(14.30 hodin)
(pokračuje Pleva)

Tento zákon se zabývá službami informační společnosti a de facto stanovuje zákaz prodeje pirátských dekodérů. Pochopil bych to, pokud by to předkládalo Ministerstvo průmyslu nebo Ministerstvo informatiky. Nicméně cesty páně i vlády jsou nevyzpytatelné.

Takže jenom krátce. Tento zákon nemá vážnější problémy, snad až na jeden, o kterém budeme muset ve výboru diskutovat, a to je to, že vlastně ukládá jistá správní oprávnění, a tudíž je možnost sankcí podle správního zákona Českému telekomunikačnímu úřadu, a dle některých názorů je potřeba, aby toto zmocnění měl Český telekomunikační úřad i v zákoně o telekomunikacích, takže budeme muset zřejmě připravit přímou novelu zákona o telekomunikacích.

Jinak samozřejmě nemám nic proti propuštění do druhého čtení.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane poslanče. Otevírám obecnou rozpravu. Hlásí se pan kolega Sehoř. Prosím.

 

Poslanec Karel Sehoř: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi několik málo poznámek. Jak už tady řekl pan kolega… (nápověda z pléna: Pleva) … Pleva, omlouvám se, myslel jsem už na něco dopředu, tento zákon nemá řekl bych věcné vady. Jediný problém je zamyslet se nad tím, jestli náhodou není zbytečný. Jinými slovy, ty úpravy, které zavádí, by snad bylo možné zavést jak do zákona o elektronických komunikacích, tak třeba do trestního zákona.

Já také nemám nic proti tomu, aby ten zákon prošel do druhého čtení, a tam bychom si možná ty věci mohli vysvětlit. To je vše, děkuji.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane kolego. Moje otázka je zjevná. Kdo se další hlásí do rozpravy? Žádnou přihlášku nevidím, rozpravu končím.

Budeme se zabývat návrhem na přikázání. Organizační výbor navrhl, jak zde již bylo řečeno panem zpravodajem, přikázat předložený návrh k projednání výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu a stálé komisi Poslanecké sněmovny pro sdělovací prostředky.

Pan kolega Pleva má buď doplňující, nebo jiný návrh.

 

Poslanec Petr Pleva: Vážený pane místopředsedo, skutečně to nemá příliš společného s problematikou, kterou se zabývá jak komise, tak výbor. Ale výboru nechť to tedy zůstane, ale komisi ať to přikazováno není. Naopak bych si myslel, že by to mělo být přikázáno hospodářskému výboru, jehož je to problematika.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Nejste tak zcela důsledný: takže výbor ponecháváte, komisi navrhujete vypustit a místo komise navrhujete hospodářský výbor. Dobře, já bych to dal jenom hospodářskému výboru, ale to už je věc názoru.

Dobře, má někdo jiný názor? Nemá. Budeme nejprve hlasovat o přikázání k projednání výboru pro vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Pro jistotu, aniž bych někoho přivolával, vás všechny odhlásím. Prosím, abyste se zaregistrovali svými identifikačními kartami.

Přikročíme k hlasování o přikázání.

 

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 194. Kdo je pro, přikázat návrh k projednání výboru pro vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu? Kdo je proti?

Ze 116 přítomných pro návrh 76, proti 10. Návrh byl přijat.

 

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 195. Kdo je pro, přikázat tento návrh k projednání hospodářskému výboru? Kdo je proti?

Ze 125 přítomných pro návrh 78, proti 14. I tento návrh byl přijat.

 

Tím končím první čtení tohoto návrhu zákona. Děkuji panu ministru i panu zpravodaji.

 

Zahajuji projednávání bodu číslo

 

50.
Vládní návrh zákona o přijetí úvěrů od Evropské investiční banky na financování
výstavby silničního okruhu kolem hlavního města Prahy, část jihozápadní
/sněmovní tisk 601/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

 

Opět je navrhováno, aby to bylo projednáno podle § 90 odstavec 2. Upozorňuji tedy, že je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení.

Prosím, aby návrh z pověření uvedl vlády ministr dopravy pan Milan Šimonovský.

 

Ministr dopravy ČR Milan Šimonovský: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, dovolte mi prosím, abych uvedl vládní návrh zákona o přijetí úvěru od Evropské investiční banky na financování výstavby silničního okruhu hlavního města Prahy, a to jihozápadní části.

Chtěl bych říci, že v porovnání s rokem 1990, a je to v předkládací zprávě, došlo na území hlavního města Prahy k nadprůměrnému nárůstu počtu automobilů a intenzita automobilové dopravy v Praze zaznamenala skutečně mimořádný nárůst, v České republice takovýto příklad jiný není, a ten způsobil, že ve špičkových obdobích dopravní zatížení v řadě míst dosáhlo kapacitních limitů jak klíčových křižovatek, tak i úseků silničního systému. Přetížení komunikační sítě v Praze už nemá bodový charakter, ale má charakter plošný. Řešení této situace spočívá zejména ve výstavbě okruhu okolo Prahy. Je to dáno tím, že přes Prahu je třeba, aby se odklonily zátěžové proudy, které směřují vlastně do Prahy díky radiálnímu systému české kotliny, tak aby se odklonily a mohly Prahu objet. To znamená spojení všech těch dálnic a rychlostních komunikací, které se stavějí v Čechách.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP