(9.30 hodin)
Poslanec Karel Rais: Další návrh je pod písmenem F1, Mikuláš Ferjenčík - zvýšení základní slevy na poplatníka na 33 000. Rozpočtový výbor zaujal nedoporučující stanovisko.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Stanovisko paní ministryně? (Nesouhlasné.)
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 46 přihlášeno 98 poslanců, pro 45, proti 40. Návrh byl zamítnut. Další návrh.
Poslanec Karel Rais: D4, Jan Hrnčíř - zvýšení základní slevy na poplatníka a na manžela na 30 000 korun. Rozpočtový výbor včera nepřijal stanovisko.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Stanovisko paní ministryně? (Nesouhlasné.)
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 47 přihlášeno 98 poslanců, pro 46, proti 17. Návrh byl zamítnut. Další návrh.
Poslanec Karel Rais: Další návrh je C17, Vojtěch Munzar a pan kolega Skopeček - zvýšení základní slevy na poplatníka na 30 000 korun. Rozpočtový výbor nepřijal stanovisko.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Stanovisko paní ministryně? (Nesouhlasné.)
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 48 přihlášeno 98 poslanců, pro 45, proti 18. Návrh byl zamítnut. Další návrh.
Poslanec Karel Rais: Nyní máme pozměňovací návrhy, které obsahují změnu zákona o kompenzačním bonusu E1 a E2, je to pan kolega Feranec a Jan Volný - zajištění rovného přístupu v rámci EU a EHP. Rozpočtový výbor zaujal doporučující stanovisko.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Stanovisko paní ministryně? (Souhlasné.)
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 49 přihlášeno 98 poslanců, pro 76, proti nebyl nikdo. Návrh byl přijat. Další návrh.
Poslanec Karel Rais: Pak je to třetí skupina, pozměňovací návrhy, které obsahují nesouvisející změnu zákona o dani z přidané hodnoty. Tady máme C3 a C4, kolega Munzar - zvýšení limitu obratu zakládající statut plátce DPH. Rozpočtový výbor zaujal nedoporučující stanovisko.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Stanovisko paní ministryně? (Nesouhlasné.)
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 50 přihlášeno 98 poslanců, pro 45, proti 49. Návrh byl zamítnut. Další návrh prosím.
Poslanec Karel Rais: Další návrh je C1 a C2, opět kolegy Munzara, který u toho předcházejícího návrhu akorát mění účinnost. Rozpočtový výbor zaujal nedoporučující stanovisko.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Stanovisko paní ministryně? (Nesouhlasné.)
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování číslo 51 přihlášeno 98 poslanců, pro 45, proti 40. Návrh byl zamítnut. Další návrh.
Poslanec Karel Rais: Poslední skupina, pozměňovací návrhy obsahující nesouvisející změnu zákona o pojistném na veřejné zdravotním pojištění. Je to pod písmenem B, kolega Farhan - zabránění výkladovým nejasnostem při stanovení správné výše pojistného na zdravotní pojištění za rok 2020. Rozpočtový výbor zaujal doporučující stanovisko.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Stanovisko paní ministryně? (Souhlasné.)
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 52 přihlášeno 98 poslanců, pro 96, proti nebyl nikdo. Návrh byl přijat. Další návrh prosím.
Poslanec Karel Rais: Další návrh nemám. Žiju v domnění, že jsme to všechno vyčerpali, čili je před námi pouze hlasování o zákonu jako celku.
Místopředseda PSP Tomáš Hanzel: Tak já tedy přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony v souvislosti s paušální daní, podle sněmovního tisku 922, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 53 přihlášeno 98 poslanců, pro 84, proti nebyl nikdo. Návrh byl přijat.
Já konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas, a ukončuji projednávání tohoto bodu. Děkuji panu zpravodaji, děkuji paní ministryni.
Půjdeme k dalšímu bodu. Před projednáváním vládního návrhu zákona o úpravách v poskytování ošetřovného v souvislosti s mimořádnými opatřeními při epidemii a o změně zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 1048, zkrácené jednání, bychom podle § 99 odst. 5 měli posoudit, zda jsou podmínky pro projednání zmíněného návrhu zákona ve zkráceném jednání.
Otevírám rozpravu. Mám do rozpravy přihlášenou paní poslankyni Šafránkovou. Rozhodujeme o legislativní nouzi v tuto chvíli, takže ještě ne. (Poslankyně Šafránková se vrací na své místo.) Takže nemáte, takže nemám nikoho přihlášeného, a tudíž rozpravu končím. Přikročíme k hlasování.
Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna konstatuje, že nadále existují podmínky pro projednání vládního návrhu zákona o úpravách poskytování ošetřovného v souvislosti s mimořádnými opatřeními a o změně zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 1048, ve zkráceném jednání."
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 54 přihlášeno 98 poslanců, pro 91, proti nebyl nikdo. Návrh byl schválen.
Tudíž otevírám bod
1.
Vládní návrh zákona o úpravách poskytování ošetřovného v souvislosti
s mimořádnými opatřeními při epidemii a o změně zákona č. 187/2006 Sb.,
o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 1048/ - zkrácené jednání
Předložený návrh uvede paní ministryně financí Alena Schillerová, které předávám tímto slovo.
Místopředsedkyně vlády a ministryně financí ČR Alena Schillerová: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Dámy a pánové, dovolte mi uvést jménem vlády sněmovní tisk č. 1048, což je návrh zákona o úpravách poskytování ošetřovného v souvislosti s mimořádnými opatřeními při epidemii. Uvedený návrh zákona byl vypracován Ministerstvem práce a sociálních věcí a schválen vládou s cílem reagovat na aktuální nepříznivou situaci spojenou s onemocněním COVID-19.
Stejně jako v jarních měsících tohoto roku je i nyní třeba zajistit, aby rodiče dětí, na které mimořádná opatření při epidemii spočívající v uzavření školských nebo dětských zařízení škol nebo jejich části dopadnou, nezůstali při péči o menší děti po dobu platnosti těchto opatření bez finančních prostředků. Jako řešení se pro tyto situace navrhuje opět využít dávku nemocenského pojištění, tzv. ošetřovné, které se již osvědčilo při epidemii koronaviru v jarních měsících, a proto se vyšlo ze speciální úpravy zákona č. 133/2020 Sb., na jehož základě bylo ošetřovné při epidemii poskytováno do konce měsíce června 2020, a dále též z praktických zkušeností s aplikací tohoto zákona.***