Kapitola: 306
Tabulka č. 1 |
v tis. Kč | |||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | |
v tom: | |||||
daň z přidané hodnoty | |||||
spotřební daně | |||||
daně z příjmů | |||||
- daň z příjmů právnických osob | |||||
- daň z příjmu fyzických osob | |||||
daň dědický, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
silniční daň | |||||
clo | |||||
ostatní daňové příjmy | |||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | |||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 191 340 | 191 340 | 214 691 | 257 958 | 120,15 |
v tom: | |||||
odvody České národní banky | |||||
přijaté úroky | |||||
příjmy z vládních úvěrů | |||||
příjmy RO a odvody PO | 191 340 | 191 340 | 214 691 | 257 958 | 120,15 |
ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 191 340 | 191 340 | 214 691 | 257 958 | 120,15 |
A. TRANSFERY PODNIKům | 0 | 0 | 0 | 0 | |
v tom: investiční | |||||
neinvestiční | |||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 266 000 | 266 000 | 468 051 | 467 325 | 99,84 |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Yqjv tom: státní vyrovnávací příspěvek | |||||
řešení nezaměstnanosti | |||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | |||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 39 623 | 39 623 | 78 080 | 65 251 | 83,57 |
v tom: zdravotnictví | |||||
školství | |||||
kultura | |||||
ostatní | 39 623 | 39 623 | 78 080 | 65 251 | 83,57 |
e. veřejná spotřeba státu | 1 673 758 | 1 673 758 | 1 768 388 | 1 706 045 | 96,47 |
v tom: obrana | |||||
bezpečnost | |||||
ostatní | 1 673 758 | 1 673 758 | 1 768 388 | 1 706 045 | 96,47 |
f. vládní úvěry | |||||
g. dluhová služba | |||||
z toho: dluhy bývalé federace | |||||
h. dotace místním rozpočtům | |||||
výdaje kapitoly | 1 979 381 | 1 979 381 | 2 314 519 | 2 238 621 | 96,72 |
Kapitola: 306 - Ministerstvo zahraničních věcí
ČR
v tis. Kč | |||||
Neinvestiční dotace podnikům | |||||
Investiční dotace podnikům | |||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,713,381 | 1,713,381 | 1,253,616 | 1,308,996 | 104.42 |
z toho: | |||||
- mzdové prostředky | 127,602 | 121,602 | 121,042 | 120,922 | 95.18 |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | |||||
v tor: dávky sociálního zabezpečení | |||||
podpora v nezaměstnanosti | |||||
aktivní politika zaměstnanosti | |||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 266,000 | 266,000 | 315,500 | 374,715 | 99.81 |
z toho: | |||||
- systémová dotace | 260,000 | 260,000 | 369,500 | 368,393 | 99.70 |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | |||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 0 | 4 | 592,852 | 462,300 | 71.98 |
v tom: příspěvky na činnost PO | 0 | 0 | 33,852 | 33,650 | 99.40 |
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní příspěvky | 0 | 0 | 559,404 | 428,650 | 76.68 |
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 0 | 92,551 | 92,550 | 100.00 |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 191,340 | 191,340 | 179,374 | 222,637 | 124.12 |
Odvody příspěvkových organizací calkem | 0 | 0 | 35,321 | 35,321 | 100.00 |
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 100 | 700 | 700 | 645 | 92.14 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | |||||
celkem | 83,571 | 83,571 | 86,543 | 81,861 | 94.59 |
z toho: | |||||
- ostatní osobní náklady | 2,150 | 2,150 | 3,325 | 3,179 | 95.61 |
V hospodaření Ministerstva zahraničních
věcí se v průběhu roku 1993 promítly
důsledky rozdělení federace. Čerpání
státního rozpočtu kapitoly významně
ovlivnilo několik faktorů, které úzce
souvisejí právě s rozdělením
federace a vznikem České republiky. Jsou to především
nutnost vytvořit podmínky pro fungování
zahraniční služby v nových politických
a ekonomických podmínkách, prioritní
snaha o zapojení České republiky do mezinárodních
organizací a vyrovnání poměrné
části závazků za bývalou federaci,
přecházejících na ČR.
Příjmy státního rozpočtu roku
1993 byly překročeny o 24,12% zejména v důsledku
nárůstu turistického ruchu ve 4. čtvrtletí
1993. Příjmová složka byla především
naplněna příjmy z vízové a
konzulární agendy zastupitelských úřadů.
Ostatní a nahodilé příjmy představují
zejména prostředky získané za odprodej
nepotřebného majetku z rušených zastupitelských
úřadů a rezidencí v důsledku
restrukturalizace zahraniční služby ČR.
Příjmy jsou rovněž tvořeny odvodem
příspěvkové organizace Diplomatický
servis, která jako jediná příspěvková
organizace dosahuje vyšších výnosů
než nákladů.
Neinvestiční výdaje státního
rozpočtu byly v průběhu roku 1993 sníženy
z důvodu neuplatnění zákona č.
143/92 Sb., v oblasti zahraniční služby. Nepodařilo
se realizovat v průběhu roku 1993 příslušné
nařízení vlády jako nutné podmínky
pro uplatnění výše uvedeného
zákona v zahraniční službě. Prostředky
byly převedeny rozpočtovým opatřením
do investic jednak k zabezpečení nákupu zastupitelského
úřadu v Římě a jednak pro účely
výstavby investiční akce Trója. Zároveň
byla schválena stálá záloha ze státního
rozpočtu, určená na financování
činnosti zastupitelských úřadů,
která bude v rozpočtu kapitoly MZV vázána
jako trvalá úspora.
Neinvestiční výdaje RO byly překročeny
o 4,4%.Toto překročení představuje
výhradně technickou záležitost profinancování
delegátské sítě způsobenou
výpadkem výpočetní techniky resortu
MZV. Na konci rozpočtového období tedy nebyly
k dispozici příslušné výkazy
čerpání rozpočtu a nebylo realizováno
technické vypořádáni záloh
delegátské sítě v příslušném
rozpočtovém období. Tyto prostředky
se stávají po projednání v pracovním
pořádku s odborem státního rozpočtu
Ministerstva financí příjmem rozpočtu
roku 1994.
Příspěvky na činnost příspěvkovým
organizacím byly čerpány v souladu s potřebami
těchto organizací. Ostatní příspěvky,
především příspěvky mezinárodním
organizacím, nebyly čerpány v plné
výši zejména z důvodu neuhrazení
příspěvku ČR organizaci OSN za rok
1993.
K 1. 4. 1993 byl rozhodnutím ministra zahraničních
věcí převeden Ustav mezinárodních
vztahů z rozpočtové na příspěvkovou
organizaci.
Limit mzdových prostředků byl v průběhu
roku 1993 upraven jednak na základě usnesení
vlády, jednak v důsledku potřeby vyplatit
odstupné pracovníkům. Limit mzdových
prostředků pro pracovníky zahraniční
služby nebyl plně vyčerpán v důsledku
nenaplnění systemizovaných pracovních
míst. Do vykazovaného čerpání
mzdových prostředků ústředního
orgánu je nutné zahrnout vázání
mzdových prostředků za neobsazená
místa, stejně jako vyplacené mzdové
prostředky Ústavu mezinárodních vztahů
do 31. 3. 1993. Finanční prostředky přidělené
MZV na úpravu mzdových tarifů nebyly z důvodu
nízkého věkového průměru
zaměstnanců MZV dočerpány.
Investiční výdaje státního
rozpočtu byly upraveny rozpočtovým opatřením
v návaznosti na potřebu úhrady 1. části
platby za nákup budovy pro ZÚ v Římě.
V souvislosti s rozdělením majetku federace přesahovaly
požadavky na pořízení investic několikanásobně
přidělené investiční prostředky.
Podařilo se investičně zabezpečit
pouze nejnaléhavější akce, mimo jiné
nákup budovy zastupitelského úřadu
v Bruselu, nákup pozemku pro zastupitelský úřad
v Mnichově, nákup rezidence v Ottawě, 1.
část rekonstrukce Černínského
paláce.
Tabulka č. 1 |
Kapitola: 307
Ministerstvo obrany
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědický, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 1 453 852 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 255 600 | 255 600 | 727 421 | 284,59 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 255 600 | 255 600 | 727 421 | 284,59 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 255 600 | 255 600 | 2 181 273 | 853,39 | |
A. TRANSFERY PODNIKům | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 1 440 900 | 1 484 080 | 1 483 468 | 99,96 | |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 1 633 333 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | 1 633 333 | |||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
e. veřejná spotřeba státu | 0 | 21 547 300 | 21 988 922 | 20 659 801 | 93,96 | |
v tom: obrana | 0 | 21 547 300 | 21 988 922 | 20 659 801 | 93,96 | |
bezpečnost | ||||||
ostatní | ||||||
f. vládní úvěry | ||||||
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 0 | 22 988 200 | 23 473 002 | 23 776 602 | 101,29 |
Kapitola: 307 - Ministerstvo obrany ČR
v tis. Kč | |||||
Neinvestiční dotace podnikům | |||||
Investiční dotace podnikům | |||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 21,547,300 | 21,988,922 | 22,293,134 | 101.38 | |
z toho: | |||||
- mzdové prostředky | 6,639,721 | 6,639,721 | 100.00 | ||
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | 1,633,333 | ||||
v tor: dávky sociálního zabezpečení | 1,633,333 | ||||
podpora v nezaměstnanosti | |||||
aktivní politika zaměstnanosti | |||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,440,900 | 1,484,080 | 1,483,468 | 99.96 | |
z toho: | |||||
- systémová dotace | 495,000 | 586,180 | 585,572 | 99.90 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | 495,900 | 537,900 | 537,900 | 100.00 | |
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | |||||
v tom: příspěvky na činnost PO | |||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní příspěvky | |||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 255,600 | 255,600 | 2,181,273 | 853.39 | |
Odvody příspěvkových organizací calkem | |||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | |||||
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | |||||
celkem | |||||
z toho: | |||||
- ostatní osobní náklady |
Ministerstvu obrany byl pro rok 1993 stanoven výchozí
rozpočet výdajů ve výši 22 988
200 tis. Kč a příjmů ve výši
255 600 tis. Kč.
Výdajová část rozpočtu byla
navýšena v průběhu roku realizovanými
rozpočtovými opatřeními na částku
23 473 002 tis. Kč.
Podle 38 odst. 2 vyhlášky MF ČR číslo
205/1991 Sb. povolilo ministerstvo financí překročení
závazného limitu neinvestičních výdajů
o 144 300 tis. Kč přijatých od zdravotních
pojišťoven za přímý materiál
s účelovým použitím na nákup
léků a ostatního zdravotnického materiálu
k řešení akutních potřeb v oblasti
vojenského zdravotnictví.
Dále bylo povoleno překročení závazného
limitu neinvestičních výdajů o částku
2 050 tis. Kč, přijatou od Komerční
banky jako náhradu za poskytnutou technickou a personální
výpomoc při provádění měnové
odluky.
Skutečné čerpání rozpočtu
kapitoly ministerstva obrany představuje částku
23 776 602 tis. Kč a znamená překročení
upraveného rozpočtu výdajů a povoleného
překročení o částku 157 250
tis. Kč.
Překročení rozpočtu výdajů
bylo způsobeno zejména v důsledku povinnosti
ministerstva obrany respektovat a rozpočtově zajistit
legislativní úpravu pojistného na sociální
zabezpečení vojáků z povolání
a dále dopady spojenými s majetkovým a personálním
vypořádáním Čsl. armády.
Tyto mimořádné výdaje se nepodařilo
utlumit ani přes úsporná opatření
přijatá v rozpočtu kapitoly, ani interními
rozpočtovými přesuny.
K překročení závazného ukazatele
neinvestičních výdajů přistoupilo
ministerstvo obrany s ohledem na překročení
stanoveného ukazatele příjmů o 1 925
700 tis. Kč, v důsledku neplánovaného
odvodu pojistného na sociální zabezpečení
vojáků z povolání, ale i vyšších
příjmů z činnosti rozpočtové
organizace. Převážnou část příjmů
z činnosti RO tvoří příjmy
za odprodaný ženijní, výzbrojní
a výstrojní materiál, za vyřazenou
techniku a náhradní díly, odprodej tankového
a automobilového materiálu, silniční
techniky, včetně pohonných hmot a maziv.
Zbylou část příjmů tvoří
příjmy za zdravotnické výkony od zdravotních
pojišťoven. Prostředky o které byl ukazatel
neinvestičních výdajů překročen
byly použity zejména k pokrytí výplat
důchodů.
Rozpisem rozpočtu byla v kapitole ministerstva obrany stanovena
individuální dotace na výstavbu chirurgického
pavilónu Ústřední vojenské
nemocnice v Praze ve výši 495 900 tis. Kč,
která byla v průběhu roku navýšena
o 42 000 tis. Kč na částku 537 900 tis. Kč.
Na systémové investiční dotace byly
pro rok 1993 po provedených rozpočtových
opatřeních vyčleněny prostředky
v úhrnném objemu 586 180 tis. Kč. V rámci
nich byla stanovena systémová dotace ve výši
95 000 tis. Kč pro financování investičních
potřeb Civilní ochrany na úseku výstavby
úkrytů C0, plynofikace skladů a vyrozumívacích
zařízení. Výdaje za tuto oblast činily
84 499 tis. Kč. Zbývající prostředky
ve výši 9 900 tis. Kč byly použity na
financování staveb v oblasti rekonstrukcí
a dostavby objektů Armády ČR. Celkově
byl objem limitu systémových investičních
dotací využit ve výši 585 572 tis. Kč.
Hospodaření s rozpočtovými prostředky
kapitoly ministerstva obrany probíhalo v roce 1993 ve složitých
podmínkách vnitřní transformace. V
návaznosti na potřebu řešit prioritně
úkoly vyplývající z koncepce výstavby
Armády ČR byly v průběhu roku realizovány
rozsáhlé přesuny rozpočtových
prostředků uvnitř rozpočtu kapitoly.
Přednostně byly zajišťovány výdaje
spojené s životem vojsk, organizačními,
mobilizačními a dislokačními změnami
a výdaje spojené se zaváděním
nového informačního systému a spojení.
Zajištěny byly i neplánované výdaje
spojené s dořešením dělení
federální armády.
Rozpočtové hospodaření kapitoly ministerstva
obrany v roce 1993 se dařilo usměrňovat operativními
zásahy do vývoje rozpočtu kapitoly a po provedených
úpravách byly podstatné úkoly vyplývající
z funkce Armády ČR pokryty.
Kapitola: 311
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo hospodářství
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědický, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 236 166 | 151 212 | 127 421 | 194 955 | 153,00 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 236 166 | 151 212 | 127 421 | 194 955 | 153,00 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 236 166 | 151 212 | 127 421 | 194 955 | 153,00 | |
A. TRANSFERY PODNIKům | 8 460 000 | 0 | 240 000 | 238 531 | 99,39 | |
v tom: investiční | 2 000 000 | 240 000 | 238 531 | 99,39 | ||
neinvestiční | 6 460 000 | 0 | ||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 4 998 351 | 474 051 | 483 495 | 480 848 | 99,45 | |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 206 848 | 202 595 | 85 195 | 83 075 | 97,51 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 206 848 | 202 595 | 85 195 | 133 1175 | 97,51 | |
e. veřejná spotřeba státu | 6 163 544 | 1 211 672 | 1 411 381 | 1 336 416 | 94,69 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | ||||||
f. vládní úvěry | 6 163 544 | 1 211 672 | 1 411 381 | 1 336 416 | 94,69 | |
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 19 828 743 | 1 888 318 | 2 220 071 | 2 138 870 | 96,34 |
Kapitola: 311 - Ministerstvo hospodářství
ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | 6,460,000 | |||||
Investiční dotace podnikům | 2,000,000 | 240,400 | 238,531 | 99.39 | ||
Neinvestiční výdaje rozpočtových | ||||||
organizací celkem | 2,434,512 | 1,205,664 | 1,221,825 | 1,151,498 | 93.78 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 459,436 | 202,838 | 160,480 | 150,612 | 93.85 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových | ||||||
organizací celkem | 2,502,651 | 123,351 | 65,351 | 64,847 | 99.23 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 2,484,951 | 109,451 | 51,451 | 50,972 | 99.47 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 3,935,880 | 208,603 | 268,751 | 267,993 | 99.72 | |
v tom: příspěvky na činnost PO | 3,892,731 | 152,864 | 256,053 | 255,465 | 99.17 | |
dotace občanským sdružením | 1,489 | 1,489 | 2,298 | 2,298 | 140.00 | |
ostatní příspěvky | 41,660 | 54,250 | 10,400 | 10,230 | 98.37 | |
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | 1,250,000 | |||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 1,245,100 | 350,700 | 418,144 | 416,001 | 99.49 | |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 236,166 | 151,212 | 127,421 | 194,955 | 153.00 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 600 | 500 | 546 | 508 | 93.04 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 69,510 | 57,925 | 63,561 | 61,858 | 97.31 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 1,880 | 1,566 | 1,611 | 1,466 | 91.00 |
Rozpis ukazatelů státního rozpočtu
na rok 1993 zahrnoval i rozpočtové výdaje
nově zřízeného ministerstva dopravy
ČR, které byly dne 19. 3. 1993 na základě
delimitačního protokolu převedeny na ministerstvo
dopravy. Naproti tomu nebyly do schváleného rozpočtu
zapracovány výdaje spojené s transformací
Úřadu pro normalizaci a měření
a jeho organizací. Tyto prostředky byly převedeny
z kapitoly Všeobecná pokladní správa
do kapitoly MH dne 19. 4. 1993.
Upravený rozpočet příjmů byl
splněn na 153% a došlo k překročení
příjmů o 67,6 mil. Kč. Na vysokém
překročení příjmů se
nejvíce podílel Český telekomunikační
úřad v celkové částce 41,3
mil. Kč, dále pak samotné ministerstvo hospodářství
z návratnosti finančních prostředků
za geologicko-průzkumné práce a prodej technických
prací realizovaných na geologicko-průzkumných
akcích a příjmů od bývalých
federálních orgánů, včetně
odprodaného hmotného majetku (24,8 mil. Kč).
V příjmech kapitoly nebyly pro rok 1993 stanoveny
odvody příspěvkovým organizacím.
Z důvodu zlepšeného hospodářského
výsledku uložilo ministerstvo hospodářství
podřízeným příspěvkovým
organizacím odvod do státního rozpočtu
v celkové výši 13 313 tis. Kč (v tom
824 tis. Kč za neobsazená funkční
místa).
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací byly čerpány na 93,8% a došlo
k úspoře 76,3 mil. Kč. Nižší
čerpání finančních prostředků
bylo způsobeno především nevyčerpáním
rozpočtových prostředků určených
na hospodářskou mobilizaci ve výši 51,8
mil. Kč (první etapa krizového plánování
začala až 1. dubna 1993 a dokončování
krizových plánů probíhalo v závěru
roku).
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací byly nejvíce čerpány na
výdaje samotného ministerstva spojené s hospodářskou
mobilizací a s geologicko průzkumnými pracemi,
dále pak na úhradu výdajů Českého
telekomunikačního úřadu a Úřadu
pro normalizaci, metrologii a zkušebnictví.
Mzdové prostředky rozpočtových organizací
nebyly v absolutním vyjádření dočerpány
o 9,9 mil. Kč. Jedná se zejména o povinné
vázání finančních prostředků
za neobsazená funkční místa, která
činí u přímo řízených
rozpočtových organizací 4,7 mil. a u ústředního
orgánu 1,4 mil. Kč.
Z tohoto vázání bylo použito se souhlasem
ministerstva financí 97 tis. Kč na krytí
zvýšených platových tarifu od 1. 12.
1993.
Na základě usn. vl. č. 458/ 1993 k návrhu
výjimečného mzdového ohodnocení
zaměstnanců ústředních orgánů,
v jejichž čele je člen vlády, byl od
1. 9. 1993 zvýšen limit objemu mzdových prostředků
o 1 099 tis. Kč. Výjimečně ohodnoceno
bylo celkem 80 pracovníků MH ČR, z toho objem
mzdových prostředků použitých
na osobní příplatky činil 963 tis.
Kč a na mimořádné odměny 136
tis. Kč.
Investiční výdaje rozpočtových
organizací byly celkem naplněny na 99,2%. Největší
část finančních prostředků
byla čerpána ministerstvem hospodářství
jako systémová dotace na rekonstrukci budovy na
Staroměstském náměstí, dále
pak Českým telekomunikačním úřadem
na přístrojovou techniku a Výzkumným
ústavem výstavby a architektury na rekonstrukci
Ústavu v Letenské ulici.
Příspěvky příspěvkovým
apod. organizacím na provoz byly čerpány
na 99,7%, což představuje úsporu 0,8 mil. Kč.
Největší část příspěvku
na činnost byla čerpána příspěvkovou
organizací TESTCOM a Národním informačním
střediskem.
Dotace občanským sdružením byly poskytnuty
ve výši 2 298 tis. Kč, a to Sdružení
pro životní prostředí zdravotně
postižených v ČR a Asociaci pro urbanismus
a územní plánování.
Ostatní příspěvky poskytnuté
mezinárodním organizacím v oblasti normalizace,
spojů a telekomunikací byly čerpány
na 98,4%.
Systémové dotace příspěvkovým
organizacím na investice byly čerpány na
99,5%. Stěžejní část příspěvku
na investice příspěvkovým organizacím
byla rozpočtována středním odborným
učilištím a střediskům praktického
vyučování v celkové výši
350 700 tis. Kč. Z této částky bylo
vyčerpáno celkem 348 557 tis. Kč, a to především
na odstranění havárií kotelen, střech,
rozvodů tepla, vody a elektrické energie v provozních
budovách SOU a SPV. Systémové investice pro
Český metrologický institut na přístrojové
vybavení metrologie (vč. rekonstrukcí laboratoří)
v celkové hodnotě 60 000 tis. Kč byly vyčerpány
na 100%.
Investiční dotace hospodářským
organizacím ve výši 240 000 tis. Kč
byla účelově určena na investiční
výdaje hospodářské mobilizace a byla
čerpána na 99,4%, což představuje úsporu
1 500 tis. Kč.
Kapitola: 312
BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo financí
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědický, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 57 758 | 57 758 | 401 283 | 513 231 | 127,90 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 57 758 | 57 758 | 401 283 | 513 231 | 127,90 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 57 758 | 57 758 | 401 283 | 513 231 | 127,90 | |
A. TRANSFERY PODNIKům | 4 000 000 | 5 200 000 | 5 200 000 | 5 631 166 | 108,29 | |
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | 4 000 000 | 5 200 000 | 5 200 000 | 5 631 166 | 108,29 | |
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 1 060 300 | 1 060 300 | 2 101 484 | 2 008 421 | 95,57 | |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 25 077 | 26 101 | 22 704 | 20 360 | 89,68 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 25 077 | 26 1001 | 22 704 | 20 360 | 89,68 | |
e. veřejná spotřeba státu | 3 205 054 | 3 284 030 | 4 219 435 | 4 010 303 | 95,04 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 3 205 054 | 3 284 030 | 4 219 435 | 4 010 303 | 95,04 | |
f. vládní úvěry | ||||||
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 8 290.131 | 9 570 431 | 11 543 623 | 11 670 250 | 101,10 |
Kapitola: 312 - Ministerstvo financí ČR
v tis. Kč |
Neinvestiční dotace podnikům | 4,000,000 | 5,200,000 | 5,200,000 | 5,631,166 | 108.29 |
Investiční dotace podnikům | |||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 3,230,131 | 3,310,131 | 4,242,139 | 4,030,663 | 95.01 |
z toho: | |||||
- mzdové prostředky | 1,609,656 | 1,634,656 | 2,008,060 | 1,957,059 | 91.46 |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | |||||
v tor: dávky sociálního zabezpečení | |||||
podpora v nezaměstnanosti | |||||
aktivní politika zaměstnanosti | |||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,060,340 | 1,060,300 | 2,101,484 | 2,008,421 | 95.57 |
z toho: | |||||
- systémové dotace | 988,300 | 988,300 | 2,028,300 | 1,939,662 | 95.63 |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | 11,000 | 11,000 | 11,000 | 10,580 | 96.18 |
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | |||||
v tor: příspěvky na činnost PO | |||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní příspěvky | |||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 57,758 | 57,758 | 401,283 | 513,231 | 127.90 |
Odvody příspěvkových organizací celkem | |||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 820 | 820 | 820 | 776 | 94.63 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | |||||
celkem | 94,950 | 94,950 | 97,595 | 95,853 | 98.22 |
z toho: | |||||
- ostatní osobní náklady | 1,313 | 1,313 | 1,313 | 1,046 | 79.66 |