(11.00 hodin)
(pokračuje Zdeněk Kettner)

Co se týká měřáků, měřáky s dálkovým odečtem jsou násobně dražší, samozřejmě, ale třeba naše družstvo není, jak se říká, sto let za opicemi. My už máme ty měřáky, kdy technik přijde před barák a odečte si to. A konkrétní čísla: máme 8 000 bytů a konkrétní náklady na to, abychom se na to připravili, naše jediné bytové družstvo, to bude jednorázová položka, technické vybavení kompletně 5 milionů korun. Samozřejmě to není, že zaplatíme 5 milionů a bude to na věčné časy. Ta zařízení zastarávají, musejí se inovovat, musejí se opravovat a tak dále, ale prostě jednorázově je to částka 5 milionů korun pro naše bytové družstvo. Pak jsme samozřejmě řešili i eventuální odečty. Je nesmysl, aby technik takové množství domů obíhal, to by ta firma musela nabrat nevím kolik externích pracovníků, takže samozřejmě to bude přes dálkový odečet pomocí internetu. Ročně družstvo vydá 560 000 na ty služby, možnosti přes internet, dálkové, předávání těch dat. Co se týká přístupu k datům, to znamená, musíte mít nějaký server a tak dál, je to 1 115 000 korun. To znamená, naše bytové družstvo ročně bude vydávat navíc oproti tomu, co jsme vydávali doteď, 1 670 000 korun.

Upozorňuji, že ze zákona bytové družstvo není ustanoveno z toho, aby produkovalo zisk, to znamená, že samozřejmě poskytovatelé těchto služeb asi dost těžko si budou hrát na Matku Terezu, že to bude na jejich náklady. Oni to samozřejmě převedou na ta družstva. A co musí udělat družstvo? Družstvo to musí převést na běžné občany, takže ti to zaplatí. A jenom abychom si udělali takovou představu. 1 670 000 - na jeden vchod průměrná oprava jedné střechy je 500 000. To znamená, za tyto peníze, které dáme za nějakou nadstandardní službu - jen tak mimochodem, každý gramotný občan i v současné době, přijdu si k měřáku, zmáčknu tlačítko, vidím, kolik jednotek jsem protopil, půjdu k měřáku teplé vody, na budíku vidím, kolik kubíků jsem protočil, vím, kolik mě stojí kubík, můžu si to vypočítat - takže za tuhle nadstandardní službu by jenom naše bytové družstvo každý rok mohlo opravit běžný třívchodový panelák, kompletně střechu. A to si myslím, že je podstatně praktičtější než nějaké předávání informací na úrovni.

A jenom ještě jedna taková malinkatá vsuvka - do této sumy jsem nezapočítal například i to, že spousta družstevníků nemá e-mailovou adresu, nemá chytré mobilní telefony, takže se jim to bude posílat doporučeně, tyto informace, každý měsíc. To máme další náklady, které ale ve výsledku zaplatí lidé, kteří v těch bytech bydlí.

Z těchhletěch všech důvodů, které jsem tady vyjmenoval, náš klub se přidal k vetu tohoto zákona a rozhodně se přidávám ke kolegyni Fialové, k návrhu na přepracování tohoto zákona, souhlasíme s ním. Děkuji. (Potlesk z lavic SPD.)

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Také děkuji. Nyní v obecné rozpravě nemám evidovanou žádnou přihlášku. Stále tomu tak není, takže obecnou rozpravu končím.

Ještě než přejdeme k závěrečným slovům, načtu došlé omluvy. Pan ministr Lipavský se omlouvá od 10.15 do 17 hodin z pracovních důvodů, paní ministryně Anna Hubáčková se omlouvá z celého jednacího dne, a to z pracovních důvodů, a pan poslanec Ivan Jáč se omlouvá z rodinných důvodů z celého jednacího dne.

Nyní se zeptám, zda je zájem o závěrečná slova? Ze strany pana předkladatele je, prosím.

 

Ministr pro legislativu ČR Michal Šalomoun: Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, žádám vás o to, abyste propustili tento návrh zákona do druhého čtení. To, co tady zaznívá z řad opozice, nemyslím si, že je úplně fér, protože pokud se tady řečnickým způsobem ptají, kdo to v Bruselu vymyslel, tak samozřejmě Evropská komise a členské státy. Českou republiku tam tehdy reprezentovala vaše vláda, takže mohla možná vyjednat něco poněkud smířlivějšího. Pokud tam nějaké nedostatky jsou, bude čas na to, odstranit je ve výborech. Proto vás žádám, abyste to potom v těch výborech takhle udělali. Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji. Nyní pan zpravodaj se závěrečným slovem, taktéž má zájem vystoupit.

 

Poslanec Jiří Havránek: Dobrý den. Opravdu jen krátce shrnu to, co zde proběhlo. Zaznělo zde tedy veto na projednání pouze v prvém čtení, tudíž já se opravdu těším na diskusi na výboru pro veřejnou správu a samozřejmě i na podvýboru pro bytovou politiku, kde vlastně mnohé z otázek, které už zde zaznívaly v průběhu projednávání, taktéž zazněly. A těším se na to, že se opravdu podíváme na to, kde je hranice čisté transpozice, kdy ji překračujeme, kde je možno dojít k nějakému konsenzu a samozřejmě pro ideální stav pro bytovou politiku v České republice.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji. Protože zazněl návrh na vrácení předloženého návrhu navrhovateli k dopracování, přivolám kolegyně a kolegy z předsálí, abychom mohli tento návrh hlasovat.

Zaznamenávám zájem o odhlášení, proto vás žádám o opětovné přihlášení vašimi identifikačními kartami. Jakmile se počet přihlášených ustálí, budeme hlasovat o návrhu na vrácení předloženého návrhu navrhovateli k dopracování. Zaznamenávám tady stížnost pana ministra Rakušana, že nefunguje hlasovací zařízení. (Ministr Rakušan: To bude asi kartou.) Všechny vás tedy ještě jednou odhlásím a požádám o opětovné přihlášení. (Ministr Rakušan: Já si dojdu pro náhradní kartu.) Ještě posečkáme, pan ministr vyřeší potíž s náhradní kartou.

Pro nově příchozí připomínám, že návrh na zamítnutí tohoto zákona nepadl, ale padl návrh na vrácení předloženého návrhu navrhovateli k dopracování, o kterém budeme posléze hlasovat.

Pan ministr Rakušan hlasuje s náhradní kartou číslo 31, která už funguje.

 

Tudíž mohu zahájit hlasovat.

Zahajuji hlasování o návrhu na vrácení zákona k přepracování a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 22 je přihlášeno 138 poslankyň a poslanců, pro 64, proti 71. Návrh byl zamítnut.

 

Nyní se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu?

 

Nikoho takového nevidím, proto přistoupíme k hlasování.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro přikázání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru? Kdo je proti?

hlasování číslo 23 je přihlášeno 139 přítomných, pro 137, proti žádný. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru.

 

Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má někdo návrh na přikázání dalším výborům? Nikoho takového neeviduji, nevidím.

 

Nicméně se ještě musíme vypořádat s tím, abychom hlasovali o návrhu pana předsedy Michálka, a to na zkrácení lhůty k projednání o 50 dnů. Zahajuji hlasování... (Reakce v sále.) Na 50 dnů, omlouvám se.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro zkrácení lhůty na 50 dnů? Kdo je proti?

hlasování číslo 24 je přihlášeno 138 přítomných, pro 74, proti 61. Návrh byl přijat.

 

My jsme zkrátili lhůtu na 50 dnů. Tímto můžeme, pokud už nejsou žádné návrhy, nejsou, tento tisk, jeho projednávání pro současnou chvíli ukončit a přistoupit k projednávání dalšího návrhu, což je bod

 

10.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 123/1998 Sb.,
o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje
a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů
(zákon o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací),
ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 222/ - druhé čtení

Předložený návrh uvede za navrhovatele místopředseda vlády a ministr vnitra Vít Rakušan a já jej prosím, aby se ujal slova. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP