Ministr životního prostředí František
Benda zaslal odpověď na interpelaci poslance Rudolfa
Opatřila dopisem ze dne 22. prosince 1993.
Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb.,
o jednacím řádu České národní
rady, v platném znění, předkládám
Poslanecké sněmovně odpověď ministra
životního prostředí Františka Bendy
na interpelaci poslance Rudolfa Opatřila. Odpověď
je přílohou tohoto sněmovního tisku.
Příloha
V Praze dne 22. prosince 1993 | |
Č.j.: M/4200/93 |
Vážený pane poslanče,
situace na území naší republiky je s
ohledem na stav životního prostředí
velmi citlivá na umisťování dalších
staveb. Ministerstvo životního prostředí
ČR proto do širšího procesu rozhodování
podle zákona ČNR č. 244/1992 Sb. o posuzování
vlivu staveb na životní prostředí zařadilo
krajinářské vyhodnocení posuzující
základní složky životního prostředí,
které předchází konečnému
posouzení trasy podle citovaného zákona.
Vytvořený podklad krajinářského
vyhodnocení slouží pro návrh nejvhodnějších
koridorů a pro jejich posouzení jak odbornými
orgány, tak nejširší veřejností.
Výsledkem je objektivní doporučení
zúženého variantního návrhu řešení,
které je v návaznosti na technické dopracování
posuzováno podle zákona č. 244/1992 Sb. Postup
uvedený v Metodice krajinářského vyhodnocení
č.j. MŽP ČR OÚV/1128/93 z 16.09.1993,
Vám přikládám pro Vaše podrobnější
seznámení.
K Vaši interpelaci ve věci dálnice D 47 sděluji
následující informace:
Uvedená dálnice bude spojovat Brno přes Ostravu
s polskou hranicí. Komunikace z Brna na Vídeň
není uvažována jako dálnice, ale jako
rychlostní komunikace I. třídy. Definitivní
řešení spojení Brna s Vídní
není dohodnuto nebo zatím není dořešeno,
zda bude směrováno přes Mikulov nebo Hevlín-Laa
na rakouské straně.
Na území Ostravska je předpokládáno
vedení dálnice ve směru na Bohumín
a na přechod Věřňovice-Gorczcki, který
je uveden v návrhu mezivládní dohody mezi
Českou a Polskou republikou. V Ostravě je z dálnice
D 47 uvažována odbočka na Český
Těšín rychlostní komunikací I.
třídy značené 1/48.
Na úseku projektované dálnice D 47 v ostravské
aglomeraci, po již vypracovaných přípravných
posouzeních jak z hlediska životního prostředí,
tak dopravního řešení, je v současné
době zpracováváno krajinářské
vyhodnocení území podle Metodiky Ministerstva
životního prostředí ČR, v úseku
Bílovec-Ostrava-hranice s Polskou republikou. Následně
bude podle výsledků tohoto hodnocení navrženo
dopravní řešení a po projednání
budou doporučeny trasy dálnice D 47. Po jejich projektovém
dopracování budou hodnoceny podle zákona
č. 244/1992 Sb. o posuzováni vlivu staveb na životní
prostředí. Na základě určeného
procesního postupu zahrnujícího m.j. veřejnoprávní
projednání s občany, vydá Ministerstvo
životního prostředí stanovisko k trase,
která bude optimální z hlediska životního
prostředí.
V úctě
Vážený pan
Rudolf Opatřil
poslanec