1.

Závěrečný účet

Státního fondu životního prostředí

Státní fond životního prostředí ČR

 č. j. 65/1993


ROZBOR

hospodaření Státního fondu životního prostředí ČR

z rok 1992




 Ing. Zdeněk Starý
 ředitel Státního fondu
 životního prostředí ČR


V Praze dne 8. 2. 1993

vypracoval kolektiv pracovníků SFŽP ČR

Celkové zhodnocení činnosti SFŽP ČR za rok 1992

Státní fond životního prostředí ČR byl zřízen zákonem ČNR č. 388/91 Sb. a jako jeden z finančních zdrojů na podporu ochrany a zlepšování životního prostředí se stává aktivním nástrojem uskutečňování ekologické politiky České republiky. SFŽP převzal všechny uzavřené závazky na dofinancování rozestavěných staveb bývalého Státního fondu vodního hospodářství a Fondu ochrany ovzduší.

Správcem Fondu je ministerstvo životního prostředí ČR. Činnost Fondu je zajišťována prostřednictvím Kanceláře Fondu, kde je k 31. 12. 1992 zaměstnáno 25 pracovníků. Kancelář Fondu kromě tvorby rozpočtů, vedení účetní evidence a závěrečných účtů odborně posuzuje veškeré podklady pro rozhodnutí o poskytnutí finančních prostředků. Základní přístupy Fondu k poskytování finančních prostředků z Fondu jsou definovány Směrnicí ministerstvu životního prostředí ČR.

Návrhy na rozhodnutí o poskytování finančních prostředků Fondu, roční rozpočty a zásadní otázky tvorby a užití prostředků Fondu posuzuje poradní orgán ministra životního prostředí - Rada Fondu. Všechny žádosti investorů jsou nejdříve posouzeny Kanceláří Fondu a projednány v hodnotící komisi Fondu. Souhrnný materiál a návrh jednotlivých rozhodnutí je potom posouzen v Radě Fondu. Návrhy projednané Radou Fondu jsou předkládány ke konečnému rozhodnutí ministrovi životního prostředí ČR. V případě kladného rozhodnutí ministra o podpoře jednotlivých opatření k ochraně životního prostředí jsou Kanceláří Fondu uzavírány s žadateli smlouvy o poskytnutí finančních prostředků. Sledování průběhu realizace opatření podporovaných Fondem včetně vyhotovení jejich závěrečných technicko-ekonomických posouzení a archivaci zabezpečuje Kancelář Fondu. O negativním rozhodnutí uvědomuje žadatel rovněž Kancelář Fondu.

Činnost Fondu byla prakticky zahájena od 1. 1. 1992, kdy byla ukončena 1. etapa výběru kvalifikovaných pracovníků. V průběhu roku 1992 bylo realizováno přestěhování Kanceláře fondu do nové budovy v Praze Vysočanech. Tato budova je pronajmuta u soukromého vlastníka na dobu 10 let. Byly provedeny nezbytné úpravy objektu vyjmutého z bytového fondu a zajištěno vybavení kancelář nábytkem. Dále byl realizován rozvod a propojení systému výpočetní techniky ve všech kancelářích. Byly zahájeny práce na zavedení speciálního programového vybavení - jednotné databáze Fondu. Počáteční stav finančních prostředků Fondu byl v debetu ve výši - 10.552 tis. Kčs. K tomuto datu byla Státním fondem vodního hospodářství finančně nevypořádaných 230 investičních akcí. Jejich výstavba byla již ukončena před rokem 1989 a přes 300 akcí, kde výstavba byla ukončena v letech 1990 - 1991.

Žádosti investorů na finanční spoluúčast

Kancelář Fondu obdržela v roce 1992 celkem 824 žádostí s celkovým požadavkem na finanční spoluúčast ve výši 13 506 mil. Kčs. Z toho však bylo cca 500 žádostí neúplných. Kladně bylo Fondem vyřízeno celkem 154 žádostí, které byly projednány na pěti Radách Fondu a schváleny ministrem životního prostředí ČR. Stav žádostí podle složek vnitřního prostředí byl následující: ochrana vod 291 žádostí v objemu 6 589 mil. Kčs, ochrana ovzduší 420 žádostí v objemu 5 105 mil. Kčs, ochrana přírody 45 žádostí v objemu 200 mil. Kčs, nakládání s odpady 64 žádostí v objemu 1 534 mil. Kčs, ostatní žádosti v objemu 27 mil. Kčs. Rozbor žádostí je uveden v příloze č. 7.

Ekologické přínosy akcí podporovaných Fondem

Účast Fondu na realizaci ekologických staveb je možno vyjádřit v ukazatelích odstranění znečištění, jež by jinak nepříznivě ovlivňovalo životní prostředí. Celkový přínos staveb ukončených v roce 1992 představuje snížení znečištění v oblasti vodních toků ve výši 12 510 tun/rok BSK5, to je cca 9% z celkového znečištění v rámci ČR a 14 770 tun/rok NL, což představuje 7.6% z celkového znečištění v ČR. U zahajovaných akcí podporovaných Fondem, které budou postupně ukončeny v letech 1993 - 1996, se projeví další přínosy ve výši 8 120 tun/rok BSK5, co bude představovat snížení znečištění o cca 5.9% a 34 330 tun/rok NL, tj. snížení o 17.7%. Z toho vyplývá orientace Fondu na větší zdroje znečištění.

Celkový přínos staveb na snížení znečištění ovzduší podporovaných Fondem, které byly ukončeny v roce 1992, představuje snížení o 4.040 tun emisí za rok, z toho 3 554 tun SO2 za rok. U zahajovaných akcí v roce 1992 podporovaných Fondem, které budou postupně dostavěny v letech 1993 - 1995, se projeví další přínosy cca 1 553 tun emisí za rok, z toho SO2 638 tun/rok. Z celkového zatížení v ČR představují tyto přínosy snížení 0.14% emisí. Z uvedeného je zřejmé, že orientace Fondu je zaměřena především na střední zdroje znečištění. Největší zdroje znečištění ČEZ jsou podporovány mimo Fond.

V oblasti odpadového hospodářství, vzhledem k tvorbě zdrojů v této složce životního prostředí až v závěru roku, byly finančně podpořeny jen 3 akce, jejichž přínos je ve zlikvidování 4.1 tis. tun odpadu za rok z celkového zatížení v ČR 18 mil. tun odpadů za rok.

Tvorba a užití Fondu

Příjmy Fondu jsou naplňovány v souladu s příslušnými předpisy. V oblasti ochrany vody jsou zdroje tvořeny na bázi úplat za vypouštění odpadních vod do vod povrchových a odvodů za odběry podzemní vody, v oblasti ochrany ovzduší jsou zdroje tvořeny z poplatků za střední a velké zdroje znečišťování ovzduší, v oblasti ochrany přírody, krajiny a půdy z odvodů za odnětí zemědělské půdy a v oblasti nakládání s odpady nově na bázi poplatků za ukládání odpadů. Dalšími zdroji jsou pokuty, úroky, dary a pod.

Poskytování finanční pomoci z Fondu bylo ovlivněno jednak nenaplněním alikvotního podílu zdrojů v průběhu roku a nutnost pokrytí závazků bývalého fondu ochrany ovzduší a Státního fondu vodního hosp. Dotace na rozestavěné akce přecházející jako závazky do roku 1992 v oblasti vody činily 906 mil. Kčs, tj.86.71 celkových příjmů této oblasti. V oblasti ochrany ovzduší činily 94,3 mil. Kčs, tj. 11,2% z celkových příjmů v této složce životního prostředí.

Celková tvorba zdrojů za rok 1992 činila 2 422 509 tis. Kčs, což je 109,9% rozpočtovaných příjmů v roce 1992. Výdaje za rok 1992 byly ve výši 1 431 855 tis. Kčs. Finanční zůstatek na účtech k 31. 12. 1992 je ve výši 920 154 tis. Kčs. V rámci celkových výdajů jsou vedeny pohledávky na poskytnuté půjčky v celkové výši 87 918 tis. Kčs, tj. 5.9% z celk. výdajů /ve výkazu o Fondu se poskytnuté půjčky nepromítají do výdajů, ale jsou vedeny zvlášť jako pohledávky/. Přehled o celkové tvorbě zdrojů je v příloze č. 1.

Komentář k finančnímu zůstatku

Finančnímu zůstatku ve výši 920,15 mil. Kčs odpovídá následující zdůvodnění: v prosinci 1992 po projednání na 5. Radě fondu podepsal pan ministr 60 rozhodnutí, na které se postupně až v průběhu roku 1993 uzavíraly smlouvy. Z těchto smluv vyplývá závazek Fondu k roku 1992 ve výši 163,5 mil. Kčs. Dalších 150 mil. Kčs bylo reservováno na vyúčtování zálohových předpisů /vratky v oblasti úplat za znečišťování vod za rok 1992, což je částka odpovídající skutečnosti v předchozím roce. Americký dar ve výši 275,2 mil. Kčs je určen na vytypované akce, jejichž financování podléhá zvláštnímu režimu. Na některé druhy podpory, zejména na záruky poskytnuté Fondem, byla vytvořena kapitálová reserva ve výši 200 mil. Kčs. Bilanční zůstatek Fondu k 31. 12. 92 je proto 131.5 mil. Kčs. Vzhledem k tomuto zůstatku bude možné řešit problém nejzávažnějších případů valorizace zůstatkových rozpočtových nákladů rozestavěných akcí počátkem roku 1993. Bilance zdrojů a výdajů je uvedena v přílohách č. 1 a 5.

Rovnoměrnost tvorby zdrojů

Při řešení požadavků na finanční spoluúčast Fondu sehrála rozhodující úlohu nerovnoměrnost tvorby zdrojů v průběhu roku, kdy bylo třeba postupovat obezřetně, neboť nebyla záruka, že rozpočtované zdroje naplní v plném rozsahu. Např. rozpočtované příjmy z úplat za znečišťování vod byly naplněny z 91,8%, při tom celkové příjmy ve složce ochrana vody byly naplněny ze 115.5%, a to z důvodu evidenčního zahrnutí amerického daru v této složce. V prvním čtvrtletí činily celkové příjmy jen 10,39% z roku, ve druhém a třetím čtvrtletí bylo docíleno alikvotního podílu a ve čtvrtém čtvrtletí činily celkové příjmy 38,25%, přitom za prosinec dosáhly celkové příjmy podílu 21,54% z roční skutečnosti. Z celkových příjmů ve výši 521,7 mil. Kčs v měsíci prosinci činila poslední část amerického daru 202 mil. Kčs. Příjem této položky ještě v závěru roku 1992 byl nejistý. Časový průběh tvorby zdrojů Fondu je uveden v příloze č. 3.

Odděleně mimo tvorbu zdrojů Fondu je vedeno 20.000 tis. Kčs na revitalizaci krajiny. Tuto problematiku zajišťuje MŽP ČR a FŽP na základě uzavřené smlouvy mezi MŽP ČR a investorem zajišťuje finanční agendu K 1. 12. 1992 bylo z této částky čerpáno celkem 16 755 tis. Kčs. Zůstatek k 31. 12. 92 je 3 245 tis. Kčs.

Tvorba zdrojů podle složek

Tvorba zdrojů Fondu za rok 1992 v jednotlivých slokách ŽP byla za oblast vody ve výši 1 320 mil. Kčs /včetně amerického daru/, tj. 115,5% z rozpočtovaných příjmů, bez amerického daru tj. 94,9% z rozpočtovaných příjmů.

Tvorba zdrojů za oblast ochrany ovzduší je ve výši 845,8 mil. Kčs, tj. 117.2% rozpočtu roku /včetně dotace ze SR a zavedení nové technologie v Osinku Kostelec ve výši 33 mil. Kčs/. Bez této dotace to je 111.8% z rozpočtovaných příjmů.

Tvorba zdrojů za oblast ochrany půdy je 208.6 mil. Kčs, tj. 149% z rozpočtu roku. Zdroje v této oblasti byly nerovnoměrné. Jen v měsíci prosinci činil příjem 42% z roční skutečnosti. Tvorba zdrojů v oblasti nakládání s odpady byla proti rozpočtu o 151.3 mil. Kčs nižší, což představuje 24.1% rozpočtovaných příjmů. Příjmy v této složce ŽP byly realizovány až od měsíce října a v prosinci činily 42% skutečnosti roku. Doplatky ve smyslu zákona o poplatcích za ukládání odpadů se očekávají až v průběhu I. Q. 1993.

Součástí zdrojů jsou i pokuty uložené inspekcí životního prostředí ve výši 13,9 mil. Kčs, což je 0,6% z celkových zdrojů Fondu.

Srovnání příjmu s rokem 1991:
1991
1992
%
    
úplaty za znečišťování vod
1119,1
1.026,7
91,7
poplatky za znečišťování ovzduší
66,0
782,8
1136,1


Vysoký nárůst u poplatků za znečišťování ovzduší vyplývá z nového zákona ČNR č. 389/91 Sb. o státní správě ochrany ovzduší a o poplatcích za jeho znečišťování.

Tvorba zdrojů je analyzována v přílohách č. 1 a 2.

Finanční vypořádání zálohových předpisů

V oblasti ochrany vody bylo provedeno vyúčtováni zálohových předpisů za znečišťování povrchových vod a za odběr podzemní vody za rok 1991. Vratky činily celkem 162 mil. Kčs. O tuto výši byly sníženy příjmy za měsíce březen - květen 1992, proto v této složce ŽP není naplněn alikvotní podíl tvorby zdrojů z úplat za vypouštění odpadních vod. Důvody relativně vysokých přeplatků zálohových úplat za znečišťování vod jsou zejména:

- podstatné snížení výroby u velkých znečišťovatelů a tím snížení úrovně znečištění,

- realizovaná opatření na snížení znečištění,

- vybavení laboratoří podniků přístroji s vysokým počtem měření s cílem prokázat nárok na nižší úplatu

- omezení výroby při snížení odběru podzemní vody.

Valorizace zůstatkových rozpočtových nákladů rozestavěných akcí

Kancelář Fondu řešila nejzávažnější případy valorizace zůstatkových rozpočtovaných nákladů rozestavěných akcí. Návrh na řešení předložila na 4. zasedání Rady Fondu. Pro případy valorizace se poskytnou na rozestavěné akce půjčky v celkové výši 1 648 mil. Kčs a tato částka bule v průběhu I. Q. 1993 poukázána investorům z vytvořené reservy ke konci roku 1992 Pro obce, rozpočtové organizace a VAK bude poskytnuta bezúročná půjčka se splatností od roku 1993 max. na 5 let. Pro ostatní žadatele bude poskytnuta půjčka s úrokem 5% se splatností do 5 let od roku 1993. Pro poskytnutí půjčky bude započítán pouze podíl pro stanovení dotace. Půjčka nad tento podíl je jen úročná s úrokem 5 - 7%.

Změna způsobu financování investičních akcí

Poskytování dotací ze SFŽP bylo prováděno formou vydávaných limitů, na základě kterých SBČS uvolňovala finanční prostředky v jednotlivých čtvrtletích. Na základě smluvních vztahů prováděla Investiční banka Praha za úplatu kontroly hospodárnosti a účelovosti vynakládaných finančních prostředků. Svým dopisem ze dne 25. 5. 1992 tuto činnost vypověděla k 30. 6. 1992. Na náš požadavek provedla IB Praha protokolární předání agendy a vyúčtování nedočerpaných limitů. Nedočerpané limity byly jednotlivým investorům zaslány přímým poukazem v průběhu III. Q. 1992.

Pro další období tak dochází k zásadní změně ve financování akcí podporovaných Fondem. Tato změna však přináší řadu výhod, např. větší operativnost a možnost racionálně využívat finanční prostředky Fondu v průběhu roku. Nevýhodou však je chybějící kontrola hospodárnosti a účelovosti čerpání prostředků, což musí Fond řešit vlastní cílevědomou kontrolní činností.

V rámci systémových opatření Fondu byla ve spolupráci se SBČS řešena otázka jednotného účtu. Od 1. 1. 1993 má Fond jednotný účet č. ú. 9025-001 směrový kod 0710, byl tedy zrušen účet 6027-001. Toto opatření má návaznost na vytvořený systém účetní evidence. Byla realizována opatření pro zajištění informovanosti subjektů, které zasílají finanční prostředky Fondu.

Americký dar

Rozhodnutím vlády (USA byl poskytnut ČSFR dar ve výší 15 mil. USD pro oblast životního prostředí, což bylo potvrzeno mezivládní dohodou, která stanoví podmínky pro jeho čerpání. Tento dar byl rozdělen ve prospěch Státních fondů životního prostředí ČR a SR poměru 2 : 1.

Finanční prostředky prostřednictvím služebny AID u USA obdržela Čs. obchodní banka, která provedla přepočet v Kčs a přes SFŽP a přes SBČS byly tyto prostředky převáděny postupně na účty SFŽP. SBČS již převedla celou část těchto prostředků a to následovně:

dohoda s USA převod na ČSOB
převod na účet SBČS
Celková výše daru z USA
z toho SFŽP ČR
převod proveden
1. část do 1. 6.
28. 5. 92
62,1 mil.
41.44 mil.
15. 6. 1992
2. část do 1. 8.
12. 6. 92
46,8 mil.
31.35 mil.
15. 9. 1992
3. část do 15. 9.
30. 9. 92
302,5 mil.
202.0 mil.
2. 12. 1992
úroky od ČSOB
22. 10. 92
0,6 mil.
0,4 mil.
2. 12. 1992
  
Celkem
275,19 mil. Kčs
 


Použití finančních prostředků je účelově vázáno na řešení akcí s vysokým stupněm přínosů v ekologické oblasti. Vedením Fondu bylo provedeno vytypování akcí, které budou financovány z první části tohoto daru. Jedná se o ČOV Arnoštov, spalovna odpadů fakultní nemocnice Olomouc, spalovna odpadů Dětská léčebna Košumberk a spalovna odpadů Fak. nemocnice Praha Karlov. Vytypování akcí z další části daru bude provedeno v I. Q. 1993.

Náklady Kanceláře Fondu

Výdaje spojené s činností Kanceláře Fondu za rok 1992 činí 18 437 tis. Kčs, což je 72,3% z ročního rozpočtu. Tyto výdaje tvoří 0,75% z celkových skutečných zdrojů Fondu. Přehled a čerpání v jednotlivých položkách je přílohou rozboru č. 6. Nečerpání rozpočtu je zejména u nákladů nevýrobní povahy. Jednotlivá Povodí zatím nepředložila faktury za služby spojené s vybíráním úplat za IV. Q. 1992. Tyto budou po provedené kontrole uhrazeny během února 1993. Dále nebyly v plném rozsahu čerpány prostředky za služby spojené s vypracováním odborných posudků, studií, projektů apod., přestože jich byla řada v roce 1992 zadána a jejich úhrada bude provedena až po jejich vypracování. Nedočerpání ostatních položek je výsledkem racionálního přístupu vedení Fondu.

Kancelář Fondu provedla ve 2. pololetí 1992 prověrky u 37 akcí rozestavěných s účastí Fondu a termínem dokončení v roce 1992, resp. 1993. U 17 investorů byly zjištěny závažné problémy s dofinancováním v roce 1992 z důvodů valorizace nákladů. Po provedení jsou Fondem řešeny podpory formou půjček u 9 předmětných akcí.

V Praze dne 8. 2. 1993

vypracoval: Ing. Nevyjel

Opatření vyplývající z rozboru hospodaření SFŽP ČR za rok 1991.

1. V souvislostí se zavedením nového systému financování akcí podporovaných Fondem řešit komplexní kontrolní systém použití finančních prostředků v souladu s rozhodnutím a sepsanou smlouvou mezi SFŽP a investorem.

 odpovídá: náměstci ředitele
 termín: 30. 4. 1993

2. Dokončit zavedení systému výpočetní techniky ASYS v kanceláři Fondu a zabezpečit zkušební provoz.

 odpovídá: náměstci ředitele
 termín: 30. 3. 1993


3. Návazně na tento rozbor provést aktualizaci rozpočtu zdrojů a výdajů na rok 1993 s promítnutím nových složkových zákonů apod.

 odpovídá: ekonomický nám.
 termín: 30. 3. 1993


4. Sledovat vývoj tvorby zdrojů Fondu ve vztahu na platební kázeň a platební solventnost podniků a pravidelně informovat vedení SFŽP a Radu Fondu.

 odpovídá: ekonomický nám.
 termín: trvale


5 Vypracovat systém hodnocení ekologických efektů /přínosů v technických jednotkách/ u investičních akcí podporovaný Fondem a tyto efekty srovnávat s celkovým zatížením v ČR a jednotlivých regionech. Vyhodnocení pak provést do rozborů.

 odpovídá: technický nám.
 termín: 30. 3. 1993


6. Zabezpečit vyhodnocení finančních vztahů za rok 1992 mezi SFŽP a investory, jejichž akce jsou podporovány Fondem ve smyslu Směrnice MŽP ČR o poskytování finančních prostředků z Fondu.

 odpovídá: ekonomický nám.
 termín: 31. 5. 1993


7. Na základě přijatého harmonogramu provést závěrečná technicko-ekonomická vyhodnocení akcí ukončených před 31. 1. 1991 tak, že veškeré akce byly vyhodnoceny do konce roku 1993.

 odpovídají náměstci ředitele
 termín: 31. 12. 1993


8. Řešit v průběhu roku krátkodobá depozita u některé z bank v zájmu zhodnocení finančních prostředků, které v určitém čase zůstávají na účtu.

 odpovídá: ekonomický nám.
 termín: trvale


 Příloha č. 1


Souhrnný přehled zdrojů a výdajů SFŽP ČR za rok 1992
 mil. Kč


 Číslo řádku OCHRANA ČISTOTY VOD OCHRANA PŮDY OCHRANA ČISTOTY OVZDUŠÍ NAKLÁDÁNÍ S ODPADY OSTATNÍCELKEM
         
Stav k 1. 1. 19921-11.6 0.01.10.0 0.0-10.5
         
Rozpočet na rok 1992 21142.2140.0 721.4200.00.0 2203.5
         
Skutečné příjmy 1992 celkem 31320.0208.6 845.848.10.0 2422.5
z toho: úplaty za znečišťov.  1026.7208.6 782.848.10.0 2066.2
   americký dar 275.2---- ----275.2
   dotace ze SR ----39.0 ----39.0
   pokuty, úroky apod.  18.1-- 24.0---- 42.1
         
Rozdíl skutečnost - rozpočet 3 - 2177.968.6 124.4-151.9-- 219.0
Podíl skut.: rozpočet % 3/2115.5149.0 117.224.1-- 109.9
         
Skutečné výdaje celkem 4-943.1-11.4 -509.5-12.0-15.8 -1491.8
         
Finanční zůstatek 5365.3197.2 337.436.1-15.8 920.2
v tom:        
- na rozhodnutí, kde není dosud uzavřená smlouva  -9.5-- -147.0-6.5-- -163.5
- reserva na vyúčtování zálohov. předpisů - vratky  -150.0-- ------ -150.0
- americký dar /vytyp. akce/ -119.2---115.0 -41.0---275.2
- kapitálová reserva Fondu  ------ ---200.0-200.0
         
Bilanční zůstatek 686.8197.2 74.9-11.4-215.8 131.5


(8. 2. 1993)

 Příloha č. 2


Federální ministerstvo financí FOND Úč ŽP 1 B - 02
stanoveno v dohodě s FSÚ  
  
Správce Fondu odešle výkaz Státní fond životního
do 32 kalendářních dnů po uplynutí prostředí České republiky
pololetíIČO 020729
1 x MF ČR  
1 x ČSÚ  


POLOLETNÍ VÝKAZ O TVORBĚ A POUŽITÍ

Státního fondu životního prostředí

k datu 31. 12. 1992.
I.jednotka v tisících Kčs


TVORBA ZDROJŮ FONDU č. řádky Rozpočet Skutečnost  
     
Počáteční stav Fondu 01-10510-10552 100,4
     
Úplaty za vypouštění odpadních vod do vod povrchových 02105000064008 91,8
Poplatky za vypouštění škodlivých látek do ovzduší 0872000078213 108,7
Poplatky dle zákona o odpadech 04 2000004815424,1
Odvody za dočasné a trvalé odnětí zemědělské půdy 0514000020654 149,0
Úplaty za odběry podzemní vody 066200062598 100,9
Úhrady odváděné za vydobyté nerosty 0700 -
Pokuty uložené správcem Fondu a Českou inspekcí ŽP ČR 08013974 -
Peněžní příjmy z postihů žadatelů za neoprávněné použití prostředků Fondu 09011779 -
Dotace ze státního rozpočtu 10039000 -
Podíly na výnosu daní 1100-
Příspěvky od tuzemských a zahraničních právnických osob 1241400275246 664,8
Úroky z vkladů 1370015643 -
Úroky z půjček 1400 -
Splátky půjček poskytnutých Fondem 1500 -
Ostatní příjmy 160452 -
Vyúčtování zálohových předpisů úplat /vratky/ 170108 -
     
Tvorba zdrojů celkem 1822035902422509 109,9


II.

Použití fondu
Číslo řádku
Složka životního prostředí
  
Ochrana vod
Ochrana ovzduší
Ochrana půdy
Odpady
Celkem
       
Finanční vypořádání za předchozí rok 01775363.470 0081006
Podpora akcí investičního charakteru 02817872255641 09000108251
Podpora akcí neinvestičního charakteru 031293718 403020420
Podpora programu výzkumu, vývoje a akcí VTR 04400 0040
Podpora zavádění nových technologií 0039760 0039760
Podpora činností související s ekolog. funkcemi vodních toků a vodních ploch 0600 000
Podpora monitorování složek životního prostředí 074898114200 50000124098
Úhrady splátek a úroků za půjčky poskytnuté Fondu 1000 000
Podpora výchovných akcí a rozšiřování informací 0900 00 
Úhrada nákladů spojených s činností Fondu 10018335 0018335
Výdaje na havárie11 770700 07707
Doplatky na vyhodnocené stavby13 3005800 030058
       
Výdaje celkem  9574104322245403 90001403937
       
Zůstatek fondu ke konci vykazovaného období  407471358145 203251391541008021
       
POHLEDÁVKY - Půjčky  150077418 6000300087918


 Příloha č. 2a





Rok 1992
PŘÍJMY CELKEM mil. Kčs
PODÍL z celkových příjmů %
Ochrana vod1320.054.49
Ochrana ovzduší845.8 34.91
Ochrana přírody 208.68.61
Nakládáni s odpady48.1 1,99
   
CELKEM2422.50100.0


 Příloha č. 2b




 Příloha č. 3


Rozbor příjmů dle měsíců za I. - IV. 1992

(souhrn příjmů ve vazbě na obraty SBČS)
SLOŽKA ŽP - voda
PŘÍJMY CELKEM
PODÍL z celkových příjmů
PODÍL k rozpočt. příjmům
SROVNÁNÍ S ROKEM 1991
 
mil. Kčs
%
 
mil. Kčs
%
leden59.204.50  -16.2078.50
únor78.205.90  -25.7075.30
březen 74.805.70 18.20132.20
duben29.802.30  -40.9042.10
květen 112.008.50 6.00105,60
červen 130.409.90 55.30173.60
červenec 128.009.70 -21.4085.70
srpen115.508.80  8.20107.60
září 97.107.30 2.90103.10
říjen 91.506.90 7.70115.80
listopad90.506.80  6.90108.20
prosinec313.0023.70 x)206.40293.60
CELKEM1320.00100.00 115.50  


x) včetně 202.4 mil. Kčs - třetí část daru USA

SLOŽKA ŽP - ovzduší
PŘÍJMY CELKEM
PODÍL z celkových příjmů
PODÍL k rozpočt. příjmům
SROVNÁNÍ S ROKEM 1991
 
mil. Kčs
%
 
mil. Kčs
%
leden1.700.20  
nesrovnatelné
únor4.900.60  
"
březen 0.600.10 
"
duben149.2017.80  
"
květen 94.7011.30 
"
červen 78.309.30 
"
červenec 59.907.10 
"
srpen94.2011.20  
"
září 72.508.70 
"
říjen 70.108.40 
"
listopad124.6014.90  
"
prosinec95.1010.40  
"
CELKEM845,80100,00 117,20


SLOŽKA ŽP - půda
PŘÍJMY CELKEM
PODÍL z celkových příjmů
PODÍL k rozpočt. příjmům
SROVNÁNÍ S ROKEM 1991
 
mil. Kčs
%
 
mil. Kčs
%
leden10.004.80  
nesrovnatelné
únor10.905.20  
"
březen 11.405.50 
"
duben8.604.10  
"
květen 19.109.20 
"
červen 22.8010.90 
"
červenec 13.606.50 
"
srpen13.806.60  
"
září 3.601.70 
"
říjen 1.900.90 
"
listopad5.402.60  
"
prosinec87.5042.00  
"
CELKEM208.60100.00 149.00


SLOŽKA ŽP - odpady
PŘÍJMY CELKEM
PODÍL z celkových příjmů
PODÍL k rozpočt. příjmům
SROVNÁNÍ S ROKEM 1991
 
mil. Kčs
%
 
mil. Kčs
%
leden0.000.00  
nesrovnatelné
únor0.000.00  
"
březen 0.000.00 
"
duben0.000.00  
"
květen 0.000.00 
"
červen 0.100.20 
"
červenec 0.901.80 
"
srpen0.100.20  
"
září 0.100.20 
"
říjen 3.707.70 
"
listopad17.1035.60  
"
prosinec26.1054.30  
"
CELKEM48.10100.00 24.10


Rozbor příjmů neváže na zkladní výkaz tvorby a užití Fondu, neboť se jedná o obraty, které nejsou očištěny o inkaso.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP