375

Státní úřad

pro jadrnou bezpečnost

Kapitola: Státní úřad pro jadernou bezpečnost

BILANCE KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
DAŇOVÉ PŘÍJMY    
v tom:   
Daň z přidané hodnoty    
spotřební daně    
daně z příjmů    
- daň z příjmů právnických osob    
- daň z příjmů fyzických osob    
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí    
Silniční daň    
Clo    
Ostatní daňové příjmy    
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENI A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI    
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 300300100.0
v tom:   
Příjmy rozpočtových organizací 300300100.0
z toho: odvody příspěvkových organizací    
Odvody České národní banky    
Přijaté úroky    
Poplatky, pokuty   
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ    
PŘÍJMY CELKEM 300300100.0
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 73,21588,411120.8
Výdaje rozpočtových organizací 73,21579,921109.2
Příspěvky příspěvkovým organizacím    
Úrokové platby   
Dotace, platby a příspěvky 08,490x
- dotace podnikům    
- dotace občanským sdružením    
- ostatní dotace a příspěvky 08,490x
- dotace jiným rozpočtům    
v tom: územním rozpočtům    
mimorozpočtovým fondům    
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)    
- platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 1,5003,200213.3
Výdaje rozpočtových organizací 1,5003,200213.3
Dotace příspěvkových organizací.    
Dotace podnikům    
VLÁDNÍ ÚVĚRY    
VÝDAJE CELKEM74,715 91,611122.6

Vypracoval: KolínKontroloval: JUDr. Kopecký

Kapitola: Státní úřad pro jadernou bezpečnost

ROZPOČET KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 73,21578,921109.2
z toho:   
- mzdové prostředky 10,61612,132114.3
- dávky sociálního zabezpečení    
- státní vyrovnávací příspěvek    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
Investiční výdaje rozpočtových organizaci celkem 1,5003,200213.3
z toho:   
- systémové dotace   
- individuální dotace na vybrané investiční akce    
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím    
Dotace občanských sdružení    
Ostatní dotace a příspěvky 08,490x
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím    
Systémové dotace příspěvkovým organizacím    
Neinvestiční dotace podnikům    
Investiční dotace podnikům    
Příjmy rozpočtových organizací celkem 300300100.0
z toho:   
- odvody příspěvkových organizací    
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 7373100.0
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem 10,61612,132114.3
z toho:   
- ostatní osobní náklady 176176100. 0

Vypracoval: KolínKontroloval: JUDr. Kopecký

Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Postavením, zaměřením činnosti a potřebami Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, který v České republice nahradil bývalou Čs. komisi pro atomovou energii a působí jako orgán státního dozoru nad jadernou bezpečností, se v květnu 1993 zabývala vláda České republiky, která svým usnesením č. 248/1993 přijala opatření k jeho personálnímu zajištění (m.j. zvýšení počtů pracovníků z 50 na 73) a materiálnímu posílení. Z tohoto usnesení vlády vychází i návrh rozpočtu na rok 1994.

Rozpočet příjmů koresponduje s rozpisem příjmů na rok 1993. Úřad nevykonává činnost, z níž by vyplývaly pravidelné příjmy, jde v podstatě o příjmy nahodilé.

Z částky 79 921 tis. Kč neinvestičních výdajů rozpočtových organizací připadá největší část (60 36 tis. Kč) na služby. výdaje nevýrobní povahy, zejména na úhrady expertiz prováděných pro potřeby dozorové a expertizní činnosti úřadu jiným organizacemi.

Navrhovaný objem mzdových prostředků ve výši 12 132 tis. Kč respektuje úkol stanovený usnesením vlády č. 248/1993 - zvýšit počet a přiblížit ohodnocení vysoce kvalifikovaných pracovníků státního dozoru nad jadernou bezpečností úrovni platů pracovníků srovnatelných funkcí ve výrobní sféře a přispět tak k personální stabilizaci úřadu. Zvýšení o 62,8% proti očekávané skutečnosti roku 1993 je dáno tím, že zvyšování stavu pracovníků a úprava jejich platů začaly až v červnu 1993 a plný dopad těchto opatřena se tak projevuje až v roce 1994.

Položku rozpočtu "Ostatní dotace a příspěvky" ve výši 8 490 tis. Kč tvoří příspěvek České republiky do fondu technické pomoci Mezinárodní agentury pro atomovou energii, jehož výše je stanovena touto agenturou.

Celkové neinvestiční výdaje kapitoly jsou tak o 20,8 vyšší, než očekávaná skutečnost roku 1993 a měly by zajistit splnění všech úkolů úřadu jako orgánu státního dozoru nad jadernou bezpečností.

Investiční výdaje ve výši 3 200 tis. Kč jsou určeny na nezbytně nutné investiční dovybavení, zejména na pořízení prostředků výpočetní techniky, jejichž stav je po rozdělení majetku federace nedostatečný.

381

Nejvyšší kontrolní úřad

Kapitola: Nejvyšší kontrolní úřad

BILANCE KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
DAŇOVÉ PŘÍJMY    
v tom:   
Daň z přidané hodnoty    
Spotřební daně    
Daně z příjmů    
- daň z příjmů právnických osob    
- daň z příjmů fyzických osob    
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí    
Silniční daň    
Clo    
Ostatní daňové příjmy    
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI    
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 599650108.5
v tom:   
Příjmy rozpočtových organizací 599650106.5
z toho: odvody příspěvkových organizaci    
Odvody České národní banky    
Přijaté úroky    
Poplatky, pokuty   
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ    
PŘÍJMY CELKEM 599650108.5
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 106,510143,055134.3
Výdaje rozpočtových organizací 106,210142,755139.9
Příspěvky příspěvkovým organizacím    
úrokové platby   
Dotace, platby a příspěvky 300300100.0
- dotace podnikům    
- dotace občanským sdružením    
- ostatní dotace a příspěvky 300300100.0
- dotace jiným rozpočtům    
v tom: územním rozpočtům    
mimorozpočtovým fondům    
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)    
- platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 3,5007,000200.0
Výdaje rozpočtových organizací 3,5007,000200.0
Dotace příspěvkovým organizacím    
Dotace podnikům    
VLÁDNI ÚVĚRY    
VÝDAJE CELKEM110,110 150,055136.4

Vypracoval: J. KuškováKontroloval: Ing. A. Staňková

kapitola: Nejvyšší kontrolní úřad

ROZPOČET KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 106,21012,755134.9
z toho:   
- mzdové prostředky 60,95475,270123.5
- dávky sociálního zabezpečení    
- státní vyrovnávací příspěvek    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 3,5007,000200.0
z toho:   
- systémové dotace   
- individuální dotace na vybraně investiční akce    
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím    
Dotace občanským sdružením    
Ostatní dotace a příspěvky 300300100.0
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím    
Systémové dotace příspěvkovým organizacím    
Neinvestiční dotace podnikům    
Investiční dotace podnikům    
Příjmy rozpočtových organizací celkem 599650108.5
z toho:   
- odvody příspěvkových organizací    
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu    
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem    
z toho:   
- ostatní osobní náklady    

Vypracoval: 3. KuškováKontroloval: Ing. A. Staňková

Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Nejvyšší kontrolní úřad byl zřízen zákonem č. 166/1993 Sb., s účinností od 1. 7. 1993 s tím, že přebírá práva a povinnosti z pracovněprávních, majetkových a jiných vztahů ze zrušeného ministerstva státní kontroly a Nejvyššího kontrolního úřadu ČR.

V očekávané skutečnosti roku 1993 je proto uveden souhrn schváleného rozpočtu na rok 1993 obou zrušených resortů, upravený o rozpočtová opatření schválená ministerstvem financí.

Příjmy na rok 1994 jsou v návrhu rozpočtu stanoveny ve výši 650 tis. Kč.

Návrh rozpočtu neinvestičních výdajů na rok 1994 v objemu 143 055 tis. Kč, ze kterého budou financovány činnosti spojené s provozem vlastního úřadu v Praze, 19 oblastních pracovišť a školícího střediska v Přestávkách, odráží předpokládané potřeby vyplývající ze zákona č. 166/1993 Sb.

V oblasti investičních výdajů je návrh rozpočtu ve výši 7 000 tis. Kč oproti rozpočtu roku 1993, stanovenému pro oba kontrolní orgány, vyšší o 100%.

398

Všeobecná pokladní správa

Kapitola: Všeobecná pokladní správa

BILANCE KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Státní rozpočet 1994
DAŇOVÉ PŘÍJMY 235,300,000
v tom: 
Daň z přidané hodnoty 94,500,000
Spotřební daně 42,100,000
Daně z příjmů 77,400,000
- daň z příjmů právnických osob 72,900,000
- daň z příjmů fyzických osob 4,500,000
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí 2,000,000
Silniční daň 2,700,000
Clo14,900,000
Ostatní daňové příjmy 1,700,000
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI 0
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 12,711,000
v tom: 
Příjmy rozpočtových organizací 3,311,000
z toho: odvody příspěvkových organizací 0
Odvody České národní banky 1,200,000
Přijaté úroky 3,800,000
Poplatky, pokuty4,400,000
Ostatní příjmy 0
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ 8,865,000
PŘÍJMY CELKEM 256,876,000
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 43,202,528
Výdaje rozpočtových organizací 37,052,528
Příspěvky příspěvkovým organizacím 0
Úrokové platby0
Dotace, platby a příspěvky 6,150,000
- dotace podnikům 3,750,000
- dotace jiným rozpočtům 500,000
v tom: územním rozpočtům 0
mimorozpočtovým fondům 500,000
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) 1,000,000
- platby do zahraničí 900,000
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 9,308,700
Výdaje rozpočtových organizací 8,361,000
Dotace příspěvkovým organizacím 0
Dotace podnikům 947,700
VLÁDNÍ ÚVĚRY 7,433,000
VÝDAJE CELKEM59,944,228

Vypracoval: Ing. BakešKontroloval: Ing. Cysař

Neinvestiční výdaje kapitoly Všeobecná pokladní správa

v mil. Kč

UKAZATEL
SR 1994
Fond tržní regulace 500
Dotace EGAP1,000
Rezerva na realizaci záruk350
Dotace podnikatelským subjektům zaměstnávající více jak 60% zdravotně postižených občanů 500
Dotace ve vybraných okresech OÚ 400
Dotace pro podporu podnikání - ČMZRB 1,500
Rezerva na řešení sociálních problémů 1,000
Výdaje na učňovské školství 6,018
Rezerva na zdravotnictví500
Pojistné zdravotního pojištění 12,900
Městské památkové rezervace 06 275
Výkup uměleckých předmětů 25
Rezerva na soudní rehabilitace500
Rezerva na mimosoudní rehabilitace 200
Důchodové připojištění 500
Sociální hospitalizace OÚ 320
Rezerva na řešení mimořádných situací 325
Novomanželské půjčky 250
Prostředky na zabezpečení uprchlíků a přesídlenců OÚ 400
Svaz bojovníků za svobodu 6
Konfederace politických vězňů 1
Dětská rekreace 9
Humanitární organizace zdravotnictví 50
Humanitární organizace soc. zabezpečení 50
Leasing Chalanger (ministerstvo vnitra) 132
Splátka půjčky na vrtulníky (ministerstvo vnitra) 219
Rezerva na platové úpravy v rozpočtové sféře 1,700
Rezerva na zákon o státní službě 800
Vládní rozpočtová rezerva 1,500
Strukturální změny 400
Dotace obchodním organizacím 23
Rezerva na financování projektů vědy, výzkumu a technologií 1,089
Projekty branné povahy100
Rezerva na péči o životní prostředí 100
Souhrnné pojištění 150
Pozemkové úpravy OÚ 800
Příspěvek politickým stranám 75
Zajištění zahraničního zpravodajství a nové techniky pro ČTK 44
Zvýšení majetkové účasti u mezinárodních bank 290
Společenská kontrola BOZP 25
Sportovní reprezentace - občanská sdružení 280
Sportovní reprezentace - kapitoly 282
Činnost volebních komisí 414
Prostředky na materiální vybavení finančních úřadů 400
Dopady embarga1,000
Okresní registr evidence obyvatel 200
Transfery do zahraničí 900
Bytová politika (z toho 3,500 mil. Kč pro OÚ) 06 4,700
Vládní úvěry 7,433
CELKEM NEINVESTIČNÍ VPS 50, 635

Položky označené OÚ jsou určeny pro okresní úřady a obce

Investiční výdaje kapitoly Všeobecná pokladní správa

v mil. Kč

UKAZATEL
SR 1994
Individuální dotace pro organizace v působnosti okresních orgánů 3,351
Systémová dotace na komunální ekologické a vodohospodářské investice 1,685
z toho: drobné akce výstavby vodovodů 200
Dotace do dopravní infrastruktury (dálnice, zabezpečení letového provozuj 2,000
Systémové dotace investic požární ochrany 255
Dotace hospodářské mobilizace 316
Systémové dotace na vybrané okruhy investic 1,702
CELKEM INVESTIČNÍ VPS. 9,309

Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Kapitola Všeobecná pokladní správa (dále VPS) je určena k rozpočtování příjmů a výdajů státního rozpočtu, které nelze nebo není ekonomicky vhodné sledovat podle odvětvového původu nebo určení a které zpravidla přímo nesouvisí s žádnou rozpočtovou kapitolou, příp. které není možno přesně kvantifikovat.

Kapitola plní významnou sociálně ekonomickou funkci, která se realizuje soustavou účelových rezerv ve státním rozpočtu.

V návrhu státního rozpočtu české republiky jsou příjmy a výdaje kapitoly VPS rozpočtovány takto:

Příjmy 256 876 000 tis. Kč

Výdaje 59 944 228 tis. Kč

I. Příjmy kapitoly VPS

Z povahy převážné části příjmů státního rozpočtu vyplývá, že je nelze jednoznačně přičlenit k žádné odvětvové kapitole. Proto jsou rozpočtovány v kapitole VPS. V roce 1994 jde o tyto příjmy: daň z přidané hodnoty, spotřební daně, daň z příjmů právnických osob, daň z příjmů fyzických osob, clo, silniční daň, ostatní daně (dědická, darovací a z převodu nemovitostí), odvody České národní banky, přijaté úroky, příjmy z vládních úvěrů, poplatky a pokuty.

V návrhu státního rozpočtu je v odvětvových kapitolách rozpočtována pouze část příjmů rozpočtových organizací a odvodů příspěvkových organizací.

Podrobná charakteristika příjmů je uvedena ve zprávě k návrhu státního rozpočtu české republiky na rok 1994.

II. Výdaje kapitoly VPS

Do výdajů kapitoly jsou zahrnuty rezervy státního rozpočtu a dále ty položky, které mají "plošný charakter" a nelze je rozpočtovat v příslušných kapitolách. Návrh výdajů obsahuje tyto skupiny výdajů:

1. Neinvestiční dotace podnikům

Fond tržní regulace v zemědělství

Slouží k úhradě úroků z bankovních úvěrů a jiných nákladů spojených s intervenčními nákupy od zemědělské prvovýroby a k úhradě ztrát při vývozu vybraných zemědělských produktů.

Dotace EGAP

Dotace jsou určeny pro Exportní garanční a pojišťovací společnost, a.s., která garantuje rizika organizací při vývozu.

Rezerva na realizaci záruk.

Rezerva je vyčleněna pro případnou realizaci státních záruk poskytnutých podle § 36, písm. b) zákona ČNR č. 576/90 S. o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky ČR a obcí v ČR, ve znění pozdějších předpisů.

Dotace podnikatelským subjektům zaměstnávajícím více než 60 zdravotně postižených občanů

Státní podpora výše uvedeným subjektům je určena na úhradu nákladů spojených se zaměstnáváním zdravotně postižených občanů (na úhradu pojistného sociálního zabezpečeni a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, na kryti neinvestičních a investičních potřeb a poskytování návratných finančních výpomocí.

Dotace ve vybraných okresech

Prostředky jsou určeny pro vybrané okresy ke zmírnění dopadů nepříznivých životních podmínek v ekologicky postižených oblastech severních ech a okresu Sokolov.

Dotace pro podporu podnikání (ČMZRB)

Rozpočtovaná částka je určena na podporu malého a středního podnikání dle schválených programů prostřednictvím českomoravské záruční a rozvojové banky. Jedná se o 3 druhy podpory, které banka zprostředkovává: zvýhodnění záruk za úvěry čerpané klienty u komerčních bank, návratně finanční výpomoci na splátky úvěrů a nenávratné úhrady úroků z úvěrů.

2. Transfery domácnostem

Rezerva na řešení sociálních problémů

Rezerva je určena pro případ překročeni rozpočtovaného objemu sociálních dávek a dále prostředků v oblasti aktivní a pasivní politiky zaměstnanosti.

3. Veřejná spotřeba obyvatelstva

Výdaje na učňovské školství

Kromě prostředků rozpočtovaných na školství v příslušných částech státního rozpočtu a rozpočtů územních orgánů se vyčleňuje rezerva na financování učňovského školství. Rezerva bude rozpuštěna na základě společného návrhu ministerstva hospodářství, ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a všech ostatních ústředních orgánů - zřizovatelů středních odborných učilišť.

Rezerva na zdravotnictví

Rezerva je určena na řešeni nespecifikovaných problémů v odvětví zdravotnictví včetně opatření spojených s transformací zdravotnictví.

Pojistné zdravotního pojištění

V rámci systému placeni zdravotního pojištěni stát hradí pojistné za neproduktivní obyvatele.

Rezervy v oblasti kultury

Prostředky jsou určeny na regeneraci městských památkových rezervací a zóna na výkup uměleckých předmětů muzei a galeriemi. Výkupem by se mělo předejít vývozu těchto předmětů do zahraničí.

Rezerva na soudní rehabilitace a rezerva na mimosoudní rehabilitace

Rezervy jsou určeny na financování výdajů vyplývajících ze soudních a mimosoudních rehabilitací podle příslušných zákonů.

Důchodové připojištění

Jedná se o předpokládané státní příspěvky vyplývající z připravovaného zákona o penzijním připojištění.

Sociální hospitalizace

V návaznosti na usnesení vlády č. 433/93 ke způsobu a výši úhrady nákladů pobytu občanů v lůžkových zdravotnických zařízeních ze sociálních důvodů byla vytvořena rezerva a její uvolňování bude realizováno dle skutečných potřeb územních orgánů. Rezerva na řešení mimořádných situací.

Prostředky jsou určeny na řešení nepředvídaných situací vzniklých zejména v důsledku přírodních kalamit, kdy je třeba, aby státní rozpočet reagoval na zajištěni nezbytných potřeb obyvatelstva. Jde o prostředky, které nejsou zajištěny standardními formami (např. pojištěním obyvatelstva), přičemž může jít o nenávratné či návratné prostředky.

Novomanželské půjčky

Jde o prostředky, kterými stát vyrovnává majetkovou újmu české spořitelně, a.s., v důsledku uplatňování zvýhodněných postupů při poskytování těchto půjček.

Prostředky na zabezpečení uprchlíků a přesídlenců

Prostředky jsou vyčleněny na úhradu provozu uprchlických táborů a dále na financování dalších nezbytných výdajů souvisejících s pobytem uprchlíků na území České republiky. V případě potřeby bude část prostředků použita na krytí výdajů spojených s přesídlením občanů českého původu žijících v zahraničí do České republiky, a to v souladu s rozhodnutím vlády.

Svaz bojovníků za svobodu, Konfederace politických vězňů

Jde o účelové dotace poskytované uvedeným občanským družením podle zásad schválených usnesením vlády č. 663/92.

Dětská rekreace

Podle zákona č. 180/90 Sb., o změnách předpisů o nemocenském sociálním zabezpečeni a mateřském příspěvku a některých dalších předpisů, se ze státního rozpočtu poskytují příspěvky na dětské rekreace zdravotně postižených dětí a děti z dětských domovů, jejímiž pořadateli jsou odborové orgány.

Humanitární organizace zdravotnictví a sociálního zabezpečení

Jde o dotace nestátním organizacím, které nejsou občanskými druženími a poskytují služby s nadregionální působností (např. Česká katolická charita, Diakonie, účelové služby Českého červeného kříže).

4. Veřejná spotřeba státu

Ministerstvo vnitra - letecká služba

Prostředky jsou určeny na splátku dříve pořízeného letadla Chalanger na přepravu ústavních činitelů a splácení půjčky na vrtulníky pro leteckou službu policie.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP