(17.50 hodin)
(pokračuje Páralová)

K takové databázi je samozřejmě třeba zákonné zmocnění.

Při projednávání tisku ve výboru pro sociální politiku a zdravotnictví byl schválen rozsáhlý komplexní pozměňovací návrh, který předložili nezávisle na sobě dva poslanci výboru. Zatímco původní návrh zákona je na devatenácti stranách, komplexní pozměňovací návrh je delší než původní zákon a čítá 27 stránek. Rozsáhlá změna zákona pozměňovacím návrhem je zdůvodněna nutností zabezpečit naplňování nařízení Rady Evropských společenství č. 1408/71, o aplikaci soustavy sociálního zabezpečení na osoby zaměstnané, samostatně výdělečně činné a jejich rodinné příslušníky, pohybující se v rámci Společenství, a z nařízení Rady Evropských společenství č. 574/72, které stanoví postup provádění nařízení 1408/71.

Nařízení číslo 1408 je z roku 1971, nařízení číslo 574 z roku 1972. Lze se také důvodně domnívat, že vláda ví poměrně dlouho o tom, že se chystáme vstoupit do Evropské unie. Vláda by měla také vědět, že dnem našeho vstupu do Evropské unie začínají platit v naší zemi všechna nařízení Evropských společenství, a že je tedy naší povinností se na tu situaci včas připravit. Aplikovat nařízení Evropských společenství musí nejen úřady, ale i soudy.

Je příznačné pro vládu Vladimíra Špidly, že dle vlády důležitá a nezbytná opatření pasíruje do zákonů na poslední chvíli tímto nedůstojným způsobem. Rozsáhlé změny neprocházejí připomínkovým řízením a poslanci nemají dostatek času, aby si je dokonale prostudovali a vyžádali si stanoviska expertů. Opět zde máme další, tisící první důkaz o neschopnosti vlády Vladimíra Špidly.

Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji paní poslankyni Aleně Páralové za její vystoupení. Další přihlášky do obecné rozpravy nejsou, takže obecnou rozpravu končím. Žádný návrh nezazněl, s výjimkou návrhu pana zpravodaje Opálky.

Dámy a pánové, v tuto chvíli - poté co přijdou všichni ti, kteří chtějí hlasovat o tom, že se za základ pro podávání pozměňovacích návrhů ve druhém čtení přijme usnesení výboru pro sociální politiku a zdravotnictví č. 99 ze dne 10. září - vás žádám, abyste se přihlásili pomocí hlasovacího zařízení. (Poslanci přicházejí do sněmovny.) Připomínám, že jsem vás všechny před chvilkou odhlásil, takže se pomocí hlasovací karty přihlaste.

Nejsou-li námitky, přistoupíme k hlasování o návrhu zpravodaje výboru pana poslance Miroslava Opálky. Budeme hlasovat o tom, že se za základ pro případné pozměňovací návrhy ve druhém čtení vezme usnesení výboru pro sociální politiku a zdravotnictví číslo 99 ze dne 10. září 2003, je to sněmovní tisk 310/1.

 

Prosím, kdo souhlasí, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko "ano". Děkuji. Kdo je proti tomu? Děkuji.

Hlasování (číslo 25) skončilo. Ze 183 hlasujících bylo pro 130, proti 8, takže se budeme podle právě přijatého rozhodnutí řídit v podrobné rozpravě.

 

Otevírám podrobnou rozpravu a zároveň zvu k mikrofonu paní poslankyni Miladu Emmerovou, která je prozatím jediná, kdo se do podrobné rozpravy přihlásil.

 

Poslankyně Milada Emmerová: Vážený pane předsedající, vážení přítomní, dovoluji si předložit pozměňovací návrh ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu uvedenému v tisku 310/1 v části VI. článek 10. Za bod 3 se doplňují nové body číslo 4 a 5, které znějí:

Bod 4. V § 13 odst. 2 se za písmeno f) vkládá nové písmeno g), které včetně poznámky pod čarou číslo 23b) zní: g) potraviny pro zvláštní lékařské účely, odkaz 23b). Pod čarou 23b) odkaz: vyhláška č. 23/2001 Sb., kterou se stanoví zdroje potravin určené pro zvláštní výživu a způsob i použití.

Bod 5. Dosavadní písmena g) až n) se označují jako písmena h) až o). V § 15 se za odst. 5 vkládá nový odst. 6, který zní: Ze zdravotního pojištění se hradí při poskytování ambulantní zdravotní péče potraviny pro zvláštní lékařské účely náležející svým složením do skupin uvedených v příloze číslo 2 a předepsané v souladu se stanovenými omezeními a symboly. Výši úhrady včetně omezení a symbolů pro předepisování stanoví Ministerstvo zdravotnictví vyhláškou. Dosavadní odstavce 6 až 10 se označují jako odstavce 7 až 11.

Tyto body, to znamená body 4 a 5, nabývají účinnosti dnem vyhlášení.

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji pani poslankyni Miladě Emmerové. Další přihlášky do podrobné rozpravy nemám, takže podrobnou rozpravu končím. Tím končí také druhé čtení tohoto návrhu.

 

My můžeme přistoupit k dalšímu bodu, kterým je

 

13.
Návrh poslanců Hany Šedivé, Michaely Šojdrové, Taťány Fischerové,
Zdeňky Horníkové, Vladimíra Koníčka a dalších na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 364/2000 Sb., o zrušení Fondu dětí a mládeže
a o změnách některých zákonů, ve znění zákona č. 79/2002 Sb.
/sněmovní tisk 336/ - druhé čtení

 

Prosím, aby návrh za navrhovatele uvedla paní poslankyně Hana Šedivá.

 

Poslankyně Hana Šedivá: Děkuji. Dobrý den. Vážené dámy, vážení pánové, pane předsedající, členové vlády, já bych jenom krátce uvedla návrh novely zákona o zrušení Fondu dětí a mládeže v likvidaci.

Na minulém jednání jsme probrali zákon poměrně podrobně. V průběhu další doby byl tento zákon projednán jednak v podvýboru pro mládež, kde se objevilo několik pozměňovacích návrhů. Tyto pozměňovací návrhy nebyly ale prohlasovány. Jednalo se zejména o pozměňovací návrhy, které měly vypustit ustanovení písm. e) v bodu I. bodu 5, to znamená, že nemovitosti Senovážné náměstí č.p. 977 v Praze a na ulici České v Brně měly být vyloučeny z přímého převodu a měly se stát součástí výběrového řízení nebo případného výběrového řízení.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP