Státní fond kultury
České republiky
Valdštejnské nám. 4
Praha 1
Předkládá se v souladu s § 6
zákona č. 239/1992 Sb.
Státní fond kultury České republiky
byl zřízen zákonem č. 299/1992 Sb.
s účinností od 1. 7. 1992. Koncem roku 1992
pak tehdejší ČNR schválila jeho statut.
Byl proveden zápis do obchodního rejstříku
a u České národní banky byl zřízen
běžný účet. Usnesením
Poslanecké sněmovny Parlamentu České
republiky č. 293 ze dne 9. prosince 1993 byla zvolena devítičlenná
Rada Státního fondu kultury ČR.
V roce 1993 nerealizoval Státní fond kultury ČR
žádné vlastní příjmy a
tudíž ani žádné výdaje ve
smyslu ustanovení § 8 zákona.
V průběhu roku 1993 pokračovalo ministerstvo
kultury ČR jako správce Státního fondu
kultury ČR v práci konstrukci ekonomických
nástrojů, které by zajistily dostatečné
a pravidelné příjmy a tím plnění
poslání tohoto fondu a to i s ohledem na skutečnost,
že z titulu platného zákona č. 239/1992
Sb. nejsou žádné pravidelné příjmy
pro fond zajištěny (na rozdíl např.
od Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj
české kinematografie, kde pravidelným příjmem
je příplatek ve výši 1 Kč k ceně
vstupného). Ukazuje se potřeba novelizace platného
zákona č. 239/1992 Sb. zejména v ustanoveních
týkajících se zdrojů tohoto státního
fondu.
V roce 1993 probíhaly intenzivně práce na
realizaci projektu on-line loterie Státního fondu
kultury ČR. K tomu byly vytvořeny potřebné
legislativní, ekonomické a organizačně
technické podmínky a předpoklady:
- udělení pověření a povolení ministerstva financí ČR k provozování číselné loterie Artloto v souladu se zákonem č. 202/1990 Sb.
- získání střednědobého úvěru Komerční banky a.s. na investice a technické vybavení on-line loterie
- zajištění provozovatelů loterie
- uzavření smluv s dodavateli vybavení a
služeb.
MINISTERSTVO FINANCÍ ČR
Schváleno MF ČR
č. j. 283/73 580/1993
Správce Fondu odešle
výkaz do 32 kalendářních
dnů po uplynutí
pololetí. 1x MF ČR
Fond Úč Kult 1B - 02 | |
Název a sídlo účetní jednotky | |
Státní fond kultury ČR | |
Valdštejnská 10, Praha 1 |
IKF | IČO |
816 094 | 4506985 |
v tis. Kč |
počáteční stav zdrojů fondu (účet 921) | -- | -- | |
Výnosy majetkových účastí ČR na podnikání právnických osob v kultuře (s výjimkou filmového průmyslu) | 500 | ||
Výnosy z cenných papírů nabytých Fondem od jiných subjektů | 100 | ||
Úroky z návratných finančních výpomocí a půjček, poskytnutých Fondem žadatelům | -- | ||
Úroky z prostředků Fondu uložených v bance | 920 | ||
Smluvní pokuty placené žadateli v případech kdy prostředky Fondu nebyly použity podle stanovených podmínek | -- | ||
Dary a dědictví pro Fond | 10 | ||
Výnosy z veřejných sbírek a loterií organizovaných Fondem | 105 000 | ||
Sjednané podíly na příjmech z projektů, na které byly poskytnuty prostředky Fondu | -- | ||
50% podíly z výnosů nájmu předmětů kulturní hodnoty a movitých a nemovitých kulturních památek, ke kterým vykonává právo hospodaření správce Fondu | 50 | ||
Výnosy z pohlednic a plakátů a dalších příležitost. tisků, vydaných správcem Fondu | -- | ||
Dotace ze státního rozpočtu | -- | ||
Další zdroje stanovené zvláštními předpisy | -- | ||
Ostatní příjmy | -- | 329 | |
TVORBA ZDRojů FONDU CELKEM (ř. 12 až 24) | 106 580 | 329 |
použití zdrojů fondu | |||
Podpora vzniku, realizace a uvádění umělecky hodnotných děl | |||
Ediční počiny v oblasti neperiodických i periodických publikací | |||
Získávání, obnova a udržování kulturních památek a sbírkových předmětů | |||
Výstavní a přednášková činnost | |||
Propagace české kultury v zahraničí | |||
Pořádání kulturních festivalů, přehlídek a obdobných kulturních akcí | |||
Podpora kulturních projektů sloužících k uchování a rozvíjení kultury národnostních menšin v České republice | |||
Podpora vysoce hodnotných neprofesionálních uměleckých aktivit | |||
Ochrana, údržba a doplňování knihovního fondu | |||
Pořízení hmotného investičního majetku | |||
Náklady na provoz fondu | |||
Ostatní výdaje | 7,796 | ||
použití zdrojů fondu celkem (ř. 26 až 37) | 7,796 | ||
Zůstatek ZDROJů fondu ke konci vykazovaného období (ř. 11+25-38) | -7,467 | ||
zůstatek poskytnutých návratných finančních výpomocí a půjček z fondu | 6,600 | ||
stav bankovního účtu fondu (ř. 39-40) | 3,074 |
Dle § 6 zákona č. 239/92 Sb. o Státním
fondu kultury ČR bylo provedeno ověření
účetní závěrky za r. 1993 auditorem
Ing. Pavlem Novotným, číslo dekretu
1136, bytem K lukám 643, Praha 4 - Libuš, a to ve
dnech od 8. 3. do 9. 3. 1994.
Audit byl proveden podle § 14 odst. 1 a 2 zákona ČNR
524/92 Sb o Komoře auditorů ČR a v souladu
s auditorskými směrnicemi a auditorskými
postupy.
Zpracování účetnictví je zajišťováno
firmou I.S.C. MUZO, a.s., podle platné Účtové
osnovy a postupů účtování pro
rozpočtové a příspěvkové
organizace a obce (opatření FMF č.j. V/20
530/92), za jeho úplnost, průkaznost a správnost
odpovídá ministr kultury ČR.
Rozsah a oblasti ověření
Ověřením byla zjištěna návaznost
údajů účetní závěrky
a údajů v účetnictví (rozvahy
na stavy účtů tříd 0, 1, 2,
3 a 9 a výkazu o tvorbě a použití Státního
fondu kultury ČR na položky účtu 921
- Státní fond kultury ČR).
Účetní závěrka Státního
fondu kultury ČR se skládá z rozvahy, výkazu
o tvorbě a použití Státního fondu
kultury ČR na předepsaných formulářích
a přílohy dle Opatření FMF čj.
V/2 - 31 393/92 a ve smyslu dopisu MF ČR čj. 283/73
580/93 z 24. 1. 94.
Účetnictví Státního fondu kultury
ČR je vedeno podle Účtové osnovy a
postupů účtování pro rozpočtové
a příspěvkové organizace ve smyslu
dopisu MF čj. 142/41 493/93 a výkladu JUDr. Huleše,
pracovníka odboru metodiky účetnictví
MF ČR, k § 9 zákona FMF č. 563/91 Sb.
o účetnictví otištěného
v časopise Účetnictví č. 9/93.
Účetní zápisy jsou doloženy účetními
doklady, které obsahují veškeré požadované
náležitosti. Při způsobu zpracování
účetnictví s použitím výpočetní
techniky se evidují účetní případy
chronologicky na denících a věcně
na kontech hlavní knihy. Uzávěrkově
operace mají náležitosti účetního
dokladu.
Státní fond kultury ČR neprovádí
odpisováni (v souladu s příslušnými
ustanoveními Postupů), v roce 1993 neúčtoval
o časovém rozlišení nákladů
a výnosů, rezervách, opravných položkách,
ani o majetku v cizí měně.
Oceňování je v souladu se zákonem
o účetnictví i Postupy. Řádné
ověření majetku a závazků inventarizací
podle § 29 a 30 zákona 563/91 Sb. o účetnictví
bylo provedeno dokladovou inventurou, a to pouze u účtu
pořízení hmotných investic (042),
běžného účtu zvláštních
prostředků (246) a ostatních pohledávek
(316). Žádné rozdíly nebyly zjištěny.
Účetní uzávěrka byla provedena
podle příslušných článků
Postupů účtování pro rozpočtové
a příspěvkové organizace a obce.
Během prověrky vedení účetnictví
byly zjištěny některé drobné
nepřesnosti v jeho metodice. Při likvidaci faktur
není využíván účet dodavatelů
(321) přesto, že je v účetním
rozvrhu na rok 1993 založen. Na základě výpisu
o provedené úhradě je přímo
účtováno na příslušný
likvidační účet (např. pořízení
hmotných investic).
Dále v případě, že je dodavatelem
požadována záloha na úhradu naběhlých
nákladů, je účtováno přímo
jako o faktuře, nikoliv jen na účet záloh
s tím, že až při faktuře mají
být tyto zálohy zúčtovány.
Účet záloh není v platném účtovém
rozvrhu.
Při účtování o pořízení
hmotného a nehmotného investičního
majetku nejsou důsledně uplatňována
ustanovení o jeho příslušenství,
které tvoří s hlavní věcí
jeden majetkový celek a jsou součástí
jeho ocenění a evidence. Jedná se o nákupy
zařízení na přípravu, zavedení
a provozování on-line loterie. Vzhledem k sjednané
výši úvěru a dalším objemům
nákupů těchto zařízení
se doporučuje provést neodkladnou inventuru s tím,
že bude již stávající zatřídění
hmotného a nehmotného investičního
majetku, s ohledem na výše uvedené ustanovení
o příslušenství, přehodnoceno
a účetně opraveno a následné
nákupy budou již tento princip respektovat. Vzhledem
k tomu, že majetek není odepisován, není
zkresleno hospodaření Státního fondu
kultury ČR.
Výrok auditora
Provedl jsem ověření účetní
závěrky v souladu s auditorskými směrnicemi
vydanými Komorou auditorů ČR. Účetní
závěrka byla sestavena na základě
účetnictví vedeného podle platných
právních předpisů.
Podle mého názoru účetní závěrka,
která vychází z účetnictví
vedeného úplně, průkazným způsobem
a správně, zobrazuje věrně majetek,
závazky, vlastní zdroje krytí aktiv a finanční
situaci Státního fondu kultury ČR a výsledky
jeho hospodaření za účetní
období 1993.
Součástí zprávy jsou účetní
výkazy a příloha, které byly předmětem
ověření.
V Praze dne 9. března 1994
Ing. Pavel Novotný |
Státní fond na podporu a rozvoj české kinematografie
Valdštejnské nám. 4
Praha 1
Státní fond ČR na podporu a rozvoj české
kinematografie
Z finančních zdrojů Fondu, které stanoví
zákon č. 241/92 Sb., se jako nejvydatnější
projevil opět příplatek 1,- Kč ke
vstupnému podle § 8 tohoto zákona. K vykázané
částce přibudou v průběhu letošního
roku, ale i v dalších letech částky,
které zatím zůstávají mnozí
provozovatelé veřejných produkcí kinematografických
děl se vstupným Fondu dlužni. Účinný
způsob evidence, kontroly a vymáhání
uvádí správa Fondu v současné
době do praxe.
Po sloučení FS Barrandov - Copyright a FS Zlín
- Copyright přecházejí podle zákona
č. 273/93 Sb. jejich práva a povinnosti včetně
autorského práva a veškerého majetku
na Fond.
Příjmy plynoucí Fondu z ustanovení
§ 10, odts. 3 zákona č. 241/92 Sb., jsou evidovány
účetně odděleně od ostatních
příjmů, aby mohly být žadatelům
vyúčtovány (§ 10, odst. 3).
Komentář k výkazu o plnění
příjmů a výdajů:
čís. řád. 13 - výnosy z cenných
papírů nabytých Fondem od jiných subjektů
(např. KF, a.s.) nejsou zatím realizovány
čís. řád. 14 - byly poskytnuty jen
bezúročné půjčky
čís. řád. 15 - jde o příjmový
účet MK, nevznikly tudíž úroky
čís. řád. 16 - podle § 11 odst.
5 z. č. 241/92 Sb., nebyly zatím uloženy žádné
smluvní pokuty
čís. řád. 22 - příplatek
k ceně vstupného ve výši 1,- Kč
(§ 8 z. č. 241/92 Sb.)
čís. řád. 23 - jde o žadatelské
poplatky
čís. řád. 24 - 1,000.000,- Kč
vrácená půjčka od Filmového
průmyslu Barrandov
Uvádíme na pravou míru chybu v textu ke Státnímu
závěrečnému účtu ČR
pro podporu na rozvoj české kinematografie za rok
1992 (str. 1 druhý odst. shora): "Fond byl zapsán
do obchodního rejstříku a byl pro něj
zřízen běžný účet
u České národní banky."
Skutečnost je taková, že Fond byl zapsán
do Obchodního rejstříku u Obvodního
soudu pro Prahu 1 v odd. A vložce č. 8377 ke dní
15. 9. 1993.
Nový účet u ČNB, centrální
pobočka Praha 1, Na příkopě č.
29720-001/0710 byl technicky otevřen 17. 11. 1993, prakticky
funguje od 6. 1. 1994. Veškeré prostředky starého
účtu č. 26016-2424-001/0710 bývalé
grantové komise byly převedeny na číslo
účtu 29720-001/0710.
Jediná návratná finanční výpomoc
byla poskytnuta na výrobu filmu "Šakalí
léta" ve výši 2 milióny Kč
s podmínkou podle smlouvy mezi žadatelem a Fondem,
hlava IV. odst. 1, že návratnost poskytnuté
finanční výpomoci je podmíněna
skutečností, že hrubý zisk z využití
filmu přesáhne 2 mil. Kč do jednoho a půl
roku od distribuční premiéry filmu v kinech.
Premiéra se konala dne 6. 12. 1993.
Výdajové položky dokládají úspěšný
rozběh práce Rady Fondu na praktické aplikaci
statutárních forem použití prostředků
Fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie.
Výkaz jeví značné rozdíly vzhledem
k návrhu rozpočtu na rok 1993, které vyplývají
z nezkušenosti tehdejšího zpracovatele s chodem
Fondu. (Členové Rady byli zvoleni Poslaneckou sněmovnou
až 9. 7. 1993, její 1. schůze se konala 9.
9. 1993.)
Pozn.:
Současně upozorňujeme na skutečnost,
že uvedené údaje jsou uváděny
v závěrečném účtu Státního
rozpočtu MK ČR za léta 1992 1993 v kapitole
kultura.
Ve Státním závěrečném
účtu za r. 1992 je nesprávně uvedena
jako příjem částka 4,512.455,- Kčs.
Správně mělo být uvedeno 5,908.290,87
Kčs. Tento rozdíl jsme zahrnuli ve výkazu
za rok 1993 v položce ostatní příjmy,
č.ř. 24.
Prostředky z dotace Státního rozpočtu
byly použity na výdaje grantové komise.
č.ú. 26016-2424-001/0710 | |
u SBČS /ČNB/ |
MINISTERSTVO FINANCÍ ČR
Schváleno MF ČR
č. j. 283/73 580/1993
Správce Fondu odešle
výkaz do 32 kalendářních
dnů po uplynutí
pololetí. 1x MF ČR
Fond Úč Kin 1B - 02 | |
Název a sídlo účetní jendotky | |
St. fond ČR na podporu | |
a rozvoj. čes. kinematografie | |
Valdštejnské nám. 4, Pha 1 |
v tis. Kč |
počáteční stav zdrojů fondu (účet 921) | 8,500 | 4,512 | |
Výnosy majetkových účastí ČR na podnikání právnických osob v kultuře (s výjimkou filmového průmyslu) | 300 | ||
Výnosy z cenných papírů nabytých Fondem od jiných subjektů | 300 | ||
Úroky z návratných finančních výpomocí a půjček, poskytnutých Fondem žadatelům | 8,000 | ||
Úroky z prostředků Fondu uložených v bance | 1,820 | ||
Smluvní pokuty placené žadateli v případech porušení § 11 odst. 5 zákona č. 241/1992 Sb. | |||
Dary a dědictví pro Fond | 10 | ||
Výnosy z veřejných sbírek a loterií organizovaných Fondem | |||
Sjednané podíly na příjmech z kinematografických děl, na které byly poskytnuty prostředky fondy (§ 11 odst. 2 zákona č. 241/1992 Sb.) | 50 | ||
Dotace ze státního rozpočtu | |||
Příjmy z využití filmových děl, pokud byly na Fond převedeny | 30,000 | ||
Příplatek k ceně vstupného ve výši 1 Kč (§ 8 zákona č. 241/1992 Sb.) | 34,000 | 20,613 | |
Další zdroje stanovené zvláštními předpisy | 225 | ||
Ostatní příjmy | 2,396 | ||
TVORBA ZDRojů FONDU CELKEM (ř. 12 až 24) |
použití zdrojů fondu | |||
Dotace na tvorbu českého kinematografického díla | |||
dotace na výrobu českého kinematografického díla | 17,753 | ||
Dotace na distribuci hodnotného kinematografického díla | |||
Dotace na propagaci české kinematografie | |||
Dotace na technický rozvoj a moernizaci české kinematografie | |||
Dotace na výrobu, distribuci a propagaci kinematografických děl národnostních a etnických menšin, žijících na území ČR | |||
Pořízení hmotného investičního majetku | |||
Náklady na provoz fondu | |||
Ostatní výdaje | |||
použití zdrojů fondu celkem (ř. 26 až 34) | 17,756 | ||
Zůstatek ZDROJů fondu ke konci vykazovaného období (ř. 11+25 - 35) | 9,990 | ||
zůstatek poskytnutých návratných finančních výpomocí a půjček z fondu | 9,722 | ||
stav bankovního účtu fondu (ř. 36 - 37) | 271 |
Ing. Pavel Hovorka
auditor
Pavel Tigrid
ministr kultury
České republiky
Valdštejnské nám. 4
Praha 1
1. V souladu se smlouvou o provedeni auditu ze dne 4. března
1994 jsem provedl ověření tvorby a použití
zdrojů Státního fondu České
republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie
(dále jen Fond) k 31. 12. 1992 a účetní
závěrky k 31. 12. 1993.
2. Všeobecné informace o Fondu
Obchodní jméno: | Státní fond České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie |
Právní forma: | státní fond spravovaný ministerstvem kultury České republiky |
Sídlo: | Praha 1 - Malá Strana, Valdštejnské nám. 4 |
Identifikační číslo: | 49708139 |
Objemové ukazatele v tis. Kč - zdroje: | 4 512 | 27 764 |
užití: | 17 756 |
3. Hlavní zaměření činnosti
Fondu
Fond je právnickou osobou zřízenou zákonem
České národní rady č. 241/1992
Sb. Ve své činnosti se řídí
Statutem schváleným ČNR dne 17. 12. 1992,
Do obchodního rejstříku byl zapsán
dne 15. 9. 1993, Poskytuje z vytvořených finančních
zdrojů účelové dotace, půjčky
nebo návratné finanční výpomoci
na projekty podporující českou kinematografii
v souladu s platnou legislativou.
4. Způsob přípravy ročních
účetních výkazů
Za rok 1992 nebyl zpracován účetní
výkaz z důvodu jeho neexistence, dosud neschváleni
Statutu a neustavení orgánu Fondu. Byla zpracována
pouze příloha ke státnímu závěrečnému
účtu, která obsahuje jen celkově příjmy
z příplatků a dotace ze státního
rozpočtu.
Roční účetní výkaz k
31. 12. 1993 obsahuje Pololetní výkaz o tvorbě
a použití Fondu - Fond Úč Kin 1B - 02.
Byl připraven s výjimkou skutečnosti uvedených
v textu v souladu s platnou českou legislativou.
5. Východiska práce auditora
Audit byl proveden v souladu se Zákonem ČNR č.
524/1992 Sb., o auditorech a Komoře auditorů ČR
a Auditorskými směrnicemi. č. 1-4 Komory
auditorů ČR.
Za vedení účetnictví, za jeho úplnost,
průkaznost a správnost odpovídá statutární
orgán účetní jednotky. Povinnosti
auditora je na základě provedeného auditu
zpracovat zprávu a vyjádřit názor
na účetní závěrku. Auditor
ověřuje informace prokazující údaje
uvedené v účetní závěrce.
Ověření se provádí výběrovým
způsobem a podle zásady významnosti vykazovaných
skutečnosti. Auditor posuzuje také významné
odhady a rozhodnutí vedeni účetní
jednotky, které se promítají do účetní
závěrky.
Jeho povinnosti je postupovat v souladu s auditorskými
směrnicemi tak, aby získal všechny informace,
které jsou podle jeho nejlepšího vědomí
nezbytné pro ověření účetní
závěrky a poskytuji přiměřenou
záruku, je účetní závěrka
neobsahuje významné nesprávnosti, ať
již byly způsobeny omylem, podvodem nebo jinou příčinou.
Předmětem auditu byly:
a) tvorba a použiti zdrojů Fondu k 31. 12. 1992
b) platný účetní výkaz účetní jednotky k 31. 12. 1993, t.j. Pololetní výkaz o tvorbě a použiti Fondu, z hlediska věrného zobrazeni stavu majetku a závazků, finanční situace a vykázaného výsledku hospodaření,
c) účetnictví z hlediska úplného,
průkazného a správného vedení.
Významná zjištění jsou uvedena
v textu této zprávy.
Auditorské práce provedl auditor Ing. Pavel Hovorka,
č. dekretu 981, od 7. do 10. března 1994.
6. Hlavní zjištění
6.1 Prověřeni požadovaných vazeb
6.2 Použité účetní postupy
6.3 Ostatní auditorská zjištění
6.1 Prověřeni požadovaných vazeb
Auditor prověřil návaznost údajů
vykázaných v účetním výkazu
na údaje v hlavní krize, rozdíly nebyly zjištěny.
Odsouhlasení počátečního zůstatku
finančních prostředků k 1. 1. 1993
na konečný zůstatek k 33. 12. 1992 bylo provedeno
a byl zjištěn rozdíl ve výši 1
395 835.87 Kč, který byl zúčtován
v průběhu roku 1993. Podrobnosti jsou uvedeny v
Poznámce č. 4).
6.2 Použité účetní postupy
Použité účetní postupy jsou v
souladu s obecně závaznými právními
předpisy ČR a nebylo zjištěno jejich
závažné porušeni. (Případné
odchylky, resp. nedodržení postupů je uvedeno
v dalších odstavcích).
6.3 Ostatní auditorská zjištění.
Rozpočet Fondu na léta 1992 a 1993 nebyl zpracován.
Příjmy a výdaje jsou součásti
státních rozpočtů a státních
závěrečných účtů
ČR, kapitola ministerstva kultury ČR.
Fond nevedl v ověřovaném období jako
účetní jednotka vlastní účetnictví,
jak stanoví § 6 odst. (4) zák. ČNR č.
241/1992 Sb. (dále je zákon), které by poskytovalo
údaje v potřebném členění
a neměl zřízen vlastní účet
prostředků u peněžního ústavu.
Finanční prostředky Fondu byly vedeny na
peněžním podúčtu byv. Fandu kinematografie
u správce Fondu, to je ministerstva kultury ČR.
Správce Fondu vedl jeho účetnictví
v rámci své rozpočtově kapitoly s
analytickým členěním příjmů
a výdajů Fondu.
Finančním zdrojem Fondu je i zůstatek peněžních
prostředků býv. Fondu kinematografie dotovaného
v roce 1992 ze SR v rámci rozpočtové kapitoly
MK ČR, jehož použití se realizovalo pro
stanovené účely. Do zvolen Rady Fondu Českou
národní radou, tj. do 9. 7. 1993, schvalovala použití
prostředků Fondu grantová komise MK ČR.
Příloha ke státnímu závěrečnému
účtu ČR za rok 1992 (dále jen Příloha)
týkající se Fondu, obsahuje jen celkový
příjem ve výši 4 512 455,- Kč,
jehož zdrojem je uveden příplatek odvedeny
pořadateli podle § 8 Zákona. Vykázaná
částka neodpovídá skutečnosti,
správně měly být hodnoty uvedeny takto
(v tis. Kč):
převod dotace ze SR: | 3 707 |
příjem z příplatků: | 2 201 |
zdroje celkem | 5 908 |
Dále je uvedena souhrnná informace o jednotlivých
položkách výkazu o tvorbě a použití
Fondu za rok 1993. Rozhodující položky jsou
podrobněji komentovány. (včetně případných
auditorských zjištění v poznámkách
k jednotlivým řádkům
Poznámka č.: | ||||
POČÁTEČNÍ STAV ZDROJŮ FONDU | 4 512 | |||
Příplatek k ceně vstupného | 20 613 | |||
Další zdroje | 225 | |||
Ostatní příjmy | 2 396 | |||
TVORBA ZDROJŮ FONDU CELKEM | 23 23 | |||
Dotace na výrobu čes. kin. díla | -17 753 | |||
Ostatní výdaje | - 3 | |||
POUŽITÍ ZDROJŮ FONDU CELKEM | -17 756 | |||
KONEČNÝ ZŮSTATEK ZDROJŮ FONDU | 9 990 | |||
ZŮSTATEK NÁVRAT. POSKYTNUTÝCH PŮJČEK | 9 719 | |||
STAV BANKOVNÍHO ÚČTU FONDU | 271 |
Poznámky k účetním výkazům
1) Částka je shodná s údajem vykázaným
v Příloze, avšak neodpovídá skutečnosti
podle účetní evidence, další
uvedeno v Pozn. č. 4).
2) Správnost vyúčtováni příplatků
účastníků veřejných
produkcí kinematografických děl odvedených
Fondu jejich pořadateli nebyla auditorem z termínových
důvodů ověřována. Správce
Fondu nevyužil možnosti dle § 8 odst. (2) Zákona
v ověřovaném období správnost
vyúčtování přezkoumat. Jak
vyplývá ze zápisů z jednání
Rady Fondu, pořadatelé neodvedli do zdrojů
Fondu v ověřovaném období částku
odhadováno na cca 15 mil Kč. Dohledávání
jednotlivých pořadatelů, kteří
nesplnili povinnost odvést příplatek za období
od 1. 9. 1992 do 31. 12. 1993, je předmětem smlouvy
příkazní uzavřené mezi Fondem
a Unií filmových distributorů dne 15. 1.
1994.
3) Uvedenou položku tvoří výhradně
částky složené žadateli o poskytnutí
prostředků Fondu podle ustanoveni § 10 odst.
(3) Zákona. Nedostatkem je, že správce Fondu
tyto částky žadatelům nevyúčtoval
tak, jak uvádí stejné ustanovení Zákona.
4) Částka zahrnuje následující
položky:
a) splátku půjčky poskytnuté v minulém
účetním období Filmovému průmyslu
ve výši 1 000 tis. Kč,
b) rozdíl mezi nesprávně vykázanými
příjmy v Příloze a zůstatkem
evidovaným v účetnictví ve výši
1 396 tis. Kč.
5) Uvedená částka zahrnuje následující
položky:
a) návratnou finanční výpomoc na film
Šakalí léta ve výši 2 000 tis.
Kč,
b) návratná bezúročná půjčka
poskytnutá správci Fondu bez schválení
Radou Fondu na překlenuti nedostatku peněžních
prostředků MK ČR v závěru roku
1993 ve výši 7 719 tis. Kč. částka
byla MK ČR splacena dr. 6. 1. 1994 na nově zřízený
počet Fondu u peněžního ústavu.
7. VÝROK AUDITORA
určený pro ministra kultury České
republiky Pavla Tigrida.
Provedl jsem ověření účetní
závěrky v souladu auditorskými směrnicemi
vydanými Komorou auditorů České republiky.
Za vedeni účetnictví, za jeho úplnost,
průkaznost a správnost odpovídá statutární
orgán účetní jednotky. Moji povinností
je získat všechny informace, které jsou podle
mého nejlepšího vědomí nezbytné
pro ověřeni účetní závěrky.
Ověřování bylo provedeno výběrovým
způsobem při respektováni významnosti
vykazovaných skutečností.
V účetní závěrce, kterou jsem
ověřil, se projevily důsledky zdlouhavého
uplatnění zákona ČNR č. 241
ze dne 14. dubna 1992, kdy Rada Fondu zahájila svoji činnost
až po 17ti měsících od přijetí
zákona, a to nedodržením některých
zákonných ustanovení jako zpracování
a schválení rozpočtu příjmů
a výdajů. Správce Fondu nezajistil vedení
vlastního účetnictví Fondu s potřebnou
vypovídací schopnosti, včetně samostatného
účtu u peněžního ústavu.
Rovněž upozorňuji na poznámku 3) o neplnění
povinnosti včasného vyúčtováni
částek složených žadateli o poskytnutí
prostředků Fondu.
Podle mého názoru s výjimkou důsledků
skutečnosti uvedených v předcházejícím
odstavci byla účetní závěrka
sestavena v souladu s platnými právními předpisy
a zobrazuje věrně majetek, závazky, vlastní
jmění a finanční situaci Státního
fondu České republiky pro podporu a rozvoj české
kinematografie a výsledky jejího hospodaření
za účetní období roku 1993.
Přílohy: fotokopie účetního
výkazu Fond Úč Kin 1B - 02
V Praze dne 10. března 1994
auditor Hovorka |