7. 3. 3. Počty pojištěnců a jejich struktura v jednotlivých okresech
Věkové kategorie0 až 1 2 až 34 až 18 19 až 6464 a více
      
Praha648 40738718768 3907
      
Středočeský kraj 173185 11282961872
Benešov1011 4212147
Beroun75 338824
Kladno3942 196361114
Kolín1815 132401125
Kutná Hora86 417727
Mělník12 15102152 49
Mladá Boleslav20 16111363 112
Nymburk1419 11638981
Praha v.129 8218379
Praha z.1218 9832167
Příbram13 1787266 88
Rakovník812 8823959
      
Jihočeský kraj535 7142662 59881564
Č. Budějovice25 23143387 99
Č. Krumlov107 3912228
J. Hradec1714 10929567
Pelhřimov1310 9638291
Písek1417 8831799
Prachatice96 5820551
Strakonice1113 8824758
Tábor436624 204140331071
      
Západočeský kraj 249245 14762955855
Domažlice97 7119364
Cheb1418 11430773
K. Vary2122 9918771
Klatovy1513 9527169
Plzeň m.94122 6531201339
Plzeň j.2913 11921863
Plzeň s.3922 10219652
Rokycany78 6511135
Sokolov1411 9915248
Tachov79 5911941
      
Severočeský kraj589 5312372 51281268
Č. Lípa21 18137222 56
Děčín25 22151231 64
Chomutov1822 11127369
Jablonec n. N.1718 10929558
Liberec2427 14625468
Litoměřice12 1588219 50
Louny1313 9220846
Most3634 223649155
Teplice2215 151448121
Ústí n. L.401 3471642329 581
      
Východočeský kraj 32412896 14838284647210
Havl. Brod1718 12324169
Hr. Králové1027 98141177364 1786
Chrudim1215 7922768
Jičín10 13 13652
Náchod913 519421
Pardubice2422 13839993
Rychnov n. K.149 92232118
Semily1210 88225106
Svitavy1517 11826788
Trutnov2019 14437298
Ústí n. O.2081 1779980118907 4711
      
Jihomoravský kraj1470 21308954 190965648
Blansko138325 10512096643
Brno m.206181 145442061242
Brno venkov8461 5111249504
Břeclav2216 148318125
Hodonín2125 23730178
Jihlava2518 13328667
Kroměříž19 1676211 47
Prostějov6391126 335965271643
Třebíč96 72414975 392
Uher. Hradiště21 16118285 72
Vyškov140210 11011973582
Zlín2931 11823854
Znojmo1216 8710928
Žďár n. S.18 17147322 171
      
Severomoravský kraj1969 322414589 275178703
Bruntál269996 345760331531
Frýdek Místek99 1135131083 767
Karviná4537 13925457
Nový Jičín25 23114272 67
Olomouc329603 242651151508
Opava144190 15232859866
Ostrava m.474676 345862652047
Přerov2015 141384179
Šumperk472467 218439011140
Vsetín92104 6341351541
      
CELKEM8874 1033249890100877 30027


Smlouva o poskytování a úhradě zdravotní péče

Zdravotní pojišťovna SPORT (225), se sídlem K Žižkovu 4, 190 00 Praha 9, zastoupená ředitelem zdravotního odboru MUDr. Pavlem Pavelkou, IČO: 49710389, DIČ: 009-49710389, bankovní spojení: Agrobanka Praha,

č. ú.: 2017-1600320-424/0600

(dále jen "ZPS")

a

Zdravotnické zařízení:

Kód zákl. odbornosti:

se sídlem:PSČ:...............................
zastoupená:Tel.: .......................................


Fax: ........................... IČO: ........................... IČZ: ......................... Bankovní spojení: ........................ č. ú.: ...................................

(dále jen "ZZ")

uzavírají

po dohodě na základě zákona č. 50/91 Sb. a Nařízení vlády 149/94 Sb., kterým se vydává Zdravotní řád v platném znění tuto smlouvu.

čl. I.

Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je stanovení podmínek a úprava vztahů vznikajících mezi ZZ a ZPS při poskytování a úhradě péče plně nebo částečně hrazené zdravotním pojištěním (dále jen "zdravotní péče") pojištěncům ZPS.

čl. II.

Práva a povinností smluvních stran

Smluvní strany se zavazují, že při poskytování a úhradě zdravotní péče budou důsledně dodržovat příslušné právní předpisy.

1. Zdravotnické zařízení se zavazuje poskytovat pojištěncům ZPS

a) zdravotní péči podle platného Zdravotního řádu, ke které je oprávněno na základě své zřizovací listiny, statutu, osvědčení lékařské komory nebo registrace příslušného úřadu (příloha č. 1), nebo které je povinno poskytovat na základě zvláštních předpisů,

b) zdravotní péči v oborech a odbornostech, pro které je vybaveno věcně, personálně i odbornou kvalifikací, v rozsahu a objemu uvedeném v příloze č. 2 (seznam odborností a "oprávněných kódů").

2. ZZ odpovídá za to, že jeho zdravotničtí pracovníci poskytující zdravotní péči

a) splňují podle platných předpisů požadavky odborné způsobilosti k úkonům, které budou provádět,

b) přizpůsobí vyšetřovací a ošetřovací postupy obecně uznávaným zásadám provádění diagnostických, terapeutických a rehabilitačních zdravotnických výkonů, předepisování léčiv a prostředků zdravotnické techniky,

c) povedou průkazným způsobem zdravotní dokumentaci, ve které budou zaznamenávat i provedené zdravotní výkony,

d) poskytnou oprávněným pracovníkům ZPS údaje a informace nutné k činnosti ZPS.

3. ZZ se zavazuje řádně provést registraci pojištěnce v základních oborech (prakt. lékař pro dosp., prakt. lékař pro děti a dorost, stomatolog, gynekolog), registraci dát na vědomí ZPS a dále vést aktuální seznam registrovaných pojištěnců ZPS.

4. ZZ bude pravidelně čtvrtletně posílat ZPS aktualizovaný seznam lékařů ZZ s uvedením odborností a výčtu schválených kódů výkonů (aktualizace přílohy 2).

5. ZPS se zavazuje uhradit ZZ účelně indikované, skutečně provedené a průkazně dokumentované zdravotní výkony poskytnuté pojištěncům ZPS v rozsahu daném obecně závaznými právními předpisy a touto smlouvou.

čl. III.

Platební ujednání

1. ZPS se zavazuje uhradit provedené zdravotní výkony, poskytnutá léčiva a prostředky zdravotnické techniky, indikovanou dopravu nemocných a náklady na dopravu lékaře v návštěvní službě podle platných právních norem.

2. Skutečnou cenu bodu, jehož maximální cena je stanovena cenovým výměrem Ministerstva financí ČR, vyhlásí ZPS pro jednotlivá čtvrtletí 10 dnů před jeho začátkem.

3. ZZ vede evidenci poskytnuté zdravotní péče na dokladech předepsaných platnou metodikou, které tvoří podklad a příloh faktury. Doklady a faktury (tiskopisy nebo diskety v předepsaném datovém rozhraní s uvedením IČO a IČZ zdravotnického zařízení budou ZPS předkládány nejpozději 1 x za tři měsíce.

4. ZZ odpovídá za formální i věcnou správnost a úplnost vyúčtování předkládaného ZPS. Neúplné nebo vadné doklady budou vráceny s označením závady a uhrazeny až po opravě.

5. ZPS se zavazuje provést úhradu vyúčtované zdravotní péče od převzetí vyúčtování:

a) u disket, dokladů a faktur došlých do 10. dne běžného měsíce do 30. dne téhož měsíce,

b) u disket, dokladů a faktur došlých po 10. dnu běžného měsíce do 30. dne měsíce následujícího.

čl. IV.

Kontrolní činnost

1. ZPS provádí podle platných právních předpisů kontrolu zaměřenou na odůvodněnost a účelnost léčebného procesu, na rozsah a objem prováděných zdravotních výkonů a jejich kvalitu, na předepisování léčiv a prostředků zdravotnické technik na věcnou správnost předkládaných vyúčtování a na dodržování podmínek stanovených Zdravotním řádem, navazujícími předpisy a touto smlouvou.

Smlouva o poskytování a úhradě léků a prostředků zdravotnické techniky

Zdravotní pojišťovna SPORT (225), se sídlem 190 00 Praha 9, K Žižkovu 4, zastoupená ředitelem zdravotního odboru MUDr. Pavlem Pavelkou, IČO: 49710389, DIČ: 009-49710389, bankovní spojení: Agrobanka Praha, č. ú.: 2017-1600320-424/0600,

(dále jen "ZPS")

a

Lékárna (prodejna PZT):

se sídlem:PSČ:...............................
zastoupená:Tel.: .......................................


Fax: ........................... IČO: ........................... IČZ: ......................... Bankovní spojení: ........................ č. ú.: ...................................

(dále jen "lékárna")

uzavírají

po dohodě podle § 262 a 269 obchodního zákoníku, ustanovení § 13 zákona ČNR č. 50/1991 Sb. o všeobecném zdravotním pojištění v platném znění a Zdravotního řádu s přílohami v platném znění smlouvu o úhradě léčiv a prostředků zdravotnické techniky (dále jen "PZT"), poskytnutých v rámci plné nebo částečně hrazené zdravotní péče podle zákona o všeobecném zdravotním pojištění.

čl. I.

Předmět smlouvy

Předmětem smlouvy je poskytování a úhrada léčiv a PZT podle zákona o všeobecném zdravotním pojištění, Zdravotního řádu s přílohami a dalších příslušných právních norem.

čl. II.

Povinnosti smluvních stran

1. Lékárna se zavazuje poskytovat léčiva a PZT podlé platných právních norem a v kvalitě dané Československým lékopisem 4. vydání a jeho doplňky. Tyto služby provádí prostřednictvím svých pracovníků splňujících odbornou kvalifikaci podle § 53 zákona č. 20/1966 Sb. o péči o zdraví lidu v platném znění.

2. ZPS se zavazuje provádět úhradu léčiv na základě receptů a PZT na základě poukazů, vystavených v souladu se všemi náležitostmi podle platných právních předpisů.

čl. III.

Platební ujednání

1. Léčiva a PZT budou účtovány maximálně do výše cenového limitu stanoveného platným Seznamem léčiv a prostředků zdravotnické techniky (dále jen "Seznam"), případně doplňkem vydaným Všeobecnou zdravotní pojišťovnou.

2. Individuálně připravovaná léčiva budou hrazena plně s výjimkou těch, kde jsou použity k přípravě ty hromadně vyráběné léčivé přípravky, které nejsou dle Seznamu plně hrazeny.

3. Propláceny budou recepty, které nesou v záhlaví formuláře kód ZPS - 225. Takto označeny musí být i poukazy na PZT.

4. Fakturace léčiv a PZT se provádí průběžně, zpravidla jednou měsíčně, nejpozději však jedenkrát za čtvrtletí.

5. V souladu se Seznamem otaxované recepty a poukazy, a opatřené číselným kódem, tvoří přílohu faktur.

6. Doba splatnosti faktur je nejpozději do 30 dnů od jejich doručení.

7. Účetní doklady musí být v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb. o účetnictví.

Smlouva o poskytování a úhradě brýlí a dalších optických pomůcek

Zdravotní pojišťovna SPORT (225), se sídlem K Žižkovu 4, 190 00 Praha 9, zastoupená ředitelem zdravotního odboru MUDr. Pavlem Pavelkou, IČO: 49710389, DIČ: 009-49710389, bankovní spojení: Agrobanka Praha, č. ú.: 2017-1600320-424/0600

(dále jen "ZPS")

a

Firma Oční optiky:

Název:

se sídlem:PSČ:...............................
zastoupená:Tel.: .......................................


Fax: ........................... IČO: ........................... IČZ: ......................... Bankovní spojení: ........................ č. ú.: ...................................

(dále jen "Optika")

uzavírají

po dohodě podle § 262 obchodního zákoníku a ve smyslu § 13 zákona ČNR č. 55011991 Sb., o všeobecném zdravotním pojištění, v platném znění smlouvu o úhradě za brýle a další optické pomůcky poskytované v rámci zdravotní péče plně nebo částečné hrazené podle zákona ČNR č. 60/1991 Sb., o všeobecném zdravotním pojištění v platném znění.

čl. I.

Předmět smlouvy

1. Optika se zavazuje poskytovat pojištěncům ZPS na základě předpisu (poukazu) smluvního lékaře ZPS brýle a další optické pomůcky.

2. Optika je oprávněna poskytovat brýle a další optické pomůcky na základě Živnostenského listu (registrace). jejichž kopie je nedílnou součástí této smlouvy a je uvedena v příloze číslo 1.

3. Optika poskytuje brýle a další optické pomůcky prostřednictvím svých pracovníků a provozoven, za jejichž odbornou úroveň odpovídá.

4. Optika je povinna poskytovat brýle a další optické pomůcky v podmínkách daných obecně závaznými právními předpisy, zajistit základní sortiment brýlí a optických pomůcek a dbát přitom oprávněných hospodářských zájmů ZPS při dodržování vyhl. č. 61/1990 Sb. v platném znění.

5. ZPS se zavazuje na základě předložených poukazů provést úhradu vyrobených a vydaných brýlí a ostatních optických pomůcek v rozsahu a maximální ceně, vycházející z vyhl. č. 61/1990 Sb., v platném znění, cenového výměru MF č. 01/1992, Zdravotního řádu a předpisů s ním souvisících. Pomůcky v těchto právních normách neuvedené nebudou hrazeny.

6. ZPS si vyhrazuje právo provést odpovídající změny ve výši úhrady a sortimentu poskytovaných brýlí a optických pomůcek v návaznosti na úpravy příslušných obecně závazných předpisů. Pojišťovna se zavazuje oznámit tyto změny smluvní straně vždy nejméně 14 dní předem.

čl. II.

Platební ujednání

1. Optika předá ZPS v termínu, který si sama zvolí, nejdříve za jeden měsíc, nejdéle za tři měsíce, souhrnnou fakturu s přiloženými poukazy vydanými zdravotnickými zařízeními. V souhrnné faktuře bude uveden počet poukazů a celková suma.

2. ZPS provede úhradu souhrnné faktury do 30 dnů od jejího doručení.

3. ZPS si vyhrazuje právo v průběhu platnosti smlouvy provést případnou změnu požadované formy předávání dokladů či termínů. Změny budou prováděny po předchozím projednání s Optikou.

výpis

z obchodního rejstříku, vedeného

Obvodním soudem pro Prahu 1

oddíl B, číslo vložky 3078

Den zápisu: 14. března 1995

Obchodí jméno: SPGroup a. s.

Identifikační číslo: 63 07 85 71

Sídlo: Praha 1, Václavské nám. 66

Právní forma právnické osoby: akciová společnost

Statutární orgán:

předseda představenstva: ing.Pavel Sehnal

Praha 4, Vavřenova 1440

místopředseda představenstva: ing.Petr Kachlík

Praha 6, Jugoslávských partyzánů 30

člen představenstva: Jarmila Kuklišová

Praha 4, Na sádce 1749

Za společnost jedná a podepisuje předseda představenstva. Podepisování se děje tak, že k obchodnímu jménu společnosti připojí svůj vlastnoruční podpis předseda představenstva.

Předmět podnikání (činnosti):

- činnost organizačních a ekonomických poradců

- koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej v rozsahu živnosti volné

- zprostředkování v oblasti obchodu

Ke dni zápisu do obchodního rejstříku bylo splaceno 30% základního jmění společnosti.

Základní jmění: 1 000 000 000,- Kč

Akcie:

1000000 ks akcií na jméno ve jm. hod. 1 000,- Kč

Členové dozorčí rady:

předseda: ing.Pavel Rucki

Prostějov, Sadová 32

člen: Jarmila Kachlíková

Praha 2, Moravská 13

člen: Dagmar Kučerová

Praha 10, Předpolí 28

Správnost tohoto výpisu se potvrzuje

Obvodní soud pro Prahu 1

obchodní rejstřík

datum: 2. srpna 1995
Číslo výpisu: B 9169/95 Za správnost:Šedivá


Zdravotní pojišťovna chemie, zdravotnictví a farmacie
 Ministerstvo zdravotnictví
 České republiky
  
 JUDr. Vladimír Sýkora
 ředitel odboru správy
 organizací
  
 Palackého nám. 4.
  
 128 01 Praha 2

 V Praze dne 9. 1. 1996

Vážený pane řediteli,

děkuji Vám za zaslání důvodů neschválení našeho Pojistného plánu Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR, které jsem obdržel v pondělí dne 8. ledna 1996 odpoledne, bohužel bez přílohy (kopie usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu). Vámi uvedené důvody bereme na vědomí.

V příloze Vám zasíláme opraveny Pojistný plán Zdravotní pojišťovny chemie, zdravotnictví a farmacie. Čerpání provozních nákladů, včetně investic bylo upraveno na 6,9%.

Co se týče zahájení činnosti pojišťovny, probíhají v současné době některá jednání vedená za tímto účelem. Při těchto jednáních vycházíme ze skutečnosti, že naše pojišťovna není zadlužena. Ukončení těchto jednání předpokládáme v časovém horizontu kolem 15. ledna 1996.

S pozdravem

 
Jan Červený
 
místopředseda Správní rady
 
Zdravotní pojišťovny chemie,
 
zdravotnictví a farmacie


Stručný rozbor příjmů a výdajů a další ukazatele

Příloha k pojistnému plánu ZZP Chemie, zdravotnictví a farmacie - LEROS

na rok 1996 pro MF ČR

I. Počty pojištěnců

1. Počet pojištěnců celkem (fyzické osoby k 31. 12. 1996) 62 000
2. z toho: státem hrazení 21 700
3. Počet pojištěnců v roce 1996 (prům. za 12 měsíců) 48 000
4. z toho: státem hrazení 14 412


II. Příjmy (v tis. Kč)

5. Příjmy z pojistného (100% výběr) 443 355
6. Příjmy z přerozdělení 0
7. Ostatní příjmy 1 000
8. Příjmy i pojistného po přerozdělení (5 plus nebo mínus 17) 289 761
9. Příjmy celkem po přerozdělení (7+8) 290 761


III. Výdaje

10. Výdaje na zdravotní péči celkem 262 600
11. Výdaje na přerozdělení 153 94
12. Provozní náklady celkem včetně odpisů a fondů, souvisejících s provozem 20 283
12 a. z toho: provozní náklady vč. odpisů a fondů, souv. s provozem bez investic 18 175
12 b. investice na vlastní činnost 2 108
13. Tvorba rezervního fondu k 31. 12. 1996 (finanční objem bez majetku) 7 878
14. Tvorba dalších fondů k 31. 12. 1996 0
15. Výdaje celkem (10 + 12 + 13 + 14) 290 761


IV. Saldo

16. Saldo příjmů a výdajů (9 mínus 15) 0
17. Saldo z přerozdělení (6 plus nebo mínus 11) -153 694
17 a. Saldo závazků a pohledávek zdravotní pojišťovny k 31. 12. 1995 0


V. Ostatní ukazatele

18. Podíl výdajů na zdravotnictví na 1 pojištěnce (10 : 3) 471
19. % provozních nákladů z příjmů celkem po přerozdělení (12 : 9) 7
20. Přepočtený počet pracovníků zdravotní pojišťovny 45
21. Průměrná mzda pracovníků zdravotní pojišťovny 11 000,-
22. Plánovaná hodnota bodu (prům. pro rok 1996) 0,4

V Praze dne: 4. 1. 1996

 
předkládá: Petr Valla
 
ředitel pojišťovny


Zdravotní pojišťovna chemie, zdravotnictví a farmacie

KOMENTÁŘ K ROZBORU PŘEDPOKLÁDANÝCH PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ

A K POJISTNÉMU PLÁNU PRO ROK 1996

K řádku č. 1 - 4.

Pojistnou činnost hodlá zdravotní pojišťovna zahájit k 1. lednu 1996.

Zdravotní pojišťovna předpokládá postupný nárůst počtu pojištěnců, za které je plátcem pojistného stát, především dětí a osob v důchodovém věku tak, aby se uvedené stavy ke konci roku 1996 blížily k průměrné struktuře pojištěnců ostatních zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven.

V cílovém stavu dalších let by složení pojištěnců mělo korespondovat s demografickou strukturou obyvatelstva.

K řádku č. 7.

Položka ostatní příjmy neobsahuje prostředky darované žadatelským subjektem zdravotní pojišťovně během její pojistné činnosti za účelem rozvíjení jejích informačních systémů.

K řádku č. 11.

Zúčtování se zvláštním účinem vychází z platné metodiky přerozdělování pojistného a vývoje roku 1995.

K řádku č. 12

a) Náklady na vlastní činnost zdravotní pojišťovny jsou přizpůsobeny limitu, danému procentem z disponibilních příjmů pojišťovny.

Pro účely překlenutí časového nesouladu mezi zahájením vlastní činnosti a inkasem plateb pojistného budou finančním zdrojem krytí neinvestičních výdajů prostředky žadatelů o zřízení zdravotní pojišťovny, určené k pokrytí jejich pořizovacích nákladů.

b) Provozní investice jsou výrazem aktualizace a rozšiřování informačních systémů zdravotní pojišťovny.

K řádku č. 13.

Tvorba rezervního fondu je ve výši 3% řádku č. 10.

K řádku č. 20.

Procento pracovníků, vztažené k celkovému počtu pojištěnců, koresponduje se stavem v ostatních zaměstnaneckých zdravotních pojišťovnách.

K řádku č. 21.

Průměrná mzda je uvedena bez mimořádných a podmíněně možných složek, které mohou být vyplaceny jen za předpokladu úspěšného vývoje zdravotní pojišťovny. Jde o základní nárokovou nákladovou položku provozní režie.

K řádku č. 22.

Plánovaná hodnota bodu bude zohledňovat platný cenový výměr Ministerstva financí ČR.

Údaje o rozsahu zdravotní péče jsou stanoveny jako průměrná hodnota skutků z několika zdrojů a jsou proto zatíženy i případnou chybou přenesenou z těchto zdrojů.

Údaje tabulky č. 5 (Počet uzavřených smluv s poskytovateli zdravotní péče) nelze k dnešnímu dni pro rok 1996 přesně stanovit.

V Praze dne 18. 9. 1995

 
Petr Valla
 
ředitel pojišťovny


Údaje o rozsahu zdravotní péče

v rámci zdravotně pojistného plánu

1. Ambulantní péče

druh péčevýdaje v tis. Kč
praktický lékař pro dospělé 14 388
praktický lékař pro děti a dorost 6 864
praktik - stomatolog30 756
gynekolog10 626
LSPP1 122
ZS1 386
agentury domáčí péče 858


2. Výdaje na druhy zdravotní péče

zdravotní péče
výdaje
 celkemz toho prevence [dle příl. č. 2 ke Zdravotnímu řádu, kód 80161]
kardiovaskulární choroby 19.450 
nádorová onemocnění 13 250 
diabetes mellitus2 600  
choroby z povolání  


3. Vybrané výdaje na ústavní péči (v tis. Kč)

druh péčevýdaje
koronární jednotky1 350
kardiochirurgie450
implantace kardiostimulátorů 30
chronická dialýza3 075
psychiatrické léčebny 1 695
ARO7 935
léčba tuberkulózních a respiračních nemocí v odborných léčebnách TRN 465


Pozn.: jednou částkou uvádějte úhrn níže uvedených položek:

Kardiochirurgie

Kód výkonu - 33028, 33031, 33037, 33038,33039, 33110, 33114, 33117

ZUM k výše uvedeným kódům.

Implantace kardiostimulátorů

Kód výkonu - 33003, 33006, 33007, 33008

ZUM kardiostimulátory

ZUM ke kódu 33008 (elektrody)

Chronická dialýza

Kód výkonu - 26030, 26031, 26034, 26036, 88828

Celkem -léky
 Eprex
 Recormo


4. Výdaje na věkové skupiny pojištěnců (v tis. Kč)

věkvýdaje
0 - 1399
2 - 35 252
4 - 1828 886
19 - 64196 950
65 -27 573


5. Počet uzavřených smluv s poskytovateli zdravotní péče

smluvní partnerpočet smluv
praktický lékař pro dospělé  
praktický lékař pro děti a dorost  
stomatolog 
gynekolog 
lůžková zařízení základního typu [Pouze zdravotnická zařízení s odděleními: dětské, ženské, chirurgie, interna]  
odborné léčebny 
ozdravovny 
agentury domácí péče  
LSPP 
ZS 



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP