Kapitola: Státní úřad pro jadernou
bezpečnost
v tis. Kč |
I. Příjmy celkem | 300 | 790 | 263,3 |
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem | 300 | 790 | 263,3 |
odvody příspěvkových organizací | |||
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti | |||
II. Výdaje kapitoly celkem | 132 736 | 282 150 | 212,6 |
v tom: | |||
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem | 91 046 | 151 660 | 166,6 |
z toho: mzdové prostředky celkem | 16 595 | 44 643 | 269,0 |
z toho: státní správa | 16 595 | 28 048 | 169,0 |
pojistné a příděl do FKSP | 6 182 | 16 518 | 267,2 |
transfery domácnostem | |||
v tom: důchody | |||
ostatní dávky | |||
prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem | |||
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením | |||
4. Ostatní dotace a příspěvky | 8 490 | 8 490 | 100,0 |
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům | |||
6. Investiční výdaje celkem | 33 200 | 122 000 | 367,5 |
v tom: | |||
výdaje veřejného sektoru | 33 200 | 122 000 | 367,5 |
dotace podnikatelským subjektům | |||
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem | 8 000 | 14 230 | 177,9 |
v tom: institucionální | 6 000 | 6 230 | 103,8 |
účelové | 2 000 | 8 000 | 400,0 |
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: Institucionální | |||
účelové |
Kapitola: Státní úřad pro jadernou
bezpečnost
v tis. Kč |
Ústřední orgán | |||
Limit počtu zaměstnanců | 83 | 129 | 155,4 |
Limit objemu mzdových prostředků | 16 148 | 28 048 | 173,7 |
z toho: | |||
limit prostředků na platy | 15 972 | 27 862 | 174,4 |
limit OON | 176 | 186 | 105,7 |
REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR
Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996 |
Název kapitoly: | Kód: |
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 375 |
údaje v mil. Kč |
Systémová dotace ze státního rozpočtu určená pro: | ||
145 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 61,0 |
450 | Systémová dotace ze státního rozpočtu celkem | 61,0 |
Individuální dotace ze státního rozpočtu určená pro: | ||
146 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 59,0 |
460 | Individuální dotace ze státního rozpočtu celkem | 59,0 |
Běžná míra investování určená pro: | ||
148 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 2,0 |
480 | Běžná míra investování celkem | 2,0 |
Kapitola č. 375 celkem | 122,0 |
Kapitálové výdaje státního
rozpočtu - akce financované v rámci systémové
dotace
údaje v mil. Kč |
Rozpočtová kapitola: Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 375 |
Název programu: | Pořízení a technická obnova investičního majetku ve správě Státního úřadu pro jadernou bezpečnost | |
375010 21 14 002 | Obnova drobného investičního majetku | |||||
Systémová dotace ze státního rozpočtu | 180,0 | 10,0 | 61,0 | 31,0 | 26,0 |
Podle zákona č. 85/1995 Sb. přešla na
Státní úřad pro jadernou bezpečnost
v průběhu roku 1995 působnost v oblasti ochrany
před ionizujícím zářením.
Z resortu Ministerstva zdravotnictví převzal úřad
191 pracovníků, z toho 40 do vlastního aparátu,
a byla zřízena rozpočtová organizace
Státní ústav radiační ochrany.
Ve srovnání se schváleným rozpočtem
na rok 1995 jsou proto navrhované ukazatele kapitoly pro
rok 1996 podstatně vyšší, než v jiných
kapitolách, zvýšení rozpočtu
z tohoto titulu je však kompenzováno odpovídajícím
snížením výdajů v kapitole Ministerstva
zdravotnictví České republiky.
Rozpočtové příjmy se
navrhují ve výši 790 tis. Kč, tj. 263,3%
schváleného rozpočtu roku 1995, v tom příjmy
z výkonu jaderného dozoru 300 tis. Kč a příjmy
z činnosti v oblasti ochrany před radiačním
zářením 490 tis. Kč. Příjmy
z výkonu jaderného dozoru, které tvoří
výnosy pokut za porušení předpisů
o jaderné bezpečnosti (tj. příjmy
svou povahou nahodilé), zůstávají
na úrovni rozpočtu roku 1995.
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací se navrhují ve výši
151 660 tis. Kč, což je 166,6% schváleného
rozpočtu na rok 1995. Největší část
výdajů tvoří služby a výdaj
nevýrobní povahy, zejména úhrady výzkumných
a vývojových prací a ostatních dodávek
pro potřeby výkonu jaderného dozoru. S výjimkou
nárůstu mzdových prostředků
a tomu odpovídacího zvýšeni výdajů
na pojistné a příděl fondu kulturních
a sociálních potřeb zůstávají
tyto výdaje na úrovni roku 1995.
Mzdové prostředky v navrhované
výši 44 643 tis. Kč činí 269,0%
rozpočtu roku 1995. V porovnání se srovnatelnou
základnou roku 1995 (tj. po zahrnutí pracovníků
převedených z resortu Ministerstva zdravotnictví)
činí nárůst mzdových prostředků
17,7%. Počet pracovníků se
proti srovnatelné základně roku 1995 zvyšuje
o 3 osoby. Celkové zvýšení je dáno
jednak zvýšením počtu inspektorů
jaderné bezpečnosti o 10 osob, jednak snížením
počtu ostatních pracovníků v rámci
racionalizačních opatření ve státní
správě o 7 osob.
Investiční výdaje ve výši
122 000 tis. Kč jsou proti očekávané
skutečnosti roku 1995 vyšší o 88 800 tis.
Kč. Zahrnují systémovou a individuální
dotaci na pořízení a obnovu investičního
majetku (rekonstrukce sídla úřadu a monitorovací
systém) ve výši 120 000 tis. Kč a běžnou
míru investování ve výši 2 000
tis. Kč. Vyšší objem investičních
výdajů v roce 1996 vyplývá z časového
harmonogramu postupu výstavby.
Položku ostatní dotace a příspěvky
tvoří příspěvek do fondu technické
pomoci Mezinárodní agentury pro atomovou energii
ve výši 8 490 tis. Kč, stejné, jako
v roce 1995. Placení příspěvku vyplývá
z členství České republiky v této
mezinárodní organizaci, jež stanoví
jeho výši.
Kapitola: Nejvyšší kontrolní úřad
v tis. Kč |
I. Příjmy celkem | 670 | 2 270 | 338,8 |
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem | 670 | 2 270 | 338,8 |
odvody příspěvkových organizací | |||
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti | |||
II. Výdaje kapitoly celkem | 263 099 | 358 569 | 136,3 |
v tom: | |||
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem | 175 099 | 209 469 | 119,6 |
z toho: mzdové prostředky celkem | 99 034 | 109 799 | 110,9 |
z toho: státní správa | |||
pojistné a příděl do FKSP | 36 890 | ||
transfery domácnostem | 40 626 | 110,1 | |
v tom: důchody | |||
ostatní dávky | |||
prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem | |||
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením | |||
4. Ostatní dotace a příspěvky | 300 | 100 | 33,3 |
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům | |||
6. Investiční výdaje celkem | 87 700 | 149 000 | 169,9 |
v tom: | |||
výdaje veřejného sektoru | 87 700 | 149 000 | 169,9 |
dotace podnikatelským subjektům | |||
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: institucionální | |||
účelové | |||
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: Institucionální | |||
účelové |
REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR
Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996 |
Název kapitoly: | Kód: |
Nejvyšší kontrolní úřad | 381 |
údaje v mil. Kč |
Systémová dotace ze státního rozpočtu určená pro: | ||
145 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 97,0 |
450 | Systémová dotace ze státního rozpočtu celkem | 97,0 |
Individuální dotace ze státního rozpočtu určená pro: | ||
146 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 50,0 |
460 | Individuální dotace ze státního rozpočtu celkem | 50,0 |
Běžná míra investování určená pro: | ||
148 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 2,0 |
480 | Běžná míra investování celkem | 2,0 |
Kapitola č. 381 celkem | 149,0 |
Kapitálové výdaje státního
rozpočtu - akce financované v rámci systémové
dotace
údaje v mil. Kč |
Rozpočtová kapitola: Nejvyšší kontrolní úřad | 381 |
Název programu: | Realizace informačního systému Nejvyššího kontrolního úřadu | |
381010 21 14 001 | Pořízení informačního systému | |||||
Systémová dotace ze státního rozpočtu | 190,3 | 76,0 | 89,3 | 0,0 | 0,0 |
Název programu: | Pořízení a technická obnova investičního majetku NKÚ | |
381020 49 14 002 | Obnova budov | 0195 1295 | ||||
Systémová dotace ze státního rozpočtu | 7,7 | 0,0 | 7,7 | 0,0 | 0,0 |
V návrhu rozpočtu na rok 1996 jsou zahnuty výdaje
spojené se zabezpečením činnosti Nejvyššího
kontrolního úřadu včetně 19
oblastních pracovišť, provozu budovy v Praze
7 a školicího střediska Přestavlky u
Slap.
Hlavní příjmovou položku
tvoří příjmy z činnosti školicího
střediska Přestavlky u Slap za školení
prováděné pro jiné subjekty. Ostatní
a nahodilé příjmy jsou uvažovány
částkou 500 tis. Kč.
Celkové výdaje kapitoly představují
objem 358 569 tis. Kč, což je o 36,3% více
v porovnání s rokem 1995. Z toho neinvestiční
výdaje jsou zvýšeny o 19,6% a investiční
výdaje o 69,9%.
Návrh rozpočtu neinvestičních
výdajů RO je v porovnání s
předchozím rokem 1995 zvýšen o částku
34 370 tis. Kč, ve které jsou promítnuty
prostředky určené jednak na nové úkoly
vyplývající z činnosti Úřadu,
jednak na dopad nárůstu mzdových prostředků
včetně pojistného a přídělu
FKSP.
Na rozvoj informačního systému Nejvyššího
kontrolního úřadu je od roku 1994 postupně
uvolňováno z kapitálových výdajů
cca 195 mil. Kč. Financování provozních
nákladů spojených s užíváním
výpočetní techniky, školení pro
uživatele nové techniky a poplatky za provoz dálkového
propojení počítačové sítě
s 19 oblastními pracovišti představují
částku 14 400 tis. Kč. Uspořádání
III. kongresu EUROSAI v Praze, jehož konání
bylo odsouhlaseno usnesením rozpočtového
výboru PSP ČR č. 371/1995, je rozpočtováno
částkou 4 500 tis. Kč.
Ve mzdových prostředcích byl v návrhu
rozpočtu na rok 1996 zohledněn 10% nárůst
tarifních platů a prostředky na další
plat. Průměrný plat pro rok 1996 je navrhován
ve výši 17 028 Kč. Index růstu průměrného
platu všech zaměstnanců činí
111,6%.
V oblasti investičních výdajů
je návrh rozpočtu navýšen o 61 300 tis.
Kč. Systémové dotace jsou určeny na
pořízení a technickou obnovu investičního
majetku a dobudování informačního
systému. Individuální dotace určená
na projektovou přípravu rekonstrukce nového
objektu ve Smečkách, bude uvolněna v případě
převzetí budovy a zahájení prací.
Ostatní dotace a příspěvky
navržené v objemu 100 tis. Kč zahrnují
předpokládané platby za členské
příspěvky do mezinárodních
kontrolních organizací EUROSAI a INTOSAI. Oproti
roku 1995 dochází ke snížení
rozpočtu.
STÁTNÍ ROZPOČET 1996
v tis. Kč |
Státní fond tržní regulace | 1 250 000 |
Dotace pro EGAP a ČEB | 1 000 000 |
Vládní záruky | 300 000 |
Dotace podnikatelským subjektům zaměstnávajícím více jak 60% zdravotně postižených občanů | 284 000 |
Dotace ČMZRB | 1 100 000 |
Dotace na teplo (v r. 1995 v kapitole MF) | 6 300 000 |
Rezerva na krytí ztrát spojených s vývozem másla | 200 000 |
Dotace podnikatelským subjektům | 10 434 000 |
Rezerva na sociální problémy | 1 100 000 |
Transfery domácnostem | 1 100 000 |
Vládní rozpočtová rezerva | 1 347 000 |
Byty pro poslance | 250 000 |
Dopady embarga | 500 000 |
Majetková újma peněžních ústavů | 3 550 000 |
Souhrnné pojištění | 50 000 |
Poplatky dluhové služby a za vedení účtů peněž. ústavům | 140 000 |
Prostředky na řešení mimořádných situací | 203 398 |
Sportovní reprezentace - kapitoly | 240 100 |
Regenerace městských památkových rezervací a zón | 350 000 |
Výkup uměleckých předmětů | 25 000 |
Pojistné zdravotního pojištění - platba státu | 15 825 000 |
Penzijní připojištění | 2 600 000 |
Novomanželské půjčky | 200 000 |
Soudní a mimosoudní rehabilitace | 150 000 |
Prostředky na zabezpečení uprchlíků a přesídlenců | 73 000 |
Stavební spoření | 2 000 000 |
Státní podpora hypotéčního úvěrování | 500 000 |
Sportovní reprezentace-občanská sdružení | 286 000 |
Svaz bojovníků za svobodu | 6 000 |
Konfederace politických vězňů | 3 000 |
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci | 27 000 |
Dětská rekreace - invalidní děti | 9 000 |
Masarykovo demokratické hnutí | 1 000 |
Tisk národnostních menšin | 24 000 |
Příspěvek politickým stranám | 144 000 |
Úhrada volebních nákladů politickým stranám | 280 000 |
Výdaje na volby (MV, obce) | 1 100 000 |
Zpracování výsledků voleb (ČSÚ) neinv. výdaje | 119 000 |
Zahraniční vysílání | 52 000 |
Závazky ČR k MMF a organizacím Světové banky | 104 000 |
Rezerva na platy vč. pojistného | 766 700 |
Program sociální prevence a prevence kriminality | 100 000 |
Protidrogová politika státu | 100 000 |
Příspěvky zoologickým zahradám | 30 000 |
Veřejná spotřeba obyvatelstva a státu celkem | 31 155 198 |
Dluhová služba - úroky | 14 169 000 |
Dluhová služba celkem | 14169 000 |
Transfery do zahraničí | 1 500 000 |
Transfery do zahraničí celkem | 1 500 000 |
Vládní úvěry | 3 455 000 |
Vládní úvěry celkem | 3 455 000 |
Dotace okresním úřadům a obcím | 16 848 200 |
Pozemkové úpravy | 700 000 |
Dávky státní sociální podpory | 26 770 000 |
Dotace na komplexní bytovou výstavbu | 50 000 |
Družstevní bytová výstavba | 50 000 |
Rezerva na správní výdaje na systém státní sociální podpory | 300 000 |
Dotace na péči o krajinu | 150 000 |
Okresní úřady a obce celkem | 44 868 200 |
CELKEM NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 106 681 398 |
STÁTNÍ ROZPOČET 1996
v tis. Kč |
Dotace podnikatelským subjektům zaměstnávajícím více jak 60% zdravotně postižených občanů - syst. inv. dotace | 200 000 |
Revitalizace říčních toků a vodních nádrží - syst. inv. dotace | 250 000 |
Technická opatření v pásmech ochrany vod - syst. inv. dotace | 50 000 |
Rezerva na urychlení výstavby a řešení havarijních situaci | 115 200 |
Rezerva na splátky úvěrů od EIB | 250 000 |
Zkvalitnění tech. stavu a vybavení škol - z. č. 218194 Sb. | 1 500 000 |
Sportovní reprezentace - kapitoly | 71 000 |
Vytvoření páteřní sítě (WN) státního informačního systému | 1 000 000 |
Dotace podnikatelským subjektům a ostatní výdaje | 3 436 200 |
Individuální investiční dotace | 2 858 700 |
Dotace na komunální ekologické investice | 600 000 |
Dotace na protiradonová opatření | 100 000 |
Dotace na investice v oblasti požární ochrany | 278 000 |
Dotace na modernizaci bytového fondu | 275 000 |
Obnova a rozvoj městské hromadné dopravy | 600 000 |
Dotace na bytovou výstavbu | 2 200 000 |
Okresní úřady a obce | 6 911 700 |
CELKEM INVESTIČNÍ VÝDAJE | 10 347 900 |
Celková rekapitulace:
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 106 681 398 |
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 10 347 900 |
VÝDAJE KAPITOLY VPS CELKEM | 117 029 298 |
V souladu s účelovým zaměřením
jsou v kapitole Všeobecná pokladní správa
(dále VPS) rozpočtovány příjmy
a výdaje státního rozpočtu, které
nelze nebo není ekonomicky vhodné sledovat podle
odvětvového původu nebo určení
a které zpravidla přímo nesouvisí
s žádnou rozpočtovou kapitolou, případně
které není možno v době sestavení
státního rozpočtu přesně kvantifikovat.
Ve srovnání s rokem 1995 dochází ve
struktuře a v objemu rozpočtu výdajů
k některým změnám. Objem rozpočtu
výrazně ovlivňují prostředky
na dávky sociální podpory. výdaje
vyplývající ze schválených
zákonů (penzijní připojištění,
stavební spoření), výdaje na volby
v roce 1996, zvýšení výdajů na
dluhovou službu a výdaje na některé
nové programy (např. bytová výstavba).
I pro rok 1996 bylo respektováno doporučení
rozpočtového výboru Parlamentu České
republiky, aby rozpočtové prostředky související
s činností ústředních orgánů,
okresních úřadů a obcí, pokud
to umožňuje jejich charakter, byly součástí
rozpočtu příslušných kapitol
nebo rozpočtu územních orgánů.
V návrhu státního rozpočtu České
republiky na rok 1996 jsou příjmy a výdaje
kapitoly VPS rozpočtovány takto:
Příjmy 312 938 mil. Kč
Výdaje 117 029 mil. Kč
I. PŘÍJMY KAPITOLY VPS
Z povahy převážné části
příjmů státního rozpočtu
vyplývá, že je nelze jednoznačně
přičlenit k žádné odvětvové
kapitole. Proto jsou rozpočtovány v kapitole VPS.
V roce 1996 jde o tyto příjmy: daň z přidané
hodnoty, spotřební daně, daň z příjmů
právnických osob, daň z příjmů
fyzických osob, clo, silniční daň,
majetkové daně (dědická, darovací
a z převodu nemovitostí), poplatek za užívání
dálnic a silnic, ostatní daně a poplatky,
odvody České národní banky, přijaté
úroky, příjmy z vládních úvěrů
a ostatní příjmy.
Podrobná charakteristika příjmů je
uvedena v Návrhu státního rozpočtu
České republiky na rok 1996 v části
Zpráva k návrhu státního rozpočtu
na rok 1996.
II. VÝDAJE KAPITOLY VPS
Do výdajů kapitoly jsou zahrnuty rezervy státního
rozpočtu a dále ty položky, které mají
"plošný charakter" a nelze je rozpočtovat
v příslušných kapitolách. V souladu
s praxí zavedenou při projednávání
návrhu státního rozpočtu na rok 1995
je uveden u každého titulu výdajů právní
předpis, usnesení vlády, příp.
zásady příslušného ministerstva,
které se k němu vztahují.
Ve srovnání se schváleným státním
rozpočtem na rok 1995 výdaje kapitoly VPS rostou
o 60% (bez dotací na teplo, které byly v r. 1995
součástí kapitoly Ministerstva financí).
I když struktura výdajů není plně
srovnatelná s předchozím rokem, lze dokumentovat
výdaje, které ve srovnání se státním
rozpočtem na rok 1995 výrazně ovlivňují
výdajový rozpočet kapitoly. Jde zejména
o tyto rozhodující tituly, z nichž většinu
lze zařadit mezi mandatorní výdaje státního
rozpočtu:
Výdaj v mil. Kč | SR 1995 | SR 1996 | Rozdíl | Index 96/95 |
Dávky státní sociální podpory | 0 | 26770 | 26770 | |
Majetková újma peněžních ústavů | 2700 | 3550 | 850 | 124,1 |
Dluhová služba - úroky | 4200 | 14169 | 9969 | 337,4 |
Pojistné zdravotního pojištění | 13500 | 15825 | 2325 | 117,2 |
Penzijní připojištění | 500 | 2600 | 2100 | 520,0 |
Stavební spoření | 800 | 2000 | 1200 | 250,0 |
Výdaje na volby vč. navazujících výdajů | 0 | 1499 | 1499 | |
Nové formy bytové výstavby | 1200 | 2700 | 1500 | 225,0 |
Státní fond tržní regulace | 500 | 1250 | 750 | 250,0 |
Návrh výdajů obsahuje dvě základní
skupiny výdajů:
- neinvestiční výdaje se navrhují
v celkové částce 106 681 mil. Kč.
- investiční výdaje se navrhují
v celkové částce 10 348 mil. Kč.
A. NEINVESTIČNÍ VÝDAJE
I. Dotace podnikatelským subjektům
Státní fond tržní regulace
Prostředky státního rozpočtu se budou
podílet na financování činnosti Fondu,
a to zejména na úhradě ztráty související
s vývozem másla.
Rezerva na krytí ztrát spojených s vývozem
másla
Rovněž tato rezerva je určena pro Státní
fond tržní regulace. V případě
nezbytnosti o jejím použití rozhodne vláda.
- z. č. 472/92 Sb. o Státním fondu tržní
regulace v zemědělství, ve znění
pozdějších předpisů
- usn. vl. č. 748/92 ke Statutu Státního
fondu tržní regulace v zemědělství
Dotace pro EGAP a ČEB
Prostředky jsou určeny do fondů EGAP a. s.,
kterými je kryto pojištění vývozních
úvěrových rizik, a na ztráty České
exportní banky.
- z. č. 58/95 Sb., o pojišťování
a financování vývozu se státní
podporou a o doplnění zákona č. 166/93
Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu,
ve znění pozdějších předpisů
Vládní záruky
Prostředky jsou vyčleněny pro případnou
realizaci státních záruk poskytnutých
podle 36, písm. b) zákona ČNR č. 576/90
Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými
prostředky ČR a obcí v ČR, ve znění
pozdějších předpisů. Podrobněji
je tato problematika rozebrána v Návrhu státního
rozpočtu na rok 1996 v části Zpráva
k návrhu státního rozpočtu na rok
1996.
- z. č. 576/90 Sb., o pravidlech hospodaření
s rozpočtovými prostředky ČR a obcí
v ČR, ve znění pozdějších
předpisů
- smlouvy pro jednotlivé případy
Dotace podnikatelským subjektům zaměstnávajícím
více jak 60% zdravotně postižených občanů
Státní podpora výše uvedeným
subjektům je určena na úhradu nákladů
spojených se zaměstnáváním
zdravotně postižených občanů
(na úhradu pojistného sociálního zabezpečení
a příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti, na dotace sociálního charakteru
a poskytování návratných finančních
výpomocí na úhradu vybraných provozních
nákladů).
- Zásady MF pro poskytování dotací
ze státního rozpočtu ČR podnikatelským
subjektům zaměstnávajícím zdravotně
postižené občany na příslušný
rok.
Dotace ČMZRB
Rozpočtovaná částka je určena
pro podnikatele dle schválených programů
prostřednictvím Českomoravské záruční
a rozvojové banky. Jedná se zejména o tyto
druhy podpory, které banka zprostředkovává:
zvýhodněné záruky za úvěry
čerpané klienty u komerčních bank,
příspěvky na úhradu úroků,
příspěvky na náklady spojené
s využitím služeb poradenské firmy, příspěvky
na nově vytvořená místa.
- usn. vl. č. 425/91 o zásadách působnosti
a organizaci ČMZRB
- Dohoda o realizaci programů podpory malého a středního
podnikání v ČR, uzavíraná na
příslušný rok mezi ČMZRB, Ministerstvem
hospodářství a Ministerstvem financí.
Dotace na teplo
Je určena k pokrytí rozdílu mezi věcně
usměrňovanou cenou tepelné energie, kterou
fakturuje výrobce, resp. distributor uživateli bytu,
a cenou maximální, kterou hradí uživatel
bytu.
- nař. vlády č. 251/94 Sb., kterým
se stanoví podmínky pro poskytování
a finanční vypořádání
dotace ze státního rozpočtu na tepelnou energii
dodávanou k vytápění domovních
objektů.