Kapitola: 314
Ministerstvo vnitra ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
v tom: | ||||
Daň z přidané hodnoty | ||||
Spotřební daně | ||||
Daně z příjmů | ||||
daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | ||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
Silniční daň | ||||
Clo | ||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
Ostatní daně a poplatky | ||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | 2 551 000 | 2 821 000 | 2 826 957 | 100,21 |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 347 062 | 448 228 | 554 722 | 123,76 |
v tom: | ||||
Příjmy rozpočtových organizací | 347 062 | 446 228 | 554 722 | 123,76 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
Odvody České národní banky | ||||
Přijaté úroky | ||||
Ostatní příjmy | ||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
2 898 062 | 3 269 226 | 3 381 579 | 103,44 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 19 230 989 | 19 805 644 | 19 799 398 | 99,97 |
Výdaje rozpočtových organizací | 16 918 398 | 17 655 353 | 17 660 809 | 100,03 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | 115 104 | 161 603 | 156 814 | 97,04 |
Úrokové platby | ||||
Dotace, platby a příspěvky | 2 197 487 | 1 988 688 | 1 981 775 | 99,65 |
v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace jiným rozpočtům | ||||
v tom: územním rozpočtům | ||||
mimorozpočtovým fondům | ||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | 2 197 487 | 1 988 688 | 1 981 775 | 99,65 |
platby do zahraničí | ||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 1 810 000 | 2 403 206 | 2 463 595 | 102,51 |
Výdaje rozpočtových organizací | 1 810 000 | 2 362 525 | 2 422 914 | 102,56 |
Dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 40 681 | 40 681 | 100,00 |
Dotace podnikatelským subjektům | ||||
VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
21 040 969 | 22 206 650 | 22 262 993 | 100,24 |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 314 Ministerstvo vnitra ČR
v tis. Kč |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 2 696 062 | 3 269 228 | 3 381 679 | 103,44 |
z toho: | ||||
- příjmy rozpočtových organizací | 347 062 | 448 228 | 554 722 | 123,76 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | 2 551 000 | 2 821 000 | 2 826 957 | 100,21 |
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 19 115 885 | 19 644 041 | 19 642 584 | 99,99 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 8 689 943 | 9 970 046 | 10 072 857 | 101,03 |
z toho: | ||||
- státní správa | 41 488 | 39 602 | 39 148 | 98,85 |
- dávky sociálního zabezpečení | 2 197 487 | 1 988 688 | 1 981 775 | 99,65 |
- státní vyrovnávací příspěvek | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 51 604 | 65 103 | 85 103 | 100,00 |
Dotace občanským sdružením | 63 500 | 76 500 | 71 711 | 93,74 |
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 810 000 | 2 362 525 | 2 422 914 | 102,56 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 25 000 | 25 000 | 25 000 | 100,00 |
- systémové dotace | 1 540 000 | 2 032 625 | 2 093 014 | 102,97 |
- individuální dotace | 245 000 | 304 900 | 304 900 | 100,00 |
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 40 681 | 40 661 | 100,00 |
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům |
Kapitola 314 - Ministerstvo vnitra
Rozpočtové organizace celkem | 58 453 | 8 689 943 | 129 305 | 8 560 638 | 12 204 | 58 539 | 9 970 046 | 130 057 | 9 839989 | 14 008 | 59 353 | 10 072 857 | 308 971 | 9 763 886 | 13 709 | 814 | 102 811 | 20,86 | 12,33 | -2,13 | |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 42 | 42 | 42 | 42 | |||||||||||||||||
v tom: státní správa celkem | 275 | 41 488 | 635 | 40853 | 12 380 | 275 | 39 602 | 635 | 38 967 | 11 808 | 236 | 39 148 | 527 | 38 621 | 13 637 | -39 | -454 | 16,16 | 10,16 | 15,49 | |
z toho ústřední orgán | 275 | 41 488 | 635 | 40 853 | 12 380 | 275 | 39 602 | 635 | 38 967 | 11 808 | 236 | 39 148 | 527 | 38 621 | 13 367 | -39 | -454 | 16,16 | 10,16 | 15,49 | |
ostatní rozpočt. organizace | 58 178 | 8 648 455 | 128 670 | 8 519 785 | 12 204 | 58 264 | 9 930 444 | 129 422 | 9 801 122 | 14 018 | 59 117 | 10 033 709 | 308 444 | 9 725 265 | 13 709 | 853 | 103 265 | 20,88 | 12,34 | -2,20 | |
Příspěvkové organizace celkem | 636 | 62 785 | 990 | 61 795 | 8 097 | 747 | 75 663 | 1 245 | 74 418 | 8 302 | 750 | 88 878 | 1 429 | 87 449 | 9 717 | 3 | 13 215 | 68,67 | 20,00 | 17,04 | |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
ostatní PO | 636 | 62 785 | 990 | 61 795 | 8 097 | 747 | 75 663 | 1 245 | 74 418 | 8 302 | 750 | 88 878 | 1 429 | 87 449 | 9 717 | 3 | 13 215 | 68,67 | 20,00 | 17,04 | |
PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené |
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 314 - Ministerstvo vnitra České republiky
Celkové příjmy resortu byly stanoveny ve
výši 2 898 062 tis. Kč. Z této částky
bylo určeno na pojistné sociálního
zabezpečení a příspěvek na
státní politiku zaměstnanosti celkem 2 551
000 tis. Kč a na příjmy rozpočtových
organizací 347 062 tis. Kč. Upravený rozpočet
celkových příjmů činil 3 269
228 tis. Kč, z toho příjmy na pojistné
sociálního zabezpečení a příspěvek
na státní politiku zaměstnanosti 2 821 000
tis. Kč. Skutečné celkové příjmy
za rok 1995 činily 3 381 679 tis. Kč, tj. 103,44%,
z toho příjmy z pojistného 2 826 957 tis.
Kč, tj. 100,21%.
Čerpání celkových výdajů
kapitoly za rok 1995 činilo 22 262 993 tis. Kč.
Při porovnání s upraveným rozpočtem
za toto období ve výši 22 208 850 tis. Kč
je možno konstatovat, že došlo k překročení
upraveného rozpočtu o 54 143 tis. Kč, tj.
čerpání na 100,24%. Na této skutečnosti
se podílí především investiční
výdaje, u kterých došlo k překročení
ve vztahu k upravenému rozpočtu o 60 389 tis. Kč,
tj. plnění na 102,56%.
Při hodnocení čerpání výdajů
v 1995 je nutno vzít v úvahu ustanovení §
11, odst. 2, § 38 odst. 1 a § 54 odst. 4 vyhlášky
MF ČR č. 205/1991 Sb., v souvislosti s finančními
dary a příjmy z pojistných událostí
vzniklých v roce 1995, podle nichž mohl resort překročit
závazné ukazatele kapitoly MV na rok 1995 celkem
o 94 225 tis. Kč, z toho u investičních výdajů
o 81 896 tis. Kč a u neinvestičních výdajů
o 12 329 tis. Kč.
Ze schváleného rozpočtu výdajů
ve výši 21 040 989 tis. Kč bylo určeno
19 115 885 tis. Kč na neinvestiční výdaje,
jejichž upravený rozpočet po změnách
v průběhu roku činil 19 644 041 tis. Kč,
čerpání bylo 19 642 584 tis. Kč, tj.
99,99%.
Nejproblematičtější situace, obdobně
jako v roce 1994, je v oblasti mzdových prostředků.
Mzdové prostředky byly proti upravenému rozpočtu
čerpány na 101%, z toho státní správa
na 98,9%. Upravený rozpočet mzdových prostředků
byl přečerpán o 102 811 tis. Kč.
Vzhledem ke skutečnosti, že se přes veškerá
realizovaná opatření v průběhu
roku 1995 nepodařilo plně eliminovat propad v oblasti
mzdových prostředků a zákonných
odvodů určených na platy policistů,
byl ministrem vnitra přijat soubor opatření
k řešení této problematiky s tím,
že byly uvolněny všechny limity a ukazatele v
oblasti neinvestičních výdajů. Použití
veškerých disponibilních neinvestičních
prostředků bylo Ministerstvem financí akceptováno.
Na základě usnesení vlády č.
447/1995 byly posíleny mzdové prostředky
resortu ministerstva vnitra na úpravu zvýšených
platových tarifů o 207 356 tis. Kč a na další
platové úpravy o 100 mil. Kč podle usnesení
vlády č. 785/1995. Vázání prostředků
za neobsazená místa ve výši 4 344 tis.
Kč bylo uvolněno na zajištění
platů policistů. Počet zaměstnanců
byl naplněn na 101,4%. Překročení
počtu zaměstnanců o 814 osob je způsobeno
překročením civilních zaměstnanců
při nenaplněném stavu policistů. Průměrný
plat se proti roku 1994 zvýšil o 20,9%.
Situace v čerpání mzdových prostředků
kapitoly MV v roce 1995 byla ovlivněna úhradou chybějících
mzdových prostředků na pokrytí platů
policistů za měsíc prosinec 1994 z přiděleného
rozpočtu roku 1995 se souhlasem Ministerstva financí
ČR. Původní propad mzdových prostředků
včetně zákonných odvodů z roku
1994 ve výši 616 mil. Kč se v roce 1995 zvýšil
na cca 1,5 mld. Kč a výše uvedenými
úpravami byl snížen na částku
265 mil. Kč (z toho mzdové prostředky 73
mil. Kč a pojistné 192 mil. Kč) která
je čerpána na vrub prostředků roku
1996. Tím došlo k porušení § 11 zákona
č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření
s rozpočtovými prostředky. Z hlediska nařízení
vlády č. 48/1995 Sb., o usměrňování
výše prostředků vynakládaných
na platy v rozpočtových a některých
dalších organizacích a orgánech, došlo
k překročení stanoveného limitu prostředků
na platy podle § 3 odst. 1, které podléhá
podle odstavce 2 tohoto paragrafu sankčnímu opatření.
Schválený rozpočet dávek sociálního
zabezpečení na rok 1995 činil 2 197 487 tis.
Kč, upravený rozpočet 1 988 688 tis. Kč,
skutečnost činila 1 981 775 tis. Kč, tj.
plnění na 99,65%. Na tomto plnění
se podílejí především důchodové
dávky, které ve svém objemu činily
1 170 054 tis. Kč.
Na investiční výdaje byla určena částka
1 810 000 tis. Kč, upravený rozpočet činil
2 362 525 tis. Kč, čerpáno bylo 2 422 914
tis. Kč, tj. 102,56%.
Podstatnou část skutečných investičních
výdajů rozpočtových organizací
v celkové výši 2 093 014 tis. Kč, členěných
do 10 programů, představovaly výdaje investičního
programu Rekondice Policie ČR.
V rámci individuálních investičních
dotací byla dokončena výstavba OR Policie
ČR Beroun a současně pokračuje 2.
stavba Archivního areálu Chodovec.
K zabezpečení příspěvkových
organizací byl stanoven příspěvek
na činnost ve výši 51 604 tis. Kč. Po
rozpočtových opatřeních v průběhu
roku činil upravený rozpočet příspěvku
na činnost 85 103 tis. Kč a dotace PO na investice
40 681 tis. Kč. Tyto objemy byly zcela vyčerpány.
Na platové úpravy byly uvolněny podle usnesení
vlády č. 447/1995 prostředky celkem ve výši
2 621 tis. Kč, z toho mzdové prostředky ve
výši 1 910 tis. Kč.
Hlavními příjemci dotací občanským
sdružením, čerpaných ve výši
71 711 tis. Kč, byly zejména Unie tělovýchovných
organizací Policie ČR, hasičská sdružení
a sdružení humanitárního zaměření
ADRA a EPICENTRUM.
Kapitola: 315
Ministerstvo životního prostředí ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
v tom: | ||||
Daň z přidané hodnoty | ||||
Spotřební daně | ||||
Daně z příjmů | ||||
daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | ||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
Silniční daň | ||||
Clo | ||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
Ostatní daně a poplatky | ||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 3 650 | 17 630 | 28 234 | 160,15 |
v tom: | ||||
Příjmy rozpočtových organizací | 3 650 | 17 630 | 28 234 | 160,15 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
Odvody České národní banky | ||||
Přijaté úroky | ||||
Ostatní příjmy | ||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
3 650 | 17 630 | 28 234 | 160,15 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 1 370 529 | 1 520 236 | 1 510 180 | 99,34 |
Výdaje rozpočtových organizací | 596 121 | 568 426 | 559 002 | 98,34 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | 774 408 | 951 810 | 951 178 | 99,93 |
Úrokové platby | ||||
Dotace, platby a příspěvky | ||||
v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace jiným rozpočtům | ||||
v tom: územním rozpočtům | ||||
mimorozpočtovým fondům | ||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
platby do zahraničí | ||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 227 900 | 220 482 | 219 658 | 99,63 |
Výdaje rozpočtových organizací | 67 400 | 71 990 | 71 166 | 98,86 |
Dotace příspěvkovým organizacím | 140 500 | 148 492 | 148 492 | 100,00 |
Dotace podnikatelským subjektům | 20 000 | 0 | 0 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
1 596 429 | 1 740 716 | 1 729 638 | 99,37 |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 315 Ministerstvo životního prostředí
ČR
v tis. Kč |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 3 650 | 17 630 | 28 234 | 160,15 |
z toho: | ||||
- příjmy rozpočtových organizací | 3 650 | 17 630 | 28 234 | 160,15 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 596 121 | 566 426 | 559 002 | 96,34 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 172 069 | 183 429 | 185 465 | 101,11 |
z toho: | ||||
- státní správa | 115 912 | 120 056 | 121 064 | 100,84 |
- dávky sociálního zabezpečení | ||||
- státní vyrovnávací příspěvek | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 497 854 | 675 256 | 675 256 | 100,00 |
Dotace občanským sdružením | 11 669 | 11 669 | 11 631 | 99,67 |
Ostatní dotace a příspěvky | 264 885 | 264 685 | 264 291 | 99,78 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 67 400 | 71 990 | 71 166 | 98,86 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 14 000 | 14 000 | 13 743 | 98,16 |
- systémové dotace | 53 400 | 57 990 | 57 423 | 99,02 |
- individuální dotace | ||||
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | 140 500 | 148 492 | 148 492 | 100,00 |
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | 20 000 | 0 | 0 |
Kapitola 315 - Ministerstvo životního prostředí
Rozpočtové organizace celkem | 1 539 | 172 069 | 2 062 | 170 007 | 9 205 | 1 539 | 183 429 | 2 182 | 181 247 | 9 814 | 1 517 | 185 465 | 1 965 | 183 500 | 10 080 | -22 | 2 036 | 614 | 19,96 | 9,50 | 2,71 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa celkem | 865 | 115 912 | 1 232 | 114 680 | 11 048 | 865 | 120 056 | 1 332 | 118 724 | 11 438 | 851 | 121 064 | 1 129 | 119 935 | 11 745 | -14 | 1 008 | 537 | 18,01 | 6,30 | 2,68 |
z toho ústřední orgán | 469 | 68 352 | 1 032 | 67 320 | 11 962 | 469 | 70 701 | 1 032 | 69 669 | 12 379 | 451 | 70 939 | 772 | 70 167 | 12 965 | -18 | 238 | 537 | 17,50 | 8,39 | 4,72 |
Č. insp. živ. prostř. | 396 | 47 560 | 200 | 47 360 | 9 966 | 396 | 49 355 | 300 | 49 055 | 10 323 | 400 | 50 125 | 357 | 49 768 | 10 368 | 4 | 770 | 18,77 | 4,03 | 0,44 | |
ostatní rozpočt. organizace | 674 | 56 157 | 830 | 55 327 | 6 841 | 674 | 63 373 | 850 | 62 523 | 7 730 | 666 | 64 401 | 836 | 63 565 | 7 954 | -8 | 1 028 | 77 | 23,56 | 16,27 | 2,89 |
Příspěvkové organizace celkem | 2 319 | 231 743 | 3 820 | 227 923 | 8 190 | 2 139 | 239 937 | 3 820 | 236 117 | 9 199 | 2 259 | 250 058 | 3 723 | 246 335 | 9 087 | 120 | 10 121 | 1 536 | 17,69 | 10,95 | -1,21 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 5 596 | 5 596 | 5 438 | 93 | 5 345 | -158 | |||||||||||||||
v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
ostatní PO | 2 319 | 231 743 | 3 820 | 227 923 | 8 190 | 2 139 | 239 937 | 3 820 | 236 117 | 9 199 | 2 259 | 250 058 | 3 723 | 246 335 | 9 087 | 120 | 10 121 | 1 536 | 17,69 | 10,95 | -1,21 |
PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené |
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 315 - Ministerstvo životního prostředí
České republiky
V roce 1995 zahrnoval rozpočet Ministerstva životního
prostředí kromě vlastního aparátu
ministerstva příjmy a výdaje čtyř
rozpočtových organizací, příspěvek
na činnost osmi příspěvkových
organizací, výdaje pro občanská sdružení
a ostatní dotace a příspěvky. Součástí
schváleného rozpočtu byly také investiční
dotace podnikatelským subjektům.
Schválený rozpočet roku 1995 byl v průběhu
roku upravován rozpočtovými opatřeními,
která zohledňovala důsledky změn obecně
platných právních předpisů
(např. úpravy platových tarifů od
1. 8. 1995), řešení nekrytých potřeb
v rozpočtu (provoz automatizovaného imisního
monitoringu, péče o les na území Krkonošského
národního parku), převod z jiných
kapitol (Grantová agentura, práce ve veřejném
zájmu na území Krkonošského národního
parku) a řešení mimořádných
událostí (likvidace povodňových škod).
Schválený rozpočet příjmů
rozpočtových organizací kapitoly Ministerstvo
životního prostředí byl stanoven pro
rok 1995 ve výši 3 650 tis. Kč. V průběhu
roku 1995 byla tato částka zvýšena o
13 980 tis. Kč na 17 630 tis. Kč ke krytí
zvýšených výdajů organizace Agentura
ochrany přírody a krajiny.
Celkové příjmy rozpočtových
organizací dosáhly za rok 1995 výše
28 234 tis. Kč, což představuje překročení
příjmů o 10 604 tis. Kč (60,1%). Na
tomto vysokém překročení se podílejí
mimorozpočtové zdroje ve výši 3 463
tis. Kč, příjmy z činnosti ve výši
1 818 tis. Kč a nahodilé příjmy ve
výši 5 323 tis. Kč.
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací činily ve schváleném rozpočtu
596 121 tis. Kč, rozpočtovými opatřeními
v průběhu roku byl tento rozpočet upraven
na objem 568 426 tis. Kč. Nejvýznamnějším
rozpočtovým opatřením v roce 1995
byl převod prostředků ve výši
47 090 tis. Kč příspěvkovým
organizacím Výzkumný ústav vodohospodářský,
Český geologický ústav na řešení
výzkumných úkolů a k zabezpečení
akce "Projekt Teplice". Čerpání
upraveného rozpočtu činilo po vyloučení
mimorozpočtových zdrojů (2 814 tis. Kč)
556 188 tis. Kč, tj. 97,8%.
Mzdové prostředky rozpočtových organizací
byly ve srovnání s upraveným rozpočtem
čerpány na 101,1%, z toho státní správa
na 100,8%. Toto překročení bylo kryto čerpáním
fondu odměn v celkové výši 2 057 tis.
Kč. Na základě usnesení vlády
č. 447/1995 byla uvolněna k úpravě
platových tarifů pro rozpočtové organizace
částka 6 488 tis. Kč mzdových prostředků,
z toho pro státní správu 4 144 tis. Kč.
Počet zaměstnanců plnily rozpočtové
organizace na 98,6%, z toho státní správa
na 98,4%. Za neobsazená místa byla vázána
částka 614 tis. Kč, z toho státní
správa 537 tis. Kč. Průměrný
plat rozpočtových organizací vzrostl proti
skutečnosti roku 1994 o 20%, z toho státní
správa 18%.
České inspekci životního prostředí
se přes organizační opatření
nepodařilo snížit stav zaměstnanců
proti skutečnosti roku 1994 o 26, takže došlo
k překročení stanoveného limitu o
4 zaměstnance, a tím i k překročení
limitu na platy, a v souvislosti s vyplácením odstupného
i k vyšším výdajům ostatních
osobních nákladů. Překročení
mzdových prostředků této organizace
ve výši 770 tis. Kč bylo kryto čerpáním
prostředků z fondu odměn.
Investiční výdaje rozpočtových
organizací činily ve schváleném rozpočtu
67 400 tis. Kč a v průběhu roku byly zvýšeny
o prostředky na revitalizační akce realizované
Správou chráněných krajinných
oblastí. Upravený rozpočet činil 71
990 tis. Kč, skutečnost činila 70 525 tis.
Kč (po vyloučení mimorozpočtových
zdrojů ve výši 641 tis. Kč), nevyčerpány
zůstaly prostředky ve výši 1 465 tis.
Kč. Nevyčerpané prostředky se převážně
týkaly revitalizačních akcí u Správy
chráněných krajinných oblastí,
výpočetní techniky u Ministerstva životního
prostředí. U běžné míry
investování neprovedla Správa chráněných
krajinných oblastí přeúčtování
částky 631 tis. Kč uhrazené ze systémových
dotací na vrub běžné míry, proto
je na této položce vykázán vyšší
zůstatek nepoužitých prostředků.
Schválený rozpočet pro příspěvkové
organizace v roce 1995 činil 497 854 tis. Kč a byl
v průběhu roku 1995 upravován rozpočtovými
opatřeními. Nejvýznamnější
rozpočtová opatření se týkala
zajištění provozu automatizovaného imisního
monitoringu a zabezpečení prostředků
na péči o les podle usnesení vlády
č. 501/1995. Dalším významným
rozpočtovým opatřením byl přesun
účelových prostředků na výzkum
a vývoj pro Výzkumný ústav vodohospodářský
a Český geologický ústav. Na základě
usnesení vlády č. 447/1995 byla uvolněna
částka 7 681 tis. Kč mzdových prostředků
k zajištění dopadu z úpravy platových
tarifů k 1. 8. 1995. Výše upraveného
rozpočtu za rok 1995 dosáhla po všech úpravách
částky 675 256 tis. Kč a byla plně
vyčerpána. Za neobsazená místa vázaly
organizace částku 1 536 tis. Kč.
Systémové dotace na investiční výstavbu
činily ve schváleném rozpočtu 140
500 tis. Kč, rozpočtovými opatřeními
byl tento rozpočet upraven na 148 492 tis. Kč. Významnými
rozpočtovými opatřeními bylo zvýšení
systémových dotací o prostředky na
revitalizaci, na řešení úkolů
vědy a výzkumu, na financování veřejně
prospěšných prací, na práce v
Krkonošském národním parku a Národním
parku Šumava a prostředky na odstranění
povodňových škod. Upravený rozpočet
byl plně vyčerpán.
V rámci dotací občanským sdružením
byly poskytnuty prostředky občanským sdružením
na zpracování ekologických projektů
a zajišťování činnosti pro zlepšení
životního prostředí. Prostředky
byly uvolňovány na základě smluv uzavřených
mezi jejich příjemci a Ministerstvem životního
prostředí na projekty a činnosti vybrané
v rámci konkursních řízení
a na činnost konkrétních občanských
sdružení, se kterými byly v předchozích
létech uzavřeny rámcové smlouvy na
práce a aktivity pro Ministerstvo životního
prostředí. Schválený rozpočet
činil v roce 1995 celkem 11 669 tis. Kč a nebyl
v průběhu roku upravován. Čerpání
těchto prostředků činilo 11 631 tis.
Kč (99,7%).
Ostatní dotace a příspěvky byly poskytnuty
na sanace lokalit po bývalé Sovětské
armádě ve výši 140 185 tis. Kč
a na údržbu, opravy a provoz vodní dopravní
cesty akciovým společnostem Povodí Vltavy
a Povodí Labe byla určena částka 124
700 tis. Kč. Celkem činily ostatní dotace
a příspěvky 264 885 tis. Kč. Skutečnost
ostatních dotací a příspěvků
činila 264 291 tis. Kč (99,8%). Z dotace na likvidaci
škod po bývalé sovětské armádě
bylo vyčerpáno 139 591 tis. Kč (99,6%) a
dotace na údržbu veřejné vodní
dopravní cesty byla plně vyčerpána.
Ve schváleném rozpočtu byla na investiční
dotace podnikatelským subjektům určena částka
20 000 tis. Kč. Rozpočtovým opatřením
byly tyto prostředky v plné výši převedeny
na a. s. Povodí Ohře k zabezpečení
akce Jílovský potok.