(16.00 hodin)
(pokračuje P. Němec)
Tyto informace si budou členské státy zasílat, takže by nemělo dojít k tomu, na co upozorňoval pan zpravodaj, aby nadále nebyly aktualizovány údaje a nepromítlo se do evidencí např. zahlazení nebo amnestie.
Chtěl bych, dámy a pánové, v tuto chvíli poděkovat za projednání a rád bych vám doporučil hlasovat pro usnesení, které předložil pan zpravodaj. O těch dílčích usneseních se vyjádřím v krátkém stanovisku.
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji vám, pane místopředsedo. Se závěrečným slovem požádám nyní pana zpravodaje Petra Nečase. Nemá zájem o závěrečné slovo, tedy ho poprosím o to, aby shrnul rozpravu jak obecnou, tak podrobnou a přednesl návrhy, o nichž budeme moci posléze hlasovat.
Poslanec Petr Nečas: Rozprava byla stručná. Padly tři návrhy na usnesení, které jsou vzájemně kompatibilní, to znamená, že navrhuji, abychom nejdříve hlasovali o mém bodu původně označeném jako I, ve kterém bereme na vědomí. Pak bychom hlasovali o návrhu pana poslance Ekerta na zařazení nového bodu II, pak bychom hlasovali o návrhu, ve kterém žádáme vládu, aby nás informovala o postoji České republiky, který v případě nepřijetí pozměňovacího návrhu pana poslance Ekerta bude označen jako II, v případě přijetí bude III. A pak jako o případném dalším návrhu o návrhu pana poslance Beneše, ve kterém žádá vládu, aby zajistila doručování návrhů evropských aktů v českém jazyce, který by v případě nepřijetí návrhu pana poslance Ekerta byl označen jako III, v případě přijetí by byl označen jako IV.
Navrhuji tedy, abychom nyní hlasovali o návrhu označeném jako I, ve kterém Poslanecká sněmovna bere na vědomí zprávu ministra spravedlnosti o dosavadním průběhu jednání o návrhu rozhodnutí Rady o výměně údajů z rejstříku trestů, sněmovní tisk 873-E, v orgánech Evropských společenství a Evropské unie. Mé stanovisko je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Stanovisko pana ministra? (Rovněž kladné.) Děkuji, dvě doporučující stanoviska k tomuto prvnímu bodu navrhovaného usnesení.
Zahajuji hlasování pořadové číslo 537 a táži se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 537 z přítomných 120 pro 102, proti nikdo. Tento návrh byl přijat.
Prosím o další návrh, pane poslanče.
Poslanec Petr Nečas: Pak je tady návrh na nový bod II, ve kterém Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s předloženým návrhem komunitárního aktu s výhradou změn prosazovaných zástupci České republiky na jednání o předloženém návrhu na úrovni Evropské unie, o kterých byla při projednávání návrhu aktu představitelem gestora informována. Stanovisko je neutrální. (Ministr doporučuje.)
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Zahajuji hlasování pořadové číslo 538. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 538 přítomno 120, pro 71, proti 2. Tento návrh byl přijat.
Poslanec Petr Nečas: Pak je návrh části, která by byla označena jako III, ve které Poslanecká sněmovna žádá vládu, aby v souladu s § 109b jednacího řádu informovala o postoji, který k danému návrhu zaujme v Radě Česká republika. Stanovisko doporučující. (Ministr rovněž doporučuje.)
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Zahajuji hlasování pořadové číslo 539. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 539 přítomno 121, pro 100, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Poslanec Petr Nečas: Jako o čtvrtém návrhu bychom hlasovali o návrhu pana poslance Beneše, ve kterém Poslanecká sněmovna žádá vládu, aby zajistila doručování návrhů evropských aktů v českém jazyce. Vzhledem k tomu, že je nutné podporovat právní jistoty českých občanů, tak stanovisko zpravodaje je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Stanovisko pana místopředsedy vlády? (Neutrální.)
Zahajuji hlasování pořadové číslo 540. Táži se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 540 přítomno 121, pro 67, proti 1. Tento návrh byl přijat.
Poslanec Petr Nečas: Vzhledem k tomu, že byly přijaty postupně všechny čtyři navrhované části, domnívám se, že není nezbytné hlasovat o usnesení jako celku.
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Ano. Zeptám se, zda je námitka proti tomuto návrhu? Není, proto konstatuji… Je námitka pana poslance Karla Vymětala.
Poslanec Petr Nečas: Tak navrhuji, abychom o usnesení hlasovali jako o celku.
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Zahajuji hlasování pořadové číslo 541 a ptám se, kdo je pro přijetí tohoto usnesení jako celku. Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 541 přítomno 122, pro 104, proti nikdo. Návrh usnesení byl přijat.
Tím končí toto premiérové projednání, kterým byl bod číslo 62, sněmovní tisk 873-E. Děkuji jak panu místopředsedovi vlády, tak panu zpravodajovi Petru Nečasovi.
Než přistoupíme k dalšímu bodu, dovolte mi, abych ještě omluvila z dnešního odpoledního jednání Poslanecké sněmovny pana poslance Miroslava Kalouska, který se omlouvá z jednání asi do konce jednacího dne. Vzhledem k tomu, že je navrhovatelem bodu číslo 50, já za sebe navrhuji, aby tento bod v souvislosti se zvyklostmi, které přijala již dříve Poslanecká sněmovna, byl přesunut na konec bloku prvních čtení. Upozorňuji, že takováto rozhodnutí jsme již v minulosti udělali, čili se domnívám, že nenavrhuji něco, co není konformní pro jednání Poslanecké sněmovny. Nechám na rozmyšlenou, zda proti tomuto postupu vznese někdo námitku.
Mezitím zahajuji projednávání bodu číslo 63. Tímto bodem je
63.
Návrh směrnice Evropského parlamentu a Rady o předcházení zneužití
finančního systému k praní peněz, včetně financování terorismu
/sněmovní tisk 874-E/
Také tento návrh předložila vláda prostřednictvím výboru pro evropské záležitosti spolu se svým předběžným stanoviskem. Vidím, že přestože zde mám napsáno, že úvodního slova se ujme pan ministr financí Bohuslav Sobotka, vidím, že se jej ujme místopředseda vlády pan ministr Jahn. Prosím, máte slovo.
Místopředseda vlády ČR pro ekonomiku Martin Jahn: Vážená paní předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci, dovolte mi, abych vám v zastoupení pana ministra Sobotky přiblížil anebo uvedl návrh projednání třetí směrnice Evropského parlamentu a Rady o předcházení zneužití finančního systému k praní peněz včetně financování terorismu.
Hlavní význam této směrnice spočívá v tom, že navrhuje rozšířit systém určený dříve pouze pro prevenci a boj proti praní špinavých peněz i na boj proti financování terorismu. Jejím cílem je implementovat doporučení finančního akčního výboru proti praní peněz přijatá v červnu 2003 a devět zvláštních doporučení tohoto výboru, která se týkají potírání financování terorismu.
***