Pro stručnost uvádíme pouze některá
z hlavních rizik, která mohou čerpání
v oblasti výdajů základního fondu
výrazně ovlivnit:
- Nárůst vykazované zdravotní péče
se projevuje jak v ambulantní složce, kde to lze přičíst
na vrub privatizace a vzniku mnoha nových odborných
ordinací, tak i v hospitalizační péči,
kde se projevuje nadbytečný počet lůžek
některých odborností (zvláště
pak JIP) a uměle udržovaná obložnost odčerpává
finanční prostředky. Redukce lůžek
a jejich přeměna v lůžka sociální
by měla být řešena komplexně
v rámci MZ ČR, anebo bude přenesena do kompetencí
jednotlivých okresních zdravotních radů.
- Případné zásadní změny
Zdravotního řádu (např. paušální
platby za diagnózu), vyšší spoluúčast
pacienta, spojení zdravotního a nemocenského
pojištění.
- Neočekávané epidemie, hromadné úrazy,
přírodní katastrofy. ČR nepatří
mezi země s častými přírodními
katastrofami, ale přesto tento vliv nelze zcela opomenout.
- Zavádění nových, příliš
drahých diagnostických a léčebných
metod, léčiv a PZT. Přesná a rychlá
diagnostika výrazně ovlivňuje průběh
celé léčby, sekundárně i cenu
léčení. Avšak předpokládáme,
že drahé diagnostické přístroje
a nové léčebné metody budou prováděny
na specializovaných, komplexně vybavených
pracovištích, která by měla být
akreditována státem a taky by měla být,
alespoň částečně financována
(dotována) i z jiných zdrojů.
- Platební neschopnost některých zaměstnavatelů
a s tím spojené zvyšující se
dluhy za zdravotní pojištění.
- V rámci privatizace velkých organizací
dochází k rozštěpení na mnoho
malých firem, které v začátcích
své činnosti neprovádějí platové
úpravy směrem nahoru, ale spíše stagnují
nebo se mzdy snižují.
- U OSVČ je celkový vyměřovací
základ uměle snižován vysokými
výdaji na zajištění, dosažení
a udržení příjmů, dále
pak i maximálními zálohami na zdravotní
pojištění, které je pak po ročním
vyúčtování pojištěnci
zase vráceno. Velká část OSVČ
provádí vlastní činnost jako vedlejší
při zaměstnání, což se projevuje
i na výši dosahovaných příjmů.
- Neefektivnost dalšího trvání exekuční
praxe soudů vůči neplatičům
zdravotního pojištění.
- Trvání zařazení pohledávek
ZP do II. skupiny v konkursních řízeních.
Předkládaný zdravotně pojistný
plán je zpracován po pečlivé analýze
všech vnitřních i vnějších
vlivů, které v systému zdravotnictví
působí. Splňuje všechny zákonná
kritéria a podmínky a vychází z již
docílených výsledků postupu, který
je přísně v souladu s vládní
politikou a plně prokázal ekonomickou i pravomocnou
životaschopnost subjektu jako takového.
Správní rada i vrcholový management ZP Sport,
stejně tak jako strategický finanční
partner a zakladatelé pojišťovny z oblasti sportu
a tělovýchovy považují tento zdravotně
pojistný plán za reálný.
V Praze dne 9. 1. 1996
7. 1. Příloha ke zdravotně pojistnému
plánu ZP Sport na rok 1996 pro MZ ČR na základě
dopisu POJ 1890/4 ze dne 23. 6. 1995
Údaje o rozsahu zdravotní péče
7. 1. 1. Ambulantní péče
Druh péče | Výdaje v tis. Kč | Počet pojištěnců |
praktický lékař pro dospělé | 117 961 | 127 806 |
praktický lékař pro děti a dorost | 81 098 | 58 315 |
praktik - stomatolog | 103 215 | 110 297 |
LSPP | 14 746 | 12 208 |
ZS | 7 323 | 927 |
agentury domácí péče | 11058 | 1345 |
7. 1. 2. Výdaje na druhy zdravotní péče
Zdravotní péče | ||||
celkem | počet pojištěnců | z toho prevence (kód 80161) | počet pojištěnců | |
kardiovaskulární choroby | 146 903 | 75. 000 | 13.200 | 20.000 |
nádorová onemocnění | 81 538 | 20. 000 | 6 672 | 10,000 |
diabetes mellitus | 3 380 | 12.000 | 533 | 2 000 |
úrazy | 71 174 | 16. 000 | 711 | 2.000 |
úrazy z povolání | - | - | - | - |
7. 1. 3. Vybrané výdaje na ústavní
péči (v tis. Kč)
Druh péče | Výdaje (v tis. Kč) | Počet pojištěnců |
koronární jednotky | 6 228 | 830 |
kardiochirurgie | 17 397 | 39 |
implantace kardiostimulátorů | 1 428 | 21 |
chronická dialýza | 25 087 | 13 |
psychiatrické léčebny | 52 875 | 1 203 |
ARO | 44 959 | 3 421 |
léčba tuberkulózních a respir. nemocí v léčebnách TRN | 7 182 | 929 |
7. 1. 4. Výdaje na věkové skupiny pojištěnců
(v tis. Kč)
Věk | Výdaje | Počet pojištěnců |
0 - 1 | 26.690.323 - | 4.266 |
2 - 3 | 17.793.549 | 2.844 |
4 - 18 | 177.935.486 | 43.290 |
19 - 64 | 444.838.716 | 68.424 |
65 - | 249.689.926 | 21.176 |
7. 1. 5. Počet uzavřených smluv s poskytovateli
zdravotní péče
Smluvní partner | počet smluv |
praktický lékař pro dospělé | 3.700 |
praktický lékař pro děti a dorost | 2.900 |
stomatolog | 3.400 |
gynekolog | 1.200 |
lůžková zařízení základního typu | 293 |
odborné léčebny | 65 |
ozdravovny | 27 |
agentury domácí péče | 69 |
LSPP | 279 |
ZS | 113 |
7. 2. Příloha ke zdravotně pojistnému
plánu ZP Sport na rok 1996 pro MF ČR na základě
dopisu POJ 1890/4 ze dne 23. 6. 1995
I. | Počet pojištěnců | |
1. | Počet pojištěnců celkem (fyzické osoby k 31. 12. 96) | 200.000 |
2. | z toho - státem hrazeni | 106.000 |
3. | Průměrný počet pojištěnců za rok 1996 (12 měsíců) | 140.000 |
4. | z toho - státem hrazeni | 74.200 |
II. | Příjmy | |
5. | Příjmy z pojistného (100% výběr) | 747.306.000 |
6. | Příjmy po přerozdělení | 159.642.000 |
7. | Ostatní příjmy | 10.000.000 |
8. | Příjmy z pojistného po přerozdělení (ř. 5. ą ř. 17.) | 906.948.000 |
9. | Příjmy celkem po přerozdělení (ř. 7. + ř. 8.) | 916.948.000 |
III. | Výdaje | |
10. | Výdaje na zdravotnictví celkem | 843.562.334 |
11. | Výdaje na přerozdělení celkem | 0 |
12. | Provozní náklady celkem (včetně fondů související s provozem) | 63.39.666 |
12. a | Z toho provozní náklady vč. odpisů a fondů, bez investic | 63.39.666 |
12. b | investice na vlastní činnost | 0 |
13. | Tvorba rezervního fondu k 31. 12. 1996 (finanční obem bez majetku) | 0 |
14. | Tvorba dalších fondů k 31. 12. 1996 | 10.000.000 |
15. | Výdaje celkem (ř. 10.+ 12.+ 13.+ 14.) | 916.948.000 |
IV. | Saldo | |
16. | Saldo příjmů a výdajů (ř. 9. - ř. 15.) | 0 |
17. | Saldo z přerozdělení (ř. 6. + ř. 11.) | 159.642.000 |
V. | Ostatní ukazatele | |
18. | Podíl výdajů na zdravotnictví na 1 pojištěnce (ř. 10./ ř. 3.) | 6.025 |
19. | Procento provozních nákladů z příjmů celkem po přerozd. | 6.99 |
20. | Přepočtený počet zaměstnanců zdravotní pojišťovny | 140 |
21. | Průměrná mzda pracovníků zdravotní pojišťovny | 10.200 |
22. | Plánovaná hodnota bodu (průměr pro rok 1996) | 0,55 |
7. 3. Příloha ke zdravotně pojistnému
plánu ZP Sport na rok 1996 pro MZ ČR na základě
dopisu KM 46848, POJ 2489/5 ze dne 11. 9. 1995
7. 3. 1. Pojišťovnou uznané nevyrovnané
závazky vůči smluvním partnerům
v letech 1993, 1994 a 1995 a způsob jejich uhrazení
ZP Sport byla zřízena MPSV ČR dne 15. 12.
1994 a zapsána do obchodního rejstříku
dne 29. 12. 1995. Vlastní činnost zahájila
k 1. 5. 1995.
Počet pojištěnců:
k 31. 5. 1995 | 6 poj. |
k 30. 9. 1995 | 46 poj. |
od 1. 10. 1995 | 775 poj. |
od 1. 12. 1995 | 79 041 poj. |
Celková úhrada ZZ | 19.538,08 Kč |
z toho léky | 9. 74,08 Kč |
oční optik | 184,20 Kč |
hospitalizační péče | 2. 006,23 Kč |
ambulantní péče | 7.193,27 Kč |
U všech plateb byla dodržena doba splatnosti.
ZP Sport nemá k 10. 1. 1996 žádné
vlastní závazky vůči zdravotnickým
zařízením.
Výsledky aktivity ZP Sport v oblasti realizace integračních
kroků, v jejichž důsledku jsou přebírány
závazky integrovaných zdravotních pojišťoven,
přinášejí v případě
ZP Sport specifický problém, vyžadující
řešení těchto závazků.
K tomuto ZP Sport přistupuje s plným vědomím,
že v případě, kdyby akceptovala jen
prosté převedení pojištěnců,
jak vyplývá z rozhodnutí správních
rad integrovaných ZP, jak se tomu děje například
analogickým mechanizmem v případě
VZP, nebyla by dále cizími dluhy zatížena
a jejich krytí by bylo plně k tíži státu,
případně by byly ponechány jako nedobytné
pohledávky poskytovatelů zdravotní péče
za neexistujícími subjekty.
ZP Sport si však přeje přispět ke stabilizaci
systému zdravotní péče a proto dala
přednost převzetí plné odpovědnosti
za nalezení a optimalizaci postupu, vedoucího k
vyrovnání závazků integrovaných
ZP za předpokladu, že také ostatní strany,
kterých se dosažení této stability dotýká,
přispějí svým dílem k upřesnění
metody a zejména k realizaci optimalizovaného postupu,
na jehož konci bude kompletní vypořádání
pohledávek zdravotnických zařízení
za integrovanými ZP.
Metoda, která byla ZP Sport zvolena spočívá
v realizaci postupných kroků v tomto sledu:
1. Zpracování metodiky postupu vyrovnání
závazků s odborným přispěním
strategického finančního partnera, kterým
je investiční skupina SP Group a. s.
2. Detailní konzultace navrhované praxe na
úrovni vedení ZP Sport a odpovědných
pracovníků MZ ČR a MF ČR s cílem
stanovit rámec postupu tak, aby byl v souladu se záměry
a zájmy obou dotčených subjektů státní
správy a opíral se, jakkoliv bude řešení
mnoha aspekty nestandardní, plně o platnou legislativu.
3. Zjištění přesné výše
závazků integrovaných pojišťoven,
jak vyplynou z ročních účetních
závěrek za rok 1995 těchto integrovaných
pojišťoven, zpracovaných k 1. 3. 1996.
4. Poskytnutí garance úvěrového
rámce ze strany SP Group a. s., respektive některého
z finančních ústavů pod její
kontrolou, ve zpřesněném objemu a v právní
formě plně závazné, umožňující
verifikovat finančně spolehlivé zázemí
celého navrhovaného postupu likvidace závazků
integrovaných ZP.
5. Sestavení obchodně konsolidační
skupiny, jmenované správní radou ZP Sport
ve složení specialistů uvolněných
ze strany SP Group, revizních lékařů
ZP Sport a zástupců útvarů ZP Sport.
6. Realizace jednání obchodně konsolidační
skupiny s hlavními věřiteli integrovaných
ZP z řad poskytovatelů zdravotní péče,
kdy každé jednání bude obsahovat:
a) část kontrolně analytickou, s posouzením
oprávněnosti vyčíslených fakturovaných
pohledávek a dále vyjasněním míry
naléhavosti urychleného krytí tam, kde hrozí
akutně ohrožení řádné
funkce daného zdravotnického zařízení.
b) část obchodní, kdy projednáním
bude dohodnuta skutečná výše plnění,
případně snížená o část
plnění za kontrolou prokázaně neoprávněně
vykazované úkony, fakturované integrovaným
ZP, a stanoveny závazné splátkové
kalendáře.
7. Sledování vývoje státní
politiky v oblasti případného krytí
závazků likvidovaných zdravotních
pojišťoven s cílem nárokovat příspěvek
státu v určitém podílu, pokud toto
bude v souladu s přijatou obecnou praxí.
8. Efektivní finanční řízení
vývoje cash-flow ZP Sport vytvořit takové
finanční rezervy z vlastního provozu, aby
ze zdrojů ZP Sport mohla být postupně kryta
významná část závazků
integrovaných zdravotních pojišťoven v
souladu s jednáním s věřiteli odsouhlasenými
platebními kalendáři.
Úspěšnou realizaci tohoto postupu, kdy za
úspěch považuje vypořádání
všech závazků v době nejdéle
3 let, považuje vedení ZP Sport za faktický
důkaz správnosti orientace zdravotní politiky
ZP Sport na prevenci jako základní nástroj
snížení nákladů na zdravotní
péči s možným rozšířením
jeho aplikace a průmětem do koncepčních
rozvah budoucí státní politiky v oblasti
zdravotnictví.
Dynamika krytí závazků integrovaných
ZP
(stavy v milionech Kč udané vždy k 31. 12.
kalendářního roku)
199 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | |
Závazky | 100 | 80 | 53 | 18 | 0 |
Splátky | 0 | 20 | 27 | 35 | 18 |
7. 3. 2. Struktura a počet smluvních zdravotnických
zařízení v jednotlivých okresech
Požadované údaje v příslušném
členění jsou součástí
samostatné přiložené tabulky.
7. 3. 3. Počty pojištěnců a jejich
struktura v jednotlivých okresech
Požadované údaje v příslušném
členění jsou součástí
samostatné přiložené tabulky.
7. 3. 4. Průměrné, minimální
a maximální náklady na jedno smluvní
zařízení ve struktuře ad 7. 3. 2.
Vzhledem k nízkému počtu pojištěnců
v roce 1995 (viz 7.3.1.) ZP Sport nemá k dispozici vlastní
statistické údaje o nákladech na poskytovanou
zdravotní péči v jednotlivých regionech.
Z těchto důvodů není možno objektivně
rozpracovat nákladovost až na okresy. Navíc
je zřejmé, že nově přihlašovaní
pojištěnci od 1. 1. 1996 zcela změní
pohled na územní zastoupení. Je třeba
počítat s budoucím dosti nerovnoměrným
zastoupením pojištěnců na celém
území ČR.
7. 3. 5. Platební podmínky (úhrada
zdravotní péče podle typových smluv
pro jednotlivé druhy zdravotnických Zařízení)
Vzory typových smluv jsou přiloženy samostatně.
V současné době jsou tyto smlouvy přepracovávané
takovým způsobem, aby k datu ukončení
intencí byl jejich obsah upraven v maximální
koordinaci s typy smluv všech zdravotních pojišťoven
integrovaných do ZP Sport.
7. 3. 6. Sídlo a expozitury (pobočky, jednatelství)
pojišťovny
Sídlo ústředí ZP Sport:
K Žižkovu 4, Praha 9 - Vysočany
Pobočky:
Praha, Brno, Ostrava, Hradec Králové, Prostějov,
Krnov, Liberec, Plzeň, Olomouc a další dle
vývoje pojištěnců
Jednatelství:
Most, Přerov, Blansko, Zlín, Jihlava, Karlovy Vary,
Jablonec nad Nisou, Strakonice, Ústí nad Labem,
Znojmo, Blansko, Semily, Vyškov, Karviná, Frýdek
Místek, Frenštát pod Radhoštěm,
Bruntál, Šumperk, Vsetín a další
dle vývoje počtu pojištěnců
Okres | A | A 1 | A 2 | A 3 | B | C | D | E | F | N | N 1 | N 2 | N 3 | N 4 | L | L 1 | L 2 | M | Z |
Praha | 1181 | 437 | 342 | 402 | 141 | .33 | 13 | 8 | 11 | 35 | 7319 | 375 | 142 | 37 | 4 | 2 | 1 | 1 | |
Benešov | 85 | 31 | 25 | 29 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 527 | 27 | 10 | 3 | 2 | ||||
Beroun | 73 | 27 | 21 | 25 | 9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 454 | 23 | 9 | 2 | 1 | ||||
Kladno | 145 | 54 | 42 | 49 | 17 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 900 | 46 | 17 | 5 | |||||
Kolín | 87 | 32 | 25 | 30 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 544 | 28 | 11 | 3 | |||||
Kutná Hora | 76 | 28 | 22 | 26 | 9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 473 | 24 | 9 | 2 | 1 | ||||
Mělník | 91 | 34 | 27 | 31 | 11 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 569 | 29 | 11 | 3 | |||||
Mladá Boleslav | 109 | 40 | 32 | 37 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 677 | 35 | 13 | 3 | 1 | 1 | |||
Nymburk | 85 | 32 | 25 | 29 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 532 | 27 | 10 | 3 | 2 | ||||
Praha východ | 90 | 33 | 26 | 31 | 11 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 562 | 29 | 11 | 3 | 1 | 1 | |||
Praha západ | 74 | 27 | 21 | 25 | 9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 460 | 24 | 9 | 2 | 1 | ||||
Příbram | 05 | 39 | 30 | 36 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 652 | 33 | 13 | 3 | 1 | ||||
Rakovník | 53 | 19 | 15 | 18 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 328 | 17 | 6 | 2 | |||||
České Budějovice | 171 | 63 | 50 | 58 | 21 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1065 | 55 | 21 | 5 | 1 | ||||
Český Krumlov | 56 | 21 | 16 | 19 | 7 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 351 | 18 | 7 | 2 | 1 | 1 | |||
Jindřichův Hradec | 91 | 34 | 26 | 31 | 11 | 3 | 1 | 1 | 3 | 566 | 29 | 11 | 3 | 4 | |||||
Pelhřimov | 72 | 26 | 21 | 24 | 9 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 446 | 23 | 9 | 2 | 3 | 1 | |||
Písek | 69 | 25 | 20 | 23 | 8 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 428 | 22 | 8 | 2 | |||||
Prachatice | 50 | 18 | 14 | 17 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 310 | 16 | 6 | 2 | 1 | ||||
Strakonice | 69 | 26 | 20 | 23 | 8 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 429 | 22 | 8 | 2 | 2 | 1 | |||
Tábor | 116 | 37 | 35 | 38 | 18 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 626 | 32 | 12 | 3 | 3 | 2 | 1 | ||
Domažlice | 57 | 21 | 16 | 19 | 7 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 353 | 18 | 7 | 2 | |||||
Cheb | 85 | 31 | 25 | 29 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 529 | 27 | 10 | 3 | 1 | 4 | |||
Karlovy Vary | 119 | 44 | 34 | 40 | 14 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 741 | 38 | 14 | 4 | 1 | 5 | |||
Klatovy | 86 | 32 | 25 | 29 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 538 | 28 | 10 | 3 | 1 | ||||
Plzeň město | 167 | 62 | 48 | 57 | 20 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1037 | 53 | 20 | 5 | 1 | ||||
Plzeň jih | 65 | 24 | 19 | 22 | 8 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 406 | 21 | 8 | 2 | |||||
Plzeň sever | 70 | 26 | 20 | 24 | 8 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 436 | 22 | 8 | 2 | 2 | 1 | |||
Rokycany | 45 | 16 | 13 | 15 | 5 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 277 | 14 | 5 | 1 | |||||
Sokolov | 91 | 34 | 26 | 31 | 11 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 568 | 29 | 11 | 3 | |||||
Tachov | 49 | 18 | 14 | 17 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 307 | 16 | 6 | 2 | 1 | 1 | |||
Česká Lípa | 101 | 37 | 29 | 34 | 12 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 629 | 32 | 12 | 3 | 3 | 1 | |||
Děčín | 130 | 48 | 38 | 44 | 16 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 808 | 41 | 16 | 4 | 2 | ||||
Chomutov | 121 | 45 | 35 | 41 | 14 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 752 | 38 | 15 | 4 | 1 | ||||
Jablonec | 86 | 32 | 25 | 29 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 535 | 27 | 10 | 3 | 2 | 1 | |||
Liberec | 154 | 57 | 45 | 52 | 19 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 961 | 49 | 19 | 5 | 1 | 2 | |||
Litoměřice | 110 | 41 | 32 | 38 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 687 | 35 | 13 | 3 | 3 | ||||
Louny | 84 | 31 | 24 | 28 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 521 | 27 | 10 | 3 | 3 | 2 | 1 | ||
Most | 116 | 43 | 34 | 40 | 14 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 725 | 37 | 14 | 4 | |||||
Teplice | 123 | 46 | 36 | 42 | 15 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 768 | 39 | 15 | 4 | 3 | ||||
Ústí n. L. | 114 | 42 | 33 | 39 | 14 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 711 | 36 | 14 | 4 | 1 | 1 | |||
Havlíčkův Brod | 93 | 34 | 27 | 32 | 11 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 578 | 30 | 11 | 3 | 1 | 1 | |||
Hradec Králové | 169 | 63 | 51 | 55 | 19 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 979 | 50 | 19 | 5 | 1 | ||||
Chrudim | 102 | 38 | 30 | 35 | 12 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 638 | 33 | 12 | 3 | 1 | ||||
Jičín | 76 | 28 | 22 | 26 | 9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 471 | 24 | 9 | 2 | 1 | ||||
Náchod | 109 | 40 | 32 | 37 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 677 | 35 | 13 | 3 | 2 | 1 | |||
Pardubice | 158 | 58 | 46 | 54 | 19 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 984 | 50 | 19 | 5 | 3 | 1 | |||
Rychnov n. K. | 77 | 28 | 22 | 26 | 9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 477 | 24 | 9 | 2 | 1 | ||||
Semily | 74 | 27 | 21 | 25 | 9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 458 | 23 | 9 | 2 | 2 | ||||
Svitavy | 115 | 42 | 33 | 40 | 12 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 620 | 32 | 12 | 3 | |||||
Trutnov | 118 | 44 | 34 | 40 | 14 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 736 | 38 | 14 | 4 | 1 | ||||
Ústí n. O. | 152 | 57 | 47 | 49 | 16 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 835 | 43 | 16 | 4 | |||||
Blansko | 106 | 39 | 32 | 35 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 650 | 33 | 13 | 3 | 2 | 1 | |||
Brno město | 384 | 141 | 113 | 130 | 45 | 11 | 4 | 3 | 3 | 11 | 2349 | 120 | 46 | 12 | 1 | 1 | 1 | ||
Brno venkov | 150 | 56 | 45 | 51 | 18 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 936 | 48 | 18 | 5 | |||||
Břeclav | 122 | 45 | 35 | 41 | 15 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 757 | 39 | 15 | 4 | 1 | ||||
Hodonín | 157 | 58 | 45 | 53 | 19 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 977 | 50 | 19 | 5 | 1 | 1 | |||
Jihlava | 106 | 39 | 31 | 36 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 657 | 34 | 13 | 3 | 1 | 1 | |||
Kroměříž | 105 | 39 | 31 | 36 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 656 | 34 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||
Prostějov | 108 | 40 | 31 | 37 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 672 | 34 | 13 | 3 | |||||
Třebíč | 114 | 42 | 33 | 39 | 14 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 711 | 36 | 14 | 4 | 1 | ||||
Uherské Hradiště | 141 | 52 | 41 | 48 | 17 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 878 | 45 | 17 | 4 | 1 | ||||
Vyškov | 84 | 31 | 24 | 29 | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 522 | 27 | 10 | 3 | |||||
Zlín | 192 | 71 | 56 | 65 | 23 | 5 | 2 | 1 | 2 | 6 | 1192 | 61 | 23 | 6 | 4 | ||||
Znojmo | 110 | 41 | 32 | 37 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 687 | 35 | 13 | 3 | |||||
Žďár n. S. | 122 | 45 | 35 | 41 | 15 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 759 | 39 | 15 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | |
Bruntál | 107 | 40 | 31 | 36 | 13 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 667 | 34 | 13 | 3 | 2 | ||||
Frýdek-Místek | 222 | 82 | 64 | 75 | 27 | 6 | 3 | 2 | 2 | 7 | 1381 | 71 | 27 | 7 | 2 | 2 | |||
Karviná | 277 | 102 | 80 | 94 | 33 | 8 | 3 | 2 | 3 | 8 | 1724 | 88 | 34 | 9 | 1 | ||||
Nový Jičín | 156 | 58 | 45 | 53 | 19 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 969 | 50 | 19 | 5 | |||||
Olomouc | 219 | 81 | 64 | 75 | 26 | 6 | 2 | 2 | 2 | 6 | 1365 | 70 | 27 | 7 | 1 | 1 | 1 | ||
Opava | 176 | 65 | 51 | 60 | 21 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1098 | 56 | 21 | 6 | 3 | 1 | 1 | 1 | |
Ostrava | 316 | 117 | 92 | 107 | 38 | 9 | 4 | 2 | 3 | 9 | 1966 | 101 | 38 | 10 | 1 | ||||
Přerov | 134 | 50 | 39 | 46 | 16 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 836 | 43 | 16 | 4 | 1 | ||||
Šumperk | 160 | 59 | 46 | 54 | 19 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 997 | 51 | 19 | 5 | 1 | 1 | 3 | ||
Vsetín | 144 | 53 | 42 | 49 | 17 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 893 | 46 | 17 | 4 | 1 | 1 | 1 | ||
Celkem | 10075 | 3721 | 2931 | 3419 | 206 | 279 | 113 | 69 | 91 | 295 | 62263 | 3186 | 1210 | 313 | 65 | 19 | 7 | 45 | 17 |
Legenda | |||||||||||||||||||
A | Primární péče | ||||||||||||||||||
A 1 | Praktický lékař pro dospělé | ||||||||||||||||||
A 2 | Praktický lékař pro děti a mládež | ||||||||||||||||||
A 3 | Praktický lékař stomatolog | ||||||||||||||||||
B | Ordinace ambulantních specialistů | ||||||||||||||||||
C | Lékařská služba první pomoci | ||||||||||||||||||
D | Záchranná služba | ||||||||||||||||||
E | Zařízení HOME CARE | ||||||||||||||||||
F | Stacionáře | ||||||||||||||||||
N | Nemocnice | ||||||||||||||||||
N 1 | Akutní lůžka - celkový počet | ||||||||||||||||||
N 2 | Lůžka ARO a JIP | ||||||||||||||||||
N 3 | Ošetřovatelská lůžka | ||||||||||||||||||
N 4 | Lůžka chronické dialýzy | ||||||||||||||||||
L | Léčebny | ||||||||||||||||||
L 1 | Psychiatrické léčebny | ||||||||||||||||||
L 2 | Léčebny TRN | ||||||||||||||||||
M | Lázně | ||||||||||||||||||
Z | Zařízení zdravotnické dopravy |