(11.40 hodin)

Místopředseda PSP Ivan Langer: Dvě hlasování, nejprve o zamítnutí a poté o návrhu na doprovodné usnesení. Otevírám obecnou rozpravu, do které nemám žádnou přihlášku. Obecnou rozpravu tedy končím.

Vážené kolegyně a kolegové, prosím, abyste přišli do jednacího sálu, neboť budeme rozhodovat o návrhu, který zde zazněl, to je na zamítnutí návrhu zákona, případně potom, bude-li tento návrh přijat, také o návrhu doprovodného usnesení výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu, jehož usnesení vám bylo rozdáno jako sněmovní tisk 524/2.

 

Nejprve tedy návrh na zamítnutí návrhu zákona.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 49. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

Z přítomných 171 pro 94, proti 47. Návrh byl přijat.

 

Nyní tedy návrh doprovodného usnesení, resp. usnesení, které nám navrhl výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 50. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

Z přítomných 171 pro návrh 161, proti nikdo. Návrh usnesení byl přijat.

 

Děkuji panu ministrovi a panu zpravodaji. Dalším bodem je bod číslo

 

21.
Návrh poslanců Pavla Němce, Vladimíra Doležala, Miroslava Kalouska,
Svatomíra Recmana a dalších na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon ČNR č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 559/ - druhé čtení

 

O úvodní slovo prosím zástupce navrhovatelů poslance Pavla Němce. Není-li přítomen pan kolega Němec, prosím některého z dalšího poslanců, kteří jsou spolupodepsáni pod tímto návrhem zákona.

Informaci, že pan poslanec Němec je v Senátu, mám, ale citoval jsem další jména - kolega Vladimír Doležal, Miroslav Kalousek, Svatomír Recman a další. Předpokládám, že jsou-li podepsáni pod tímto návrhem zákona, měli by být schopni jej v Poslanecké sněmovně uvést. Pan kolega Doležal vzal na sebe toto břímě. Prosím, pane poslanče, máte možnost vystoupit s úvodním slovem.

 

Poslanec Vladimír Doležal: Děkuji za slovo, pane předsedající. Dámy a pánové, dovolte, abych se omluvil za drobný nedostatek v úvodu, ale můj úvod bude velice krátký. domnívám se, že tento návrh se stává už evergreenem této sněmovny. Proto bych vás rád upozornil na to, že tento návrh je upraven podle všech návrhů změn, které zazněly při projednávání první, druhé a toto je třetí verze. Tímto bych vás rád požádal o jeho podporu. (Hluk v sále.)

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane kolego. Chtěl bych poprosit o klid ve sněmovně.

Předložený návrh jsme v prvním čtení přikázali k projednání rozpočtovému výboru. Návrh iniciativně projednal také výbor pro evropskou integraci. Usnesení výborů byla rozdána jako sněmovní tisk 559/2, resp. 3. Prosím nejprve zpravodaje rozpočtového výboru poslance Libora Ježka.

 

Poslanec Libor Ježek: Děkuji. Vážený pane předsedající, dámy a pánové, rozpočtový výbor na své 30. schůzi 3. května 2000 doporučil Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby s návrhem poslanců Pavla Němce, Vladimíra Doležala, Miroslava Kalouska, Svatomíra Recmana a dalších na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů, tisk 559, vyslovila souhlas bez námitek.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Dále by se slova měl ujmout zpravodaj výboru pro evropskou integraci poslanec Jiří Maštálka, eventuálně někdo jiný za tento výbor jako zpravodaj. Pan kolega Filip.

 

Poslanec Vojtěch Filip: Pane předsedající, paní a pánové, dovolte mi, abych omluvil nepřítomného kolegu Maštálku, který musel poskytnout lékařskou pomoc jinému kolegovi z našeho klubu, kolegovi Houzákovi. Je momentálně nepřítomen a žádám, jestli by někdo z výboru pro evropskou integraci mohl přednést zpravodajskou zprávu.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Můj zrak směřuje k předsedovi tohoto výboru panu kolegovi Jaroslavu Zvěřinovi.

 

Poslanec Jaroslav Zvěřina: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, výbor pro evropskou integraci projednal předložený návrh a dospěl k tomu závěru, že podobně jako předchozí referent jsem zmocněn požádat sněmovnu, aby schválila tento návrh, a to bez pozměňovacích návrhů. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Otevírám obecnou rozpravu, kdo které nemám žádnou přihlášku. Obecnou rozpravu končím. Otevírám podrobnou rozpravu, do které mám přihlášku pana poslance Gongola.

 

Poslanec Jaroslav Gongol: Pane předsedající, dámy a pánové, přestože zde bylo uvedeno, že všechny připomínky a pozměňovací návrhy byly akceptovány, dovolím si předložit opět pozměňovací návrh, který zvýhodňuje pouze silniční daň u nákladních automobilů a ponechává ji v plném rozsahu u osobních automobilů.

Tento můj pozměňovací návrh zní: V § 6 se nově doplňují odstavce 6, 7, 8, 9 a 10, které znějí - budu pouze citovat 6 a 7, které se upravují:

"(6) U vozidel, u nichž údaj v technickém průkaze vozidla nebo v samostatném dokladu vydaném výrobcem vozidla či jeho pověřeným zástupcem (akreditovaným dovozcem) osvědčuje, že vozidla splňují limity EURO 2, stanovené předpisy Evropské hospodářské komise OSN 4902 B směrnice (91/54 B/ES, směrnice 961/ES), Evropské hospodářské komise OSN 83-03 B, C (směrnice 94/12/ES) a Evropské hospodářské komise OSN 83-04 B, C (směrnice 96/44/ES, směrnice 96/69/ES), se sazba daně podle odstavce 2 snižuje o 25 % do 31. 12. 2001. U jednoho vozidla nelze použít současné snížení sazby daně podle tohoto odstavce a odstavce 5."

Odstavec 7 zní: "(7) U vozidel, u nichž údaj v technickém průkazu vozidla nebo samostatném dokladu vydaném výrobcem vozidla či jeho pověřeným zástupcem (akreditovaným dovozcem) osvědčuje, že vozidla splňují limity EURO 3, se sazba daně podle odstavce 2 snižuje o 50 % do 31. 12. 2001. Počínaje 1. 1. 2002 se u těchto vozidel sazba daně podle odstavce 2 snižuje o 25 %. U jednoho vozidla nelze použít současně snížení sazby daně podle tohoto odstavce a odstavce 5."

Body 8, 9 a 10 zůstávají stejné.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP