Kapitálové výdaje státního rozpočtu - akce financované v rámci systémové dotace

Evidenční číslo
Název akce
Termín realizace
Forma účasti státního rozpočtu
Výdaje celkem
z toho v roce:
 
1995
1996
1997
1998


 údaje v mil. Kč


Název programu:Pořízení a technická obnova investičního majetku k řešení úkolů vědy a výzkumu
Číslo programu
  
361 920


361920 19 24 999Drobné akce do 2 mil. Kč      
Systémová dotace ze státního rozpočtu 56,11,155,0 0,00,0


Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Akademie věd v současné době dokončuje třetí etapu transformace své činnosti, uloženou jí usnesením vlády č. 97/1994. Bylo dokončeno hodnocení vysokoškolsky vzdělaných pracovníků a s většinou z nich, (s výjimkou tvůrčích vědeckých pracovníků) byly uzavřeny pracovní smlouvy na dobu určitou. Dále byla přijata nová vědní koncepce Akademie věd, která má umožnit optimální využití potenciálu Akademie a současně se rozvíjela spolupráce s vysokými školami u nás i se zahraničními pracovišti. Zvýšil se podíl přímého účelového financování projektů vědy a výzkumu. V roce 1995 přešly další organizace z rozpočtové na příspěvkovou formu hospodaření. V současné době má Akademie věd celkem 64 pracovišť, počet pracovníků poklesl z 6 829 na 4 306. Vědecká pracoviště Akademie se v roce 1996 budou ucházet o další finanční zdroje a to z veřejných soutěží vyhlašovaných Grantovou agenturou České republiky, některými dalšími resorty a též zahraničními organizacemi.

Příjmy rozpočtových organizací jsou navrhovány ve stejné výši jako v roce 1995 s uplatněním vlivu převodu 15 organizací z rozpočtové do příspěvkové formy hospodaření. Reálná výše byla stanovena s přihlédnutím k výsledkům hospodaření pracovišť v posledních třech letech.

Celkové výdaje kapitoly se proti roku 1995 zvýšily o 14,2%. Uvolnění většího objemu prostředků ze státního rozpočtu na podporu základního a aplikovaného výzkumu se příznivě odrazilo i v návrhu rozpočtu kapitoly Akademie věd. Rozpočet celkových výdajů vychází z návrhu rozdělení prostředků na státní podporu vědy a výzkumu předloženého Radou vlády pro vědu a výzkum. Rozpočet je Radou vlády členěn na institucionální prostředky a účelové prostředky.

Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací jsou ovlivněny převodem 15 organizací z rozpočtové na příspěvkovou formu hospodaření, delimitací Masarykova ústavu z kapitoly Ministerstvo kultury a posílením prostředků na vědu a výzkum podle návrhu Rady vlády pro vědu a výzkum. Do návrhu objemu mzdových prostředků pro 4 306 pracovníků jsou zahrnuty prostředky na zvýšení tarifních platů o 10% a na další plat. Celkové zvýšení mzdových prostředků činí 16%. Věcné výdaje jsou zahrnuty ve výši návrhu Rady vlády pro vědu a výzkum, jejich celkové zvýšení činí 5,4%.

Investiční výdaje rozpočtových organizací jsou ovlivněny již uváděnou změnou formy hospodařeni a jsou navrhovány ve výši 265 000 tis. Kč, proti roku 1995 jsou o čtvrtinu vyšší. Svým návrhem se vláda snaží řešit svízelnou situaci v technickém a morálním zastarávání přístrojového vybavení jednotlivých vědeckých pracovišť Akademie.

Výše příspěvku na provoz je navržena Ministerstvem financí ve výši upraveného rozpočtu roku 1995 vzhledem k tomu, že nové organizace, transformované z rozpočtové sféry, své hospodaření rozbíhají. Výsledky hospodaření těchto organizací za I. pololetí 1995 dávají naději, že v příštích letech bude dosaženo záměru změny formy hospodaření organizací - dosažení relativní nezávislosti na státním rozpočtu a snížení poskytovaného příspěvku na provoz.

Příspěvek na investice je navrhován proti očekávané skutečnosti roku 1995 nižší o 35 000 tis. Kč. V roce 1995 byly v rámci přechodu 15 vědeckých ústavů z rozpočtové do příspěvkové sféry hospodaření převedeny investiční prostředky rozpočtových organizací do příspěvku na investice k pokrytí odpisů, které jsou jedním ze zdrojů financování investičních potřeb. V roce 1996 příspěvkové organizace zahrnuly tvorbu odpisů do svých finančních plánů.

Příspěvky občanským sdružením zůstávají na úrovni roku 1995. V současné době je v kapitole Akademie věd sdruženo 54 vědeckých společností s cca 30 000 členy se širokým spektrem oborů přírodovědných, lékařských, společenskovědních a částečně i technických.

Ostatní dotace a příspěvky byly proti roku 1995 zvýšeny o částku 530 tis. Kč pro Ústav pro výzkum mezinárodní politiky (společné pracoviště Akademie věd a fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy) převodem prostředků z rozpočtových organizací.

372

Rada pro rozhlasová a televizní vysílání

Kapitola: Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání

ROZPOČET KAPITOLY
 v tis. Kč


Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1995
Návrh rozpočtu 1996
Index 1996/1995 v %
I. Příjmy celkem   
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem    
odvody příspěvkových organizací    
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti    
     
II. Výdaje kapitoly celkem 17 65218 302 103,7
v tom:   
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem 17 15217 802 103,8
z toho: mzdové prostředky celkem 5 4485 921108,7
   z toho: státní správa    
   pojistné a příděl do FKSP 2 0292 191108,0
   transfery domácnostem    
   v tom: důchody    
      ostatní dávky    
      prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
     
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem    
     
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením    
     
4. Ostatní dotace a příspěvky    
     
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům    
     
6. Investiční výdaje celkem 500500 100,0
v tom:   
výdaje veřejného sektoru 500500100,0
dotace podnikatelským subjektům    
     
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem    
v tom: institucionální    
   účelové    
     
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem    
v tom: Institucionální    
   účelové    

REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR

 Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996


Název kapitoly:Kód:
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 372


Číslo řádku
Název rozpočtového ukazatele
Rozpočet 1996
1
2
3


 údaje v mil. Kč


 Běžná míra investování určená pro:  
148Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů 0,5
480Běžná míra investování celkem 0,5


Kapitola č. 372 celkem0,5


Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") vykonává ve smyslu zákona ČNR č. 103/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů státní správu v oblasti rozhlasového a televizního vysílání.

Rada se zejména podílí na vytváření zásad státní politiky ve vztahu k vysílání, uděluje a odnímá licence k vysílání, vykonává státní správu v oblasti kmitočtového spektra pro rozhlasové a televizní vysílání a další úkoly.

Od 1. ledna 1995 je činnost Rady a jejího úřadu financována ze státního rozpočtu. O financování Rady ze státního rozpočtu. rozhodla Poslanecká sněmovna Parlamentu zákonem č. 253/1994 Sb.

Příjmy kapitoly nejsou rozpočtem stanoveny.

Navržený objem celkových výdajů kapitoly ve výši 18 302 tis. Kč představuje proti očekávané skutečnosti roku 1995 nárůst o 3,7%.

Návrh rozpočtu neinvestičních výdajů na rok 1996 v celkové částce 17 802 tis. Kč zahrnuje výdaje spojené s činnosti Rady a zabezpečením provozu budovy a odpovídá potřebám Rady. Proti očekávané skutečnosti v roce 1995 představují nárůst o 3,8%. Z uvedené částky připadá 5 921 tis. Kč na mzdové prostředky, které dosahují nárůstu o 8,7% proti očekávané skutečnosti roku 1995. V návrhu na rok 1996 je promítnut celoroční dopad zvýšení platových tarifů o 10% a nárokový další plat. Index růstu průměrného platu k očekávané skutečností roku 1995 činí 111,6%. Pro ostatní osobní náklady je vyčleněna částka 1 360 tis. Kč. V této položce jsou zahrnuty především odměny 9 členů Rady.

V ostatních věcných výdajích dochází ke zvýšení o 0,2% proti očekávané skutečnosti roku 1995. Z těchto výdajů jsou zejména hrazeny náklady na zabezpečení nezávislých expertiz, analytických prací a výzkumů vztahujících se zvláště k podmínkám poslechovosti rozhlasových a televizních stanic a k programovým standardům vysílání.

Investiční výdaje zahrnují výdaje na běžnou míru investování ve výši 500 tis. Kč.

Pro zabezpečení činnosti Rady je navrhováno 30 pracovníků.

Návrh rozpočtu kapitoly vytváří předpoklady pro zajištění činnosti Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání v roce 1996.

373

Úřad pro legislativu a veřejnou správu

Kapitola: Úřad pro legislativu a veřejnou správu

ROZPOČET KAPITOLY
 v tis. Kč


Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1995
Návrh rozpočtu 1996
Index 1996/1995 v %
I. Příjmy celkem478 528110,5
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem 478528110,5
odvody příspěvkových organizací    
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti    
     
II. Výdaje kapitoly celkem 61 20660 940 99,6
v tom:   
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem 51 20649 940 97,5
z toho: mzdové prostředky celkem 15 94417 673110,8
   z toho: státní správa 15 94417 673110,8
   pojistné a příděl do FKSP 5 9396 539110,1
   transfery domácnostem    
   v tom: důchody    
      ostatní dávky    
      prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
     
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem    
     
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením    
     
4. Ostatní dotace a příspěvky    
     
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům    
     
6. Investiční výdaje celkem 10 00011 000 110,0
v tom:   
výdaje veřejného sektoru 10 00011 000110,0
dotace podnikatelským subjektům    
     
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem    
v tom: institucionální    
   účelové    
     
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem    
v tom: Institucionální    
   účelové    

Kapitola: Úřad pro legislativu a veřejnou správu

Závazné limity regulace zaměstnanosti ve státní správě
 v tis. Kč


Ukazatel
Schválený rozpočet 1995
Návrh rozpočtu 1996
Index 1996/1995 v %
Ústřední orgán    
Limit počtu zaměstnanců 8080100,0
Limit objemu mzdových prostředků 15 53117 673113,8
z toho:   
limit prostředků na platy 14 43116 573114,8
limit OON1 1001 100 100,0


REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR

 Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996


Název kapitoly:Kód:
Úřad pro legislativu a veřejnou správu 373


Číslo řádku
Název rozpočtového ukazatele
Rozpočet 1996
1
2
3


 údaje v mil. Kč


 Systémová dotace ze státního rozpočtu určená pro:  
145Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů 10,0
450Systémová dotace ze státního rozpočtu celkem 10,0
 Běžná míra investování určená pro:  
148Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů 1,0
480Běžná míra investování cekem 10,0


Kapitola č. 373 celkem11,0


Kapitálové výdaje státního rozpočtu - akce financované v rámci systémové dotace

Evidenční číslo
Název akce
Termín realizace
Forma účasti státního rozpočtu
Výdaje celkem
z toho v roce:
 
1995
1996
1997
1998


 údaje v mil. Kč


Rozpočtová kapitola: Úřad pro legislativu a veřejnou správu 373


Název programu:Pořízení a technická obnova investičního majetku ve správě Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
Číslo programu
  
373 010


373010 49 14 999Rekonstrukce budovy - kabeláž, vzduchotechnika 0196 1296  
Systémová dotace ze státního rozpočtu 25,03,59,5 8,04,0
        
373010 91 14 991Pořízení výpočetní techniky      
Systémová dotace ze státního rozpočtu 5,52,50,5 0,52,0


Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Úřad pro legislativu a veřejnou správu plní úkoly spojené s legislativní činností vlády České republiky, s reformou veřejné správy v České republice a harmonizací českého práva s právem Evropského společenství.

Rozpočet příjmů je navržen v objemu 528 tis. Kč. Jedná se převážně o ostatní a nahodilé příjmy, které lze rozpočtovat pouze orientačně. Nájemné z pronajatých kancelářských prostor v objektu úřadu činí 28 tis. Kč.

Neinvestiční výdaje RO ve výši 49 940 tis. Kč zcela pokrývají potřeby úřadu. Převážná část rozpočtových prostředků v objemu 24 589 tis. Kč je určena na zabezpečení provozu budovy a činnost úřadu. Byl akceptován návrh resortu na snížení těchto výdajů proti roku 1995 o 2 573 tis. Kč, které byly určeny na vybavení pracovišť kancelářským zařízením a technikou pro nové pracovníky.

V závazném objemu mzdových prostředků je obdobně jako v jiných kapitolách promítnuto zvýšení tarifních platů o 10% včetně dalšího platu pro 80 zaměstnanců. Očekávaný skutečný průměrný plat za rok 1995 činí 15 463 Kč a pro rok 1996 je navrhován ve výši 17 354 Kč. Index růstu průměrných platů je 112,2%.

Investiční výdaje se proti roku 1995 zvyšují o 1 000 tis. Kč. V systémové dotaci je určeno 9 500 tis. Kč na rekonstrukci objektu ve Vladislavově ul. a 500 tis. Kč na nákup výpočetní techniky.

374

Správa státních hmotných rezerv

Kapitola: Správa státních hmotných rezerv

ROZPOČET KAPITOLY
 v tis. Kč


Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1995
Návrh rozpočtu 1996
Index 1996/1995 v %
I. Příjmy celkem190 000 1 390 000731,6
v tom: příjmy rozpočtových organizací celkem 190 0001 390 000731,6
odvody příspěvkových organizací    
pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti    
     
II. Výdaje kapitoly celkem 1 222 1041 194 233 97,7
v tom:   
1. Neinvestiční výdaje rozpočtových kapitol celkem 1 165 3041 133 133 97,2
z toho: mzdové prostředky celkem 52 12656 616108,6
   z toho: státní správa 52 12656 616108,6
   pojistné a příděl do FKSP 19 42820 948107,8
   transfery domácnostem    
   v tom: důchody    
      ostatní dávky    
      prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
     
2. Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím celkem    
     
3. Neinvestiční dotace občanským sdružením    
     
4. Ostatní dotace a příspěvky    
     
5. Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům    
     
6. Investiční výdaje celkem 56 80061 100 107,6
v tom:   
výdaje veřejného sektoru 56 80061 100107,6
dotace podnikatelským subjektům    
     
Neinvestiční výdaje RO a příspěvky na činnost PO na výzkum a vývoj celkem    
v tom: institucionální    
   účelové    
     
Investiční výdaje na výzkum a vývoj celkem    
v tom: Institucionální    
   účelové    

Kapitola: Správa státních hmotných rezerv

Závazné limity regulace zaměstnanosti ve státní správě
 v tis. Kč


Ukazatel
Schválený rozpočet 1995
Návrh rozpočtu 1996
Index 1996/1995 v %
Ústřední orgán    
Ústřední orgán    
Limit počtu zaměstnanců 959094,7
Limit objemu mzdových prostředků 14 10015 532110,2
z toho:   
limit prostředků na platy 14 00915 441110,2
limit OON9191 100,0
     
Účelové organizační jednotky    
Limit počtu zaměstnanců 38237497,9
Limit objemu mzdových prostředků 36 44941084112,7
z toho:   
limit prostředků na platy 36 14940 784112,8
limit OON300300 100,0


REGISTR INVESTIC MINISTERSTVA FINANCÍ ČR

 Návrh kapitálových výdajů státního rozpočtu na r.1996


Název kapitoly:Kód:
Správa státních hmotných rezerv 374


Číslo řádku
Název rozpočtového ukazatele
Rozpočet 1996
1
2
3


 údaje v mil. Kč


 Systémová dotace ze státního rozpočtu určená pro:  
145Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů 60,0
450Systémová dotace ze státního rozpočtu celkem 60,0
 Běžná míra investování určená pro:  
148Rozpočtové organizace v působnosti ústř. orgánů 1,1
480Běžná míra investování celkem 1,1


Kapitola č. 374 celkem61,1


Kapitálové výdaje státního rozpočtu - akce financované v rámci systémové dotace

Evidenční číslo
Název akce
Termín realizace
Forma účasti státního rozpočtu
Výdaje celkem
z toho v roce:
 
1995
1996
1997
1998


 údaje v mil. Kč


Rozpočtová kapitola: Správa státních hmotných rezerv 374


Název programu:Pořízení a technická obnova investičního majetku Správy státních hmotných rezerv
Číslo programu
  
374 010


374010 59 14 001Drobné stavby   0195 1295   
Systémová dotace ze státního rozpočtu 363,3115,260,0 65,070,0


Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Rozpočtové příjmy se navrhují ve výši 1 390 000 tis. Kč, což proti schválenému rozpočtu roku 1995 představuje zvýšení o 1 200 000 tis. Kč. Takovéto podstatné zvýšení rozpočtových příjmů kapitoly vychází z nutnosti přehodnotit potřebnost udržovaných státních hmotných rezerv (zejména mobilizačních rezerv) co do množství a sortimentu a nepotřebné státní hmotné rezervy odprodat. V roce 1996 se předpokládá výnos z prodeje ve výši 1 335 000 tis. Kč (bez daně z přidané hodnoty). Zbývající část příjmů ve výši 55 000 tis. Kč tvoří zejména příjmy za zapůjčené státní hmotné rezervy, příjmy z pronájmu dočasně volných skladovacích prostor a sankční platby. Správa státních hmotných rezerv je tak jedinou rozpočtovou kapitolou, jejíž příjmy v roce 1996 převyšují výdaje.

Celkové neinvestiční výdaje se navrhují ve výši 1 133 133 tis. Kč. I když v některých výdajových položkách (mzdy, pojistné) dochází k nárůstu, jsou proti schválenému rozpočtu na rok 1995 absolutně nižší o 31 971 tis. Kč (97,7%). Snížení celkových neinvestičních výdajů vyplývá zejména z nižší potřeby prostředků na udržování a pořizování státních hmotných rezerv v důsledku přehodnocení jejich potřebnosti a snižování jejich stavů, a dále promítnutím racionalizačních opatření (snížení počtu pracovníků a zhospodárnění provozu motorových vozidel).

Mzdové prostředky budou v roce 1996 činit 56 616 tis. Kč, což je 108,6% očekávané skutečnosti roku 1995. Celkový počet pracovníků se snižuje o 5 osob, čemuž odpovídá úspora mzdových prostředků ve výši 1 551 tis. Kč a úspora ostatních výdajů ve výši 574 tis. Kč. Výdaje na pojistné a příděl fondu kulturních a sociálních potřeb budou činit 20 948 tis. Kč, tj. 107,8% očekávané skutečnosti roku 1995. Absolutně se snižují ostatní věcné výdaje, jež svou výší 1 055 569 tis. Kč představují 96,5% očekávané skutečnosti roku 1995.

Investiční výdaje ve výši 61 100 tis. Kč jsou proti schválenému rozpočtu na rok 1995 vyšší o 7,6%. Z této částky tvoří 60 000 tis. Kč systémová dotace na rekonstrukci a modernizaci vlastní skladové základny Správy státních hmotných rezerv, na běžnou míru investování je určeno 1 100 tis. Kč. Prostředky v navrhované výši plně pokrývají investiční potřeby Správy státních hmotných rezerv.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP