Kapitola: 345
Český statistický úřad | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 8 000 | 8 000 | 16 692 | 208,65 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 8 000 | 8 000 | 16 692 | 208,65 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
8 000 | 8 000 | 16 692 | 208,65 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 525 101 | 568 582 | 560 889 | 98,65 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 525 071 | 568 552 | 560 865 | 98 65 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||||
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | 30 | 30 | 24 | 80,00 | |
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | 30 | 30 | 24 | 80,00 | |
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 85 000 | 148 300 | 148 299 | 100,00 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
610 101 | 716 882 | 709 188 | 98,93 |
Kapitola: 345 Český statistický úřad
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 8 000 | 8 000 | 16 692 | 208,65 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 8 000 | 8 000 | 16 692 | 208,65 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 525 071 | 568 552 | 560 865 | 98,65 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 294 665 | 304 315 | 303 280 | 99,66 |
z toho: | ||||
- státní správa | 291 438 | 300 838 | 299 805 | 99,66 |
- pojistné a příděl do FKSP | 109 026 | 112 432 | 106 547 | 94,77 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | 30 | 30 | 24 | 80,00 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 85 000 | 148 300 | 148 299 | 100,00 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 2 000 | 798 | 797 | 99,87 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | 83 000 | 147 502 | 147 502 | 100,00 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 345 - Český statistický úřad
Rozpočtové organizace celkem | 2 026 | 294 665 | 14 528 | 280 137 | 11 523 | 2 026 | 304 315 | 15 917 | 288 398 | 11 862 | 2 012 | 303 280 | 14 914 | 288 366 | 11 944 | -14 | -1 035 | 0 | 0 | 0 | 123,17 | 103,65 | 100,68 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
2 012 | 291 438 | 13 148 | 278 290 | 11 526 | 2 012 | 300 838 | 14 322 | 286 516 | 11 867 | 1 998 | 299 805 | 13 319 | 286 486 | 11 949 | -14 | -1 033 | 0 | 0 | 0 | 123,29 | 103,67 | 100,69 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 2 012 | 291 438 | 13 148 | 278 290 | 11 526 | 2 012 | 300 838 | 14 322 | 286 516 | 11 867 | 1 998 | 299 805 | 13 319 | 286 486 | 11 949 | -14 | -1 033 | 0 | 0 | 0 | 123,29 | 103,67 | 100,69 |
Statistické správy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 14 | 3 227 | 1 380 | 1 847 | 10 994 | 14 | 3 477 | 1 595 | 1 882 | 11 202 | 14 | 3 475 | 1 595 | 1 880 | 11 190 | 0 | -2 | 106,64 | 101,79 | 99,89 | |||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 2 026 | 294 665 | 14 528 | 280 137 | 11 523 | 2 026 | 304 315 | 15 917 | 288 398 | 11 862 | 2 012 | 303 280 | 14 914 | 288 366 | 11 944 | -14 | -1 035 | 0 | 0 | 0 | 123,17 | 103,65 | 100,68 |
Kapitola 345 - Český statistický úřad
Činnost Českého statistického úřadu
upravuje zákon č. 89/1995 Sb., o státní
statistické službě. Podle § 28 citovaného
zákona zanikly Krajské statistické správy,
jejichž práva a povinnosti vč. závazků
přešly na Český statistický úřad.
Součástí ČSÚ je rozpočtová
organizace Institut pro výzkum veřejného
mínění (dále IVVM). Hlavní
činností této organizace je poskytování
služeb zejména řídící
sféře, vědeckým institucím,
vysokým školám a tisku. Z prostředků
státního rozpočtu určených
pro kapitolu Český statistický úřad,
byly financovány výdaje úřadu a též
Institutu pro výzkum veřejného mínění.
Rozpočet příjmů kapitoly schválený
pro rok 1996 ve výši 8 000 tis. Kč byl splněn
na 208,65%, tj. v absolutním vyjádření
16 692 tis. Kč. Hlavními zdroji překročených
příjmů kapitoly ČSÚ v roce
1996 byly úhrady za výpisy dat z Registru zpravodajských
jednotek a distribuci Registru na CD-ROM, za prodej statistických
publikací a příjmy za pronajaté prostory.
Ve srovnání s rokem 1995 jsou však příjmy
dosažené v roce 1996 nižší o 4 547
tis. Kč. Promítlo se zde zrušení poplatků
za přidělování identifikačních
čísel organizacím, snížení
nájemného v důsledku změny v dislokaci
pracovišť, ale i snížení počtu
prodaných obědů v závodní jídelně
ČSÚ. Poklesly také příjmy IVVM
za provedené výzkumy a nebyly splněny příjmy
stanovené účelovému zařízení
Radešín. Nájemci, kteří zabezpečovali
stravovací služby, neplatí pohledávky
a k 31. 12. 1996 dluží 367 tis. Kč.
Celkové výdaje kapitoly byly upraveny na výši
716 882 tis. Kč a jejich čerpání činilo
709 188 tis. Kč, což je 98,93% rozpočtu po
změnách.
Neinvestiční výdaje kapitoly byly schváleny
ve výši 525 101 tis. Kč (vč. příspěvku
ve výši 30 tis. Kč určeného na
úhradu členských příspěvků
v Mezinárodní statistické organizaci). Rozpočet
byl v průběhu roku zvýšen na 568 582
tis. Kč, a to o výdaje související
se zabezpečením zpracování výsledků
voleb do Poslanecké sněmovny a do Senátu
ve výši 45 900 tis. Kč a o prostředky
na řešení projektů vývoje a výzkumu
ve výši 350 tis. Kč. Proti tomu byly v neinvestičních
výdajích vázány prostředky
ve výši 2 069 tis. Kč podle usnesení
vlády ČR č. 441/1996 a nevyčerpané
prostředky na zabezpečení voleb do Poslanecké
sněmovny ve výši 700 tis. Kč. Rozpočet
po změnách byl čerpán na 98,65%, což
činí v absolutním vyjádření
560 889 tis. Kč, z toho příspěvek
za členství v Mezinárodní statistické
organizaci byl čerpán částkou 24 tis.
Kč, tj. na 80%.
Mzdové prostředky celkem byly schváleny ve
výši 294 665 tis. Kč. V průběhu
roku byl rozpočet upraven, a to v souvislosti s potřebou
zabezpečit volby do Poslanecké sněmovny a
Senátu. Rozpočet po změnách ve výši
304 315 tis. Kč byl čerpán na 99,66%, tj.
v objemu 303 280 tis. Kč. Na nevyčerpaných
mzdových prostředcích ve výši
1 035 tis. Kč se podílí ostatní osobní
náklady částkou 1 003 tis. Kč z důvodu
nenaplnění rozsahu souboru zpravodajských
domácností statistického šetření
rodinných účtů, přesunutím
části prací na MIKROCENZU 1996 z organizačních
důvodů do roku 1997 i úspornými opatřeními
odborných útvarů pracoviště Praha.
Průměrný měsíční
plat v resortu ve výši 11 944 Kč vzrostl proti
skutečnosti roku 1995 o 23,17%, ve státní
správě dosáhl výše 11 949 Kč
při trendu 23,29%.
Rozpočet investičních výdajů
byl pro rok 1996 schválen ve výši 85 000 tis.
Kč, v tom systémové dotace 83 000 tis. Kč
a běžná míra financování
2 000 tis. Kč. V souvislosti se zajištěním
voleb do Poslanecké sněmovny byl rozpočet
upraven o 75 000 tis. Kč na částku 160 000
tis. Kč. Po předložení vyúčtování
prostředků poskytnutých ČSÚ
na úhradu výdajů spojených s konáním
voleb do Poslanecké sněmovny, byla v rozpočtu
kapitoly vázána částka nevyčerpaných
prostředků ve výši 3 400 tis. Kč.
Na základě usnesení vlády ČR
č. 441/1996 byl rozpočet investičních
výdajů dále snížen vázáním
částky ve výši 8 300 tis. Kč.
Rozpočet po změnách činil 148 300
tis. Kč a byl čerpán ve výši
148 299 tis. Kč, tj. 100% rozpočtu po změnách.
Investiční prostředky byly čerpány
na rekonstrukce objektů ČSÚ, na výpočetní
techniku, na pořízení garáže,
pozemku pro přístavbu ČSÚ Praha, na
kancelářskou techniku a dopravní techniku.
Kapitola: 346
Český úřad zeměměřický a katastrální | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 52 720 | 53 319 | 90 851 | 170,39 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 52 720 | 53 319 | 90 851 | 170,39 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
52 720 | 53 319 | 90 851 | 170,39 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 1 559 886 | 1 524 704 | 1 520 271 | 99,71 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 1 544 513 | 1 505 449 | 1 501 016 | 99,71 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 15 373 | 19 255 | 19 255 | 100,00 | |
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | |||||
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | |||||
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 321 000 | 321 934 | 349 611 | 108,60 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
1 880 886 | 1 846 638 | 1 869 882 | 101,26 |
Kapitola: 346 Český úřad zeměměřický
a katastrální
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 52 720 | 53 319 | 90 851 | 170,39 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 52 720 | 53 319 | 90 851 | 170,39 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 544 513 | 1 505 449 | 1 501 016 | 99,71 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 811 823 | 811 823 | 810 753 | 99,87 |
z toho: | ||||
- státní správa | 811 823 | 811 823 | 810 753 | 99,87 |
- pojistné a příděl do FKSP | 300 375 | 300 375 | 298 268 | 99,30 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 15 373 | 19 255 | 19 255 | 100,00 |
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 321 000 | 321 870 | 349 547 | 108,60 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 1 000 | 1 000 | 28 746 | 2 874,60 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | 320 000 | 320 870 | 320 801 | 99,98 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | 64 | 64 | 100,00 | |
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | 64 | 64 | 100,00 | |
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 346 - Český úřad zeměměřický
a katastrální
Rozpočtové organizace celkem | 5 917 | 811 823 | 110 | 811 713 | 11 432 | 5 917 | 811 823 | 533 | 811 290 | 11 426 | 5 887 | 810 753 | 504 | 810 249 | 11 469 | -30 | -1 070 | 984 | 0 | 984 | 112,14 | 100,33 | 100,38 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
5 917 | 811 823 | 110 | 811 713 | 11 432 | 5 917 | 811 823 | 533 | 811 290 | 11 426 | 5 887 | 810 753 | 504 | 810 249 | 11 469 | -30 | -1 070 | 984 | 0 | 984 | 112,14 | 100,33 | 100,38 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 67 | 11 848 | 30 | 11 818 | 14 699 | 67 | 12 548 | 30 | 12 518 | 15 570 | 64 | 12 535 | 17 | 12 518 | 16 299 | -3 | -13 | 0 | 117,08 | 110,89 | 104,69 | ||
Katastrální úřady | 5 364 | 732 944 | 0 | 732 944 | 11 387 | 5 364 | 730 944 | 263 | 730 681 | 11 352 | 5 363 | 730 515 | 260 | 730 255 | 11 347 | -1 | -429 | 0 | 111,86 | 99,65 | 99,96 | ||
Zeměměř. a kat. inspektoráty | 94 | 15 950 | 0 | 15 950 | 14 140 | 94 | 16 500 | 0 | 16 500 | 14 628 | 85 | 16 431 | 0 | 16 431 | 16 109 | -9 | -69 | 390 | 390 | 114,43 | 113,92 | 110,13 | |
Zeměměř. úřad | 392 | 51 081 | 80 | 51 001 | 10 842 | 392 | 51 831 | 240 | 51 591 | 10 967 | 375 | 51 272 | 227 | 51 045 | 11 343 | -17 | 9559 | 594 | 594 | 114,62 | 104,62 | 103,43 | |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 5 917 | 811 823 | 110 | 811 713 | 11 432 | 5 917 | 811 823 | 533 | 811 290 | 11 426 | 5 887 | 810 753 | 504 | 810 249 | 11 469 | -30 | -1 070 | 984 | 0 | 984 | 112,14 | 100,33 | 100,38 |
Kapitola 346 - Český úřad zeměměřický
a katastrální
Ekonomická činnost byla zaměřena zejména
na zajištění podmínek pro realizaci
digitalizace katastru nemovitostí a základní
báze geodetických dat.
Z prostředků rozpočtové kapitoly je
financována činnost vlastního úřadu,
Zeměměřického úřadu,
7 zeměměřických a katastrálních
inspektorátů, 77 katastrálních úřadů
a příspěvkové organizace Výzkumný
ústav geodetický, topografický a kartografický
(dále VÚGTK).
Celkové příjmy schválené pro
rok 1996 ve výši 52 720 tis Kč byly v průběhu
roku navýšeny o 599 tis. Kč. Tato částka
představuje přijetí pojistného plnění
z důvodů havárií služebních
automobilů. Takto upravený rozpočet byl dalším
plněním příjmové stránky
rozpočtu kapitoly překročen o 9 363 tis.
Kč a použitím prostředků mimorozpočtových
zdrojů byla dosažena skutečnost ve výši
90 851 tis. Kč.
Celkové výdaje kapitoly byly pro rok 1996 schváleny
ve výši 1 880 886 tis. Kč v průběhu
roku upraveny na 1 846 638 tis. Kč a čerpány
na 101,26% rozpočtu po změnách, což
v absolutním vyjádření činí
1 869 882 tis. Kč.
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací schválené ve výši
1 544 513 tis. Kč byly v průběhu roku upraveny
na částku 1 505 449 tis. Kč a čerpány
částkou 1 501 016 tis. Kč. Rozpočtová
opatření byla provedena z titulu souvztažného
zvýšení příjmů a výdajů
za úhrady přijaté z pojistného plnění,
z plnění usnesení vlády ČR
č. 441/1996 (vázání neinvestičních
výdajů ve výši 35 702 tis. Kč)
a z realizace metodické změny financování
software (změna výše pořizovací
ceny). Převodem z neinvestičních výdajů
RO byl zvýšen příspěvek příspěvkové
organizaci VÚGTK na provoz.
Mzdové prostředky stanovené schválením
rozpočtu ve výši 811 823 tis. Kč byly
čerpány, vč. čerpání
350 tis. Kč z fondu odměn ve výši 810
753 tis. Kč, tj. na 99,87%. Za neobsazená funkční
a pracovní místa vázal resort částku
984 tis. Kč. Průměrný měsíční
plat v resortu dosáhl výše 11 469 Kč
a vzrostl proti skutečnosti roku 1995 o 12,14%.
Český úřad zeměměřický
a katastrální je zřizovatelem příspěvkové
organizace - Výzkumného ústavu geodetického,
topografického a kartografického. Příspěvek
pro tuto organizaci byl schválen ve výši 15
373 tis. Kč. V průběhu roku byl příspěvek
zvýšen na 19 255 tis. Kč o příspěvky
na řešení výzkumných projektů
přesunem z neinvestičních výdajů
RO. Příspěvek byl vyčerpán
v plné výši.
Investiční výdaje rozpočtových
organizací schválené ve výši
321 000 tis. Kč byly v průběhu roku zvýšeny
o 870 tis. Kč a byly ve skutečnosti čerpány
částkou 349 547 tis. Kč tj. na 108,60%. Překročení
bylo ovlivněno čerpáním prostředků
z doplňkových zdrojů. Výdaje byly
použity na výstavbu katastrálních úřadů.
Příspěvkové organizaci byla poskytnuta
systémová dotace na investice ve výši
64 tis. Kč na řešení výzkumných
projektů a byla vyčerpána v plné výši.
Kapitola: 348
Český báňský úřad | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 2 000 | 2 500 | 3 223 | 128,92 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 2 000 | 2 500 | 3 223 | 128,92 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
2 000 | 2 500 | 3 223 | 128,92 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 59 374 | 59 874 | 59 822 | 99,91 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 59 374 | 59 874 | 59 822 | 99,91 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||||
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | |||||
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | |||||
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 3 000 | 2 192 | 2 176 | 99,27 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
62 374 | 62 066 | 61 998 | 99,89 |
Kapitola: 348 Český báňský
úřad
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 2 000 | 2 500 | 3 223 | 128,92 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 2 000 | 2 500 | 3 223 | 128,92 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 59 374 | 59 874 | 59 822 | 99,91 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 34 463 | 34 848 | 34 830 | 99,95 |
z toho: | ||||
- státní správa | 34 463 | 34 848 | 34 830 | 99,95 |
- pojistné a příděl do FKSP | 12 751 | 12 882 | 12 811 | 99,45 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 3 000 | 2 192 | 2 176 | 99,27 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 3 000 | 2 192 | 2 176 | 99,27 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | ||||
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 348 - Český báňský
úřad
Rozpočtové organizace celkem | 211 | 34 463 | 44 | 34 419 | 13 594 | 211 | 34 848 | 76 | 34 772 | 13 733 | 209 | 34 830 | 76 | 34 754 | 13 857 | -2 | -18 | 0 | 0 | 0 | 115,21 | 101,94 | 100,90 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
211 | 34 463 | 44 | 34 419 | 13 594 | 211 | 34 848 | 76 | 34 772 | 13 733 | 209 | 34 830 | 76 | 34 754 | 13 857 | -2 | -18 | 0 | 0 | 0 | 115,21 | 101,94 | 100,90 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 43 | 8 178 | 44 | 8 134 | 15 764 | 43 | 8 360 | 76 | 8 284 | 16 054 | 45 | 8 352 | 76 | 8 276 | 15 326 | 2 | -8 | 112,72 | 97,22 | 95,46 | |||
Obvodní báňské úřady | 168 | 26 285 | 0 | 26 285 | 13 038 | 168 | 26 468 | 0 | 26 488 | 13 139 | 164 | 26 478 | 0 | 26 478 | 13 454 | -4 | -10 | 115,98 | 103,19 | 102,40 | |||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 211 | 34 463 | 44 | 34 419 | 13 594 | 211 | 34 848 | 76 | 34 772 | 13 733 | 209 | 34 830 | 76 | 34 754 | 13 857 | -2 | -18 | 0 | 0 | 0 | 115,21 | 101,94 | 100,90 |
Kapitola 348 - Český báňský
úřad
Schválený rozpočet kapitoly na rok 1996 zahrnoval
finanční prostředky vlastního úřadu
a prostředky pro podřízené (zálohové)
organizace - obvodní báňské úřady.
Obvodní báňské úřady
(zálohované organizace) vykonávají
na základě zákona č. 541/1991 Sb.,
ve znění zákona č. 10/1993 Sb., funkci
specializovaného finančního úřadu,
který spravuje úhrady z plochy dobývacích
prostor a úhrady z vydobytých vyhrazených
nerostů a rozděluje je částečně
obcím a část odvádí do státního
rozpočtu. Úroky z úhrad tvoří
příjmy úřadu.
Schválený rozpočet příjmů
stanovený ve výši 2 000 tis. Kč byl
v průběhu roku 1996 upraven na celkovou částku
2 500 tis. Kč. Celkové příjmy dosáhly
částky 3 223 tis. Kč, což je 128,92%
ročního rozpočtu po změnách.
Proti roku 1995 jsou dosažené příjmy
v absolutním vyjádření vyšší
o 165 tis. Kč. Na vyšším dosažení
celkových příjmů se podílejí
úroky z úhrad podle horního zákona,
ve výši 2 384 tis. Kč.
Celkové výdaje schválené pro rok 1996
ve výši 62 374 tis. Kč byly čerpány
na 99,89% rozpočtu po změnách, což v
absolutním vyjádření činí
61 998 tis. Kč.
Neinvestiční výdaje RO byly čerpány
v objemu 59 822 tis. Kč, tj. 99,91% rozpočtu po
změnách. Tyto výdaje byly v průběhu
roku upraveny o 500 tis. Kč, toto zvýšení
bylo kryto zvýšenými rozpočtovými
příjmy. Rozpočtové prostředky
byly čerpány na pořízení drobné
výpočetní techniky pro potřeby OBÚ,
které ji využívají především
ke sledování výběru úhrad z
plochy dobývacích prostor.
Schválený objem mzdových prostředků
ve výši 34 463 tis. Kč byl v průběhu
roku zvýšen o 385 tis. Kč na 34 848 tis. Kč,
k zabezpečení výplat odstupného zaměstnancům,
se kterými byl rozvázán pracovní poměr
podle § 46 odst. 1 písm. c) zákoníku
práce a částečně ke krytí
dopadu realizace zvýšení platových tarifů
k 1. 4. 1996. Mzdové prostředky byly čerpány
na 99,95%. Průměrný měsíční
plat dosáhl výše 13 857 Kč a vzrostl
proti skutečnosti roku 1995 o 15,21%.
Českému báňskému úřadu
bylo povoleno překročení počtu zaměstnanců
o 2 osoby na vrub limitu počtu zaměstnanců
obvodních báňských úřadů.
Investiční výdaje byly pro rok 1996 schváleny
ve výši 3 000 tis. Kč. Ve smyslu usnesení
vlády č. 441/1996 byl schválený rozpočet
snížen vázáním prostředků
ve výši 808 tis. Kč. Rozpočet po změnách
byl čerpán v objemu 2 176 tis. Kč, tj. 99,27%.
Prostředky byly použity na vybudování
zabezpečovacích zařízení na
většině obvodních báňských
úřadů, na kancelářskou, kopírovací
a další výpočetní techniku. V
zájmu postupného sbližování českých
technických předpisů s technickými
předpisy Evropského společenství bylo
realizováno mezinárodní propojení
skupiny, která zabezpečuje propojení v síti
Internet v rámci mezinárodního programu Phare.
Kapitola: 353
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 562 | 765 | 136,12 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 0 | 562 | 765 | 136,12 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
0 | 562 | 765 | 136,12 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 32 276 | 32 116 | 31 223 | 97,22 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 32 276 | 32 116 | 31 223 | 97,22 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||||
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | |||||
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | |||||
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 3 200 | 3 270 | 3 269 | 99,97 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
35 476 | 35 386 | 34 492 | 97,47 |
Kapitola: 353 Úřad pro ochranu hospodářské
soutěže
ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE
ZA ROK 1996
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 562 | 765 | 136,12 | |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 562 | 765 | 136,12 | |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 32 276 | 32 116 | 31 223 | 97,22 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 16 968 | 16 968 | 16 284 | 95,97 |
z toho: | ||||
- státní správa | 16 968 | 16 968 | 16 284 | 95,97 |
- pojistné a příděl do FKSP | 6 278 | 6 278 | 5 985 | 95,33 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 3 200 | 3 270 | 3 269 | 99,97 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 3 200 | 3 270 | 3 269 | 99,97 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | ||||
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 353 - Úřad pro ochranu hospodářské
soutěže
Rozpočtové organizace celkem | 95 | 16 968 | 473 | 16 495 | 14 469 | 95 | 16 968 | 385 | 16 583 | 14 546 | 88 | 16 284 | 355 | 15 929 | 15 084 | -7 | -684 | 631 | 0 | 631 | 111,12 | 104,25 | 103,70 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
95 | 16 968 | 473 | 16 495 | 14 469 | 95 | 16 968 | 385 | 16 583 | 14 546 | 88 | 16 284 | 355 | 15 929 | 15 084 | -7 | -684 | 631 | 0 | 631 | 111,12 | 104,25 | 103,70 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 95 | 16 968 | 473 | 16 495 | 14 469 | 95 | 16 968 | 385 | 16 583 | 14 546 | 88 | 16 284 | 355 | 15 929 | 15 084 | -7 | -684 | 631 | 0 | 631 | 111,12 | 104,25 | 103,70 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 95 | 16 968 | 473 | 16 495 | 14 469 | 95 | 16 968 | 385 | 16 583 | 14 546 | 88 | 16 284 | 355 | 15 929 | 15 084 | -7 | -684 | 631 | 0 | 631 | 11,12 | 104,25 | 103,70 |
Kapitola 353 - Úřad pro ochranu hospodářské
soutěže
Zákonem č. 272/1996 Sb. s účinností
k 1. 10. 1996 bylo zrušeno Ministerstvo pro hospodářskou
soutěž ČR a byl zřízen Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže,
který je ústředním orgánem
státní správy, bez podřízených
organizací, se sídlem v Brně. V Praze je
umístěno dislokované pracoviště
s 15 zaměstnanci.
Úřad vytváří podmínky
pro podporu a ochranu hospodářské soutěže,
vykonává dohled při zadávání
veřejných zakázek a kontrolu spojování
podniků, dohod narušujících soutěž
a zneužívání dominantního nebo
monopolního postavení.
Příjmy kapitoly nebyly rozpočtovány.
Ve skutečnosti byly dosaženy částkou
765 tis. Kč, tj. na 136,12% ve vztahu k rozpočtu
po provedených změnách. Rozhodující
objem tvoří zejména nahodilé příjmy
za přijaté náhrady od České
pojišťovny z titulu havarijního pojištění
motorových vozidel. Další příjmy
tvoří finanční prostředky přijaté
z programu Phare ve výši 29 tis. Kč, které
byly určeny na základě schváleného
projektu k financování jazykového kurzu angličtiny
pořádaného pro zaměstnance. Tyto prostředky
byly soustředěny na příjmovém
účtu a jejich použití bylo realizováno
z neinvestičního výdajového účtu
jako povolené překročení závazného
ukazatele.
Skutečné celkové výdaje kapitoly činily
34 492 tis. Kč, tj. 97,47% ve vztahu k rozpočtu
po změnách. Na základě usnesení
vlády č. 441/1996 bylo v rozpočtu investičních
a neinvestičních výdajů vázáno
celkem 652 tis. Kč.
Schválený rozpočet neinvestičních
výdajů RO byl mimo provedeného povinného
vázání posílen rozpočtovým
opatřením v průběhu roku o 562 tis.
Kč, a to ve vazbě na dosažené příjmy
z titulu přijatých náhrad škod od České
pojišťovny za havarijní pojištění
motorových vozidel. Skutečné výdaje
činily 31 223 tis. Kč, tj. 97,22% ve vztahu k rozpočtu
po změnách. Převážná část
těchto rozpočtových prostředků
byla čerpána na mzdy a s tím související
pojistné a příděl FKSP a dále
na služby a materiální výdaje.
Mzdové prostředky byly čerpány v objemu
16 284 tis. Kč, tj. na 95,97%. V návaznosti na nenaplněné
stavy zaměstnanců bylo vázáno 631
tis. Kč. Průměrný plat činil
15 084 Kč a vzrostl proti skutečnosti roku 1995
o 11,12%.
Rozpočet investičních výdajů
po změnách byl čerpán na 99,97% v
objemu 3 269 tis. Kč. Na pořízení
nového automobilu Tatra 700 bylo vynaloženo 1 439
tis. Kč, na výpočetní techniku včetně
software 1 472 tis. Kč a na kancelářskou
techniku (kopírovací stroje, mobilní telefon,
frankovací stroje a balíková váha
pro podatelnu) celkem 358 tis. Kč.