Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1995

I. volební období

1862 A

ODPOVĚĎ NA INTERPELACI

poslance Pavla Seifera

na ministra dopravy Jana Stráského

ve věci projektování komunikace R 48 a obchvatu města Frýdek-Místek

Ministr dopravy Jan Stráský zaslal odpověď na interpelaci poslance Pavla Seifera dopisem ze dne 20. července 1995.

Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám Poslanecké sněmovně odpověď ministra dopravy Jana Stráského na interpelaci poslance Pavla Seifera. Odpověď je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 25. července 1995

Jan Kasal v.r.

Příloha


MINISTR DOPRAVY

České republiky

PhDr. Jan STRÁSKÝ

 V Praze dne 20. července 1995
 Č.j. 12/95-P

Vážený pane poslanče,

k Vaší interpelaci k problematice vedení trasy sil. I/48 v úseku Rychaltice - Český Těšín i podanému námětu k novému zpracování vyhledávací studie koridoru, které by zahrnulo i krajinářské vyhodnocení a studijní dokumentaci vlivů na životní prostředí sděluji:

Ministerstvo dopravy ČR není kompetentním orgánem pro řešení územně-plánovací dokumentace územních celků, aglomerací, přip. měst i obcí. Přesto Ministerstvem dopravy ČR přímo řízená organizace, Správa silničního fondu ČR (nyní ředitelství silnic ČR), zajistila zpracování následujících studií:

- vyhledávací studie sil. I/48 Rychaltice - Dobrá, doplněná o dokumentaci EIA a hodnocení nulové varianty (průtah Frýdkem-Místkem),

- podrobná studie sil. I/48 v úseku Dobrá - Český Těšín, doložená dokumentací EIA.

Studii severní varianty obchvatu Frýdku-Místku, která byla doložena krajinářským hodnocením, pořídil MěÚ Frýdek-Místek.

V současnosti se z celého Vámi naznačeného úseku vedeni sil. I/48 Rychaltice - Český Těšín jeví jako problematická pouze část trasy v obchvatu Frýdku-Místku, která však z hlediska realizace nepředstavuje časově blízkou etapu. Výrazně důležitější je realizovat úsek Dobrá - Český Těšín v předstihu před úsekem Rychaltice - Dobrá (obchvat Frýdku-Místku).

Pro Vaši informaci dále připomínám, že v prosinci r. 1994 byl Ministerstvu dopravy ČR předložen dokument "Slezská dopravní iniciativa", pořízený za přispění mnoha odborníků různých institucí Regionální radou rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci. V tomto materiálu je k dispozici přehled stavu územně-plánovací dokumentace jednotlivých obcí, jimiž trasa rychlostní silnice I/48 prochází. Na všech dotčených územních plánech se tč. intenzivně pracuje za osobní garance p. přednosty Okresního úřadu Frýdek-Místek, který rovněž přislíbil zajištění koordinace termínů dokončení těchto plánů.

Z hlediska dopravních vazeb pokládám za vhodnější vedení obchvatu Frýdku-Místku v jižním koridoru, než v severní trase, uvažované v materiálech VIAPONTu Brno. Sledované řešení varianty jižního koridoru je zahrnuto do již schváleného územního piánu VÚC Ostravské sídelní regionální aglomerace a bude obsazeno v územním plánu VÚC Beskydy. Za tohoto stavu nepovažuji za účelně znovu krajinářským hodnocením vyhledávat vhodné území k vedení trasy silniční přeložky v tak dlouhém, Vámi navrhovaném úseku.

Pokud si budete přát, tak Vás pracovníci Ministerstva dopravy ČR rádi podrobně seznámí s výše uvedenými studiemi.

S pozdravemJan Stráský

Vážený pan

Mgr. Pavel Seifer

poslanec

Poslanecké sněmovny

Parlamentu České republiky

PRAHA


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP