Kapitola 335 - Ministerstvo zdravotnictví české
republiky
Schválený rozpočet příjmů
na rok 1996 činil 18 480 tis. Kč. Rozpočtovým
opatřením Ministerstva financí byl zvýšen
o 12 800 tis. Kč na částku 31 280 tis. Kč
pro Státní zdravotní ústav a Státní
ústav pro kontrolu léčiv /jako souvztažné
zvýšení příjmů a výdajů/.
Plnění těchto příjmů
ve výši 64 880 tis. Kč je ve srovnání
s rokem 1995 podstatně nižší, neboť
8 krajských hygienických stanic, jako hlavní
zdroj příjmů, jsou příspěvkovými
organizacemi.
Rozpočet výdajů kapitoly 335 - Ministerstvo
zdravotnictví ČR byl stanoven částkou
7 384 504 tis. Kč. V průběhu roku 1996 byl
na základě rozpočtových opatření
MF ČR vcelku snížen na částku
6 203 232 tis. Kč. Skutečné výdaje
kapitoly za rok 1996 dosáhly výše 6 174 666
tis. Kč, celkové plnění výdajů
kapitoly k upravenému rozpočtu MF ČR činí
99,54%.
Rozpočtová opatření, kterými
docházelo během roku k úpravám rozpočtu
výdajů byla směrována zejména
na rozdělení prostředků IGA MZ ČR
příslušným realizátorům
výzkumných úkolů, rozdělení
prostředků příslušným
realizátorům celoplošných zdravotnických
programů v roce 1996 vč. zdravotnictví v
působnosti územních orgánů,
uvolnění prostředků na investice z
kap. "Všeobecná pokladní správa"
na doporučení Parlamentu ČR /usn. č.
252/1996/ zejména na řešení havarijních
stavů objektů a zdravotnické techniky, na
zabezpečení realizace usnesení vlády
č. 441/1996 - vázání 5% výdajů
v kapitole a na zajištění provozu letecké
záchranné služby v kap. MV ČR a MO ČR
podle uzavřených smluv o spolupráci při
provozu letecké záchranné služby pro
potřeby zdravotnictví.
V průběhu roku 1996 byla provedena delimitace středních
zdravotnických škol státních, církevních
i soukromých na základě zákona č.
135/1996 a zákona č. 72/1996 (změny v soustavě
ústředních orgánů státní
správy ČR) z kapitoly Ministerstva zdravotnictví
do kapitoly Ministerstva školství ve výši
905 747 tis. Kč.
Regulační opatření stanovená
Ministerstvem financí pro jednotlivá čtvrtletí
roku 1996 byla v kapitole 335 - Ministerstvo zdravotnictví
dodržena.
Na realizaci Národního programu obnovy a podpory
zdraví podle usnesení vlády č. 273/1992
byla v roce 1996 přidělena částka
35 000 tis. Kč, která byla plně využita
na realizaci schválených projektů podpory
zdraví pro rok 1996.
Upravený rozpočet neinvestičních výdajů
po provedených úpravách tj. po 5% krácení
podle usnesení vlády č. 441/1996 a převodech
finančních prostředků na granty a
zabezpečení celoplošných zdravotnických
programů v roce 1996 ve výši 901 062 tis. Kč
byl vyčerpán na 97,9% částkou 882
193 tis. Kč. Z toho připadá na ústředně
řízené rozpočtové organizace
474 726 tis. Kč, na úkoly a akce MZ ČR 301
219 tis. Kč a na správu ministerstva 106 248 tis.
Kč.
Mzdové prostředky rozpočtových organizací
schválené ve výši 223 678 tis. Kč
byly v průběhu roku upraveny o částku
2 320 tis. Kč, z toho zvýšení na vědu
a výzkum 1 716 tis. Kč, zvýšení
platu ministra 233 tis. Kč, zvýšení
o 560 tis. Kč v souvislosti se zvýšením
počtu zaměstnanců ministerstva o 9 osob k
zajištění agendy spojené s novelizací
pojišťovacích zákonů a snížení
o 189 tis. Kč v souvislosti s delimitací 5 funkčních
míst (v ročním přepočtu 1 osoby)
k 1. 11. 1996 na Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy ve vazbě na zákon č.
272/1996 Sb.
Upravené mzdové prostředky ve výši
225 998 tis. Kč byly čerpány na 102,3 8%.
Ministerstvo zdravotnictví překročilo upravený
rozpočet o částku 3 801 tis. Kč, z
toho povolilo ministerstvo financí překročení
prostředků na platy o 2 227 tis. Kč k zajištění
dopadu zvýšení platových tarifů
k 1. 4. 1996 a k pokrytí platů zaměstnanců,
s nimiž byl ukončen pracovní poměr až
v průběhu 1. čtvrtletí 1996, ale na
které v důsledku racionalizace promítnuté
do schváleného rozpočtu na rok 1996 nebyly
již rozpočtovány prostředky. Povolené
překročení ostatních osobních
nákladů k úhradě nákladů,
souvisejících s Cenou ministra, nebylo realizováno.
Ministerstvo tedy neoprávněně použilo
mzdové prostředky ve výši 1 574 tis.
Kč, které dle svého sdělení
použilo k pokrytí dopadu zvýšeného
počtu řídících pracovníků.
Skutečný průměrný plat rozpočtových
organizací v roce 1996 činil 10 552 Kč, z
toho státní správa 15 711 Kč a vzrostl
proti roku 1995 o 18,36%, z toho státní správa
o 19,10%.
Schválený rozpočet příspěvků
na činnost PO ve výši 21 74 695 tis. Kč
byl v průběhu roku zejména v důsledku
delimitace zdravotnického školství na základě
zákona č. 135/1996 Sb., a zákona č.
272/1996 Sb. (změny v soustavě ústředních
orgánů státní správy ČR)
do kapitoly MŠMT a převodů prostředků
na granty a celoplošné zdravotnické programy
v PO snížen na částku 1 629 743 tis.
Kč. Upravený rozpočet byl prakticky vyčerpán
(na 99,95%).
Schválený rozpočet neinvestičních
dotací občanským sdružením ve
výši 245 300 tis. Kč byl v průběhu
roku posílen zejména o prostředky na plnění
celoplošných zdravotnických programů
v občanských sdruženích na částku
269 157 tis. Kč. Tento rozpočet byl vyčerpán
částkou 265 245 tis. Kč (na 98,55%). Prostředky
byly použity na resortem vybrané projekty občanských
sdružení zdravotně postižených,
činnost Českého červeného kříže
a Horské služby.
Schválený rozpočet ostatních dotací
a příspěvků ve výši 70
000 tis. Kč po delimitaci soukromého a církevního
zdravotního školství byl snížen
na částku 26 838 tis. Kč a byl čerpán
na 96,83% částkou 25 988 tis. Kč na aktivity
charitativních a humanitárních organizací
v souladu s přístupy doporučenými
Výborem pro sociální politiku a zdravotnictví
Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
Upravený rozpočet investičních výdajů
RO ve výši 68 744 tis. Kč byl čerpán
ve výši 70 548 tis. Kč, tj. na 102,62%. Mírné
překročení rozpočtu je kryto úpravami
ve vlastní pravomoci Ministerstva zdravotnictví,
tj. na překročení byly použity mimorozpočtové
prostředky (dary) ve výši 1 012 tis. Kč.
Upravený rozpočet systémových dotací
příspěvkovým organizacím ve
výši 896 775 tis. Kč byl čerpán
na 877 499 tis. Kč tj. na 97,85%. Na nižším
plnění se podílí Fakultní dětská
nemocnice Brno.
Upravený rozpočet individuálních dotací
na investice příspěvkovým organizacím
ve výši 2 323 044 tis. Kč byl čerpán
částkou 2 338 838 tis. Kč, tj. byl mírně
překročen na 100,68%. Jedná se o financování
rozhodujících stavebních akcí Ministerstva
zdravotnictví, zejména FN Praha 5 - Motol, FN Plzeň,
IKEM Praha 4, FN Hradec Králové, Masarykova nemocnice
Ústí nad Labem a další.
Upravený rozpočet investičních dotací
občanským sdružením ve výši
47 411 tis. Kč byl čerpán na 98,50% částkou
46 700 tis. Kč zejména občanským sdružením
Horská služba.
Systémové investiční dotace ostatním
subjektům byly čerpány na 94,04% částkou
28 050 tis. Kč zejména na investiční
akce charitativních a humanitárních organizací.
Investiční dotace podnikatelským subjektům
byly čerpány na 100% ve výši 10 631
tis. Kč zejména pro nemocnici s poliklinikou Český
Brod s. r. o. na zřízení jednotky resuscitační
a intenzivní péče.
Kapitola: 336
Ministerstvo spravedlnosti ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | 430 942 | 430 942 | 465 535 | 108,03 | |
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | 329 544 | 329 544 | 355 567 | 107,90 |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 335 000 | 335 652 | 309 912 | 92,33 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 335 000 | 335 652 | 309 912 | 92,33 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
765 942 | 766 594 | 775 447 | 101,15 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 7 653 446 | 7 758 487 | 7 632 568 | 98,38 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 7 470 588 | 7 577 446 | 7 452 722 | 98,35 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 27 696 | 26 311 | 26 311 | 100,00 | |
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | 155 162 | 154 730 | 153 535 | 99,23 | |
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | 151 | 151 | 0 | ||
ostatní dotace a příspěvky | 169 | 169 | 147 | 86,98 | |
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | 154 842 | 154 410 | 153 388 | 99,34 | |
z toho: důchody | 148 573 | 149 454 | 149 093 | 99,76 | |
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 1 446 000 | 1 339 083 | 1 314 723 | 98,18 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
9 099 446 | 9 097 570 | 8 947 291 | 98,35 |
Kapitola: 336 Ministerstvo spravedlnosti ČR
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 765 942 | 766 594 | 775 447 | 101,15 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 335 000 | 335 652 | 309 912 | 92,33 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | 430 942 | 430 942 | 465 535 | 108,03 |
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | 329 544 | 329 544 | 355 567 | 107,90 |
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 7 625 430 | 7 731 856 | 7 606 110 | 98,37 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 3 912 468 | 4 010 795 | 3 966 075 | 98,89 |
z toho: | ||||
- státní správa | 2 264 483 | 2 347 449 | 2 136 562 | 91,02 |
- pojistné a příděl do FKSP | 1 447 613 | 1 483 888 | 1 425 217 | 96,05 |
- důchody | 148 573 | 149 454 | 149 093 | 99,76 |
- ostatní dávky | 6 269 | 4 956 | 4 295 | 86,66 |
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 27 696 | 26 311 | 26 311 | 100,00 |
Neinv. dotace občanským sdružením | 151 | 151 | ||
Ostatní dotace a příspěvky | 169 | 169 | 147 | 86,98 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 446 000 | 1 339 083 | 1 314 723 | 98,18 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 8 000 | 8 400 | 16 622 | 150,26 |
- individuální dotace | 622 300 | 637 919 | 609 955 | 95,62 |
- systémové dotace | 815 700 | 692 764 | 692 146 | 99,91 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 336 - Ministerstvo spravedlnosti ČR
Rozpočtové organizace celkem | 22 736 | 3 912 468 | 105 117 | 3 807 351 | 13 955 | 22 914 | 4 010 795 | 106 511 | 3 904 284 | 14 199 | 22 006 | 3 966 075 | 150 654 | 3 815 421 | 14 448 | -908 | -44 720 | 50 759 | 55 500 | 5 259 | 119,34 | 103,54 | 101,76 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 1 526 | 294 | 1 232 | 0 | 1 514 | 282 | 1 232 | 0 | 0 | -12 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
12 062 | 2 264 483 | 15 894 | 2 248 589 | 15 535 | 12 142 | 2 347 449 | 16 994 | 2 330 455 | 15 994 | 10 917 | 2 136 562 | 18 806 | 2 117 756 | 16 166 | -1 225 | -210 887 | 60 471 | 7 500 | 52 971 | 128,08 | 104,06 | 101,07 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 239 | 44 168 | 1 025 | 43 143 | 15 043 | 319 | 61 841 | 2 125 | 59 716 | 15 600 | 277 | 58 270 | 1 652 | 56 618 | 17 033 | -42 | -3 571 | 5 286 | 1 300 | 3 986 | 119,09 | 113,23 | 109,19 |
Soudy | 9 569 | 1 814 071 | 13 176 | 1 800 895 | 15 683 | 9 569 | 1 836 688 | 13 176 | 1 823 512 | 15 880 | 8 649 | 1 662 699 | 16 673 | 1 646 026 | 15 860 | -920 | -173 989 | 16 917 | 0 | 16 917 | 131,49 | 101,12 | 99,87 |
Státní zastupitelství | 2 254 | 406 244 | 1 693 | 404 551 | 14 957 | 2 254 | 448 920 | 1 693 | 447 227 | 16 535 | 1 991 | 415 593 | 481 | 415 112 | 17 375 | -263 | -33 327 | 38 268 | 6 200 | 32 068 | 118,44 | 116,16 | 105,08 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 10 674 | 1 647 985 | 89 223 | 1 558 762 | 12 169 | 10 772 | 1 663 346 | 89 517 | 1 573 829 | 12 175 | 11 089 | 1 829 513 | 131 848 | 1 697 665 | 12 758 | 317 | 166 167 | 288 | 48 000 | -47 712 | 109,98 | 104,84 | 104,78 |
Příspěvkové organizace celkem | 126 | 11 882 | 0 | 11 882 | 7 858 | 126 | 11 882 | 0 | 11 882 | 7 858 | 134 | 15 090 | 0 | 15 090 | 9 384 | 8 | 3 208 | 0 | 0 | 0 | 117,33 | 119,42 | 119,42 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 126 | 11 882 | 0 | 11 882 | 7 858 | 126 | 11 882 | 0 | 11 882 | 7 858 | 134 | 15 090 | 0 | 15 090 | 9 384 | 8 | 3 208 | 0 | 0 | 0 | 117,33 | 119,42 | 119,42 |
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 22 862 | 3 924 350 | 105 117 | 3 819 233 | 13 921 | 23 040 | 4 022 677 | 106 511 | 3 916 166 | 14 164 | 22 140 | 3 981 165 | 150 654 | 3 830 511 | 14 418 | -900 | -41 512 | 50 759 | 55 500 | 5 259 | 119,35 | 103,57 | 101,79 |
Kapitola 336 - Ministerstvo spravedlnosti České
republiky
Rozpočet po provedených změnách na
rok 1996 zajistil financování 234 rozpočtových
organizací a 4 příspěvkových
organizací resortu Ministerstva spravedlnosti ČR.
U 100 organizací soudů a 97 organizací státních
zastupitelství všech stupňů, byly financovány
zejména výdaje spojené s jejich hlavní
činností tj. úhrady zákonných
nároků účastníků a dále
výdaje spojené s činností, s provozem
a údržbou. Ve vězenství bylo zajištěno
pokrytí výdajů souvisejících
s činností Generálního ředitelství,
se zajištěním základních potřeb
pro vězně, s provozem 29 věznic a 4 příspěvkových
organizací - zotavoven Vězeňské služby.
Rozpočet zajistil pokrytí výdajů také
u ostatních rezortních rozpočtových
organizací.
Od začátku roku zahájily činnost nové
justiční organizace a to Vrchní soud v Olomouci,
Vrchní státní zastupitelství v Olomouci
a Okresní soud v Jeseníku.
V návaznosti na zákon č. 272/1996 Sb. byl
k 1. 11. 1996 do Ministerstva spravedlnosti ČR delimitován
Úřad pro legislativu a veřejnou správu
(včetně rozpočtových prostředků).
Rozpočet výdajů kapitoly celkem po změnách
činil 9 097 570 tis. Kč, z toho neinvestiční
výdaje 7 758 487 tis. Kč a investiční
výdaje 1 339 083 tis. Kč. Neinvestiční
výdaje byly čerpány na 98,38% v částce
7 632 568 tis. Kč, investiční výdaje
na 98,18% v celkové částce 1 314 723 tis.
Kč.
V průběhu roku bylo provedeno celkem 18 úprav
závazných ukazatelů rozpočtu příjmů
a výdajů, z toho 10 úprav se týkalo
zvýšení rozpočtu, o prostředky
účelově určené na výplatu
odškodnění v hotovosti soudně rehabilitovaným
osobám, prostředky související se
zajištěním "Programu sociální
prevence a kriminality", částka 58 466 tis.
Kč byla určena na platy a související
výdaje státních zástupců, 33
336 tis. Kč na zvýšení platů
soudců a 20 460 tis. Kč na mzdové prostředky
ve Vězeňské službě. Další
zvýšení byla v návaznosti na přidělení
grantů z Grantové agentury ČR, z kapitoly
Ministerstva kultury ČR byly delimitovány účelově
určené prostředky na rekonstrukci obvodového
pláště budovy Justiční školy
v Kroměříži. Rozpočet byl zvýšen
i o delimitované prostředky bývalého
Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
ve výši 58 443 tis. Kč. Rozpočet investičních
výdajů byl snížen o 50 761 tis. Kč
ve prospěch dokončení stavby administrativní
budovy ve Žďáru nad Sázavou, kterou budou
společně využívat resorty spravedlnosti,
financí a práce a sociálních věcí.
Z rozpočtu neinvestičních výdajů
bylo delimitováno 5 000 tis. Kč do Ministerstva
obrany ČR v souvislosti s převodem Orlických
kasáren do resortu obrany. V souladu s usnesením
vlády č. 441/1996 byl rozpočet Ministerstva
spravedlností ČR snížen o celkovou částku
178 568 tis. Kč, z toho v neinvestičních
výdajích o 104 883 tis. Kč, v investičních
výdajích o 72 300 tis. Kč a příspěvek
na činnost příspěvkových organizací
byl snížen o 1 385 tis. Kč.
Rozpočet příjmů stanovený v
objemu 765 942 tis. Kč byl v průběhu roku
zvýšen o příjmy delimitovaného
Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
ve výši 528 tis. Kč a o příjem
z pojistné události.
Rozpočet příjmů po změnách
byl splněn na 101,15% z toho příjmy z činnosti
RO činily 309 912 tis. Kč a byly splněny
na 92,33%. Plnění zahrnuje také příjmy
za doplňkové zdroje na investiční
výstavbu ve výši 4 465 tis. Kč. Za nesplněné
příjmy z činnosti RO ve výši
30 205 tis. Kč byly v rozpočtu kapitoly vázány
výdaje.
Výše příjmů z činnosti
RO je ovlivněna především nižším
plněním u organizací Vězeňské
služby, kde nebyly naplněny příjmy z
náhrad výkonu trestu. Tyto příjmy
jsou závislé na počtu zaměstnaných
vězňů, z jejichž odměn jsou náhrady
odváděny.
Příjmy dosažené z titulu pojistného
sociálního zabezpečení příslušníků
Vězeňské služby, činily 465 535
tis. Kč a byly splněny na 108,03%, z toho pojistné
na důchodové pojištění činilo
355 567 tis. Kč, nemocenské pojištění
61 806 tis. Kč a příjmy na státní
politiku zaměstnanosti činily 48 162 tis. Kč.
Výše těchto příjmů je
ovlivněna vývojem vyplacených mzdových
prostředků příslušníků
Vězeňské služby. Proti roku 1995 vzrostly
uvedené příjmy o 14,2%, absolutně
o 57 956 tis. Kč.
Rozpočet neinvestičních výdajů
RO byl čerpán v celkové výši
7 606 110 tis. Kč, což činí 98,37% rozpočtu
po změnách. V porovnání se skutečností
1995 byl rozpočet 1996 vyšší o 1 385 215
tis. Kč, z toho na mzdové prostředky a související
pojistné připadlo zvýšení o 1
093 384 tis. Kč. Věcné výdaje byly
vyšší o 291 831 tis. Kč.
V rozpočtu kapitoly zůstaly nečerpané
neinvestiční prostředky v celkové
výši 125 744 tis. Kč, z toho nepoužité
účelové prostředky, vázané
prostředky za neobsazená místa a za nesplněné
příjmy činily 20 549 tis. Kč.
Rozpočet mzdových prostředků po změnách
činil 4 010 795 tis. Kč a ve skutečnosti
byl čerpán v částce 3 966 075 tis.
Kč, tj. na 98,89%.
V návaznosti na nenaplněné stavy zaměstnanců
činilo povinné vázání 60 759
tis. Kč. Z uvedeného vázání
povolilo Ministerstvo financí ČR v souladu s ustanovením
odst. 6 § 2 nařízení vlády č.
48/1995 Sb., ve znění pozdějších
předpisů, čerpat 55 500 tis. Kč na
pokrytí platových úprav zejména ve
Vězeňské službě.
Rozpočet mzdových prostředků po změnách
na státní správu činil 2 347 449 tis.
Kč a ve skutečnosti bylo čerpáno 2
136 562 tis. Kč, tj. 91,02%. Zůstalo nečerpáno
210 887 tis. Kč.
V aparátu Ministerstva spravedlnosti ČR nebylo však
dodrženo povinné vázání vyplývající
z odst. 5 § 2 citovaného nařízení
vlády ve výši 415 tis. Kč, a tím
nebyl dodržen stanovený závazný limit
objemu mzdových prostředků.
Opakovaně nebyl dodržen závazný limit
objemu mzdových prostředků po provedených
změnách ve Vězeňské službě
a ve skutečnosti byl překročen celkem o 166
167 tis. Kč. Ministerstvo financí ČR souhlasilo
s překročením o 117 153 tis. Kč na
vrub úspor v justiční části
a s překročením o 47 000 tis. Kč na
vrub prostředků vázaných za neobsazená
místa v justiční části. Přesto
nad rozsah těchto povolených překročení
byl limit přečerpán o 1 483 tis. Kč,
čímž došlo k překročení
stanoveného limitu prostředků na platy podle
odst. 2 § 2 nařízení vlády č.
48/1995 Sb., ve znění pozdějších
předpisů.
Skutečné čerpání mzdových
prostředků ve Vězeňské službě
vykázané ve státním závěrečném
účtu za rok 1996 ve výši 1 805 350 tis.
Kč však bylo vyšší o dalších
32 359 tis. Kč čerpaných na vrub mzdových
prostředků rozpočtovaných na rok 1997.
Z hlediska nařízení vlády č.
48/1995 Sb., o usměrňování výše
prostředků vynakládaných na platy
v rozpočtových a některých dalších
organizacích a orgánech, došlo k překročení
stanoveného limitu prostředků na platy podle
§ 3 odstavec 1, které podléhá podle
odstavce 2 tohoto paragrafu sankčnímu opatření.
K čerpání mzdových prostředků
na vrub následujícího rozpočtového
roku dochází u Vězeňské služby
opakovaně již třetím rokem.
V roce 1996 došlo k překročení limitu
počtu zaměstnanců pouze u Vězeňské
služby. Vládou stanoveného početního
stavu 10 500 zaměstnanců Vězeňské
služby nebylo sice dosaženo, avšak resort z kapitoly
Všeobecná pokladní správa požádal
o uvolnění rozpočtových prostředků
pouze pro 98 nově přijatých zaměstnanců.
Ministerstvo financí ČR požadavku vyhovělo.
Došlo však k překročení o dalších
59 zaměstnanců, na které resort nepožádal
uvolnění mzdových prostředků
zajištěných ve VPS. Tuto skutečnost
resort odůvodňuje svým nekvalifikovaným
odhadem vývoje počtu zaměstnanců.
Svědčí to však o nedostatečném
výkaznictví a o nekvalitní rozpočtové
práci.
Resort dosáhl průměrného platu ve
výši 14 448 Kč, tj. nárůst proti
roku 1995 o 19,34%. V nárůstu se promítá
i zvýšení platů soudců od 1.
7. 1996.
Rozpočet neinvestičních výdajů
kapitoly zahrnoval i účelové prostředky,
určené na výplatu odškodnění
v hotovosti soudně rehabilitovaným osobám
ve výši 46 800 tis. Kč. Skutečně
bylo čerpáno celkem 38 643 tis. Kč. V roce
1996 došlo k dalšímu výraznému
poklesu počtu vyřizovaných případů
odškodnění podle zákona č. 119/1990
Sb., ve znění pozdějších předpisů
a pro rok 1997 lze očekávat další pokles
vyřizovaných věcí v agendě
odškodnění.
Na zajištění "Programu sociální
prevence a prevence kriminality" obdržel resort účelové
prostředky ve výši 10 000 tis. Kč, ze
kterých vyčerpal 8 734 tis. Kč.
Na zajištění "Programu protidrogové
politiky" byla resortem vyčleněna v rozpočtu
neinvestičních výdajů částka
8 300 tis. Kč, čerpána byla v objemu 7 873
tis. Kč.
Na projekty výzkumu a vývoje vyčlenil resort
účelové prostředky ve výši
1 648 tis. Kč a jejich čerpání činilo
1 624 tis. Kč. Z kapitoly Grantové agentury ČR
obdržel resort účelové prostředky
na řešení projektů výzkumu a
vývoje v celkovém objemu 1 774 tis. Kč, vyčerpáno
bylo 1 582 tis. Kč.
Na dávky sociálního zabezpečení,
které jsou rozpočtovány pouze pro organizace
Vězeňské služby, bylo vynaloženo
153 388 tis. Kč, tj. 99,34% rozpočtu po změnách,
z toho vyplácené důchody činily 149
093 tis. Kč. Proti roku 1995 došlo ke snížení
výdajů na sociální zabezpečení
o 7,1% vzhledem k tomu, že vyplácení některých
dávek zajišťují jiná výplatní
místa. Největší objem z vyplácených
dávek tvořily starobní důchody v celkové
výši 111 070 tis. Kč, proti roku 1995 vzrostly
o 18 503 tis. Kč, což představuje nárůst
téměř 20%. Důchody invalidní
byly vyplaceny v celkové výši 27 919 tis. Kč,
proti roku 1995 vzrostly o 3 656 tis. Kč s nárůstem
15,1%, výplaty důchodů pozůstalým
vzrostly proti roku 1995 o 2 701 tis. Kč, tj. o 36,8%.
Nárůst výplat důchodových dávek
byl ovlivněn počtem přiznaných dávek
a úpravou důchodů. Nemocenské dávky
byly vyplaceny v celkové výši 3 776 tis. Kč,
proti roku 1995 se objem snížil o 362 tis. Kč,
tj. o 8,7%. V návaznosti na zákon č. 217/1994
Sb., o poskytnutí jednorázové peněžité
částky některým obětem nacistické
perzekuce, bylo vyplaceno celkem 200 tis. Kč.
Snížený příspěvek na činnost
příspěvkovým organizacím -
čtyřem zotavovnám Vězeňské
služby činil 26 311 tis. Kč a byl vyčerpán
na 100%. Byl poskytnut na zabezpečení rehabilitací
příslušníků Vězeňské
služby, zabezpečení ubytování
a stravování účastníků
povinných školení zaměstnanců
Vězeňské služby a k zabezpečení
rekreačních pobytů pro zaměstnance
resortu.
Dotace občanskému sdružení - Jednotě
českých právníků nebyla poskytnuta
vzhledem k tomu, že toto sdružení nesplnilo podmínky
nezbytné pro její poskytnutí.
Příspěvek pro rok 1996 za členství
v mezinárodní organizaci "Stálá
Evropská konference probace a postpéče"
byl uhrazen ve výši 147 tis. Kč.
Rozpočet investičních výdajů
po změnách pro rok 1996 byl stanoven ve výši
1 339 083 tis. Kč, skutečné čerpání
činilo 1 314 723 tis. Kč včetně doplňkových
zdrojů v objemu 4 465 tis. Kč. O doplňkové
zdroje byla zvýšena běžná míra
investování. Nedočerpané prostředky
ve výši 28 825 tis. Kč byly vázány
ve výši 27 949 tis. Kč za nesplněné
příjmy.
V justiční části byl rozpočet
kapitálových výdajů proti roku 1995
nižší o 9%, v absolutním vyjádření
o 46 381 tis. Kč. Systémové dotace byly použity
zejména k zajištění rekonstrukcí
budov soudů a státních zastupitelství
(např. rekonstrukce objektu Okresního soudu v Mělníku,
kde bude umístěno také Okresní státní
zastupitelství, rekonstrukce objektu pro Krajský
soud v Českých Budějovicích, rekonstrukce
a přístavba Krajského obchodního soudu
v Brně a dalších). Dále byly pořízeny
stroje a zařízení včetně výpočetní
techniky. Individuální dotace v justiční
části resortu byly použity především
na výstavbu budovy pro Okresní soud a Krajský
obchodní soud v Ostravě.
Ve vězeňství bylo na investiční
výdaje v roce 1996 určeno o 160 350 tis. Kč
více, což představuje nárůst
o 21,26% proti roku 1995. Systémové dotace byly
využity zejména na akce stavebního charakteru
a to výstavbu nebo rekonstrukce ubytovacích kapacit
ve věznicích (v Českých Budějovicích
a v Ostravě), zajištění zdrojů
tepla, plynofikace a systému vytápění
(věznice Valdice, Ostrov a Vinařice), na rozšíření
stravovacích zařízení (věznice
v Plzni a Pardubicích), na zdokonalení zabezpečovacích
zařízení (věznice v Bělušicích
a v Opavě). Kromě toho byly pořízeny
eskortní autobusy a vozidla, sanitní vozidla, výpočetní
technika a další zařízení. Individuální
dotace byly použity na stavební akce zásadního
významu (např. rekonstrukce vazební věznice
ve Znojmě, výstavba věznic v Karviné,
Teplicích a Jiřicích).
Kapitola: 342
Úřad pro státní informační systém | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | |||||
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 0 | 61 459 | 60 320 | 98,15 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 0 | 11 073 | 9 934 | 89,71 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 0 | 50 386 | 50 386 | 100,00 | |
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | |||||
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | |||||
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 0 | 10 000 | 10 000 | 100,00 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
0 | 71 459 | 70 320 | 98,41 |
Kapitola: 342 Úřad pro státní informační
systém
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | ||||
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | ||||
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 11 073 | 9 934 | 89,71 | |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 1 890 | 1 806 | 95,56 | |
z toho: | ||||
- státní správa | 1 890 | 1 806 | 95,56 | |
- pojistné a příděl do FKSP | 700 | 665 | 95,00 | |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 50 386 | 50 386 | 100,00 | |
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | ||||
v tom: | ||||
- běžná míra investování | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | ||||
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | 10 000 | 10 000 | 100,00 | |
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | 10 000 | 10 000 | 100,00 | |
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 342 - Úřad pro státní informační
systém
Rozpočtové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 1 890 | 30 | 1 860 | 14 091 | 10 | 1 806 | 8 | 1 798 | 14 983 | -1 | -84 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 106,33 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 1 890 | 30 | 1 860 | 14 091 | 10 | 1 806 | 8 | 1 798 | 14 983 | -1 | -84 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 106,33 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 0 | 0 | 11 | 1 890 | 30 | 1 860 | 14 091 | 10 | 1 806 | 8 | 1 798 | 14 983 | -1 | -84 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 130 | 17 357 | 1 265 | 16 092 | 10 315 | 126 | 17 281 | 1 191 | 16 090 | 10 642 | -4 | -76 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 103,16 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 130 | 17 357 | 1 265 | 16 092 | 10 315 | 126 | 17 281 | 1 191 | 16 090 | 10 642 | -4 | -76 | 0,00 | 0,00 | 103,16 | ||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 141 | 19 247 | 1 295 | 17 952 | 10 610 | 136 | 19 087 | 1 199 | 17 888 | 10 961 | -5 | -160 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 103,31 |
Kapitola 342 - Úřad pro státní
informační systém
Zákonem č. 272/1996 Sb., kterým se provádějí
některá opatření v soustavě
ústředních orgánů státní
správy ČR, a kterým se mění
a doplňuje zákon České národní
rady ČR č. 2/1969 Sb., o zřízení
ministerstev a jiných ústředních orgánů
státní správy ČR, ve znění
pozdějších předpisů a mění
a doplňuje zákon č. 97/1993 Sb., o působnosti
Správy státních hmotných rezerv byl
zřízen Úřad pro státní
informační systém (dále ÚSIS)
jako úřad státní správy, s
účinností od 1. listopadu 1996.
V rámci delimitace převzal ÚSIS i zřizovatelskou
povinnost k příspěvkové organizaci
Národní informační středisko
ČR (dále NIS).
Rozpočtové prostředky pro rok 1996 byly na
základě uzavřeného protokolu částečně
delimitovány ze zrušeného Ministerstva hospodářství
ČR a z Úřadu vlády ČR.
Na základě uzavřených delimitačních
protokolů Ministerstvo financí ČR stanovilo
ÚSIS výdaje v úhrnné výši
71 459 tis. Kč, z toho příspěvek na
provoz příspěvkové organizaci ve výši
50 386 tis. Kč a investiční výdaje
ve výši 10 000 tis. Kč rovněž příspěvkové
organizaci. Příjmy nebyly resortu stanoveny.
Neinvestiční výdaje vlastního úřadu
stanovené ve výši 11 073 tis. Kč byly
čerpány na 89,71%, v absolutním vyjádření
9 934 tis. Kč.
Mzdové prostředky byly čerpány na
95,56%. Průměrný plat činil 14 983
Kč.
Příspěvek na provoz příspěvkové
organizaci NIS stanovený ve výši 50 386 tis.
Kč byl plně vyčerpán.
Investiční výdaje byly určeny a čerpány
na rekonstrukce v objektu v Havelkově ul., který
je ve správě NIS.
Kapitola: 344
Úřad průmyslového vlastnictví ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 23 300 | 28 300 | 29 709 | 104,98 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 23 300 | 28 300 | 29 709 | 104,98 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
23 300 | 28 300 | 29 709 | 104,98 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 93 991 | 92 175 | 91 258 | 99,01 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 93 991 | 92 175 | 91 258 | 99,01 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||||
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | |||||
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | |||||
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 15 000 | 15 100 | 14 685 | 97,25 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
108 991 | 107 275 | 105 943 | 98,76 |
Kapitola: 344 Úřad průmyslového
vlastnictví ČR
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 23 300 | 28 300 | 29 709 | 104,98 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 23 300 | 28 300 | 29 709 | 104,98 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 93 991 | 92 175 | 91 258 | 99,01 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 42 823 | 42 823 | 42 697 | 99,71 |
z toho: | ||||
- státní správa | 42 823 | 42 823 | 42 697 | 99,71 |
- pojistné a příděl do FKSP | 15 845 | 15 845 | 15 645 | 98,74 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 15 000 | 15 000 | 14 685 | 97,25 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 67,20 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | 14 000 | 14 100 | 14 013 | 99,38 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 344 - Úřad průmyslového
vlastnictví ČR
Rozpočtové organizace celkem | 266 | 42 823 | 647 | 42 176 | 13 213 | 266 | 42 823 | 647 | 42 176 | 13 213 | 263 | 42 697 | 423 | 42 274 | 13 395 | -3 | -126 | 0 | 0 | 0 | 113,32 | 101,38 | 101,38 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
266 | 42 823 | 647 | 42 176 | 13 213 | 266 | 42 823 | 647 | 42 173 | 13 213 | 263 | 42 697 | 423 | 42 274 | 13 395 | -3 | -126 | 0 | 0 | 0 | 113,32 | 101,38 | 101,38 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 266 | 42 823 | 647 | 42 176 | 13 213 | 266 | 42 823 | 647 | 42 173 | 13 213 | 263 | 42 697 | 423 | 42 274 | 13 395 | -3 | -126 | 0 | 0 | 0 | 113,32 | 101,38 | 101,38 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 266 | 42 823 | 647 | 42 176 | 13 213 | 266 | 42 823 | 647 | 42 176 | 13 213 | 263 | 42 697 | 423 | 42 274 | 13 395 | -3 | -126 | 0 | 0 | 0 | 113,32 | 101,38 | 101,38 |
Kapitola 344 - Úřad průmyslového
vlastnictví České republiky
Úřad průmyslového vlastnictví
ČR (bez podřízených organizací),
jako ústřední orgán státní
správy na ochranu průmyslového vlastnictví
České republiky, rozhoduje o poskytování
ochrany na předměty průmyslového vlastnictví
v souladu s mezinárodními závazky podle daných
kompetencí, zabezpečuje řízení
o přihláškách vynálezů,
užitných a průmyslových vzorů,
ochranných známek a označení původu
výrobků včetně legislativní
činnosti. Současně vede a zpřístupňuje
veřejnosti ústřední fond světové
patentové literatury, který v současné
době obsahuje více než 25 milionů dokumentů.
Příjmy byly dosaženy v celkovém objemu
29 709 tis. Kč, tj. na 104,98% ve vztahu k rozpočtu
po provedených změnách (zvýšení
rozpočtu o 5 000 tis. Kč na základě
skutečně dosažených příjmů).
Rozhodující objem tvoří příjmy
od Světové organizace duševního vlastnictví
v Ženevě za úkony v mezinárodním
rejstříku ochranných známek. Další
položku tvoří příjmy z nájemného
bytových a nebytových prostor a z prodeje Věstníku,
patentových spisů a publikací. Na vývoji
příjmů se podílí i zvýšený
zájem veřejnosti o služby poskytované
Úřadem (školné, kurzovné, rešerše,
reprografické služby a zhotovování kopií
patentových spisů). V ostatních a nahodilých
příjmech je v dosažené výši
430 tis. Kč promítnut zejména převod
prostředků z fondu odměn (224 tis. Kč),
dobropisy a vratky záloh z roku 1995.
Rozpočet celkových výdajů kapitoly
byl v souladu s usnesením vlády ČR č.
441/1996 snížen o částku 2 566 tis.
Kč. Skutečné výdaje činily
105 943 tis. Kč, což činí 98,76% ve
vztahu k rozpočtu po provedených změnách.
V porovnání s rokem 1995 je v nižších
výdajích roku 1996 o 14 100 tis. Kč promítnuto
zejména ukončení rozsáhlé rekonstrukce
areálu Úřadu.
Skutečné neinvestiční výdaje
činily 91 258 tis. Kč, tj. 99,01% ve vztahu k rozpočtu
po změnách. V porovnání s rokem 1995
je v meziročním celkovém nárůstu
v objemu 6 378 tis. Kč promítnuto zejména
zvýšení prostředků na platy a
s tím související výdaje na pojistné
a příděl FKSP. Ostatní věcné
výdaje byly zvýšeny o 111 tis. Kč.
Mzdové prostředky byly čerpány na
99,71%. Průměrný plat činil 13 395
Kč a proti skutečnosti roku 1995 vzrostl o 13,32%.
Překročení limitu prostředků
na platy o 98 tis. Kč bylo kryto čerpáním
fondu odměn ve výši 224 tis. Kč.
Rozpočet investičních výdajů
po změnách byl čerpán na 97,25%. Ze
systémové investiční dotace bylo vynaloženo
14 013 tis. Kč, tj. 99,3 8% ve vztahu k upravenému
rozpočtu. Tyto prostředky byly určeny na
pořízení nosičů CD ROM pro
zpracování patentových informací a
dále na pobočkovou telefonní ústřednu.
Z běžné míry investování
bylo použito 672 tis. Kč na nákup monitorů
a software pro výpočetní techniku, na úpravu
výtahu a dále na stavební úpravy objektu
U Půjčovny.