(10.30 hodin)
(pokračuje Klas)

Já si myslím, že skutečně, jak tady padlo nedávno při dohadování o novele zákona o civilním letectví, tak musíme proti tomuto fenoménu bojovat komplexně, nikoliv změnou jednoho paragrafu v zákoně.

Já bych vám chtěl pouze říci jednu věc - že je celá řada, která souvisí s problematikou telekomunikačních tajemství. Celá řada zákonů se dotýká této problematiky. A musím říci, že ty zákony, které s tím souvisejí, a není to jenom zákon o BIS, mají vlastně nedořešené základní věci, jako jsou definice odposlechu, co to vlastně odposlech je apod. Já si myslím, že na to všechno se musíme podívat.

Chci vás ještě na závěr informovat o jedné záležitosti. Vycházejí různá čísla o tom, jak se zvyšují odposlechy například v případě zpravodajských služeb, počet odposlechů legálně povolených, nebo z policie. Tam jde o jeden varovný trend, že místo aby rostla čísla lidí, kteří jsou podezřelí z jakékoliv trestné činnosti, tak rostou čísla odposlouchávaných lidí, kteří volají těmto lidem. To znamená, jestliže pan Novák nebo pan XY, chceme o něm něco zjistit, tak roste počet odposlouchávaných hovorů směrem k této osobě, a nikoliv odposlouchávaných hovorů tohoto podezřelého člověka. Já si myslím, že to je nebezpečný trend, který bychom každopádně neměli podpořit.

Děkuji vám. (Ve sněmovně je stále šum.)

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji vám, pane zpravodaji. Jenom smutně podotknu, že zatímco my se neposloucháme, tak určitě některé služby velmi stále poslouchají nás.

To byla závěrečná slova. Před námi jsou dvě hlasování. Hlasování o zamítnutí tohoto vládního návrhu zákona, které vyplývá z doporučení výboru pro obranu a bezpečnost. K tomuto návrhu se připojil také pan poslanec Jiří Bílý. A druhým návrhem uvedeného výboru, pokud nebude přijat návrh na zamítnutí, je návrh na odročení do doby předložení vládního návrhu, který bude systémově řešit problematiku zpravodajských služeb České republiky.

Nejprve tedy hlasujeme o návrhu na zamítnutí tohoto zákona. Registruji vaši žádost o odhlášení a prosím, abyste se znovu zaevidovali.

 

O návrhu na zamítnutí rozhodneme v hlasování s pořadovým číslem 130, které zahajuji, a táži se vás, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování pořadové číslo 130 skončilo. Z přítomných 161 pro se vyslovilo 80, proti 77. Návrh nebyl přijat.

 

Prosím o chvilku strpení, protože vnímám, že dojde ke kontrole tohoto hlasování. (Po chvilce.) Žádné avízo nepřichází, proto můžeme hlasovat o druhém návrhu, kterým je návrh na odročení -

Přece jenom je zde pravděpodobně námitka. Hlásí se pan poslanec Vladimír Doležal. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Vladimír Doležal: Děkuji, paní předsedající. Dámy a pánové, dovolte, abych zpochybnil hlasování, protože se mi nepodařilo uvést do provozu hlasovací zařízení. Po ověření listiny nemám, že bych hlasoval, přitom jsem byl přítomen. Proto žádám o revokaci. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Ano. O této námitce rozhodneme v hlasování pořadové číslo 131. Zahajuji toto hlasování a táži se, kdo je pro. Kdo s touto námitkou nesouhlasí?

Hlasování s pořadovým číslem 131. Z přítomných 165 pro bylo 126, proti 7. Návrh byl přijat.

 

Budeme tedy opakovat hlasování o zamítnutí tohoto návrhu, a rozhodneme tedy v hlasování s pořadovým číslem 132, které jsem zahájila. Táži se vás, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti?

Hlasování s pořadovým číslem 132. Z přítomných 164 pro bylo 81, proti 77. Návrh nebyl přijat.

 

Druhým návrhem, který vyplývá z usnesení výboru pro obranu a bezpečnost, je návrh na odročení projednání výše uvedeného vládního návrhu zákona do doby, než bude novými vládními návrhy zákonů systémově řešena problematika zpravodajských služeb České republiky včetně jejich parlamentní kontroly.

O tomto návrhu rozhodneme v hlasování s pořadovým číslem 133 a zahájila jsem toto hlasování. Prosím, abyste přijali prohlášení, že toto hlasování je zmatečné, ale avízo o tom, že probíhá kontrola, jsem dostala pozdě, až po zahájení hlasování. Prosím, aby v případě, že bude probíhat tato kontrola, aby mi to bylo dáno najevo včas.

 

Čili žádné zpochybnění předchozího hlasování nepřichází, a proto zahajuji hlasování pořadové číslo 134, ve kterém rozhodneme o odročení do doby - a tak dále, tak jak jsem uvedla. Táži se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti?

Hlasování s pořadovým číslem 134. Z přítomných 165 pro bylo 81, proti 79. Návrh nebyl přijat.

 

Protože nebyl přijat žádný z těchto návrhů, můžeme zahájit podrobnou rozpravu, do které nemám žádnou písemnou přihlášku. Táži se, zda se někdo hlásí z místa. Není tomu tak, končím podrobnou rozpravu a končím druhé čtení tohoto vládního návrhu zákona.

 

Pokračovat budeme dalším bodem a tímto bodem je bod číslo

 

51.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení
výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům
(zákon o rozpočtovém určení daní), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 365/ - prvé čtení

 

Z pověření vlády předložený návrh uvede ministr financí Bohuslav Sobotka. Prosím, aby se ujal slova.

 

Ministr financí ČR Bohuslav Sobotka: Děkuji. Paní místopředsedkyně, dámy a pánové, dovoluji si v tuto chvíli jménem vlády České republiky předložit návrh novely zákona o rozpočtovém určení daní. Cílem tohoto návrhu je posílení daňových příjmů krajů v souvislosti s převodem dalších kompetencí a výdajových kompetencí, které dosud zabezpečovaly jednotlivé resorty.

Vláda této problematice věnovala rozsáhlou pozornost. Jsem si vědom, že nebylo jednoduché odsouhlasit základní principy a postupy k sestavení návrhu novely, neboť na kraje jsou převáděny aktivity, jejichž případné dostatečné nezabezpečení by mohlo vyvolat negativní reakci veřejnosti. Principy k sestavení návrhu novely zákona o rozpočtovém určení daní vláda schválila ve svém usnesení číslo 238 z letošního roku a v duchu těchto principů byl pak zpracován samostatný návrh novely zákona o rozpočtovém určení daní.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP