Parlament se usnesl na tomto zákoně České
republiky:
(1) Celkové příjmy státního
rozpočtu České republiky na rok 1996 (dále
jen "státní rozpočet") se stanoví
částkou 497 641 000 000 Kč, celkové
výdaje státního rozpočtu se stanoví
částkou 497 641 000 000 Kč (příloha
č. 1).
(2) Ve státním rozpočtu jsou obsaženy
finanční vztahy k rozpočtům okresních
úřadů a rozpočtům obcí,
a to dotacemi v celkové výši 16 848 200 000
Kč (příloha č. 2). Dotace mohou být
zvýšeny z rezerv rozpočtovaných v kapitole
Všeobecná pokladní správa.
(3) Stanovená výše příjmu podle
kapitol státního rozpočtu je uvedena v příloze
č. 3.
(4) Rozdělení celkových výdajů
státního rozpočtu je uvedeno v příloze
č. 4 a investičních výdajů
v přílohách č. 5 a 6.
Součástí celkové dotace ze státního
rozpočtu do rozpočtů okresních úřadů
a obcí, jejíž výše je uvedena v
§ 1 odst. 2 tohoto zákona, jsou příspěvky
ze státního rozpočtu k částečné
úhradě osobních a věcných výdajů
spojených s výkonem státní správy
obcemi v každém okrese [§ 10 odst. 2 zákona
ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech,
úpravě jejich působnosti a o některých
dalších opatřeních s tím souvisejících
ve znění zákona č. 321/1992 Sb.].
Výše těchto příspěvků
se stanoví podle postupu uvedeného v příloze
č. 7. Přednosta příslušného
okresního úřadu a v hlavním městě
Praze a městech Brně, Plzni a Ostravě jejich
primátoři [§ 5
b zákona ČNR č. 425/1990 Sb., ve znění
zákona č. 254/1994 Sb.] mohou v odůvodněných
případech rozhodnout o odchylkách od částek
uvedených v příloze č. 7 až o
15%.
Vláda nebo na základě jejího zmocnění
ministr financí může
a) upravit závazné ukazatele státního
rozpočtu podle § 1 v souladu s organizačními
změnami. Těmito opatřeními nesmí
dojít ke zhoršení výsledného
salda příjmů a výdajů státního
rozpočtu,
b) poskytnout provozovateli jaderných zařízení
na území České republiky pro pokrytí
náhrady prokázaných jaderných škod
vzniklých třetím osobám v důsledku
jaderné nehody těchto zařízení
prostředky ze státního rozpočtu až
do výše 6 000 000 000 Kč.
Ministerstvo financí může vydat v průběhu
roku 1996 státní dluhopisy v rozsahu 40 000 000
000 Kč na úhradu jistin státního dluhu.
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem 1. ledna 1996.
Příloha č. 1 k zákonu č. .../1995 Sb. |
v mil. Kč | |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | 289 400 |
Daň z přidané hodnoty | 109 069 |
Spotřební daně | 62 700 |
Daně z příjmů | 82 731 |
v tom: daň z příjmů právnických osob | 54 240 |
daň z příjmů fyzických osob | 28 491 |
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | 3 300 |
Silniční daň | 4 200 |
Clo | 19 000 |
Poplatek za užívání dálnic a silnic | 1 100 |
Ostatní daně a poplatky | 7 300 |
POJISTNÉ NA SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | 178 869 |
z toho: pojistné na důchodové pojištění | 136 782 |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 17 728 |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody příspěvkových organizací | 5 834 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | 10 |
Odvody České národní banky | 300 |
Přijaté úroky | 3 794 |
Ostatní příjmy | 7 800 |
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | 11 644 |
497641 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 433 345 |
Výdaje rozpočtových organizací | 157 054 |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 43 132 |
Úrokové platby | 14 169 |
Dotace, platby a příspěvky | 218 990 |
v tom: dotace podnikatelským subjektům | 27 253 |
dotace občanským sdružením | 1 720 |
ostatní dotace a příspěvky | 11 444 |
dotace jiným rozpočtům | 18 098 |
v tom: územním rozpočtům | 16 848 |
mimorozpočtovým fondům | 1 250 |
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | 158 975 |
z toho: důchody | 131 699 |
platby do zahraničí | 1 500 |
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 60 841 |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | 3 455 |
497 641 |
Příloha č. 2 k zákonu č. .../1995 Sb. |
v mil. Kč |
Praha | 52.5 | 275.0 | 306.7 | 147.9 | 105.2 | 140.5 | 327.4 | 1,355.2 | |||
Benešov | 48.5 | 25.9 | 16.5 | 12.8 | 17.1 | 20.4 | 9.2 | 49.2 | 199.6 | ||
Beroun | 2.3 | 25.5 | 13.9 | 10.1 | 3.1 | 8.8 | 19.6 | 2.2 | 16.8 | 102.3 | |
Kladno | 3.5 | 91.1 | 27.6 | 19.5 | 25.9 | 37.4 | 2.8 | 49.3 | 1.9 | 259.0 | |
Kolín | 33.0 | 17.8 | 13.0 | 9.7 | 14.0 | 2.0 | 23.8 | 2.9 | 29.1 | 145.3 | |
Kutná Hora | 5.5 | 32.0 | 14.5 | 10.7 | 11.2 | 12.7 | 24.4 | 4.0 | 16.4 | 131.4 | |
Mělník | 44.1 | 17.5 | 12.7 | 4.1 | 14.4 | 25.1 | 3.2 | 121.1 | |||
Mladá Boleslav | 5.3 | 27.0 | 20.7 | 15.2 | 10.9 | 16.8 | 1.3 | 29.1 | 4.5 | 130.8 | |
Nymburk | 4.5 | 35.0 | 15.1 | 10.9 | 3.5 | 21.7 | 2.3 | 21.4 | 3.4 | 31.1 | 148.9 |
Praha - východ | 17.6 | 17.0 | 12.0 | 6.2 | 12.4 | 1.8 | 23.8 | 1.6 | 92.4 | ||
Praha - západ | 5.0 | 19.8 | 13.9 | 9.6 | 4.7 | 11.9 | 2.0 | 22.1 | 1.4 | 30.1 | 120.5 |
Příbram | 0.8 | 40.0 | 20.0 | 15.6 | 7.1 | 31,0 | 23.7 | 9.8 | 9.5 | 157.5 | |
Rakovník | 25.4 | 10.0 | 8.1 | 5.8 | 12.5 | 13.9 | 5.8 | 20.8 | 102.3 | ||
České Budějovice | 10.8 | 42.5 | 32.7 | 25.7 | 4.9 | 34.5 | 48.8 | 8.3 | 208.2 | ||
Český Krumlov | 15.0 | 25.0 | 10.8 | 10.0 | 7.2 | 26.8 | 15.5 | 5.5 | 115.8 | ||
Jindřichův Hradec | 21.3 | 41.0 | 17.3 | 13.9 | 15.8 | 20.2 | 25.1 | 13.5 | 40.0 | 208.1 | |
Pelhřimov | 25.6 | 13.7 | 10.6 | 10.8 | 19 2 | 2.3 | 28.1 | 9.2 | 22.3 | 141.8 | |
Písek | 21.0 | 32.0 | 13.1 | 10.2 | 7.6 | 8.6 | 23.0 | 7.8 | 123.3 | ||
Prachatice | 5.8 | 22.2 | 9.5 | 8.0 | 5.2 | 11.6 | 2.0 | 18.9 | 12.1 | 27.5 | 122.8 |
Strakonice | 28.8 | 13.1 | 10.1 | 19.9 | 17.9 | 25.1 | 5.7 | 23.3 | 143.9 | ||
Tábor | 30.8 | 19.2 | 14.9 | 2.5 | 18.7 | 26.7 | 6.2 | 119.0 | |||
Domažlice | 2.3 | 15.4 | 10.8 | 8.9 | 4 3 | 16.6 | 7.2 | 27.7 | 93.2 | ||
Cheb | 14.8 | 25.0 | 16.2 | 12.6 | 16.9 | 13.1 | S.0 | 24.6 | 9.0 | 4.7 | 141.9 |
Karlovy Vary | 40.0 | 54.5 | 22.7 | 17.3 | 18.7 | 7,0 | 3.0 | 23.2 | 16.4 | 202.8 | |
Klatovy | 37.7 | 16.5 | 12.4 | 11.8 | 13.8 | 23.8 | 17.3 | 37.1 | 170.4 | ||
Plzeň | 57.0 | 43.4 | 22.4 | 1.6 | 17.8 | 5.3 | 40.2 | 1.0 | 188.7 | ||
Plzeň - jih | 17.6 | 12.4 | 9.0 | 14.3 | 5.4 | 15.5 | 4.5 | 58.8 | 137.5 | ||
Plzeň - sever | 15.5 | 13.4 | 10.0 | 12.4 | 1.8 | 13.1 | 6.3 | 63.9 | 136.4 | ||
Rokycany | 25.0 | 17.0 | 8.5 | 6.1 | 32.3 | 13.5 | 2.8 | 21.4 | 126.6 | ||
Sokolov | 3.0 | 51.9 | 17.4 | 15.2 | 4.4 | 7.6 | 22.1 | 2.8 | 124.4 | ||
Tachov | 1.5 | 30.0 | 9.4 | 8.1 | 3.4 | 8.2 | 15.4 | 13.2 | 13.2 | 102.4 | |
Česká Lípa | 39.4 | 19.3 | 16.8 | 11.7 | 11.8 | 20.6 | 5.6 | 125.2 | |||
Děčín | 3.0 | 87.7 | 24.7 | 18.4 | 28.7 | 33.3 | 3.0 | 27.4 | 3.9 | 230.1 | |
Chomutov | 98.9 | 23.0 | 20.5 | 23.8 | 32.3 | 25.4 | 7.3 | 231.2 | |||
Jablonec nad Nisou | 37.5 | 38.1 | 16.4 | 12.4 | 3.2 | 12.5 | 21.0 | 1.0 | 142.2 | ||
Liberec | 28.7 | 78.0 | 29.4 | 21.9 | 7.5 | 16.7 | 4.0 | 27.1 | 3.5 | 216.8 | |
Litoměřice | 58.6 | 21.0 | 16.1 | 23.5 | 10.9 | 31.3 | 4.4 | 165.8 | |||
Louny | 2.5 | 77.7 | 15.9 | 12.3 | 6.5 | 11.2 | 24.1 | 7.5 | 18.1 | 175.8 | |
Most | 77.2 | 22.2 | 17.1 | 14.3 | 15.6 | 6.0 | 25.8 | 1.5 | 179.7 | ||
Teplice | 88.0 | 23.5 | 17.5 | 5.8 | 32.0 | 3.5 | 26.6 | 1.2 | 1.0 | 199.1 | |
Ústí nad Labem | 55.4 | 21.8 | 16.3 | 10.8 | 29.5 | 43.7 | 1.4 | 178.9 | |||
Havlíčkův Brod | 33.0 | 17.7 | 14.3 | 8.7 | 1 i.3 | 21.7 | 5.8 | 19.6 | 132.1 | ||
Hradec Králové | 54.6 | 30.0 | 21.0 | 11.7 | 22.4 | 43.4 | 3.0 | 186.1 | |||
Chrudim | 56.6 | 19.5 | 15.4 | 18.7 | 13.1 | 22.3 | 3.7 | 65.7 | 215.0 | ||
Jičín | 3.0 | 29.5 | 14.4 | 11.1 | 21.7 | 20.5 | 3.3 | 36 8 | 140.3 | ||
Náchod | 16.1 | 57.3 | 20.7 | 16.0 | 3.4 | 24.2 | 1.5 | 20.2 | 2,4 | 26.2 | 188.0 |
Pardubice | 13.3 | 60.1 | 30. t | 22.1 | 7.5 | 25,3 | 4.7 | 28.6 | 2.9 | 194.6 | |
Rychnov nad Kněžnou | 4.5 | 38.9 | 14.6 | 11.4 | 20.3 | 13.8 | 18.1 | 3.8 | 8.5 | 133.9 | |
Semily | 22.6 | 32.3 | 14.0 | 10.8 | 6.4 | 11.4 | 21.0 | 2.1 | 6.6 | 127.2 | |
Svitavy | 37.7 | 59.0 | 19.0 | 15.4 | 15.6 | 15.1 | 2.3 | 23.5 | 7.5 | 51.8 | 246.9 |
Trutnov | 45.0 | 63.0 | 22.5 | 17.1 | 8.1 | 27.4 | 3.9 | 27.0 | 5,5 | 1.8 | 221.3 |
Ústí nad Orlicí | 70.2 | 25.6 | 20.4 | 14.3 | 27.1 | 33.9 | 5.1 | 34.8 | 231.4 | ||
Blansko | 50.0 | 45.5 | 19.9 | 15.9 | 20.5 | 22.5 | 23.7 | 31 | 71.9 | 273.0 | |
Brno | 210.0 | 98.5 | 50.8 | 7.0 | 61.8 | 6.0 | 85.1 | 0.7 | 519.9 | ||
Brno - venkov | 33.6 | 56.0 | 28.9 | 21.7 | 6.5 | 19.9 | 25.7 | 2.2 | 158.5 | 353.0 | |
Břeclav | 19.5 | 77.4 | 23.0 | 19.0 | 7.3 | 12.1 | 25.3 | 3.6 | 79,9 | 267.1 | |
Hodonín | 110.0 | 29.9 | 24,9 | 23.5 | 17.8 | 2.0 | 24.5 | 2.9 | 43.2 | 278.7 | |
Jihlava | 54.0 | 20.1 | 15.9 | 3.7 | 17.4 | 2.2 | 33.1 | 6 3 | 8.2 | 160.9 | |
Kroměříž | 72.6 | 20.1 | 16.8 | 31.6 | 27.4 | 25.9 | 2.9 | 50.5 | 247.8 | ||
Prostějov | 80.5 | 20.5 | 16.1 | 21.7 | 31.8 | 1.9 | 30.6 | 2.5 | 47.5 | 253.1 | |
Třebíč | 63.5 | 21.8 | 18.5 | 5.6 | 26.2 | 33.0 | 7.0 | 60.2 | 235.8 | ||
Uherské Hradiště | 10.0 | 58.0 | 26.9 | 22.0 | 36.4 | 27.9 | 23.1 | 2.8 | 74.0 | 281.1 | |
Vyškov | 51.9 | 16.0 | 13.3 | 21.4 | 1.8 | 21.0 | 3.0 | 50.7 | 179.1 | ||
Zlín | 70.4 | 36.5 | 28.7 | 8.8 | 29.4 | 1.9 | 36.3 | 2.9 | 214.9 | ||
Znojmo | 13.5 | 57.9 | 21.0 | 17.6 | 22.1 | 27.0 | 6.8 | 25.5 | 9.6 | 90.4 | 291.4 |
Žďár nad Sázavou | 47.0 | 23.3 | 20.1 | 12.7 | 16.6 | 27 6 | 11.4 | 76.4 | 235.1 | ||
Bruntál | 45.8 | 101.5 | 19.5 | 17.3 | 19.9 | 27.6 | 3.8 | 26.7 | 9.3 | 48.4 | 313.8 |
Frýdek-Místek | 160.0 | 42.3 | 33.9 | 18.2 | 39.8 | 26.9 | 4.5 | 325.6 | |||
Jeseník | 35.3 | 7.9 | 6.7 | 5.3 | 9.7 | 13.0 | 3.9 | 38.4 | 120.2 | ||
Karviná | 280.0 | 52.8 | 39.7 | 10.2 | 28.5 | 3.4 | 41.6 | 0.8 | 457.C | ||
Nový Jičín | 138.5 | 29.8 | 24.0 | 6.9 | 24 0 | 20.7 | 4.3 | 76.5 | 324.7 | ||
Olomouc | 114.0 | 41.8 | 33.0 | 33.6 | 26.9 | 5.3 | 44.6 | 6.8 | 306.C | ||
Opava | 126.0 | 33.6 | 28.4 | 41.7 | 30.2 | 2.5 | 22.8 | 3 4 | 77.0 | 365.6 | |
Ostrava | 215.1 | 82.2 | 46.1 | 24.1 | 65.3 | 6.8 | 87.8 | 1.3 | 528.1 | ||
Přerov | 89.5 | 25.6 | 19.5 | 33.9 | 31.9 | 25.9 | 3.3 | 56.6 | 284.1 | ||
Šumperk | 73.2 | 23.5 | 19.4 | 6.7 | 16.4 | 3.8 | 22.9 | 5 8 | 42.7 | 214. | |
Vsetín | 25.3 | 97.8 | 27.4 | 21.6 | 7.5 | 25.2 | 2.3 | 20.9 | 4.6 | 49 4 | 282.0 |
Úhrn OÚ ČR | 700.0 | 5,000.0 | 2,049.4 | 1,458.7 | 1,033.4 | 1,676.11 | 111.0 | 2,401.9 | 400.0 | 2,017.7 | 16,848.2 |
*) Účelové dotace na domy s pečovatelskou
službou a domy penziony a sociální dávky
podléhají finančnímu vypořádáni
za rok 1996
Příloha č. 3 k zákonu č. .../1995 Sb. |
v tisících Kč |
Kancelář prezidenta republiky | 250 | 250 | ||||
Parlament | 7 000 | 7 000 | ||||
Úřad vlády | 8 400 | 8 400 | ||||
Bezpečnostní informační služba | 66 950 | 66 950 | ||||
Ministerstvo zahraničních věcí | 410 000 | 410 000 | 10 000 | |||
Ministerstvo obrany | 3 280 148 | 1 368 600 | 1 911 548 | 1 461 772 | ||
Ministerstvo hospodářství | 190 650 | 190 650 | ||||
Ministerstvo financí | 287 646 | 287 646 | ||||
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 173 544 109 | 1 t 2 109 | 173 432 000 | 132 624 471 | ||
Ministerstvo vnitra | 3 648 201 | 553 417 | 3 094 784 | 2 366 600 | ||
Ministerstvo životního prostředí | 18 130 | 18 130 | ||||
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | 1 700 | 1 700 | ||||
Grantová agentura | 0 | 0 | ||||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 52 737 | 52 737 | ||||
Ministerstvo dopravy | 289 594 | 289 594 | ||||
Ministerstvo zemědělství | 93 000 | 93 000 | ||||
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 467 893 | 467 893 | ||||
Ministerstvo kultury | 3 000 | 3 000 | ||||
Ministerstvo zdravotnictví | 18 480 | 18 480 | ||||
Ministerstvo spravedlnosti | 765 942 | 335 000 | 430 942 | 329 544 | ||
Úřad průmyslového vlastnictví | 23 300 | 23 300 | ||||
Český statistický úřad | 8 000 | 8 000 | ||||
Český úřad zeměměřický a katastrální | 52 720 | 52 720 | ||||
Český báňský úřad | 2 000 | 2 000 | ||||
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 0 | 0 | ||||
Ústavní soud | 0 | 0 | ||||
Akademie věd | 69 523 | 69 523 | ||||
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání | 0 | 0 | ||||
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 528 | 528 | ||||
Správa státních hmotných rezerv | 1 390 000 | 1 390 000 | ||||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 790 | 790 | ||||
Nejvyšší kontrolní úřad | 2 270 | 2 270 | ||||
Všeobecná pokladní správa | 312 938 039 | 312 938 039 | ||||
CELKEM | 497 641 000 | 5 833 687 | 10 000 | 178 869 274 | 136 782 387 | 312 938 039 |
Příloha č. 4 k zákonu č. .../1995 Sb. |
Kancelář prezidenta republiky | 58 936 | 30 693 | 30 693 | 71 356 | 98 233 | 150 000 | 307 169 | |||||||
Parlament | 434 287 | 121 884 | 45 097 | 637 000 | 1 071 287 | |||||||||
Úřad vlády | 178 008 | 62 532 | 62 532 | 23 137 | 37 000 | 215 008 | ||||||||
Bezpečnostní informační služba | 575 584 | 315 000 | 890 584 | |||||||||||
Ministerstvo zahraničních věcí | 2 533 270 | 319 949 | 305 730 | 118 381 | 48 499 | 1 121 300 | 3 703 069 | |||||||
Ministerstvo obrany | 23 606 339 | 8 869 500 | 336 266 | 3 151 475 | 2 236 468 | 969 854 | 774 620 | 65 000 | 6 300 000 | 30 745 959 | ||||
Ministerstvo hospodářství | 1 797 513 | 215 105 | 181 066 | 79 589 | 6 074 047 | 2 500 | 538 009 | 923 000 | 9 335 069 | |||||
Ministerstvo financí | 8 404 074 | 3 850 197 | 3 844 567 | 1 424 573 | 3 533 800 | 11 937 874 | ||||||||
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 156 119 282 | 1 705 077 | 1 603 623 | 630 879 | 127 513 404 | 21 844 030 | 2 700 000 | 22 923 | 240 000 | 210 210 | 1 828 400 | 158 420 815 | ||
Ministerstvo vnitra | 22 806 519 | 10 802 372 | 10 621 143 | 3 990 682 | 1 800 073 | 655 864 | 89 743 | 65 300 | 3 500 000 | 28 461 562 | ||||
Ministerstvo životního prostředí | 695 982 | 209 634 | 138 540 | 77 565 | 690 669 | 17 300 | 306 037 | 338 300 | 2 048 288 | |||||
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | 73 236 | 35 509 | 35 509 | 13 136 | 8 000 | 81 236 | ||||||||
Grantová agentura | 543 729 | 7 180 | 2 656 | 225 000 | 768 729 | |||||||||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 1 290 149 | 223 673 | 223 673 | 82 759 | 69 174 | 7 000 | 5 455 | 5 619 000 | 605 500 | 7 596 278 | ||||
Ministerstvo dopravy | 1 725 261 | 287 839 | 105 190 | 106 427 | 6 279 823 | 3 680 | 3 200 | 5 385 000 | 16 605 000 | 30 001 964 | ||||
Ministerstvo zemědělství | 2 333 794 | 857 903 | 703 749 | 317 424 | 2 062 899 | 35 200 | 58 000 | 7 000 000 | 3 271 500 | 14 761 393 | ||||
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 19 342 394 | 12 620 744 | 469 316 | 4 669 675 | 22168 965 | 688 924 | 9 728 711 | 3 798 600 | 55 727 594 | |||||
Ministerstvo kultury | 154 038 | 36 702 | 36 702 | 13 580 | 1 948 440 | 54 870 | 512 065 | 957 000 | 3 626 41 3 | |||||
Ministerstvo zdravotnictví | 1 367 739 | 223 678 | 45 977 | 82 761 | 2 350 268 | 245 300 | 70 000 | 3 930 000 | 7 963 307 | |||||
Ministerstvo spravedlnosti | 7 170 665 | 3 580 924 | 1 932 839 | 1 324 942 | 148 573 | 6 269 | 27 989 | 151 | 169 | 1 366 000 | 8 564 974 | |||
Úřad průmyslového vlastnictví | 94 897 | 42 823 | 42 823 | 15 845 | 15 000 | 109 897 | ||||||||
Český statistický úřad | 528 183 | 294 665 | 291 438 | 109 026 | 30 | 85 000 | 613 213 | |||||||
Český úřad zeměměřický a katastrální | 1 555 598 | 811 823 | 811 823 | 300 375 | 15 373 | 321 000 | 1 891 971 | |||||||
Český báňský úřad | 59 686 | 34 463 | 34 463 | 12 751 | 3 000 | 62 686 | ||||||||
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 32 513 | 16 968 | 16 968 | 6 278 | 3 200 | 35 713 | ||||||||
Ústavní soud | 35 385 | 14 893 | 14 893 | 5 510 | 7 000 | 42 385 | ||||||||
Akademie věd | 1 030 602 | 510 480 | 188 877 | 410 223 | 3 495 | 3 751 | 265 000 | 1 713 071 | ||||||
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání | 17 802 | 5 921 | 2 191 | 500 | 18 302 | |||||||||
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 49 940 | 17 673 | 17 673 | 6 539 | 11 000 | 60 940 | ||||||||
Správa státních hmotných rezerv | 1 133 133 | 56 616 | 56 616 | 20 948 | 61 100 | 1 194 233 | ||||||||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 151 660 | 44 643 | 28 048 | 16 518 | 8 490 | 122 000 | 282 150 | |||||||
Nejvyšší kontrolní úřad | 209 468 | 109 799 | 40 826 | 100 | 149 000 | 358 569 | ||||||||
Všeobecná pokladní správa | 79 043 198 | 1 100 000 | 356 000 | 10 434 000 | 16 848 200 | 10 347 900 | 117 029 298 | |||||||
CELKEM | 335 152 865 | 46 021 662 | 21 991 960 | 16 891 580 | 131 698 518 | 24 576 017 | 2 700 000 | 43 131 888 | 1 719 720 | 11 444 227 | 28 503 000 | 16 848 200 | 60 841 100 | 497 641 000 |
*) Pojistné na sociální zabezpečení
a příspěvek na státní politiku
zaměstnanosti a pojistné na zdravotní pojištění
a příděl do fondu kulturních a sociálních
potřeb
Příloha č. 5 k zákonu č. .../1995 Sb. |
v tisících Kč |
Kancelář prezidenta republiky | 150 000 | 150 000 | |||||
Parlament | 637 000 | 637000 | |||||
Úřad vlády | 37 000 | 37 000 | |||||
Bezpečnostní informační služba | 315 000 | 315 000 | |||||
Ministerstvo zahraničních věci | 1 059 300 | 62 000 | 1 121 300 | ||||
Ministerstvo obrany | 6 050 000 | 210 000 | 40000 | 6 300 000 | |||
Ministerstvo hospodářství | 83 700 | 509 300 | 330 000 | 923 000 | |||
Ministerstvo financi | 3 533 800 | 3 533 80 | |||||
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 1 817 500 | 400 | 10 500 | 1 828 40 | |||
Ministerstvo vnitra | 3 472 200 | 27 800 | 3 500 00 | ||||
Ministerstvo životního prostředí | 95 000 | 223 300 | 20 000 | 338 300 | |||
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | 8 000 | 8 000 | |||||
Grantová agentura | 225 000 | 225 000 | |||||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 65 000 | 6 000 | 534 500 | 605 500 | |||
Ministerstvo dopravy | 5 732 700 | 6 500 000 | 4 357 300 | 16 605 000 | |||
Ministerstvo zemědělství | 1 909 900 | 195 500 | 230 000 | 936 100 | 3 271500 | ||
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 2 107 400 | 1 434 400 | 41 500 | 215 300 | 3 798 600 | ||
Ministerstvo kultury | 10 000 | 460 300 | 486 700 | 957 000 | |||
Ministerstvo zdravotnictví | 64 500 | 3 282 500 | 60 000 | 523 000 | 3 930 000 | ||
Ministerstvo spravedlnosti | 1 366 000 | 1 366 000 | |||||
Úřad průmyslového vlastnictví | 15 000 | 15 000 | |||||
Český statistický úřad | 85 000 | 85 000 | |||||
Český úřad zeměměřický a katastrální | 321 000 | 321 000 | |||||
Český báňský úřad | 3 000 | 3 000 | |||||
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 3 200 | 3 200 | |||||
Ústavní soud | 7 000 | 7 000 | |||||
Akademie věd | 2 000 | 263 000 | 265 000 | ||||
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání | 500 | 500 | |||||
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 11 000 | 11 000 | |||||
Správa státních hmotných rezerv | 61 100 | 61 100 | |||||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 122 000 | 122 000 | |||||
Nejvyšší kontrolní úřad | 149 000 | 149 000 | |||||
Všeobecná pokladní správa | 1 285 800 | 6 100 | 804 200 | 6 311 700 | 1 940 100 | 10 347 900 | |
CELKEM | 30 654 600 | 13 330 600 | 6 276 000 | 7 247 800 | 101 500 | 3 215 600 | 60 841 100 |
Příloha č. 6 k zákonu č. .../1995 Sb. |
v tisících Kč |
Kancelář prezidenta republiky | 150 000 | 150 000 | |||
Parlament | 2 000 | 70 800 | 564 200 | 637 000 | |
Úřad vlády | 5 500 | 31 500 | 37 000 | ||
Bezpečnostní informační služba | 3 000 | 130 600 | 181 400 | 315 000 | |
Ministerstvo zahraničních věcí | 5 000 | 1 006 300 | 110 000 | 1 121 300 | |
Ministerstvo obrany | 40 000 | 6 260 000 | 6 300 000 | ||
Ministerstvo hospodářství | 13 000 | 810 000 | 100 000 | 923 000 | |
Ministerstvo financí | 2 000 | 2 832 200 | 699 600 | 3 533 800 | |
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 2 000 | 1 767 900 | 58 500 | 1 828 400 | |
Ministerstvo vnitra | 25 000 | 2 901 800 | 573 200 | 3 500 000 | |
Ministerstvo životního prostředí | 14 000 | 324 300 | 338 300 | ||
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | 8 000 | 8 000 | |||
Grantová agentura | 1 000 | 224 000 | 225 000 | ||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 7 000 | 119 800 | 388 700 | 90 000 | 605 500 |
Ministerstvo dopravy | 15 000 | 8 503 800 | 8 086 200 | 16 605 000 | |
Ministerstvo zemědělství | 5 000 | 775 300 | 1 030 000 | 1 461 200 | 3 271 500 |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 10 000 | 3 207 000 | 581 600 | 3 798 600 | |
Ministerstvo kultury | 2 000 | 680 600 | 259 100 | 15 300 | 957 000 |
Ministerstvo zdravotnictví | 5 000 | 1 065 000 | 2 860 000 | 3 930 000 | |
Ministerstvo spravedlností | 8 000 | 735 700 | 622 300 | 1 366 000 | |
Úřad průmyslového vlastnictví | 1 000 | 14 000 | 15 000 | ||
Český statistický úřad | 2 000 | 83 000 | 85 000 | ||
Český úřad zeměměřický a katastrální | 1 000 | 320 000 | 321 000 | ||
Český báňský úřad | 3 000 | 3 000 | |||
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 3 200 | 3 200 | |||
Ústavní soud | 1 000 | 6 000 | 7 000 | ||
Akademie věd | 2 000 | 263 000 | 265 000 | ||
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání | 500 | 500 | |||
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 1 000 | 10 000 | 11 000 | ||
Správa státních hmotných rezerv | 1 100 | 60 000 | 61 100 | ||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 2 000 | 61 000 | 59 000 | 122 000 | |
Nejvyšší kontrolní úřad | 2 000 | 97 000 | 50 000 | 149 000 | |
Všeobecná pokladní správa | 7 439 200 | 2 908 700 | 10 347 900 | ||
CELKEM | 184 300 | 39 957 800 | 19 132 500 | 1 566 500 | 60 841 100 |
Příloha č. 7 k zákonu č. .../1995 Sb. |
Výše příspěvku se stanoví
násobkem pevné sazby příspěvku
na každých 100 obyvatel trvale bydlících
na území, v němž obecní úřad
vykonává státní správu, a jedné
setiny celkového počtu obyvatel území.
Sazby příspěvku ze státního
rozpočtu stanovené v závislosti na rozsahu
svěřené nebo přenesené působnosti
k výkonu státní správy činí:
Působnost | |
obce se samostatnou působností (všechny obce) | |
obce s působností matričního úřadu | |
obce s působností stavebního úřadu | |
obce s pověřeným obecním úřadem [§ 60 zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.] | |
obce s působností okresního úřadu [§ 5 b zákona ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, ve znění pozdějších předpisů.] |
Obecná část
Návrh zákona o státním rozpočtu
legislativně zabezpečuje základní
dokument finanční a rozpočtové politiky
vlády České republiky.
Návrh státního rozpočtu se předkládá
jako vyrovnaný v objemu příjmů i výdajů
497,6 mld. Kč. Opírá se o princip postupného
snižování úlohy státu v ekonomice
a snižování daňového břemene.
Jeho příjmy jsou tvořeny zejména z
daní a pojistného na sociální zabezpečení
a příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti a dále nedaňovými příjmy.
Ve výdajích dominují výdaje rozpočtových
organizací a příspěvky příspěvkovým
organizacím, které zabezpečují funkce
státu především na úsecích
sociálního zabezpečení, školství,
kultury, obrany a bezpečnosti. Rozpočet zahrnuje
i dotační vztahy k obcím a okresním
úřadům, podnikatelským subjektům
a výdaje spojené s vládními úvěry.
Veškeré výdaje na pokrytí úroků
ze státního dluhu jsou pro rok 1996 navrhovány
k plné úhradě ze státního rozpočtu,
tedy bez účasti Fondu národního majetku.
Návrh počítá se stabilizací
nominální úrovně státního
dluhu, tj. revolvingem splátek a další sekuritizací
dluhu.
V souladu s § 101 odst. 3 zákona č. 90/1995
Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny,
nejsou součásti návrhu zákona o státním
rozpočtu změny, doplnění nebo zrušení
jiných zákonů.
Právo Evropských společenství neupravuje
sestavování státního rozpočtu
v jednotlivých státech.
Zvláštní část
K § 1:
Státní rozpočet se navrhuje jako vyrovnaný.
K § 2 a k příloze č. 7:
Součástí celkové dotace ze státního
rozpočtu do rozpočtů okresních úřadů
a obcí jsou příspěvky ze státního
rozpočtu k částečné úhradě
osobních a věcných výdajů spojených
s výkonem státní správy obcemi v každém
okrese. Státní správu vykonává
obec v rozsahu stanoveném zvláštními
zákony, a to jako tzv. přenesenou působnost
ve smyslu ustanovení § 21 odst. 1 zákona č.
367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení),
ve znění pozdějších předpisů.
V § 21 odst. 3 citovaného zákona se počítá
se zvláštní zákonnou úpravou
způsobu úhrady výdajů, které
obcím vznikají v souvislosti s výkonem státní
správy. Propočtenou výši příspěvku
podle přílohy č. 7 mohou přednostové
okresních úřadů a primátorové
upravit až o 15%.
K § 3:
V § 3 písm. a) je ministr financí zmocněn
upravit ukazatele státního rozpočtu pouze
v souladu s organizačními změnami. Jde tedy
pouze o rozpočtová opatření související
s delimitacemi činností, příp. organizací
mezi jednotlivými resorty, do nebo z působnosti
okresních úřadů, vyplývajícími
z nově schválených zákonů,
příp. vzájemných dohod mezi resorty
nebo okresními úřady.
V České republice dosud neexistují právní
předpisy, které komplexně řeší
problematiku jaderné bezpečnosti, jaderných
škod, pojištění provozovatelů jaderných
zařízení, atd. Teprve připravovaný
tzv. atomový zákon bude komplexně řešit
celou problematiku.
V červnu roku 1994 přistoupila Česká
republika k Vídeňské úmluvě
o občanskoprávní odpovědnosti za jaderné
škody, kterou je mimo jiné dáno, že odpovědnost
provozovatele jaderného zařízení za
jadernou škodu je absolutní. Provozovatel musí
pro případ jaderné škody být
pojištěn v takové částce a s
takovými podmínkami, jak je stanoví stát,
na jehož území je jaderné zařízení
umístěno. Tento stát je povinen zajistit
uspokojení nároků na náhradu jaderné
škody, které byly přiznány vůči
provozovateli, poskytnutím potřebných fondů
v tom rozsahu, v jakém výnos z pojištění
není odpovídající k uspokojení
nároků, avšak který nepřesáhne
limit stanovený státem.
Protože tedy povinnost pojištění provozovatele
není uzákoněna, navrhuje se tento způsob
řešení.
K § 4:
Významným předpokladem k udržení
rozpočtové rovnováhy v roce 1996 je stabilizace
státního dluhu České republiky, na
úrovni 155,7 mld. Kč. V zájmu zabezpečení
tohoto přístupu budou splátky jistin dluhopisů
a přímých úvěrů řešeny
formou emise státních dluhopisů na domácím
trhu ve výši 40 mld. Kč. Tento objem představuje
v meziročním srovnání nárůst
o 4,7%. Umožní převést zbývající
příjmy úvěr vlády od České
národní banky (12,5 mld. Kč) do formy dluhopisů
a snížit vnější zadlužení
státu o 12,2 mld. Kč při zvýšení
vnitřního zadlužení státu o stejnou
částku. Dále bude částka 40
mld. Kč získaná emisí státních
dluhopisů v roce 1996 použita k úhradě
části splatné jistiny ve výši
0,7 mld. Kč z přímého úvěru
od Investiční a Poštovní banky a k úhradě
splatných emisí střednědobých
státních dluhopisů ve výši 14,6
mld. Kč.
V důsledku těchto skutečností se objem
státních dluhopisů v oběhu zvýší
z 83,7 mld. Kč na konci roku 1995 na 109,1 mld. Kč
na konci roku 1996. Zároveň dojde k posunu struktury
zadlužení od vnějšího (zahraničního)
k vnitřnímu (domácímu). Oba tyto základní
dlouhodobé trendy ve vývoji státního
dluhu (sekuritizace a internalizace) mají příznivé
měnové důsledky.