Závěrem této zprávy je možno
konstatovat, že i když Pojišťovna prošla
úskalím složitého roku 1995 celkem dobře,
nelze nevidět, že během uplynulého roku
nedošlo v rámci systému všeobecného
zdravotního pojištění k rozhodujícímu
zvratu a že řešení řady základních
problémů bylo odsunuto až do druhé poloviny
roku 1996, ne-li až do roku 1997. V tomto ohledu bude proto
nezbytné stanovit pro rok 1996 pouze takové úkoly,
jejichž splnění bude schopna Pojišťovna
zajistit vlastními silami nebo s (spíše nepřímou)
podporou orgánů státní správy.
Za reálné pro rok 1996 je možno považovat:
1. Ve vztahu k pojištěncům
- přijetí opatření (zejména
organizačních a v kvalitě lidských
vztahů) pro usnadnění návratu občanů
mezi pojištěnce Pojišťovny,
- prohlubování informovanosti pojištěnců
o jejich právech a povinnostech, založených
platnými právními předpisy a o jejich
odpovědnosti za péči o vlastní zdraví
a zdraví příslušníků jejich
rodiny, za vlastní zdravotní stav při vzniku
nemoci,
- podporu zábranových činností zaměřených
proti drogovým závislostem a některým
infekčním i neinfekčním onemocněním,
- rozšiřování nabídky služeb
Pojišťovny o další druhy pojistných
produktů a zprostředkování jiných
pojistných služeb,
- vydávání osvětově orientovaných
populárně pojatých písemných
materiálů a pořadů pro vysílání
ve sdělovacích prostředcích pro zvyšování
zdravotního povědomí občanů,
- využívání finančních
možností Pojišťovny k doplňování
zdravotní péče, zejména o zdravotně
oslabenou dětskou část populace,
- zasílání přehledů (na požádání)
pojištěncům o nákladech zdravotní
péče účtovaných za její
poskytnutí poskytovateli zdravotní péče.
2. V oblasti finančních vztahů
- zvýšení intenzity kontrol provádění
plateb pojistného zaměstnavateli tak, aby kontrola
u každého z nich byla provedena alespoň jednou
za 5 let,
- ukládání penále, pokut a přirážek
k pojistnému zjištěným porušovatelům
zákonů z oblasti všeobecného zdravotního
pojištění a vypracování strategie
k jejich vymáhání,
- snižování finanční ztráty
z roku 1995 a udržování co nejvyrovnanější
finanční bilance
- - rozdělením základního fondu zdravotního
pojištění na několik částí
podle hlavních druhů zdravotní péče
(stomatologické, ambulantní, nemocniční
a ostatní) s cílem motivovat poskytovatele této
péče k úspornému vynakládání
finančních prostředků (zahrnujících
i finanční prostředky na jimi předepisovaná
léčiva PZT) z odděleného podílu
základního fondu a k dosahování úspory
(nebo ztráty), z které bude zvyšována
(nebo snižována) hodnota bodu,
- - rozšířením aplikací informačního
systému umožňujících zpracovávání
rozsáhlých souborů dat a odhalování
většiny formálních a věcných
závad v poskytovateli zdravotní péče
předkládaných vyúčtováních,
- - provedením zjištění neodůvodněných
rozdílů v průměrných nákladech
na zdravotní péči, vynaložených
na průměrného pojištěnce, mezi
jednotlivými poskytovateli zdravotní péče,
druhy zdravotnických zařízení a okresy
České republiky a jejich odstraňováním,
- - zefektivněním činnosti revizního
systému Pojišťovny přesunem provádění
základních a automatizovaných revizí
na nelékařské pracovníky a nasazením
revizních lékařů k přímým
kontrolám a na řešení odborně
medicínské problematiky,
- - omezováním úhrad za zdravotní
péči poskytnutou pojištěncům
Pojišťovny - podle pravidel dohodnutých ve vzájemných
smlouvách,
- - ambulantním zdravotnickým zařízením,
překročí-li požadované úhrady
o více než 20% zveřejněné průměrné
náklady na léčení jednoho pacienta
(v dané odbornosti a upravené korekčními
indexy),
- - zavedením sledování rozsahu indukované
zdravotní péče a procentním krácením
honoráře předepisujícího lékaře,
překročí-li celostátní průměrné
náklady na indukovanou zdravotní péči
(v dané odbornosti a po úpravě o korekční
indexy),
- - sledováním rozsahu preskribce léčiv
a procentním krácením honoráře
léčiva předepisujícího lékaře,
překročí-li celostátní průměrné
náklady na preskribci léčiv (v dané
odbornosti a po úpravě o korekční
indexy),
- - krácením úhrad za služby poskytované
zejména společnými léčebnými
a vyšetřovacími složkami (laboratoře),
pokud jimi Pojišťovně účtované
zdravotní výkony nebyly indikovány ošetřujícími
lékaři pacientů,
- vracením účtů za zdravotní
výkony provedené pojištěncům
ostatních zdravotních pojišťoven nebo
vyúčtované na neznámá rodná
čísla.
3. Ve vztahu k poskytovatelům zdravotní péče
- projednání a uzavření nových
typových smluv (o poskytování zdravotní
péče a její úhradě), umožňujících
přesnější vymezení podmínek
pro poskytování zdravotní péče
pojištěncům a rozsahu smluvně zajištěné
zdravotní péče a pro uplatnění
výše uvedených regulačních opatření
a případně následné krácení
úhrad (při překročení zjištěných
průměrných hodnot a zveřejněných
průměrných nákladů na léčení
jednoho pacienta),
- bránění ekonomicky nezdůvodněným
požadavkům na zvyšování úhrad
za zdravotní výkony, paušály na léčiva
a za zvláště účtovaný
materiál a léčiva,
- ustálení sítě poskytovatelů
zdravotní péče
- - využíváním zákonné
možnosti Pojišťovny neuzavírat smlouvy s
nově vznikajícími zařízeními
v místech, ve kterých je zdravotní péče
přiměřeně dostupná, v dané
zdravotnické odbornosti již dostatečně
zajištěna a hustota sítě smluvních
zdravotnických zařízení přiměřená
počtu pojištěnců Pojišťovny,
- - vypisováním modifikovaných výběrových
řízení pro zařazení zdravotnického
zařízení do sítě a jejich veřejným
prováděním za účasti státní
správy a zástupců poskytovatelů zdravotní
péče,
- vypracování a vydání kritérií
pro přijetí pacientů do lůžkových
zařízení a pro jejich pobyt na jednotkách
intenzívní péče, akutních a
ošetřovatelských lůžkách,
- podávání jednotného výkladu
obsahu zdravotních výkonů a podmínek
jejich provádění, pro potřeby revizních
činností,
- dopracování podkladů pro vydání
jednotného výkladu obsahu zdravotních výkonů
a podmínek jejich provádění pro odstranění
překážek v činnosti revizních
lékařů a v regulaci neúměrného
nárůstu účtované zdravotní
péče,
- využívání institutu smírčího
řízení k řešení sporů
mezi Pojišťovnou a zdravotnickými zařízeními
a k předcházení soudních pří
o krácení předložených vyúčtování
za zdravotní péči.
4. Ve vztahu ke státní správě
- předložení návrhů k zahrnutí
opatření k regulaci rozsahu a objemu poskytované
zdravotní péče a ke zvýšení
účinnosti regulačních funkcí
zdravotních pojišťoven v této oblasti
(včetně pravomocí sankčních)
do platných právních předpisů,
- uplatnění požadavku
- - na cenovou revizi Seznamu léčiv a prostředků
zdravotnické techniky,
- - na stanovení (nebo přecenění)
cen léčiv pouze jedenkrát ročně,
- - na zavedení sestupné distribuční
přirážky pro distributory léčiv
podle výše ceny vydávaného léčiva,
- - na zpřísnění podmínek
-- - pro vznik nových nestátních zdravotnických
zařízení (zejména v městských
aglomeracích),
-- - pro ambulantní léčebnou péči
lůžkových zdravotnických zařízení,
-- - pro nákupy nákladné zdravotnické
techniky, vyžadující k účelnému
využití určité personální
a technické vybavení i zázemí pacientů,
-- - pro provádění úprav cen zdravotních
výkonů, léčiv a prostředků
zdravotnické techniky, které by měly být
prováděny pouze jednou ročně,
- poskytování věcných podkladů
a návrhů pro vydání nového
Seznamu zdravotních výkonů s bodovými
hodnotami směřujících k jeho zjednodušení,
k odstranění kalkulačních a systémových
chyb, k zavedení nových druhů paušálních
plateb a provedení simultánního odzkoušení
jeho realizovatelnosti v praxi s cílem identifikovat zdravotní
výkony umožňující tvorbu nepřiměřených
příjmů,
- navržení nového systému placení
poskytovatelů lůžkové zdravotní
péče zdravotními pojišťovnami pomocí
některého ze systému "smíšené
platby" (case mix),
- předávání poznatků o věcných
a technických nedostatcích právních
norem z oblasti všeobecného zdravotního pojištění
a jejich novel projevujících se při jejich
praktickém provádění.
5. Ve vztahu k ostatním zdravotním pojišťovnám
- otevření dialogu
- - o zřízení jednoho výběrového
místa pro výběr pojistného na všeobecné
zdravotní pojištění a perspektivně
i pojistného na nemocenské pojištění,
- - o zavedení zajištění (reinsurance)
systému všeobecného zdravotního pojištění
např. fondem (s pevnými příspěvky
zdravotních pojišťoven) pro placení účtu
pojištěnců, kteří v daném
kalendářním roce překročí
stanovenou nebo dohodnutou hranici nákladů na zdravotní
péči
- o výměně informací pro stanovování
reálných celostátních průměrů
nákladů na léčení pacienta
a na léčiva předepisovaná jednomu
pojištěnci.
17. dubna 1996
Provedli jsme ověření účetnictví
Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR
se sídlem Karlovo náměstí 8, Praha
2, IČO 41 19 75 18 a v jeho rámci audit vyúčtování
základního fondu zdravotního pojištění
s tím, že celkový audit roční
účetní závěrky za činnost
Pojišťovny jako celek za rok 1995 bude proveden následně.
Ověření bylo provedeno v souladu se zákonem
č. 524/1992 Sb., o auditorech a Komoře auditorů
České republiky a auditorskými směrnicemi
vydanými Komorou auditorů.
Ověření bylo provedeno výběrovým
způsobem při respektování významnosti
vykazovaných skutečností. Naší
povinností bylo získat všechny informace, které
jsou podle našeho nejlepšího vědomí
pro ověření nezbytné, s tím,
že za vedení účetnictví, jeho
úplnost, průkaznost a správnost odpovídá
vedení Všeobecné zdravotní pojišťovny
ČR.
V rámci auditu byly posouzeny účetní
operace týkající se tvorby a užití
základního fondu zdravotního pojištění
se závěrem, že účetnictví
je vedeno v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb.,
o účetnictví, příslušnými
obecně platnými právními předpisy
a právními předpisy upravujícími
činnost Všeobecné zdravotní pojišťovny
ČR a systém zdravotního pojištění.
Bylo zjištěno, že účetní
závěrka za základní fond zdravotního
pojištění vychází z účetnictví
vedeného úplně, průkazně a
správně. Při ověřování
nebyly zjištěny žádné závažné
skutečnosti, které by naznačovaly, že
vykázaný majetek, pohledávky a závazky,
náklady a výnosy a zůstatek základního
fondu zdravotního pojištění obsahují
významné nesprávnosti.
Na základě provedeného ověření
nejsou k předložené účetní
závěrce základního fondu zdravotního
pojištění výhrady.
V Praze dne 29. 4. 1996
Dozorčí rada ve svém stanovisku vychází
z průběžného sledování
aktivit VZP, z účasti na jednání správní
rady, z poznatků okresních dozorčích
rad a dalších.
Výroční zpráva je podle poznatků
DR vystihujícím vyjádřením
hospodaření a dalších aktivit pojišťovny.
Je zpracována věrohodně a komplexně.
Rok 1995 byl pro VZP rokem vyvrcholení napětí
mezi finančním tokem příjmů
a výdajů na zdravotní péči.
Příčiny obtíží ve financování
zdravotnictví konstatované SR a DR VZP byly postupně
analyzovány i v úrovni vlády a profesních
komorách a je tak vytvořen předpoklad změn
a regulací pro rok 1996 a další léta.
Postupy VZP přispěly k zastavení úbytku
pojištěnců jako základu růstu
v roce 1996.
DR se ztotožňuje se zásadou priority profinancování
činností poskytovatelů nezbytné pro
jejich funkci při současném tlaku na úpravu
systému. Svůj vliv má i rostoucí tlak
revizních lékařů VZP.
1. Fungování okresních orgánů
i ústředních bylo v roce 1995 již plně
funkční. Jedinou slabinou byla vynucená obměna
velké části všech orgánů.
Počet rozhodnutí enormně ale logicky vzrůstá.
Podle vývoje v roce 1996 bude nutno organizačně
reagovat.
Přiměřená je kvalifikační
struktura zaměstnanců VZP. DR oceňuje růst
prestiže a vážnosti VZP, k němuž
ve druhé polovině roku 1995 došlo v souvislosti
s generálním obratem ve zdravotnictví.
2. DR za příznivý jev považuje obrat
v pohybu pojištěnců i s tím, že
VZP i dále je dominantní v kategorii 65 let a více
a že přílišná dominance zvýší
odpovědnost VZP za celý systém.
3. Přes pokrok v zákonech vládní exekutiva
ministerstvem pro hospodářskou soutěž
vynucuje vznik nových, nepotřebných zdravotních
zařízení. Doporučuje členům
SR i DR uplatnit ve své působnosti pomoc VZP.
4. DR se ztotožňuje se zdravotní politikou
VZP. Je ke škodě systému, že mezi návrhy
VZP směrem k regulaci faktorů, které vyvolávají
požadavky na finanční úhrady, a jejich
zapracováním do zákonů či postupů
státní správy, je velká časová
mezera a ani věcný obsah zákonných
norem není nekolizní. Výsledkem je nakonec
zdražení zdravot. výkonů a léčiv.
5. Informační systém VZP zaznamenal v roce
1995 propojení všech okresů s VZP s řadou
efektů. Je účelné stručnou
informaci poskytnout okresním DR k funkci saldokonta.
6. Kontrolní činnost vnitřní je na
dobré úrovni. DR vyhodnotila závěry
NKÚ a konstatovala, že neobsahují žádné
výhrady vůči VZP. Na všechny stížnosti
DR reaguje. Kontroly uvádějí dlužné
pojistné 541 mil. Kč a penále 614 mil. Kč.
Časový posun vyjádřený 540
mil. Kč je vůči 48 mld. pojistného
očekávatelný a je výrazně menší
než platební odklady v podnikatelské sféře
(dosahují 7 - 10%).
V roce 1995 byla velmi účinná aktivita revizních
lékařů. DR celkový efekt 520 mil.
považuje za hodný ocenění. Záběr
je již postačující k vytvoření
určitého klimatu.
7. DR podporuje rozšiřování služeb
typu cestovního zdravotního pojištění.
Považuje za nezbytné poskytovat klientům nezbytné
informace řadou kanálů. Sporná je
účinnost časopisu Jistota s přihlédnutím
k jeho ceně.
8. Rekonstrukce a výstavba objektů v okresech je
významným segmentem vytváření
image VZP. Aktivitu hodnotí DR velmi příznivě.
9. Výnosy a náklady VZP se v obou kategoriích
výrazně odklonily od rozpočtu na rok 1995.
a) výnosy všeob. pojištění překročily
předpoklad o 5 mld. Kč v důsledku zastavení
poklesu pojištěnců a dosáhly 47,2 mld
Kč, z toho od zaměstnavatelů 28,3 mld.
Poklesly ostatní výnosy z 1,3 mld. Kč na
0,396 mld.; je na místě určitá analýza
možností na bankovním trhu a v ostatních
aktivitách.
Příznivý je vývoj cestovního
připojištění.
b) náklady základ. zdravot. fondu překročily
plán o 9,8 mld. Kč a dosáhly 48,9 mld. Kč;
příčina je vyšší počet
pojištěnců ale i růst nákladů
rostoucími počty poskytovatelů, léky
a technikou. Je zřejmé, že rozdíl znamená
deficit finanční bilance.
DR nenašla žádný aspekt v působnosti
VZP, který by mohl bilanci změnit. Východiskem
je jen pevná regulace nákladů včetně
tlumení výkonů fiktivních.
10. Náklady na provoz a pořízení investic
se daří i dále držet v úrovni
1,8 mld. Kč, tj. cca 3,6%.
11. DR se jeví dosažený vyměřovací
základ 5925,- Kč příliš nízký.
Doporučuje uplatnit při novele zákona povinnost
zaměstnavatelů sdělovat jednotlivým
pojišťovnám dosažené výdělky
a VZ.
Závěr
DR vyjadřuje souhlas s výroční zprávou
za rok 1995 a s hospodařením VZP.
Činnost VZP probíhala v rámci zákonů
a navazujících předpisů. Opakuje svoji
konstataci ze stanoviska ke zprávě za rok 1994 o
nezbytnosti regulace systému, změny motivace poskytovatelů,
posílení pozice pojišťovny a zvýšení
úlohy pojišťoven.
V té souvislosti se DR ztotožňuje se závěry
zprávy k roku 1996.
V Praze dne 2. května 1996
Sbor zástupců schvaluje Výroční
zprávu Všeobecné zdravotní pojišťovny
České republiky za rok 1995 v předloženém
znění.
V Praze dne 7. května 1996
ROZVAHA ÚČ POD 1 - 01 | |||||
Název a sídlo účetní jednotky | |||||
VZP ČR | |||||
Čís. ř. | IKF | Rok | Měsíc | IČO | Karlovo nám. 8 |
01 | 801093 | 95 | 12 | 41197518 | 120 00 Praha 2 |
Schváleno FMF
č. j. V/1 - 31 388/1992
Účetní jednotka doručí účetní
závěrku současně s doručením
daňového přiznání za daň
z příjmů
2 x příslušnému daňovému
úřadu (daňovému orgánu)
1 x Okresní statistické správě (Městské
statistické správě Praha), resp. Krajské
statistické správě
AKTIVA CELKEM | 001 | 7 048 864 | 472 461 | 6 576 403 | ||||
A. | Pohledávky za upsané vlastní jmění | 002 | ||||||
B. | Stálá aktiva | 003 | 2 721 394 | 472 461 | 2 248 933 | |||
B. | I. | Nehmotný investiční majetek | 004 | 77 463 | 35 814 | 41 649 | ||
B. | I. | 1. | Zřizovací výdaje | 005 | ||||
2. | Nehmotné výsledky výzkumné a obdobné činnosti | 006 | ||||||
3. | Software | 007 | 77 463 | 35 814 | 41 649 | |||
4. | Ocenitelná práva | 008 | ||||||
5. | Jiný nehmotný investiční majetek | 009 | ||||||
6. | Nedokončené nehmotné investice | 010 | ||||||
7. | Poskytnuté zálohy na nehmotný investiční majetek | 011 | ||||||
B. | II. | Hmotný investiční majetek | 012 | 2 193 994 | 436 647 | 1 757 347 | ||
B. | II. | 1. | Pozemky | 013 | 43 342 | 43 342 | ||
2. | Budovy, haly a stavby | 014 | 440 039 | 22 735 | 417 304 | |||
3. | Stroje, přístroje a zařízení, dopravní prostředky a inventář | 015 | 715 435 | 413 912 | 301 523 | |||
4. | Pěstitelské celky trvalých porostů | 016 | ||||||
5. | Základní stádo a tažná zvířata | 017 | ||||||
6. | Jiný hmotný investiční majetek | 018 | 122 | 122 | ||||
7. | Nedokončené hmotné investice | 019 | 763 979 | 763 979 | ||||
8. | Poskytnuté zálohy na hmotný investiční majetek | 020 | 231 077 | 231 077 | ||||
9. | Opravná položka k nabytému majetku | 021 | ||||||
B. | III. | Finanční investice | 022 | 449 937 | 449 937 | |||
B. | III. | 1. | Podílové cenné papíry a vklady v podnicích s rozhodujícím vlivem | 023 | ||||
2. | Podílové cenné papíry a vklady v podnicích s podstatným vlivem | 024 | 439 857 | 439 857 | ||||
3. | ostatní investiční cenné papíry a vklady | 025 | 80 | 80 | ||||
4. | Půjčky podnikům ve skupině | 026 | ||||||
5. | Jiné finanční investice | 027 | 10 000 | 10 000 | ||||
C. | Oběžná aktiva | 028 | 4 320 045 | 4 320 045 | ||||
C. | I. | Zásoby | 029 | 3 175 | 3 175 | |||
C. | I. | 1. | Materiál | 030 | 3 175 | 3 175 | ||
2. | Nedokončená výroba a polotovary | 031 | ||||||
3. | Výrobky | 032 | ||||||
4. | Zvířata | 033 | ||||||
5. | Zboží | 034 | ||||||
6. | Poskytnuté zálohy a zásoby | 035 | ||||||
C. | II. | Dlouhodobé pohledávky | 036 | 103 330 | 103 330 | |||
C. | II. | 1. | Pohledávky z obchodního styku | 037 | 103 330 | 103 330 | ||
2. | Pohledávky ke společníkům a sdružení | 038 | ||||||
3. | Pohledávky v podnicích s rozhodujícím vlivem | 039 | ||||||
4. | Pohledávky v podnicích s podstatným vlivem | 040 | ||||||
5. | Jiné pohledávky | 041 | ||||||
C. | III. | Krátkodobé pohledávky | 042 | 1 943 523 | 1 943 523 | |||
C. | III. | 1. | Pohledávky z obchodního styku | 043 | 1 920 704 | 1 920 704 | ||
2. | Pohledávky ke společníkům a sdružení | 044 | ||||||
3. | Sociální zabezpečení | 045 | ||||||
4. | Stát - daňové pohledávky | 046 | 653 | 653 | ||||
5. | Stát - odložená daňová pohledávka | 047 | ||||||
6. | Pohledávky v podnicích s rozhodujícím vlivem | 048 | ||||||
7. | Pohledávky v podnicích s podstatným vlivem | 049 | ||||||
8. | Jiné pohledávky | 050 | 22 166 | 22 166 | ||||
C. | IV. | Finanční majetek | 051 | 2 270 017 | 2 270 017 | |||
C. | IV. | 1. | Peníze | 052 | 2 723 | 2 723 | ||
2. | Účty v bankách | 053 | 2 267 294 | 2 267 294 | ||||
3. | Krátkodobý finanční majetek | 054 | ||||||
D. | Ostatní aktiva přechodné účty aktiv | 055 | 7 425 | 7 425 | ||||
D. | I. | Časové rozlišení | 056 | 6 889 | 6 889 | |||
D. | I. | 1. | Náklady příštích období | 057 | 6 873 | 6 873 | ||
2. | Příjmy příštích období | 058 | 14 | 14 | ||||
3. | Kursové rozdíly aktivní | 059 | 2 | 2 | ||||
D. | II. | Dohadné účty aktivní | 060 | 536 | 536 | |||
Kontrolní číslo | 999 | 28 194 920 | 1 889 844 | 26 305 076 |
PASIVA CELKEM | 061 | 6 576 403 | ||||
A. | Vlastní jmění | 062 | -836 688 | |||
A. | I. | Základní jmění | 063 | 925 909 | ||
A. | I. | 1. | Základní jmění | 064 | 925 909 | |
2. | Vlastní akcie | 065 | ||||
A. | II. | Kapitálové fondy | 066 | -2 411 972 | ||
A. | II. | 1. | Emisní ážio | 067 | ||
2. | Ostatní kapitálové fondy | 068 | -2 411 972 | |||
3. | Oceňovací rozdíly z přecenění majetku | 069 | ||||
4. | Oceňovací rozdíly z kapitálových účastí | 070 | ||||
A. | III. | Fondy ze zisku | 071 | 588 097 | ||
A. | III. | 1. | Zákonný rezervní fond | 072 | 301 541 | |
2. | Nedělitelný fond | 073 | ||||
3. | Statutární a ostatní fondy | 074 | 286 556 | |||
A. | IV. | Hospodářský výsledek minulých let | 075 | |||
A. | IV. | 1. | Nerozdělený zisk minulých let | 076 | ||
2. | Neuhrazená ztráta minulých let | 077 | ||||
A. | V. | Hospodářský výsledek běžného účetního období (+/-) | 078 | 61 278 | ||
B. | Cizí zdroje | 079 | 6 216 449 | |||
B. | I. | Rezervy | 080 | 2 | ||
B. | I. | 1. | Rezervy zákonné | 081 | ||
2. | Rezerva na kursové ztráty | 082 | 2 | |||
3. | Ostatní rezervy | 083 | ||||
B. | II. | Dlouhodobé závazky | 084 | |||
B. | II. | 1. | Závazky k podnikům s rozhodujícím vlivem | 085 | ||
2. | Závazky k podnikům s podstatným vlivem | 086 | ||||
3. | Dlouhodobé přijaté zálohy | 087 | ||||
4. | Emitované dluhopisy | 088 | ||||
5. | Dlouhodobé směnky k úhradě | 089 | ||||
6. | Jiné dlouhodobé závazky | 090 | ||||
B. | III. | Krátkodobé závazky | 091 | 6 006 097 | ||
B. | III. | 1. | Závazky z obchodního styku | 092 | 5 777 954 | |
2. | Závazky ke společníkům a sdružení | 093 | 27 | |||
3. | Závazky k zaměstnancům | 094 | 16 980 | |||
4. | Závazky ze sociálního zabezpečení | 095 | 19 595 | |||
5. | Stát - daňové závazky a dotace | 096 | 6 328 | |||
6. | Stát - odložený daňový závazek | 097 | ||||
7. | Závazky k podnikům s rozhodujícím vlivem | 098 | ||||
8. | Závazky k podnikům s podstatným vlivem | 099 | ||||
9. | Jiné závazky | 100 | 185 213 | |||
B. | IV. | Bankovní úvěry a výpomoci | 101 | 210 350 | ||
B. | IV. | 1. | Bankovní úvěry dlouhodobé | 102 | 210 350 | |
2. | Běžné bankovní úvěry | 103 | ||||
3. | Krátkodobé finanční výpomoci | 104 | ||||
C. | Ostatní pasiva - přechodné účty pasiv | 105 | 1 196 642 | |||
C. | I. | Časové rozlišení | 106 | 1 193 648 | ||
C. | I. | 1. | Výdaje příštích období | 107 | 578 | |
2. | Výnosy příštích období | 108 | 1 193 069 | |||
3. | Kursové rozdíly pasivní | 109 | 1 | |||
C. | II. | Dohadné účty pasivní | 110 | 2 994 | ||
Kontrolní číslo | 999 | 26 241 340 |