odchodné. Takže tím je, myslím,
tato věc vyřešena. Pak není důvod
setrvávat, myslím, na tom, že nemůže
pan kolega Novák hlasovat pro žádný
návrh.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Mandelíkovi. Další přihlášky
nemám, takže i podrobnou rozpravu končím.
K závěrečnému slovu ve druhém
čtení dávám slovo panu ministru Jindřichu
Vodičkovi.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
dovolte mi jen krátkou poznámku na závěr
druhého čtení návrhu novely tohoto
zákona.
Sedím zde za předkladatele, který ale předložil
úplně něco jiného než nakonec
bude postupovat do třetího čtení.
Původní pozměňovací návrh
zněl velice jednoduše, protože měl pouze
odložit účinnost jednoho ustanovení
tohoto zákona, aby ty platy, které budou zvýšeny
k 1. 7. letošního roku, aby toto zvýšení
bylo odloženo o půl roku, až na 1. 1. roku 1997,
a tím se získal půlrok na to, abychom ještě
jednou přehodnotili relace, především
platů soudců.
Nyní je vlastně ve hře něco úplně
jiného, tato původní jednoduchá myšlenka
se zcela vytratila a před chvílí pan poslanec
Mandelík přednesl souborný pozměňovací
návrh, týkající se právě
soudců, a argumentoval tím, že soudci jsou
vlastně zaměstnanci a že ten režim by
měl být velice podobný nebo blížit
se režimu zákoníku práce. Pak bych se
ale musel zeptat, proč vlastně jsou soudci zahrnuti
pod režim zákona o odměnách ústavních
činitelů, pokud se argumentuje zákoníkem
práce. Nicméně nechám na uvážení
sněmovny, jak bude o jednotlivých pozměňovacích
návrzích hlasovat, řekl bych, že velice
důležitým momentem, který by měl
být změněn, nebo velice důležitým
ustanovením, které by mělo být změněno,
je to, aby byl vyloučen souběh odchodného
a pobírání dalšího funkčního
platu, pokud ústavní činitel bude dále
pokračovat ve své funkci.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Jindřichu Vodičkovi a domnívám
se, že v tuto chvíli mně nezbývá
nic jiného, než abych druhé čtení
ukončil, ukončil pořad odpoledne dnešní
středy, popřál vám příjemný
podvečer a večer a pozval vás všechny
na zítřejší den, na pokračování
této schůze, které bude v 9.00 hodin. V 9.00
pokračujeme a všichni jste samozřejmě
srdečně zváni.