Kapitola: 333
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 467 893 | 468 043 | 377 401 | 80,63 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 467 893 | 468 043 | 377 401 | 80,63 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
467 893 | 468 043 | 377 401 | 80,63 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 51 574 167 | 59 042 324 | 58 852 600 | 99,68 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 19 150 815 | 17 345 509 | 17 175 415 | 99,02 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 22 005 717 | 28 907 095 | 28 894 884 | 99,96 | |
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | 10 417 635 | 12 789 720 | 12 782 301 | 99,94 | |
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | 688 924 | 965 934 | 964 931 | 99,90 | |
ostatní dotace a příspěvky | 9 728 711 | 11 823 786 | 11 817 370 | 99,95 | |
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 3 798 600 | 4 872 407 | 4 918 852 | 100,95 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
55 372 767 | 63 914 731 | 63 771 452 | 99,78 |
Kapitola: 333 Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy ČR
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 467 893 | 468 043 | 377 401 | 80,63 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 467 893 | 468 043 | 377 401 | 80,63 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 19 150 815 | 17 345 509 | 17 175 415 | 99,07 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 12 587 744 | 11 307 267 | 11 338 519 | 100,28 |
z toho: | ||||
- státní správa | 436 316 | 472 411 | 473 161 | 100,15 |
- pojistné a příděl do FKSP | 4 657 465 | 4 183 524 | 4 154 785 | 99,31 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 22 005 717 | 28 907 095 | 28 894 884 | 99,96 |
Neinv. dotace občanským sdružením | 688 924 | 965 934 | 964 931 | 99,90 |
Ostatní dotace a příspěvky | 9 728 711 | 11 823 786 | 11 817 370 | 99,95 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 2 107 400 | 638 266 | 649 334 | 101,73 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 10 000 | 11 120 | 13 950 | 125,45 |
- individuální dotace | 219 400 | 155 974 | 162 739 | 104,34 |
- systémové dotace | 1 878 000 | 471 172 | 472 645 | 100,31 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | 1 691 200 | 4 234 141 | 4 269 518 | 100,84 |
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | 362 200 | 534 412 | 535 612 | 100,22 |
- systémové dotace příspěvkovým org. | 1 072 200 | 3 485 525 | 3 483 017 | 99,93 |
- syst. dotace občanským sdružením | 41 500 | 200 451 | 200 824 | 100,19 |
- syst. dotace ostatním subjektům | 215 300 | 13 753 | 50 065 | 364,03 |
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 333 - Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy ČR
Rozpočtové organizace celkem | 116 294 | 12 587 744 | 114 193 | 12 473 551 | 8 938 | 109 194 | 11 307 267 | 77 666 | 11 229 601 | 8 570 | 107 357 | 11 328 519 | 60 375 | 11 278 144 | 8 754 | -1 837 | 31 252 | 568 | 0 | 568 | 121,03 | 97,94 | 102,15 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
2 992 | 436 316 | 3 665 | 432 651 | 12 050 | 3 156 | 472 441 | 4 063 | 468 378 | 12 367 | 3 022 | 473 161 | 3 475 | 469 686 | 12 952 | -134 | 720 | 83 | 0 | 83 | 115,37 | 107,48 | 104,73 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 380 | 68 583 | 445 | 68 138 | 14 943 | 403 | 71 600 | 943 | 7 657 | 14 611 | 372 | 71 111 | 878 | 70 233 | 15 733 | -31 | -489 | 83 | 83 | 119,20 | 105,29 | 107,68 | |
Česká školní inspekce | 426 | 66 988 | 137 | 66 851 | 13 077 | 426 | 71 393 | 531 | 70 862 | 13 862 | 418 | 71 451 | 195 | 71 256 | 14 206 | -8 | 58 | 113,14 | 108,63 | 102,48 | |||
Školské úřady | 2 186 | 300 745 | 3 083 | 297 662 | 11 347 | 2 327 | 329 448 | 2 589 | 326 859 | 11 705 | 2 232 | 330 599 | 2 402 | 328 197 | 12 253 | -95 | 1 151 | 115,06 | 107,99 | 104,68 | |||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 113 302 | 12 151 428 | 110 528 | 12 040 900 | 8 856 | 106 038 | 10 834 826 | 73 603 | 10 761 223 | 8 457 | 104 335 | 10 865 358 | 56 900 | 10 808 458 | 8 633 | -1 703 | 30 532 | 485 | 485 | 121,13 | 97,48 | 102,08 | |
Příspěvkové organizace celkem | 136 479 | 16 215 373 | 208 637 | 16 006 736 | 9 774 | 178 464 | 21 559 827 | 579 138 | 20 980 689 | 9 797 | 169 002 | 20 960 419 | 479 844 | 20 480 575 | 10 099 | -9 462 | -599 408 | 2 135 | 0 | 2 135 | 115,20 | 103,33 | 103,08 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 67 358 | 18 024 | 49 334 | 0 | 82 272 | 27 981 | 85 291 | 0 | 0 | 14 914 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 88 022 | 10 805 222 | 193 637 | 10 611 585 | 10 046 | 118 394 | 14 927 561 | 525 843 | 14 401 718 | 10 137 | 110 325 | 14 334 990 | 426 757 | 13 908 233 | 10 504 | -8 069 | -592 571 | 2 135 | 2 135 | 119,84 | 104,57 | 103,64 | |
PO (školy) zřízené obcemi | 48 457 | 5 410 151 | 15 000 | 5 395 151 | 9 278 | 60 070 | 6 632 266 | 53 295 | 6 578 971 | 9 127 | 58 677 | 6 625 429 | 53 087 | 6 572 3423 | 9 334 | -1 393 | -6 8/37 | 0,00 | 100,60 | 102,27 | |||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 252 773 | 28 803 117 | 322 830 | 28 480 287 | 9 369 | 287 658 | 32 867 094 | 656 804 | 32 210 290 | 9 331 | 276 359 | 32 298 938 | 540 219 | 31 758 719 | 9 577 | -11 299 | -568 156 | 2 703 | 0 | 2 703 | 119,24 | 101,99 | 102,63 |
Kapitola 333 - Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy České republiky
Schválený rozpočet celkových příjmů
na rok 1996 činil 467 893 tis. Kč. Skutečné
příjmy rozpočtových organizací
za rok 1996 dosáhly 377 401 tis. Kč, tj. 80,63%
rozpočtu po všech rozpočtových změnách.
Ve srovnání s rokem 1995 bylo skutečné
čerpání příjmů za rok
1996 nižší o 16 331 tis. Kč, tj. o 4,15%.
V příjmech na § 4021 hospodářská
činnost, které dosáhly 5 935 tis. Kč,
je zahrnut účet doplňkových zdrojů
investičních prostředků ve výši
5 830 tis. Kč.
Nesplněné příjmy ve výši
90 642 tis. Kč jsou kryty odpovídajícím
objemem nečerpaných ostatních neinvestičních
výdajů rozpočtových organizací.
Neplnění příjmů v posledních
letech je důsledkem změny formy hospodaření,
kdy výnosy příspěvkových organizací
nejsou příjmem státního rozpočtu.
Zdrojem příjmové stránky rozpočtu
byly příjmy z činnosti rozpočtových
organizací, doplňkové, nahodilé a
ostatní příjmy. Z hlediska věcného
byly příjmy realizovány především
vybíráním poplatků v mateřských
školách a školních družinách,
za ubytování v domovech mládeže, poplatky
za pobyt dětí ve školách v přírodě,
příjmy z nájmů, úroků
a pod.
Schválený rozpočet neinvestičních
výdajů ROPO ve výši 51 574 167 tis.
Kč byl ve skutečnosti čerpán na 58
852 600 tis. Kč, tj. na 114,11%. Během roku 1996
byl rozpočet průběžně upravován
rozpočtovými opatřeními a dosáhl
výše 59 042 324 tis. Kč. Skutečné
čerpání představuje 99,68% ve vztahu
k upravenému rozpočtu na rok 1996 a ke skutečnosti
roku 1995 činí 130,23%. Nárůst proti
roku 1995 je ovlivněn delimitací organizací
z Ministerstva hospodářství, Ministerstva
zdravotnictví a České komise pro vědecké
hodnosti z Úřadu vlády ČR. V návaznosti
na zákon 272/1996 Sb. byl rozpočet neinvestičních
výdajů kapitoly Ministerstva školství,
mládeže a tělovýchovy posílen
o 7 197 934 tis. Kč.
V průběhu roku 1996 bylo provedeno celkem 95 rozpočtových
opatření. Rozpočet Ministerstva školství,
mládeže a tělovýchovy byl posílen
celkem o 7 468 157 tis. Kč neinvestičních
výdajů (z toho mzdové prostředky rozpočtových
a příspěvkových organizací
byly zvýšeny o 4 063 977 tis. Kč) a o 1 073
807 tis. Kč investičních výdajů.
Jednalo se zejména o tyto rozpočtové úpravy:
* přesun finančních prostředků
z neinvestičních výdajů RO do příspěvku
PO v rámci NIV ROPO a mzdových prostředků
ROPO, který se uskutečnil ve dvou etapách
a byl směrován do ostatních příspěvků:
- na konci II. čtvrtletí bylo přesunuto 1
187 146 tis. Kč z NIV RO do příspěvku
PO, z toho bylo 1 128 794 tis. Kč mzdových prostředků;
- v závěru IV. čtvrtletí bylo převedeno
z NIV RO do příspěvku PO dalších
574 007 tis. Kč, z toho 171 109 tis. Kč mzdových
prostředků;
* převedení 68 531 tis. Kč z investičních
prostředků do neinvestičních prostředků
v důsledku kritické situace ve financování
provozních potřeb škol a školských
zařízení;
* snížení neinvestičních výdajů
(s výjimkou mzdových prostředků) podle
usnesení vlády ČR č. 441/1996, o úpravě
státního rozpočtu České republiky
na rok 1996, o 420 180 tis. Kč, které se promítlo
do věcných výdajů všech oblastí
resortu s výjimkou ostatních dotací a příspěvků
a prostředků na vědu a výzkum;
* posílení rozpočtu kapitoly o 7 197 934
tis. Kč v návaznosti na zákon č. 272/96
Sb., kterým se provádějí některá
opatření v soustavě ústředních
orgánů státní správy České
republiky (tato úprava byla objemově největší
činila téměř 77% celkových
rozpočtových úprav);
* celkem 226 486 tis. Kč na úkoly v oblasti výzkumu
a vývoje, které byly do kapitoly převedeny
36 rozpočtovými úpravami;
* občanským sdružením na sportovní
reprezentaci 286 000 tis. Kč;
* na činnost Vysokoškolského sportovního
centra 26 100 tis. Kč;
* na program sociální prevence a prevence kriminality
přidělených ve 4 rozpočtových
úpravách celkem 44 500 tis. Kč;
* a další jako např. na projekty v rámci
Národního programu "Zdraví", na
projekty spolupráce s CERN a SÚJV Dubno atd.
Schválený Rozpočet neinvestičních
výdajů RO ve výši 19 150 815 tis. Kč
byl ve skutečnosti čerpán ve výši
17 175 41 5 tis. Kč, tj. na 89,69%. Během roku 1996
byl rozpočet průběžně upravován
rozpočtovými opatřeními a dosáhl
výše 17 345 509 tis. Kč. Čerpání
skutečnosti rozpočtu představuje ve vztahu
k upravenému rozpočtu na rok 1996 99,02% a ke skutečnosti
za rok 1995 činí 107,42%.
Závazný ukazatel mzdových prostředků
RO ve schváleném rozpočtu ve výši
12 587 744 tis. Kč byl ve skutečnosti čerpán
na 11 338 519 tis. Kč, tj. na 90,08%. Během roku
byl rozpočet průběžně upravován
rozpočtovými opatřeními a dosáhl
výše 11 307 267 tis. Kč. V rámci přesunů
finančních prostředků z neinvestičních
výdajů RO do příspěvků
na činnost PO byl rozpočet mzdových prostředků
RO snížen o 1 299 903 tis. Kč. Odstupné
pro zaměstnance a zvýšení platu p. ministra
znamenalo navýšení rozpočtu o 388 tis.
Kč. V návaznosti na zákon č. 272/l
996 Sb., o změnách kompetencí, byl rozpočet
mzdových prostředků rozpočtových
organizací posílen o 19 038 tis. Kč (v souvislosti
s převodem 117 zaměstnanců, tj. v ročním
přepočtu 113 osob). Skutečné čerpání
11 338 519 tis. Kč ve vztahu k upravenému rozpočtu
na rok 1996 představuje 100,28%, ve vztahu ke skutečnosti
za rok 1995 činí 109,70%. Překročení
rozpočtu o 31 252 tis. Kč je kryto čerpáním
prostředků fondu odměn ve výši
60 206 tis. Kč. Za neobsazená místa vázaly
rozpočtové organizace 568 tis. Kč.
V resortu Ministerstva školství, mládeže
a tělovýchovy hospodařily v roce 1996 jako
rozpočtové organizace: vlastní úřad
MŠMT, Česká školní inspekce, 86
školských úřadů a 59 rozpočtových
organizací v regionálním školství.
Dále Správa přípravy učňů
delimitovaná z bývalého Ministerstva hospodářství.
Všechny ostatní organizace přešly na příspěvkovou
formu hospodaření.
Česká školní inspekce překročila
závazný limit mzdových prostředků
o 58 tis. Kč. Toto překročení bylo
se souhlasem Ministerstva financí kryto nedočerpáním
mzdových prostředků za státní
správu.
Rozpočet školských úřadů
byl posílen o 29 197 tis. Kč a limit počtu
zaměstnanců zvýšen o 141 osob k zabezpečení
plynulého financování škol. Posílení
školských úřadů bylo zajištěno
v rámci rozpočtu kapitoly.
Schválený rozpočet mzdových prostředků
rozpočtových a příspěvkových
organizací činil 28 803 117 tis. Kč. Úpravy
rozpočtu zvýšily mzdové prostředky
ROPO v roce 1996 celkem o 4 063 977 tis. Kč. Upravený
rozpočet mzdových prostředků ROPO
činil 32 867 094 tis. Kč. V návaznosti na
zákon č. 272/1996 Sb., o změnách kompetencí,
byl k 1. 11. 1996 v rámci delimitací rozpočet
mzdových prostředků PO posílen o 3
963 490 tis. Kč a rozpočet mzdových prostředků
RO o 19 038 tis. Kč.
V roce 1996, stejně jako v roce 1995, byl ve státním
rozpočtu preferován resort školství,
což se projevuje v nárůstu průměrného
platu zaměstnanců rozpočtových a příspěvkových
organizací, který se proti skutečnosti roku
1995 ve výši 8 031 Kč zvýšil v
roce 1996 na 9 577 Kč, tj. o 19,24%. Rychlejší
tempo růstu průměrných platů
bylo v rozpočtu určeno k posílení
platové úrovně pedagogických pracovníků.
Schválený rozpočet příspěvků
na činnost příspěvkovým organizacím
ve výši 22 005 717 tis. Kč byl ve skutečnosti
čerpán ve výši 28 894 884 tis. Kč,
tj. na 131,31%. Upravený rozpočet 28 907 095 tis.
Kč zahrnuje i částku 6 504 734 tis. Kč
pro školy a školská zařízení,
delimitovaná podle zák. č. 272/1996. Skutečné
čerpání rozpočtu představuje
ve vztahu k upravenému rozpočtu na rok 1996 99,96%
a ke skutečnosti za rok 1995 činí 143,96%.
V resortu Ministerstva školství, mládeže
a tělovýchovy hospodařily jako příspěvkové
organizace v roce 1996 všechny vysoké školy,
školní zemědělské podniky vysokých
škol, lesní podniky vysokých škol, školní
hospodářství středních škol,
výzkumné ústavy a ostatní přímo
řízené organizace a většina škol
a školských zařízení v regionálním
školství. K 31. 12. 1996 bylo MŠMT zřizovatelem
2 431 příspěvkových organizací.
Účelové dotace na podporu výzkumu
a vývoje technologií ve smyslu zákona ČNR
č. 300/1992 Sb., ve znění pozdějších
předpisů, byly v roce 1996 určeny zejména
vysokým školám. Celkem bylo v kapitole 333
uvolněno na projekty výzkumu a vývoje 274
311 tis. Kč neinvestičních prostředků
a 36 476 tis. Kč investičních prostředků.
Ostatní dotace a příspěvky, poskytované
organizacím jiných zřizovatelů, činily
ve schváleném rozpočtu 9 728 711 tis. Kč.
Upravený rozpočet 11 823 786 tis. Kč zahrnuje
i částku 617 637 tis. Kč pro školy a
školská zařízení, delimitovaná
podle zákona č. 272/1996. Skutečné
čerpání 11 817 370 tis. Kč představuje
ve vztahu k upravenému rozpočtu na rok 1996 99,95%
a ke skutečnosti za rok 1995 činí 144,29%.
V rámci ostatních dotací a příspěvků
bylo:
- pro školy zřizované obcemi (na mzdy pracovníků,
na výdaje na učebnice, školní pomůcky
a školní potřeby) vyčleněno 8
195 427 tis. Kč. Během roku byl rozpočet
upravován a dosáhl výše 9 555 431 tis.
Kč. Vyčerpáno bylo 9 555 495 tis. Kč,
tj. 100,00%,
- na dotace soukromým školám vyčleněno
1 278 924 tis. Kč. Během roku byl rozpočet
upraven na 1964 107 tis. Kč (včetně částky
599 325 tis. Kč pro školy a školská zařízení,
delimitovaná podle zákona č. 272/1996). Vyčerpáno
bylo 1 961 440 tis. Kč, tj. 99,86%,
- na dotace církevním školám vyčleněno
254 360 tis. Kč. Během roku byl rozpočet
upraven a dosáhl výše 303 590 tis. Kč
(včetně částky 18 312 tis. Kč
pro školy a školská zařízení,
delimitovaná podle zákona č. 272/1996). Vyčerpáno
bylo 299 795 tis. Kč, tj. 98,74%,
- dále byly poskytnuty sdružené prostředky
na provoz 658 tis. Kč, čerpáno bylo 638 tis.
Kč, tj. 96,96%. Jedná se o část prostředků,
určených na prevenci kriminality, které byly
určeny pro regionální školství.
Dotace občanským sdružením na neinvestiční
výdaje byla ve schváleném rozpočtu
MŠMT 688 924 tis. Kč. Během roku byl rozpočet
upravován a dosáhl výše 965 934 tis.
Kč. Skutečné čerpání
964 931 tis. Kč představuje k upravenému
rozpočtu na rok 1996 99,90% a ke skutečnosti za
rok 1995 činí 102,57%.
Ve schváleném rozpočtu investičních
prostředků bylo pro občanská sdružení
určeno 41 500 tis. Kč. Během roku byl rozpočet
upravován a dosáhl výše 200 451 tis.
Kč. Čerpání ve výši 200
824 tis. Kč představuje k upravenému rozpočtu
na rok 1996 100,19%.
Dotace byly určeny pro občanská sdružení
v oblasti mládeže, tělovýchovy a sportovní
reprezentace, pro občanská sdružení
dětí a mládeže, pro profesní
spolky učitelů základních, středních
a speciálních škol.
V čerpání systémových investičních
dotací občanským sdružením je
účetně obsaženo i 700 tis. Kč
poskytnutých občanskému sdružení
"Kolpingovo dílo Jihlava, které nepatří
do resortu MŠMT, ale do resortu Ministerstva zdravotnictví.
K jejímu zahrnutí do kapitoly MŠMT došlo
omylem České národní banky. Závada
v účetnictví byla resortem MŠMT zjištěna
po účetní závěrce.
Schválený rozpočet investičních
výdajů rozpočtových organizací
a příspěvků na investice příspěvkových
organizací ve výši 3 798 600 tis. Kč
byl ve skutečnosti čerpán na 4 918 852 tis.
Kč, tj. na 129,49%. Během roku 1996 byl rozpočet
upravován rozpočtovými opatřeními
a dosáhl výše 4 872 407 tis. Kč. Skutečné
čerpání představuje ve vztahu k upravenému
rozpočtu na rok 1996 100,95% a ke skutečnosti za
rok 1995 činí 120,63%. Bez učňovských
zařízení, zdravotnických škol
a školských zařízení, delimitovaných
podle zákona č. 272/1996 Sb., by čerpání
investičních výdajů ROPO činilo
4 388 782 tis. Kč.
V průběhu roku bylo provedeno v oblasti investičních
výdajů 28 rozpočtových opatření.
Jednalo se zejména o tyto rozpočtové úpravy:
- v rámci Programu zkvalitnění technického
stavu škol a školských zařízení
byly pro rok 1996 uvolněny z účelové
rezervy VPS prostředky ve výši 380 246 tis.
Kč;
- snížení investičních výdajů
podle usnesení vlády ČR č. 441/1996,
o úpravě státního rozpočtu
České republiky na rok 1996, o 189 900 tis. Kč;
- při zúčtování za rok 1995
byly do kapitoly převedeny nevyčerpané investiční
prostředky ve výši 34 mil. Kč;
- systémové dotace PO na investice byly zvýšeny
o 180 000 tis. Kč - Masarykova univerzita Brno - ekonomicko
správní fakulta;
- posílení rozpočtu kapitoly o 531 220 tis.
Kč v návaznosti na zákon č. 272/1996
Sb., kterým se provádějí některá
opatření v soustavě ústředních
orgánů státní správy České
republiky;
- další rozpočtová opatření
se týkala přesunů mezi závaznými
ukazateli, zejména přesuny prostředků
z investičních výdajů RO do příspěvků
PO na investice, posílení rozpočtu v oblasti
výzkumu a vývoje atd.
Překročení upraveného rozpočtu
v rámci tzv. běžné míry investování
je v plné výši kryto mimorozpočtovými
zdroji, které byly v souladu s platnou metodikou převedeny
na bankovní účet doplňkových
zdrojů investičních prostředků
rozpočtových organizací ve výši
5 830 tis. Kč.
K překročení upraveného rozpočtu
systémových investičních dotací
příspěvkovým organizacím došlo
nesprávným otevřením limitu u Vysokého
učení technického v Brně. Částka
50 000 tis. Kč, kterou VUT Brno převedlo na svůj
běžný účet, byla ihned po zjištění
omylu vrácena do státního rozpočtu.
Schválený rozpočet investičních
výdajů rozpočtových organizací
činil 2 107 400 tis. Kč, po změnách
638 266 tis. Kč a byl čerpán částkou
649 334 tis. Kč, tj. na 101,73% rozpočtu po změnách
(včetně výdajů na hospodářskou
činnost ve výši 498 tis. Kč). Ke skutečnosti
roku 1995 se investiční výdaje RO zvýšily
na 102,63%.
Proti roku 1995, kdy čerpání investičních
dotací příspěvkovým a ostatním
organizacím činilo 3 444 928 tis. Kč, se
zvýšilo v roce 1996 na 4 269 518 tis. Kč, tj.
123,94%. Bez učňovských zařízení,
zdravotnických škol a školských zařízení,
delimitovaných podle zákona č. 272/1996 Sb.,
by investiční dotace příspěvkovým
a ostatním organizacím kapitoly činily 3
739 448 tis. Kč (proti roku 1995 zvýšení
na 108,55%).
V rámci výstavby vysokých škol bylo
dokončeno 39 staveb, např. Lesnická fakulta
České zemědělské univerzity
v Praze, Informační centrum Univerzity Palackého
v Olomouci. Zahájeno bylo 55 staveb, např. rekonstrukce
Masarykových kolejí ČVUT Praha, Univerzitní
knihovna Pardubické univerzity, rekonstrukce a modernizace
Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v
Brně.
V regionálním školství bylo dokončeno
73 staveb, např. Gymnázium v Mělníku,
Sokolově, Stříbře, Obchodní
akademie v Blansku a zahájeno bylo 29 staveb (přístavba
Gymnázia v Liberci, Obchodní akademie v Rakovníku,
nástavba Obchodní akademie v Jihlavě, dostavba
Gymnázia v Třinci a další).
Kromě výdajů státního rozpočtu
prostřednictvím kapitoly 333 - MŠMT jsou prostřednictvím
kapitoly 714 - školství v působnosti územních
orgánů poskytovány prostředky na provozní
a investiční výdaje mateřských
škol, základních škol a školských
zařízení.
Výdaje kapitoly 714 na rok 1996 činily 16 141 152
tis. Kč, tj. plnění na 122,89% k rozpisu
okresních a obecních úřadů.
Z toho neinvestiční výdaje ROPO činily
9 956 946 tis. Kč a investiční výdaje
ROPO činily 6 184 206 tis. Kč. Nejvíce prostředků
bylo vynaloženo na materiální výdaje
a na údržbu a opravy. V rámci Programu zkvalitnění
technického stavu škol a školských zařízení
byly pro rok 1996 uvolněny z účelové
rezervy VPS prostředky ve výši 1 125 000 tis.
Kč. Ve srovnání se skutečností
za rok 1995 výdaje kapitoly 714 vzrostly na 117,30%.
Celkové výdaje na odvětví školství
činily v roce 1996 celkem 79 912 604 tis. Kč, tj.
126,78% ve srovnání se skutečností
za rok 1995.
Čerpání rozpočtu proběhlo v
souladu se specifiky danými oblastí školství.
Červnové zvýšení vyplývá
z vyplácení mzdových prostředků
na období prázdnin a výplaty 13. platu. V
listopadu bylo čerpání rozpočtu ovlivněno
delimitací v souladu se zákonem č. 272/1996
Sb. Nerovnoměrnost čerpání příspěvků
na provoz příspěvkovým a podobným
organizacím byla odstraněna regulačním
opatřením Ministerstva financí, podle kterého
se limity příspěvkovým organizacím
stanovily vždy na příslušný měsíc,
nikoli již na celé čtvrtletí.
Kapitola: 334
Ministerstvo kultury ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 3 000 | 3 000 | 9 989 | 332,97 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 3 000 | 3 000 | 9 989 | 332,97 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
3 000 | 3 000 | 9 989 | 332,97 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 2 891 480 | 2 937 706 | 2 909 661 | 99,05 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 151 444 | 166 409 | 147 015 | 88,5 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 1 967 632 | 2 067 941 | 2 067 104 | 99,95 | |
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | 772 404 | 703 356 | 695 542 | 98,89 | |
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | 54 870 | 74 434 | 73 526 | 98,78 | |
ostatní dotace a příspěvky | 717 534 | 628 922 | 622 016 | 98,90 | |
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 957 000 | 623 630 | 620 115 | 99,44 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
3 848 480 | 3 561 336 | 3 529 776 | 99,11 |
Kapitola: 334 Ministerstvo kultury ČR
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 3 000 | 3 000 | 9 989 | 332,97 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 3 000 | 3 000 | 9 989 | 332,97 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 151 444 | 166 409 | 147 015 | 88,35 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 36 702 | 37 517 | 37 462 | 99,85 |
z toho: | ||||
- státní správa | 36 702 | 37 517 | 37 462 | 99,85 |
- pojistné a příděl do FKSP | 13 580 | 13 730 | 12 233 | 89,10 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 1 967 632 | 2 067 941 | 2 067 104 | 99,96 |
Neinv. dotace občanským sdružením | 54 870 | 74 434 | 73 526 | 98,78 |
Ostatní dotace a příspěvky | 717 534 | 628 922 | 622 016 | 98,90 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 10 000 | 63 181 | 60 143 | 95,19 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 2 000 | 2 000 | 1 993 | 99,65 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | 8 000 | 61 181 | 58 150 | 95,05 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | 947 000 | 560 449 | 559 972 | 99,91 |
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | 241 700 | 217 400 | 217 400 | 100,00 |
- systémové dotace příspěvkovým org. | 218 600 | 234 942 | 234 875 | 99,97 |
- syst. dotace občanským sdružením | 407 | |||
- syst. dotace ostatním subjektům | 454 000 | 5 000 | 5 000 | 100,00 |
- ind. dotace ostatním subjektům | 32 700 | 102 700 | 102 697 | 100,00 |
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 334 - Ministerstvo kultury ČR
Rozpočtové organizace celkem | 209 | 36 702 | 853 | 35 849 | 14 294 | 209 | 37 517 | 1 668 | 35 849 | 14 294 | 205 | 37 462 | 1 612 | 35 850 | 14 573 | -4 | -55 | 0 | 0 | 0 | 112,17 | 101,95 | 101,95 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
209 | 36 702 | 853 | 35 849 | 14 294 | 209 | 37 517 | 1 668 | 35 849 | 14 294 | 205 | 37 462 | 1 612 | 35 850 | 14 573 | -4 | -55 | 0 | 0 | 0 | 112,17 | 101,95 | 101,95 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 209 | 36 702 | 853 | 35 849 | 14 294 | 209 | 37 517 | 1 668 | 35 849 | 14 294 | 205 | 37 462 | 1 612 | 35 850 | 14 573 | -4 | -55 | 0 | 0 | 0 | 112,17 | 101,95 | 101,95 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | 7 963 | 804 954 | 23 767 | 781 187 | 8 175 | 8 013 | 879 899 | 29 886 | 850 013 | 8 840 | 7 988 | 877 320 | 28 086 | 849 234 | 8 859 | -25 | -2 257 | 14 | 0 | 14 | 118,38 | 108,37 | 100,22 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 18 | 5 303 | 2 200 | 3 103 | 14 366 | 18 | 5 191 | 1 958 | 3 233 | 14 968 | 0 | -112 | 0,00 | 0,00 | 104,19 | ||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 7 963 | 804 954 | 23 767 | 781 187 | 8 175 | 8 013 | 879 899 | 29 886 | 850 013 | 8 840 | 7 988 | 877 320 | 28 086 | 849 234 | 8 859 | -25 | -2 579 | 14 | 14 | 118,38 | 108,37 | 100,22 | |
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 8 172 | 841 656 | 24 620 | 817 036 | 8 332 | 8 222 | 917 416 | 31 554 | 885 862 | 8 979 | 8 193 | 914 782 | 29 698 | 885 084 | 9 002 | -29 | -2 634 | 14 | 0 | 14 | 118,00 | 108,05 | 100,27 |
Pozn.: Údaje za schválený rozpočet
příspěvkových organizací jsou
uváděny ve výši zohledněné
ve státním rozpočtu v rámci příspěvku
na činnost, údaje za rozpočet po změnách
ve výši stanovené zřizovatelem.
Kapitola 334 - Ministerstvo kultury České
republiky
Příjmy kapitoly Ministerstva kultury pro rok 1996,
rozpočtované ve výši 3 000 tis. Kč
byly v průběhu roku především
na základě dodatečných odvodů
prostředků po likvidaci bývalých státních
podniků zvýšeny na 9 989 tis. Kč a rozpočet
byl tak splněn na 332,97%. Na dosažení této
skutečnosti se kromě toho podílel zbytkový
výnos soutěže MATES a další nahodilé
příjmy.
Výdaje celé rozpočtové kapitoly 334
činily 3 529 776 tis. Kč, celkový rozpočet
po úpravách byl čerpán na 99,11%,
v porovnání se skutečnými výdaji
minulého roku bylo vynaloženo o 6,30% více
prostředků.
Neinvestiční výdaje kapitoly 334 dosáhly
výše 2 909 661 tis. Kč, což ve vztahu
k rozpočtu po provedených změnách
představuje čerpání na 99,05%. Oproti
předešlému roku se zvýšily skutečné
výdaje o 11,59%. Na těchto výdajích
se podílely neinvestiční výdaje rozpočtové
organizace, tj. vlastního úřadu ministerstva
částkou 147 015 tis. Kč, tj. 5,05%. Upravený
rozpočet neinvestičních výdajů
rozpočtové sféry byl čerpán
na 88,35%.
Mzdové prostředky byly čerpány ve
výši 37 462 tis. Kč, tj. na 99,85% upraveného
rozpočtu. K úpravě rozpočtu došlo
v návaznosti na personální změny v
osobě ministra a v důsledku výplat odstupného
zaměstnancům. Průměrný plat
činil 14 573 Kč a proti skutečnosti roku
1995 se zvýšil o 12,17%.
Příspěvek na činnost příspěvkovým
organizacím schválený ve výši
1967 632 tis. Kč, (na základě uvolněných
prostředků z Všeobecné pokladní
správy na výkup předmětů kulturní
hodnoty, rekonstrukci kláštera v Plasích a
posílení rozpočtů národních
institucí, vlivem převodu části investičních
prostředků z programu na záchranu kulturních
památek a prostředků z Grantové agentury
na úkoly výzkumu a vývoje a využitím
přebytku roku 1995 ve výši 80 000 tis. Kč
na řešení mimořádných
nákladů spojených s redislokací Ministerstva
kultury do nových prostor) byl zvýšen přes
úsporná opatření ve smyslu usnesení
vlády č. 441/1996 na 2 067 941 tis. Kč. Upravený
příspěvek byl čerpán ve výši
2 067 104, tj. na 99,96%. V porovnání se skutečností
roku 1995 došlo k nárůstu 6,3%.
Z neinvestičních prostředků na výzkum
a vývoj, přidělených na základě
doporučení Rady vlády pro výzkum a
vývoj kapitole 334 ve výši 53 330 tis. Kč,
byla v rámci příspěvku na činnost
realizována částka 32 953 tis. Kč.
Mimo tuto částku a prostředků transferovaných
okresům ve výši 1 110 tis. Kč byly na
uvedený účel poskytnuty prostředky
i institucím a organizacím mimo působnost
Ministerstva kultury ve výši 4 837 tis. Kč
a fyzickým a právnickým osobám ve
výši 6 901 tis. Kč. Celkově přidělené
prostředky byly kráceny v návaznosti na usnesení
vlády č. 441/1996. Krácený objem byl
čerpán na 98,24%.
Občanským sdružením zaměřeným
na oblast kultury stanovené dotace ve výši
54 870 tis. Kč, upravené na základě
rozpočtových opatření na 74 434 tis.
Kč byly skutečně čerpány ve
výši 73 526 tis. Kč, tj. na 98,78%. K úpravě
dotací došlo především na základě
uvolnění dotace z kapitoly VPS na tisk národnostních
menšin ve výši 23 099 tis. Kč a vázáním
prostředků v souvislosti s úspornými
opatřeními v 2. polovině roku.
Skutečné celkové investiční
výdaje kapitoly činily 620 115 tis. Kč, upravený
rozpočet 623 630 tis. Kč byl čerpán
na 99,44%. Porovnání se skutečností
roku 1995 vyjadřuje 126,73%. Z tohoto objemu na investice
rozpočtových organizací bylo čerpáno
60 143 tis. Kč, tj. 95,19% upraveného rozpočtu,
porovnání skutečného čerpání
roku 1995 vyjadřuje 572,41%.
Systémové dotace na investice určené
pro příspěvkové organizace, občanská
sdružení a ostatní subjekty byly čerpány
ve výši 239 875 tis. Kč proti upravenému
rozpočtu 240 349 tis. Kč na 99,80%. V porovnání
se skutečností minulého roku je čerpání
vyšší o 12,48%. Dotace byly použity kromě
pořízení a obnovy technického majetku
i na programy záchrany architektonického dědictví,
na instalaci elektronického zabezpečovacího
zařízení do významných kulturních
objektů proti krádežím i požárům
a na integrovaný systém ochrany movitých
kulturních památek. Proti původně
schválenému objemu 680 600 tis. Kč po přiznání
dotací konkrétnímu subjektu mimo resort Ministerstva
kultury, docházelo v průběhu roku k postupnému
snižování dotací u kapitoly 334 ve prospěch
jiných kapitol, především kapitoly 716.
Nejvýznamnější investiční
dotace v resortu kultury byla schválena na Program záchrany
architektonického dědictví ve výši
450 000 tis. Kč, po úsporných opatřeních
došlo k úpravě objemu dotace na 430 000 tis.
Kč. Tato částka byla čerpána
v rámci organizací přímo řízených
Ministerstvem kultury ve výši 108 200 tis. Kč
a to 13 850 tis. Kč jako investiční náklady
a 94 350 tis. Kč jako neinvestiční náklady.
Ve prospěch okresních úřadů
pro organizace v působnosti územních orgánů,
fyzických a právnických osob byla převedena
částka 310 740 tis. Kč, a to 27 500 tis.
Kč na investice a 283 240 tis. Kč na neinvestiční
náklady. Ve prospěch organizací v působnosti
jiných ústředních orgánů
(Ministerstvo obrany, MŠMT, Ministerstvo spravedlnosti) byla
převedena částka 10 900 tis. Kč na
investice.
Individuální dotace určené pro příspěvkové
organizace i ostatní subjekty a návratná
finanční výpomoc Národní galerii
byly čerpány v objemu 320 097 tis. Kč, tj.
na 100% upraveného rozpočtu ve výši
320 100 tis. Kč. Jmenovitě byly individuální
dotace poskytnuty v rámci dotací příspěvkovým
organizacím Národnímu muzeu Praha na rekonstrukci
depozitáře v Terezíně ve výši
116 600 tis. Kč a depozitáře v Horních
Počernicích ve výši 48 500 tis. Kč,
Národní galerii na rekonstrukci paláce Kinských
ve výši 37 000 tis. Kč a dále ostatním
subjektům tj. Židovské obci na rekonstrukci
Synagógy v Plzni 32 700 tis. Kč a Arcibiskupství
pražskému na rekonstrukci Arcibiskupského paláce
ve výši 70 000 tis. Kč. Návratná
finanční výpomoc ve výši 15 300
tis. Kč byla poskytnuta Národní galerii Praha
na dokončení prostor Veletržního paláce,
určených ke komerčnímu využití.
Ke konci roku 1996 působilo v resortu 83 příspěvkových
organizací a jedna rozpočtová - vlastní
úřad ministerstva. Proti stavu k 31. 12. 1995 došlo
ke snížení jedné ústředně
řízené příspěvkové
organizace - Státní restaurátorské
ateliery.
Kapitola: 335
Ministerstvo zdravotnictví ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 18 480 | 31 280 | 64 880 | 207,42 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 18 480 | 31 280 | 64 880 | 207,42 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
18 480 | 31 280 | 64 880 | 207,42 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 3 834 504 | 2 826 800 | 2 802 400 | 99,14 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 1 344 509 | 901 062 | 882 193 | 97,91 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 2 174 695 | 1 629 743 | 1 628 974 | 99,95 | |
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | 315 300 | 295 995 | 291 233 | 98,39 | |
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | 245 300 | 269 157 | 265 245 | 98,55 | |
ostatní dotace a příspěvky | 70 000 | 26 838 | 25 988 | 96,83 | |
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 3 550 000 | 3 376 432 | 3 372 266 | 99,88 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
7 384 504 | 6 203 232 | 6 174 666 | 99,54 |
Kapitola: 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 18 480 | 31 280 | 64 880 | 207,42 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 18 480 | 31 280 | 64 880 | 207,42 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 344 509 | 901 062 | 882 193 | 97,91 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 223 678 | 225 998 | 231 387 | 102,38 |
z toho: | ||||
- státní správa | 45 977 | 46 581 | 50 382 | 108,16 |
- pojistné a příděl do FKSP | 82 761 | 83 605 | 83 580 | 99,97 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 2 174 695 | 1 629 743 | 1 628 974 | 99,95 |
Neinv. dotace občanským sdružením | 245 300 | 269 157 | 265 245 | 98,55 |
Ostatní dotace a příspěvky | 70 000 | 26 838 | 25 988 | 96,83 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 12 000 | 68 744 | 70 548 | 102,62 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 5 000 | 5 000 | 4 980 | 99,60 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | 7 000 | 63 744 | 65 568 | 102,86 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | 3 538 000 | 3 297 057 | 3 291 087 | 99,82 |
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | 2 645 000 | 2 323 044 | 2 338 838 | 100,68 |
- systémové dotace příspěvkovým org. | 370 000 | 896 775 | 877 499 | 97,85 |
- syst. dotace občanským sdružením | 60 000 | 47 411 | 46 700 | 98,50 |
- syst. dotace ostatním subjektům | 463 000 | 29 827 | 28 050 | 94,04 |
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | 10 631 | 10 631 | 100,00 | |
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | 10 631 | 10 631 | 100,00 |
Kapitola: 335 - Ministerstvo zdravotnictví ČR
Rozpočtové organizace celkem | 1 794 | 223 678 | 8 189 | 215 489 | 10 010 | 1 796 | 225 998 | 8 422 | 217 576 | 10 095 | 1 756 | 231 387 | 9 042 | 222 345 | 10 552 | -40 | 5 389 | 1 697 | 0 | 1 697 | 118,36 | 105,41 | 104,52 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 1 716 | 32 | 1 684 | 0 | 959 | 32 | 927 | 0 | 0 | -757 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
263 | 45 977 | 566 | 45 411 | 14 389 | 265 | 46 581 | 799 | 45 782 | 14 397 | 263 | 50 382 | 799 | 49 583 | 15 711 | -2 | 3 801 | 0 | 0 | 0 | 119,10 | 109,19 | 109,13 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 263 | 45 977 | 566 | 45 411 | 14 389 | 265 | 46 581 | 799 | 45 782 | 14 397 | 263 | 50 382 | 799 | 49 583 | 15 711 | -2 | 3 801 | 0 | 0 | 0 | 119,10 | 109,19 | 109,13 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 1 531 | 177 701 | 7 623 | 170 078 | 9 257 | 1 531 | 179 417 | 7 623 | 171 794 | 9 351 | 1 493 | 181 005 | 8 243 | 172 762 | 9 643 | -38 | 1 588 | 1 697 | 1 697 | 112,59 | 104,16 | 103,12 | |
Příspěvkové organizace celkem | 5 640 | 700 893 | 24 708 | 678 185 | 9 991 | 2 511 | 311 308 | 3 498 | 307 810 | 10 215 | 2 383 | 317 861 | 12 057 | 305 804 | 10 694 | -128 | 6 553 | 0 | 0 | 0 | 123,87 | 107,04 | 104,68 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 5 640 | 700 893 | 24 708 | 676 185 | 9 991 | 2 511 | 311 308 | 3 498 | 307 810 | 10 215 | 2 383 | 317 861 | 12 057 | 305 804 | 10 694 | -128 | 6 553 | 123,87 | 107,04 | 104,68 | |||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení ze SSR | 0 | 0 | 3 191 | 412 475 | 31 540 | 380 935 | 9 948 | ||||||||||||||||
z toho: věda a výzkum (pouze prostředky ze st. rozp.) | 0 | 0 | 0 | 0 | 747 | 82 061 | 16 577 | 65 484 | 7 305 | 747 | 82 061 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 7 434 | 924 571 | 32 897 | 891 674 | 9 995 | 4 307 | 537 306 | 11 920 | 525 386 | 10 165 | 4 139 | 549 248 | 21 099 | 528 149 | 10 634 | -168 | 11 942 | 1 697 | 0 | 1 697 | 121,59 | 106,38 | 104,61 |
Pozn.: Údaje za schválený rozpočet
příspěvkových organizací jsou
uváděny ve výši zohledněné
ve státním rozpočtu v rámci příspěvku
na činnost, údaje za rozpočet po změnách
ve výši stanovené zřizovatelem.