(11.40 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)

Takže to je o tom strašení. Takže tahle vláda straší. Nebude na důchody, na ty příští hlavně tedy samozřejmě, a přitom je to směšná částka. Směšná částka! Patnáct miliard ročně je jenom tento rok záloha na F třicetpětky, o kterých stále čteme, jak se nedaří je načas vyrábět a jaké mají problémy.

A druhá věc, kde vláda straší, je rozpočet. A to je stále dokola. Vždyť jste to slyšeli 2009, 2010, a proto to druhé strašení vždycky končí, že všechny zdaní a říkají, musíte šetřit. Ale oni sami nešetří. Tak můžete vidět, jak v podstatě to funguje. A proto je strašně zajímavé, když tady pan Bezděk vlastně jako expert, který je předsedou představenstva investiční společnosti Avant - nevím, co dělají Avant -, externí poradce pana prezidenta, připomíná, že omezení šedé ekonomiky ani obnovení EET a lepší výběr daní důchodové manko státu zdaleka nevyřeší. Ten člověk je úplně mimo. Ten vůbec nechápe, kde jsou ty příjmy. Vždyť ta vláda ani nevybírá ty daně pořádně. Však jasně vyslala signál, že není EET, nemusíte možná platit daně. Takže o tom to je.

Takže ty důchody prosím vás. My tady nejsme od toho, abychom za vládu dělali jejich práci. Vždyť to je jejich práce! Znovu opakuji, nemají žádný program, nikdo vlastně neví, co ještě bude do konce toho období, a my jsme jasně řekli ty zásadní věci, které jsou důležité pro nás: zastropování věku - maximálně 65 let, ponechání formule, ponechání možnosti jít pět let do předčasného důchodu, ne že se to snižuje na tři, ponechání výchovného. Vždyť pan ministr Jurečka, který je první ministr, který vlastně bojuje proti důchodcům, to tady ještě nikdy nebylo, vždycky ten ministr vlastně bojoval za důchodce proti tomu ministru financí, teď je to naopak. A samozřejmě my i říkáme to, že pokud důchodci chtějí pracovat, jako že jich je asi 600 000, tak samozřejmě by si zasloužili větší příjem, protože oni odvedou velké peníze a dostanou pár korun navýšení za to, že ještě pracují. A potom samozřejmě i ty náročné profese.

Takže my máme jasno. Oni vám stále lžou, že my vlastně nic nemáme, nemáme program. To jsou ty lži dokola. Já dneska ukážu, že některé věci, které my jsme už dávno připravili, ale tato vláda principiálně je odmítá, protože je jedno, jestli je to dobré, nebo špatné, ale i když je to dobré a je to z naší dílny, tak zkrátka jdou proti tomu.

Takže ta třetí věc ještě, kterou jsem zapomněl na začátku, je, že důchody, lži o ilegální migraci a prodej naší práce. Prodej naší práce. Oni prodávají jenom to, co my jsme připravili. A člověk až žasne, když pan premiér o tom mluví. U pana ministra Kupky občas máme pocit, že mu je to trapné, ale dobře, drží basu s panem premiérem, který nás baví a který brutálně lže. Co nám řekl pan premiér? Pan premiér zřídil vládní výbor pro strategické investice. A představte si, teď pan premiér se pochválil tady. Říká: "Myšlenka zřídit tento výbor, to bylo rozhodnutí naprosto správné a České republice se vyplácí. My jsme se dnes bavili o několika klíčových věcech. Za nejdůležitější považuji financování strategické dopravní infrastruktury." No super! Super, pane premiére! Potom je to samozřejmě samá lež, protože je pravda, že v momentě, kdy vznikla debata o ilegální migraci, tak Rakušan lhal podstatně více než pan premiér, ale stále v žebříčku lží vede pan premiér, a už jsem tady opakovaně říkal, že se má říkat lhát jako pan premiér Fiala, ne jako když tiskne.

Takže co říkal pan premiér? Letos dálnice - zprovozňujeme 118 kilometrů, stavíme 198 kilometrů, zahajujeme 115 kilometrů, připravujeme 550 kilometrů. V různých fázích rozestavěnosti a přípravy 800 kilometrů. To tady nikdy v minulosti nebylo, říká pan premiér. Fakt? Takže tahle vláda, která je u moci, nevím kolik, myslím 870 dní, vlastně ani ne tři roky, tohle dokázala? Samozřejmě že je to lež! Samozřejmě že je to lež. To, co se dělo za vlády ODS v minulosti, kdy kilometr dálnice stál 500 milionů a ministr dopravy vlastnil firmu Viamont, která stavěla ty dálnice, a jenom jsme slyšeli, kolik se platí úplatky v keši, ano, to tak bylo! A potom přišel 2010 pan Bárta, ta vévéčka, stal se ministrem dopravy a také asi něco chtěl. Údajně. A všechno se zastavilo, všechno se přestalo připravovat.

Takže pokud dneska se staví, tak celý ten start začal v roce 2015, když jsem řekl ministru dopravy Ťokovi, že musí udělat maximum, aby znovu - ne znovu, aby se začalo stavět. Já se ptám, co tedy od revoluce do roku 2014 tady strany, které jsou teď ve vládě, postavily? My jsme měli 800 metrů rozestavěno nebo připraveno. Osm set metrů. Havránková - 20 let s ní vyjednávali. Kdo dostavěl dálnici Praha-Ústí? 32 let to trvalo. V prosinci 2016, to jsme byli my. Teď jsem byl v Dluhonicích ohledně obchvatu v Přerově - D1. Také to trvalo desítky let a opakovaně jsme o tom jednali. To je všechno naše práce, ale samozřejmě pan premiér Fiala to vykazuje jako svoje. A snad i tomu věří, nebo nechápu to. Přece i malé dítě ví, že dálnici není možné postavit za dvaapůl roku, když chcete vykoupit pozemek, když chcete udělat projekt, když chcete udělat audit na životní prostředí, když chcete stavební povolení. Ale mně to nevadí. Mně vadí ty lži, kde oni tohle prezentují jako svoje dílo. Jako svoje dílo, ano? A to je u dopravní infrastruktury. To jsou samozřejmě i rychlovlaky, to jsou samozřejmě ta nádraží.

A pan premiér řekl, že zřídil ten výbor pro strategické investice? Škoda, že si pan premiér nepřečetl tenhle Národní investiční plán České republiky. (Ukazuje publikaci.) První v historii. První v historii - od roku 2020 do roku 2050. Ano, tohle všechno jsme sepsali. Ano? Hodnota projektu, jaká byla tady? Celkem 8 000 miliard to bylo a bylo - ano, 8 000 miliard a bylo to 20 000 projektů. A je to tu všechno. Doprava například 6 100 miliard, průmysl, zdravotnictví je tady za 163 miliard. Tady jsou všechny projekty, pane premiére. To jsme udělali proto, aby každý ministr, například ministr kultury, tady sedí, že by si to přečetl a že by potom šel za Stanjurou a chtěl peníze. Ale on tam nemusí chodit, protože ho už tam ani nepustí do vrátnice. Protože projekt Nová scéna, který jsme připravili, není projekt Národní galerie. Není. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP