V. Vývoj státních
finančních aktiv a pasív
Vývoj státních
finančních aktiv a pasív za 1. čtvrtletí
1994 charakterizují následující údaje:
v mld Kč |
Změna za 1. čtvrt. 94 | |||
Prostředky státu na účtech u ČNB | |||
z toho: účelové prostředky z půjček na podporu platební bilance | |||
Vládní pohledávky vůči zahraničí | |||
Ostatní zahraniční pohledávky (od ČSOB) | |||
Pohledávky z clearingu se Slovenskem | |||
Majetkové účasti státu u mezinárodních bank a zemských společností | |||
Směnky tuzemských společností v držbě státu | |||
Pohledávky z poskytnutých státních půjček, návrat. fin. výpomocí a realizovaných záruk | |||
Cenné papíry a ostatní pohledávky státu | |||
Státní finanční aktiva celkem | |||
Závazky státu u České národní banky | |||
Závazky státu u komerčních bank | |||
Vládní závazky vůči zahraničí | |||
Ostatní zahraniční závazky (od ČSOB) | |||
Závazky z emise státních cenných papírů | |||
Státní finanční pasíva celkem | |||
Saldo státních finančních aktiv a pasív | |||
v tom: pozice vůči bankovní soustavě | |||
pozice vůči zahraničí | |||
pozice ostatní |
Snížení věřitelské
finančně majetkové pozice České
republiky o 3,1 mld Kč lze pokládat za přechodné.
Ovlivnil je v rozhodující míře vývoj
pohledávek a závazků státu vůči
zahraničí včetně clearingového
zúčtování se Slovenskem. Po dvou volnoměnových
úhradách ze slovenské strany za překročení
mezního úvěru (provedených na počátku
ledna a února) se od poloviny února 1994 začala
clearingová zadluženost Slovenska vůči
České republice snižovat a koncem března
dosáhla již cca poloviční
úrovně dohodnutého mezního úvěru.
Tato situace, která měla příznivý
dopad na státní rozpočet ČR, je odrazem
vývoje výhradně v novém bloku clearingového
zúčtování, ve starém bloku
docházelo naopak k růstu slovenské zadluženosti.
Snížení stavu
vládních pohledávek vůči zahraničí
i zahraničních pohledávek převzatých
do státních finančních aktiv od ČSOB
bylo ovlivněno zejména vyúčtováním
debetních rozdílů ze změn kurzů
cizích měn (hlavně USD) vůči
české koruně. V případě
vládních pohledávek činil tento kurzový
dopad cca 1,3 mld Kč, u převzatých pohledávek
od ČSOB cca 1 mld Kč. Operace finančně
dopadající do příjmů a výdajů
státního rozpočtu měly na změnu
stavu uvedených zahraničních pohledávek
podstatně nižší vliv.
U vládních pohledávek
vůči zahraničí převýšily
v 1. čtvrtletí 1994 výdaje na čerpání
nových úvěrů příjmy
ze splátek o 233 mil. Kč. Čerpání
nových vládních úvěrů
ve výši 562 mil. Kč i splátky stávajících
vládních úvěrů ve výši
329 mil. Kč se týkaly převážně
plynárenských VIA. Zanedbatelné byly splátky
úroků (5 mil. Kč) a dosažené
čisté inkaso z deblokací (jen 380 tis. Kč
u speciálních vládních pohledávek
vůči Alžírsku). Podíl vládních
pohledávek po splatnosti se v uvedeném období
mírně snížil (ze 43,9 % na 43,1 %).
U převzatých zahraničních
pohledávek v nesměnitelných měnách
převažovalo v I. čtvrtletí 1994 jejich
splácení nad čerpáním. Ze státního
rozpočtu profinancovaný nárůst těchto
pohledávek v celkové výši 333 mil. Kč
se týkal hlavně Iránu (rozpracované
akce pro elektrárnu Iranshar a cementárnu Elam).
Splácení v celkové výši 480 mil.
Kč ve prospěch rozpočtových příjmů
se týkalo hlavně deblokačních akcí
v Indii, Turecku a Rumunsku.
Zvýšení závazků
státu vůči zahraničí o 0,5
mld Kč bylo rovněž převážně
důsledkem vyúčtováni rozdílů
ze změn kurzů. U vládních závazků
z přijatých půjček k podpoře
platební bilance se v roce 1994 nové úvěry
již nečerpají a splácení jistiny
začne od roku 1997. U převzatých závazků
státu ve volných měnách z titulu CDZ
realizované rektifikace jistiny ve výši 157
mil. Kč mírně převyšovaly
splátky jistiny ve výši 106 mil. Kč,
takže vyúčtované debetní kurzové
rozdíly v rozsahu 212 mil. Kč zhruba odpovídají
celkovému přírůstku těchto
závazků. Splácení probíhá
v souladu s uzavřenými úvěrovými
dohodami.
Ve vztahu k tuzemsku lze zvýšení
prostředků na účtech státních
finančních aktiv u České národní
banky pokládat v 1. čtvrtletí 1994 rovněž
za dočasné. Týkalo se zejména vyúčtování
kreditních úroků z termínovaných
i netermínovaných vkladů státu ve
výši 909 mil. Kč, které byly z operativního
účtu následně převedeny do
příjmů státního rozpočtu.
Objemově největší část
příjmových a výdajových operací
však probíhala na umořovacím a dalších
účtech k uspořádání
prostředků na krytí dluhové služby
státního dluhu, majetkové újmy peněžních
ústavů a
restitučních nároků uplatňovaných
prostřednictvím ministerstva zemědělství.
Ve prospěch ostatních
účtů SFA byly v I. čtvrtletí
dočasně převedeny výnosy spojené
s likvidací federálních orgánů
ve výši 153 mil. Kč, od MO a jiných
subjektů prostředky na úhradu škod a
obnovu objektů po sovětské armádě
ve výši 5 mil. Kč, jakož i splátky
návratné finanční výpomoci
ve výši 14,5 mil. Kč od spol. s r.o. Likod
Boršice. V rámci výdajových operací
bylo z účtu zvláštních účelových
prostředků uvolněno 300 mil. Kč na
dotace Fondu tržní
regulace v zemědělství a uskutečněny
další výdaje v rozsahu cca 4 mil. Kč
k odkupu nepoužitelných zásob a základních
prostředků zbrojní výroby, na konverzi
zbrojní výroby a.s. Letov, na arbitrážní
spor s firmou Daewoo apod.
Zvýšení pohledávek
z poskytnutých státních půjček
a návratných finančních výpomocí
ze 4,6 mld Kč na 5,4 mld Kč ovlivnilo hlavně
převažující čerpání
půjčky na financování plynárenských
VIA (v rozsahu 1 319 mil. Kč při splátkách
jen 292 mil. Kč). Nově byla kromě toho poskytnuta
návratná finanční výpomoc ve
výši 60 mil. Kč na dostavbu areálu budov
Úřadu průmyslového vlastnictví.
Splátky návratných finančních
výpomocí od dlužníků byly uskutečněny
ve výši 61 mil. Kč většinou v termínech
splatnosti. V souvislosti s útlumem a ukončením
těžby na Dole Odra a. s. OKD Ostrava prominul ministr
financí na základě zmocnění
dle vl.usn. č. 185193 splacení příslušné
návratné finanční výpomoci
ve výši 257 mil. Kč.
Rozsah vnitřních
i zahraničních úvěrů krytých
státními zárukami ČR (vč. záruk
solidárních) se za 1. čtvrtletí 1994
snížil z 54,2 mld Kč na 53,5 mld Kč.
Nové záruky poskytnuty nebyly a splátky dlužníkem
ve výši 483 mil. Kč převažovaly.
Realizace státních záruk ve výši
11 mil. Kč vedla jen k menšímu zvýšení
málo likvidních pohledávek
státu z realizovaných záruk, které
k 31.3.1994 dosahují výše téměř
2 mld Kč.
Vývoj státního
zadlužení
je v 1. čtvrtletí 1994 charakteristický pokračující
tendencí ke stabilizaci vnitřního i zahraničního
státního dluhu, jakož i transformací
stávajících přímých
závazků státu vůči bankám
do formy státních dluhopisů vč. revolvingových
emisí státních pokladničních
poukázek.
v mld Kč |
1. Závaz státu u bank | 49,9 | - | 5,0 | -5,0 | 44,9 |
- u ČNB z převzetí vlád. úvěrů | 26,1 | 2,6 | -2,6 | 23,5 | |
- u ČNB z devalvací a revalvací | 17,3 | 1,7 | -1,7 | 15,6 | |
- u IPB za úvěr na KTUK Dolinská | 6,5 | - | 0,7 | -0,7 | 5,8 |
2. Závazky státu z emisí stát. dluhopisů | 36,5 | 49,1 | 44,0 | +5,1 | 41,6 |
- na komplexní bytovou výstavbu | 8,6 | - | - | - | 8,6 |
- na schodek ČR z roku 1991 | 9,9 | - | - | - | 9,9 |
- za rehabilitace | 1,0 | 0,1 | - | +0,1 | 1,1 |
- revolvingové emise SPP | 17,0 | 42,0 | 37,0 | +5,0 | 22,0 |
- SPP na schodky běžného hospodaření | - | 7,0 | 7,0 | - | - |
A. Vnitřní státní dluh celkem | 86,4 | 49,1 | 49,0 | +-0,1 | 86,5 |
B. Zahraniční státní dluh | 72,4 | - | - | +0,5x/ | 72,9 |
Státní dluh ČR úhrnem | 158,8 | 49,1 | 49,0 | +0,6 | 159,4 |
x/ včetně
vyúčtovaných kurzových rozdílů
Za 1. čtvrtletí
byly z výnosů revolvingových emisí
SPP provedeny splátky přímých závazků
státu vůči České národní
bance i vůči Investiční a poštovní
bance, a.s. Praha v rozsahu 5 mld Kč, s čímž
se v kapitole Státní dluh počítá
na celý rok 1994. Transformace provedená podle emisního
programu dohodnutého s ČNB je pro stát výhodná
úrokově, neboť dosažené úrokové
výnosy z realizovaných
jednotlivých emisí SPP (v průměru
6,5 % p.a.) byly nižší než je současné
úročení přímých závazků
státu u ČNB (12,5 % p.a.) i u IPB (8,7 % p.a.).
Reálné úspory takto dosažené
na úrokových výdajích lze odhadovat
na cca 470 mil. Kč.
Celkem se v 1. čtvrtletí
1994 uskutečnilo 9 revolvingových emisí SPP
(jednoměsíčních či tříměsíčních)
a 2 emise SPP na krytí schodků běžného
hospodaření státního rozpočtu
s následujícími parametry:
běžné hospodaření | ||||
revolving | ||||
revolving | ||||
revolving | ||||
běžné hospodaření | ||||
revolving | ||||
revolving | ||||
revolving | ||||
revolving | ||||
revolving | ||||
revolving |
U střednědobých
státních dluhopisů nedošlo v průběhu
1. čtvrtletí 1994 ani k novým emisím
ani ke splátkám jistiny. Pouze u rehabilitačních
dluhopisů pokračovaly jejich příděly
oprávněným osobám a splátky
kuponů, stejně jako splátky kuponů
státních dluhopisů na komplexní bytovou
výstavbu.
Z vývoje jednotlivých
složek státního dluhu je zřejmé,
že záměry vlády ve stabilizaci dosavadní
úrovně zadlužen.í státu jsou
plněny. Zvýšení státního
dluhu se v 1. čtvrtletí 1994 týká
prakticky jen dluhu zahraničního, kde příčinou
tohoto zvýšení jsou pouze kurzové vlivy
(výše komentované vyúčtování
debetních kurzových
rozdílů u závazků z přijatých
vládních úvěrů k podpoře
platební bilance a převzatých závazků
od ČSOB).
Výdaje na dluhovou službu
státu
Výdaje na dluhovou službu
státu jsou od roku 1994 rozpočtovány v kapitole
Státní dluh. Zákonem č. 331/1993 Sb.
byla jejich celková výše na rok 1994 stanovena
částkou 30 073 mil. Kč, z čehož
na splátky jistiny z výnosů emisí
státních dluhopisů je určeno 16 234
mil. Kč, na splátky úroků z prostředků
Fondu národního majetku 13 739 mil. Kč a
na úhradu různých poplatků
spojených s obsluhou státního
dluhu 100 mil. Kč ze státního rozpočtu.
Skutečné plnění
uvedených výdajů na dluhovou službu
státu za 1. čtvrtletí 1994 je zřejmé
z následující tabulky:
v mil. Kč |
Splátky jistiny z přímých závazků vůči ČNB | 4 295 | 4 300,0 | 100,1 |
Splátky úroků z přímých závazků vůči ČNB | 4 996 | 1 308,1 | 26,2 |
Splátky závazků vůči IPB za úvěr na KTUK Dolinská | 1386 | 722,8 | 52,2 |
Splátky diskontu státních pokladničních poukázek | 1752 | 225,0 | 12,8 |
Splátky státních dluhopisů na KBV | 6 455 | 231,0 | 3,6 |
Splátky státních dluhopisů na rehabilitace | 883 | 28,1 | 3,2 |
Splátky státních dluhopisů na schodek stát.rozp. ČR 1991 | 1 294 | 306,2 | 23,7 |
Výdaje spojené se zahraničními půjčkami (SAL, od ES a G24) | 1 615 | 615,4 | 38,1 |
Výdaje spojené se zahraničním zadlužením z titulu CDZ | 7 397 | 126,6 | 1,7 |
Výdaje na dluhovou službu celkem | 30 073 | 7 863,2 | 26,1 |
z toho: | |||
výdaje na splátky úroků | 13 739 | 2 867,3 | 20,8 |
výdaje na splátky jistin (bez SPP) | 16 234 | 4 992,2 | 30,8 |
Celkové plnění
výdajů kapitoly Státní dluh je přiměřené,
odpovídá zhruba čtvrtletní alikvotě.
Vyšší plnění výdajů
na splátky jistiny souvisí s transformací
přímých závazků státu
vůči České národní bance
a vůči Investiční a poštovní
bance, a.s. na státní dluhopisy, kdy uskutečněné
emise revolvingových SPP umožnily již za 1. čtvrtletí
1994 realizovat celoroční záměr splátek
uvedených přímých závazků
státu vůči bankám. Jak je uvedeno
v předchozí části komentáře,
bylo tím dosaženo reálných
úspor v úrokových nákladech a tím
minimalizace celkových nákladů obsluhy státního
dluhu.
Ministerstvo financí ČR
Oddělení 201
Tabulka č. 1 | |
strana: 1 |
I. PŘÍJMY A DOTACE CELKEM (II.+VII.) | 88449 | 381800 | 89260 | 23,4 | 103.3 |
II. PŘÍJMY CELKEM (III.+ VI.) | 86449 | 381800 | 89260 | 23.4 | 103.3 |
III. BĚŽNÉ PŘÍJMY (IV.+ V.) | 86449 | 381800 | 89260 | 23.4 | 103.3 |
IV. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 83099 | 357400 | 83721 | 23.4 | 100.7 |
1. Dan z příjmů | 14322 | 77400 | 2319 | 28.8 | 155.8 |
1.1. fyzických osob | 94 | 4500 | 2650 | 58.9 | 2819.1 |
1.2. právnických osob | 14228 | 72900 | 19669 | 27.0 | 138.2 |
2. Příspěvky na sociální zabezpečení | 20789 | 120100 | 29382 | 24.5 | 141.3 |
4. Daně z majetku | 30 | 2900 | 358 | 12.3 | 1193.3 |
5. Domácí daně za zboží a služby | 24616 | 139300 | 26225 | 18.8 | 108.5 |
5.1 Daň z přidané hodnoty | 18045 | 94500 | 16075 | 17.0 | 100.2 |
5.2 Spotřební daň | 7917 | 42100 | 8722 | 20.7 | 110.2 |
5.3 Silniční daň | 854 | 2700 | 1428 | 52.9 | 218,3 |
6. Daně ze zahraničního obchodu | 3978 | 16900 | 3978 | 23.5 | 100.0 |
6.1 Cla | 3979 | 16900 | 3878 | 23.5 | 100.0 |
7. Ostatní daňové příjmy | 19364 | 800 | 1459 | 182.4 | 7.5 |
Příjmy roku 1992 | 18048 | 0 | 1459 | x | 8.1 |
z toho: daň z obratu | 9080 | 0 | 347 | x | 3.8 |
odvod z obj. mezd | 4263 | 0 | 252 | x | 5.9 |
daň ze mzdy | 4738 | 0 | 0 | x | 0.0 |
Ostatní | 1318 | 800 | 0 | 0.0 | 0.0 |
V. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 3350 | 24400 | 5539 | 22.7 | 165.3 |
8. Podnikové a z majetku | 2145 | 11135 | 2615 | 23.5 | 121.9 |
odvody ČNB | 80 | 1200 | 0 | 0.0 | 0.0 |
kreditní úroky | 133 | 3800 | 88 | 2.3 | 88.2 |
příjmy RO, PO | 1952 | 8135 | 2527 | 41.2 | 129.5 |
9,10. Administrativní poplatky, pokuty a penále | 347 | 4400 | 1016 | 23.1 | 292.8 |
12. Ostatní nedaňové příjmy | 55 | 0 | 807 | x | 1467.3 |
x | x | ||||
Splátky vládních úvěrů | 803 | 8865 | 1101 | 12.4 | 137.1 |
x | x | ||||
VI. KAPITÁLOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | x | x |
VII. DOTACE | 0 | 0 | 0 | x | x |
Datum: 13/05/94
Ministerstvo financí ČR
Oddělení 201
Tabulka č. 1 | |
strana: 2 |
II. VÝDAJE CELKEM (III.+IV.) | 76034 | 381800 | 84380 | 22.1 | 111.0 |
III. BĚŽNÉ VÝDAJE (NEINVESTIČNÍ) | 73011 | 345636 | 79023 | 22.9 | 108.2 |
1. Výdaje na zboží a služby (RO) | 25957 | 137208 | 23728 | 17.3 | 91.4 |
v tom: školství | 6859 | 30578 | 10669 | 34.9 | 155.5 |
zdravotnictví | 5554 | 14613 | 4708 | 32.2 | 84.8 |
obrana a bezpečnost | 8772 | 41810 | 8502 | 20.3 | 96.9 |
ostatní *) | 4772 | 50207 | -153 | x | x |
2. Debetní úroky | 3478 | 0 | 0 | x | 0.0 |
3. Dotace a běžné transfery | 43077 | 200995 | 53075 | 26.4 | 123.2 |
3.1 Dotace | 7080 | 43056 | 11262 | 28.2 | 159.1 |
Podnikům | 4741 | 27453 | 6083 | 22.2 | 128.3 |
Finančním institucím | 0 | 0 | 0 | x | x |
Příspěvkovým organizacím | 2312 | 15803 | 5179 | 33.2 | 224.0 |
Ostatním organizacím | 27 | 0 | 0 | x | 0.0 |
Transfery | 35997 | 157939 | 41813 | 26.5 | 118.2 |
3.2 Transfery do jiných úrovní vlády | 7132 | 15829 | 6833 | 43.2 | 95.8 |
Místním rozpočtům | 8780 | 15329 | 6832 | 44.8 | 100.8 |
Fondu tržní regulace | 352 | 500 | 1 | 0.2 | 0.3 |
3.3 Transfery občanským sdružením | 1 | 1595 | 178 | 11.2 | 17800.0 |
3.4 Transfery obyvatelstvu | 28884 | 139815 | 34802 | 24.8 | 120.6 |
Dávky sociálního zabezpečení | 25011 | 123742 | 31445 | 25.4 | 125.7 |
Státní vyrovnávací příspěvek | 3311 | 10400 | 2718 | 28.1 | 82.1 |
Politika zaměstnanosti | 542 | 5473 | 639 | 11.7 | 117.9 |
3.5 Transfery do zahraničí | 0 | 900 | 0 | 0.0 | x |
x | |||||
Vládní úvěry | 501 | 7433 | 2222 | 29.9 | 443.5 |
x | |||||
IV. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE (INVESTIČNÍ) | 3023 | 38184 | 5357 | 14.8 | 177.2 |
4. Investiční výdaje RO | 1196 | 22888 | 3714 | 16.2 | 310.5 |
7. Kapitálové transfery | 1827 | 13276 | 1643 | 12.4 | 89.9 |
7.1 Domácí | 1827 | 13276 | 1643 | 12.4 | 89.9 |
Podnikům | 838 | 6481 | 548 | 8.5 | 85.9 |
Příspěvkovým organizacím | 1189 | 6815 | 1095 | 18.1 | 92.1 |
Ostatní | 0 | 0 | 0 | x | x |
7.2 Zahraniční | 0 | 0 | 0 | x | x |
PŘEBYTEK/SCHODEK | 10415 | 0 | 4880 | x | 48.8 |
EMISE STÁTNÍCH POKLADNÍCH POUKÁZEK (SPP) | 0 | 0 | 0 | x | x |
PŘEBYTEK/SCHODEK vč. SPP | 10415 | 0 | 4880 | x | 46.9 |
*) včetně salda clearingových plateb ČR - SR | Datum: 13/05/94 |
Ministerstvo financí ČR
Oddělení 201
Tabulka č. 2 | |
strana: 1 |
I. PŘÍJMY A DOTACE CELKEM (II.+VII.) | 118752 | 381800 | 118955 | 31.2 | 100,2 |
II. PŘÍJMY CELKEM (III.+ VI.) | 118752 | 381800 | 118955 | 31.2 | 100.2 |
III. BĚŽNÉ PŘÍJMY (IV.+ V.) | 118752 | 381800 | 118955 | 31.2 | 100.2 |
IV. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 112705 | 357400 | 110503 | 30.9 | 98.0 |
1. Dan z příjmů | 21256 | 77400 | 23345 | 30.2 | 109.8 |
1.1. fyzických osob | 224 | 4500 | 2977 | 66.2 | 1329.0 |
1.2. právnických osob | 21032 | 72900 | 20368 | 27.9 | 96.8 |
2. Příspěvky na sociální zabezpečení | 29309 | 120100 | 40285 | 33.5 | 137.4 |
4. Daně z majetku | 69 | 2900 | 605 | 17.4 | 731.9 |
5. Domácí daně za zboží a služby | 37463 | 139300 | 39348 | 28.2 | 106.0 |
5.1 Daň z přidané hodnoty | 24795 | 94500 | 25020 | 26.5 | 100.9 |
5.2 Spotřební daň | 10874 | 42100 | 12140 | 28.8 | 113.7 |
5.3 Silniční daň | 1994 | 2700 | 2188 | 81.0 | 109.7 |
6. Daně ze zahraničního obchodu | 5000 | 16900 | 5325 | 31.5 | 106.5 |
6.1 Cla | 5000 | 16900 | 5325 | 31.5 | 106.5 |
7. Ostatní daňové příjmy | 19608 | 800 | 1695 | 211.9 | 8.6 |
Příjmy roku 1992 | 18242 | 0 | 1895 | x | 9.3 |
z toho: daň z obratu | 8810 | 0 | 378 | x | 4.3 |
odvod z obj. mezd | 4425 | 0 | 302 | x | 6.8 |
daň ze mzdy | 4902 | 0 | 0 | x | 0.0 |
Ostatní | 1366 | 800 | 0 | 0.0 | 0.0 |
V. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 6047 | 24400 | 8452 | 34.6 | 139.8 |
8. Podnikové a z majetku | 3025 | 11135 | 4182 | 37.6 | 138.2 |
odvody ČNB | 180 | 1200 | 0 | 0.0 | 0.0 |
kreditní úroky | 134 | 3800 | 808 | 21.2 | 601.5 |
příjmy RO, PO | 2711 | 6135 | 3376 | 55.0 | 124.5 |
9,10. Administrativní poplatky, pokuty a penále | 2101 | 4400 | 1423 | 32.3 | 67.7 |
12. Ostatní nedaňové příjmy | 68 | 0 | 945 | x | 1389.7 |
x | x | ||||
Splátky vládních úvěrů | 853 | 8865 | 1902 | 21.5 | 223.0 |
x | x | ||||
VI. KAPITÁLOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | x | x |
VII. DOTACE | 0 | 0 | 0 | x | x |
Datum: 12/05/94 |
Ministerstvo financí ČR
Oddělení 201
Tabulka č. 2 | |
strana: 2 |
II. VÝDAJE CELKEM (III.+IV.) | 113794 | 381800 | 114795 | 30.1 | 100.9 |
III. BĚŽNÉ VÝDAJE (NEINVESTIČNÍ) | 108486 | 345636 | 106421 | 30.8 | 98.1 |
1. Výdaje na zboží a služby (RO) | 42727 | 137208 | 33844 | 24.5 | 78.7 |
v tom: školství | 10371 | 30578 | 8745 | 28.6 | 84.3 |
zdravotnictví | 7006 | 14613 | 5680 | 38.9 | 81.1 |
obrana a bezpečnost | 12915 | 41810 | 11465 | 27.4 | 88.8 |
ostatní *) | 12435 | 50207 | 7754 | 15.4 | 62.4 |
2. Debetní úroky | 5048 | 0 | 0 | x | 0.0 |
3. Dotace a běžné transfery | 59888 | 200995 | 70137 | 34.9 | 117.1 |
3.1 Dotace | 10918 | 43056 | 18033 | 41.9 | 165.2 |
Podnikům | 6460 | 27453 | 8274 | 30.1 | 128.1 |
Finančním institucím | 0 | 0 | 0 | x | x |
Příspěvkovým organizacím | 4417 | 15803 | 9759 | 62.5 | 220.9 |
Ostatním organizacím | 41 | 0 | 0 | x | 0.0 |
Transfery | 48970 | 157939 | 52104 | 33.0 | 106.4 |
3.2 Transfery do jiných úrovní vlády | 10252 | 15829 | 6878 | 43.5 | 67.1 |
Místním rozpočtům | 9900 | 15329 | 6875 | 44.8 | 69.4 |
Fondu tržní regulace | 352 | 500 | 3 | 0.6 | 0.9 |
3.3 Transfery občanským sdružením | 14 | 1595 | 237 | 14.9 | 1692.9 |
3.4 Transfery obyvatelstvu | 38704 | 139615 | 44989 | 32.2 | 116.2 |
Dávky sociálního zabezpečení | 34040 | 123742 | 40750 | 32.9 | 119.7 |
Státní vyrovnávací příspěvek | 08 | 10400 | 3380 | 32.5 | 86.5 |
Politika zaměstnanosti | 755 | 5473 | 859 | 15.7 | 113.8 |
3.5 Transfery do zahraničí | 0 | 900 | 0 | 0.0 | x |
x | |||||
Vládní úvěry | 825 | 7433 | 2640 | 35.5 | 320.0 |
x | |||||
IV. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE (INVESTIČNÍ) | 5308 | 38184 | 8374 | 23.2 | 157.8 |
4. Investiční výdaje RO | 2385 | 22888 | 5860 | 25.8 | 245.7 |
7. Kapitálové transfery | 2923 | 13276 | 2514 | 18.9 | 86.0 |
7.1 Domácí | 2923 | 13276 | 2514 | 18.9 | 86.0 |
Podnikům | 1205 | 8481 | 668 | 10.3 | 55.4 |
Příspěvkovým organizacím | 1718 | 6815 | 1846 | 27.1 | 107.5 |
Ostatní | 0 | 0 | 0 | x | x |
7.2 Zahraniční | 0 | 0 | 0 | x | x |
PŘEBYTEK/SCHODEK | 4958 | 0 | 4160 | x | 83.9 |
EMISE STÁTNÍCH POKLADNÍCH POUKÁZEK (SPP) | 0 | 0 | 0 | x | x |
PŘEBYTEK/SCHODEK vč. SPP | 4958 | 0 | 4160 | x | 83.9 |
*) včetně salda clearingových plateb ČR - SR | Datum: 12/05/94 |
Tabulka č. 3 | |
strana: 1 |
A. Příjmy | ||||
I. Příjmy daňové a nedaňové | 52.000.000,0 | 52.000.000,0 | 13.169.639,6 | 25,3 |
Daňové příjmy | 90.000.000,0 | 90.000.000,0 | 8.651.351,5 | 21,6 |
Daň z příjmů právnických osob | 1.447,5 | |||
Daň z příjmů fyzických osob | 36.100.000,0 | 36.100.000,0 | 1.740.598,2 | 21,9 |
v tom: | ||||
ze závislé činnosti | 27.100.000,0 | 27.100.000,0 | 6.827.081,5 | 25,2 |
z podnikání | 9.000.000,0 | 9.000.000,0 | 913.516,7 | 10,2 |
Daň z nemovitostí | 2.900.000,0 | 2.900.000,0 | 311.326,1 | 10,7 |
Správní poplatky | 1.000.000,0 | 1.000.000,0 | 513.694,9 | 51,4 |
Ostatní daňové příjmy | 84.284,1 | |||
Nedaňové příjmy | 12.000.000,0 | 12.000.000,0 | 4.518.283,1 | 37,7 |
Příjmy RO | 6.600.000,0 | 6.600.000,0 | 2.947.240,9 | 94,7 |
Odvody PO | 118.284,5 | |||
Místní poplatky | 1.900.000,0 | 1.900.000,0 | 422.801,2 | 30,2 |
Přijaté úroky | 101.230,5 | |||
Ostatní nedaňové příjmy | 4.000.000,0 | 4.000.000,0 | 928.726,0 | 23,2 |
II. Kapitálové příjmy | ||||
Z prodeje majetku | 1.316.673,6 | |||
III. Transfery ze státního rozpočtu | 15.328.700,0 | 16.653.980,5 | 4.778.373,1 | 28,7 |
Dotace ze státního rozpočtu | 15.328.100,0 | 15.328.100,0 | 3.862.599,6 | 25,2 |
Mimořádná neúčel. dot. poskyt. během roku | 582,4 | |||
Účelové prostředky poskyt. během roku | 584.995,0 | 944.670,5 | 76,0 | |
Účelové dotace na investiční výstavbu | 790.285,5 | 970.520,6 | 63,6 | |
IV. Transfery ze stát. fondů a ostatních mimorozpočtových zdrojů ústřed. orgánů | 327.981,9 | |||
V. Dary a sdružené prostředky | 207.869,6 | |||
VI. Ostatní odvody a převody prostředků | -52.330,1 | |||
Příjmy celkem | 67.328.700,0 | 68.653.980,5 | 19.147.702,1 | 28,8 |
Tabulka č. 3 | |
strana: 2 |
B. Výdaje | ||||
I. Neinvestiční výdaje | 14.394.920,5 | |||
Veřejná spotřeba (RO) | 8.973.652,5 | |||
Mzdy a platy | 1.265.370,8 | |||
Příspěvky zaměstnavatelů do fondů | 905.807,7 | |||
Nákupy zboží a služeb | 7.224.069,7 | |||
Splátky úroků z úvěrů a půjček vč. úroků | 71.749,7 | |||
Výdaje za bankovní služby a ost. náklady p. styku | 6.654,6 | |||
Dotace a ostatní běžné transfery | 2.242.450,6 | |||
Dotace místním podnikům | 1.362.275,0 | |||
Transfery domácnostem | 880.115,6 | |||
Příspěvky příspěvk.organizacím | 2.851.580,7 | |||
Příspěvky a dary ostat. organizacím | 315.134,1 | |||
Poskytnuté SP na provoz | 11.602,6 | |||
II. Kapitálové výdaje | 4.117.640,8 | |||
Investiční výdaje | 3.858.718,7 | |||
Kapitálové transfery | 807.927,6 | |||
Sdružené prostředky na investice | 50.994,5 | 27,8 | ||
Výdaje celkem | 67.328.700,0 | 68.653.980,5 | 19.112.061,3 | |
C. Výsledek běžného hospodaření | 635.640,8 | |||
D. Zapojení mimorozp.zdrojů celkem | 6.813.220,0 | |||
v tom: | ||||
Zapojení vlastních fondů (saldo převodů) | 6.568.906,9 | |||
Použití úvěru, půjček, výnosů komun. oblig. (saldo) | 244.313,1 | |||
E. Výsledek hospodaření celkem | 7.448.860,8 | |||
F. Stav účelových fondů | 7.221.905,0 | |||
G. Disponibilní zdroje celkem | 14.670.765,8 |