Kapitálové výdaje státního
rozpočtu - akce financované v rámci systémové
dotace
údaje v mil. Kč |
Název programu: | Pořízení a technická obnova investičního majetku k řešení úkolů vědy a výzkumu | |
361920 19 24 999 | Drobné akce do 2 mil. Kč | |||||
Systémová dotace ze státního rozpočtu | 56,1 | 1,1 | 55,0 | 0,0 | 0,0 |
Akademie věd v současné době dokončuje
třetí etapu transformace své činnosti,
uloženou jí usnesením vlády č.
97/1994. Bylo dokončeno hodnocení vysokoškolsky
vzdělaných pracovníků a s většinou
z nich, (s výjimkou tvůrčích vědeckých
pracovníků) byly uzavřeny pracovní
smlouvy na dobu určitou. Dále byla přijata
nová vědní koncepce Akademie věd,
která má umožnit optimální využití
potenciálu Akademie a současně se rozvíjela
spolupráce s vysokými školami u nás
i se zahraničními pracovišti. Zvýšil
se podíl přímého účelového
financování projektů vědy a výzkumu.
V roce 1995 přešly další organizace z
rozpočtové na příspěvkovou
formu hospodaření. V současné době
má Akademie věd celkem 64 pracovišť, počet
pracovníků poklesl z 6 829 na 4 306. Vědecká
pracoviště Akademie se v roce 1996 budou ucházet
o další finanční zdroje a to z veřejných
soutěží vyhlašovaných Grantovou
agenturou České republiky, některými
dalšími resorty a též zahraničními
organizacemi.
Příjmy rozpočtových
organizací jsou navrhovány ve stejné výši
jako v roce 1995 s uplatněním vlivu převodu
15 organizací z rozpočtové do příspěvkové
formy hospodaření. Reálná výše
byla stanovena s přihlédnutím k výsledkům
hospodaření pracovišť v posledních
třech letech.
Celkové výdaje kapitoly se proti roku
1995 zvýšily o 14,2%. Uvolnění většího
objemu prostředků ze státního rozpočtu
na podporu základního a aplikovaného výzkumu
se příznivě odrazilo i v návrhu rozpočtu
kapitoly Akademie věd. Rozpočet celkových
výdajů vychází z návrhu rozdělení
prostředků na státní podporu vědy
a výzkumu předloženého Radou vlády
pro vědu a výzkum. Rozpočet je Radou vlády
členěn na institucionální prostředky
a účelové prostředky.
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací jsou ovlivněny převodem 15 organizací
z rozpočtové na příspěvkovou
formu hospodaření, delimitací Masarykova
ústavu z kapitoly Ministerstvo kultury a posílením
prostředků na vědu a výzkum podle
návrhu Rady vlády pro vědu a výzkum.
Do návrhu objemu mzdových prostředků
pro 4 306 pracovníků jsou zahrnuty prostředky
na zvýšení tarifních platů o
10% a na další plat. Celkové zvýšení
mzdových prostředků činí 16%.
Věcné výdaje jsou zahrnuty ve výši
návrhu Rady vlády pro vědu a výzkum,
jejich celkové zvýšení činí
5,4%.
Investiční výdaje rozpočtových
organizací jsou ovlivněny již uváděnou
změnou formy hospodařeni a jsou navrhovány
ve výši 265 000 tis. Kč, proti roku 1995 jsou
o čtvrtinu vyšší. Svým návrhem
se vláda snaží řešit svízelnou
situaci v technickém a morálním zastarávání
přístrojového vybavení jednotlivých
vědeckých pracovišť Akademie.
Výše příspěvku na provoz
je navržena Ministerstvem financí ve výši
upraveného rozpočtu roku 1995 vzhledem k tomu, že
nové organizace, transformované z rozpočtové
sféry, své hospodaření rozbíhají.
Výsledky hospodaření těchto organizací
za I. pololetí 1995 dávají naději,
že v příštích letech bude dosaženo
záměru změny formy hospodaření
organizací - dosažení relativní nezávislosti
na státním rozpočtu a snížení
poskytovaného příspěvku na provoz.
Příspěvek na investice je navrhován
proti očekávané skutečnosti roku 1995
nižší o 35 000 tis. Kč. V roce 1995 byly
v rámci přechodu 15 vědeckých ústavů
z rozpočtové do příspěvkové
sféry hospodaření převedeny investiční
prostředky rozpočtových organizací
do příspěvku na investice k pokrytí
odpisů, které jsou jedním ze zdrojů
financování investičních potřeb.
V roce 1996 příspěvkové organizace
zahrnuly tvorbu odpisů do svých finančních
plánů.
Příspěvky občanským sdružením
zůstávají na úrovni roku 1995. V současné
době je v kapitole Akademie věd sdruženo 54
vědeckých společností s cca 30 000
členy se širokým spektrem oborů přírodovědných,
lékařských, společenskovědních
a částečně i technických.
Ostatní dotace a příspěvky
byly proti roku 1995 zvýšeny o částku
530 tis. Kč pro Ústav pro výzkum mezinárodní
politiky (společné pracoviště Akademie
věd a fakulty sociálních věd Univerzity
Karlovy) převodem prostředků z rozpočtových
organizací.
Kapitola: Rada České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání
v tis. Kč |
I. Příjmy celkem | |||
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem | |||
odvody příspěvkových organizací | |||
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti | |||
II. Výdaje kapitoly celkem | 17 652 | 18 302 | 103,7 |
v tom: | |||
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem | 17 152 | 17 802 | 103,8 |
z toho: mzdové prostředky celkem | 5 448 | 5 921 | 108,7 |
z toho: státní správa | |||
pojistné a příděl do FKSP | 2 029 | 2 191 | 108,0 |
transfery domácnostem | |||
v tom: důchody | |||
ostatní dávky | |||
prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem | |||
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením | |||
4. Ostatní dotace a příspěvky | |||
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům | |||
6. Investiční výdaje celkem | 500 | 500 | 100,0 |
v tom: | |||
výdaje veřejného sektoru | 500 | 500 | 100,0 |
dotace podnikatelským subjektům | |||
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: institucionální | |||
účelové | |||
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: Institucionální | |||
účelové |
REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR
Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996 |
Název kapitoly: | Kód: |
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání | 372 |
údaje v mil. Kč |
Běžná míra investování určená pro: | ||
148 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 0,5 |
480 | Běžná míra investování celkem | 0,5 |
Kapitola č. 372 celkem | 0,5 |
Rada České republiky pro rozhlasové a televizní
vysílání (dále jen "Rada")
vykonává ve smyslu zákona ČNR č.
103/1992 Sb., ve znění pozdějších
předpisů státní správu v oblasti
rozhlasového a televizního vysílání.
Rada se zejména podílí na vytváření
zásad státní politiky ve vztahu k vysílání,
uděluje a odnímá licence k vysílání,
vykonává státní správu v oblasti
kmitočtového spektra pro rozhlasové a televizní
vysílání a další úkoly.
Od 1. ledna 1995 je činnost Rady a jejího úřadu
financována ze státního rozpočtu.
O financování Rady ze státního rozpočtu.
rozhodla Poslanecká sněmovna Parlamentu zákonem
č. 253/1994 Sb.
Příjmy kapitoly nejsou rozpočtem
stanoveny.
Navržený objem celkových výdajů
kapitoly ve výši 18 302 tis. Kč představuje
proti očekávané skutečnosti roku 1995
nárůst o 3,7%.
Návrh rozpočtu neinvestičních
výdajů na rok 1996 v celkové částce
17 802 tis. Kč zahrnuje výdaje spojené s
činnosti Rady a zabezpečením provozu budovy
a odpovídá potřebám Rady. Proti očekávané
skutečnosti v roce 1995 představují nárůst
o 3,8%. Z uvedené částky připadá
5 921 tis. Kč na mzdové prostředky, které
dosahují nárůstu o 8,7% proti očekávané
skutečnosti roku 1995. V návrhu na rok 1996 je promítnut
celoroční dopad zvýšení platových
tarifů o 10% a nárokový další
plat. Index růstu průměrného platu
k očekávané skutečností roku
1995 činí 111,6%. Pro ostatní osobní
náklady je vyčleněna částka
1 360 tis. Kč. V této položce jsou zahrnuty
především odměny 9 členů
Rady.
V ostatních věcných výdajích
dochází ke zvýšení o 0,2% proti
očekávané skutečnosti roku 1995. Z
těchto výdajů jsou zejména hrazeny
náklady na zabezpečení nezávislých
expertiz, analytických prací a výzkumů
vztahujících se zvláště k podmínkám
poslechovosti rozhlasových a televizních stanic
a k programovým standardům vysílání.
Investiční výdaje zahrnují
výdaje na běžnou míru investování
ve výši 500 tis. Kč.
Pro zabezpečení činnosti Rady je navrhováno
30 pracovníků.
Návrh rozpočtu kapitoly vytváří
předpoklady pro zajištění činnosti
Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání
v roce 1996.
Kapitola: Úřad pro legislativu a veřejnou
správu
v tis. Kč |
I. Příjmy celkem | 478 | 528 | 110,5 |
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem | 478 | 528 | 110,5 |
odvody příspěvkových organizací | |||
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti | |||
II. Výdaje kapitoly celkem | 61 206 | 60 940 | 99,6 |
v tom: | |||
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem | 51 206 | 49 940 | 97,5 |
z toho: mzdové prostředky celkem | 15 944 | 17 673 | 110,8 |
z toho: státní správa | 15 944 | 17 673 | 110,8 |
pojistné a příděl do FKSP | 5 939 | 6 539 | 110,1 |
transfery domácnostem | |||
v tom: důchody | |||
ostatní dávky | |||
prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem | |||
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením | |||
4. Ostatní dotace a příspěvky | |||
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům | |||
6. Investiční výdaje celkem | 10 000 | 11 000 | 110,0 |
v tom: | |||
výdaje veřejného sektoru | 10 000 | 11 000 | 110,0 |
dotace podnikatelským subjektům | |||
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: institucionální | |||
účelové | |||
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: Institucionální | |||
účelové |
Kapitola: Úřad pro legislativu a veřejnou
správu
v tis. Kč |
Ústřední orgán | |||
Limit počtu zaměstnanců | 80 | 80 | 100,0 |
Limit objemu mzdových prostředků | 15 531 | 17 673 | 113,8 |
z toho: | |||
limit prostředků na platy | 14 431 | 16 573 | 114,8 |
limit OON | 1 100 | 1 100 | 100,0 |
REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR
Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996 |
Název kapitoly: | Kód: |
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 373 |
údaje v mil. Kč |
Systémová dotace ze státního rozpočtu určená pro: | ||
145 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 10,0 |
450 | Systémová dotace ze státního rozpočtu celkem | 10,0 |
Běžná míra investování určená pro: | ||
148 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 1,0 |
480 | Běžná míra investování cekem | 10,0 |
Kapitola č. 373 celkem | 11,0 |
Kapitálové výdaje státního
rozpočtu - akce financované v rámci systémové
dotace
údaje v mil. Kč |
Rozpočtová kapitola: Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 373 |
Název programu: | Pořízení a technická obnova investičního majetku ve správě Úřadu pro legislativu a veřejnou správu | |
373010 49 14 999 | Rekonstrukce budovy - kabeláž, vzduchotechnika | 0196 1296 | ||||
Systémová dotace ze státního rozpočtu | 25,0 | 3,5 | 9,5 | 8,0 | 4,0 | |
373010 91 14 991 | Pořízení výpočetní techniky | |||||
Systémová dotace ze státního rozpočtu | 5,5 | 2,5 | 0,5 | 0,5 | 2,0 |
Úřad pro legislativu a veřejnou správu
plní úkoly spojené s legislativní
činností vlády České republiky,
s reformou veřejné správy v České
republice a harmonizací českého práva
s právem Evropského společenství.
Rozpočet příjmů je navržen v
objemu 528 tis. Kč. Jedná se převážně
o ostatní a nahodilé příjmy, které
lze rozpočtovat pouze orientačně. Nájemné
z pronajatých kancelářských prostor
v objektu úřadu činí 28 tis. Kč.
Neinvestiční výdaje RO ve výši
49 940 tis. Kč zcela pokrývají potřeby
úřadu. Převážná část
rozpočtových prostředků v objemu 24
589 tis. Kč je určena na zabezpečení
provozu budovy a činnost úřadu. Byl akceptován
návrh resortu na snížení těchto
výdajů proti roku 1995 o 2 573 tis. Kč, které
byly určeny na vybavení pracovišť kancelářským
zařízením a technikou pro nové pracovníky.
V závazném objemu mzdových prostředků
je obdobně jako v jiných kapitolách promítnuto
zvýšení tarifních platů o 10%
včetně dalšího platu pro 80 zaměstnanců.
Očekávaný skutečný průměrný
plat za rok 1995 činí 15 463 Kč a pro rok
1996 je navrhován ve výši 17 354 Kč.
Index růstu průměrných platů
je 112,2%.
Investiční výdaje se proti
roku 1995 zvyšují o 1 000 tis. Kč. V systémové
dotaci je určeno 9 500 tis. Kč na rekonstrukci objektu
ve Vladislavově ul. a 500 tis. Kč na nákup
výpočetní techniky.
Kapitola: Správa státních hmotných
rezerv
v tis. Kč |
I. Příjmy celkem | 190 000 | 1 390 000 | 731,6 |
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem | 190 000 | 1 390 000 | 731,6 |
odvody příspěvkových organizací | |||
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti | |||
II. Výdaje kapitoly celkem | 1 222 104 | 1 194 233 | 97,7 |
v tom: | |||
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem | 1 165 304 | 1 133 133 | 97,2 |
z toho: mzdové prostředky celkem | 52 126 | 56 616 | 108,6 |
z toho: státní správa | 52 126 | 56 616 | 108,6 |
pojistné a příděl do FKSP | 19 428 | 20 948 | 107,8 |
transfery domácnostem | |||
v tom: důchody | |||
ostatní dávky | |||
prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem | |||
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením | |||
4. Ostatní dotace a příspěvky | |||
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům | |||
6. Investiční výdaje celkem | 56 800 | 61 100 | 107,6 |
v tom: | |||
výdaje veřejného sektoru | 56 800 | 61 100 | 107,6 |
dotace podnikatelským subjektům | |||
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: institucionální | |||
účelové | |||
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem | |||
v tom: Institucionální | |||
účelové |
Kapitola: Správa státních hmotných
rezerv
v tis. Kč |
Ústřední orgán | |||
Ústřední orgán | |||
Limit počtu zaměstnanců | 95 | 90 | 94,7 |
Limit objemu mzdových prostředků | 14 100 | 15 532 | 110,2 |
z toho: | |||
limit prostředků na platy | 14 009 | 15 441 | 110,2 |
limit OON | 91 | 91 | 100,0 |
Účelové organizační jednotky | |||
Limit počtu zaměstnanců | 382 | 374 | 97,9 |
Limit objemu mzdových prostředků | 36 449 | 41084 | 112,7 |
z toho: | |||
limit prostředků na platy | 36 149 | 40 784 | 112,8 |
limit OON | 300 | 300 | 100,0 |
REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR
Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996 |
Název kapitoly: | Kód: |
Správa státních hmotných rezerv | 374 |
údaje v mil. Kč |
Systémová dotace ze státního rozpočtu určená pro: | ||
145 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 60,0 |
450 | Systémová dotace ze státního rozpočtu celkem | 60,0 |
Běžná míra investování určená pro: | ||
148 | Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů | 1,1 |
480 | Běžná míra investování celkem | 1,1 |
Kapitola č. 374 celkem | 61,1 |
Kapitálové výdaje státního
rozpočtu - akce financované v rámci systémové
dotace
údaje v mil. Kč |
Rozpočtová kapitola: Správa státních hmotných rezerv | 374 |
Název programu: | Pořízení a technická obnova investičního majetku Správy státních hmotných rezerv | |
374010 59 14 001 | Drobné stavby | 0195 1295 | ||||
Systémová dotace ze státního rozpočtu | 363,3 | 115,2 | 60,0 | 65,0 | 70,0 |
Rozpočtové příjmy se
navrhují ve výši 1 390 000 tis. Kč,
což proti schválenému rozpočtu roku
1995 představuje zvýšení o 1 200 000
tis. Kč. Takovéto podstatné zvýšení
rozpočtových příjmů kapitoly
vychází z nutnosti přehodnotit potřebnost
udržovaných státních hmotných
rezerv (zejména mobilizačních rezerv) co
do množství a sortimentu a nepotřebné
státní hmotné rezervy odprodat. V roce 1996
se předpokládá výnos z prodeje ve
výši 1 335 000 tis. Kč (bez daně z přidané
hodnoty). Zbývající část příjmů
ve výši 55 000 tis. Kč tvoří
zejména příjmy za zapůjčené
státní hmotné rezervy, příjmy
z pronájmu dočasně volných skladovacích
prostor a sankční platby. Správa státních
hmotných rezerv je tak jedinou rozpočtovou kapitolou,
jejíž příjmy v roce 1996 převyšují
výdaje.
Celkové neinvestiční výdaje
se navrhují ve výši 1 133 133 tis. Kč.
I když v některých výdajových
položkách (mzdy, pojistné) dochází
k nárůstu, jsou proti schválenému
rozpočtu na rok 1995 absolutně nižší
o 31 971 tis. Kč (97,7%). Snížení celkových
neinvestičních výdajů vyplývá
zejména z nižší potřeby prostředků
na udržování a pořizování
státních hmotných rezerv v důsledku
přehodnocení jejich potřebnosti a snižování
jejich stavů, a dále promítnutím racionalizačních
opatření (snížení počtu
pracovníků a zhospodárnění
provozu motorových vozidel).
Mzdové prostředky budou v roce 1996
činit 56 616 tis. Kč, což je 108,6% očekávané
skutečnosti roku 1995. Celkový počet pracovníků
se snižuje o 5 osob, čemuž odpovídá
úspora mzdových prostředků ve výši
1 551 tis. Kč a úspora ostatních výdajů
ve výši 574 tis. Kč. Výdaje na pojistné
a příděl fondu kulturních a sociálních
potřeb budou činit 20 948 tis. Kč,
tj. 107,8% očekávané skutečnosti roku
1995. Absolutně se snižují ostatní
věcné výdaje, jež svou výší
1 055 569 tis. Kč představují 96,5% očekávané
skutečnosti roku 1995.
Investiční výdaje ve výši
61 100 tis. Kč jsou proti schválenému rozpočtu
na rok 1995 vyšší o 7,6%. Z této částky
tvoří 60 000 tis. Kč systémová
dotace na rekonstrukci a modernizaci vlastní skladové
základny Správy státních hmotných
rezerv, na běžnou míru investování
je určeno 1 100 tis. Kč. Prostředky v navrhované
výši plně pokrývají investiční
potřeby Správy státních hmotných
rezerv.