Kapitola: Státní
úřad pro jadernou bezpečnost
v tis. Kč
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||
v tom: | |||
Daň z přidané hodnoty | |||
spotřební daně | |||
daně z příjmů | |||
- daň z příjmů právnických osob | |||
- daň z příjmů fyzických osob | |||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||
Silniční daň | |||
Clo | |||
Ostatní daňové příjmy | |||
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENI A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 300 | 300 | 100.0 |
v tom: | |||
Příjmy rozpočtových organizací | 300 | 300 | 100.0 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||
Odvody České národní banky | |||
Přijaté úroky | |||
Poplatky, pokuty | |||
Ostatní příjmy | |||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||
PŘÍJMY CELKEM | 300 | 300 | 100.0 |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 73,215 | 88,411 | 120.8 |
Výdaje rozpočtových organizací | 73,215 | 79,921 | 109.2 |
Příspěvky příspěvkovým organizacím | |||
Úrokové platby | |||
Dotace, platby a příspěvky | 0 | 8,490 | x |
- dotace podnikům | |||
- dotace občanským sdružením | |||
- ostatní dotace a příspěvky | 0 | 8,490 | x |
- dotace jiným rozpočtům | |||
v tom: územním rozpočtům | |||
mimorozpočtovým fondům | |||
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||
- platby do zahraničí | |||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 1,500 | 3,200 | 213.3 |
Výdaje rozpočtových organizací | 1,500 | 3,200 | 213.3 |
Dotace příspěvkových organizací. | |||
Dotace podnikům | |||
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||
VÝDAJE CELKEM | 74,715 | 91,611 | 122.6 |
Vypracoval: Kolín | Kontroloval: JUDr. Kopecký |
Kapitola: Státní
úřad pro jadernou bezpečnost
v tis. Kč
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 73,215 | 78,921 | 109.2 |
z toho: | |||
- mzdové prostředky | 10,616 | 12,132 | 114.3 |
- dávky sociálního zabezpečení | |||
- státní vyrovnávací příspěvek | |||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
Investiční výdaje rozpočtových organizaci celkem | 1,500 | 3,200 | 213.3 |
z toho: | |||
- systémové dotace | |||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | |||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||
Dotace občanských sdružení | |||
Ostatní dotace a příspěvky | 0 | 8,490 | x |
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||
Neinvestiční dotace podnikům | |||
Investiční dotace podnikům | |||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 300 | 300 | 100.0 |
z toho: | |||
- odvody příspěvkových organizací | |||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 73 | 73 | 100.0 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem | 10,616 | 12,132 | 114.3 |
z toho: | |||
- ostatní osobní náklady | 176 | 176 | 100. 0 |
Vypracoval: Kolín | Kontroloval: JUDr. Kopecký |
Postavením, zaměřením
činnosti a potřebami Státního úřadu
pro jadernou bezpečnost, který v České
republice nahradil bývalou Čs. komisi pro atomovou
energii a působí jako orgán státního
dozoru nad jadernou bezpečností, se v květnu
1993 zabývala vláda České republiky,
která svým usnesením č. 248/1993 přijala
opatření k jeho personálnímu zajištění
(m.j. zvýšení počtů pracovníků
z 50 na 73) a materiálnímu
posílení. Z tohoto usnesení vlády
vychází i návrh rozpočtu na rok 1994.
Rozpočet příjmů
koresponduje s rozpisem příjmů na rok 1993.
Úřad nevykonává činnost, z
níž by vyplývaly pravidelné příjmy,
jde v podstatě o příjmy nahodilé.
Z částky 79 921
tis. Kč neinvestičních výdajů
rozpočtových organizací připadá
největší část (60 36 tis. Kč)
na služby. výdaje nevýrobní povahy,
zejména na úhrady expertiz prováděných
pro potřeby dozorové a expertizní činnosti
úřadu jiným organizacemi.
Navrhovaný objem mzdových
prostředků
ve výši 12 132 tis. Kč respektuje úkol
stanovený usnesením vlády č. 248/1993
- zvýšit počet a přiblížit
ohodnocení vysoce kvalifikovaných pracovníků
státního dozoru nad jadernou bezpečností
úrovni platů pracovníků srovnatelných
funkcí ve výrobní sféře a přispět
tak k personální stabilizaci úřadu.
Zvýšení o 62,8%
proti očekávané skutečnosti roku 1993
je dáno tím, že zvyšování
stavu pracovníků a úprava jejich platů
začaly až v červnu 1993 a plný dopad
těchto opatřena se tak projevuje až v roce
1994.
Položku rozpočtu "Ostatní
dotace a příspěvky" ve výši
8 490 tis. Kč tvoří příspěvek
České republiky do fondu technické pomoci
Mezinárodní agentury pro atomovou energii, jehož
výše je stanovena touto agenturou.
Celkové neinvestiční
výdaje kapitoly jsou tak o 20,8 vyšší,
než očekávaná skutečnost roku
1993 a měly by zajistit splnění všech
úkolů úřadu jako orgánu státního
dozoru nad jadernou bezpečností.
Investiční výdaje
ve výši 3 200 tis. Kč jsou určeny na
nezbytně nutné investiční dovybavení,
zejména na pořízení prostředků
výpočetní techniky, jejichž stav je
po rozdělení majetku federace nedostatečný.
Kapitola: Nejvyšší
kontrolní úřad
v tis. Kč
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||
v tom: | |||
Daň z přidané hodnoty | |||
Spotřební daně | |||
Daně z příjmů | |||
- daň z příjmů právnických osob | |||
- daň z příjmů fyzických osob | |||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||
Silniční daň | |||
Clo | |||
Ostatní daňové příjmy | |||
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 599 | 650 | 108.5 |
v tom: | |||
Příjmy rozpočtových organizací | 599 | 650 | 106.5 |
z toho: odvody příspěvkových organizaci | |||
Odvody České národní banky | |||
Přijaté úroky | |||
Poplatky, pokuty | |||
Ostatní příjmy | |||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||
PŘÍJMY CELKEM | 599 | 650 | 108.5 |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 106,510 | 143,055 | 134.3 |
Výdaje rozpočtových organizací | 106,210 | 142,755 | 139.9 |
Příspěvky příspěvkovým organizacím | |||
úrokové platby | |||
Dotace, platby a příspěvky | 300 | 300 | 100.0 |
- dotace podnikům | |||
- dotace občanským sdružením | |||
- ostatní dotace a příspěvky | 300 | 300 | 100.0 |
- dotace jiným rozpočtům | |||
v tom: územním rozpočtům | |||
mimorozpočtovým fondům | |||
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||
- platby do zahraničí | |||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 3,500 | 7,000 | 200.0 |
Výdaje rozpočtových organizací | 3,500 | 7,000 | 200.0 |
Dotace příspěvkovým organizacím | |||
Dotace podnikům | |||
VLÁDNI ÚVĚRY | |||
VÝDAJE CELKEM | 110,110 | 150,055 | 136.4 |
Vypracoval: J. Kušková | Kontroloval: Ing. A. Staňková |
kapitola: Nejvyšší
kontrolní úřad
v tis. Kč
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 106,210 | 12,755 | 134.9 |
z toho: | |||
- mzdové prostředky | 60,954 | 75,270 | 123.5 |
- dávky sociálního zabezpečení | |||
- státní vyrovnávací příspěvek | |||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 3,500 | 7,000 | 200.0 |
z toho: | |||
- systémové dotace | |||
- individuální dotace na vybraně investiční akce | |||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||
Dotace občanským sdružením | |||
Ostatní dotace a příspěvky | 300 | 300 | 100.0 |
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||
Neinvestiční dotace podnikům | |||
Investiční dotace podnikům | |||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 599 | 650 | 108.5 |
z toho: | |||
- odvody příspěvkových organizací | |||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | |||
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem | |||
z toho: | |||
- ostatní osobní náklady |
Vypracoval: 3. Kušková | Kontroloval: Ing. A. Staňková |
Nejvyšší kontrolní
úřad byl zřízen zákonem č.
166/1993 Sb., s účinností od 1. 7. 1993 s
tím, že přebírá práva
a povinnosti z pracovněprávních, majetkových
a jiných vztahů ze zrušeného ministerstva
státní kontroly a Nejvyššího kontrolního
úřadu ČR.
V očekávané
skutečnosti roku 1993 je proto uveden souhrn schváleného
rozpočtu na rok 1993 obou zrušených resortů,
upravený o rozpočtová opatření
schválená ministerstvem financí.
Příjmy
na rok 1994 jsou v návrhu rozpočtu stanoveny ve
výši 650 tis. Kč.
Návrh rozpočtu neinvestičních
výdajů na rok 1994 v objemu 143 055 tis. Kč,
ze kterého budou financovány činnosti spojené
s provozem vlastního úřadu v Praze, 19 oblastních
pracovišť a školícího střediska
v Přestávkách, odráží
předpokládané potřeby vyplývající
ze zákona č. 166/1993 Sb.
V oblasti investičních
výdajů
je návrh rozpočtu ve výši 7 000 tis.
Kč oproti rozpočtu roku 1993, stanovenému
pro oba kontrolní orgány, vyšší
o 100%.
Kapitola: Všeobecná pokladní správa
v tis. Kč
DAŇOVÉ PŘÍJMY | 235,300,000 |
v tom: | |
Daň z přidané hodnoty | 94,500,000 |
Spotřební daně | 42,100,000 |
Daně z příjmů | 77,400,000 |
- daň z příjmů právnických osob | 72,900,000 |
- daň z příjmů fyzických osob | 4,500,000 |
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | 2,000,000 |
Silniční daň | 2,700,000 |
Clo | 14,900,000 |
Ostatní daňové příjmy | 1,700,000 |
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | 0 |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 12,711,000 |
v tom: | |
Příjmy rozpočtových organizací | 3,311,000 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | 0 |
Odvody České národní banky | 1,200,000 |
Přijaté úroky | 3,800,000 |
Poplatky, pokuty | 4,400,000 |
Ostatní příjmy | 0 |
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | 8,865,000 |
PŘÍJMY CELKEM | 256,876,000 |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 43,202,528 |
Výdaje rozpočtových organizací | 37,052,528 |
Příspěvky příspěvkovým organizacím | 0 |
Úrokové platby | 0 |
Dotace, platby a příspěvky | 6,150,000 |
- dotace podnikům | 3,750,000 |
- dotace jiným rozpočtům | 500,000 |
v tom: územním rozpočtům | 0 |
mimorozpočtovým fondům | 500,000 |
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | 1,000,000 |
- platby do zahraničí | 900,000 |
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 9,308,700 |
Výdaje rozpočtových organizací | 8,361,000 |
Dotace příspěvkovým organizacím | 0 |
Dotace podnikům | 947,700 |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | 7,433,000 |
VÝDAJE CELKEM | 59,944,228 |
Vypracoval: Ing. Bakeš | Kontroloval: Ing. Cysař |
v mil. Kč
Fond tržní regulace | 500 |
Dotace EGAP | 1,000 |
Rezerva na realizaci záruk | 350 |
Dotace podnikatelským subjektům zaměstnávající více jak 60% zdravotně postižených občanů | 500 |
Dotace ve vybraných okresech OÚ | 400 |
Dotace pro podporu podnikání - ČMZRB | 1,500 |
Rezerva na řešení sociálních problémů | 1,000 |
Výdaje na učňovské školství | 6,018 |
Rezerva na zdravotnictví | 500 |
Pojistné zdravotního pojištění | 12,900 |
Městské památkové rezervace 06 | 275 |
Výkup uměleckých předmětů | 25 |
Rezerva na soudní rehabilitace | 500 |
Rezerva na mimosoudní rehabilitace | 200 |
Důchodové připojištění | 500 |
Sociální hospitalizace OÚ | 320 |
Rezerva na řešení mimořádných situací | 325 |
Novomanželské půjčky | 250 |
Prostředky na zabezpečení uprchlíků a přesídlenců OÚ | 400 |
Svaz bojovníků za svobodu | 6 |
Konfederace politických vězňů | 1 |
Dětská rekreace | 9 |
Humanitární organizace zdravotnictví | 50 |
Humanitární organizace soc. zabezpečení | 50 |
Leasing Chalanger (ministerstvo vnitra) | 132 |
Splátka půjčky na vrtulníky (ministerstvo vnitra) | 219 |
Rezerva na platové úpravy v rozpočtové sféře | 1,700 |
Rezerva na zákon o státní službě | 800 |
Vládní rozpočtová rezerva | 1,500 |
Strukturální změny | 400 |
Dotace obchodním organizacím | 23 |
Rezerva na financování projektů vědy, výzkumu a technologií | 1,089 |
Projekty branné povahy | 100 |
Rezerva na péči o životní prostředí | 100 |
Souhrnné pojištění | 150 |
Pozemkové úpravy OÚ | 800 |
Příspěvek politickým stranám | 75 |
Zajištění zahraničního zpravodajství a nové techniky pro ČTK | 44 |
Zvýšení majetkové účasti u mezinárodních bank | 290 |
Společenská kontrola BOZP | 25 |
Sportovní reprezentace - občanská sdružení | 280 |
Sportovní reprezentace - kapitoly | 282 |
Činnost volebních komisí | 414 |
Prostředky na materiální vybavení finančních úřadů | 400 |
Dopady embarga | 1,000 |
Okresní registr evidence obyvatel | 200 |
Transfery do zahraničí | 900 |
Bytová politika (z toho 3,500 mil. Kč pro OÚ) 06 | 4,700 |
Vládní úvěry | 7,433 |
CELKEM NEINVESTIČNÍ VPS | 50, 635 |
Položky označené
OÚ jsou určeny pro okresní úřady
a obce
v mil. Kč
Individuální dotace pro organizace v působnosti okresních orgánů | 3,351 |
Systémová dotace na komunální ekologické a vodohospodářské investice | 1,685 |
z toho: drobné akce výstavby vodovodů | 200 |
Dotace do dopravní infrastruktury (dálnice, zabezpečení letového provozuj | 2,000 |
Systémové dotace investic požární ochrany | 255 |
Dotace hospodářské mobilizace | 316 |
Systémové dotace na vybrané okruhy investic | 1,702 |
CELKEM INVESTIČNÍ VPS. | 9,309 |
Kapitola Všeobecná
pokladní správa (dále VPS) je určena
k rozpočtování příjmů
a výdajů státního rozpočtu,
které nelze nebo není ekonomicky vhodné sledovat
podle odvětvového původu nebo určení
a které zpravidla přímo nesouvisí
s žádnou rozpočtovou kapitolou, příp.
které není možno přesně kvantifikovat.
Kapitola plní významnou
sociálně ekonomickou funkci, která se realizuje
soustavou účelových rezerv ve státním
rozpočtu.
V návrhu státního
rozpočtu české republiky jsou příjmy
a výdaje kapitoly VPS rozpočtovány takto:
Příjmy 256 876 000
tis. Kč
Výdaje 59 944 228 tis.
Kč
I. Příjmy kapitoly
VPS
Z povahy převážné
části příjmů státního
rozpočtu vyplývá, že je nelze jednoznačně
přičlenit k žádné odvětvové
kapitole. Proto jsou rozpočtovány v kapitole VPS.
V roce 1994 jde o tyto příjmy: daň z přidané
hodnoty, spotřební daně, daň z příjmů
právnických osob, daň z příjmů
fyzických osob, clo, silniční daň,
ostatní daně (dědická, darovací
a z převodu nemovitostí), odvody České
národní banky, přijaté
úroky, příjmy z vládních úvěrů,
poplatky a pokuty.
V návrhu státního
rozpočtu je v odvětvových kapitolách
rozpočtována pouze část příjmů
rozpočtových organizací a odvodů příspěvkových
organizací.
Podrobná charakteristika
příjmů je uvedena ve zprávě
k návrhu státního rozpočtu české
republiky na rok 1994.
II. Výdaje kapitoly VPS
Do výdajů kapitoly
jsou zahrnuty rezervy státního rozpočtu a
dále ty položky, které mají "plošný
charakter" a nelze je rozpočtovat v příslušných
kapitolách. Návrh výdajů obsahuje
tyto skupiny výdajů:
1. Neinvestiční
dotace podnikům
Fond tržní regulace
v zemědělství
Slouží k úhradě
úroků z bankovních úvěrů
a jiných nákladů spojených s intervenčními
nákupy od zemědělské prvovýroby
a k úhradě ztrát při vývozu
vybraných zemědělských produktů.
Dotace EGAP
Dotace jsou určeny pro
Exportní garanční a pojišťovací
společnost, a.s., která garantuje rizika organizací
při vývozu.
Rezerva na realizaci záruk.
Rezerva je vyčleněna
pro případnou realizaci státních záruk
poskytnutých podle § 36, písm. b) zákona
ČNR č. 576/90 S. o pravidlech hospodaření
s rozpočtovými prostředky ČR a obcí
v ČR, ve znění pozdějších
předpisů.
Dotace podnikatelským
subjektům zaměstnávajícím více
než 60 zdravotně postižených občanů
Státní podpora výše uvedeným
subjektům je určena
na úhradu nákladů spojených se zaměstnáváním
zdravotně postižených občanů
(na úhradu pojistného sociálního zabezpečeni
a příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti, na kryti neinvestičních a
investičních potřeb a poskytování
návratných finančních
výpomocí.
Dotace ve vybraných okresech
Prostředky jsou určeny
pro vybrané okresy ke zmírnění dopadů
nepříznivých životních podmínek
v ekologicky postižených oblastech severních
ech a okresu Sokolov.
Dotace pro podporu podnikání
(ČMZRB)
Rozpočtovaná částka
je určena na podporu malého a středního
podnikání dle schválených programů
prostřednictvím českomoravské záruční
a rozvojové banky. Jedná se o 3 druhy podpory, které
banka zprostředkovává: zvýhodnění
záruk za úvěry čerpané klienty
u komerčních
bank, návratně finanční výpomoci
na splátky úvěrů a nenávratné
úhrady úroků z úvěrů.
2. Transfery domácnostem
Rezerva na řešení
sociálních problémů
Rezerva je určena pro případ
překročeni rozpočtovaného objemu sociálních
dávek a dále prostředků v oblasti
aktivní a pasivní politiky zaměstnanosti.
3. Veřejná spotřeba
obyvatelstva
Výdaje na učňovské
školství
Kromě prostředků
rozpočtovaných na školství v příslušných
částech státního rozpočtu a
rozpočtů územních orgánů
se vyčleňuje rezerva na financování
učňovského školství. Rezerva
bude rozpuštěna na základě společného
návrhu ministerstva hospodářství,
ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
a všech ostatních ústředních
orgánů - zřizovatelů středních
odborných učilišť.
Rezerva na zdravotnictví
Rezerva je určena na řešeni
nespecifikovaných problémů v odvětví
zdravotnictví včetně opatření
spojených s transformací zdravotnictví.
Pojistné zdravotního
pojištění
V rámci systému
placeni zdravotního pojištěni stát hradí
pojistné za neproduktivní obyvatele.
Rezervy v oblasti kultury
Prostředky jsou určeny
na regeneraci městských památkových
rezervací a zóna na výkup uměleckých
předmětů muzei a galeriemi. Výkupem
by se mělo předejít vývozu těchto
předmětů do zahraničí.
Rezerva na soudní rehabilitace a rezerva na mimosoudní
rehabilitace
Rezervy jsou určeny na
financování výdajů vyplývajících
ze soudních a mimosoudních rehabilitací podle
příslušných zákonů.
Důchodové připojištění
Jedná se o předpokládané
státní příspěvky vyplývající
z připravovaného zákona o penzijním
připojištění.
Sociální hospitalizace
V návaznosti na usnesení
vlády č. 433/93 ke způsobu a výši
úhrady nákladů pobytu občanů
v lůžkových zdravotnických zařízeních
ze sociálních důvodů byla vytvořena
rezerva a její uvolňování bude realizováno
dle skutečných potřeb územních
orgánů. Rezerva na řešení mimořádných
situací.
Prostředky jsou určeny
na řešení nepředvídaných
situací vzniklých zejména v důsledku
přírodních kalamit, kdy je třeba,
aby státní rozpočet reagoval na zajištěni
nezbytných potřeb obyvatelstva. Jde o prostředky,
které nejsou zajištěny standardními
formami (např. pojištěním obyvatelstva),
přičemž může jít o nenávratné
či návratné prostředky.
Novomanželské půjčky
Jde o prostředky, kterými
stát vyrovnává majetkovou újmu české
spořitelně, a.s., v důsledku uplatňování
zvýhodněných postupů při poskytování
těchto půjček.
Prostředky na zabezpečení
uprchlíků a přesídlenců
Prostředky jsou vyčleněny
na úhradu provozu uprchlických táborů
a dále na financování dalších
nezbytných výdajů souvisejících
s pobytem uprchlíků na území České
republiky. V případě potřeby bude
část prostředků použita na krytí
výdajů spojených s přesídlením
občanů českého původu žijících
v zahraničí do České republiky, a
to v souladu s rozhodnutím vlády.
Svaz bojovníků
za svobodu, Konfederace politických vězňů
Jde o účelové
dotace poskytované uvedeným občanským
družením podle zásad schválených
usnesením vlády č. 663/92.
Dětská rekreace
Podle zákona č.
180/90 Sb., o změnách předpisů o nemocenském
sociálním zabezpečeni a mateřském
příspěvku a některých dalších
předpisů, se ze státního rozpočtu
poskytují příspěvky na dětské
rekreace zdravotně postižených dětí
a děti z dětských domovů, jejímiž
pořadateli jsou odborové orgány.
Humanitární organizace zdravotnictví a
sociálního zabezpečení
Jde o dotace nestátním
organizacím, které nejsou občanskými
druženími a poskytují služby s nadregionální
působností (např. Česká katolická
charita, Diakonie, účelové služby Českého
červeného kříže).
4. Veřejná spotřeba
státu
Ministerstvo vnitra - letecká
služba
Prostředky jsou určeny
na splátku dříve pořízeného
letadla Chalanger na přepravu ústavních činitelů
a splácení půjčky na vrtulníky
pro leteckou službu policie.