Kapitola: 374
Správa státních hmotných rezerv | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 1 390 000 | 1 390 000 | 1 136 056 | 81,73 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 1 390 000 | 1 390 000 | 1 136 056 | 81,73 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
1 390 000 | 1 390 000 | 1 136 056 | 81,73 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 1 106 744 | 1 363 079 | 1 347 748 | 98,88 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 1 106 744 | 1 363 079 | 1 347 748 | 98,88 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||||
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | |||||
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | |||||
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 61 100 | 394 821 | 376 155 | 95,27 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
1 167 844 | 1 757 900 | 1 723 903 | 98,07 |
Kapitola: 374 Správa státních hmotných
rezerv
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 1 390 000 | 1 390 000 | 1 136 056 | 81,73 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 1 390 000 | 1 390 000 | 1 136 056 | 81,73 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 106 744 | 1 363 079 | 1 347 748 | 98,88 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 56 616 | 58 181 | 59 503 | 102,27 |
z toho: | ||||
- státní správa | 56 616 | 58 181 | 59 503 | 102,27 |
- pojistné a příděl do FKSP | 20 948 | 21 527 | 21 812 | 101,32 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 61 100 | 103 321 | 103 839 | 100,50 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 1 100 | 1 100 | 1 096 | 99,64 |
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace | 60 000 | 102 221 | 102 743 | 100,51 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | 291 500 | 272 316 | 93,42 | |
v tom: | ||||
- individuální dotace | 100 000 | 100 000 | 100,00 | |
- systémové dotace | 191 500 | 172 316 | 89,98 |
Kapitola: 374 - Správa státních hmotných
rezerv
Rozpočtové organizace celkem | 464 | 56 616 | 391 | 56 225 | 10 098 | 467 | 58 181 | 391 | 57 790 | 10 312 | 441 | 59 503 | 113 | 59 390 | 11 223 | -26 | 1 322 | 1 282 | 0 | 1 282 | 116,05 | 111,14 | 108,83 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
464 | 56 616 | 391 | 56 225 | 10 098 | 467 | 58 181 | 391 | 57 790 | 10 312 | 441 | 59 503 | 113 | 59 390 | 11 223 | -26 | 1 322 | 1 282 | 0 | 1 282 | 116,05 | 111,14 | 108,83 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 90 | 15 532 | 91 | 15 441 | 14 297 | 467 | 58 181 | 391 | 57 790 | 10 312 | 441 | 59 503 | 113 | 59 390 | 11 223 | -26 | 1 322 | 1 282 | 1 282 | 80,71 | 78,49 | 108,83 | |
Účel. organizační jednotky | 374 | 41 084 | 300 | 40 784 | 9 087 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 464 | 56 616 | 391 | 56 225 | 10 098 | 467 | 58 181 | 391 | 57 790 | 10 312 | 441 | 59 503 | 113 | 59 390 | 11 223 | -26 | 1 322 | 1 282 | 0 | 1 282 | 116,05 | 111,14 | 108,83 |
Kapitola 374 - Správa státních hmotných
rezerv
Správě se nepodařilo splnit rozpočtované
příjmy. Na rozpočet ve výši 1
390 000 tis. Kč bylo dosaženo 1 136 056 tis. Kč,
tj. plnění na 81,73%. Hlavní propad příjmů
byl při prodeji nepotřebných mobilizačních
rezerv, neboť tyto rezervy se v praxi projevily jako velmi
obtížně prodejné (malé možnosti
jejich dalšího využití), což mělo
často za následek i nízké ceny při
jejich prodeji.
Negativně se projevilo i to, že převod kompetencí
v oblasti hospodářské mobilizace z Ministerstva
hospodářství na Správu se uskutečnil
až k 1. listopadu 1996. Správa sice v průběhu
roku postupně přebírala právo hospodaření
k mobilizačním rezervám a skladům
mobilizačních rezerv, tento převod však
byl z objektivních důvodů (rozsáhlý
sortiment a velké množství zásob, velké
množství předávajících
subjektů hospodářské mobilizace) pomalý.
Samy subjekty hospodářské mobilizace nemohly
být objektivně motivovány na snižování
stavu mobilizačních rezerv a teprve po převodu
práva hospodaření k nim na Správu
bylo možno přikročit k jejich důslednější
restrukturalizaci.
Značným problémem při naplňování
rozpočtu příjmů byla též
platební neschopnost odběratelů. Pohledávky
Správy se k 31. prosinci 1996 zvýšily proti
stavu k 1. lednu 1996 o 582 mil. Kč. Ne všechny tyto
pohledávky však vznikly za rezervy určené
k prodeji, část se týká též
obměňovaných státních hmotných
rezerv.
Největší část rozpočtových
příjmů proto byla dosažena prodejem
postradatelných a nadbytečných hmotných
rezerv. Celkové příjmy z prodeje státních
hmotných rezerv tak činily 1 029 438 tis. Kč.
Kromě těchto příjmů dosáhla
Správa dalších příjmů:
za skladování zboží na dočasně
volných skladovacích plochách ve výši
47 456 tis. Kč, za půjčky hmotných
rezerv ve výši 25 923 tis. Kč, ostatní
a nahodilé příjmy činily 33 200 tis.
Kč, z toho sankční poplatky za pozdní
úhrady faktur 14 970 tis. Kč.
Rozpočtovými opatřeními v průběhu
roku 1996:
- byl zvýšen limit prostředků na platy
o 1 000 tis. Kč a z toho vyplývající
závazný ukazatel pojistného sociálního
zabezpečení a příděl do fondu
kulturních a sociálních potřeb o 370
tis. Kč při současném zachování
výše celkových neinvestičních
výdajů kapitoly;
- byl snížen rozpočet neinvestičních
výdajů o 45 321 tis. Kč a současně
byl o tuto částku zvýšen rozpočet
investičních výdajů s určením
pro nákup druhé poloviny administrativní
budovy v Praze;
- podle usnesení vlády č. 441/1996 byl snížen
rozpočet neinvestičních výdajů
rozpočtových organizací o 51 459 tis. Kč
a rozpočet investičních výdajů
o 3 100 tis. Kč;
- z kapitoly Ministerstva hospodářství byl
delimitován rozpočet výdajů hospodářské
mobilizace a hospodářských opatření
k zabezpečení obrany v souvislosti s přechodem
kompetencí v této oblasti ze zrušeného
Ministerstva hospodářství na Správu
podle zákona č. 272/1996 Sb. k 1. listopadu 1996.
Neinvestiční výdaje byly delimitovány
ve výši 353 11 5 tis. Kč, z toho mzdové
prostředky ve výši 565 tis. Kč a pojistné
sociálního zabezpečení včetně
přídělu do fondu kulturních a sociálních
potřeb ve výši 209 tis. Kč. Investiční
dotace podnikatelským subjektům byly delimitovány
ve výši 291 500 tis. Kč.
Na upravený rozpočet neinvestičních
výdajů ve výši 1 363 079 tis. Kč
bylo čerpáno 1 347 748 tis. Kč (plnění
na 98,88%).
V oblasti neinvestičních výdajů byla
největší pozornost zaměřena na
profinancování základních činností
Správy, tj. pořízení, ochranu a obměňování
státních hmotných rezerv. Výdaje na
tuto činnost tvořily rozhodující část
všech rozpočtových výdajů. Celkem
bylo ze státního rozpočtu vynaloženo
na pořízení nových hmotných
rezerv 227,6 mil. Kč, zejména na pořízení
ropy a obilí. Na pořízení mobilizačních
rezerv bylo vydáno 89,7 mil. Kč. Podstatnou položku
rozpočtových výdajů činily
i rozdíly mezi prodejní a nákupní
cenou hmotných rezerv při jejich obměňování
(124,6 mil. Kč).
Náklady na ochraňování tj. úplata
Správy za skladování hmotných rezerv
u jiných subjektů činily 379 mil. Kč
a proti schválenému rozpočtu bylo dosaženo
úspory ve výši 129 mil. Kč. Úspory
bylo dosaženo mj. důslednou minimalizací výdajů,
kdy se při zachování technických podmínek
skladování podařilo snížit ceny
původně navrhované ochraňovateli.
Současně se v roce 1996 snížily proti
předpokladu výdaje na ochraňování
obilí, protože značná část
obilí z hmotných rezerv byla v průběhu
roku podle usnesení vlády zapůjčena
Státnímu fondu tržní regulace v zemědělství
k překlenutí přechodného nedostatku
obilovin na vnitřním trhu v první polovině
roku 1996.
Neinvestiční výdaje vlastních skladovacích
zařízení Správy činily 68 899
tis. Kč a byly v podstatě na úrovni upraveného
rozpočtu.
Výdaje na pořízení mobilizačních
rezerv činily 89 698 tis. Kč. Bylo pořízeno
především technologické zařízení
pro zabezpečení mobilizačních potřeb
Armády ČR, dále mimo jiné těžká
automobilní technika, součásti těžké
mostové soupravy, telekomunikační zařízení
pro radioreléovou trasu a speciální stroje
a zařízení pro veterinární
účely a úpravu vody. V roce 1996 byly použity
některé stroje a zařízení mobilizačních
rezerv ke zvládnutí situace a nápravě
škod v okresech postižených povodněmi.
Neinvestiční výdaje v té části
hospodářské mobilizace, kterou zajišťovalo
bývalé Ministerstvo hospodářství
a které byly k 1. listopadu 1996 delimitovány na
Správu, činily za rok 1996 celkem 368 314 tis. Kč.
Jednalo se o výdaje na ochraňování
mobilizačních rezerv včetně výdajů
na údržbu a opravy skladů mobilizačních
rezerv u subjektů hospodářské mobilizace,
a na zabezpečení školení a cvičení
pracovníků v systému hospodářské
mobilizace.
Upravený rozpočet mzdových prostředků
ve výši 58 181 tis. Kč byl čerpán
částkou 59 503 tis. Kč, tj. na 102,27%. Překročení
bylo kryto čerpáním z fondu odměn
ve výši 1 322 tis. Kč. Skutečný
stav pracovníků byl proti stanovenému limitu
nižší celkem o 26 osob. Za neobsazená
funkční a pracovní místa měla
Správa vázat ve svém rozpočtu prostředky
ve výši 1 282 tis. Kč. Tuto povinnost nesplnila.
Žádosti Správy o uvolnění vázaných
prostředků, podané v lednu 1997, Ministerstvo
financí nevyhovělo.
Průměrný plat resortu činil 11 223
Kč a proti skutečnosti roku 1995 vzrostl o 16,05%.
V průběhu roku byly výrazně posíleny
prostředky na investice. Zvýšení rozpočtu
bylo použito na zakoupení zbývajících
50% majetkového podílu na administrativní
budově, v níž byla dosud část
Správy v nájmu a jejíž první
část odkoupila v roce 1995. V rámci investičních
akcí byla prováděna především
výstavba v areálech účelových
organizačních jednotek Správy a byl doplňován
park zařízení pro manipulaci s materiály.
Celkový upravený rozpočet investičních
výdajů kapitoly byl splněn na 95,27%. Upravený
rozpočet investičních výdajů
rozpočtových organizací ve výši
103 321 tis. Kč byl překročen o 518 tis.
Kč. Jednalo se o investiční výdaje
na objekt hospodářské mobilizace, který
byl ke konci roku převeden na Správu, takže
příslušnou částku bylo již
nutno profinancovat místo z dotací podnikatelským
subjektům z investičních výdajů
Správy, tj. rozpočtové organizace, přičemž
již nebylo možno pro nedostatek času schválit
příslušné rozpočtové opatření
na vrub investičních dotací podnikatelským
subjektům, kde byl tento výdaj rozpočtován.
Investiční dotace podnikatelským subjektům
hospodářské mobilizace činily 272
316 tis. Kč a upravený rozpočet tak byl čerpán
na 93,42%. Z této částky byla beze zbytku
čerpána individuální dotace ve výši
100 000 tis. Kč na výstavbu centrálního
tankoviště ropy v Nelahozevsi. Systémové
dotace byly poskytnuty na další objekty a zařízení
související se zásobováním
ropou a s ochranou životního prostředí
při jejich provozování.
Kapitola: 375
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 790 | 790 | 5 504 | 696,71 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 790 | 790 | 5 504 | 696,71 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
790 | 790 | 5 504 | 696,71 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 158 243 | 152 556 | 155 526 | 101,95 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 149 753 | 146 603 | 149 574 | 102,03 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||||
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | 8 490 | 5 953 | 5 952 | 99,98 | |
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | 8 490 | 5 953 | 5 952 | 99,98 | |
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 122 000 | 139 050 | 137 731 | 99,05 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
280 243 | 291 606 | 293 257 | 100,57 |
Kapitola: 375 Státní úřad pro jadernou
bezpečnost
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 790 | 790 | 5 504 | 696,71 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 790 | 790 | 5 504 | 696,71 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 149 753 | 146 603 | 149 574 | 102,03 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 44 643 | 46 982 | 46 982 | 100,00 |
z toho: | ||||
- státní správa | 28 048 | 28 140 | 28 140 | 100,00 |
- pojistné a příděl do FKSP | 16 518 | 17 383 | 17 342 | 99,76 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | 8 490 | 5 953 | 5 952 | 99,98 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 122 000 | 139 050 | 137 731 | 99,05 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 2 000 | 2 000 | 1 849 | 92,45 |
- individuální dotace | 59 000 | 82 000 | 82 000 | 100,00 |
- systémové dotace | 61 000 | 55 050 | 53 882 | 97,88 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 375 - Státní úřad pro jadernou
bezpečnost
Rozpočtové organizace celkem | 277 | 44 643 | 210 | 44 433 | 13 367 | 277 | 46 982 | 210 | 46 772 | 14 071 | 270 | 46 982 | 79 | 46 903 | 14 476 | -7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 105,88 | 108,30 | 102,88 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
129 | 28 048 | 186 | 27 862 | 17 999 | 129 | 28 140 | 186 | 27 954 | 18 058 | 126 | 28 140 | 55 | 28 085 | 18 575 | -3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 112,15 | 103,20 | 102,86 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 129 | 28 048 | 186 | 27 862 | 17 999 | 129 | 28 140 | 186 | 27 954 | 18 058 | 126 | 28 140 | 55 | 28 085 | 18 575 | -3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 112,15 | 103,20 | 102,86 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 148 | 16 595 | 24 | 16 571 | 9 331 | 148 | 18 842 | 24 | 18 818 | 10 596 | 144 | 18 842 | 24 | 18 818 | 10 890 | -4 | 0 | 110,90 | 116,71 | 102,78 | |||
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 277 | 44 643 | 210 | 44 433 | 13 367 | 277 | 46 982 | 210 | 46 772 | 14 071 | 270 | 46 982 | 79 | 46 903 | 14 476 | -7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 105,88 | 108,30 | 102,88 |
Kapitola 375 - Státní úřad pro
jadernou bezpečnost
Schválený rozpočet příjmů
ve výši 790 tis. Kč byl překročen
o 4 714 tis. Kč. Na dosažených příjmech
ve výši 5 504 tis. Kč se podílejí
výnosy Úřadem udělených pokut
za porušení předpisů a úplata
za poskytované služby. Na vrub příjmů
byly převedeny 3 403 tis. Kč z rezervního
fondu na pokrytí zvýšené potřeby
neinvestičních výdajů.
V roce 1996 bylo v rozpočtu kapitoly schváleno celkem
devět rozpočtových opatření,
jimiž:
- byly zvýšeny prostředky na vědu a
výzkum převodem celkem 600 tis. Kč neinvestičních
výdajů z kapitoly Grantová agentura a 1 181
tis. Kč neinvestičních výdajů
a 150 tis. Kč investičních výdajů
z kapitoly Ministerstva zdravotnictví - vše v rámci
přidělených grantů;
- byl zvýšen objem mzdových prostředků
celkem o 2 339 tis. Kč a o odpovídající
výdaje na pojistné a příděl
do fondu kulturních a sociálních potřeb,
a to bez zvýšení celkových výdajů
kapitoly;
- byl snížen závazný ukazatel "Ostatní
dotace a příspěvky" na výši
skutečného předpisu příspěvku
do fondu technické pomoci Mezinárodní agentury
pro atomovou energii (MAAE);
- byla zvýšena o 13 000 tis. Kč individuální
investiční dotace na rekonstrukci budovy úřadu
v Dlážděné ulici č. 2 v Praze
1 podle upřesněných potřeb, a to na
vrub snížení neinvestičních výdajů
kapitoly;
- podle usnesení vlády č. 441/1996 byl krácen
rozpočet neinvestičních výdajů
o 3 718 tis. Kč a rozpočet investičních
výdajů o 6 100 tis. Kč;
- z položky "Radonový program" kapitoly
Všeobecná pokladní správa bylo převedeno
5 500 tis. Kč účelových neinvestičních
výdajů.
Schválený rozpočet neinvestičních
výdajů rozpočtových organizací
ve výši 149 753 tis. Kč byl rozpočtovými
opatřeními snížen o 3 150 tis. Kč
na částku 146 603 tis. Kč. Skutečné
čerpání činilo 149 574 tis. Kč,
tj. 102,03%. Překročení rozpočtu výdajů
je kryto použitím rezervního fondu.
Schválený objem mzdových prostředků
byl zvýšen z 44 643 tis. Kč na 46 982 tis.
Kč. Čerpán byl ve výši 46 982
tis. Kč, tj. na 100%.
Průměrný plat resortu činil 14 476
Kč, tj. zvýšení proti skutečnosti
roku 1995 o 5,88%.
Účelové prostředky na vědu
a výzkum ve výši 14 000 tis. Kč, z toho
8 000 tis. Kč neinvestičních výdajů,
byly použity beze zbytku. Z účelových
prostředků v rámci "Radonového
programu" ve výši 5 500 tis. Kč bylo použito
5 067 tis. Kč, zbytek byl v rozpočtu kapitoly vázán.
Příspěvek do fondu technické pomoci
Mezinárodní agentury pro atomovou energii (ukazatel
"Ostatní dotace a příspěvky")
byl poskytnut ve výši 5 952 tis. Kč, stanovené
touto organizací.
Vzhledem k upřesnění skutečných
výdajů na rekonstrukci budovy v Dlážděné
ulici včetně neočekávaných
vlivů (zjištění dalších
památkově chráněných objektů
v průběhu rekonstrukce) byla zvýšena
individuální investiční dotace na
tuto stavbu z původních 59 000 tis. Kč na
82 000 tis. Kč; tato částka byla vyčerpána
beze zbytku. Ke krytí zvýšených investičních
výdajů bylo využito očekávané
úspory příspěvku do fondu technické
pomoci MAAE a částečně byly zkráceny
ostatní investiční potřeby. Celkový
rozpočet investičních výdajů
tak byl z částky 122 000 tis. Kč zvýšen
na 139 050 tis. Kč, přičemž skutečnost
činila 137 731 tis. Kč, tj. 99,05%.
Rekonstrukce sídla Úřadu byla v termínu
dokončena, objekt byl zkolaudován a na podzim 1996
se celý Úřad postupně přestěhoval.
Další investiční prostředky byly
vynaloženy zejména na vybudování Krizového
koordinačního centra pro radiační
havárie a na rozšíření a obnovu
radiační monitorovací sítě.
Kapitola: 381
Nejvyšší kontrolní úřad | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||||
Daň z přidané hodnoty | |||||
Spotřební daně | |||||
Daně z příjmů | |||||
v tom: | daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | |||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
Silniční daň | |||||
Clo | |||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | |||||
Ostatní daně a poplatky | |||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||||
z toho: | pojistné na důchodové pojištění | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 2 270 | 2 270 | 2 502 | 110,22 | |
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. | 2 270 | 2 270 | 2 502 | 110,22 | |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||||
Odvody České národní banky | |||||
Přijaté úroky | |||||
Ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||||
2 270 | 2 270 | 2 502 | 110,22 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 226 526 | 228 526 | 223 385 | 97,75 | |
Výdaje rozpočtových organizací | 226 426 | 228 426 | 223 322 | 97,77 | |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||||
Úrokové platby | |||||
Dotace, platby a příspěvky | 100 | 100 | 63 | 63,00 | |
v tom: | dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní dotace a příspěvky | 100 | 100 | 63 | 63,00 | |
dotace jiným rozpočtům | |||||
v tom: územním rozpočtům | |||||
mimorozpočtovým fondům | |||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||||
z toho: důchody | |||||
platby do zahraničí | |||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM | 130 567 | 128 567 | 124 321 | 96,70 | |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||||
357 093 | 357 093 | 347 706 | 97,37 |
Kapitola: 381 Nejvyšší kontrolní úřad
v tis. Kč |
Příjmy celkem | 2 270 | 2 270 | 2 502 | 110,22 |
v tom: | ||||
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO | 2 270 | 2 270 | 2 502 | 110,22 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
z toho: | ||||
- pojistné na důchodové pojištění | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 226 426 | 228 426 | 223 322 | 97,77 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 122 596 | 122 596 | 121 966 | 99,49 |
z toho: | ||||
- státní správa | ||||
- pojistné a příděl do FKSP | 45 361 | 45 361 | 44 909 | 99,00 |
- důchody | ||||
- ostatní dávky | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Neinv. dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | 100 | 100 | 63 | 63,00 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 130 567 | 128 567 | 124 321 | 96,70 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 2 000 | 8 000 | 7 931 | 99,14 |
- individuální dotace | 50 000 | |||
- systémové dotace | 78 567 | 120 567 | 116 390 | 96,54 |
Investiční dotace PO a ost. org. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace příspěvkovým org. | ||||
- systémové dotace příspěvkovým org. | ||||
- syst. dotace občanským sdružením | ||||
- syst. dotace ostatním subjektům | ||||
- ind. dotace ostatním subjektům | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem | ||||
v tom: | ||||
- individuální dotace | ||||
- systémové dotace |
Kapitola: 381 - Nejvyšší kontrolní úřad
Rozpočtové organizace celkem | 507 | 122 596 | 9 900 | 112 696 | 18 523 | 507 | 122 596 | 8 690 | 113 906 | 18 722 | 485 | 121 966 | 8 566 | 113 400 | 19 485 | -22 | -630 | 0 | 0 | 0 | 123,00 | 105,19 | 104,07 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom
a) státní správa celkem | |||||||||||||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
z toho: | |||||||||||||||||||||||
ústřední orgán | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
b) ost. rozpočt. organiz. | 507 | 122 596 | 9 900 | 112 696 | 18 523 | 507 | 122 596 | 8 690 | 113 906 | 18 722 | 485 | 121 966 | 8 566 | 113 400 | 19 485 | -22 | -630 | 0 | 0 | 0 | 123,00 | 105,19 | 104,07 |
Příspěvkové organizace celkem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
z toho účelové prostředky na vědu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
v tom | |||||||||||||||||||||||
státní správa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
ostatní PO | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||||||||||||
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem | 507 | 122 596 | 9 900 | 112 696 | 18 523 | 507 | 122 596 | 8 690 | 113 906 | 18 722 | 485 | 121 966 | 8 566 | 113 400 | 19 485 | -22 | -630 | 0 | 0 | 0 | 123,00 | 105,19 | 104,07 |
Kapitola 381 - Nejvyšší kontrolní
úřad
Nejvyšší kontrolní úřad
je nezávislý kontrolní orgán České
republiky. Rozpočet kapitoly zahrnuje výdaje spojené
se zabezpečením činnosti Úřadu,
19 oblastních pracovišť a školicího
střediska Přestavlky u Slap.
Rozpočet příjmů byl splněn
na 110,22% částkou 2 502 tis. Kč. Objemově
největší příjmovou část
tvoří příjmy školicího
střediska za školení prováděná
pro účastníky jiných organizací,
prostředky získané za pronájem a provozování
závodní jídelny v Praze 7 a příjmy
z pronájmu chaty Koruna v Harrachově.
Schválený rozpočet celkových výdajů
kapitoly byl čerpán na 97,37%.
V porovnání s rokem 1995 vzrostly výdaje
o 32,5%, což činí v absolutním vyjádření
85 270 tis. Kč. Z toho neinvestiční výdaje
vč. příspěvků o 48 625 tis.
Kč a investiční výdaje o 36 645 tis.
Kč.
Provedeným rozpočtovým opatřením
Ministerstva financí v roce 1996 byla řešena
problematika pořizování a vybavování
bytů a zařízení pro členy Nejvyššího
kontrolního úřadu, které vyplynulo
ze zákona č. 236/1995 Sb. Část vybavení
bytů bylo nutné zakoupit z neinvestičních
prostředků. Proto byl odsouhlasen v rámci
kapitoly přesun částky 2 000 tis. Kč
ze systémové investiční dotace do
neinvestičních výdajů RO.
Neinvestiční výdaje RO byly čerpány
v objemu 223 322 tis. Kč, tj. 97,77% ve vztahu k rozpočtu
po změnách. Proti roku 1995 vzrostly skutečné
výdaje o 27,8%. V důsledku uplatnění
zákona č. 236/1995 Sb. se v čerpání
rozpočtu kapitoly výrazně promítnul
nárůst mzdových prostředků,
výdajů na paušální náhrady
členům Kolegia a s tím související
zvýšení příspěvků
na sociální a zdravotní pojištění.
Další vliv na zvýšení výdajů
o 4 500 tis. Kč v roce 1996 mělo také uspořádání
III. kongresu EUROSAI v Praze, jehož organizací byl
Nejvyšší kontrolní úřad
pověřen a výdaje spojené se zabezpečením
provozu nově vybudované sítě informačního
systému Úřadu.
Mzdové prostředky byly čerpány na
99,49%. Průměrný plat činil 19 485
Kč a proti skutečnosti roku 1995 se zvýšil
o 23,00%.
Ostatní dotace a příspěvky rozpočtované
v objemu 100 tis. Kč byly čerpány na 63%
na úhradu členských příspěvků
do mezinárodních organizací kontrolních
úřadů EUROSAI a INTOSAI. Příspěvky
byly poukázány v předepsané výši.
Ve schváleném rozpočtu investičních
výdajů byl proveden rozpočtovým opatřením
Ministerstva financí přesun prostředků
(50 000 tis. Kč) z individuální investiční
dotace do systémové investiční dotace
a běžné míry investování.
Skutečné investiční výdaje
dosáhly výše 124 321 tis. Kč, tj. 96,70%
ve vazbě k rozpočtu po provedených změnách.
Prostředky běžné míry investování
v objemu 7 931 tis. Kč byly použity na pořízení
osobních automobilů Škoda-Felicie a T-700,
kancelářské techniky, programového
vybavení, vybavení školicího střediska
a na dokončení instalace zabezpečovacích
protipožárních systémů v budově
Úřadu a školicím středisku. Z
prostředků systémové investiční
dotace bylo uhrazeno 88 654 tis. Kč na výpočetní
techniku a informační síť, čímž
byl dokončen program budování informačního
systému Nejvyššího kontrolního
úřadu. Na zakoupení 10 bytů vč.
pozemků pro členy NKÚ bylo vynaloženo
18 677 tis. Kč a na vybavení těchto bytů
675 tis. Kč. Projektová dokumentace kotelny a rekonstrukce
ubytovacího zařízení prováděná
ve školicím zařízení činila
4 487 tis. Kč a instalace elektronického zabezpečovacího
systému na všech oblastních pracovištích
3 897 tis. Kč. Oproti roku 1995 jsou ve vyšších
výdajích roku 1996 o 41,8% promítnuty nákupy
a vybavení bytů, stavební úpravy školicího
střediska a instalace zabezpečovacích systémů.