Státní fond životního
prostředí ČR
č. j. 65/1993 |
Ing. Zdeněk Starý | |
ředitel Státního fondu | |
životního prostředí ČR |
V Praze dne 8. 2. 1993
vypracoval kolektiv pracovníků
SFŽP ČR
Celkové zhodnocení
činnosti SFŽP ČR za rok 1992
Státní fond životního
prostředí ČR byl zřízen zákonem
ČNR č. 388/91 Sb. a jako jeden z finančních
zdrojů na podporu ochrany a zlepšování
životního prostředí se stává
aktivním nástrojem uskutečňování
ekologické politiky České republiky. SFŽP
převzal všechny uzavřené závazky
na dofinancování rozestavěných staveb
bývalého Státního fondu vodního
hospodářství a Fondu ochrany ovzduší.
Správcem Fondu je ministerstvo
životního prostředí ČR. Činnost
Fondu je zajišťována prostřednictvím
Kanceláře Fondu, kde je k 31. 12. 1992 zaměstnáno
25 pracovníků. Kancelář Fondu kromě
tvorby rozpočtů, vedení účetní
evidence a závěrečných účtů
odborně posuzuje veškeré podklady pro rozhodnutí
o poskytnutí finančních prostředků.
Základní přístupy Fondu k poskytování
finančních prostředků z Fondu jsou
definovány Směrnicí ministerstvu životního
prostředí ČR.
Návrhy na rozhodnutí o poskytování
finančních prostředků Fondu, roční
rozpočty a zásadní otázky tvorby a
užití prostředků Fondu posuzuje poradní
orgán ministra životního prostředí
- Rada Fondu. Všechny žádosti investorů
jsou nejdříve posouzeny Kanceláří
Fondu a projednány v hodnotící
komisi Fondu. Souhrnný materiál a návrh jednotlivých
rozhodnutí je potom posouzen v Radě Fondu. Návrhy
projednané Radou Fondu jsou předkládány
ke konečnému rozhodnutí ministrovi životního
prostředí ČR. V případě
kladného rozhodnutí ministra o podpoře jednotlivých
opatření k ochraně životního
prostředí jsou Kanceláří Fondu
uzavírány s žadateli smlouvy o poskytnutí
finančních prostředků. Sledování
průběhu realizace opatření podporovaných
Fondem včetně vyhotovení jejich závěrečných
technicko-ekonomických posouzení
a archivaci zabezpečuje Kancelář Fondu. O
negativním rozhodnutí uvědomuje žadatel
rovněž Kancelář Fondu.
Činnost Fondu byla prakticky
zahájena od 1. 1. 1992, kdy byla ukončena 1. etapa
výběru kvalifikovaných pracovníků.
V průběhu roku 1992 bylo realizováno přestěhování
Kanceláře fondu do nové budovy v Praze Vysočanech.
Tato budova je pronajmuta u soukromého vlastníka
na dobu 10 let. Byly provedeny nezbytné úpravy objektu
vyjmutého z bytového fondu a zajištěno
vybavení kancelář nábytkem. Dále
byl realizován rozvod
a propojení systému výpočetní
techniky ve všech kancelářích. Byly
zahájeny práce na zavedení speciálního
programového vybavení - jednotné databáze
Fondu. Počáteční stav finančních
prostředků Fondu byl v debetu ve výši
- 10.552 tis. Kčs. K tomuto
datu byla Státním fondem vodního hospodářství
finančně nevypořádaných 230
investičních akcí. Jejich výstavba
byla již ukončena před rokem 1989 a přes
300 akcí, kde výstavba byla ukončena v letech
1990 - 1991.
Žádosti investorů
na finanční spoluúčast
Kancelář Fondu obdržela
v roce 1992 celkem 824 žádostí s celkovým
požadavkem na finanční spoluúčast
ve výši 13 506 mil. Kčs. Z toho však bylo
cca 500 žádostí neúplných. Kladně
bylo Fondem vyřízeno celkem 154 žádostí,
které byly projednány na pěti Radách
Fondu a schváleny ministrem životního prostředí
ČR. Stav žádostí podle složek vnitřního
prostředí byl následující:
ochrana vod 291 žádostí v objemu 6 589 mil.
Kčs, ochrana ovzduší 420 žádostí
v objemu 5 105 mil. Kčs, ochrana přírody
45 žádostí v objemu 200 mil.
Kčs, nakládání s odpady 64 žádostí
v objemu 1 534 mil. Kčs, ostatní žádosti
v objemu 27 mil. Kčs. Rozbor žádostí
je uveden v příloze č. 7.
Ekologické přínosy
akcí podporovaných Fondem
Účast Fondu na realizaci
ekologických staveb je možno vyjádřit
v ukazatelích odstranění znečištění,
jež by jinak nepříznivě ovlivňovalo
životní prostředí. Celkový přínos
staveb ukončených v roce 1992 představuje
snížení znečištění
v oblasti vodních toků ve výši 12 510
tun/rok BSK5, to je cca 9% z celkového znečištění
v rámci ČR
a 14 770 tun/rok NL, což představuje 7.6% z celkového
znečištění v ČR. U zahajovaných
akcí podporovaných Fondem, které budou postupně
ukončeny v letech 1993 - 1996, se projeví další
přínosy ve výši 8 120 tun/rok BSK5,
co bude představovat snížení
znečištění
o cca 5.9% a 34 330 tun/rok NL, tj. snížení
o 17.7%. Z toho vyplývá orientace Fondu na větší
zdroje znečištění.
Celkový přínos
staveb na snížení znečištění
ovzduší podporovaných Fondem, které
byly ukončeny v roce 1992, představuje snížení
o 4.040 tun emisí za rok, z toho 3 554 tun SO2
za rok. U zahajovaných akcí v roce 1992 podporovaných
Fondem, které budou postupně dostavěny v
letech 1993 - 1995, se projeví další přínosy
cca 1 553 tun emisí za rok, z toho SO2
638 tun/rok. Z celkového zatížení v
ČR představují tyto přínosy
snížení 0.14% emisí. Z uvedeného
je zřejmé, že orientace Fondu je zaměřena
především na střední zdroje znečištění.
Největší zdroje znečištění
ČEZ jsou podporovány mimo Fond.
V oblasti odpadového hospodářství,
vzhledem k tvorbě zdrojů v této složce
životního prostředí až v závěru
roku, byly finančně podpořeny jen 3 akce,
jejichž přínos je ve zlikvidování
4.1 tis. tun odpadu za rok z celkového zatížení
v ČR 18 mil. tun odpadů za rok.
Tvorba a užití
Fondu
Příjmy Fondu jsou
naplňovány v souladu s příslušnými
předpisy. V oblasti ochrany vody jsou zdroje tvořeny
na bázi úplat za vypouštění odpadních
vod do vod povrchových a odvodů za odběry
podzemní vody, v oblasti ochrany ovzduší jsou
zdroje tvořeny z poplatků za střední
a velké zdroje znečišťování
ovzduší, v oblasti ochrany přírody,
krajiny a půdy z odvodů za odnětí
zemědělské půdy a v oblasti nakládání
s odpady nově na bázi poplatků za ukládání
odpadů. Dalšími zdroji jsou pokuty, úroky,
dary a pod.
Poskytování finanční
pomoci z Fondu bylo ovlivněno jednak nenaplněním
alikvotního podílu zdrojů v průběhu
roku a nutnost pokrytí závazků bývalého
fondu ochrany ovzduší a Státního fondu
vodního hosp. Dotace na rozestavěné akce
přecházející jako závazky do
roku 1992 v oblasti vody činily 906 mil. Kčs, tj.86.71
celkových příjmů této oblasti.
V oblasti ochrany ovzduší činily 94,3 mil.
Kčs, tj. 11,2% z celkových příjmů
v této složce životního prostředí.
Celková tvorba zdrojů
za rok 1992 činila 2 422 509 tis. Kčs, což
je 109,9% rozpočtovaných příjmů
v roce 1992. Výdaje za rok 1992 byly ve výši
1 431 855 tis. Kčs. Finanční zůstatek
na účtech k 31. 12. 1992 je ve výši
920 154 tis. Kčs. V rámci celkových výdajů
jsou vedeny pohledávky na poskytnuté půjčky
v celkové výši 87 918 tis. Kčs, tj.
5.9% z celk. výdajů
/ve výkazu o Fondu se poskytnuté půjčky
nepromítají do výdajů, ale jsou vedeny
zvlášť jako pohledávky/. Přehled
o celkové tvorbě zdrojů je v příloze
č. 1.
Komentář k finančnímu
zůstatku
Finančnímu zůstatku
ve výši 920,15 mil. Kčs odpovídá
následující zdůvodnění:
v prosinci 1992 po projednání na 5. Radě
fondu podepsal pan ministr 60 rozhodnutí, na které
se postupně až v průběhu roku 1993 uzavíraly
smlouvy. Z těchto smluv vyplývá závazek
Fondu k roku 1992 ve výši 163,5 mil. Kčs. Dalších
150 mil. Kčs bylo
reservováno na vyúčtování zálohových
předpisů /vratky v oblasti úplat za znečišťování
vod za rok 1992, což je částka odpovídající
skutečnosti v předchozím roce. Americký
dar ve výši 275,2 mil. Kčs je určen
na vytypované akce, jejichž financování
podléhá zvláštnímu režimu.
Na některé druhy podpory, zejména na záruky
poskytnuté Fondem, byla vytvořena kapitálová
reserva ve výši 200 mil. Kčs. Bilanční
zůstatek Fondu k 31. 12. 92 je proto 131.5 mil. Kčs.
Vzhledem k tomuto zůstatku bude možné řešit
problém nejzávažnějších
případů valorizace zůstatkových
rozpočtových nákladů rozestavěných
akcí počátkem roku 1993. Bilance zdrojů
a výdajů je uvedena v přílohách
č. 1 a 5.
Rovnoměrnost tvorby
zdrojů
Při řešení
požadavků na finanční spoluúčast
Fondu sehrála rozhodující úlohu nerovnoměrnost
tvorby zdrojů v průběhu roku, kdy bylo třeba
postupovat obezřetně, neboť nebyla záruka,
že rozpočtované zdroje naplní v plném
rozsahu. Např. rozpočtované příjmy
z úplat za znečišťování
vod byly naplněny z 91,8%, při tom celkové
příjmy ve složce ochrana vody byly naplněny
ze 115.5%, a to z důvodu evidenčního zahrnutí
amerického daru v této složce. V prvním
čtvrtletí činily celkové příjmy
jen 10,39% z roku, ve druhém a třetím čtvrtletí
bylo docíleno alikvotního podílu a ve
čtvrtém čtvrtletí
činily celkové příjmy 38,25%, přitom
za prosinec dosáhly celkové příjmy
podílu 21,54% z roční skutečnosti.
Z celkových příjmů ve výši
521,7 mil. Kčs v měsíci prosinci činila
poslední část amerického daru 202
mil. Kčs. Příjem této položky
ještě v závěru
roku 1992 byl nejistý. Časový průběh
tvorby zdrojů Fondu je uveden v příloze č.
3.
Odděleně mimo tvorbu
zdrojů Fondu je vedeno 20.000 tis. Kčs na revitalizaci
krajiny. Tuto problematiku zajišťuje MŽP ČR
a FŽP na základě uzavřené smlouvy
mezi MŽP ČR a investorem zajišťuje finanční
agendu K 1. 12. 1992 bylo z této částky čerpáno
celkem 16 755 tis. Kčs. Zůstatek k 31. 12. 92 je
3 245 tis. Kčs.
Tvorba zdrojů podle
složek
Tvorba zdrojů Fondu za
rok 1992 v jednotlivých slokách ŽP byla za
oblast vody ve výši 1 320 mil. Kčs /včetně
amerického daru/, tj. 115,5% z rozpočtovaných
příjmů, bez amerického daru tj. 94,9%
z rozpočtovaných příjmů.
Tvorba zdrojů za oblast
ochrany ovzduší je ve výši 845,8 mil.
Kčs, tj. 117.2% rozpočtu roku /včetně
dotace ze SR a zavedení nové technologie v Osinku
Kostelec ve výši 33 mil. Kčs/. Bez této
dotace to je 111.8% z rozpočtovaných příjmů.
Tvorba zdrojů za oblast
ochrany půdy je 208.6 mil. Kčs, tj. 149% z rozpočtu
roku. Zdroje v této oblasti byly nerovnoměrné.
Jen v měsíci prosinci činil příjem
42% z roční skutečnosti. Tvorba zdrojů
v oblasti nakládání s odpady byla proti rozpočtu
o 151.3 mil. Kčs nižší, což představuje
24.1% rozpočtovaných příjmů.
Příjmy v této složce ŽP byly realizovány
až od měsíce října a v prosinci
činily 42% skutečnosti roku. Doplatky ve smyslu
zákona o poplatcích za ukládání
odpadů se očekávají až v průběhu
I. Q. 1993.
Součástí
zdrojů jsou i pokuty uložené inspekcí
životního prostředí ve výši
13,9 mil. Kčs, což je 0,6% z celkových zdrojů
Fondu.
Srovnání příjmu s rokem 1991: | |||
úplaty za znečišťování vod | |||
poplatky za znečišťování ovzduší |
Vysoký nárůst
u poplatků za znečišťování
ovzduší vyplývá z nového zákona
ČNR č. 389/91 Sb. o státní správě
ochrany ovzduší a o poplatcích za jeho znečišťování.
Tvorba zdrojů je analyzována
v přílohách č. 1 a 2.
Finanční vypořádání
zálohových předpisů
V oblasti ochrany vody bylo provedeno
vyúčtováni zálohových předpisů
za znečišťování povrchových
vod a za odběr podzemní vody za rok 1991. Vratky
činily celkem 162 mil. Kčs. O tuto výši
byly sníženy příjmy za měsíce
březen - květen 1992, proto v této složce
ŽP není naplněn alikvotní podíl
tvorby zdrojů z úplat za vypouštění
odpadních vod. Důvody relativně vysokých
přeplatků zálohových úplat
za znečišťování vod jsou zejména:
- podstatné snížení
výroby u velkých znečišťovatelů
a tím snížení úrovně znečištění,
- realizovaná opatření
na snížení znečištění,
- vybavení laboratoří
podniků přístroji s vysokým počtem
měření s cílem prokázat nárok
na nižší úplatu
- omezení výroby
při snížení odběru podzemní
vody.
Valorizace zůstatkových
rozpočtových nákladů rozestavěných
akcí
Kancelář Fondu řešila
nejzávažnější případy
valorizace zůstatkových rozpočtovaných
nákladů rozestavěných akcí.
Návrh na řešení předložila
na 4. zasedání Rady Fondu. Pro případy
valorizace se poskytnou na rozestavěné akce půjčky
v celkové výši 1 648 mil. Kčs a tato
částka bule v průběhu I. Q. 1993 poukázána
investorům z vytvořené reservy ke konci
roku 1992 Pro obce, rozpočtové organizace a VAK
bude poskytnuta bezúročná půjčka
se splatností od roku 1993 max. na 5 let. Pro ostatní
žadatele bude poskytnuta půjčka s úrokem
5% se splatností do 5 let od roku 1993. Pro poskytnutí
půjčky bude započítán pouze
podíl pro stanovení dotace. Půjčka
nad tento podíl je jen úročná s úrokem
5 - 7%.
Změna způsobu
financování investičních akcí
Poskytování dotací
ze SFŽP bylo prováděno formou vydávaných
limitů, na základě kterých SBČS
uvolňovala finanční prostředky v jednotlivých
čtvrtletích. Na základě smluvních
vztahů prováděla Investiční
banka Praha za úplatu kontroly hospodárnosti a účelovosti
vynakládaných finančních prostředků.
Svým dopisem ze dne 25. 5. 1992 tuto činnost vypověděla
k 30. 6. 1992. Na náš požadavek
provedla IB Praha protokolární předání
agendy a vyúčtování nedočerpaných
limitů. Nedočerpané limity byly jednotlivým
investorům zaslány přímým poukazem
v průběhu III. Q. 1992.
Pro další období
tak dochází k zásadní změně
ve financování akcí podporovaných
Fondem. Tato změna však přináší
řadu výhod, např. větší
operativnost a možnost racionálně využívat
finanční prostředky Fondu v průběhu
roku. Nevýhodou však je chybějící
kontrola hospodárnosti a účelovosti čerpání
prostředků, což musí Fond řešit
vlastní cílevědomou
kontrolní činností.
V rámci systémových
opatření Fondu byla ve spolupráci se SBČS
řešena otázka jednotného účtu.
Od 1. 1. 1993 má Fond jednotný účet
č. ú. 9025-001 směrový kod 0710, byl
tedy zrušen účet 6027-001. Toto opatření
má návaznost na vytvořený systém
účetní evidence. Byla realizována
opatření pro zajištění informovanosti
subjektů, které zasílají finanční
prostředky Fondu.
Americký dar
Rozhodnutím vlády
(USA byl poskytnut ČSFR dar ve výší
15 mil. USD pro oblast životního prostředí,
což bylo potvrzeno mezivládní dohodou, která
stanoví podmínky pro jeho čerpání.
Tento dar byl rozdělen ve prospěch Státních
fondů životního prostředí ČR
a SR poměru 2 : 1.
Finanční prostředky
prostřednictvím služebny AID u USA obdržela
Čs. obchodní banka, která provedla přepočet
v Kčs a přes SFŽP a přes SBČS
byly tyto prostředky převáděny postupně
na účty SFŽP. SBČS již převedla
celou část těchto prostředků
a to následovně:
Použití finančních
prostředků je účelově vázáno
na řešení akcí s vysokým stupněm
přínosů v ekologické oblasti. Vedením
Fondu bylo provedeno vytypování akcí, které
budou financovány z první části tohoto
daru. Jedná se o ČOV Arnoštov, spalovna odpadů
fakultní nemocnice Olomouc, spalovna odpadů Dětská
léčebna Košumberk a spalovna odpadů
Fak. nemocnice Praha Karlov. Vytypování akcí
z další části daru bude provedeno v
I. Q. 1993.
Náklady Kanceláře
Fondu
Výdaje spojené s
činností Kanceláře Fondu za rok 1992
činí 18 437 tis. Kčs, což je 72,3% z
ročního rozpočtu. Tyto výdaje tvoří
0,75% z celkových skutečných zdrojů
Fondu. Přehled a čerpání v jednotlivých
položkách je přílohou rozboru č.
6. Nečerpání rozpočtu je zejména
u nákladů nevýrobní
povahy. Jednotlivá Povodí zatím nepředložila
faktury za služby spojené s vybíráním
úplat za IV. Q. 1992. Tyto budou po provedené kontrole
uhrazeny během února 1993. Dále nebyly v
plném rozsahu čerpány prostředky za
služby spojené s vypracováním odborných
posudků, studií, projektů apod., přestože
jich byla řada v roce 1992 zadána a jejich úhrada
bude provedena až po jejich vypracování. Nedočerpání
ostatních položek je výsledkem racionálního
přístupu vedení Fondu.
Kancelář Fondu provedla
ve 2. pololetí 1992 prověrky u 37 akcí rozestavěných
s účastí Fondu a termínem dokončení
v roce 1992, resp. 1993. U 17 investorů byly zjištěny
závažné problémy s dofinancováním
v roce 1992 z důvodů valorizace nákladů.
Po provedení jsou Fondem řešeny podpory formou
půjček u
9 předmětných akcí.
V Praze dne 8. 2. 1993
vypracoval: Ing. Nevyjel
1. V souvislostí se zavedením
nového systému financování akcí
podporovaných Fondem řešit komplexní
kontrolní systém použití finančních
prostředků v souladu s rozhodnutím a sepsanou
smlouvou mezi SFŽP a investorem.
odpovídá: náměstci ředitele | |
termín: 30. 4. 1993 |
2. Dokončit zavedení
systému výpočetní techniky ASYS v
kanceláři Fondu a zabezpečit zkušební
provoz.
odpovídá: náměstci ředitele | |
termín: 30. 3. 1993 |
3. Návazně na tento
rozbor provést aktualizaci rozpočtu zdrojů
a výdajů na rok 1993 s promítnutím
nových složkových zákonů apod.
odpovídá: ekonomický nám. | |
termín: 30. 3. 1993 |
4. Sledovat vývoj tvorby
zdrojů Fondu ve vztahu na platební kázeň
a platební solventnost podniků a pravidelně
informovat vedení SFŽP a Radu Fondu.
odpovídá: ekonomický nám. | |
termín: trvale |
5 Vypracovat systém hodnocení
ekologických efektů /přínosů
v technických jednotkách/ u investičních
akcí podporovaný Fondem a tyto efekty srovnávat
s celkovým zatížením v ČR a jednotlivých
regionech. Vyhodnocení pak provést do rozborů.
odpovídá: technický nám. | |
termín: 30. 3. 1993 |
6. Zabezpečit vyhodnocení
finančních vztahů za rok 1992 mezi SFŽP
a investory, jejichž akce jsou podporovány Fondem
ve smyslu Směrnice MŽP ČR o poskytování
finančních prostředků z Fondu.
odpovídá: ekonomický nám. | |
termín: 31. 5. 1993 |
7. Na základě přijatého
harmonogramu provést závěrečná
technicko-ekonomická vyhodnocení akcí ukončených
před 31. 1. 1991 tak, že veškeré akce
byly vyhodnoceny do konce roku 1993.
odpovídají náměstci ředitele | |
termín: 31. 12. 1993 |
8. Řešit v průběhu
roku krátkodobá depozita u některé
z bank v zájmu zhodnocení finančních
prostředků, které v určitém
čase zůstávají na účtu.
odpovídá: ekonomický nám. | |
termín: trvale |
Příloha č. 1 |
mil. Kč |
Číslo řádku | OCHRANA ČISTOTY VOD | OCHRANA PŮDY | OCHRANA ČISTOTY OVZDUŠÍ | NAKLÁDÁNÍ S ODPADY | OSTATNÍ | CELKEM | |
Stav k 1. 1. 1992 | 1 | -11.6 | 0.0 | 1.1 | 0.0 | 0.0 | -10.5 |
Rozpočet na rok 1992 | 2 | 1142.2 | 140.0 | 721.4 | 200.0 | 0.0 | 2203.5 |
Skutečné příjmy 1992 celkem | 3 | 1320.0 | 208.6 | 845.8 | 48.1 | 0.0 | 2422.5 |
z toho: úplaty za znečišťov. | 1026.7 | 208.6 | 782.8 | 48.1 | 0.0 | 2066.2 | |
americký dar | 275.2 | -- | -- | -- | -- | 275.2 | |
dotace ze SR | -- | -- | 39.0 | -- | -- | 39.0 | |
pokuty, úroky apod. | 18.1 | -- | 24.0 | -- | -- | 42.1 | |
Rozdíl skutečnost - rozpočet | 3 - 2 | 177.9 | 68.6 | 124.4 | -151.9 | -- | 219.0 |
Podíl skut.: rozpočet % | 3/2 | 115.5 | 149.0 | 117.2 | 24.1 | -- | 109.9 |
Skutečné výdaje celkem | 4 | -943.1 | -11.4 | -509.5 | -12.0 | -15.8 | -1491.8 |
Finanční zůstatek | 5 | 365.3 | 197.2 | 337.4 | 36.1 | -15.8 | 920.2 |
v tom: | |||||||
- na rozhodnutí, kde není dosud uzavřená smlouva | -9.5 | -- | -147.0 | -6.5 | -- | -163.5 | |
- reserva na vyúčtování zálohov. předpisů - vratky | -150.0 | -- | -- | -- | -- | -150.0 | |
- americký dar /vytyp. akce/ | -119.2 | -- | -115.0 | -41.0 | -- | -275.2 | |
- kapitálová reserva Fondu | -- | -- | -- | -- | -200.0 | -200.0 | |
Bilanční zůstatek | 6 | 86.8 | 197.2 | 74.9 | -11.4 | -215.8 | 131.5 |
(8. 2. 1993)
Příloha č. 2 |
Federální ministerstvo financí | FOND Úč ŽP 1 B - 02 |
stanoveno v dohodě s FSÚ | |
Správce Fondu odešle výkaz | Státní fond životního |
do 32 kalendářních dnů po uplynutí | prostředí České republiky |
pololetí | IČO 020729 |
1 x MF ČR | |
1 x ČSÚ |
I. | jednotka v tisících Kčs |
TVORBA ZDROJŮ FONDU | č. řádky | Rozpočet | Skutečnost | |
Počáteční stav Fondu | 01 | -10510 | -10552 | 100,4 |
Úplaty za vypouštění odpadních vod do vod povrchových | 02 | 1050000 | 64008 | 91,8 |
Poplatky za vypouštění škodlivých látek do ovzduší | 08 | 720000 | 78213 | 108,7 |
Poplatky dle zákona o odpadech | 04 | 200000 | 48154 | 24,1 |
Odvody za dočasné a trvalé odnětí zemědělské půdy | 05 | 140000 | 20654 | 149,0 |
Úplaty za odběry podzemní vody | 06 | 62000 | 62598 | 100,9 |
Úhrady odváděné za vydobyté nerosty | 07 | 0 | 0 | - |
Pokuty uložené správcem Fondu a Českou inspekcí ŽP ČR | 08 | 0 | 13974 | - |
Peněžní příjmy z postihů žadatelů za neoprávněné použití prostředků Fondu | 09 | 0 | 11779 | - |
Dotace ze státního rozpočtu | 10 | 0 | 39000 | - |
Podíly na výnosu daní | 11 | 0 | 0 | - |
Příspěvky od tuzemských a zahraničních právnických osob | 12 | 41400 | 275246 | 664,8 |
Úroky z vkladů | 13 | 700 | 15643 | - |
Úroky z půjček | 14 | 0 | 0 | - |
Splátky půjček poskytnutých Fondem | 15 | 0 | 0 | - |
Ostatní příjmy | 16 | 0 | 452 | - |
Vyúčtování zálohových předpisů úplat /vratky/ | 17 | 0 | 108 | - |
Tvorba zdrojů celkem | 18 | 2203590 | 2422509 | 109,9 |
II.
Finanční vypořádání za předchozí rok | 01 | 77536 | 3.470 | 0 | 0 | 81006 |
Podpora akcí investičního charakteru | 02 | 817872 | 255641 | 0 | 9000 | 108251 |
Podpora akcí neinvestičního charakteru | 03 | 1293 | 718 | 403 | 0 | 20420 |
Podpora programu výzkumu, vývoje a akcí VTR | 04 | 40 | 0 | 0 | 0 | 40 |
Podpora zavádění nových technologií | 0 | 0 | 39760 | 0 | 0 | 39760 |
Podpora činností související s ekolog. funkcemi vodních toků a vodních ploch | 06 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Podpora monitorování složek životního prostředí | 07 | 4898 | 114200 | 5000 | 0 | 124098 |
Úhrady splátek a úroků za půjčky poskytnuté Fondu | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Podpora výchovných akcí a rozšiřování informací | 09 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Úhrada nákladů spojených s činností Fondu | 10 | 0 | 18335 | 0 | 0 | 18335 |
Výdaje na havárie | 11 | 7707 | 0 | 0 | 0 | 7707 |
Doplatky na vyhodnocené stavby | 13 | 30058 | 0 | 0 | 0 | 30058 |
Výdaje celkem | 957410 | 432224 | 5403 | 9000 | 1403937 | |
Zůstatek fondu ke konci vykazovaného období | 407471 | 358145 | 203251 | 39154 | 1008021 | |
POHLEDÁVKY - Půjčky | 1500 | 77418 | 6000 | 3000 | 87918 |
Příloha č. 2a |
Ochrana vod | 1320.0 | 54.49 |
Ochrana ovzduší | 845.8 | 34.91 |
Ochrana přírody | 208.6 | 8.61 |
Nakládáni s odpady | 48.1 | 1,99 |
CELKEM | 2422.50 | 100.0 |
Příloha č. 2b |
Příloha č. 3 |
leden | 59.20 | 4.50 | -16.20 | 78.50 | |
únor | 78.20 | 5.90 | -25.70 | 75.30 | |
březen | 74.80 | 5.70 | 18.20 | 132.20 | |
duben | 29.80 | 2.30 | -40.90 | 42.10 | |
květen | 112.00 | 8.50 | 6.00 | 105,60 | |
červen | 130.40 | 9.90 | 55.30 | 173.60 | |
červenec | 128.00 | 9.70 | -21.40 | 85.70 | |
srpen | 115.50 | 8.80 | 8.20 | 107.60 | |
září | 97.10 | 7.30 | 2.90 | 103.10 | |
říjen | 91.50 | 6.90 | 7.70 | 115.80 | |
listopad | 90.50 | 6.80 | 6.90 | 108.20 | |
prosinec | 313.00 | 23.70 | x) | 206.40 | 293.60 |
CELKEM | 1320.00 | 100.00 | 115.50 |
x) včetně 202.4
mil. Kčs - třetí část daru
USA
leden | 1.70 | 0.20 | |||
únor | 4.90 | 0.60 | |||
březen | 0.60 | 0.10 | |||
duben | 149.20 | 17.80 | |||
květen | 94.70 | 11.30 | |||
červen | 78.30 | 9.30 | |||
červenec | 59.90 | 7.10 | |||
srpen | 94.20 | 11.20 | |||
září | 72.50 | 8.70 | |||
říjen | 70.10 | 8.40 | |||
listopad | 124.60 | 14.90 | |||
prosinec | 95.10 | 10.40 | |||
CELKEM | 845,80 | 100,00 | 117,20 |
leden | 10.00 | 4.80 | |||
únor | 10.90 | 5.20 | |||
březen | 11.40 | 5.50 | |||
duben | 8.60 | 4.10 | |||
květen | 19.10 | 9.20 | |||
červen | 22.80 | 10.90 | |||
červenec | 13.60 | 6.50 | |||
srpen | 13.80 | 6.60 | |||
září | 3.60 | 1.70 | |||
říjen | 1.90 | 0.90 | |||
listopad | 5.40 | 2.60 | |||
prosinec | 87.50 | 42.00 | |||
CELKEM | 208.60 | 100.00 | 149.00 |
leden | 0.00 | 0.00 | |||
únor | 0.00 | 0.00 | |||
březen | 0.00 | 0.00 | |||
duben | 0.00 | 0.00 | |||
květen | 0.00 | 0.00 | |||
červen | 0.10 | 0.20 | |||
červenec | 0.90 | 1.80 | |||
srpen | 0.10 | 0.20 | |||
září | 0.10 | 0.20 | |||
říjen | 3.70 | 7.70 | |||
listopad | 17.10 | 35.60 | |||
prosinec | 26.10 | 54.30 | |||
CELKEM | 48.10 | 100.00 | 24.10 |
Rozbor příjmů
neváže na zkladní výkaz tvorby a užití
Fondu, neboť se jedná o obraty, které nejsou
očištěny o inkaso.