4.1 ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
POJIŠŤOVNY
4.1.1 Ústřední pojišťovna VZP
ČR
(dále jen Ústřední pojišťovna),
která sídlila v roce 1996 na adresách:
Praha 2, Karlovo náměstí 7-8
Praha 1, Hybernská ulice 8
Praha 8, Za Invalidovnou 144.
Podle platného Organizačního řádu
strukturu Ústřední pojišťovny
tvořily:
- ŘEDITELSTVÍ ÚSTŘEDNÍ POJIŠŤOVNY
(viz dále)
- ÚSEK ŘEDITELE, který zahrnoval
- odbor smluvního pojištění a připojištění
- oddělení vnějších vztahů
- oddělení hlavního kontrolora
- oddělení koncepce úhrady zdravotní péče
- oddělení matematických analýz
- informační centrum
- zvláštní složky
(74 pracovníků)
- ÚSEK PROKURISTY:
- zaměstnanecký odbor
- organizačně právní odbor
- odbor výběru pojistného
- oddělení marketingu
(61 pracovníků)
- ÚSEK EKONOMICKÝ:
- odbor financí a rozpočtu
- odbor ekonomických informací
- odbor metodiky
(38 pracovníků)
- ÚSEK ZDRAVOTNÍ PÉČE:
- odbor ekonomiky léčebné péče a zdrav. transportů
- odbor revize zdravotní péče
- odbor ekonomiky lázeňské a ozdravné péče
- odbor ekonomiky léčiv a prostředků zdrav. techniky
- oddělení koncepce zdravotní politiky
(77 pracovníků)
- ÚSEK INFORMAČNÍHO SYSTÉMU:
- odbor koncepce a analýzy dat
- odbor provozu informačního systému
- odbor rozvoje a údržby informačního systému
(49 pracovníků)
- ÚSEK PROVOZNĚ SPRÁVNÍ A INVESTIČNÍ:
- odbor provozně správní
- odbor stavebních investic
- oddělení správy a evidence nemovitého majetku
(44 pracovníků).
V jednotlivých úsecích Ústřední
pojišťovny bylo v roce 1996 zaměstnáno
celkem 330 zaměstnanců (přepočtený
počet), z toho 189 s úplným vysokoškolským
vzděláním, kteří svými
výkonnými pravomocemi zabezpečovali realizaci
usnesení, rozhodnutí a úkolů uložených
Sborem zástupců, Správní a Dozorčí
radou Ústřední pojišťovny, ředitelstvím
Ústřední pojišťovny, Parlamentem
České republiky, operativní a metodické
řízení všech organizačních
složek Pojišťovny a vykonávali činnosti
rámcově popsané v dalších částech
této výroční zprávy.
4.1.2 Ředitelství Ústřední
pojišťovny
v roce 1996 tvořili:
RNDr. Ing. Jiří NĚMEC, CSc. | - ředitel VZP ČR |
Ing. Jiřina MUSÍLKOVÁ | - prokurista VZP ČR |
Ing. Vratislav MATYS | - vrchní ředitel ekonomického úseku |
Doc. MUDr. Stanislav PEJCHL, CSc. | - vrchní ředitel úseku zdravotní péče |
Ing. Petr DAMBORSKÝ | - vrchní ředitel úseku informačního systému |
a výkonem svěřených pravomocí | |
Ing. Jitka Rypáčková | - hlavní kontrolor VZP ČR |
JUDr. Ing. Vladimír BĚHŮNEK | - vrchní ředitel provozního, správního a investičního úseku. |
4.1.3 Okresní pojišťovny VZP ČR
(dále jen okresní pojišťovny) měly
v roce 1996 sídla ve všech 77 okresech České
republiky.
Okresní pojišťovny zaměstnávaly
celkem 4109 zaměstnanců (přepočtený
počet), z toho 1040 s úplným vysokoškolským
vzděláním (včetně 811 revizních
lékařů v pracovním poměru a
dalších 243 revizních lékařů
zaměstnaných na dohodu o činnosti), kteří
vykonávali jménem Pojišťovny činnosti
v rozsahu pravomocí svěřených jim
platným zněním zákona č. 551/1991
Sb., o Všeobecné zdravotní pojišťovně
ČR, organizačním řádem Pojišťovny,
Soubornými pravidly pro činnost okresních
pojišťoven a dalšími vnitřními
organizačními a řídícími
předpisy Pojišťovny. Na úseku výběru
a kontroly pojistného pracovalo průměrně
959 zaměstnanců.
Z celkového počtu 77 okresních pojišťoven
v roce 1996 zaměstnávalo:
- 29 okresních pojišťoven méně
než 40 pracovníků
- 29 okresních pojišťoven více než
40, ale méně než 50 pracovníků
- 17 okresních pojišťoven více než
50, ale méně než 100 pracovníků
- 2 okresní pojišťovny více než 100
pracovníků (Praha, Brno).
Hlavními úkoly okresních pojišťoven
v roce 1996 bylo:
- zmenšení chybovosti registru pojištěnců,
registru plátců pojistného a registru smluvních
zdravotnických zařízení,
- zajištění vysokého procenta výběru
pojistného i při narůstající
druhotné platební neschopnosti plátců
pojistného,
- vydobytí co nejvyššího procenta dlužného
pojistného,
- provedení vysokého počtu kontrol plátců
pojistného i smluvních zdravotnických zařízení,
- udržení nákladů na zdravotní
péči poskytovanou pojištěncům
Pojišťovny smluvními zdravotnickými zařízeními
sídlícími v okrese (uplatněním
regulačních mechanismů) a nákladů
na léčiva a prostředky zdravotnické
techniky předepisované pojištěncům
na recepty a poukazy v rámci směrných čísel
stanovených Pojistným plánem VZP ČR
pro rok 1996,
- zlepšení komunikace a dialogu s klienty Pojišťovny,
tj. pojištěnci, plátci pojistného i
poskytovateli zdravotní péče a dále
s představiteli státní i obecní správy,
dalšími činiteli a místními sdělovacími
prostředky,
- vytváření optimální sítě
smluvních zdravotnických zařízení,
- uzavření co největšího počtu
individuálních i hromadných smluv cestovního
zdravotního pojištění,
- poskytování dalších služeb Pojišťovny
a plnění dalších stanovených
úkolů.
4.1.4 Úřadovny
Hlavním úkolem úřadoven okresních
pojišťoven, zřízených v odlehlejších
částech okresů (většinou) formou
detašovaných pracovišť, bylo v roce 1996
zlepšování a přiblížení
služeb Pojišťovny pojištěncům,
zaměstnavatelům i poskytovatelům zdravotní
péče. Pomocí modemů byly úřadovny
napojeny na informační systémy okresních
pojišťoven, čímž se účinnost
jejich funkce a služeb výrazně zvýšila,
a tím i smysl jejich existence. Výkon služeb
na úřadovnách prováděli zkušení
pracovníci okresních pojišťoven.
Přehled o sídlech okresních pojišťoven
a jimi zřizovaných úřadoven na území
Čech a Moravy je znázorněn na obrázcích
číslo 1 a 2.
4.2 PRÁVNÍ HLEDISKA
ČINNOSTI POJIŠŤOVNY
Pracovní spolupráce mezi Pojišťovnou
a Výborem pro sociální politiku a zdravotnictví
Poslanecké sněmovny Parlamentu České
republiky se v roce 1996 vyznačovala dvěmi vrcholy.
Jedním v předvolebním období a druhým
poté, co Ústavní soud vydal nález,
kterým zrušil platnost některých ustanovení
zákona č. 550/1991 Sb., o všeobecném
zdravotním pojištění, a zejména
navazujících podzákonných právních
norem.
V první polovině roku 1996 se tak podařilo
zařadit do novely zákona o všeobecném
zdravotním pojištění, která nabyla
účinnosti 1. července 1996 (zák.
č. 149/1996 Sb.)
- oprávnění zdravotních pojišťoven
ke smluvnímu omezení úhrad za zdravotní
péči, pokud by zdravotnické zařízení
překračovalo celostátně vypočtené
a zveřejněné průměrné
náklady na zdravotní výkony, na zvlášť
účtovaný materiál, na předepsaná
léčiva a na indukovanou zdravotní péči
(tj. zdravotní péči vyžádanou
ošetřujícím lékařem od
jiných zdravotnických zařízení),
- ustanovení o povinnosti státu být plátcem
pojistného též za osoby pobírající
dávky nemocenského pojištění
(které zmírnilo tvrdost zákona pro osoby,
které onemocněly před rozvázáním
pracovního poměru nebo v ochranné lhůtě),
do novely zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném
na všeobecné zdravotní pojištění
- oprávnění zdravotních pojišťoven
poskytovat údaje související s uplatňováním
nároků vyplývajících ze zákona
orgánům činným v trestním řízení
(které umožňuje účinnější
postup vůči neplatičům zdravotního
pojištění),
do novely zákona o konkursu a vyrovnání
- zařazení zdravotních pojišťoven,
pokud mají pohledávky vůči neplatičům
pojistného na všeobecné zdravotní pojištění,
alespoň do druhé skupiny věřitelů.
Do zákona o pojistném na všeobecné zdravotní
pojištění se však v tomto období
již nepodařilo prosadit velmi potřebnou novelizaci
ustanovení o Rozhodčím orgánu Pojišťovny
(viz také část 3.5 této Výroční
zprávy) a do novely zákona o správě
daní a poplatků povinnost součinnosti finančních
orgánů se zdravotními pojišťovnami,
přestože zákon o pojistném na všeobecné
zdravotní pojištění ustanovení
o vzájemném poskytování informací
se správci daně obsahuje.
Po vydání rozhodnutí Ústavního
soudu ministerstvo zdravotnictví postupně vypracovalo
tři verze nového zákona o zdravotním
pojištění. Ke všem návrhům
zákona Pojišťovna zpracovala věcné
připomínky, které předala jak ministerstvu
zdravotnictví, tak i Výboru pro sociální
politiku a zdravotnictví Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky. Věcné
a systémové návrhy Pojišťovny
(týkající se např. možnosti hradit
poskytnutou zdravotní péči kromě "platby
za výkon" také paušalizovanými
platbami typu kapitačně výkonových
plateb či plateb za diagnózu, vytvoření
informačního centra umožňujícího
kontrolu zdravotní péče poskytované
zdravotnickými zařízeními pojištěncům
a hrazené z prostředků zdravotního
pojištění, rozšíření
objemové regulace úhrad i na preskripci léčiv
a PZT a indukovanou péči apod.) směřovaly
ke stabilizaci systému zdravotního pojištění
a ke snížení jeho vulnerability. V souvislosti
s přípravou nového zákona o zdravotním
pojištění se pracovníci Pojišťovny
účastnili nejenom zasedání výboru,
ale také jím organizovaných pracovních
schůzek a seminářů, na kterých
se zapojovali do diskusí o problémech spojených
s prováděním všeobecného zdravotního
pojištění.
Cestou ministerstva zdravotnictví Pojišťovna
v roce 1996 uplatňovala řadu dalších
návrhů na technickou i věcnou úpravu
právních norem týkajících se
zdravotnictví nebo zdravotního pojištění,
které - pokud to bylo možné - koordinovala
s podobnými návrhy profesních organizací
a sdružení poskytovatelů zdravotní péče.
Pro dohodovací řízení,
probíhající k Seznamům výkonů,
léčiv a prostředků zdravotnické
techniky, Pojišťovna v roce 1996 zpracovala řadu
zásadních podkladů, modelací a simulací
k ověření navrhovaných změn,
bez kterých by nebylo možno aktualizovat ani oba Seznamy,
ani zavést kapitační platbu v primární
péči. Je proto s podivem, že koncem roku
došlo na návrh ministerstva zdravotnictví ke
změně Rádu dohodovacích řízení,
která vedla k oslabení vlivu Pojišťovny
na průběh dohodovacích řízení.
Značnou pozornost Pojišťovna věnovala
jednání s představiteli poskytovatelů
zdravotní péče, neboť v průběhu
roku 1996 vznikalo a existovalo mnoho situací a příležitostí,
při kterých bylo možno prakticky realizovat
uzavřené Dohody o spolupráci (signované
zástupci České stomatologické komory,
České lékařské komory, Sdružení
praktických lékařů, Sdružení
praktických lékařů pro děti
a dorost, Sdružení smluvních lékařů,
Jednoty českých lékařů, Asociace
nemocnic a Asociace nemocnic malého a středního
typu). Vzájemná vůle k hledání
konsenzu se projevovala např. při projednávání
dodatků ke smlouvám, znění nových
typových smluv, při cenových jednáních,
projednávání akce FREKVENCE a s ní
spojených regulačních opatření,
při projednávání Metodiky pro pořizování
a předávání dokladů i při
řešení dalších problémů.
Mezi stěžejní problematiky, kterými
se Pojišťovna v roce 1996 zabývala, patřila
také smluvní politika, orientovaná
na snižování tempa růstu výdajů
na zdravotní péči. S využitím
zkušeností z předchozích jednání,
dosavadních smluvních vztahů a změn
v právních předpisech se Pojišťovně
podařilo dohodnout s představiteli poskytovatelů
zdravotní péče
- znění regulačního dodatku
(akce FREKVENCE) k platným smlouvám o poskytování
a úhradě nemocniční zdravotní
péče (v návaznosti na "usnesení
vlády ČR č. 162 z 28. 2. 1996 k řešení
některých aktuálních problémů
ve zdravotnictví")
- přesnější vymezení podmínek
pro poskytování smluvně zajištěného
rozsahu zdravotní péče a zakotvení
regulačních opatření, majících
zajistit větší rovnováhu systému
financování zdravotní péče
v nových typových Smlouvách (o poskytování
a úhradě zdravotní péče)
- formulace recipročních protinávrhů
a podmínek, uplatněných představiteli
poskytovatelů zdravotní péče
- ustanovení dodatku k typové Smlouvě
o poskytování a úhradě léčiv
a prostředků zdravotnické techniky, který
je uzavírán se zařízeními lékárenské
péče, zmocní-li Českomoravskou lékárnickou
platebnu, a.s., nebo První českomoravskou lékárenskou
společnost s r.o. k svému zastupování
v záležitostech spojených s úhradou
léčiv a prostředků zdravotnické
techniky vydaných pojištěncům Pojišťovny.
Síť smluvních zdravotnických zařízení
Pojišťovny se v roce 1996 sice ještě rozšířila
o určitý počet zejména ambulantních
zdravotnických zařízení, který
však byl podstatně menší (viz
tabulka č. 3a, 3b a č. 4) než v roce
1995 a předchozích letech. Bylo toho dosaženo
zejména tím, že Pojišťovna
- uzavírala (resp. prodlužovala) smluvní vztahy
zejména v místech, ve kterých nebyla síť
zdravotnických zařízení ve jmenovitých
zdravotnických odbornostech plně saturována
- omezovala uzavírání (resp. prodlužování)
smluvních vztahů v místech s nadměrnou
kumulací smluvních zdravotnických zařízení
či jmenovitých zdravotnických odborností
- využívala ve sporných případech
k řešení smluvních vztahů institutu
tripartitních jednání, jejichž účastníky
jsou zástupci státní správy, poskytovatelů
zdravotní péče a Pojišťovny.
Institut tripartitního jednání, vymezený
v roce 1996 - v návaznosti na usnesení vlády
ČR č. 162/1996 - smluvní dohodou ministerstva
zdravotnictví a Pojišťovny, poskytuj e zdravotnickým
zařízením, se kterými Pojišťovna
nechce navázat smluvní vztahy, možnost odvolání
se k tzv. tripartitní komisi. Ambulantním zdravotnickým
zařízením k okresní tripartitní
komisi (s možností odvolání se k ústřední
tripartitní komisi při neshodě stanoviska
zástupce státní správy a Pojišťovny),
lůžkovým zdravotnickým zařízením
k ústřední tripartitní komisi, pracující
při ministerstvu zdravotnictví.
V roce 1996 se ústřední tripartitní
komise zabývala 90 případy odvolání,
z toho 25 případů odvolání
se týkalo lůžkových zdravotnických
zařízení a 65 případů
odvolání ambulantních zdravotnických
zařízení. Záporné stanovisko
k uzavření smlouvy vydala ústřední
tripartitní komise k odvolání 6 lůžkových
zdravotnických zařízení, k odvolání
ostatních vydala stanovisko kladné, v některých
případech však podmíněné
snížením lůžkového fondu.
Záporné stanovisko k uzavření smlouvy
s ambulantními zdravotnickými zařízeními
ústřední tripartitní komise vydala
ke 36 případům odvolání, v
17 případech uzavření smlouvy doporučila
a zbylé případy odložila k doplnění
potřebných údajů. Nejčastějšími
důvody pro vydání záporného
stanoviska ústřední tripartitní komise
bylo naplnění doporučené kapacity
lékařských míst pro danou lokalitu,
souběh smluvních vztahů (i několikanásobný),
nesplnění předepsaných kvalifikačních
podmínek nebo požadavku komplexnosti poskytování
zdravotní péče a ve 3 případech
i hrubé porušení smluvních ujednání
poskytovatelem.
Tabulka č. 3a: Počty smluvně zajištěných
přepočtených lékařských
míst v ambul. péči ve vybraných odbornostech
(dle šetření k 30. 6. 1996)
Praha - hl.město | 728,40 | 298,40 | 1014,00 | 238,00 | 206,40 | 183,40 | 169,20 | 147,20 | |
Benešov | 43,20 | 17,80 | 43,40 | 8,40 | 5,35 | 6,40 | 4,00 | 4,20 | |
Beroun | 32,40 | 17,00 | 38,80 | 7,20 | 4,80 | 6,00 | 3,60 | 3,60 | |
Kladno | 68,70 | 29,60 | 59,40 | 18,60 | 8,20 | 6,30 | 3,40 | 6,20 | |
Kolín | 47,20 | 20,60 | 43,40 | 20,60 | 15,80 | 20,60 | 5,60 | 9,20 | |
Kutná Hora | 39,00 | 15,80 | 43,75 | 7,30 | 5,00 | 6,20 | 4,00 | 4,00 | |
Mělník | 45,70 | 22,00 | 40,20 | 12,10 | 8,30 | 5,70 | 5,30 | 6,00 | |
Mladá Boleslav | 52,80 | 4,00 | 47,60 | 11,00 | 4,20 | 7,80 | 4,20 | 5,80 | |
Nymburk | 38,80 | 16,20 | 40,80 | 10,20 | 9,20 | 5,80 | 3,80 | 4,40 | |
Praha - východ | 47,20 | 22,00 | 38,40 | 8,40 | 6,60 | 5,40 | 3,60 | 3,00 | |
Praha - západ | 33,80 | 18,40 | 32,70 | 3,30 | 3,20 | 0,60 | 0,20 | 1,00 | |
Příbram | 57,00 | 22,80 | 48,80 | 13,20 | 15,60 | 11,60 | 7,40 | 6,60 | |
Rakovník | 23,20 | 12,00 | 25,60 | 5,40 | 3,00 | 1,80 | 2,20 | 0,80 | |
České Budějovice | 94,40 | 46,00 | 125,40 | 21,00 | 12,10 | 12,20 | 12,20 | 11,20 | |
Český Krumlov | 26,00 | 17,00 | 28,20 | 6,20 | 1,00 | 2,40 | 1,40 | 2,00 | |
Jindřichův Hradec | 41,80 | 18,30 | 49,95 | 10,90 | 5,46 | 7,26 | 2,40 | 2,40 | |
Pelhřimov | 36,80 | 15,40 | 39,20 | 8,80 | 7,40 | 8,60 | 2,20 | 4,20 | |
Písek | 27,20 | 15,00 | 35,60 | 7,00 | 4,60 | 2,60 | 5,40 | 7,00 | |
Prachatice | 25,80 | 13,00 | 26,00 | 12,80 | 8,00 | 3,20 | 1,20 | 2,00 | |
Strakonice | 29,40 | 29,40 | 35,40 | 12,80 | 6,50 | 4,60 | 2,40 | 4,00 | |
Tábor | 53,60 | 25,00 | 63,80 | 12,20 | 6,40 | 9,80 | 3,40 | 5,40 | |
Domažlice | 23,80 | 12,40 | 31,60 | 6,00 | 7,00 | 3,40 | 2,80 | 2,00 | |
Cheb | 30,00 | 18,60 | 44,40 | 8,80 | 4,40 | 4,40 | 4,40 | 6,20 | |
Karlovy Vary | 54,60 | 24,80 | 68,60 | 29,40 | 8,60 | 11,20 | 10,20 | 7,40 | |
Klatovy | 45,00 | 19,60 | 51,60 | 7,80 | 9,60 | 7,00 | 3,60 | 4,20 | |
Plzeň - město | 106,00 | 42,80 | 166,60 | 29,00 | 62,40 | 31,60 | 18,20 | 17,00 | |
Plzeň - jih | 30,60 | 11,80 | 29,80 | 5,60 | 5,80 | 4,00 | 1,80 | 1,20 | |
Plzeň - sever | 37,60 | 15,20 | 36,40 | 4,20 | 4,80 | 5,60 | 1,20 | 4,40 | |
Rokycany | 22,80 | 9,80 | 23,00 | 3,00 | 2,60 | 6,80 | 1,20 | 1,40 | |
Sokolov | 34,60 | 20,20 | 39,20 | 12,40 | 8,80 | 4,60 | 3,20 | 5,20 | |
Tachov | 23,00 | 11,60 | 32,00 | 5,20 | 3,20 | 2,80 | 2,40 | 2,00 | |
Česká Lípa | 46,00 | 23,40 | 58,20 | 11,00 | 11,00 | 8,60 | 5,40 | 5,80 | |
Děčín | 65,20 | 24,80 | 63,00 | 18,00 | 6,20 | 6,40 | 8,20 | 8,40 | |
Chomutov | 37,20 | 22,20 | 48,80 | 13,20 | 9,60 | 7,00 | 5,20 | 4,40 | |
Jablonec nad Nisou | 42,20 | 22,30 | 46,40 | 13,00 | 6,20 | 12,40 | 2,40 | 3,00 | |
Liberec | 78,40 | 37,20 | 76,80 | 18,40 | 4,60 | 8,60 | 4,20 | 6,40 | |
Litoměřice | 44,40 | 23,60 | 55,40 | 12,60 | 7,20 | 11,00 | 4,60 | 4,00 | |
Louny | 36,60 | 36,60 | 34,20 | 11,00 | 6,90 | 7,00 | 3,20 | 3,40 | |
Most | 59,20 | 24,80 | 58,00 | 18,40 | 5,60 | 8,00 | 3,20 | 7,00 | |
Teplice | 57,00 | 27,60 | 54,60 | 13,90 | 8,40 | 2,80 | 4,00 | 5,00 |
Tabulka č. 3a: Počty smluvně zajištěných přepočtených lékařských míst v ambul. péči ve vybraných odbornostech (dle šetření k 30. 6. 1996)
pokračování
Ústí nad Labem | 58,00 | 21,80 | 71,87 | 19,48 | 15,37 | 14,48 | 12,24 | 9,28 | |
Havlíčkův Brod | 40,00 | 17,00 | 52,00 | 8,50 | 7,10 | 6,10 | 4,60 | 4,90 | |
Hradec Králové | 95,20 | 39,00 | 110,00 | 19,80 | 25,80 | 15,40 | 10,60 | 15,00 | |
Chrudim | 48,00 | 21,20 | 0,40 | 8,60 | 5,00 | 6,00 | 3,20 | 2,80 | |
Jičín | 42,80 | 17,80 | 44,40 | 7,80 | 8,40 | 7,00 | 4,40 | 4,20 | |
Náchod | 55,40 | 22,00 | 63,40 | 12,60 | 11,80 | 6,20 | 5,00 | 8,40 | |
Pardubice | 76,60 | 30,40 | 96,20 | 18,24 | 7,20 | 12,00 | 10,17 | 9,40 | |
Rychnov nad Kněžnou | 33,00 | 17,60 | 39,40 | 8,00 | 6,00 | 4,20 | 1,00 | 2,80 | |
Semily | 32,60 | 17,60 | 42,40 | 8,40 | 5,30 | 4,20 | 3,80 | 3,00 | |
Svitavy | 44,00 | 15,60 | 49,40 | 8,80 | 5,60 | 4,40 | 3,60 | 4,60 | |
Trutnov | 55,60 | 26,00 | 68,20 | 12,00 | 10,00 | 11,60 | 5,00 | 6,20 | |
Ústí nad Orlicí | 65,00 | 33,00 | 64,60 | 19,80 | 29,20 | 33,80 | 9,40 | 5,00 | |
Blansko | 57,00 | 25,00 | 57,00 | 10,40 | 8,20 | 7,40 | 4,00 | 4,00 | |
Brno-město | 271,80 | 88,55 | 388,30 | 101,80 | 107,55 | 129,01 | 45,80 | 52,50 | |
Brno-venkov | 77,00 | 38,00 | 81,00 | 18,00 | 14,60 | 12,60 | 6,20 | 8,00 | |
Břeclav | 54,00 | 24,00 | 54,80 | 18,00 | 7,20 | 9,60 | 6,40 | 3,00 | |
Hodonín | 71,40 | 36,20 | 75,40 | 14,40 | 11,40 | 10,20 | 6,20 | 6,20 | |
Jihlava | 52,70 | 23,00 | 59,60 | 9,80 | 7,50 | 6,50 | 4,00 | 7,20 | |
Kroměříž | 53,40 | 22,20 | 59,60 | 12,60 | 8,60 | 6,40 | 5,00 | 6,80 | |
Prostějov | 63,80 | 26,00 | 69,40 | 14,80 | 6,60 | 6,00 | 8,00 | 6,40 | |
Třebíč | 52,80 | 26,00 | 55,60 | 11,20 | 6,60 | 4,80 | 2,20 | 5,40 | |
Uherské Hradiště | 73,30 | 32,20 | 84,60 | 12,40 | 7,40 | 7,60 | 7,00 | 6,20 | |
Vyškov | 36,30 | 19,20 | 41,20 | 6,40 | 4,80 | 4,00 | 3,00 | 3,20 | |
Zlín | 90,80 | 38,60 | 125,20 | 24,00 | 55,85 | 37,65 | 10,00 | 15,00 | |
Znojmo | 51,40 | 24,00 | 49,60 | 8,60 | 6,80 | 3,90 | 5,00 | 6,80 | |
Žďár nad Sázavou | 61,00 | 28,00 | 74,60 | 13,35 | 10,05 | 8,42 | 4,60 | 7,50 | |
Bruntál | 45,00 | 20,40 | 53,00 | 12,00 | 8,50 | 4,00 | 3,50 | 5,00 | |
Frýdek-Místek | 111,00 | 44,60 | 119,60 | 22,80 | 21,00 | 10,30 | 11,00 | 9,80 | |
Karviná | 113,40 | 56,60 | 137,00 | 33,80 | 29,80 | 16,00 | 13,20 | 15,40 | |
Nový Jičín | 73,00 | 41,20 | 76,00 | 18,80 | 11,00 | 10,00 | 6,20 | 12,40 | |
Olomouc | 117,60 | 56,80 | 156,20 | 37,60 | 69,80 | 39,80 | 23,00 | 28,00 | |
Opava | 69,30 | 34,60 | 103,40 | 14,00 | 8,60 | 7,00 | 7,20 | 7,60 | |
Ostrava | 195,80 | 58,80 | 210,40 | 77,80 | 69,30 | 60,60 | 34,60 | 43,60 | |
Přerov | 65,80 | 29,00 | 73,80 | 18,20 | 8,40 | 8,80 | 9,00 | 10,40 | |
Šumperk | 62,80 | 27,40 | 66,80 | 23,00 | 35,40 | 18,00 | 7,40 | 10,00 | |
Vsetín | 65,00 | 32,00 | 88,60 | 20,00 | 10,20 | 7,60 | 6,80 | 6,80 | |
Jeseník | 18,00 | 16,00 | 21,20 | 7,00 | 16,94 | 5,80 | 2,10 | 1,00 |
Tabulka č. 3b: Počty smluvně zajištěných
přepočtených lékařských
míst v ambulantní péči v dalších
odbornostech (dle šetření k 30. 6. 1996)
Praha-hl.město | 133,60 | 96,40 | 43,60 | 132,00 | 133,20 | 77,00 | 63,40 | |
Benešov | 2,20 | 2,00 | 2,00 | 3,20 | 2,00 | 2,20 | 1,40 | |
Beroun | 2,20 | 2,20 | 3,00 | 2,00 | 2,00 | 0,40 | 1,40 | |
Kladno | 4,20 | 8,00 | 3,30 | 7,40 | 5,60 | 4,00 | 1,20 | |
Kolín | 5,60 | 7,00 | 2,60 | 8,40 | 3,20 | 3,80 | 1,60 | |
Kutná Hora | 3,00 | 2,00 | 2,60 | 4,40 | 2,20 | 2,10 | 0,00 | |
Mělník | 6,00 | 2,50 | 2,20 | 4,20 | 4,20 | 0,60 | 2,60 | |
Mladá Boleslav | 6,00 | 5,00 | 3,40 | 4,80 | 6,00 | 1,40 | 2,00 | |
Nymburk | 3,00 | 2,20 | 1,60 | 2,40 | 3,00 | 4,60 | 0,80 | |
Praha-východ | 2,00 | 1,80 | 2,00 | 3,80 | 2,80 | 1,20 | 0,20 | |
Praha-západ | 0,40 | 0,00 | 0,00 | 2,60 | 0,90 | 1,00 | 0,00 | |
Příbram | 6,40 | 7,60 | 1,60 | 9,40 | 4,60 | 7,40 | 1,60 | |
Rakovník | 1,00 | 0,80 | 1,40 | 1,40 | 1,20 | 1,00 | 0,00 | |
České Budějovice | 12,40 | 9,30 | 3,20 | 8,00 | 10,00 | 7,70 | 2,60 | |
Český Krumlov | 1,60 | 1,00 | 1,00 | 1,00 | 0,50 | 3,00 | 0,20 | |
Jindřichův Hradec | 3,70 | 2,30 | 2,30 | 4,31 | 2,60 | 2,60 | 1,60 | |
Pelhřimov | 2,60 | 3,80 | 3,00 | 4,60 | 4,00 | 1,20 | 0,80 | |
Písek | 3,20 | 3,10 | 0,00 | 3,80 | 3,00 | 3,60 | 2,00 | |
Prachatice | 1,00 | 1,40 | 1,00 | 1,00 | 3,40 | 4,00 | 1,00 | |
Strakonice | 2,80 | 3,00 | 2,40 | 2,80 | 2,00 | 1,40 | 1,00 | |
Tábor | 6,00 | 6,60 | 2,60 | 5,40 | 4,40 | 3,00 | 2,80 | |
Domažlice | 0,00 | 2,00 | 1,00 | 1,20 | 2,00 | 2,00 | 0,20 | |
Cheb | 2,40 | 1,60 | 2,00 | 2,20 | 2,00 | 5,00 | 0,60 | |
Karlovy Vary | 7,80 | 13,00 | 9,40 | 11,60 | 9,60 | 51,00 | 3,40 | |
Klatovy | 3,20 | 3,60 | 2,00 | 4,40 | 2,60 | 2,40 | 1,40 | |
Plzeň-město | 16,40 | 13,80 | 10,60 | 14,20 | 17,60 | 12,60 | 6,00 | |
Plzeň-jih | 1,40 | 1,40 | 1,00 | 2,20 | 1,00 | 0,40 | 0,60 | |
Plzeň-sever | 2,20 | 1,40 | 2,60 | 3,20 | 1,60 | 2,40 | 0,20 | |
Rokycany | 1,20 | 1,40 | 2,20 | 1,00 | 0,80 | 1,00 | 1,00 | |
Sokolov | 2,80 | 2,20 | 1,20 | 3,60 | 2,60 | 2,00 | 1,60 | |
Tachov | 1,00 | 1,80 | 1,00 | 1,00 | 1,00 | 4,80 | 0,00 | |
Česká Lípa | 4,20 | 3,80 | 2,20 | 4,40 | 4,00 | 1,20 | 1,80 | |
Děčín | 6,60 | 5,20 | 2,80 | 5,80 | 4,00 | 3,20 | 2,20 | |
Chomutov | 6,00 | 3,20 | 1,00 | 5,20 | 3,40 | 2,20 | 0,80 | |
Jablonec nad Nisou | 3,00 | 4,20 | 2,00 | 2,80 | 3,00 | 4,20 | 1,80 | |
Liberec | 6,20 | 4,20 | 2,80 | 4,00 | 6,40 | 8,40 | 6,00 | |
Litoměřice | 3,00 | 2,40 | 3,60 | 4,00 | 5,80 | 4,20 | 1,60 | |
Louny | 2,20 | 2,00 | 2,00 | 3,60 | 2,60 | 1,20 | 1,40 | |
Most | 3,40 | 3,80 | 3,00 | 6,20 | 5,00 | 6,40 | 2,20 | |
Teplice | 5,00 | 7,20 | 2,80 | 3,60 | 5,00 | 8,00 | 0,20 |