(11.20 hodin)
(pokračuje Krákora)

Tady bych jenom upřesnil, že Česká lékařská komora jede podle takzvaného krajského systému už od minulého roku, takže jde trošku pozadu.

V § 10 odstavec 4 nově zní: "Krajské revizní komise a krajské čestné rady složené ze zástupců okresních sdružení. V krajích s nižším počtem okresů než pět volí okresní sdružení dva zástupce do krajské čestné rady a dva zástupce do krajské revizní komise. V ostatních krajích volí okresní sdružení jednoho zástupce do krajské čestné rady a jednoho zástupce do krajské revizní komise."

Dosavadní odstavec 3 § 10 se nově označuje jako odstavec 5.

Dosavadní odstavec 4 § 10 se nově označuje jako odstavec 6.

V § 11 odst. 5 písm. a) nově zní: "a) volí předsedu okresního sdružení, jeho předsedu(?), zástupce do krajské revizní komise a zástupce do krajské čestné rady".

V § 13 odstavce 1 a 2 nově zní:

§ 13 odst. 1: "Krajská čestná rada vykonává disciplinární pravomoc vůči všem členům okresního sdružení příslušného kraje."

§ 13 odst. 2: "Krajská čestná rada volí ze svých členů předsedu a místopředsedu, členem krajské čestné rady nemůže být člen orgánu okresního sdružení nebo člen orgánu komory." Rozumí se jako ústředí.

V odstavci 3 § 13 se slova "čestná rada okresního sdružení" nahrazují slovy "krajská čestná rada".

V odstavci 4 § 13 se slova "čestné rady okresního sdružení" nahrazují slovy "krajské čestné rady".

V odstavci 5 § 13 se slova "čestná rada okresního sdružení" nahrazují slovy "krajská čestná rada".

§ 14 nově zní:

"1. Krajská revizní komise volí z řad svých členů předsedu a místopředsedu.

2. Krajská revizní komise

a) kontroluje činnost okresních sdružení příslušného kraje,

b) pozastavuje rozhodnutí představenstev okresních sdružení příslušného kraje, jsou-li v rozporu s právními předpisy, řády a ostatními předpisy komory. Pozastavené rozhodnutí předloží okresnímu shromáždění příslušného okresního sdružení,

c) podává návrh na zahájení disciplinárního řízení.

Na závěr bych chtěl říci, že tyto změny samozřejmě pomohou k lepšímu chodu komory. Jak říkám, krajský systém v komoře je již zaveden a již se podle něj jede, ale zatím, dalo by se říci, nelegálně.

Věřím, že toto bude zahrnuto v zákoně 53 ve třetí části.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji, pane poslanče. Nyní udílím slovo paní poslankyni Miladě Emmerové, která je přihlášena do podrobné rozpravy. Připraví se paní poslankyně Zuzka Rujbrová.

 

Poslankyně Milada Emmerová: Vážená paní místopředsedkyně, vážení přítomní, já mám jenom několik drobností, které máte před sebou od včera písemně rozdané.

a) K příloze k zákonu, části první - Lékaři.

Za prvé. V bodě 17 ve sloupci uvádějícím délku specializačního vzdělávání se číslovka 4 nahrazuje číslovkou 3.

Za druhé. Dosavadní text v bodě 24 se nahrazuje takto:

Ve sloupci obory specializačního vzdělávání se uvádí obor Pracovní lékařství.

Ve sloupci, který stanoví délku specializačního vzdělávání, se uvádí číslovka 4.

Ve sloupci označujícím odbornost specialistů se uvádí Pracovní lékařství.

b) K příloze k zákonu, části třetí - Farmaceuti.

Tady bych vás odkázala na pozměňovací návrh písemně rozdaný, kde za prvé až za šesté jsou uvedeny body specializačního vzdělávání a jsou upřesněny oproti původní předloze.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji, paní poslankyně. Slovo má paní poslankyně Zuzka Rujbrová a připraví se pan poslanec Jaroslav Zvěřina. Prosím, paní poslankyně, máte slovo.

 

Poslankyně Zuzka Rujbrová: Děkuji. Paní předsedající, kolegyně a kolegové, málokterý návrh zákona vyvolá tak široký zájem veřejnosti odborné i laické jako projednávaný tisk. Ráda bych vás v této souvislosti informovala, že jsme do sněmovny obdrželi petici více než 100 tisíc občanů vyjadřujících obavy ze zachování profesní pediatrické specializace. A já jsem velmi ráda, že názor veřejnosti, který byl i předmětem společného jednání obou našich výborů, vedl k tomu, že výbor pro sociální politiku a zdravotnictví velmi kvalifikovaně původní předlohu na základě podnětů profesních organizací přepracoval. Pouze se ptám, zda k získávání podobných podnětů neměla prostor již exekutiva.

Připojuji se rovněž k doporučení k podpoře zákona, který bych ráda doplnila jedním komplexním pozměňovacím návrhem, který směřuje k návrhu výboru pro sociální politiku a zdravotnictví.

Navrhuji v § 6 odstavci 2 slova "Je povinen požádat Českou lékařskou komoru o stanovení rozsahu doškolení." vypustit a nahradit slovy: "Je povinen se doškolit v rozsahu nejméně 60 a nejvýše 200 dní na akreditovaném pracovišti pod vedením lékaře se specializovanou způsobilostí, který vyhotoví o průběhu a ukončení doškolení záznam do průkazu odbornosti. Rozsah doškolení pro jednotlivé obory a podle délky přerušení odborné praxe stanoví ministerstvo ve Věstníku."

Zrušuje se odstavec 3.

Analogickou změnu pak navrhuji do ustanovení § 6, kde v § 6 odstavci 2 navrhuji vypustit slova "Je povinen požádat Českou stomatologickou komoru o stanovení rozsahu doškolení." a nahradit je slovy: "Je povinen se doškolit v rozsahu nejméně 60 a nejvýše 200 dní na akreditovaném pracovišti pod vedením lékaře se specializovanou způsobilostí, který vyhotoví o průběhu a ukončení doškolení záznam do průkazu odbornosti. Rozsah a obsah doškolení pro jednotlivé obory a podle délky přerušení odborné praxe stanoví ministerstvo ve Věstníku."

I zde navrhuji zrušit odstavec 3.

A poslední analogická změna se dotýká ustanovení § 12 odstavce 2, kde namísto slov "Je povinen požádat Českou lékárnickou komoru o stanovení rozsahu doškolení." navrhuji uvést: "Je povinen se doškolit v rozsahu nejméně 60 a nejvýše 200 dní na akreditovaném pracovišti pod vedením farmaceuta se specializovanou způsobilostí, který vyhotoví o průběhu a ukončení doškolení záznam do průkazu odbornosti. Rozsah a obsah doškolení pro jednotlivé obory a podle délky přerušení odborné praxe stanoví ministerstvo ve Věstníku."

I zde navrhuji zrušení stávajícího odstavce 3.

Děkuji vám.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji paní poslankyni Zuzce Rujbrové. Slovo udílím panu poslanci Jaroslavu Zvěřinovi. Připraví se poslední písemně přihlášený do podrobné rozpravy, pan poslanec Jiří Maštálka.

 

Poslanec Jaroslav Zvěřina: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, myslím, že je evidentní, že zákon má, samozřejmě, daleko k dokonalosti. Závidím paní předsedkyni Emmerové, že ten zákon považuje za dokonalé dílo. Je to dílo lidí a tento způsob dopékání zákonných norem ve sněmovně je to nejnešťastnější, co může zákonodárný sbor páchat. Nicméně souhlasím s paní ministryní, že ten zákon je nutný, protože ho potřebujeme pro přistoupení k Evropské unii. Jestli něco bude důležité, pak je to to vzájemné uznávání kvalifikací a specifický režim pro občany Evropské unie.

Nicméně já jsem sem přišel, abych předložil tři krátké pozměňovací návrhy, které do toho tisku 53/3 vkládají termíny podobory, protože ty tam exaktně nejsou uvedeny. Dovolím si vám to přečíst.

Za prvé. V § 5, odst. 2, se na konci doplňuje věta: "Podobory specializačního vzdělávání lékaře stanoví zvláštní předpis."

Za druhé. V § 8 odst. 3 se na konci doplňuje věta: "Podobory specializačního vzdělávání zubního lékaře stanoví zvláštní právní předpis."

A v § 11 odst. 2 se na konci doplňuje věta: "Podobory specializačního vzdělávání farmaceuta stanoví zvláštní právní předpis."

Myslím si, že z toho, co jste slyšeli, je evidentní, že tam nejde o žádnou zásadní změnu zákona, že jde jenom o to, aby tam výslovně bylo uvedeno něco o těch podoborech.

Děkuji za pozornost.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP