(12.40 hodin)
Poslanec Lubomír Suk: Děkuji za udělené slovo, pane předsedající. Kolegyně a kolegové, rovněž nejsem poslancem Středočeského ani Libereckého kraje, ale jsem členem výboru pro regionální rozvoj a životní prostředí, kde jsme schvalovali mimo jiné také rozpočet Ministerstva pro místní rozvoj, a právě organizace PRIVUM tam byla oproti loňské skutečnosti krácena na 13,5 procenta ve svém rozpočtu. Tedy tato společnost pravděpodobně nebude schopna už vykonávat jakoukoliv další činnost. I z těchto důvodů bych se přiklonil k tomu, aby tento návrh zákona, tak jak ho předkladatelé předložili, byl propuštěn do druhého čtení, prodloužena lhůta na projednávání a samozřejmě v té době byla projednána i řada nedostatků, které eventuálně může obsahovat.
Každopádně si myslím, že převod na subjekty, o kterých tady hovořil můj předřečník Radko Martínek, i to je řešení, ale tlak je třeba vyvinout a systematicky na něm pracovat, protože devět let práce toho, kdo to měl za úkol a kdo promarnil desítky milionů korun, už musí být nějak dořešeno.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu poslanci Sukovi. Pan poslanec Petr Braný se hlásí do rozpravy. Prosím, pane poslanče, máte slovo.
Poslanec Petr Braný: Pane předsedající, děkuji za slovo. Vážené kolegyně a kolegové, k předloženému návrhu zákona bych měl dvě otázky pro předkladatele, jednu zásadnější, a jinak nechci opakovat zejména to, co zde řekl zpravodaj kolega Dolejš.
Moje první poznámka a otázka. Bylo již řečeno zpravodajem, že je 400 smluv uzavřeno k předmětnému majetku, a v té době, když jsem se tím zabýval, to znamená, je to zpět více než půl roku, jsou to čísla, tak bylo 70 dalších smluv v jednání. První otázka: Jestli tyto smlouvy, kterých bylo 70 v jednání, byly též už uzavřeny a proces jestli dál probíhá.
Druhá poznámka, podstatnější. Zcela zjevným nedostatkem, už to tady zaznělo v návrhu předloženém šesti poslanci ODS, je to, že neobsahuje přesný soupis majetku a pozemků dle katastru nemovitostí s určením, kterému kraji či obci by měl být ten který majetek převeden. Nerespektuje ani to, že část nemovitého majetku a pozemků již byla odprodána. Naopak navržené znění § 1 a jeho interpretace, viz důvodová zpráva pod II Zvláštní část, bez odůvodnění legalizuje domněnku, že neexistuje kompletní evidence majetku, který se na dotčených územích vyskytuje. Cituji: Zřejmě neexistuje kompletní evidence veškerého majetku, který se na těchto územích vyskytuje. Pokud by byl dodatečně zjištěn majetek, který dosud nebyl evidován, bude se i na něj vztahovat ustanovení § 1 tohoto zákona.
Tím chci říci jedno. Uvidím, jaká bude reakce předkladatelů, popř. dotčených, kteří to mají v popisu práce ve vládě. Nebude-li ale tato evidence definitivně uzavřena, tak pro mne je tento návrh zákona nehlasovatelný, protože vím, jaké bychom vyvolali další spory z hlediska evidence majetku. Buď je třeba dát to nejdříve do pořádku a pak se k tomu vrátit, a zpravodaj to v podstatě ve své poznámce uvedl, že doufá, že se tyto věci do dalšího čtení napraví. Proto nebudu předkládat žádný jiný procedurální návrh.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu poslanci Branému. Nemám další přihlášku do rozpravy a ani nikoho nevidím, proto rozpravu končím. Závěrečné slovo pan navrhovatel.
Poslanec Tomáš Hasil: Jenom odpověď na poslední otázku. Pokud by byl dodatečně zjištěn majetek, který dosud nebyl evidován, bude se na něj vztahovat usnesení § 1 tohoto zákona. Zápis vlastnického práva k nemovitému majetku se do katastru nemovitostí provede v souladu s ustanovením § 7 zákona č. 265/1992 Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných práv k nemovitostem, ve znění pozdějších předpisů, a to záznamem. Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Závěrečné slovo pana zpravodaje.
Poslanec Jiří Dolejš: Z rozpravy lze rekapitulovat dva základní návrhy. Jeden návrh zněl vrátit návrh zákona navrhovateli ve smyslu zákona o jednacím řádu, a druhý návrh v podstatě podporoval předkladatele s tím, že samotný předkladatel navrhl prodloužit lhůtu na projednání v regionálním výboru na 60 dnů. Jiné návrhy jsem nezachytil.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Pan poslanec Řihák navrhl zamítnutí, pan zpravodaj navrhl vrácení. O těchto dvou návrzích budeme hlasovat nejdříve, než bychom rozhodovali o případném přidělení výborům nebo prodloužení lhůty k projednání.
Já vás všechny odhlásím a požádám vás o novou registraci. Přihlaste se svými hlasovacími kartami.
A budeme rozhodovat k sněmovnímu tisku 671 o návrhu pana zpravodaje vrátit předložený návrh navrhovateli k dopracování.
Zahajuji hlasování pořadové číslo 200. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 200 z přítomných 152 pro 91, proti 53. Návrh byl přijat.
Tím končím projednávání bodu 20. Děkuji zástupci navrhovatelů, děkuji zpravodaji a konstatuji, že končím také projednávání prvních čtení.
Předtím než vyhlásím polední přestávku, bych vás chtěl informovat o dalším postupu projednávání. Na odpoledním jednání bychom se sešli ve 13.45 hodin s tím, že bychom zahájili pevně zařazenými body. Pevně zařazené body dnešního programu schůze jsou zřízení vyšetřovací komise k povodním v roce 2002 a bod číslo 11, podpora výroby elektřiny, energetický zákon ve druhém čtení. Po těchto dvou pevně zařazených bodech bychom pokračovali zprávami a dalšími body, bodem číslo 120 a body 123 až minimálně po bod 128. Poté by dnešní jednání bylo ukončeno a schůze přerušena do úterý 14 hodin. Tento návrh, který svým způsobem mírně mění postup při jednání, ale je aktuální vzhledem k souhlasu většiny předsedů klubů, dám odhlasovat.
Zahajuji hlasování pořadové číslo 201. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 201 z přítomných 142 pro 11, proti 1.
Přeji vám dobrou chuť a sejdeme se po polední přestávce ve 13.45 hodin. Předpoklad ukončení dnešní schůze je cca 15.30 hodin.
(Jednání přerušeno ve 12.49 hodin.)
***