Sekretariát Úřadu Rady
plní úkoly spojené s administrativou Rady
a jejího Úřadu, zejména s agendou
protokolů z veřejných a předběžných
slyšení, agendou vydaných licencí, plní
funkci podatelny, tiskového servisu a styku s veřejností.
(Předpokládaný stav pracovníků:
4, stav k 30.9.93: 3)
Návrh rozpočtu na rok 1994 byl. zpracován
Úřadem Rady a schválen Radou ČR pro
rozhlasové a televizní vysílání
dne 2. září 1993.
Návrh vychází ze schváleného
rozpočtu na rok 1993, po zapracování vlivu
organizačních a metodických změn v
celoročním vyjádření (snížení
počtu zaměstnanců Úřadu z původně
plánovaných 50 na 29), jakož i vlivu úpravy
rozpočtu na rok 1993.
Výše výdajů (kromě mezd) je stanovena
podle současné úrovně cen s indexem
8 % dle míry inflace, která by se měla pohybovat
do 10 %. V rámci uvedeného zvýšení
a s ohledem na podstatné snížení počtu
zaměstnanců úřadu a s tím spojenou
kumulaci činností je možno preferovat výraznější
růst mezd (index 11 %) oproti roku 1993. I tak by se průměrná
plánovaná mzda pro rok 1994, ve výši
9.195 Kč, pohybovala na úrovni roku 1993 ostatních
orgánů státní správy. Odměny
členů Rady jsou stanoveny Statutem, který
byl schválen Českou národní radou
29. dubna 1992.
Investiční výdaje představují
převážné dovybavení Rady a Úřadu
výpočetní technikou a prostředky pro
monitorování rozhlasového a televizního
vysílání. Tyto investice nemohly být
z důvodu napjaté rozpočtové situace
realizovány v roce 1993 a byly přesunuty na rok
1994. Přesto jsou navrhované prostředky n.
investiční výdaje o 70 % nižší
než v roce 1993.
Významnou část neinvestičních
výdajů (kromě mezd) představují
služby, z nichž jde zejména o zadávání
nezávislých expertíz a analytických
prací, výzkumů (AISA, GfK a jiná výzkumná
pracoviště). Dále jde o výdaje spojené
s pořádáním seminářů
pro provozovatele rozhlasového a televizního vysílání,
školení pracovníků Úřadu,
krátkodobé stáže a studijní pobyty
u zahraničních partnerských organizací
a odborných pracovišť.
U materiálních výdajů vychází
návrh rozpočtu především u cen
energie z dopadů zákonů a právních
norem platných od 1. 1. 1994. Návrh předpokládá
rovněž dovybavení jednotlivých pracovišť
Úřadu Rady drobným hmotným majetkem,
který nebude možné zakoupit v roce 1993.
Výše nájemného vychází
z nájemní smlouvy uzavřené v r. 1992.
Příjmová stránka rozpočtu je
tvořena:
a) správními poplatky (položka 50 zákona
č. 368/1992 Sb. o správních poplatcích)
b) pokutami (par. 20 zákona č. 468/1991 Sb.).
Pro rok 1994 navrhuje Rada upravit výši správního
poplatku vzhledem k tomu, že současná výše
neodpovídá rozsahu a závažnosti úkonů,
jež vyžaduje činnost správního
orgánu při rozhodování ve správním
řízení o udělení licence.
- předpisů souvisejících s vysíláním
jejich provozovatelů,
- realizace kontrolních akcí, namátkové
a systémové kontroly záznamů vysílání,
- vyhodnocování sledovanosti jednotlivých
provozovatelů,
- návrhy a podněty k součinností s
Radou České televize a Radou Českého
rozhlasu.
(Předpokládaný stav pracovníků:
5, stav k 30.10.93: 3 1/2)
2. Licenční odbor
(úkoly související zejména s par.
2, odst.l, písm.e) a h) a odst. 3 zákona č.
103/1991 Sb.)
- agenda licenčních řízení
a evidence žádostí o licence,
- agenda držitelů licencí,
- návrhy na změny nebo odebrání licencí,
- informování veřejnosti o postupu při
řízení. o udělení licencí.
(Předpokládaný stav pracovníků:
5, stav k 30.1093: 4)
3. Technický odbor
(úkoly související zejména se zákonem
č. 474/1992 Sb. a par.2, odst. 3, zákona č.
103/1992 Sb.)
- agenda správy kmitočtového spektra,
- agenda využití kmitočtů pro vysílání
a informování veřejnosti o využití
kmitočtů,
- správa a využití dokumentačního
a programového vybavení, souvisejícího
s koordinací kmitočtů pro rozhlasové
a televizní vysílání,
- agenda technických náležitostí rozhlasu
po drátě a televizních kabelových
rozvodů.
(Předpokládaný stav pracovníků:
3, stav k 30.9.93: 3)
4. Právní odbor
(úkoly související zejména s par.
1 odst. 2 zákona č. 103/1992 Sb. a par. 2, odst.
1 písm. e), f) a g)) - úkoly obecně právní
povahy a legislativní návrhy
- spolupůsobnost při správních rozhodnutích
Rady,
- úkoly související se správním
a soudním řízením Rady a Úřadu
Rady,
- vyřizování stížností
a podání.
(Předpokládaný stav pracovníků:
3, stav k 30.9.93: 3)
5. Ekonomický odbor
zajišťuje materiální, finanční
a organizačně technické podmínky pro
činnost Rady a Úřadu, a to zejména:
- návrh rozpočtu a sledovaní jeho čerpání,
- vedení operativně technické a účetní
evidence, statistické výkaznictví,
- personální a mzdová agenda členů
Rady a zaměstnanců Úřadu
- agenda správních poplatků
- technické zabezpečení zasedání
a jednání Rady, tiskové konference, semináře,
školení,
- agenda ochrany státního, hospodářského
a služebního tajemství,
- údržba a úklid sídla Rady.
(Předpokládaný stav pracovníků:
6, stav k 30. 9. 93: 6)