Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona ČNR č.
35/1989 Sb., o jednacím řádu České
národní rady, v platném znění,
předkládám poslancům následující
interpelaci poslance Miroslava Rašky na místopředsedu
vlády a ministra zemědělství Josefa
Luxe. Interpelace je přílohou tohoto sněmovního
tisku.
Příloha
Vážený pan
místopředseda vlády
a ministr zemědělství
Josef Lux
prostřednictvím pana Milana Uhdeho
předsedy Poslanecké sněmovny
Parlamentu ČR
Vážený pane ministře,
obracím se na Vás ve věci převodu
budovy spadající do majetku státního
podniku Masoprogress. Jedná se o nemovitost v katastru
Nového Města v Praze ve Štěpánské
ul. 63, parcelní číslo 626.
Tato budova byla zařazena do privatizačního
procesu v rámci privatizace majetku spravovaného
státním podnikem Masoprogress a je zapracována
do základního povinného projektu odevzdaného
ke dni 30. 10. 1991. Tento postup byl při projednání
v resortní privatizační komisi schválen
a projekt byl dále předán k dalšímu
schvalovacímu řízení na ministerstvu
pro správu a privatizaci národního majetku.
Ke dni 31.12.1991 byla podepsána smlouva o bezúplatném
převodu této nemovitosti ze státního
podniku Masoprogress na ministerstvo zemědělství
ČR. Tato smlouva je ale v rozporu se zákonem 92/91
Sb., § 5 odst. 1, kde je ustanovena blokace převodu
státního majetku zařazeného do privatizace
na jiné subjekty a kde je výslovně stanoveno,
že smlouvy takto uzavřené jsou neplatné.
K nápravě stavu této věci bylo dále
v průběhu roku 1992 a 1993 postupováno s.p.
Masoprogress se snahou o dohodu mezi oběma právními
subjekty (ministerstvem zemědělství a s.p.
Masoprogress), ale s nulovým výsledkem. Tento stav
je dokumentován písemnými žádostmi
o nápravu nezákonného stavu i s odezvou ministerstva
zemědělství po roce a půl od bezprávného
uzavření hospodářské smlouvy.
Žádám tedy formou interpelace o vysvětlení
a nápravu tohoto stavu udržovaného ze strany
ministerstva zemědělství i přes písemné
žádosti o nápravu. Paradoxem situace je, že
na základě žádosti ministerstva zemědělství
byl prakticky realizován zápisem na Státní
geodézii převod budovy, a to před koncem
roku 1992, tedy v době kdy již byly příslušní
pracovníci Vašeho státního úřadu
na udržování tohoto nezákonného
stavu upozorněni.
Tento postup by mohl být precedentem v dalších
případech převodu majetku privatizovaných
státních podniků na jiné ústřední
orgány s dále neprůhlednými záměry.
Z tohoto důvodu žádám dále o
zdůvodnění ministerstvem zastávaného
stanoviska a postupu ve věci vynětí výše
uvedeného majetku z velké privatizace. Co s tím
chce ministerstvo dělat? Zavést centrální
úřad v centru města, nebo hospodářsky
nemovitost využít? Pak ovšem jaksi mizí
podstata hospodářsky zajímavých objektů,
určených původně do privatizace, ale
nyní s nejasným záměrem z ní
vyjímaných, a to ještě tak, že
je evidentně (na základě písemných
dokumentů) prokazatelný postup v rozporu se zákony
této země, která sama sebe neustále
přesvědčuje o tom, že je právním
státem.
S pozdravem
| Ing. Miroslav Raška | |
| poslanec Poslanecké sněmovny | |
| Parlamentu ČR |

