374

Správa státních hmotných rezerv

Kapitola: 374

BILANCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ STÁTNÍHO ROZPOČTU ČR ZA ROK 1996

Správa státních hmotných rezerv v tis. Kč


UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3: 2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
     
DAŇOVÉ PŘÍJMY     
Daň z přidané hodnoty     
Spotřební daně     
Daně z příjmů     
v tom:daň z příjmů právnických osob     
 daň z příjmů fyzických osob     
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí     
Silniční daň     
Clo    
Poplatek za užívání dálnic a silnic     
Ostatní daně a poplatky     
     
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI     
z toho:pojistné na důchodové pojištění     
     
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 1 390 0001 390 0001 136 056 81,73
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. 1 390 0001 390 0001 136 056 81,73
z toho: odvody příspěvkových organizací     
Odvody České národní banky     
Přijaté úroky     
Ostatní příjmy     
     
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ     
     
PŘÍJMY KAPITOLY CELKEM
1 390 0001 390 000 1 136 05681,73
     
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 1 106 7441 363 0791 347 748 98,88
Výdaje rozpočtových organizací 1 106 7441 363 0791 347 748 98,88
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím     
Úrokové platby     
Dotace, platby a příspěvky     
v tom:dotace podnikatelským subjektům     
 dotace občanským sdružením     
 ostatní dotace a příspěvky     
 dotace jiným rozpočtům     
 v tom: územním rozpočtům     
 mimorozpočtovým fondům     
 platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)     
 z toho: důchody     
 platby do zahraničí     
     
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM 61 100394 821376 155 95,27
     
VLÁDNÍ ÚVĚRY     
     
VÝDAJE KAPITOLY CELKEM
1 167 8441 757 900 1 723 90398,07


Kapitola: 374 Správa státních hmotných rezerv

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1996

 v tis. Kč


UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3: 2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
Příjmy celkem1 390 000 1 390 0001 136 056 81,73
v tom:    
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO 1 390 0001 390 0001 136 056 81,73
z toho:    
- odvody příspěvkových organizací     
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti     
z toho:    
- pojistné na důchodové pojištění     
     
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 1 106 7441 363 079 1 347 74898,88
z toho:    
- mzdové prostředky celkem 56 61658 18159 503 102,27
z toho:    
- státní správa56 616 58 18159 503102,27
- pojistné a příděl do FKSP 20 94821 52721 812 101,32
- důchody    
- ostatní dávky    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti     
     
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím     
     
Neinv. dotace občanským sdružením     
     
Ostatní dotace a příspěvky     
     
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům     
     
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 61 100103 321 103 839100,50
v tom:    
- běžná míra investování 1 1001 1001 096 99,64
- individuální dotace    
- systémové dotace60 000 102 221102 743100,51
     
Investiční dotace PO a ost. org. celkem     
v tom:    
- individuální dotace příspěvkovým org.     
- systémové dotace příspěvkovým org.     
- syst. dotace občanským sdružením     
- syst. dotace ostatním subjektům     
- ind. dotace ostatním subjektům     
     
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem  291 500272 316 93,42
v tom:    
- individuální dotace 100 000100 000100,00
- systémové dotace 191 500172 31689,98


Kapitola: 374 - Správa státních hmotných rezerv

Rozbor zaměstnanosti a čerpání mzdových prostředků za rok 1996 v rozpočtových a příspěvkových organizacích, ve kterých se odměňování řídí zákonem čís. 143/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů

 
Schválený rozpočet na rok 1996
Rozpočet po změnách
Skutečnost za rok 1996
Rozdíl
Vázání za neobsazená místa
Procento růstu průměrného platu
 
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
počet zaměst. sl. 11 - sl. 6
mzdové prostředky sl. 12 - sl. 7
Celkem v tis. Kč
z toho:
Skutečnost roku 1996/
                   
Povolené čerpání v tis. Kč
K vázání zůstává v tis. Kč
skutečnost 1995
schválený rozpoč. 96
upravený rozpoč. 96
a
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Rozpočtové organizace celkem 46456 616391 56 22510 098467 58 18139157 790 10 31244159 503 11359 39011 223 -261 3221 282 01 282116,05 111,14108,83
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
v tom

a) státní správa celkem

                       
 46456 616 39156 22510 098 46758 181391 57 79010 312441 59 50311359 390 11 223-261 322 1 28201 282 116,05111,14108,83
z toho:                        
ústřední orgán 9015 53291 15 44114 297467 58 18139157 790 10 31244159 503 11359 39011 223 -261 3221 282  1 28280,71 78,49108,83
Účel. organizační jednotky 37441 084300 40 7849 087 0  0  0  000    0,00 0,000,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
b) ost. rozpočt. organiz.  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
                        
Příspěvkové organizace celkem 000 0000 000 0000 000 0000,00 0,000,00
z toho účelové prostředky na vědu  0  0 0   00 0  0 00    0,000,00 0,00
v tom                       
státní správa 0  0  0  000   00 0   0,000,000,00
ostatní PO 0   0 0  0 00   000    0,00 0,000,00
PO (školy) zřízené obcemi  0  0 0   00 0  0 00    0,000,00 0,00
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné  0  0 0   00 0  0 00    0,000,00 0,00
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem 46456 616391 56 22510 098467 58 18139157 790 10 31244159 503 11359 39011 223 -261 3221 282 01 282116,05 111,14108,83


Kapitola 374 - Správa státních hmotných rezerv

Správě se nepodařilo splnit rozpočtované příjmy. Na rozpočet ve výši 1 390 000 tis. Kč bylo dosaženo 1 136 056 tis. Kč, tj. plnění na 81,73%. Hlavní propad příjmů byl při prodeji nepotřebných mobilizačních rezerv, neboť tyto rezervy se v praxi projevily jako velmi obtížně prodejné (malé možnosti jejich dalšího využití), což mělo často za následek i nízké ceny při jejich prodeji.

Negativně se projevilo i to, že převod kompetencí v oblasti hospodářské mobilizace z Ministerstva hospodářství na Správu se uskutečnil až k 1. listopadu 1996. Správa sice v průběhu roku postupně přebírala právo hospodaření k mobilizačním rezervám a skladům mobilizačních rezerv, tento převod však byl z objektivních důvodů (rozsáhlý sortiment a velké množství zásob, velké množství předávajících subjektů hospodářské mobilizace) pomalý. Samy subjekty hospodářské mobilizace nemohly být objektivně motivovány na snižování stavu mobilizačních rezerv a teprve po převodu práva hospodaření k nim na Správu bylo možno přikročit k jejich důslednější restrukturalizaci.

Značným problémem při naplňování rozpočtu příjmů byla též platební neschopnost odběratelů. Pohledávky Správy se k 31. prosinci 1996 zvýšily proti stavu k 1. lednu 1996 o 582 mil. Kč. Ne všechny tyto pohledávky však vznikly za rezervy určené k prodeji, část se týká též obměňovaných státních hmotných rezerv.

Největší část rozpočtových příjmů proto byla dosažena prodejem postradatelných a nadbytečných hmotných rezerv. Celkové příjmy z prodeje státních hmotných rezerv tak činily 1 029 438 tis. Kč. Kromě těchto příjmů dosáhla Správa dalších příjmů: za skladování zboží na dočasně volných skladovacích plochách ve výši 47 456 tis. Kč, za půjčky hmotných rezerv ve výši 25 923 tis. Kč, ostatní a nahodilé příjmy činily 33 200 tis. Kč, z toho sankční poplatky za pozdní úhrady faktur 14 970 tis. Kč.

Rozpočtovými opatřeními v průběhu roku 1996:

- byl zvýšen limit prostředků na platy o 1 000 tis. Kč a z toho vyplývající závazný ukazatel pojistného sociálního zabezpečení a příděl do fondu kulturních a sociálních potřeb o 370 tis. Kč při současném zachování výše celkových neinvestičních výdajů kapitoly;

- byl snížen rozpočet neinvestičních výdajů o 45 321 tis. Kč a současně byl o tuto částku zvýšen rozpočet investičních výdajů s určením pro nákup druhé poloviny administrativní budovy v Praze;

- podle usnesení vlády č. 441/1996 byl snížen rozpočet neinvestičních výdajů rozpočtových organizací o 51 459 tis. Kč a rozpočet investičních výdajů o 3 100 tis. Kč;

- z kapitoly Ministerstva hospodářství byl delimitován rozpočet výdajů hospodářské mobilizace a hospodářských opatření k zabezpečení obrany v souvislosti s přechodem kompetencí v této oblasti ze zrušeného Ministerstva hospodářství na Správu podle zákona č. 272/1996 Sb. k 1. listopadu 1996. Neinvestiční výdaje byly delimitovány ve výši 353 11 5 tis. Kč, z toho mzdové prostředky ve výši 565 tis. Kč a pojistné sociálního zabezpečení včetně přídělu do fondu kulturních a sociálních potřeb ve výši 209 tis. Kč. Investiční dotace podnikatelským subjektům byly delimitovány ve výši 291 500 tis. Kč.

Na upravený rozpočet neinvestičních výdajů ve výši 1 363 079 tis. Kč bylo čerpáno 1 347 748 tis. Kč (plnění na 98,88%).

V oblasti neinvestičních výdajů byla největší pozornost zaměřena na profinancování základních činností Správy, tj. pořízení, ochranu a obměňování státních hmotných rezerv. Výdaje na tuto činnost tvořily rozhodující část všech rozpočtových výdajů. Celkem bylo ze státního rozpočtu vynaloženo na pořízení nových hmotných rezerv 227,6 mil. Kč, zejména na pořízení ropy a obilí. Na pořízení mobilizačních rezerv bylo vydáno 89,7 mil. Kč. Podstatnou položku rozpočtových výdajů činily i rozdíly mezi prodejní a nákupní cenou hmotných rezerv při jejich obměňování (124,6 mil. Kč).

Náklady na ochraňování tj. úplata Správy za skladování hmotných rezerv u jiných subjektů činily 379 mil. Kč a proti schválenému rozpočtu bylo dosaženo úspory ve výši 129 mil. Kč. Úspory bylo dosaženo mj. důslednou minimalizací výdajů, kdy se při zachování technických podmínek skladování podařilo snížit ceny původně navrhované ochraňovateli. Současně se v roce 1996 snížily proti předpokladu výdaje na ochraňování obilí, protože značná část obilí z hmotných rezerv byla v průběhu roku podle usnesení vlády zapůjčena Státnímu fondu tržní regulace v zemědělství k překlenutí přechodného nedostatku obilovin na vnitřním trhu v první polovině roku 1996.

Neinvestiční výdaje vlastních skladovacích zařízení Správy činily 68 899 tis. Kč a byly v podstatě na úrovni upraveného rozpočtu.

Výdaje na pořízení mobilizačních rezerv činily 89 698 tis. Kč. Bylo pořízeno především technologické zařízení pro zabezpečení mobilizačních potřeb Armády ČR, dále mimo jiné těžká automobilní technika, součásti těžké mostové soupravy, telekomunikační zařízení pro radioreléovou trasu a speciální stroje a zařízení pro veterinární účely a úpravu vody. V roce 1996 byly použity některé stroje a zařízení mobilizačních rezerv ke zvládnutí situace a nápravě škod v okresech postižených povodněmi.

Neinvestiční výdaje v té části hospodářské mobilizace, kterou zajišťovalo bývalé Ministerstvo hospodářství a které byly k 1. listopadu 1996 delimitovány na Správu, činily za rok 1996 celkem 368 314 tis. Kč. Jednalo se o výdaje na ochraňování mobilizačních rezerv včetně výdajů na údržbu a opravy skladů mobilizačních rezerv u subjektů hospodářské mobilizace, a na zabezpečení školení a cvičení pracovníků v systému hospodářské mobilizace.

Upravený rozpočet mzdových prostředků ve výši 58 181 tis. Kč byl čerpán částkou 59 503 tis. Kč, tj. na 102,27%. Překročení bylo kryto čerpáním z fondu odměn ve výši 1 322 tis. Kč. Skutečný stav pracovníků byl proti stanovenému limitu nižší celkem o 26 osob. Za neobsazená funkční a pracovní místa měla Správa vázat ve svém rozpočtu prostředky ve výši 1 282 tis. Kč. Tuto povinnost nesplnila. Žádosti Správy o uvolnění vázaných prostředků, podané v lednu 1997, Ministerstvo financí nevyhovělo.

Průměrný plat resortu činil 11 223 Kč a proti skutečnosti roku 1995 vzrostl o 16,05%.

V průběhu roku byly výrazně posíleny prostředky na investice. Zvýšení rozpočtu bylo použito na zakoupení zbývajících 50% majetkového podílu na administrativní budově, v níž byla dosud část Správy v nájmu a jejíž první část odkoupila v roce 1995. V rámci investičních akcí byla prováděna především výstavba v areálech účelových organizačních jednotek Správy a byl doplňován park zařízení pro manipulaci s materiály.

Celkový upravený rozpočet investičních výdajů kapitoly byl splněn na 95,27%. Upravený rozpočet investičních výdajů rozpočtových organizací ve výši 103 321 tis. Kč byl překročen o 518 tis. Kč. Jednalo se o investiční výdaje na objekt hospodářské mobilizace, který byl ke konci roku převeden na Správu, takže příslušnou částku bylo již nutno profinancovat místo z dotací podnikatelským subjektům z investičních výdajů Správy, tj. rozpočtové organizace, přičemž již nebylo možno pro nedostatek času schválit příslušné rozpočtové opatření na vrub investičních dotací podnikatelským subjektům, kde byl tento výdaj rozpočtován.

Investiční dotace podnikatelským subjektům hospodářské mobilizace činily 272 316 tis. Kč a upravený rozpočet tak byl čerpán na 93,42%. Z této částky byla beze zbytku čerpána individuální dotace ve výši 100 000 tis. Kč na výstavbu centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi. Systémové dotace byly poskytnuty na další objekty a zařízení související se zásobováním ropou a s ochranou životního prostředí při jejich provozování.

375

Státní úřad pro jadernou bezpečnost

Kapitola: 375

BILANCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ STÁTNÍHO ROZPOČTU ČR ZA ROK 1996

Státní úřad pro jadernou bezpečnost v tis. Kč


UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3: 2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
     
DAŇOVÉ PŘÍJMY     
Daň z přidané hodnoty     
Spotřební daně     
Daně z příjmů     
v tom:daň z příjmů právnických osob     
 daň z příjmů fyzických osob     
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí     
Silniční daň     
Clo    
Poplatek za užívání dálnic a silnic     
Ostatní daně a poplatky     
     
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI     
z toho:pojistné na důchodové pojištění     
     
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 7907905 504 696,71
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. 7907905 504 696,71
z toho: odvody příspěvkových organizací     
Odvody České národní banky     
Přijaté úroky     
Ostatní příjmy     
     
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ     
     
PŘÍJMY KAPITOLY CELKEM
790790 5 504696,71
     
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 158 243152 556155 526 101,95
Výdaje rozpočtových organizací 149 753146 603149 574 102,03
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím     
Úrokové platby     
Dotace, platby a příspěvky 8 4905 9535 952 99,98
v tom:dotace podnikatelským subjektům     
 dotace občanským sdružením     
 ostatní dotace a příspěvky 8 4905 9535 952 99,98
 dotace jiným rozpočtům     
 v tom: územním rozpočtům     
 mimorozpočtovým fondům     
 platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)     
 z toho: důchody     
 platby do zahraničí     
     
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM 122 000139 050137 731 99,05
     
VLÁDNÍ ÚVĚRY     
     
VÝDAJE KAPITOLY CELKEM
280 243291 606 293 257100,57


Kapitola: 375 Státní úřad pro jadernou bezpečnost

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1996

 v tis. Kč


UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3: 2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
Příjmy celkem790 7905 504 696,71
v tom:    
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO 7907905 504 696,71
z toho:    
- odvody příspěvkových organizací     
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti     
z toho:    
- pojistné na důchodové pojištění     
     
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 149 753146 603 149 574102,03
z toho:    
- mzdové prostředky celkem 44 64346 98246 982 100,00
z toho:    
- státní správa28 048 28 14028 140100,00
- pojistné a příděl do FKSP 16 51817 38317 342 99,76
- důchody    
- ostatní dávky    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti     
     
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím     
     
Neinv. dotace občanským sdružením     
     
Ostatní dotace a příspěvky 8 4905 953 5 95299,98
     
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům     
     
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 122 000139 050 137 73199,05
v tom:    
- běžná míra investování 2 0002 0001 849 92,45
- individuální dotace59 000 82 00082 000100,00
- systémové dotace61 000 55 05053 88297,88
     
Investiční dotace PO a ost. org. celkem     
v tom:    
- individuální dotace příspěvkovým org.     
- systémové dotace příspěvkovým org.     
- syst. dotace občanským sdružením     
- syst. dotace ostatním subjektům     
- ind. dotace ostatním subjektům     
     
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem     
v tom:    
- individuální dotace    
- systémové dotace    


Kapitola: 375 - Státní úřad pro jadernou bezpečnost

Rozbor zaměstnanosti a čerpání mzdových prostředků za rok 1996 v rozpočtových a příspěvkových organizacích, ve kterých se odměňování řídí zákonem čís. 143/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů

 
Schválený rozpočet na rok 1996
Rozpočet po změnách
Skutečnost za rok 1996
Rozdíl
Vázání za neobsazená místa
Procento růstu průměrného platu
 
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
počet zaměst. sl. 11 - sl. 6
mzdové prostředky sl. 12 - sl. 7
Celkem v tis. Kč
z toho:
Skutečnost roku 1996/
                   
Povolené čerpání v tis. Kč
K vázání zůstává v tis. Kč
skutečnost 1995
schválený rozpoč. 96
upravený rozpoč. 96
a
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Rozpočtové organizace celkem 27744 643210 44 43313 367277 46 98221046 772 14 07127046 982 7946 90314 476 -700 00105,88 108,30102,88
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
v tom

a) státní správa celkem

                       
 12928 048 18627 86217 999 12928 140186 27 95418 058126 28 1405528 085 18 575-30 000 112,15103,20102,86
z toho:                        
ústřední orgán 12928 048186 27 86217 999129 28 14018627 954 18 05812628 140 5528 08518 575 -300 00112,15 103,20102,86
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
b) ost. rozpočt. organiz. 14816 59524 16 5719 331148 18 8422418 818 10 59614418 842 2418 81810 890 -40    110,90116,71 102,78
                        
Příspěvkové organizace celkem 000 0000 000 0000 000 0000,00 0,000,00
z toho účelové prostředky na vědu  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
v tom                       
státní správa 0  0  0  0 0   00 0   0,000,000,00
ostatní PO 0   0 0  0  0  000    0,00 0,000,00
PO (školy) zřízené obcemi  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem 27744 643210 44 43313 367277 46 98221046 772 14 07127046 982 7946 90314 476 -700 00105,88 108,30102,88


Kapitola 375 - Státní úřad pro jadernou bezpečnost

Schválený rozpočet příjmů ve výši 790 tis. Kč byl překročen o 4 714 tis. Kč. Na dosažených příjmech ve výši 5 504 tis. Kč se podílejí výnosy Úřadem udělených pokut za porušení předpisů a úplata za poskytované služby. Na vrub příjmů byly převedeny 3 403 tis. Kč z rezervního fondu na pokrytí zvýšené potřeby neinvestičních výdajů.

V roce 1996 bylo v rozpočtu kapitoly schváleno celkem devět rozpočtových opatření, jimiž:

- byly zvýšeny prostředky na vědu a výzkum převodem celkem 600 tis. Kč neinvestičních výdajů z kapitoly Grantová agentura a 1 181 tis. Kč neinvestičních výdajů a 150 tis. Kč investičních výdajů z kapitoly Ministerstva zdravotnictví - vše v rámci přidělených grantů;

- byl zvýšen objem mzdových prostředků celkem o 2 339 tis. Kč a o odpovídající výdaje na pojistné a příděl do fondu kulturních a sociálních potřeb, a to bez zvýšení celkových výdajů kapitoly;

- byl snížen závazný ukazatel "Ostatní dotace a příspěvky" na výši skutečného předpisu příspěvku do fondu technické pomoci Mezinárodní agentury pro atomovou energii (MAAE);

- byla zvýšena o 13 000 tis. Kč individuální investiční dotace na rekonstrukci budovy úřadu v Dlážděné ulici č. 2 v Praze 1 podle upřesněných potřeb, a to na vrub snížení neinvestičních výdajů kapitoly;

- podle usnesení vlády č. 441/1996 byl krácen rozpočet neinvestičních výdajů o 3 718 tis. Kč a rozpočet investičních výdajů o 6 100 tis. Kč;

- z položky "Radonový program" kapitoly Všeobecná pokladní správa bylo převedeno 5 500 tis. Kč účelových neinvestičních výdajů.

Schválený rozpočet neinvestičních výdajů rozpočtových organizací ve výši 149 753 tis. Kč byl rozpočtovými opatřeními snížen o 3 150 tis. Kč na částku 146 603 tis. Kč. Skutečné čerpání činilo 149 574 tis. Kč, tj. 102,03%. Překročení rozpočtu výdajů je kryto použitím rezervního fondu.

Schválený objem mzdových prostředků byl zvýšen z 44 643 tis. Kč na 46 982 tis. Kč. Čerpán byl ve výši 46 982 tis. Kč, tj. na 100%.

Průměrný plat resortu činil 14 476 Kč, tj. zvýšení proti skutečnosti roku 1995 o 5,88%.

Účelové prostředky na vědu a výzkum ve výši 14 000 tis. Kč, z toho 8 000 tis. Kč neinvestičních výdajů, byly použity beze zbytku. Z účelových prostředků v rámci "Radonového programu" ve výši 5 500 tis. Kč bylo použito 5 067 tis. Kč, zbytek byl v rozpočtu kapitoly vázán.

Příspěvek do fondu technické pomoci Mezinárodní agentury pro atomovou energii (ukazatel "Ostatní dotace a příspěvky") byl poskytnut ve výši 5 952 tis. Kč, stanovené touto organizací.

Vzhledem k upřesnění skutečných výdajů na rekonstrukci budovy v Dlážděné ulici včetně neočekávaných vlivů (zjištění dalších památkově chráněných objektů v průběhu rekonstrukce) byla zvýšena individuální investiční dotace na tuto stavbu z původních 59 000 tis. Kč na 82 000 tis. Kč; tato částka byla vyčerpána beze zbytku. Ke krytí zvýšených investičních výdajů bylo využito očekávané úspory příspěvku do fondu technické pomoci MAAE a částečně byly zkráceny ostatní investiční potřeby. Celkový rozpočet investičních výdajů tak byl z částky 122 000 tis. Kč zvýšen na 139 050 tis. Kč, přičemž skutečnost činila 137 731 tis. Kč, tj. 99,05%.

Rekonstrukce sídla Úřadu byla v termínu dokončena, objekt byl zkolaudován a na podzim 1996 se celý Úřad postupně přestěhoval. Další investiční prostředky byly vynaloženy zejména na vybudování Krizového koordinačního centra pro radiační havárie a na rozšíření a obnovu radiační monitorovací sítě.

381

Nejvyšší kontrolní úřad

Kapitola: 381

BILANCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ STÁTNÍHO ROZPOČTU ČR ZA ROK 1996

Nejvyšší kontrolní úřad v tis. Kč


UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3: 2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
     
DAŇOVÉ PŘÍJMY     
Daň z přidané hodnoty     
Spotřební daně     
Daně z příjmů     
v tom:daň z příjmů právnických osob     
 daň z příjmů fyzických osob     
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí     
Silniční daň     
Clo    
Poplatek za užívání dálnic a silnic     
Ostatní daně a poplatky     
     
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI     
z toho:pojistné na důchodové pojištění     
     
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 2 2702 2702 502 110,22
Příjmy rozpočtových organizací a odvody přísp. org. 2 2702 2702 502 110,22
z toho: odvody příspěvkových organizací     
Odvody České národní banky     
Přijaté úroky     
Ostatní příjmy     
     
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ     
     
PŘÍJMY KAPITOLY CELKEM
2 2702 270 2 502110,22
     
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 226 526228 526223 385 97,75
Výdaje rozpočtových organizací 226 426228 426223 322 97,77
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím     
Úrokové platby     
Dotace, platby a příspěvky 10010063 63,00
v tom:dotace podnikatelským subjektům     
 dotace občanským sdružením     
 ostatní dotace a příspěvky 10010063 63,00
 dotace jiným rozpočtům     
 v tom: územním rozpočtům     
 mimorozpočtovým fondům     
 platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)     
 z toho: důchody     
 platby do zahraničí     
     
INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM 130 567128 567124 321 96,70
     
VLÁDNÍ ÚVĚRY     
     
VÝDAJE KAPITOLY CELKEM
357 093357 093 347 70697,37


Kapitola: 381 Nejvyšší kontrolní úřad

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1996

 v tis. Kč


UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3: 2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
Příjmy celkem2 270 2 2702 502 110,22
v tom:    
- příjmy rozpočtových org. a odvody PO 2 2702 2702 502 110,22
z toho:    
- odvody příspěvkových organizací     
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti     
z toho:    
- pojistné na důchodové pojištění     
     
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 226 426228 426 223 32297,77
z toho:    
- mzdové prostředky celkem 122 596122 596121 966 99,49
z toho:    
- státní správa    
- pojistné a příděl do FKSP 45 36145 36144 909 99,00
- důchody    
- ostatní dávky    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti     
     
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím     
     
Neinv. dotace občanským sdružením     
     
Ostatní dotace a příspěvky 100100 6363,00
     
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům     
     
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 130 567128 567 124 32196,70
v tom:    
- běžná míra investování 2 0008 0007 931 99,14
- individuální dotace50 000    
- systémové dotace78 567 120 567116 39096,54
     
Investiční dotace PO a ost. org. celkem     
v tom:    
- individuální dotace příspěvkovým org.     
- systémové dotace příspěvkovým org.     
- syst. dotace občanským sdružením     
- syst. dotace ostatním subjektům     
- ind. dotace ostatním subjektům     
     
Investiční dotace a návratné finanční výpom. podnikatelským subj. celkem     
v tom:    
- individuální dotace    
- systémové dotace    


Kapitola: 381 - Nejvyšší kontrolní úřad

Rozbor zaměstnanosti a čerpání mzdových prostředků za rok 1996 v rozpočtových a příspěvkových organizacích, ve kterých se odměňování řídí zákonem čís. 143/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů

 
Schválený rozpočet na rok 1996
Rozpočet po změnách
Skutečnost za rok 1996
Rozdíl
Vázání za neobsazená místa
Procento růstu průměrného platu
 
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
počet zaměst. sl. 11 - sl. 6
mzdové prostředky sl. 12 - sl. 7
Celkem v tis. Kč
z toho:
Skutečnost roku 1996/
                   
Povolené čerpání v tis. Kč
K vázání zůstává v tis. Kč
skutečnost 1995
schválený rozpoč. 96
upravený rozpoč. 96
a
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Rozpočtové organizace celkem 507122 5969 900 112 69618 523507 122 5968 690113 906 18 722485121 966 8 566113 40019 485 -22-6300 00123,00 105,19104,07
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
v tom

a) státní správa celkem

                       
 000 000 0000 000 0000 000 0,000,000,00
z toho:                        
ústřední orgán  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
b) ost. rozpočt. organiz. 507122 5969 900 112 69618 523507 122 5968 690113 906 18 722485121 966 8 566113 40019 485 -22-6300 00123,00 105,19104,07
                        
Příspěvkové organizace celkem 000 0000 000 0000 000 0000,00 0,000,00
z toho účelové prostředky na vědu  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
v tom                       
státní správa 0  0  0  0 0   00 0   0,000,000,00
ostatní PO 0   0 0  0  0  000    0,00 0,000,00
PO (školy) zřízené obcemi  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuváděné  0  0 0   0 0  0 00    0,000,00 0,00
Rozpočtové a příspěvkové organizace celkem 507122 5969 900 112 69618 523507 122 5968 690113 906 18 722485121 966 8 566113 40019 485 -22-6300 00123,00 105,19104,07


Kapitola 381 - Nejvyšší kontrolní úřad

Nejvyšší kontrolní úřad je nezávislý kontrolní orgán České republiky. Rozpočet kapitoly zahrnuje výdaje spojené se zabezpečením činnosti Úřadu, 19 oblastních pracovišť a školicího střediska Přestavlky u Slap.

Rozpočet příjmů byl splněn na 110,22% částkou 2 502 tis. Kč. Objemově největší příjmovou část tvoří příjmy školicího střediska za školení prováděná pro účastníky jiných organizací, prostředky získané za pronájem a provozování závodní jídelny v Praze 7 a příjmy z pronájmu chaty Koruna v Harrachově.

Schválený rozpočet celkových výdajů kapitoly byl čerpán na 97,37%.

V porovnání s rokem 1995 vzrostly výdaje o 32,5%, což činí v absolutním vyjádření 85 270 tis. Kč. Z toho neinvestiční výdaje vč. příspěvků o 48 625 tis. Kč a investiční výdaje o 36 645 tis. Kč.

Provedeným rozpočtovým opatřením Ministerstva financí v roce 1996 byla řešena problematika pořizování a vybavování bytů a zařízení pro členy Nejvyššího kontrolního úřadu, které vyplynulo ze zákona č. 236/1995 Sb. Část vybavení bytů bylo nutné zakoupit z neinvestičních prostředků. Proto byl odsouhlasen v rámci kapitoly přesun částky 2 000 tis. Kč ze systémové investiční dotace do neinvestičních výdajů RO.

Neinvestiční výdaje RO byly čerpány v objemu 223 322 tis. Kč, tj. 97,77% ve vztahu k rozpočtu po změnách. Proti roku 1995 vzrostly skutečné výdaje o 27,8%. V důsledku uplatnění zákona č. 236/1995 Sb. se v čerpání rozpočtu kapitoly výrazně promítnul nárůst mzdových prostředků, výdajů na paušální náhrady členům Kolegia a s tím související zvýšení příspěvků na sociální a zdravotní pojištění. Další vliv na zvýšení výdajů o 4 500 tis. Kč v roce 1996 mělo také uspořádání III. kongresu EUROSAI v Praze, jehož organizací byl Nejvyšší kontrolní úřad pověřen a výdaje spojené se zabezpečením provozu nově vybudované sítě informačního systému Úřadu.

Mzdové prostředky byly čerpány na 99,49%. Průměrný plat činil 19 485 Kč a proti skutečnosti roku 1995 se zvýšil o 23,00%.

Ostatní dotace a příspěvky rozpočtované v objemu 100 tis. Kč byly čerpány na 63% na úhradu členských příspěvků do mezinárodních organizací kontrolních úřadů EUROSAI a INTOSAI. Příspěvky byly poukázány v předepsané výši.

Ve schváleném rozpočtu investičních výdajů byl proveden rozpočtovým opatřením Ministerstva financí přesun prostředků (50 000 tis. Kč) z individuální investiční dotace do systémové investiční dotace a běžné míry investování. Skutečné investiční výdaje dosáhly výše 124 321 tis. Kč, tj. 96,70% ve vazbě k rozpočtu po provedených změnách. Prostředky běžné míry investování v objemu 7 931 tis. Kč byly použity na pořízení osobních automobilů Škoda-Felicie a T-700, kancelářské techniky, programového vybavení, vybavení školicího střediska a na dokončení instalace zabezpečovacích protipožárních systémů v budově Úřadu a školicím středisku. Z prostředků systémové investiční dotace bylo uhrazeno 88 654 tis. Kč na výpočetní techniku a informační síť, čímž byl dokončen program budování informačního systému Nejvyššího kontrolního úřadu. Na zakoupení 10 bytů vč. pozemků pro členy NKÚ bylo vynaloženo 18 677 tis. Kč a na vybavení těchto bytů 675 tis. Kč. Projektová dokumentace kotelny a rekonstrukce ubytovacího zařízení prováděná ve školicím zařízení činila 4 487 tis. Kč a instalace elektronického zabezpečovacího systému na všech oblastních pracovištích 3 897 tis. Kč. Oproti roku 1995 jsou ve vyšších výdajích roku 1996 o 41,8% promítnuty nákupy a vybavení bytů, stavební úpravy školicího střediska a instalace zabezpečovacích systémů.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP