Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1993

I. volební období

744 A

ODPOVĚĎ NA INTERPELACI

poslance Rudolfa Opatřila

na místopředsedu vlády a ministra financí Ivana Kočárníka, ministra vnitra Jana Rumla, ministr životního prostředí Františka Bendu a ministra dopravy Jana Stráského

ve věci dálnice D číslo 47

Ministr dopravy Jan Stráský zaslal odpověď na interpelaci poslance Rudolfa Opatřila dopisem ze dne 20. prosince 1993.

Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám Poslanecké sněmovně odpověď ministra dopravy Jana Stráského na interpelaci poslance Rudolfa Opatřila. Odpověď je polohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 23. prosince 1993

Milan Uhde v. r.

Příloha


MINISTR DOPRAVY
 
České republiky
 
PhDr. Jan STRÁSKÝ
 


 V Praze dne.prosince 1993
 Č.j. 5/93-010 P

Vážený pane poslanče,.

odpovídám na Vaši interpelaci ze dne 18.11.1993 ve věci dálnice D 47.

Dovolte, abych se nejprve vyjádřil k druhému okruhu problémů podle Vaší interpelace, protože ostatní okruhy na něj navazují.

Vláda české republiky přijala dne 10.11.1993 usnesení č. 631 o rozvoji dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla v ČR do roku 2005. Podle tohoto usnesení se předpokládá zahájení výstavby dálnice D 47 v úseku Ostrava - hranice Polska v roce 1998 a jeho dokončeni v roce 2001. Další výstavba dálnice D 47 je navržena tak, aby celý tah byl dobudován do roku 2007. Záměry rozvoje však budou každoročně aktualizovány a následně projednány vládou.

V minulých letech byla pro zajištění dopravních potřeb bývalého Severomoravského kraje postupně upravována silnice

I/47 Lipník nad Bečvou.- Hranice - Bělotín a silnice I/48 Bělotín - Nový Jičín - Příbor. Rekonstrukcí těchto silnic a jejich rozšířením na směrově nedělené čtyřpruhové uspořádání se postupně vybudoval kapacitní silniční tah Lipník nad Bečvou - Příbor v délce cca 50 km. V příštím roce se zahájí výstavba úseku R 35 Olomouc - Lipník nad Bečvou.

Po jeho dobudování, které se předpokládá v roce 1998, vznikne ucelený kapacitní tah navazující ve Vyškově na dálnici D 1 a končící v Příboře v úhrnné délce cca 115 km. Pro dosažení homogenního kapacitního spojení až na polské hranice ve směru silnice R 48 zbývá asi 40 km. Tento úsek do Českého Těšína by měl být dobudován podle usnesení vlády ČR č. 631/93 do roku 2005.

Výstavba silnice R 48 na českém území Olomouc - český Těšín je z hlediska významu, časového faktoru a funkce na české straně prioritní. Navazuje na dokončenou rychlostní silnici na polském území v trase Warszawa - Cieszyn. Silnice R 48 však z našeho hlediska není konkurenční trasou k dálnici D 47. Stejné stanovisko zaujímá oficiálně i polská strana.

V souvislosti s třetím bodem Vaší interpelace sděluji, že ve věci propojení dálnic D 47 a A 1 probíhají jednání v rámci Pracovní skupiny pro silnice a dálnice ČR a Polska. Na posledním zasedání této skupiny v říjnu 1993 bylo dohodnuto vytvořit společnou expertní skupinu, která posoudí místo hraničního přechodu dálnic D 47 a A 1. Závěry této expertní skupiny budou podkladem pro vypracování a projednání meziresortní dohody mezi ministerstvem dopravy ČR a ministerstvem dopravy a mořského hospodářství PR. Na základě toho bude moci být uzavřena mezivládní dohoda o propojení dálnic D 47 a A 1. Místo hraničního přechodu je uvažováno mezi Věřňovicemi a Gorzicki.

Polská strana na říjnovém zasedání Pracovní skupin, pro silnice a dálnice ČR a Polska oznámila, že s výstavbou hraničního úseku A 1 do roku 2000 nepočítá.

Pokud jde o hraniční přechod do Rakouské republiky, bude v letech 1994 až 1996 provedena rekonstrukce silnice I/52 v úseku Rajhrad - Pohořelice do parametrů čtyřpruhové silnice pro motorová vozidla R 52. Tato silnice je směrována k dnešnímu hraničnímu přechodu v Mikulově a mezi Českou republikou a Rakouskou republikou zde nejsou žádné nejasnosti.

V případě vedení budoucí dálnice D 3 z Prahy směrem na Dolní Dvořiště probíhají s Rakouskou republikou jednání. na úrovni pracovní skupiny o koordinaci přípravy trasy dálnice D 3 v prostoru Dolního Dvořiště včetně umístění nového hraničního přechodu.

K problému, který uvádíte jako první, podávám informaci, že posuzování ekologických dopadů dálnice D 47 Vyškov - Přerov - Bělotín - Ostrava - hranice Polska je prováděno dle zákona č. 244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí.

V současné době probíhá výběr konečné trasy z několika variant v úseku D 47 Bílovec - Ostrava - hranice Polska.

S pozdravem


 
Jan Stráský

Vážený pan

Rudolf Opatřil

poslanec Poslanecké sněmovny

Parlamentu ČR

Praha


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP