Sešit 1.
Kapitoly 301 - 333
Sešit 2.
Kapitoly 334 - 398
Kancelář prezidenta ČR | |
Parlament ČR | |
Úřad vlády ČR | |
Bezpečnostní informační služba ČR | |
Ministerstvo zahraničních věcí ČR | |
Ministerstvo obrany ČR | |
Ministerstvo hospodářství ČR | |
Ministerstvo financí ČR | |
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR3 | |
Ministerstvo vnitra ČR | |
Ministerstvo životního prostředí ČR | |
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci ČR | |
Grantová agentura ČR | |
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR | |
Ministerstvo dopravy ČR | |
Ministerstvo zemědělství ČR | |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR | |
Ministerstvo kultury ČR | |
Ministerstvo zdravotnictví ČR | |
Ministerstvo spravedlnosti ČR | |
Úřad průmyslového vlastnictví ČR | |
Český statistický úřad | |
Český úřad zeměměřický a katastrální | |
Český báňský úřad | |
Český úřad bezpečnosti práce | |
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž ČR | |
Generální prokuratura ČR | |
Ustavní soud ČR | |
Akademie věd ČR | |
Rada ČR pro rozhlasové a televizí vysílání | |
Úřad pro legislativu a veřejnou správu ČR | |
Správa státních hmotných rezerv | |
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | |
Nejvyšší kontrolní úřad ČR | |
Všeobecná pokladní správa ČR |
Kapitola: 301
Tabulka č. 1 |
Kancelář prezidenta republiky
v tis Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 30 000 | 17 750 | 17 750 | 100,00 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 30 000 | 17 750 | 17 750 | 100,00 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 30 000 | 17 750 | 17 750 | 100,00 | |
A. TRANSFERY POdnikůM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 122 900 | 130 592 | 130 591 | 100,00 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 130 850 | 119 719 | 116 414 | 97,24 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 0 | 130 850 | 119 719 | 116 414 | 97,24 | |
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 0 | 2 856 | 2 102 | 2 100 | 99,90 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 0 | 2 856 | 2 102 | 2 100 | 99,90 | |
F. vládní úvěry | ||||||
G. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 0 | 256 606 | 252 413 | 249 105 | 98,69 |
Kapitola: 301 - Kancelář prezidenta ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 133,706 | 68,291 | 64,984 | 95.16 | ||
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 40,047 | 28,805 | 27,355 | 94.91 | ||
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 122,900 | 42,057 | 42,056 | 100.00 | ||
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 100,000 | 31,849 | 31,849 | 100.00 | ||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 53,530 | 53,530 | 100.00 | |||
v tom: příspěvky na činnost PO | 53,530 | 53,530 | 100.00 | |||
dotace občanským sdružení | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 88,535 | 88,535 | 100.00 | |||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 30,000 | 17,750 | 17,750 | 100.00 | ||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 400 | 400 | 231 | 244 | 105.63 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 40,047 | 40,041 | 28,805 | 27,355 | 94.97 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 3,063 | 3,063 | 4,563 | 4,060 | 88.98 |
Zákonem č. 114/1993 Sb., o Kanceláři
prezidenta republiky (dále KPR) byla zřízena
KPR jako rozpočtová organizace se samostatnou kapitolou
ve státním rozpočtu ČR. Rozpočet
pro rok 1993 byl schvalován a uvolňován jako
součást kapitoly státního rozpočtu
Všeobecná pokladní správa, proto jsou
závazné ukazatele této kapitoly uváděny
jako upravený rozpočet.
Do struktury rozpočtu kapitoly se výrazně
promítla skutečnost, že KPR zřídila
k 1. květnu 1993 příspěvkovou organizaci
Správa Pražského hradu (dále jen SPH).
Na tuto organizaci převedla veškeré činnosti
související s údržbou, výstavbou
a provozem Pražského hradu a zámku Lány
a dále vytváření materiálních
podmínek a zajištěn části technického
servisu pro výkon funkcí prezidenta republiky, pro
činnost KPR a pro Vojenskou kancelář.
Neinvestiční výdaje rozpočtové
organizace činily celkem 64 984 tis. Kč, což
představuje 95,2% rozpočtu po změnách.
Příspěvek na provoz příspěvkovým
organizacím činil 53 530 tis. Kč a byl čerpán
na 100%. Převážná část
výdajů byla čerpána ve skupině
4 - Veřejná spotřeba obyvatelstva.
Investiční výdaje rozpočtové
organizace a systémové dotace příspěvkovým
organizacím představují celkem částku
130 591 tis. Kč, tedy 100% upraveného rozpočtu.
Příjmy RO činily v roce 1993 17 750 tis.
Kč, tedy 100% rozpočtu po změnách.
Srovnání s rokem 1992 je výrazně ovlivněno
zřízením SPH.
Oproti roku 1992, kdy neinvestiční výdaje
KPR činily 135 917 tis. Kč, došlo v rozpočtové
organizaci KPR k výraznému snížení
na 64 984 tis. Kč (zbylá část neinvestičních
výdajů představuje příspěvek
na činnost SPH). V porovnání celkových
neinvestičních výdajů KPR 1992 a neinvestičních
výdajů KPR a příspěvku na činnost
SPH 1993 došlo v roce 1993 ke snížení
o 1%.
Celkové investiční výdaje KPR, SPH
a Lesní správy Lány byly v roce 1992 ve výši
129 183 tis. Kč. V roce 1993 došlo ke zvýšení
o 1%. Příjmy KPR činily v roce 1992 44 625
tis. Kč. V roce 1993 došlo k jejich snížení
na 17 750 tis. Kč.
Mzdové prostředky KPR byly v roce 1992 čerpány
do výše 41 051 tis. Kč. V roce 1993 došlo
k výraznému snížení na 37 355
tis. Kč. Část mzdových prostředků
byla převedena do příspěvku na činnost
SPH.
KPR měla oproti roku 1992 snížen limit počtu
pracovníků ze 560 na 400 pracovníků.
Po zřízení SPH činil limit KPR do
konce roku 147 pracovníků. Celoroční
limit KPR byl tedy 231 pracovníků a Kancelář
prezidenta jej překročila o 13 pracovníků.
K překročení limitu došlo v prvních
čtyřech měsících roku 1993,
kdy měla KPR problémy s náhlým snížením
počtu pracovníků. Situace byla vyřešena
zřízením SPH. Závazný limit
mzdových prostředků pro rok 1993 28 805 tis.
Kč nebyl překročen.
Kapitola: 302
Tabulka č. 1 |
Parlament ČR
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 2 300 | 2 300 | 2 300 | 4 147 | 180,30 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 2 300 | 2 300 | 2 300 | 4 147 | 180,30 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 2 300 | 2 300 | 2 300 | 4 147 | 180,30 | |
A. TRANSFERY POdnikůM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 212 500 | 212 500 | 208 731 | 159 417 | 76,37 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | 11 | Il | 3 769 | 693 | 18,39 | |
kultura | ||||||
ostatní | 0 | 0 | 3 769 | 693 | 18,39 | |
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 210 875 | 210 875 | 213 774 | 185 208 | 86,64 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | ||||||
F. vládní úvěry | 210 875 | 210 875 | 213 774 | 185 208 | 86,64 | |
G. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 423 375 | 423 375 | 426 274 | 345 318 | 81,01 |
Kapitola: 302 - Parlament ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 210,815 | 210,875 | 217,543 | 185,901 | 85.45 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 110,317 | 110,317 | 112,102 | 61,007 | 59.77 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 212,500 | 212,500 | 208,731 | 159,417 | 76.37 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 202,500 | 202,500 | 202,500 | 81,140 | 40.07 | |
- individuální dotace na vybraná investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 2,300 | 2,300 | 2,300 | 4,147 | 180.30 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | ||||||
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | ||||||
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady |
V rámci kapitoly Parlament České republiky
je financován provoz Kanceláře Poslanecké
sněmovny, provoz restauračního zařízení
pro poslanecký sbor, výdaje poslaneckého
sboru, provoz školícího střediska Harrachov,
(do kapitoly delimitováno v průběhu roku
1993), a výdaje na rekonstrukci a modernizaci budov areálu
České národní rady.
Kapitola Parlament České republiky v roce 1993 překročila
plánované příjmy skoro dvojnásobně
(180,3%). Na tomto příznivém plnění
příjmů se významně podílí
tržby školícího střediska Harrachov.
Dalšího překročení příjmů
bylo dosaženo odprodejem vyřazených služebních
automobilů a vyššími tržbami restauračního
zařízení.
Neinvestiční výdaje byly čerpány
pouze na 85,5% plánovaného rozpočtu. Na úsporách
neinvestičních výdajů se podílejí:
poslanecký sbor nižším čerpáním
prostředků na zahraniční služební
cesty a služeb a výdajů nevýrobní
povahy a Kancelář Poslanecké sněmovny
v důsledku úspor v materiálových nákladech
a službách nevýrobní povahy.
Celkový upravený rozpočet mzdových
prostředků byl mírně nedočerpán.
Limit počtu pracovníků nebyl překročen.
Plánované výdaje na investiční
výstavbu byly čerpány pouze ze tří
čtvrtin. V roce 1993 byla započata rekonstrukce
a modernizace paláců na Malostranském náměstí,
pokračovala rekonstrukce objektů v Tomášské
ulici. U všech těchto akcí bylo dosaženo
úspory. Dále v rámci investičních
prostředků byl obměněn služební
autopark, zakoupena kancelářská a výpočetní
technika. V historické budově českého
parlamentu bylo instalováno nové hlasovací
zařízení a zlepšena klimatizace.
Kapitola: 304
Tabulka č. 1 |
Úřad vlády ČR
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 700 | 700 | 700 | 12 224 | 1 746,29 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 700 | 700 | 700 | 12 224 | 1 746,29 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 700 | 700 | 700 | 12 224 | 1 746,29 | |
A. TRANSFERY PODNIKůM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 85000 | 85000 | 68000 | 67954 | 99,93 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 157 669 | 157 669 | 157 977 | 110 499 | 69,95 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 157 669 | 157 669 | 157 977 | 110 499 | 69,95 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍHO ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 242 669 | 242 669 | 0225 977 | 178 453 | 78,97 |
Kapitola: 304 - Úřad vlády ČR
v tis. Kč |
Neinvestiční dotace podnikům | |||||
Investiční dotace podnikům | |||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 151,669 | 157,669 | 157,977 | 110,499 | 69.95 |
z toho: | |||||
- mzdové prostředky | 50,715 | 50,115 | 50,996 | 31,533 | 73.60 |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | |||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | |||||
podpora v nezaměstnanosti | |||||
aktivní politika zaměstnanosti | |||||
Investiční výdaje rozpočtových | |||||
organizací celkem | 85,000 | 85,000 | 68,000 | 67,954 | 99.93 |
z toho: | |||||
- systémové dotace | 69,800 | 69,804 | 55,840 | 55,830 | 99.98 |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | |||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | |||||
v tom: příspěvky na činnost PO | |||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní příspěvky | |||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 100 | 700 | 100 | 12,178 | 1739.71 |
Odvody příspěvkových organizací celkem | 46 | ||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 250 | 250 | 222 | 135 | 60.81 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | |||||
celkem | 35,305 | 33,305 | 33,872 | 21,188 | 62.55 |
z toho: | |||||
- ostatní osobní náklady | 8,011 | 8,011 | 8,332 | 3,582 | 42.99 |
V průběhu roku 1993 došlo v kapitole Úřad
vlády České republiky k některým
organizačním a technickým změnám,
které nebyly součástí schváleného
rozpočtu a které objektivně vyvolaly jeho
úpravu. Transformací Servisu Úřadu
vlády z federální do české
sféry působnosti došlo k disproporci mezi věcným
a finančním převodem. Za tím účelem
byl proveden převod prostředků původně
rozpočtovaných pro Legislativní ústav
Úřadu vlády, jehož činnost byla
k 31. 12. 1992 ukončena, k posílení rozpočtu
Servisu. Současně byla soustředěna
servisní činnost do jediné organizace. Další
úpravu rozpočtu vyvolala delimitace budovy v Lazarské
ulici z působnosti Úřadu vlády České
republiky do správy hospodaření Ministerstva
pro správu národního majetku a jeho privatizaci
České republiky.
Úřad vlády České republiky
řídí podřízenou rozpočtovou
organizaci Servis Úřadu vlády České
republiky, který zabezpečuje obslužné
činnosti pro potřebu Úřadu vlády.
Jde především o ubytovací a stravovací
služby, polygrafické práce, služby autoprovozu,
úklidové práce apod.
Proti původnímu rozpočtovému záměru
byly příjmy naplňovány v odlišné
organizační struktuře a byly splněny
na 1 746%. Nejvyšší podíl na dosažených
příjmech má podřízená
organizace Servis Úřadu vlády České
republiky. Jeho příjmy byly dosaženy z hlavní
činnosti (zejména stravovacích a ubytovacích
kapacit) a prodeje přebytečného investiční`ho
majetku a materiálu. Vlastní úřad
dosáhl hlavně nahodilých příjmů
z prodeje přebytečného majetku a materiálu.
Srovnání s rokem 1992 nemá vypovídací
hodnotu, Úřad vlády České republiky
plnil poprvé od ledna 1993 funkci vrcholného výkonného
orgánu českého státu. To se odrazilo
především ve vytvoření jeho nové
podřízené účelové organizace,
která výrazným způsobem ovlivňovala
výši dosahovaných příjmů.
Vysokých příjmů bylo dosaženo
maximálním využitím jednotlivých
zařízení při využívání
ekonomických nástrojů pro stanovení
výše jednotlivých poplatků. K prodeji
přebytečného a neupotřebitelného
majetku docházelo v souvislosti s jeho převodem
z bývalých federálních orgánů
a organizací a uváděním majetku do
řádného stavu.
Neinvestiční výdaje kapitoly byly vyčerpány
pouze na cca 70% rozpočtované výše.
Dosažení výrazných úspor bylo
docíleno u obou organizací, především
však u vlastního úřadu. Vedlo k tomu
zejména uplatnění racionální
struktury podoby rozpočtové kapitoly, ale také
důraz kladený na hospodárné vynakládáni
prostředků. V roce 1993 bylo dosaženo výrazné
úspory ve stavu pracovníků ústředního
orgánu, což vypovídá o racionalizaci
jeho práce, způsobu a metodách řídící
a kontrolní práce.
Výše zaměstnanosti se přímo promítá
nejen do úspor mzdových prostředků,
ale i do úspor věcných nákladů
vlivem nižších plateb zdravotního a sociálního
pojištění, nižší spotřeby
materiálních výdajů a služeb.
Další úspora byla docílena na úseku
oprav a údržby vládních objektů,
autoparku, kancelářské a výpočetní
techniky a cestovném (úspory výdajů
na zahraniční cesty). Z prostředků
Úřadu vlády, určených na provoz
Rady vlády pro vědeckou činnost a vývoje
technologií byly v závěru roku vládou
uvolněny prostředky na odměny členům
předsednictva Grantové agentury České
republiky.
V oblasti investic došlo k regulaci výdajů
státního rozpočtu ve výši 99,93%
schváleného rozpočtu. I tento snížený
rozpočet byl mírně nedočerpán.
Prostředky byly u vlastního úřadu
vynaloženy na nákup výpočetní
a kancelářské techniky a nábytkového
vybavení. U Servisu Úřadu vlády se
výdaje na hmotný investiční majetek
dotýkaly převážně stavebních
prací na jednotlivých objektech v jeho správě
hospodaření. Nejvyšší částka
byla vynaložena na rekonstrukci kotelny vládního
objektu, Kramářovy vily a objektu Klárov.
Kapitola: 305
Tabulka č. 1 |
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědický, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | ||||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 750 | 27 250 | 41 525 | 152,39 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 750 | 27 250 | 41 525 | 152,39 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 750 | 27 250 | 41 525 | 152,39 | |
A. TRANSFERY PODNIKům | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 122 000 | 207 000 | 206 841 | 99,92 | |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
e. veřejná spotřeba státu | 0 | 401 900 | 429 278 | 382 396 | 89,08 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | 0 | 401 900 | 429 278 | 382 396 | 89,08 | |
ostatní | ||||||
f. vládní úvěry | ||||||
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 0 | 523 900 | 636 278 | 589 237 | 92,61 |
Kapitola: 305 - Bezpečnostní informační
služba
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 401,900 | 29,278 | 382,396 | 89.08 | ||
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | ||||||
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 122,000 | 207,000 | 206,811 | 99.92 | ||
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 122,400 | 120,000 | 119,903 | 99.92 | ||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | 0 | 87,000 | 86,938 | 99.93 | ||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 750 | 27,250 | 41,525 | 152.39 | ||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | ||||||
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | ||||||
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady |
Činnost resortu byla v roce 1993 zaměřena
na organizační, personální a hmotné
zajištění této nové zpravodajské
organizace, která na území České
republiky vznikla z bývalé Federální
bezpečnostní informační služby.
Současně bylo zajištěno plnění
zpravodajských úkolů podle zadání
příslušných ústavních
orgánů.
Rozpočet příjmů a výdajů
kapitoly byl delimitován z rozpočtu kapitoly Všeobecná
pokladní správa a v průběhu roku byl
několikrát upravován. Plnění
rozpočtu bylo po celý rok rovnoměrné,
nebyla porušena kriteria rozpočtové regulace,
stanovená pro každé čtvrtletí
ministerstvem financí.
Delimitovaný rozpočet příjmů
byl překročen o 34 274 tis. Kč. Celé
překročení připadá na vrub
příjmů plateb pojistného na sociální
zabezpečení a příspěvku na
státní politiku zaměstnanosti za policisty,
neboť tato příjmová položka nebyla
původně rozpočtována. V souvislosti
s rozpočtovým opatřením v oblasti
neinvestičních výdajů byl rozpočet
příjmů zvýšen o 20 000 tis. Kč
a takto upravený rozpočet byl splněn na 15,4%.
Rozpočet neinvestičních výdajů
byl rozpočtovým opatřením zvýšen
o 27 378 tis. Kč. Zvýšení výdajů
bylo ministerstvem financí povoleno vzhledem k odpovídajícímu
překročení rozpočtu příjmů.
Takto upravený rozpočet byl čerpán
na 89,1%. Celá úspora neinvestičních
výdajů připadá na mzdové prostředky,
neboť v souladu s usnesením vlády č.
663/1992 byly vázány mzdové prostředky
odpovídající platovým tarifům
za neobsazená funkční a pracovní místa
ve výši 47 443 tis. Kč.
V rozpočtu investičních výdajů
bylo stejně jako v ostatních resortech vázáno
20% rozpočtovaných výdajů, tj. 24
400 tis. Kč. Rozpočtovým opatřením
bylo v průběhu roku vázání
zrušeno a navíc byl rozpočet zvýšen
o 62 600 tis. Kč delimitací z rozpočtu kapitoly
ministerstva vnitra. Takto přidané prostředky
v celkové výši 87 000 tis. Kč byly poskytnuty
účelově na výstavbu objektů
Institutu řízení dopravy, které resort
převzal pro své účely od ministerstva
vnitra. Upravený rozpočet investičních
výdajů byl splněn na 99,9%.