Příloha 3 |
Rok 1993 znamenal první krok v celkové transformaci
místních rozpočtů. K naplnění
záměru dosáhnout větší
autonomie a odpovědnosti místních samosprávných
orgánů v rozhodování o úrovni
a struktuře výdajů na zabezpečení
místních veřejných statků byly
realizovány změny v postavení a financování
místních rozpočtů.
Celý proces byl založen především
na:
- posílení finanční soběstačnosti územních rozpočtů a snížení
- jejich závislosti na dotacích ze státního rozpočtu,
- začlenění výnosu některých
přímých daní plynoucích z jejich
území do jejich vlastní příjmové
základny a tím zabezpečení vztahu
mezi tvorbou příjmů místních
rozpočtů a jejich užitím.
V roce 1993 byl podle účetních závěrek
okresních úřadů a obcí vykázán
přebytek hospodaření ve výši
11,1 mld Kč. Na účelových fondech
byly k s 31. 12. 1993 uloženy prostředky v rozsahu
2,7 mld Kč, to znamená, že celkové disponibilní
zdroje dosáhly výše 13,8 mld Kč.
Na celkovém přebytku hospodaření se
v rozhodující míře (80%) podílejí
obce. Za souhrn obcí byl vykázán přebytek
8,9 mld Kč, stav účelových fondů
obcí k 31. 12. 1993 činil celkem 2 mld Kč.
Vlastní okresní úřady se podílejí
na přebytku územních rozpočtů
20%, tj. 2,2 mld Kč, stav jejích účelových
fondů činil 0,7 mld Kč.
Proti roku 1992, kdy v rozpočtech územních
orgánů činil podíl vlastních
příjmů na celkovém objemu příjmů
zhruba 20%, byl pro rok 1993 ve schváleném rozpočtu
územních orgánů zapracován
podíl vlastních příjmů na celkových
příjmech ve výši 70,7%. Skutečně
dosažený podíl vlastních příjmů
na celkových příjmech činil 72,5%.
Hodnocení dosaženého výsledku není
zcela jednoznačné. Přebytek je nerovnoměrně
rozložený, objevuje se výrazná diferenciace
jednotlivých obcí a podstatně se zvýšil
počet obcí se schodkovým hospodařením
(z 10 v roce 1992 na 160 v roce 1993). Mimoto došlo v roce
1993 ke značnému zapojení prostředků
fondů rezerv a rozvoje do rozpočtů výdajů.
Při hodnocení běžného hospodaření
je proto třeba vzít v úvahu značný
rozsah převodu prostředků z FRR a zapojení
dalších zdrojů jako jsou půjčky
a úvěry. Po očištění dosažených
příjmů o tyto zdroje dosáhl přebytek
běžného hospodaření výše
0,9 mld Kč.
Ze státního rozpočtu byly v roce 199 3 uvolněny
obcím a okresním úřadům účelové
prostředky, zajištěné ve státním
rozpočtu, ve výši 11 mld Kč, včetně
účelových dotací poskytnutých
místním rozpočtům jinými resorty.
Dále je provedeno hodnocení jednotlivých
oblastí finančního hospodaření
okresních úřadů a obcí v roce
1993.
Příjmy
Celkové příjmy územních rozpočtů
dosáhly k 31. 12. 1993 výše 101,3 mld Kč.
Celoroční rozpočtovaná výše
těchto příjmů byla překročena
o částku 33 mld Kč tj. o 48,3%). Toto překročení
je způsobeno především převody
finančních prostředků z minulých
let, převody účelových prostředků
ze státního rozpočtu a vyšším
plněním vlastních příjmů
proti úvaze centra.
Plnění příjmů k 31. 12. 1993
Daň z příjmů fyz. osob celkem | 17 700 000.0 | 17 700 000.0 | 28 197 951.9 | 159.3 |
Daň z nemovitosti | 3 600 000.0 | 3 600 000.0 | 3 020 964.5 | 83.9 |
Daňové příjmy | 21 300 000.0 | 21 300 000.0 | 31 218 916.4 | 146.6 |
Doplatky a přeplatky zrušených daní a poplatků | 4 750 570.0 | |||
Daně celkem | 21 300 000.0 | 21 300 000.0 | 35 969 486.4 | 168.9 |
Příjmy z činnosti RO, PO | 4 900 000.0 | 4 899 997.0 | 10 246 890.7 | 209.1 |
z toho: odvody PO | 567 151.4 | |||
příjmy z činnosti RO | 9 679 739.3 | |||
Správní poplatky | 1 500 000.0 | 1 500 000.0 | 1 503 333.8 | 100.2 |
Místní poplatky | 1 300 000.0 | 1 300 000.0 | 1 540 856.2 | 118.5 |
Příjmy z prodeje a pronájmu | 2 000 000.0 | 2 000 000.0 | 6 983 209.5 | 349.2 |
Nedaňové příjmy | 9 700 000.0 | 9 699 997.0 | 20 274 290.2 | 209.0 |
Převody z mimorozpočtových zdrojů bez převodu FRR | 2 173 801.1 | |||
Doplň., nahodilé a ost. příjmy | 3 800 000.0 | 3 800 000.0 | 4 783 878.7 | 125.9 |
Použití úvěrů, půjček a výnosů komunálních obligací | 2 131 002.6 | |||
Zapojení vlastních fondů | 6 200 000.0 | 6 200 000.0 | 8 138 572.1 | 131.3 |
Vlastní příjmy | 41 000 000.0 | 40 999 997.0 | 73 471 031.0 | 179.2 |
Dotace ze státního rozpočtu | 17 000 000.0 | 16 999 898.0 | 16 999 898.0 | 100. |
Mimořádné odvody během roku | -149 731.8 | |||
Účelové prostředky a investiční dotace ze SR | 10 327 932.0 | 10 026 804.0 | 97.1 | |
Ostatní prostředky ze SR | 978 212.0 | |||
Zdroje | 58 000 000.0 | 68 327 827.0 | 101 326 213.3 | 148.3 |
Vlastní příjmy
Přijetím příslušných zákonných
norem byly vytvořeny podmínky pro to, aby se příjmem
územních orgánů staly v roce 1993
výnosy dvou daní, a to daně z nemovitostí
a daně z příjmů fyzických osob.
Výnos daně z příjmu fyzických
osob ze závislé činnosti a z podnikání
činil 28,2 mld Kč, což znamená proti
úvaze centra zapracované v rozpočtu vysoké
překročení o 59,3%, tj. 10,5 mld Kč.
Výrazný podíl na tomto překročení
má hlavně daň ze závislé činnosti,
která se tím stává stabilní
a objemově významnou součástí
příjmové stránky místních
rozpočtů.
Do obecních pokladen plynul celý výnos daně
z příjmů fyzických osob z podnikání
a jiné výdělečné činnosti,
který je inkasován podle trvalého bydliště
plátce a 40% výnosu daně ze závislé
činnosti a funkčních požitků,
který byl pro jednotlivé obce v daném okrese
rozúčtován podílově podle počtu
obyvatel. Zbývající část výnosu
daně ze závislé činnosti, tj. 60%
byla příjmem vlastních okresních úřadů,
které jej použily na profinancování
aktivit spojených se zabezpečováním
regionálních veřejných statků
a služeb.
Příjmem obcí byl dále celý
výnos daně z nemovitostí, který v
roce 1993 činil 3,0 mld Kč. Finanční
úřady vybraly u této daně 3,4 mld
Kč. Rozdíl ve výši 0,4 mld Kč
za rok 1993 nepřevedený do místních
rozpočtů bude příjmem obcí
v roce 1994. Celkově nižší plnění
proti rozpočtu je způsobeno osvobozeními
od daně podle § 4 zákona o dani z nemovitostí,
přičemž nižší výnos
této daně byl kompenzován vyšším
plněním daně ze závislé činnosti.
Tyto daňové příjmy tvořily
cca 42,5% vlastních příjmů územních
rozpočtů.
Výrazně byl překročen rozpočet
u příjmů z činnosti rozpočtových
a odvodů příspěvkových organizací,
kde se počítalo v průběhu roku 1993
s dalšími změnami zejména v oblasti
zdravotnictví, sociální péče
a místního hospodářství mj.
z důvodu privatizace těchto zařízení.
Původně stanovený objem příjmů
4,9 mld Kč byl dvojnásobně překročen
z důvodu nerealizovaných změn.
Dalším zdrojem vlastních příjmů
byly správní poplatky, které byly rozpočtovány
v objemu 1,5 mld Kč. Jedná se o poplatky inkasované
okresními úřady a obcemi, které jsou
pověřeny výkonem státní správy,
tj. poplatky za udělování koncesí
a živnostenských oprávnění, činnost
matrik, stavebních úřadů a pod. Vykazovaná
skutečnost k 31. 12. 1993 byla na úrovni rozpočtu,
tj. ve výši 1,5 mld Kč.
Součástí vlastních příjmů
v roce 1993 byly ještě doplatky a přeplatky
zrušených daní a poplatků, které
nebyly rozpočtovány a které dosáhly
výše 4,8 mld Kč.
Doplňkové a ostatní příjmy:
Do rozpočtové základny územních
orgánů byly zapojeny tradiční místní
příjmy, místní poplatky, příjmy
z prodeje a pronájmu a ostatní doplňkové
a nahodilé příjmy, přičemž
rozpočtována byla pouze část těchto
příjmů. Podle nového výkladu
rozpočtové skladby na rok 1993 se příjmy
z pronájmu mohou sledovat alternativně buď
u příslušné kapitoly nebo v seskupení
položek doplňkové, nahodilé a ostatní
příjmy.
Místní poplatky, jejichž objem je závislý
na místních podmínkách, jako je geografická
poloha, vybavenost lázeňskými a rekreačními
nebo památkovými objekty apod.. byly rozpočtovány
ve výši 1,3 mld Kč, ve skutečnosti byly
o 740 mil. Kč vyšší.
Uvažovaná výše příjmů
z prodeje a pronájmu obecního majetku v objemu 2
mld Kč byla u místních rozpočtů
vysoko překročena a dosáhla výše
7 mld Kč. Skutečně vykazovaný objem
tržeb z prodeje, tj. 5,9 mld Kč ukazuje, že obce
v daleko větším rozsahu svij majetek prodávaly.
Přijaté úvěry a příjmy
z komunálních dluhopisů posílily zdroje
rozpočtu místních orgánů o
2,1 mld Kč. Prostředky byly použity na dokončování
drobných investičních akcí, např.
kanalizace, vodovody, ČOV. Město Šumperk emitovalo
v roce 1993 komunální obligace ve výši
19,5 mil. Kč na rozvoj infrastruktury. Vzhledem k tomu,
že se jedná o nové zdroje příjmu,
obce k tomuto způsobu zatím nepřistupují.
Důvodem je malá zkušenost a nevýhodné
podmínky úvěrování peněžními
ústavy, jakož i vyšší náklady
spojené s emisí.
Z celkového počtu 6 231 obcí v České
republice má úvěrové smlouvy uzavřeno
340 obcí v částce 2,8 mld Kč. Nově
přijaté úvěry v roce 1993 dosáhly
objemu 2,1 mld Kč.
Nejčastějším partnerem obcí je
Česká spořitelna, a. s., která poskytuje
53,1% všech úvěrů. Nejvíce úvěrových
smluv je uzavřeno na měřící
a regulační techniku, budování infrastruktury
včetně ekologických akcí (plyn, voda,
kanalizace, ČOV, skládky) a rekonstrukce a dokončování
objektů bytového hospodářství
a převzatých objektů KBV. Průměrná
délka splatnosti úvěrů je 4 roky,
jen v několika případech převyšuje
7 let, v jednom případě byl poskytnut úvěr
na 12 let. Naprostá většina úvěrových
smluv je zaručena majetkem obcí (nemovitosti, lesy),
ručení rozpočtem obcí se vyskytuje
jen výjimečně. Některé okresní
úřady pomáhají obcím také
tím, že za ně uhrazují úroky
z úvěrů u peněžních ústavů,
čímž se zvyšuje počet obcí,
které mohou uspokojit své naléhavé
potřeby.
Posilování příjmové stránky
rozpočtu pomocí úvěru a půjček
lze považovat v budoucnu za další stabilní
příjem obecních pokladen, vyplývající
z vysoké hodnoty obecního majetku.
Dotace ze státního rozpočtu
V roce 1993 byl uplatněn odlišný způsob
stanovení výše dotace ze státního
rozpočtu obcím a okresním úřadům.
Celková dotace byla schválena ve výši
17 mld Kč. Z toho bylo 5,5 mld Kč určeno
jako účelová dotace na domy s pečovatelskou
službou, na výkon státní správy
a na sociální dávky, 1,5 mld Kč jako
účelová vyrovnávací dotace
na školství a sociální zabezpečení.
Zbývajících 10 mld Kč, schválených
jako neúčelová vyrovnávací
dotace, kompenzovalo výpadek vlastních příjmů
v důsledku rozdílné výtěžnosti
daně z nemilostí a daně z příjmů
fyzických osob a byla stabilizačním prvkem
v úrovni financování veřejných
statků. Objemy dotací stanovené zákonem
č. 10/93 Sb. byly dodrženy.
Vzhledem k tomu, že od počátku roku 1993 docházelo
ke zpoždění inkasa a zejména převodu
inkasovaných daní, které byly příjmem
rozpočtů okresních úřadů
a obcí, přistoupilo ministerstvo financí
k uvolňování dotací ze státního
rozpočtu v časovém předstihu, takže
celková dotace ze státního rozpočtu
byla uvolněna postupně do října 1993.
V průběhu roku 1993 se realizovalo jediné
rozpočtové opatření ve výši
102 tis. Kč, jednalo se o delimitaci prostředků
z rozpočtů územních orgánů
do rozpočtu MŠMT ČR.
Z důvodu odlišné struktury příjmové
části rozpočtu v roce 1993 nelze provést
porovnání vývoje jednotlivých příjmových
položek s rokem 1992.
V přiložené tabulce je provedeno porovnání
vývoje podílu vlastních příjmů
na celkových příjmech v roce 1992 a 1993.
Z důvodu věcné srovnatelnosti bylo nutno
do vlastních příjmů v roce 1992 zahrnout
ještě doplňkové, nahodilé a ostatní
příjmy a převody prostředků,
proto tento podíl v roce 1992 činí 42,5%.
Proti předchozímu roku se však výrazně
změnil podíl vlastních příjmů
na celkových příjmech a činí
72,5% především z titulu zvýšeného
inkasa daňových příjmů. Vyšší
podíl vlastních příjmů je pozitivním
rysem nové koncepce územních rozpočtů.
Kromě schválené dotace bylo v průběhu
roku uvolněno cca 10 mld Kč zajištěných
ve státním rozpočtu jako účelové
prostředky, a to na financování jmenovitých
staveb, na ekologická opatření podle usnesení
vlády ČR č. 315/92, na pozemkové úpravy,
na protiradonová opatření, na příspěvek
občanům na ekologicky čisté vytápění,
na DBV a KBV, na investice pro odvětví školství,
zdravotnictví, na opravy a rekonstrukce památkových
objektů a na činnost privatizačních
komisí.
Mimoto byly poskytnuty další prostředky na
řešení dopadů cenových vlivů
v investiční výstavbě a do územních
rozpočtů byly převedeny prostředky
poskytnuté obcím z rozpočtových výdajů
odvětvových kapitol. V této celkové
částce cca 1 mld Kč je také zahrnut
objem finančního vypořádání
z roku 1992, který byl poskytnut územním
rozpočtům na řešení havarijních
situací.
V rámci finančního vypořádání
za rok 1993 jsou finanční prostředky poskytnuté
ze státního rozpočtu České
republiky na rok 1993 jako "Dotace ve vybraných okresech"
zúčtovány tak, že nevyčerpané
prostředky budou obcím ponechány.
Ostatní nedočerpané účelové
prostředky budou použity pro územní
rozpočty v roce 1994.
Výdaje
Celkové výdaje územních rozpočtů
v roce 1993 činily 90,2 mld Kč, proti upravenému
rozpočtu byly čerpány na 132%. Zvýšené
výdaje byly kryty jak inkasem vlastních příjmů,
tak i zapojením vlastních fondů, použitím
doplňkových a nahodilých příjmů,
úvěrů a půjček a z části
uvolněním účelových prostředků
ze státního rozpočtu ČR.
Proti roku 1992 výdaje místních rozpočtů
vzrostly cca o 13,4 mld Kč. Toto zvýšení
se prakticky celé týkalo neinvestičních
výdajů, a to především v důsledku
liberalizace cen. V návrhu rozpočtu na rok 1993
bylo promítnuto do výdajů 11 % zvýšení
proti předchozímu roku na částečnou
úhradu inflace a růst průměrných
mezd.
Plnění výdajů k 31. 12. 1993
v tis. Kč | ||||
Výdaje na investice HO | 1 000 000.0 | 1 000 000.0 | 2 139 069.2 | 213.9 |
Výdaje na investice RO, PO | 6 300 000.0 | 13 186 685.7 | 29 480 785.7 | 233.6 |
Výdaje na investice celkem | 14 186 685.2 | 31 619 854.9 | 222.9 | |
Dotace HO | 6 500 000.0 | 6 500 000.0 | 5 871 000.3 | 90.3 |
Neinvestiční výdaje RO, PO | 47 641 141.8 | 52 702 360.8 | 110.6 | |
z toho: | ||||
702 - Vodní hospodářství | 2 300 000.0 | 2 307 000.0 | 2 542 543.0 | 110.2 |
709 - Zemědělství a výživa | 468 863.0 | 692 886.7 | 147.8 | |
710 - Doprava | 1 400 000.0 | 1 400 000.0 | 1 978 781.1 | 141.3 |
71 1 - Obchod | 63 421.7 | |||
714 - Školství | 8 400 000.0 | 8 399 895.0 | 8 582 248.6 | 102.2 |
715 - Zdravotnictví | 2 200 000.0 | 2 854 434.0 | 3 219 595.4 | 112.8 |
716 - Kultura | 3 900 000.0 | 3 900 000.0 | 3 411 487.8 | 87.5 |
719 - Vnitřní správa | 8 000 000.0 | 8 000 097.0 | 10 076 234.6 | 126.0 |
728 - Práce a sociální věci | 7 000 000.0 | 7 008 318.0 | 7 026 490.5 | 100.3 |
739 - Místní hospodářství | 8 000 000.0 | 8 156 914.9 | 10 803 652.0 | 133.4 |
740 - Stavebnictví | 1 200 000.0 | 2 777 003.8 | 1 668 880.7 | 60.1 |
741 - Všeobecná pokladní správa | 1 800 000.0 | 2 368 397.1 | 2 636 138.7 | 111.3 |
Výdaje | 68 327 827.0 | 90 193 215.5 | 132.0 |
Investiční výdaje
Investiční výdaje územních
rozpočtů se podílely na celkových
výdajích cca 35%. Úhrnný objem investičních
výdajů obcí a okresních úřadů
dosáhl částky 31,6 mld Kč, tj. o 17,4
mld Kč více proti rozpočtu po všech
změnách. "Tato skutečnost je ovlivněna
intenzivním dokončováním rozestavěných
investičních akcí, nezbytných pro
uspokojování základních potřeb
obyvatel obcí. Plnění investiční
výstavby v roce 1993 bylo nominálně v podstatě
shodné s rokem 1992, ale vzhledem k inflačnímu
vývoji byl objem investičních prací
nižší.
Od roku 1993 se změnil způsob financování
individuálních staveb, které byly zabezpečovány
přímo ze státního rozpočtu
ČR. Jedná se o jmenovité stavby schválené
jako účelová investiční dotace
na jednotlivé rozestavěné stavby územních
rozpočtů, zejména na zdravotnická
zařízení, ČOV, spalovnu Malešice
a pražské metro.
Většina výdajů na investice byla směrována
na financování drobnějších akcí,
např. ČOV, kanalizace, vodovody. Značná
část účelových prostředků,
poskytnutých ze státní`ho rozpočtu
byla určena rovněž na investiční
výstavbu, především na zlepšení
životního prostředí, ozdravná
protiradonová opatření a řešení
v odvětví školství, zdravotnictví
a kultury.
Na komplexní bytovou výstavbu byly v roce 1993 zajištěny
zdroje ve výši 1 mld Kč a v průběhu
roku byly tyto zdroje posíleny na 1,5 mld Kč (převážně
z vratek finančních zdrojů v oblasti bydlení).
Tyto finanční prostředky byly použity
na dokončení objektů nezbytné základní
technické vybavenosti a na částečné
řešení nejnaléhavějších
problémů zejména při výstavbě
objektů základních škol a domů
pro důchodce.
Neinvestiční výdaje
Neinvestiční výdaje dosáhly částky
58,6 mld Kč, z toho výdaje rozpočtových
a příspěvkových organizací
činily 52,7 mld Kč a dotace státním
podnikům 5,9 mld Kč. Na neinvestičních
výdajích se nejvíce podílejí
odvětví školství, sociální
péče, kultura, zdravotnictví a vnitřní
správa.
Školství
V roce 1993 byla součástí neúčelové
dotace vyčleněna částka 0,8 mld Kč
jako účelová vyrovnávací dotace
pro odvětví školství v působnosti
územních orgánů. Jednalo se o příspěvek
státu na částečnou úhradu nákladů
spojených s provozem školských zařízení.
Některé okresní úřady posílily
tuto dotaci o další finanční prostředky.
Celkové neinvestiční výdaje v oblasti
školství dosáhly výše 8, mld Kč,
tj. plnění rozpočtu po všech změnách
na 102,2%.
Některé obce využily možnosti dané
novelou školského zákona č. 190/93,
která umožňuje obcím vybírat
příspěvky od rodičů na částečnou
úhradu neinvestičních nákladů
mateřských škol, školních družin
a školních klubů.
Zdravotnictví Obdobně jako ve školství
ani v odvětví zdravotnictví nebyly zaznamenány
žádné výrazné organizační
změny a tím ani změny ve financování
této kapitoly. Nadále je v rámci kapitoly
zdravotnictví v působnosti územních
orgánů financován provoz jeslí, LDN,
dětské domy a kojenecké ústavy a hygienické
a epidemiologické stanice. Proti rozpočtu po všech
změnách činily výdaje 3,2 mld Kč,
což představuje 112,8% plánovaných výdajů.
V průběhu roku 1993 by(o uvolněno ze státního
rozpočtu územním orgánům cca
230 mil. Kč. Jednalo se o finanční zabezpečení
těch činností, které byly podle schváleného
zdravotního řádu povinny zabezpečit
okresní úřady a obce jako zřizovatelé
zdravotnických zařízení. (Tyto objemy
nebylo možné do rozpočtu na rok 1993 zapracovat
pro jejich nevyjasněnost).
Kultura Celkové neinvestiční výdaje
na odvětví kultury v působnosti územních
orgánů činily 3,4 mld Kč, proti rozpočtu
po všech změnách byly výdaje kapitoly
čerpány na 87,5%. Z těchto prostředků
se financovaly výdaje knihoven. muzeí, divadel,
oblasti památkové péče a dalších
činností odvětví kultury. Na výdaje
kapitoly kultury byly poskytnuty účelové
prostředky ze státního rozpočtu v
objemu 80 mil. Kč na regenerací městských
památkových rezervací.
Práce a sociální věci
V rámci systému sociálního zabezpečení
je část činností na tomto úseku
zabezpečována také prostřednictvím
územních orgánů. Jedná se o
zabezpečení ústavů sociální
péče, tj. domovy důchodců včetně
ústavů pro zdravotně a mentálně
postižené dospělé i děti, zabezpečení
pečovatelské služby pro občany a poskytování
dávek sociální péče sociálně
potřebným, ale i zdravotně postiženým
občanům.
V roce 1993 byla poskytnuta účelová dotace
na sociální dávky ve výši 3,2
mld Kč, která zahrnovala i dotaci na dávky
sociální potřebnosti. Čerpání
dotace v jednotlivých okresech bylo velmi diferencované,
úhrnem za ČR je vykazováno plnění
90,7%.
Na částečnou úhradu výdajů
spojených s provozem ústavů sociální
péče v působnosti územních
orgánů byla v roce 1993 uvolněna odvětvová
vyrovnávací dotace na sociální zabezpečení
ve výši 0,7 mld Kč.
Další účelovou dotací byla účelová
dotace na domy s pečovatelskou službou ve výši
1,0 mld Kč a tato dotace byla téměř
vyčerpána.
Vnitřní správa
V této kapitole jsou soustředěny výdaje
obcí a okresních úřadů souvisejících
s výkonem jejich funkce. Neinvestiční výdaje
kapitoly dosáhly výše 10,1 mld Kč, což
představuje plnění na 126,0%. Zvýšené
výdaje jsou způsobeny zejména zvýšením
objemu mzdových prostředků okresních
úřadů a obcí v důsledku realizace
usnesení vlády ČR č. 653/93.
V souladu s právními předpisy týkajícími
se pozemkových úprav úřadů
poskytlo ministerstvo financí ve 4 zálohách
z rezervy státního rozpočtu částku
468,9 mil. Kč okresním úřadům
na činnost pozemkových referátů. Cílem
pozemkových úprav je obnovení původních
vlastnických práv k pozemkům. K 31. 12. 1993
bylo čerpáno 379,0 mil. Kč.
V průběhu roku 1993 se dále realizovala ozdravná
protiradonová opatření, na která bylo
vynaloženo ze státního rozpočtu 159,6
mil. Kč. Tato částka byla rovněž
použita na výkupy domků START a příspěvky
stavebníkům.
V roce 1993 uvolnil Fond národního majetku ministerstvu
financí pro rozpočty okresních úřadů
dvě zálohy na činnost okresních privatizačních
komisí ve výši 71.6 mil. Kč. Činnost
komisí se týkala především zabezpečování
průběhu malé privatizace a přípravy
dražeb malé privatizace a přípravy II.
vlny privatizace. Skutečně bylo vyčerpáno
pro tyto účely 57,2 mil. Kč.
Audit
Na základě právních předpisů
provádějí okresní úřady
audit jako kontrolu hospodaření obcí a jejich
organizací za uplynulý kalendářní
rok na základě vyžádání
obce. Tuto činnost zabezpečují okresní
úřady prostřednictvím pracovníků
finančních referátů a kontrolních
oddělení. O přezkoumání svého
finančního hospodaření auditorem požádaly
za rok 1993 velká města, v malé míře
i obce.
Nepatrné procento obcí audit vůbec neprovádí.
Vzhledem k tomu, že příslušné právní
normy neobsahují sankce za neplnění těchto
povinností, není možné tyto obce k provedení
auditu donutit. Stejný problém je i u zjištěných
nedostatků a zabezpečení jejich nápravy.
Okresní úřady mohou pouze formou zápisu
navrhovat nebo doporučovat, což se jeví málo
účinné. Co se týká úrovně
auditu, dosavadní průběh nasvědčuje,
že dochází k určitým zlepšením
v roce 1993. Nicméně některé chyby
se stále opakují. Jedná se zejména
o chybné používání rozpočtové
skladby, nedostatky v majetkové evidenci obcí, nízkou
úroveň vlastního kontrolního systému,
neprovádění rozpočtových změn
a přesuny prostředků mezi kapitolami.
Závěr
Při hodnocení vývoje finančního
hospodaření územních rozpočtů
v roce 1993 lze konstatovat, že se podařilo vytvořit
základy stabilní a z hlediska objemu určující
vlastní příjmové základny měst
a obcí, tvořené zejména výnosy
daní z příjmů fyzických osob.
Podařilo se vytvořit systém zakládající
plnou pravomoc a odpovědnost územních rozpočtů
za správu veřejných statků municipalit
spojený se zabezpečením jejich potřeb
v závislosti na příjmech z vlastního
území.
Okresní úřady a většina obcí
měly ve zdrojové základně, zejména
v důsledku dynamického rozvoje daně z příjmů
fyzických osob, vytvořen dostatečný
prostor na zabezpečení svých potřeb
a v některých případech mohl být
realizován i další neinvestiční
rozvoj.
Procentní porovnání podílu vlastních příjmů na celkových příjmech
(skutečnost)
v % | ||||||||||
Daňové příjmy | 16.7 | 31.9 | 6.0 | 53.8 | 13.6 | 35.5 | 86.6 | 75.2 | 13.4 | 24.8 |
Ostatní příjmy | 35.3 | 41.0 | 14.1 | 16.6 | 28.9 | 37.0 | 85.5 | 92.6 | 14.5 | 7.4 |
Vlastní příjmy celkem | 52.0 | 72.9 | 20.1 | 70.4 | 42.5 | 72.5 | 85.9 | 84.1 | 14.1 | 15.9 |
Dotace ze státního rozpočtu vč. účelových prostředků | 48.0 | 27.1 | 79.9 | 29.6 | 57.5 | 27.5 | 58.6 | 82.4 | 41.4 | 17.6 |
Celkové příjmy | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 | 100.0 |
TABULKA č. 1 - Celkové výsledky hospodaření
státního rozpočtu za rok 1993
TABULKA č. 2 - Výsledky souhrnu veřejných
rozpočtů za rok 1993
TABULKA č. 3 - Vztahy státního rozpočtu
k rozpočtům okresních úřadů
za rol 1993
TABULKA č. 4 - Bilance příjmů a výdajů
státního rozpočtu za rok 1993
TABULKA č. 5 - Bilance příjmů a výdajů
okresních úřadů a obcí za rok
1993
TABULKA č. 6 - Přehled závazných ukazatelů
kapitol za rok 1993
TABULKA č. 7 - Souhrnná sestava o příjmech
státního rozpočtu za rok 1993
TABULKA č. 8 - Souhrnná sestava o výdajích
státního rozpočtu za rok 1993
TABULKA č. 9 - Závěrečné účty
státních fondů za rok 1993
TABULKA č. 10 - Přehled státních finančních
aktiv a pasív za rok 1993
TABULKA č. 11. - Dotace ze státního rozpočtu
občanským sdružením
Tabulka č. 1 |
mil. Kč | ||||||
Ukazatel | Schválený | Upravený | Po změnách | Skutečnost | % | |
Daňové příjmy | 226,100.0 | 232,098.0 | 232,098.4 | 224,609.7 | 96.8 | |
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | 88,400.0 | 88,404.0 | 88,404.4 | 77,103.8 | 87.2 | |
spotřební daně | 38,000.0 | 38,000.4 | 38,040.0 | 39,983.1 | 105.2 | |
daň z příjmů právnických osob | 85,900.0 | 85,904.4 | 85,940.0 | 10,879.9 | 82.5 | |
daň z příjmů fyzických osob | 1,300.0 | 1,340.0 | 1,304.0 | 1,509.4 | 116.1 | |
silniční daň | 4,100.0 | 4,100.0 | 4,100.0 | 4,334.9 | 105.7 | |
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | 900.0 | 904.0 | 900.0 | 784.7 | 87.2 | |
clo | 7,500.0 | 13,498.0 | 13,498.4 | 15,169.8 | 112.4 | |
příjmy z roku 1992 a zrušené daně | .0 | .0 | .4 | 14,844.1 | x | |
Pojistné sociálního zabezpečení | 97,100.4 | 100,278.2 | 100,535.8 | 108,968.3 | 108.4 | |
Nedaňové a ostatní příjmy | 19,000.0 | 19,021.8 | 21,409.8 | 24,421.9 | 114.1 | |
Příjmy celkem | 342,200.0 | 351,398.0 | 354,043.6 | 351,999.9 | 101.1 | |
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací | 255,673.6 | 260,361.0 | 250,326.9 | 252,924.2 | 101.4 | |
v tom: | ||||||
mzdové prostředky | 25,444.8 | 25,044.8 | 34,543.4 | 29,986.2 | 98.2 | |
dávky sociálního zabezpečení (včetně prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | 118,650.0 | 119,650.4 | 119,497.0 | 118,057.3 | 98.8 | |
ostatní výdaje | 111,978.8 | 115,666.2 | 104,286.9 | 104,880.7 | 104.6 | |
z toho: clearing mezi ČR a SR vč. úroků | .0 | .0 | .0 | 4,609.8 | x | |
Investiční výdaje rozpočtových organizací | 17,598.8 | 19,098.8 | 12,425.2 | 13,079.5 | 105.3 | |
Příspěvky příspěvkovým a podobným organizacím na provoz | 14,793.4 | 14,854.0 | 22,440.6 | 22,075.8 | 98.6 | |
v tom: | ||||||
příspěvky na činnost příspěvkových organizací | 12,520.6 | 12,568.3 | 15,162.6 | 15,068.9 | 99.4 | |
dotace občanským sdružením | 962.5 | 962.5 | 1,266.1 | 1,237.7 | 97.8 | |
ostatní příspěvky | 1,310.3 | 1,323.2 | 5,971.9 | 5,769.2 | 96.6 | |
Investiční dotace příspěvkových organizací | 5,951.2 | 5,951.2 | 8,182.8 | 8,472.5 | 98.7 | |
Neinvestiční dotace podnikům | 25,683.0 | 28,633.0 | 28,186.3 | 28,573.7 | 101.4 | |
Investiční dotace podnikům | 5,504.4 | 5,540.0 | 5,194.0 | 5,166.5 | 99.5 | |
Dotace do rozpočtů okresních úřadů a obcí | 17,000.0 | 17,000.0 | 27,327.8 | 27,026.7 | 98.9 | |
Výdaje celkem | 342,200.0 | 351,398.0 | 354,043.6 | 356,918.9 | 100.8 | |
Rozdíl příjmů a výdajů | .4 | .0 | .0 | 1,081.0 | x |
Tabulka č. 2 |
v mld Kč | ||||||
A. Daňové příjmy celkem | 226.1 | 232.1 | 232.1 | 224.6 | 96.77 | |
v tom: daň z přid. hodnoty a spotřeb. daně | 126.4 | 126.4 | 126.4 | 117.1 | 92.64 | |
daň z příjmu právnických osob | 85.9 | 85.9 | 85.9 | 70.9 | 82.54 | |
daň z příjmu fyzických osob | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.5 | 115.38 | |
clo | 7.5 | 13.5 | 13.5 | 15.2 | 112.59 | |
silniční daň | 4.1 | 4.1 | 4.1 | 4.3 | 104.88 | |
daň dědická, darovací a přev. nemov. | .9 | .9 | .9 | .8 | 88.89 | |
ostatní daně rok 1992 | .0 | .0 | .0 | 14.8 | x | |
B. Pojistné sociálního zabezpečení | 97.1 | 100.3 | 100.5 | 109.0 | 108.46 | |
C. Nedaňové příjmy | 19.0 | 19.0 | 21.4 | 26.4 | 114.02 | |
v tom: odvody SBČs | 2.0 | 2.0 | 2.0 | .2 | 10.00 | |
přijaté úroky | 3.4 | 3.4 | 3.4 | 3.6 | 105.88 | |
příjmy z vládních úvěrů | 8.2 | 8.2 | 8.2 | 9.0 | 109.16 | |
příjmy RO a odvody PO | 4.3 | 4.3 | 6.7 | 8.1 | 120.90 | |
ostatní | 1.1 | 1.1 | 1.1 | 3.5 | 318.18 | |
D. Příjmy měst a obcí | 38.4 | 38.0 | 41.0 | 73.5 | 179.27 | |
z toho: daň z příjmu fyzických osob | 17.7 | 17.1 | 17.7 | 28.2 | 159.32 | |
Mimořádné příjmy měst a obcí | 3.0 | 3.0 | .0 | .8 | x | |
P Ř f J M Y C E L K E M | 383.2 | 392.4 | 395.0 | 432.3 | 109.44 | |
A. Transfery podnikům | 31.2 | 34.1 | 33.4 | 33.7 | 100.90 | |
v tom: investiční | 5.5 | 5.5 | 5.2 | 5.2 | 100.00 | |
neinvestiční | 25.7 | 28.6 | 28.2 | 28.5 | 141.06 | |
8. Investice RO a investiční dotace PO | 23.6 | 25.0 | 20.6 | 21.2 | 102.91 | |
C. Transfery pro obyvatelstvo | 119.6 | 119.7 | 119.5 | 118.1 | 98.83 | |
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | 12.3 | 12.0 | 13.2 | 13.3 | 104.76 | |
řešení nezaměstnanosti | 6.5 | 6.5 | 4.0 | 2.2 | 55.00 | |
ostatní dávky soc. zabezpečení | 100.8 | 101.2 | 102.3 | 102.6 | 100.29 | |
D. Veřejná spotřeba obyvatelstva | 57.4 | 61.1 | 61.7 | 62.4 | 141.13 | |
v tom: zdravotnictví | 19.1 | 19.6 | 18.8 | 18.8 | 100.00 | |
školství | 34.8 | 36,6 | 37.6 | 37.4 | 99.47 | |
kultura | 1.9 | 2.0 | 2.1 | 2.0 | 95.24 | |
ostatní | 1.6 | 2.9 | 3.2 | 4.2 | 131.25 | |
E. Veřejná spotřeba státu | 72.6 | 71.6 | 68.6 | 70.5 | 102.77 | |
v tom: obrana | 21.5 | 21.6 | 22.0 | 20.6 | 93.64 | |
bezpečnost | 15.9 | 15.8 | 16.8 | 16.8 | 100.40 | |
ostatní | 35.2 | 34.2 | 29.8 | 33.1 | 111.07 | |
F. Vládní úvěry | 7.3 | 7.3 | 7.3 | 5.1 | 69.86 | |
Clearing mezi ČR a SR | 0 | 0 | 0 | 4.2 | x | |
Clearing mezi ČR a SR - úrok | 0 | 0 | 4 | .4 | x | |
G. Dluhová služba | 13.5 | 15.6 | 15.6 | 14.3 | 91.67 | |
z toho: dluhy bývalé federace | 9.5 | 9.5 | 9.5 | x | x | |
H. Výdaje místních rozpočtů | 58.0 | 58.0 | 68.3 | 90.2 | 132.06 | |
z toho: kryto dotací z rozpočtu republiky | 17.0 | 17.0 | 27.3 | 27.0 | 98.90 | |
VÝDAJE CEtKEM | 83.2 | 392,4 | 395.4 | 420.1 | 106.35 | |
ROZDÍL PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ - ústředí | .0 | .0 | .0 | 1.1 | x | |
ROZDÍL PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ - okresní úřady | .0 | .0 | .0 | 11.1 | x | |
ROZDÍL PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ - celkem | .0 | .0 | .0 | 12.2 | x |
Tabulka č. 3 |
v tis. Kč | ||||||||||
Magistrátní úřad Praha | .0 | .0 | .0 | .4 | 252,900.4 | 252,900.0 | 100.0 | |||
Benešov | 14,000.0 | 14,000.0 | 100.0 | 8,000.0 | 8,000.0 | 100.0 | 20,000.0 | 20,000.0 | 100.0 | |
Beroun | 12,000.0 | 12,000.0 | 100.0 | .0 | .0 | 19,600.0 | 19,600.0 | 100.0 | ||
Kladno | 23,700.0 | 23,700.0 | 100.0 | 5,000.0 | 5,000.0 | 100.0 | 53,200.0 | 53,200.0 | 100.0 | |
Kolín | 14,500.0 | 14,500.0 | 100.0 | 10,000.0 | 10,000.0 | 100.0 | 20,900.0 | 20,900.0 | 100.0 | |
Kutná Hora | 12,500.0 | 12,500.0 | 100.0 | 8,100.0 | 8,100.0 | 100.0 | 20,400.4 | 20,400.0 | 100.0 | |
Mělník | 15,000.0 | 15,000.0 | 100.0 | 7,500.0 | 7,500.0 | 100.0 | 26,200.0 | 26,200.0 | 100.0 | |
Mladá Boleslav | 17,700.0 | 17,700.0 | 100.0 | 10,000.0 | 10,000,0 | 100.0 | 25,400.0 | 25,400.0 | 100.0 | |
Nymburk | 14,200.0 | 14,200.0 | 100.0 | 10,600.0 | 10,600.0 | 100.0 | 24,500.0 | 24,500.0 | 100.0 | |
Praha - východ | 14,900.0 | 14,900.0 | 100.0 | 300.0 | 300.0 | 100.0 | 12,100.0 | 12,100.0 | 100.0 | |
Praha - západ | 12,100.0 | 12,100.0 | 100.0 | 11,000.0 | 11,000.0 | 100.0 | 10,600.0 | 10,600.0 | 100.0 | |
Příbram | 17,300.0 | 17,300.0 | 100.0 | 2,000.0 | 2,000.0 | 100.0 | 28,100.0 | 28,100.0 | 100.0 | |
Rakovník | 8,800.0 | 8,800.0 | 100.0 | 5,000.0 | 5,000.0 | 100.0 | 15,404.0 | 15,400.0 | 100.0 | |
České Budějovice | 27,500.0 | 27,500.0 | 100.0 | 17,600.0 | 17,600.0 | 100.0 | 39,900.0 | 39,900.0 | 100.0 | |
Český Krumlov | 9,100.0 | 9,100.0 | 100.0 | 2,700.0 | 2,700.0 | 100.0 | 19,100.0 | 19,100.0 | 100.0 | |
Jindřichův Hradec | 14,800.0 | 11,800.0 | 100.0 | 14,000.0 | 14,000.0 | 100.0 | 25,300.0 | 25,300.0 | 100.0 | |
Pelhřimov | 11,800.0 | 11,800.0 | 100.0 | 5,700.0 | 5,700.0 | 100.0 | 16,340.0 | 16,300.0 | 100.0 | |
Písek | 11,400.0 | 11,400.0 | 100.0 | 28,500.0 | 28,500.0 | 100.0 | 19,600.0 | 19,600.0 | 100.0 | |
Prachatice | 8,100.0 | 8,100.0 | 100.0 | .0 | .0 | 14,500.4 | 14,500.0 | 100.0 | ||
Strakonice | 11,400.0 | 11,400.0 | 100.0 | 2,800.0 | 2,800.0 | 100.0 | 19,500.0 | 19,500.0 | 100.0 | |
Tábor | 16,500.0 | 16,500.0 | 100.0 | 2,500.0 | 2,500.0 | 100.0 | 24,400.0 | 24,400.0 | 100.0 | |
Domažlice | 9,300.0 | 9,300.0 | 100.0 | 800.0 | 800.0 | 100.0 | 10,504.0 | 10,500.0 | 100.0 | |
Cheb | 13,800.0 | 13,800.0 | 100.0 | 13,000.0 | 13,000.0 | 100.0 | 18,200.0 | 18,200.0 | 100.0 | |
Karlovy Vary | 19,400.0 | 19,400.0 | 100.0 | 12,000.0 | 12,400.0 | 100.0 | 29,440.0 | 29,400.0 | 100.0 | |
Klatovy | 14,300.0 | 14,300.0 | 100.0 | 29,700.0 | 29,700.0 | 100.0 | 27,440.0 | 27,400.0 | 100.0 | |
Plzeň - jih | 10,800.0 | 14,800.0 | 100.0 | 6,600.0 | 6,600.0 | 100.0 | 12,300.0 | 12,300.0 | 100.0 | |
Plzeň - město | .0 | .0 | 5,000.0 | 5,000.0 | 100.0 | 53,800.0 | 53,800.0 | 100.0 | ||
Plzeň - sever | 11,500.0 | 11,500.0 | 100.0 | 8,500.0 | 8,500.0 | 100.0 | 13,000.0 | 13,000.0 | 100.0 | |
Rokycany | 7,300.0 | 7,300.0 | 100.0 | 8,700.0 | 8,700.0 | 100.0 | 15,800.0 | 15,800.0 | 100.0 | |
Sokolov | 14,700.0 | 14,700.0 | 100.0 | 10,500.0 | 10,500.0 | 100.0 | 28,100.0 | 28,700.0 | 100.0 | |
Tachov | 7,900.0 | 1,900.0 | 100.0 | .0 | .0 | 20,040.0 | 20,000.0 | 100.0 | ||
Česká lípa | 16,200.0 | 16,200.0 | 100.0 | 6,500.0 | 6,500.0 | 100.0 | 30,700.0 | 30,700.0 | 100.0 | |
Děčín | 21,200.0 | 21,200.0 | 100.0 | 11,600.0 | 11,600.0 | 100.0 | 52,900.0 | 52,900.0 | 100.0 | |
Chomutov | 19,700.0 | 19,700.0 | 100.0 | 26,500.0 | 26,500.0 | 100.0 | 44,704.4 | 44,700.0 | 100.0 | |
Jablonec n. M. | 14,000.0 | 14,000.0 | 100.0 | 23,000.0 | 23,000.0 | 100.0 | 25,540.0 | 25,500.0 | 100.0 | |
Liberec | 25,300.0 | 25,300.0 | 100.0 | 15,200.0 | 15,200.0 | 100.0 | 49,900.0 | 49,940.0 | 100.0 | |
Litoměřice | 18,100.0 | 18,100.0 | 100.0 | 8,140.0 | 8,100.0 | 100.0 | 33,000.0 | 33,000.0 | 100.0 | |
Louny | 13,800.0 | 13,800.0 | 100.0 | 2,000.0 | 2,000.0 | 100.0 | 42,600.0 | 42,600.0 | 100.0 | |
Most | 19,100.0 | 19,100.0 | 100.0 | .0 | .0 | 36,900.0 | 36,940.0 | 100.0 | ||
Teplice | 20,300.0 | 20,300.0 | 100.0 | 26,000.0 | 26,000.0 | 100.0 | 38,200.0 | 38,244.0 | 100.0 | |
Ústí n. Labem | 18,700.0 | 18,700.0 | 100.0 | 26,000.0 | 26,000.0 | 100.0 | 38,100.0 | 38,100.0 | 100.0 | |
Havlíčkův Brod | 15,300.0 | 15,300.0 | 100.0 | 20,000.0 | 20,000.0 | 100.0 | 24,600.0 | 24,600.0 | 100.0 | |
Hradec Králové | 25,700.0 | 25,700.0 | 100.0 | 15,000.0 | 15,000.0 | 100.0 | 42,800.0 | 42,800.0 | 100.0 | |
Chrudim | 16,800.0 | 16,800.0 | 100.0 | 100.0 | 36,900.0 | 36,900.0 | 100.0 | |||
Jičín | 12,500.0 | 12,500.0 | 100.0 | 4,000.0 | 4,000.0 | 100.0 | 22,300.0 | 22,300.0 | 100.0 | |
Náchod | 11,800.0 | 17,800.0 | 100.0 | 5,200.0 | 5,200.0 | 100.0 | 42,200.0 | 42,200.0 | 100.0 | |
Pardubice | 25,900.0 | 25,900.0 | 100.0 | 24,500.0 | 24,500.0 | 100.0 | 42,300.0 | 42,300.0 | 100.0 | |
Rychnov n. Kněžnou | 12,500.0 | 12,500.0 | 100.0 | 17,000.0 | 17,000.0 | 100.0 | 19,900.0 | 19,900.0 | 100.0 | |
Semily | 12,000.0 | 12,000.0 | 100.0 | 15,000.0 | 15,000.0 | 100.0 | 19,300.0 | 19,300.0 | 100.0 | |
Svitavy | 16,304.0 | 16,300.0 | 100.0 | 22,100.0 | 22,100.0 | 100.0 | 35,500.0 | 35,500.0 | 100.0 | |
Trutnov | 19,300.0 | 19,300.0 | 100.0 | 11,200.0 | 11,200.0 | 100.0 | 33,100.0 | 33,100.0 | 100.0 | |
Ústí n. Orlicí | 21,800.0 | 21,800.0 | 100.0 | 25,700.0 | 25,700.0 | 100.0 | 55,400.0 | 55,400.0 | 100.0 | |
Blansko | 17,100.0 | 17,100.0 | 100.0 | 16,000.0 | 16,000.0 | 100.0 | 29,700.0 | 29,700.0 | 100.0 | |
Brno - město | .0 | .0 | 21,000.0 | 21,000.0 | 100.0 | 153,300.0 | 153,300.0 | 100.0 | ||
Brno - venkov | 24,604.0 | 24,600.0 | 100.0 | 45,500.0 | 45,500.0 | 100.0 | 41,300.0 | 41,300.0 | 100.0 | |
Břeclav | 19,800.0 | 19,800.0 | 100.0 | 6,900.0 | 6,900.0 | 100.0 | 46,300.0 | 46,300.0 | 100.0 | |
Hodonín | 25,600.0 | 25,600.0 | 100.0 | 15,000.0 | 15,000.0 | 100.0 | 50,300.0 | 50,300,0 | 100.0 | |
Jihlava | 17,200.0 | 17,200.0 | 100.0 | 20,000.0 | 20,000.0 | 100.0 | 46,300.0 | 46,300.0 | 100.0 | |
Kroměříž | 11,100.0 | 17,100.0 | 100.0 | 3,200.0 | 3,200.0 | 100.0 | 40,300.0 | 40,300.0 | 100.0 | |
Prostějov | 17,800.0 | 17,800.0 | 100.0 | 6,000.0 | 6,000.0 | 100.0 | 42,000.0 | 42,000.0 | 100.0 | |
Třebíč | 18,600.0 | 18,600.0 | 100.0 | 15,000.0 | 15,600.0 | 100.0 | 45,200.0 | 45,200.0 | 100.0 | |
Uherské Hradiště | 23,100.0 | 23,100.0 | 100.0 | 46,900.0 | 46,900.0 | 100.0 | 39,800.0 | 39,800.0 | 100.0 | |
Vyškov | 13,700.0 | 13,700.0 | 100.0 | .0 | .0 | 100.0 | 30,500.0 | 30,500.0 | 100.0 | |
Zlín | 31,200.0 | 31,200.0 | 100.0 | 45,700.0 | 45,700.0 | 100.0 | 32,300.0 | 32,300.0 | 100.0 | |
Znojmo | 18,000.0 | 18,000.0 | 100.0 | 16,500.0 | 16,500.0 | 100.0 | 34,700.0 | 34,100.0 | 100.0 | |
Žďár n. Sázavou | 19,800.0 | 19,800.0 | 100.0 | .0 | .0 | 100.0 | 34,300.0 | 34,300.0 | 100.0 | |
Bruntál | 17,300.0 | 17,300.0 | 100.0 | .0 | .0 | 100.0 | 69,500.0 | 69,500.0 | 100.0 | |
Frýdek - Místek | 36,100.0 | 36,100.0 | 100.0 | 600.0 | 600.0 | 100.0 | 81,200.0 | 81,200.0 | 100.0 | |
Karviná | 45,200.0 | 45,200.0 | 100.0 | 13,000.0 | 13,000.0 | 100.0 | 106,900.0 | 106,900.0 | 100.0 | |
Nový Jičín | 25,200.0 | 25,200.0 | 100.0 | 6,200.0 | 8,200.0 | 100.0 | 65,900.0 | 65,900.0 | 100.0 | |
Olomouc | 35,500.0 | 35,500.0 | 100.0 | 18,700.0 | 18,700.0 | 100.0 | 73,800.0 | 73,800.0 | 100.0 | |
Opava | 28,700.0 | 28,700.0 | 100.0 | 12,000.0 | 12,000.0 | 100.0 | 96,200.0 | 96,200.0 | 100.0 | |
Ostrava - město | .0 | .0 | 68,000.0 | 68,000.0 | 100.0 | 137,200.0 | 137,200.0 | 100.0 | ||
Přerov | 22,000.0 | 22,000.0 | 100.0 | 41,300.0 | 41,300.0 | 100.0 | 61,600.0 | 61,600.0 | 100.0 | |
Šumperk | 26,100.0 | 26,100.0 | 100.0 | .0 | .0 | 100.0 | 94,300.0 | 94,300.0 | 100.0 | |
Vsetín | 23,300.0 | 23,300.0 | 100.0 | 15,000.0 | 15,000.0 | 100.0 | 69,900.0 | 69,900.0 | 100.0 | |
Celkem | 1,301,600.0 | 1,301,600.0 | 100.0 | 985,800.0 | 985,800.0 | 100.0 | 3,226,200.0 | 3,226,200.0 | 100.0 |