NÁVRH

STÁTNÍHO ZÁVĚREČNÉHO ÚČTU

ČESKÉ REPUBLIKY

za rok 1993

F.

Souhrn závěrečných účtů kapitol a rok 1993

Sešit 1.

Kapitoly 301 - 333

Sešit 2.

Kapitoly 334 - 398


F.

Souhrn závěrečných účtů kapitol za rok 1993

Sešit 1.

Kapitoly 301 - 333


Obsah
Kapitola č.
 
  
301
Kancelář prezidenta ČR
302
Parlament ČR
304
Úřad vlády ČR
305
Bezpečnostní informační služba ČR
306
Ministerstvo zahraničních věcí ČR
307
Ministerstvo obrany ČR
311
Ministerstvo hospodářství ČR
312
Ministerstvo financí ČR
313
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR3
314
Ministerstvo vnitra ČR
315
Ministerstvo životního prostředí ČR
316
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci ČR
321
Grantová agentura ČR
322
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
327
Ministerstvo dopravy ČR
329
Ministerstvo zemědělství ČR
333
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
334
Ministerstvo kultury ČR
335
Ministerstvo zdravotnictví ČR
336
Ministerstvo spravedlnosti ČR
344
Úřad průmyslového vlastnictví ČR
345
Český statistický úřad
346
Český úřad zeměměřický a katastrální
348
Český báňský úřad
349
Český úřad bezpečnosti práce
353
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž ČR
357
Generální prokuratura ČR
358
Ustavní soud ČR
361
Akademie věd ČR
372
Rada ČR pro rozhlasové a televizí vysílání
373
Úřad pro legislativu a veřejnou správu ČR
374
Správa státních hmotných rezerv
375
Státní úřad pro jadernou bezpečnost
381
Nejvyšší kontrolní úřad ČR
398
Všeobecná pokladní správa ČR



301

Kancelář prezidenta ČR


Kapitola: 301

BILANCE KAPITOLY 1993
 Tabulka č. 1

Kancelář prezidenta republiky

v tis Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 00
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmů fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 0  0  
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 030 00017 750 17 750100,00
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO0 30 00017 75017 750 100,00
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY0 30 00017 75017 750 100,00
A. TRANSFERY POdnikůM0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím 0122 900130 592 130 591100,00
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA 0130 850119 719 116 41497,24
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní0130 850 119 719116 414 97,24
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU 02 8562 102 2 10099,90
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní02 856 2 1022 100 99,90
F. vládní úvěry      
G. dluhová služba     
z toho: dluhy bývalé federace      
H. dotace místním rozpočtům      
výdaje kapitoly0 256 606252 413249 105 98,69



Kapitola: 301 - Kancelář prezidenta ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem  133,70668,291 64,98495.16
z toho:    
- mzdové prostředky 40,04728,80527,355 94.91
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti     
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem  122,90042,057 42,056100.00
z toho:    
- systémové dotace 100,00031,84931,849 100.00
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem   53,530 53,530100.00
v tom: příspěvky na činnost PO   53,530 53,530100.00
dotace občanským sdružení      
ostatní příspěvky      
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím   88,535 88,535100.00
Příjmy rozpočtových organizací celkem  30,00017,750 17,750100.00
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 400400231 244105.63
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem40,04740,041 28,80527,355 94.97
z toho:    
- ostatní osobní náklady 3,0633,0634,563 4,06088.98



Kapitola čís. 301 - Kancelář prezidenta České republiky

Zákonem č. 114/1993 Sb., o Kanceláři prezidenta republiky (dále KPR) byla zřízena KPR jako rozpočtová organizace se samostatnou kapitolou ve státním rozpočtu ČR. Rozpočet pro rok 1993 byl schvalován a uvolňován jako součást kapitoly státního rozpočtu Všeobecná pokladní správa, proto jsou závazné ukazatele této kapitoly uváděny jako upravený rozpočet.

Do struktury rozpočtu kapitoly se výrazně promítla skutečnost, že KPR zřídila k 1. květnu 1993 příspěvkovou organizaci Správa Pražského hradu (dále jen SPH). Na tuto organizaci převedla veškeré činnosti související s údržbou, výstavbou a provozem Pražského hradu a zámku Lány a dále vytváření materiálních podmínek a zajištěn části technického servisu pro výkon funkcí prezidenta republiky, pro činnost KPR a pro Vojenskou kancelář.

Neinvestiční výdaje rozpočtové organizace činily celkem 64 984 tis. Kč, což představuje 95,2% rozpočtu po změnách. Příspěvek na provoz příspěvkovým organizacím činil 53 530 tis. Kč a byl čerpán na 100%. Převážná část výdajů byla čerpána ve skupině 4 - Veřejná spotřeba obyvatelstva.

Investiční výdaje rozpočtové organizace a systémové dotace příspěvkovým organizacím představují celkem částku 130 591 tis. Kč, tedy 100% upraveného rozpočtu.

Příjmy RO činily v roce 1993 17 750 tis. Kč, tedy 100% rozpočtu po změnách. Srovnání s rokem 1992 je výrazně ovlivněno zřízením SPH.

Oproti roku 1992, kdy neinvestiční výdaje KPR činily 135 917 tis. Kč, došlo v rozpočtové organizaci KPR k výraznému snížení na 64 984 tis. Kč (zbylá část neinvestičních výdajů představuje příspěvek na činnost SPH). V porovnání celkových neinvestičních výdajů KPR 1992 a neinvestičních výdajů KPR a příspěvku na činnost SPH 1993 došlo v roce 1993 ke snížení o 1%.

Celkové investiční výdaje KPR, SPH a Lesní správy Lány byly v roce 1992 ve výši 129 183 tis. Kč. V roce 1993 došlo ke zvýšení o 1%. Příjmy KPR činily v roce 1992 44 625 tis. Kč. V roce 1993 došlo k jejich snížení na 17 750 tis. Kč.

Mzdové prostředky KPR byly v roce 1992 čerpány do výše 41 051 tis. Kč. V roce 1993 došlo k výraznému snížení na 37 355 tis. Kč. Část mzdových prostředků byla převedena do příspěvku na činnost SPH.

KPR měla oproti roku 1992 snížen limit počtu pracovníků ze 560 na 400 pracovníků. Po zřízení SPH činil limit KPR do konce roku 147 pracovníků. Celoroční limit KPR byl tedy 231 pracovníků a Kancelář prezidenta jej překročila o 13 pracovníků. K překročení limitu došlo v prvních čtyřech měsících roku 1993, kdy měla KPR problémy s náhlým snížením počtu pracovníků. Situace byla vyřešena zřízením SPH. Závazný limit mzdových prostředků pro rok 1993 28 805 tis. Kč nebyl překročen.


302

Parlament ČR


Kapitola: 302

 Tabulka č. 1

Parlament ČR

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY      
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmů fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 0  0  
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 2 3002 3002 300 4 147180,30
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO2 300 2 3002 3004 147 180,30
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY2 300 2 3002 3004 147 180,30
A. TRANSFERY POdnikůM0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím 212 500212 500208 731 159 41776,37
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA 000 0 
v tom: zdravotnictví     
školství11 Il3 769693 18,39
kultura    
ostatní00 3 76969318,39
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU 210 875210 875213 774 185 20886,64
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní    
F. vládní úvěry 210 875210 875213 774 185 20886,64
G. dluhová služba     
z toho: dluhy bývalé federace      
H. dotace místním rozpočtům      
výdaje kapitoly423 375 423 375426 274345 318 81,01



Kapitola: 302 - Parlament ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 210,815210,875217,543 185,90185.45
z toho:    
- mzdové prostředky110,317 110,317112,102 61,00759.77
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti    
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 212,500212,500208,731 159,41776.37
z toho:    
- systémové dotace202,500 202,500202,500 81,14040.07
- individuální dotace na vybraná investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem      
v tom: příspěvky na činnost PO      
dotace občanským sdružením      
ostatní příspěvky      
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím      
Příjmy rozpočtových organizací celkem 2,3002,3002,300 4,147180.30
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu      
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem     
z toho:    
- ostatní osobní náklady      



Kapitola č. 302 - Parlament České republiky

V rámci kapitoly Parlament České republiky je financován provoz Kanceláře Poslanecké sněmovny, provoz restauračního zařízení pro poslanecký sbor, výdaje poslaneckého sboru, provoz školícího střediska Harrachov, (do kapitoly delimitováno v průběhu roku 1993), a výdaje na rekonstrukci a modernizaci budov areálu České národní rady.

Kapitola Parlament České republiky v roce 1993 překročila plánované příjmy skoro dvojnásobně (180,3%). Na tomto příznivém plnění příjmů se významně podílí tržby školícího střediska Harrachov. Dalšího překročení příjmů bylo dosaženo odprodejem vyřazených služebních automobilů a vyššími tržbami restauračního zařízení.

Neinvestiční výdaje byly čerpány pouze na 85,5% plánovaného rozpočtu. Na úsporách neinvestičních výdajů se podílejí: poslanecký sbor nižším čerpáním prostředků na zahraniční služební cesty a služeb a výdajů nevýrobní povahy a Kancelář Poslanecké sněmovny v důsledku úspor v materiálových nákladech a službách nevýrobní povahy.

Celkový upravený rozpočet mzdových prostředků byl mírně nedočerpán. Limit počtu pracovníků nebyl překročen.

Plánované výdaje na investiční výstavbu byly čerpány pouze ze tří čtvrtin. V roce 1993 byla započata rekonstrukce a modernizace paláců na Malostranském náměstí, pokračovala rekonstrukce objektů v Tomášské ulici. U všech těchto akcí bylo dosaženo úspory. Dále v rámci investičních prostředků byl obměněn služební autopark, zakoupena kancelářská a výpočetní technika. V historické budově českého parlamentu bylo instalováno nové hlasovací zařízení a zlepšena klimatizace.


304

Úřad vlády ČR


Kapitola: 304

 Tabulka č. 1

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993

Úřad vlády ČR

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
Schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmů fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 0  0  
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 700700700 12 2241 746,29
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO700 70070012 224 1 746,29
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY700 70070012 224 1 746,29
A. TRANSFERY PODNIKůM0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM 850008500068000 6795499,93
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA 000 0 
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní    
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU 157 669157 669157 977 110 49969,95
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní157 669 157 669157 977110 499 69,95
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY      
G. DLUHOVÁ SLUŽBA     
z toho: dluhy bývalé federace      
H. DOTACE MÍSTNÍHO ROZPOČTŮM      
VÝDAJE KAPITOLY242 669 242 6690225 977178 453 78,97



Kapitola: 304 - Úřad vlády ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
 v tis. Kč

Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 151,669157,669157,977 110,49969.95
z toho:     
- mzdové prostředky50,715 50,11550,99631,533 73.60
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti     
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových      
organizací celkem85,000 85,00068,00067,954 99.93
z toho:     
- systémové dotace69,800 69,80455,84055,830 99.98
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem      
v tom: příspěvky na činnost PO      
dotace občanským sdružením      
ostatní příspěvky      
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím      
Příjmy rozpočtových organizací celkem 100700100 12,1781739.71
Odvody příspěvkových organizací celkem    46  
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 250250222 13560.81
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem35,30533,305 33,87221,18862.55
z toho:     
- ostatní osobní náklady 8,0118,0118,332 3,58242.99



Kapitola čís. 304 - Úřad vlády České republiky

V průběhu roku 1993 došlo v kapitole Úřad vlády České republiky k některým organizačním a technickým změnám, které nebyly součástí schváleného rozpočtu a které objektivně vyvolaly jeho úpravu. Transformací Servisu Úřadu vlády z federální do české sféry působnosti došlo k disproporci mezi věcným a finančním převodem. Za tím účelem byl proveden převod prostředků původně rozpočtovaných pro Legislativní ústav Úřadu vlády, jehož činnost byla k 31. 12. 1992 ukončena, k posílení rozpočtu Servisu. Současně byla soustředěna servisní činnost do jediné organizace. Další úpravu rozpočtu vyvolala delimitace budovy v Lazarské ulici z působnosti Úřadu vlády České republiky do správy hospodaření Ministerstva pro správu národního majetku a jeho privatizaci České republiky.

Úřad vlády České republiky řídí podřízenou rozpočtovou organizaci Servis Úřadu vlády České republiky, který zabezpečuje obslužné činnosti pro potřebu Úřadu vlády. Jde především o ubytovací a stravovací služby, polygrafické práce, služby autoprovozu, úklidové práce apod.

Proti původnímu rozpočtovému záměru byly příjmy naplňovány v odlišné organizační struktuře a byly splněny na 1 746%. Nejvyšší podíl na dosažených příjmech má podřízená organizace Servis Úřadu vlády České republiky. Jeho příjmy byly dosaženy z hlavní činnosti (zejména stravovacích a ubytovacích kapacit) a prodeje přebytečného investiční`ho majetku a materiálu. Vlastní úřad dosáhl hlavně nahodilých příjmů z prodeje přebytečného majetku a materiálu.

Srovnání s rokem 1992 nemá vypovídací hodnotu, Úřad vlády České republiky plnil poprvé od ledna 1993 funkci vrcholného výkonného orgánu českého státu. To se odrazilo především ve vytvoření jeho nové podřízené účelové organizace, která výrazným způsobem ovlivňovala výši dosahovaných příjmů. Vysokých příjmů bylo dosaženo maximálním využitím jednotlivých zařízení při využívání ekonomických nástrojů pro stanovení výše jednotlivých poplatků. K prodeji přebytečného a neupotřebitelného majetku docházelo v souvislosti s jeho převodem z bývalých federálních orgánů a organizací a uváděním majetku do řádného stavu.

Neinvestiční výdaje kapitoly byly vyčerpány pouze na cca 70% rozpočtované výše. Dosažení výrazných úspor bylo docíleno u obou organizací, především však u vlastního úřadu. Vedlo k tomu zejména uplatnění racionální struktury podoby rozpočtové kapitoly, ale také důraz kladený na hospodárné vynakládáni prostředků. V roce 1993 bylo dosaženo výrazné úspory ve stavu pracovníků ústředního orgánu, což vypovídá o racionalizaci jeho práce, způsobu a metodách řídící a kontrolní práce.

Výše zaměstnanosti se přímo promítá nejen do úspor mzdových prostředků, ale i do úspor věcných nákladů vlivem nižších plateb zdravotního a sociálního pojištění, nižší spotřeby materiálních výdajů a služeb. Další úspora byla docílena na úseku oprav a údržby vládních objektů, autoparku, kancelářské a výpočetní techniky a cestovném (úspory výdajů na zahraniční cesty). Z prostředků Úřadu vlády, určených na provoz Rady vlády pro vědeckou činnost a vývoje technologií byly v závěru roku vládou uvolněny prostředky na odměny členům předsednictva Grantové agentury České republiky.

V oblasti investic došlo k regulaci výdajů státního rozpočtu ve výši 99,93% schváleného rozpočtu. I tento snížený rozpočet byl mírně nedočerpán. Prostředky byly u vlastního úřadu vynaloženy na nákup výpočetní a kancelářské techniky a nábytkového vybavení. U Servisu Úřadu vlády se výdaje na hmotný investiční majetek dotýkaly převážně stavebních prací na jednotlivých objektech v jeho správě hospodaření. Nejvyšší částka byla vynaložena na rekonstrukci kotelny vládního objektu, Kramářovy vily a objektu Klárov.


305

Bezpečnostní informační služba

Kapitola: 305

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
 Tabulka č. 1

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmu fyzických osob      
daň dědický, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ      
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 075027 250 41 525152,39
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO0 75027 25041 525 152,39
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY0 75027 25041 525 152,39
A. TRANSFERY PODNIKům0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím 0122 000207 000 206 84199,92
c. transfery pro obyvatelstvo0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva 000 0 
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní    
e. veřejná spotřeba státu 0401 900429 278 382 39689,08
v tom: obrana    
bezpečnost0401 900 429 278382 396 89,08
ostatní    
f. vládní úvěry      
g. dluhová služba     
z toho: dluhy bývalé federace      
h. dotace místním rozpočtům      
výdaje kapitoly0 523 900636 278589 237 92,61



Kapitola: 305 - Bezpečnostní informační služba

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem  401,90029,278 382,39689.08
z toho:    
- mzdové prostředky     
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti     
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem  122,000207,000 206,81199.92
z toho:    
- systémové dotace 122,400120,000119,903 99.92
- individuální dotace na vybrané investiční akce  087,000 86,93899.93
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem      
v tom: příspěvky na činnost PO      
dotace občanským sdružením      
ostatní příspěvky      
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím      
Příjmy rozpočtových organizací celkem  75027,250 41,525152.39
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu      
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem     
z toho:    
- ostatní osobní náklady      



Kapitola čís. 305 - Bezpečnostní informační služby

Činnost resortu byla v roce 1993 zaměřena na organizační, personální a hmotné zajištění této nové zpravodajské organizace, která na území České republiky vznikla z bývalé Federální bezpečnostní informační služby. Současně bylo zajištěno plnění zpravodajských úkolů podle zadání příslušných ústavních orgánů.

Rozpočet příjmů a výdajů kapitoly byl delimitován z rozpočtu kapitoly Všeobecná pokladní správa a v průběhu roku byl několikrát upravován. Plnění rozpočtu bylo po celý rok rovnoměrné, nebyla porušena kriteria rozpočtové regulace, stanovená pro každé čtvrtletí ministerstvem financí.

Delimitovaný rozpočet příjmů byl překročen o 34 274 tis. Kč. Celé překročení připadá na vrub příjmů plateb pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti za policisty, neboť tato příjmová položka nebyla původně rozpočtována. V souvislosti s rozpočtovým opatřením v oblasti neinvestičních výdajů byl rozpočet příjmů zvýšen o 20 000 tis. Kč a takto upravený rozpočet byl splněn na 15,4%.

Rozpočet neinvestičních výdajů byl rozpočtovým opatřením zvýšen o 27 378 tis. Kč. Zvýšení výdajů bylo ministerstvem financí povoleno vzhledem k odpovídajícímu překročení rozpočtu příjmů. Takto upravený rozpočet byl čerpán na 89,1%. Celá úspora neinvestičních výdajů připadá na mzdové prostředky, neboť v souladu s usnesením vlády č. 663/1992 byly vázány mzdové prostředky odpovídající platovým tarifům za neobsazená funkční a pracovní místa ve výši 47 443 tis. Kč.

V rozpočtu investičních výdajů bylo stejně jako v ostatních resortech vázáno 20% rozpočtovaných výdajů, tj. 24 400 tis. Kč. Rozpočtovým opatřením bylo v průběhu roku vázání zrušeno a navíc byl rozpočet zvýšen o 62 600 tis. Kč delimitací z rozpočtu kapitoly ministerstva vnitra. Takto přidané prostředky v celkové výši 87 000 tis. Kč byly poskytnuty účelově na výstavbu objektů Institutu řízení dopravy, které resort převzal pro své účely od ministerstva vnitra. Upravený rozpočet investičních výdajů byl splněn na 99,9%.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP