Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1994

I. volební období

744 B

ODPOVĚĎ NA INTERPELACI

poslance Rudolfa Opatřila

na místopředsedu vlády a ministra financí Ivana Kočárníka, ministra vnitra Jana Rumla, ministra životního prostředí Františka Bendu a ministra dopravy Jana Stráského

ve věci dálnice D 47

Ministr životního prostředí František Benda zaslal odpověď na interpelaci poslance Rudolfa Opatřila dopisem ze dne 22. prosince 1993.

Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám Poslanecké sněmovně odpověď ministra životního prostředí Františka Bendy na interpelaci poslance Rudolfa Opatřila. Odpověď je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 6. ledna 1994

Milan Uhde v. r.

Příloha


Ing. František Benda, CSc.
 
MINISTR ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
 
ČESKÉ REPUBLIKY
 


 V Praze dne 22. prosince 1993
 Č.j.: M/4200/93

Vážený pane poslanče,

situace na území naší republiky je s ohledem na stav životního prostředí velmi citlivá na umisťování dalších staveb. Ministerstvo životního prostředí ČR proto do širšího procesu rozhodování podle zákona ČNR č. 244/1992 Sb. o posuzování vlivu staveb na životní prostředí zařadilo krajinářské vyhodnocení posuzující základní složky životního prostředí, které předchází konečnému posouzení trasy podle citovaného zákona. Vytvořený podklad krajinářského vyhodnocení slouží pro návrh nejvhodnějších koridorů a pro jejich posouzení jak odbornými orgány, tak nejširší veřejností. Výsledkem je objektivní doporučení zúženého variantního návrhu řešení, které je v návaznosti na technické dopracování posuzováno podle zákona č. 244/1992 Sb. Postup uvedený v Metodice krajinářského vyhodnocení č.j. MŽP ČR OÚV/1128/93 z 16.09.1993, Vám přikládám pro Vaše podrobnější seznámení.

K Vaši interpelaci ve věci dálnice D 47 sděluji následující informace:

Uvedená dálnice bude spojovat Brno přes Ostravu s polskou hranicí. Komunikace z Brna na Vídeň není uvažována jako dálnice, ale jako rychlostní komunikace I. třídy. Definitivní řešení spojení Brna s Vídní není dohodnuto nebo zatím není dořešeno, zda bude směrováno přes Mikulov nebo Hevlín-Laa na rakouské straně.

Na území Ostravska je předpokládáno vedení dálnice ve směru na Bohumín a na přechod Věřňovice-Gorczcki, který je uveden v návrhu mezivládní dohody mezi Českou a Polskou republikou. V Ostravě je z dálnice D 47 uvažována odbočka na Český Těšín rychlostní komunikací I. třídy značené 1/48.

Na úseku projektované dálnice D 47 v ostravské aglomeraci, po již vypracovaných přípravných posouzeních jak z hlediska životního prostředí, tak dopravního řešení, je v současné době zpracováváno krajinářské vyhodnocení území podle Metodiky Ministerstva životního prostředí ČR, v úseku Bílovec-Ostrava-hranice s Polskou republikou. Následně bude podle výsledků tohoto hodnocení navrženo dopravní řešení a po projednání budou doporučeny trasy dálnice D 47. Po jejich projektovém dopracování budou hodnoceny podle zákona č. 244/1992 Sb. o posuzováni vlivu staveb na životní prostředí. Na základě určeného procesního postupu zahrnujícího m.j. veřejnoprávní projednání s občany, vydá Ministerstvo životního prostředí stanovisko k trase, která bude optimální z hlediska životního prostředí.

V úctě


 
F. Benda

Vážený pan

Rudolf Opatřil

poslanec

Parlament České republiky



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP