(12.40 hodin)

Místopředseda PSP Ivan Langer: Slovo má paní zpravodajka.

 

Poslankyně Kateřina Konečná: Pane předsedající, ve znovuotevřené rozpravě padl opakovaný návrh na zamítnutí, takže dle mého názoru bychom měli nejprve hlasovat o něm.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Souhlasím. Prosím, abyste se všichni znovu zaregistrovali svými identifikačními kartami.

 

Přikročíme k hlasování o návrhu na zamítnutí. Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 350. Ptám se, kdo souhlasí s tímto návrhem, nechť stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 350 z přítomných 188 pro návrh bylo 93, proti 83. Tento návrh nebyl přijat.

 

Nyní budeme rozhodovat o návrzích na zkrácení, popř. na prodloužení lhůty projednávání. Pokud se nepletu, máme tu návrh na zkrácení na 30 dnů a prodloužení o 20 dnů.

 

Nejprve budeme hlasovat o návrhu na zkrácení lhůty na 30 dnů. Zahájil jsem hlasování s pořadovým číslem 351. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 351 z přítomných 188 pro návrh bylo 86, proti 85. Návrh nebyl přijat.

 

Nyní rozhodneme o návrhu na prodloužení lhůty o 20 dnů. Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 352. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování 352 ze 188 přítomných pro návrh hlasovalo 93, proti 81. Ani tento návrh nebyl přijat.

 

Konstatuji, že jsme tento návrh přikázali k projednání zahraničnímu výboru a výboru pro evropskou integraci. Tím končím jeho projednávání.

Vážené kolegyně a kolegové, máme před sebou projednávání bodu č. 104, což je vládní návrh zákona o dani z přidané hodnoty. Bylo mi avizováno, že projednávání tohoto návrhu nebude nepochybně jednáním v rozsahu několik desítek minut, nechci říci přímo, že až několika desítek hodin, naopak, přesto se obávám, že projednání tohoto návrhu nezvládneme v době před polední pauzou. Přesto se domnívám, že bychom měli ještě před polední pauzou zahájit projednávání tohoto bodu, umožnit opravu legislativně technických chyb a provést debatu o proceduře, tak abychom ještě před přestávkou schválili proceduru, kterou bychom se po obědě řídili. Souhlasíte s tímto postupem? - Samotné meritorní hlasování by bylo až po polední pauze. - Toto je jedna možná alternativa. Druhá možná alternativa by byla, že bychom teď přerušili jednání sněmovny do 13.45 hodin. (Po krátké poradě s předsedy klubů.)

Navrhl jsem jako postup ten první, to znamená rozprava ve třetím čtení a debata o proceduře.

 

Zaujměte tedy svá místa a já zahajuji projednávání bodu číslo

 

104.
Vládní návrh zákona o dani z přidané hodnoty
/sněmovní tisk 496/ - třetí čtení

 

Otevírám rozpravu. Kdo se do ní hlásí? Pan kolega Kalousek, poté pan kolega Kučera. A jako třetí paní kolegyně Rujbrová.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Kolegyně a kolegové, dovolte, abych ve třetím čtení přednesl některé legislativně technické úpravy, a budu je číst podle bodů.

K bodu 85: místo odkazu na § 34 odst. 1 písm. d) má být správně uveden § 34 odst. 3 písm. d).

K bodu 127: místo § 47 odst. 1 písm. b) má být správně § 47 odst. 1 písm. a).

K bodu 41: v poznámce pod čarou 37a slovo "stavební" prosím nahradit slovem "stavebního".

K bodu 183, 184 navrhuji podle toho, jak se odhlasuje, pak správně přečíslovat jednotlivé odstavce.

V bodu 213 místo "odst. 3" má být správně uvedeno "odst. 4".

V bodech 223 až 231 rovněž bude číslování odstavců § 88 potřeba legislativně technicky upravit na základě hlasování.

V návrhu zákona 69 odst. 3 v poznámce pod čarou 47, která zní "§ 54 daňového řádu" atd. navrhuji vypustit odkaz na daňový řád.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Slovo má pan kolega Kučera.

 

Poslanec Miloslav Kučera: Vážený pane místopředsedo, kolegyně a kolegové, k zákonu z této oblasti obvykle nevystupuji. Nepřímo mě k tomu ale vyzval pan ministr Sobotka, když říkal, že nepředkládáme fakta a logické argumenty, ale pouze demagogické věty.

Proč vystupuji? Chtěl bych podat návrh na vrácení do druhého čtení, protože si myslím, že takto předložený zákon má ještě spoustu nejasností a je potřeba je dořešit.

Krátce něco obecného úvodem. Jedním z opravdu nejzákladnějších ukazatelů ekonomiky a ekonomické dynamiky státu je stav malého a středního podnikání. Jsou to dvě nejcitlivější podnikatelské struktury. Tyto dvě struktury vytvářejí více než 60 % zaměstnaneckých míst. Odvádějí také více než polovinu daňových odvodů do příjmů státu.

Dnes je skutečně tragickým faktem, že stovky a tisíce malých a středních podnikatelů končí. Důvody jsou strašně jednoduché. Stát je ničí daněmi, byrokratickou zátěží a zdražováním ceny práce. Je to jakási smrtelná spirála, kdy ministr financí si spočítá, jak ubylo podnikatelů, pravděpodobně ubude daňových odvodů, a pak daně zvýší. To přece nemá řešení.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP